صنعتي دريايي ايران ( خصدرا )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • مات
    عضو فعال
    • Aug 2011
    • 5650

    #7291
    مدیرعامل شرکت صدرا درگفتوگو با فارس:
    جکت غرق شده فاز ۱۳ بیمه بود/ در حال بررسی علت حادثه هستیم


    خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت صدرا با تایید غرق شدن جکت فاز13 در خلیج فارس گفت این جکت بیمه بوده است.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس صبح امروز هنگام نصب دومین جکت فاز 13 پارس جنوبی که شرکت صدرا سازنده آن بود در آبهای خلیج فارس غرق شد.

    مهدی اعتصام مدیرعامل شرکت صدرا در گفتوگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه این جکت بیمه بوده است، گفت: هنوز علت حادثه مشخص نشده است و شرکت صدرا مشغول بررسی علت حادثه است.

    اعتصام افزود: صدرا بزودی در این باره اطلاع رسانی میکند.

    این گزارش اضافه می کند: شنیده ها حاکی است که این جکت هنگامی که توسط جرثقیل HL5000 درحال نصب بود دچار این سانحه شد.

    این گزارش اضافه می کند: جرثقیل HL5000 سال گذشته نیز به دلیل بارگیری جکت دیگری در آبهای جزیره هنگام شکست و موجب شد تا جکت E4 در آبهای خلیج فارس غرق شود و تاکنون نیز نتوانستهاند این جکت را از آبهای خلیج فارس خارج کنند.

    این گزارش اضافه می کند پس از آن حادثه مقرر شد تا جرثقیل HL5000 برای تعمیر به خارج از کشور ارسال شود اما بعد از این حادثه به دلایل نامعلومی این جرثقیل در داخل کشور تