کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
بازي گروه بهمن ميخواد به شكل فاراك اجرا بشه.....
اومدن فاراك رو ذليل كردن ناحق، حق تقدم رو 20 تومان مفت از بازار جمع كردن، حالا سهم رو دارن ميبرن بالاي 200 تومن...بازي حق خوري بود
بازي بد حق تقدم در مورد خبهمن رو در حال اجرا هستند، حق تقدم رو دارن 18 تومن از بازار جمع مي كنند در حالي كه خود سهم 110 تومان است.
نبايد بازار از يك سوراخ دوبار گزيده نشود، بازار بايد سبدهاي خود را پر از گروه بهمن كند تا چهار ماه ديگه به قيمت دو برابر به خودشون بفروشد.
همه سهمهاي خودروي رو صف خريد كردن، اما گروه بهمن رو به دليل داشتن حق تقدم پايين نگه داشتن، تا جاييكه بتونم از دستشون سهم رو خواهم خريد و به خودشون بالاي 170 تا 200 خواهم فروخت....
پرسود باشيد
آهاي آهاي يكي بياد يه شعر تازه تر بگه....
کانال تلگرامی: STOCKMARKET100@
ﻣﻮﺣﺪی ﻣﻌﺎوﻧﺖ اﻗﺘﺼﺎدی ﮔﺮوه ﺑﮫﻤﻦ در ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺑﺎ ﺧﺒﺮﻧﮕﺎر ﻧﻤﺎﺑﻮرس در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻼت ﮔﺮوه ﺧﻮدروﺳﺎزان اظﮫﺎرداﺷﺖ:
ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ از ﯾﮏ ﺳﻮ و اﻓﺰاﯾﺶ ﻗﯿﻤﺖ ﻣﻮاد اوﻟﯿﻪﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﻮاد ﭘﻠﯿﻤﺮی و ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ از ﺳﻮی دﯾﮕﺮ ﺳﺒﺐ ﺷﺪ ﺗﺎ ﺑﮫﺎی ﺗﻤﺎم ﺷﺪه ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺧﻮدروﯾﯽ ﻧﯿﺰ اﻓﺰاﯾﺶ ﯾﺎﺑﺪ اﻣﺎ اﯾﻦ درﺣﺎﻟﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻧﻈﺎرت ھﻤﭽﻨﺎن ﺳﻌﯽ در ﮐﻨﺘﺮل ﻗﯿﻤﺖ ھﺎ دارد و اﯾﻦ اﻣﺮ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﮐﺎھﺶ ﺗﻮﻟﯿﺪ و در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺗﻌﺪﯾﻞﻧﯿﺮوی اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺧﻮاھﺪ ﺷﺪ.
وی اداﻣﻪ اﯾﻦ روﻧﺪ را ﻏﯿﺮﻣﻤﮑﻦ داﻧﺴﺖ و اﻓﺰود: اﮔﺮ ﮐﻞ اﻗﺘﺼﺎد ﮐﺸﻮر را ﺑﻪ ﺻﻮرت ﯾﮏ ﺳﯿﺴﺘﻢ درﻧﻈﺮ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺧﻮاھﯿﻢﺷﺪﮐﻪ اﺟﺰای اﯾﻦ ﺳﯿﺴﺘﻢ و ﺳﺎﯾﺮ ﻧﮫﺎدھﺎ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻗﯿﻤﺖ ھﺎی واﻗﻌﯽ در ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ و از آﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﺷﺮﮐﺖ ھﺎیﻓﻌﺎل در زﻣﯿﻨﻪ ﺧﻮدرو ﺳﺎزی ﻧﯿﺰ ﻋﻀﻮی از اﯾﻦ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽ آﯾﻨﺪ ﺑﻪ ﻧﺎﭼﺎر ﻣﺠﺒﻮر ﺑﻪ اﻓﺰاﯾﺶ ﻗﯿﻤﺖ ھﺎ ﺧﻮاھﻨﺪ ﺑﻮد
اﯾﻦ درﺣﺎﻟﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ اﮐﻨﻮن راﯾﺰﻧﯽ ھﺎﯾﯽ ﺗﻮﺳﻂ اﯾﻦ ﮔﺮوه ﺑﺎ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﻦ ﻣﺮﺑﻮطﻪ اﻧﺠﺎم ﺷﺪه و ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ رﺳﺪ ﮐﻪ ﺗﺎ ﻗﺒﻞ ازﭘﺎﯾﺎن ﺳﺎل ﻗﯿﻤﺖ ھﺎ در اﯾﻦ ﮔﺮوه ﻧﯿﺰ واﻗﻌﯽ ﺷﻮﻧﺪ و در اﯾﻦ ﺻﻮرت روﻧﺪ ﻧﺰوﻟﯽ ﺳﮫﺎم ﺷﺮﮐﺖ ھﺎی ﻓﻌﺎل در ﮔﺮوه ﺧﻮدروﯾﯽﻧﯿﺰ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﺧﻮاھﺪﺷﺪ.
ﻣﻮﺣﺪی ﺑﻼﺗﮑﻠﯿﻔﯽ ﻧﻈﺎم ﺑﺎﻧﮑﯽ داﺧﻠﯽ را ﻧﯿﺰ از دﯾﮕﺮ ﻣﺸﮑﻼت ﺷﺮﮐﺖ ھﺎی ﺧﻮدروﺳﺎزی داﻧﺴﺖ و اﻓﺰود: از آﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﺑﺎﺗﺸﮑﯿﻞ اﺗﺎق ﻣﺒﺎدﻻﺗﯽ ﯾﮏ ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺟﺪﯾﺪ در ﺧﺼﻮص ﺗﺨﺼﯿﺺ ارز اﯾﺠﺎد ﺷﺪه و ﻗﻮاﻧﯿﻦ ﺟﺪﯾﺪﺷﺎﻣﻞ اﻋﺘﺒﺎرھﺎی ﺳﺎﺑﻖ ﻧﯿﺰ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
ﻣﻌﺎوﻧﺖ اﻗﺘﺼﺎدی ﮔﺮوه ﺑﮫﻤﻦ در ﺑﺨﺶ دﯾﮕﺮی از ﮔﻔﺘﮕﻮی ﺧﻮد ﺑﺎﺧﺒﺮﻧﮕﺎر ﻧﻤﺎﺑﻮرس در ﺧﺼﻮص ﺗﺒﺪﯾﻞ ﮔﺮوه ﺑﮫﻤﻦ در ﺑﺨﺶدﯾﮕﺮی از ﮔﻔﺘﮕﻮی ﺧﻮد ﺑﺎﺧﺒﺮﻧﮕﺎر ﻧﻤﺎﺑﻮرس ﺑﻪ ﯾﮏ ﺷﺮﮐﺖ ھﻠﺪﯾﻨﮕﯽ ﺑﯿﺎن ﮐﺮد: ﮔﺮوه ﺑﮫﻤﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺑﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ روﯾﻪ دارد ﮐﻪ اﯾﻦﻣﻮﺿﻮع از دو زاوﯾﻪ در ﺣﺎل ﭘﯿﮕﯿﺮی اﺳﺖ؛ اول ﺑﻪ ﻟﺤﺎظ ﻣﻮﺿﻮع ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻐﯿﯿﺮاﺗﯽ در ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺤﻘﻖ ﺷﻮد و در ﮔﺎم ﺑﻌﺪﺷﮑﻞ ظﺎھﺮی ﺷﺮﮐﺖ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﺮﮐﺖ در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ در ﺣﺎل ﺗﮫﯿﻪ ﻣﻘﺪﻣﺎت آن ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺗﺎ دی ﻣﺎه اطﻼﻋﺎتﻻزم را ﺑﻪ ﺑﻮرس اراﺋﻪ ﺧﻮاھﺪﮐﺮد.
ﻣﻮﺣﺪی در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ اﻧﺤﻼل ﺑﺎﻧﮏ آرﯾﻦ و ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت ﮔﺮوه ﺑﮫﻤﻦ از اﯾﻦ ﺑﺎﺑﺖ ﮔﻔﺖ: در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﮔﺮوه ﺑﮫﻤﻦ ﻣﻨﺘﻈﺮ اﺳﺖ ﺗﺎ درزﻣﺎن ﻣﺠﻤﻊ ﻣﻘﺮر ﺷﺪه ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت ﺧﻮد را درﯾﺎﻓﺖ ﮐﻨﺪ اﻟﺒﺘﻪ طﺒﻖ ﺗﻮاﻓﻖ ﻗﺮار ﺑﻪ ﭘﺮداﺧﺖ اﺻﻞ ﭘﻮل ﺑﺪون در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺗﻮرم ﺷﺪو از اﯾﻦ ﺑﺎﺑﺖ ﮔﺮوه ﺑﮫﻤﻦ ﺑﻪ ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰی و ھﻤﭽﻨﯿﻦ ﻓﺮاﺑﻮرس ﻣﻌﺘﺮض اﺳﺖ.
وی ھﻤﭽﻨﯿﻦ در ﺧﺼﻮص ﺑﺪھﯽ ﺳﺎﯾﭙﺎ ﺑﻪ ﮔﺮوه ﺑﮫﻤﻦ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺧﺒﺮﻧﮕﺎر ﻧﻤﺎﺑﻮرس ﮔﻔﺖ: ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺳﺎﯾﭙﺎ ﺗﺎ ﺳﺎ ل 93ﺑﻮده ﮐﻪ در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﮐﺎﻣﻼً ﺗﺴﻮﯾﻪ ﺷﺪه اﻣﺎ در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﮔﺮوه ﺑﮫﻤﻦ 3درﺻﺪ ﺳﮫﺎم ﺳﺎﯾﭙﺎ ب ارزش 60ﻣﯿﻠﯿﺎرد ﺗﻮﻣﺎن راداراﺳﺖ و از آﻧﺠﺎ ﮐﻪ اﯾﻦ ﺳﮫﺎم در وﺛﯿﻘﻪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ در ﺣﺎل راﯾﺰﻧﯽ ﺟﮫﺖ آزاد ﺳﺎزی آن ﻣﯽ ﺑﺎﺷﯿﻢ و ﺑﻌﺪاز آن ﺳﮫﺎم را ﺑﻪﺻﻮرت ﺗﺠﻤﯿﻊ ﺟﮫﺖ ﻓﺮوش آﮔﮫﯽ ﺧﻮاھﯿﻢ ﻧﻤﻮد.
امروز سهم خط روند نزولی خودشو در Rsi شکسته و بنظر در موقعیت حساسی قرار داره اگر بتونه خودشو بالای میانگین متحرک 20 روزه و بالای 110 تثبیت کنه میشه گفت خط روند نزولی در چارت (قرمز رنگ) شکسته که با توجه به خروج از مثلث و تشکیل الگوی هارمونیک و حجم صعودی در mfi احتمالا صعودی تا هدفهای فعلی 127 و 134 داشته باشیم......
مقاومت: 110 - 117 - 122 - 127 - 134
حمایت و استاپم نداریم سهم در کف قیمتی ..
پ ن: احتمالا محرک این سهم هم خبر افزايش سرمايه ایران خودرو باشه! .....
چارت تعديل شده خبهمن.............
بدون هيچ توضيح اضافه ايي....اگه بتونه نرخ 113 محكم به سمت بالا بشكونه ..........و بعدش خط روند نزولي رو پشت سر بذاره.................رسيدن به سقف قبلي اصلا دور از انتظار نيست.
كمي سخته..............ولي شدني!!!
طبق پيش بيني قيمت تونست نرخ 114 تومنو پرقدرت و با حجم نسبتا مناسبي بشكونه.......
ميگن كه يكي از شركتهاي زير مجموعه خبهمن 5 درصد بانك تجارت خريده.........
ميگن نهايت درآمد خبهمن از توليد و فروش خودرو كمتر از 30 درصده.........
ميگن كه اگه از كروي و پارسان جاموندي....خبهمن بگير..............
ميگن كه خروج اين نماد از گروه خودرويي و ورودش به گروه سرمايه گذاريها دور از ذهن نيست........
ميگن كه چند روز قبل بلوك اين نماد تو قيمتهاي 190 تومن معامله شده.....
ميگن كه مجلس به آزاد سازي قيمت خودرو چراغ سبز نشون داده.......
و بنظر خودم ، بعد از شكوندن خط روند نزولي اولين تارگتش 142 تومنه!!!
همانطور که اکثر دوستان مطلعند....
پیچیده بودن شرکتهای زیر مجموعه گروه بهمن بدلیل تو در تو بودن پرتفوی شرکتهای زیر مجموعه
اجازه شفاف بودن را نمیده....
ولی با رشد شرکتهای پتروشیمی و فلزی موجود در پرتفوی اکثر این شرکتها...
در این روزها ما شاهد رشد ارزش پرتفوی شرکتهای گروه میباشیم...
با توجه به شرایط بازار پی ایی این سهم اکنون زیر 3 میباشد که انتظار داریم حداقل تا 4 رشد کنه....
تاخیر در پروژه اصلی گروه بهمن وانت ایسوزو امسال به بازار نمی آید
پرشین خودرو: وانت ایسوزو که از آن به عنوان پروژه اصلی گروه بهمن یاد می شود، امسال به بازار نخواهد آمد.
به گزارش «پرشین خودرو»، مدیرعامل گروه بهمن با بیان این مطلب ادامه داد: اگر چه قرار بر این بود که امسال تولید وانت ایسوزو در گروه بهمن آغاز شود اما به دلیل برخی مشکلات تا پایان سال جاری این امر محقق نخواهد شد.
محمدرضا سروش اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود تا پایان سال جاری این پروژه عملیاتی و تولید این وانت با حدود 50 درصد ساخت داخل آغاز شود اما تولید و عرضه این خودرو به سال بعد موکول شد.
مدیرعامل گروه بهمن با بیان اینکه تولید آزمایشی وانت ایسوزو در نیمه دی ماه امسال کلید خواهد خورد، افزود: این وانت در مدل های تک کابین، دو کابین، تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل، بنزینی و گازوئیلی عرضه خواهد شد که در واقع تبدیل به پلت فرمی پایه برای تولید کلیه وانت های تولیدی در گروه بهمن خواهد بود.
به گفته وی، گروه بهمن برای این خودرو قیمت 12 تا 13 میلیون تومانی در نظر گرفته که با افزایش عمق ساخت داخل وانت ایسوزو قیمت آن به کمتر از این مبلغ کاهش خواهد یافت.
شرکت گروه بهمن با سرمایه ای 507 میلیارد تومان در اطلاعات و صورت های مالی حسابرسی شده میاندوره ای 6 ماهه منتهی به شهریور 91 برای هر سهم مبلغ 38 ریال عایدی خالص محقق نموده که با توجه به افزایش سرمایه 44 درصدی ثبت شده از کاهش 64 درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته برخوردار بوده است.
این شرکت در گزارش خود از افزایش 23 درصدی فروش، 26 درصدی بهای تمام شده و 18 درصدی سود ناخالص نسبت به دوره 6 ماهه مشابه سال مالی قبل خبر داده و این در حالی است که مقدار تولید در این دوره کاهش 35 درصدی ( 82 درصد کاهش تولید سواری، 77 درصد کاهش تولید وانت جدید و 38 درصد افزایش تولید وانت مزدا تک کابین) نسبت به 6 ماهه نخست سال مالی 90 را تجربه کرده است.
گفتنی است "خبهمن" برای سال مالی 91 براساس عملکرد واقعی 6 ماهه مبلغ 423 ریال عایدی خالص و 120 ریال سود نقدی پیش بینی کرده است.
گروه بهمن نرخ هر ین برای واردات 43 درصدی مواد اولیه سال 91 را 149 ریال در نظر گرفته و طرح های تولید مینی تراک، مجموعه سازی کاپرا، وانت ایسوزو و سواری چینی را در سال 91 به بهره برداری خواهد رساند.
The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
گروه بهمن 12 تیر ماه، 8 محصول جديد خود را در شرکت بهمن موتور معرفي كرد.
در اين مراسم كه مديرعامل گروه بهمن به همراه تني چند از مديران عامل شركتهاي زيرمجموعه گروه بهمن، سهامداران عمده اين شركت و خبرنگاران حضور داشتند از كشنده J6، كاميون FVR، كاميونت NP، وانت كاپرا تككابين، خودرو سواري B50، مزدا3 جديد با موتور 1600، يك خودروي SUV بر روي پلتفرم كاپرا و يك وانت كوچك رونمايي شد. در ميان محصولات جديد گروه بهمن، حضور كشنده J6 شركت FAW بيشتر از بقيه توجهها را به خود جلب كرده بود.محمدرضا سروش مديرعامل گروه بهمن در حاشيه مراسم رونمايى از جديدترين محصولات گروه بهمن كه با حضور سهامداران اين شركت برگزار شد،پروژه اصلى گروه بهمن را در سال جارى توليد وانت ايسوزو عنوان كرد و گفت: بر اساس قرار داد، پروژه وانت ايسوزو با حدود ۵۰ درصد ساخت داخل اجرايى خواهد شد كه اميد مى رود تا پايان سال جارى اين پروژه عملياتى و توليد اين وانت آغاز شود. وى افزود: اين وانت در مدل هاى تك كابين، دو كابين، تك ديفرانسيل، دو ديفرانسيل، بنزينى و گازوئيلى عرضه خواهد شد كه در واقع تبديل به پلت فرمى پايه براى توليد كليه وانت هاى توليدى در گروه بهمن خواهد بود. وى در خصوص محصولات جديد شركت بهمن موتور در سال جارى گفت: در سال جارى شركت بهمن موتور دو محصول سوارى جديد مزدا ۳ با موتور ۱۶۰۰ سى سى و سوارى B50 FAW را به بازارعرضه مى كند. مزدا ۳ با موتور ۱۶۰۰ سىسى كاملا شبيه مزدا ۳ موجود در بازار با موتور ۲۰۰۰ است با اين تفاوت كه موتور آن ۱۶۰۰سى سى و گيربكس آن دنده اى است، قيمت آن نيز پايين تر و با حدود ۴۰ تا ۴۵ ميليون تومان عرضه خواهد شد. وى در خصوصB50 ،FAW گفت: اين محصول كه موتورآن تحت ليسانس فولكس واگن و گيربكس آن ژاپنى است از محصولات شركت FAW است كه جزء شركت هاى بزرگ چينى است و سهم بسيار خوبى از بازار چين را در اختيار دارد. وى قيمت اين محصول را در حدود ۳۰ تا ۳۵ ميليون تومان در شرايط تثبيت نرخ ارز اعلام كرد و گفت: اين دو محصول تا مهرماه به بازار مىآيند و برنامه گروه بهمن در خصوص ميزان عرضه سوارى B50 در سال جارى حدود ۵ هزار دستگاه است كه اين ميزان نيز بستگى به شرايط بازار و تامين آن دارد. وى همچنين به ديگر محصولات جديد گروه بهمن در سال جارى اشاره كرد و گفت: وانت تك كابين ايسوزو، مينى ون چانگهه، وانت دوكابين ايسوزو دو ديفرانسيل، مينى تراك تك كابين چانگهه، وانت تك كابين كاپرا، كشنده J6 و خودروى SUV لند مارك از ديگر محصولات جديد گروه بهمن در سال جارى است كه بزودى به بازار عرضه خواهد شد. وى در خصوص تاثير تحريم ها بر روابط اين گروه با شركاى خارجى گفت: تاكنون گروه بهمن هيچ گونه مشكلى با شركاى خارجى خود و شركت هاى مزدا و ايسوزو نداشته است.وى در ادامه از تحقق ۹۰ در صد از برنامه هاى گروه بهمن در سه ماهه اول امسال خبر داد و گفت: مشكل كمبود قطعات مزدا نيز كه اخيرا باعث كاهش عرضه اين محصول به بازار شده بود برطرف شده و به زودى محموله جديدى از قطعات وارد كشور مى شود كه نتيجه آن افزايش عرضه مزدا به بازار است.سروش در ادامه با اشاره به برنامه افزايش توليد گروه بهمن در سال جارى نسبت به سال گذشته گفت: به جهت تمهيداتى كه به لحاظ تامين قطعات CKD صورت گرفته است قطعا تا پايان سال مشكلى از لحاظ توليد درگروه بهمن ايجاد نخواهد شد.همکاری گروه بهمن با شرکت مزدا با قوت ادامه داردمديرعامل گروه بهمن بيان كرد: شركت بهمن در حال جابهجايي از مزدا به FAW نيست. وي ادامه داد: همكاريهاي گروه خودروسازي بهمن با شركت مزدا با قوت ادامه دارد و هيچ خللي در اين همكاريها ايجاد نشده است.
مديرعامل گروه بهمن افزود: همكاري شركت بهمن با FAW چيني در راستاي ايجاد تنوع در محصولات اين شركت است. وي در پاسخ به اين سوال كه چرا براي ايجاد تنوع در محصول به سراغ خودروسازان چيني رفتيد، گفت: اگر نگاهي به بازار خودروي كشور بيندازيد، متوجه ميشويد كه بازار خودروي كشور به خودروهاي كمقيمت تمايل دارد و بيش از 75 درصد بازار خودروي كشور را خودروهاي زير 15 ميليون تومان تشكيل ميدهند بنابراين با توجه به اينكه بازار خودروي كشور تمايل به خودروي باكيفيت و ارزانقيمت دارد اين همكاري با چينيها آغاز شده است. مديرعامل گروه بهمن تصريح كرد: دليل ديگري هم كه ميتوان براي انتخاب اين خودروساز چيني ذكر كرد اين است كه اگر محدوديتي براي همكاري با شركت ژاپني ايجاد شد در كار شركت خدشهاي وارد نشود. وي درباره بحث داخليسازي اين محصولات گفت: در خصوص خودروي سواري و هم كشنده قراردادهاي بلندمدتي با خودروساز چيني بسته شده است. در مورد خودروي سواري در حال حاضر بحثهاي مربوط به ساخت داخل آن در حال نهايي شدن است.سروش تاكيد كرد: توليد اين محصول با درصد ساخت داخلی بالايي ادامه پيدا خواهد كرد زيرا بخش عمدهاي از قطعات اين محصول، اين قابليت را دارند كه در داخل كشور توليد شوند. وي در مورد وانتهاي ايسوزو گفت: اين محصول طبق توافقي كه با شركت ايسوزو انجام گرفته قرار است 50 درصد داخليسازي داشته باشد.وى همچنين در خصوص همكارى گروه بهمن يا شركت سيبا موتور گفت: خط توليد اين محصول جديد با همكارى گروه بهمن و شركت تراكتورسازى در تبريز عملياتى خواهد شد در اين پروژه تلاش شده است تا از پتانسيل هاى دو گروه در ايجاد اين شركت استفاده شود.وى تصريح كرد: در راستاى اصلاح ساختار محصولات شركت تراكتورسازى، شركت مشتركى با همكارى گروه بهمن و تراكتورسازى ايجاد شد. وى ۵۱ درصد از سهام اين شركت را متعلق به گروه بهمن عنوان كرد و گفت: هم اكنون ۴۹ درصد از سهام اين شركت نيز متعلق به شركت تراكتورسازى تبريز است.در ادامه میرحکیم حسینی، مديرعامل شركت بهمن ديزل از ساخت و عرضه محصول جديد بهمن ديزل ظرف يك سال آينده خبر داد و گفت: شركت بهمن ديزل در راستاى كم اثر نمودن تحريم ها، در آينده نزديك محصول جديدى توليد و به بازار عرضه خواهدکرد. ميرحكيم حسينى افزود: اين محصول نوعى كاميونت ۶ تن با مشاركت متخصصان داخلى و خارجى است كه تا كنون بخشى از ساخت اين پروژه آغاز شده است. وى تصريح كرد: در حال حاضر موتور و سيستم قدرت اين محصول انتخاب شده است به طورى كه بنا برقرار داد در نظر است تا بالاى ۵۰ درصد از اين محصول از طريق منابع داخلى تامين و در داخل ساخته شود. وى زمان عرضه اين كاميونت را، اواسط سال ۹۲ اعلام كرد و گفت: با عرضه اين محصول به بازار ضمن اينكه قيمت اين نوع محصول در بازار كاهش خواهد يافت. اين محصول در مقايسه با محصول ۶ تن شركت كه حدود ۴۷ ميليون تومان است، حداقل ۱۵ ميليون تومان كاهش قيمت خواهد داشت. وى در ادامه به عرضه ۳ محصول جديد بهمن ديزل در سال جارى پرداخت و گفت: شركت بهمن ديزل در سال جارى محصول جديد كاميون ۱۸ تن FVR كه ساخت شركت ايسوزو بوده و داراى استادارد يورو ۴ و ايربگ است را به بازار عرضه مىكند كه به نظر مىرسد با عرضه آن، اين محصول از جايگاه خوبى در بازار برخوردار شود.مدير عامل بهمن ديزل افزود: در حال حاضرسرى اول CKD اين خودرو وارد و يك تعداد نيز مونتاژ شده است كه در آينده نزديك به محض رفع مشكل شماره گذارى، به بازار عرضه خواهد شد. ميرحكيم حسينى حدود قيمتى اين محصول را ۱۳۵ ميلیون تومان عنوان كرد و گفت: به نظر مىرسد اين محصول در مقايسه با محصولات مشابه از شرايط قيمت خوبى در بازار برخوردار باشد.وى همچنين ميزان توليد اين محصول را بين ۵۰۰ تا هزار دستگاه در سال عنوان كرد و اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ دستگاه از اين محصول وارد شده و در صورت عدم ايجاد مشكل در گشايش اعتبار، تعداد باقى مانده از اين محصولات نيز بر اساس برنامه وارد و عرضه خواهد شد. وى دو محصول ديگر اين شركت را كاميونت ۶ و ۸ تن ذكر كرد و گفت: اين محصولات جديد جايگزين كاميونت هاى فعلى خواهد شد كه ۶ تن و مدل 700 P عرضه خواهد شد و ۸ تن نيز با نام PHD-700 است كه اقدامات اوليه و گشايش اعتبار براى خريد و ورود اين محصولات انجام شده و اولين سرى از CKD اين محصولات وارد شده است و ظرف سه ماهه سوم و چهارم امسال به بازارعرضه خواهند شد. وى گفت: اين دو كاميونت استاندارد يورو ۴ را پاس کرده و قدرت موتور آنها نيز در مقايسه با محصولات قبلى، حدود ۲۵ اسب بخار افزايش دارد.كشندهJ6، خاطره بد كشندههاي چيني در كشور را از بين ميبردمهندس حسين خضري، مديرعامل سيباموتور، درباره همكاري گروه بهمن و تراكتورسازي تبريز براي توليد كشنده J6 اظهار داشت: مجموعه تراكتورسازي تبريز و گروه بهمن، دو مجموعه قدرتمند در حوزه اقتصاد صنعت كشور هستند و باتوجه به اشتراكهایي كه بين دو گروه تراكتورسازي و گروه بهمن وجود داشت و باتوجه به ابراز تمايل سهامداران دو شركت براي همكاريهاي فيمابين، قرار شد تا دو شركت تراكتورسازي و گروه بهمن از ظرفيتهاي خالي هم استفاده كنند. وي تاكيد كرد: استفاده از ظرفيتهاي خالي دو شركت با حداقل هزينه و سرمايهگذاري باعث افزايش راندمان كاري در شركت ميشود.مديرعامل سيباموتور با اشاره به كشنده j6 ادامه داد: كشنده J6، داراي سيستم ترمز از شركت بابكو آلمان است و تمام سيستمهاي ايمني اين خودرو از كيفيت بالايي برخوردار است، بنابراين شركت سیبا موتور اين نويد را به مصرفكنندگان ميدهد كه با اين كشنده، تجارب قبلي را نخواهند داشت.مهندس خضري با تاكيد بر اينكه اين كشنده مشكلي براي شمارهگذاري ندارد گفت: استاندارد اين خودرو در حال حاضر يورو3 است و به راحتي قابليت ارتقا به يورو4 را هم دارد.وي با تاكيد دوباره درباره اينكه اين كشنده از كيفيت بالايي برخوردار است گفت: سيستم گيربكس و ساير قسمتهاي مهم اين خودرو آلماني است و به راحتي توانسته مراحل استاندارد براي اخذ پلاك را طي كند.مهندس خضري درباره داخليسازي كشنده J6، گفت: برنامه داخليسازي اين كشنده در دست مطالعه است و قطعات ريز اين كشنده توسط ساپلايرهاي ما در حال بررسي است كه بتوانند اين قطعات را در داخل توليد كنند. در فاز اول شركت شاسيساز از شركتهاي زيرمجموعه گروه بهمن در حال مطالعه است تا شاسي اين كشنده را در داخل كشور توليد كنند.تولید سواري B50 در کنار سواری مزداهمچنین مهندس حميد داوودزاده، مديرعامل شركت بهمن موتور اظهار داشت: گروه خودروسازي FAW، جز پنج شركت بزرگ خودروسازي چين است. اين خودروساز با تويوتا، جي.ام، فولكس واگن و مزدا در چين همكاري دارد. وي با اشاره به سواري B50 ادامه داد: اين خودروي سواري داراي موتور 1600سی سی است. اين خورو تيپ ترونيك است و هنوز شركتي در چين خودروي تيپ ترونيك ارائه نداده است. گيربكس اين خودرو ساخت كارخانه آيزن ژاپن است و شركت تويوتا هم از همين شركت گيربكس تهيه ميكند همچنین موتور اين خودرو تحت ليسانس كارخانه فولكس واگن آلمان ساخته ميشود. اين خودرو داراي ترمز ABS است و 4 ايربگ دارد. همچنین روي آن سیستم كروز كنترل و سنسور دنده عقب نصب شده است. مهندس داوودزاده تصريح كرد: اين خودرو از مهرماه در ايران تولید ميشود و در فاز اول شركت در دارد تا 25 درصد از قطعات را داخليسازي كند.وي توضيح داد: پيشبيني شركت براي اين خودرو در سال اول، 2000 دستگاه است و اميدوارم كه بتوانيم بيش از اين پيشبيني، اين خودرو را وارد بازار كنيم.همچنین سعید موحدی معاون اقتصادی و برنامه ریزی گروه بهمن در این برنامه به تشریح استراتژیهای عمده گروه اشاره کرد و گفت: عمده سرمایه گذاری گروه بهمن در صنعت خودرو شامل دو شرکت بهمن موتور و بهمن دیزل است که در راستای دستیابی به رهبری بخش تجاری بازار، انواع خودروهای سبک و سنگین را به تولید می رسانند این درحالی است که ساختار پرتفوی سود گروه تا سال 89 بیانگر جایگاه 85 در صد سود صنعت خودرو و بازار اولیه است.به گفته موحدی طبق برنامه ریزی و سیاستهای اتخاذ شده در سال 90، گروه بهمن به این نتیجه دست یافت که برای پایداری در سود باید سرمایه گذاری در سایر بخش ها را نیز افزایش دهد.موحدی به تبیین استراتژیهای گروه جهت دستیابی به سودی پایدار طی یک برنامه 4 ساله پرداخت و گفت: طبق این برنامه قرار است تا 4 سال آینده سرمایه گذاری در سایر حوزه های جذاب افزایش یابد به طوری که این سرمایه گذاری در بخش خودرو 20 درصد ، معادن و فلزات 25 درصد، واسطه گری و مالی 30 درصد، ارتباطات و اطلاعات 5 درصد و حوزه نفت و انرژی 20 درصد را در برگیرد.معاون اقتصادی و برنامه ریزی گروه از کسب چند بلوک سهام برخی از شرکتهای مهم خبر داد و گفت: بعد از کسب 5 درصد از سهام بانک تجارت که در اختیار یکی از شرکتهای زیر مجموعه گروه بهمن قرار گرفته است، حدود 8 درصد سهام توسعه معادن روی ،حدود 4 درصد سهام رایان سایپا، بیش از 3 درصد سهام شرکت نفت و گاز پارسیان و 6/5 درصد سهام ملی مس را هم باید از دیگر بلوک های در اختیار گروه بهمن دانست.در ضمن وی در پایان نگاهی به چشم انداز برنامه توسعه کشور(تا سال 1404) داشت و گفت: گروه بهمن برای دستیابی به اهداف خود در نظر دارد تا به عنوان یک هلدینگ پیشرو ضمن برخورداری از بالاترین بازدهی سرمایه، جزء 10 شرکت برتر کشور از لحاظ گردش مالی نیز قرار گیرد.
The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
یکی از جذابیتهای مهم پارسان برای پرتفوی بورسی خبهمن اینست که سال مالی این شرکت
در آخر آذرماه میباشد و تقسیم سود آن براحتی قابل محاسبه در سود شرکت بهمن است.
خصوصا اینکه امسال افزایش سرمایه پارسان هم افزایش قابل توجهی بر ارزش بورسی پرتفوی
این سهم خواهد داشت....
بنابراین جمع کردن سهام این شرکت توسط حقوقیها بازار در زمانی که پی ایی این سهم در
عدد3 قرار داره......بسیار منطقی و عاقلانه میباشد.
[b]ضمن اینکه بر اساس گزارش طرح توجیهی شرکت.....سود سال آینده 58 تومن میباشد که با
پی ایی 4 میشود حداقل قیمت سهم 230 تومن میباشد
یکی از جذابیتهای مهم پارسان برای پرتفوی بورسی خبهمن اینست که سال مالی این شرکت
در آخر آذرماه میباشد و تقسیم سود آن براحتی قابل محاسبه در سود شرکت بهمن است.
خصوصا اینکه امسال افزایش سرمایه پارسان هم افزایش قابل توجهی بر ارزش بورسی پرتفوی
این سهم خواهد داشت....
بنابراین جمع کردن سهام این شرکت توسط حقوقیها بازار در زمانی که پی ایی این سهم در
عدد3 قرار داره......بسیار منطقی و عاقلانه میباشد.
[b]ضمن اینکه بر اساس گزارش طرح توجیهی شرکت.....سود سال آینده 58 تومن میباشد که با
پی ایی 4 میشود حداقل قیمت سهم 230 تومن میباشد
سلام
مخبر جان
کمی استراحت نداره این سهم
تا حالا دقت کردی با اینکه خدا میتونه مچتو بگیره ولی همش دستتو می گیره ...
نظر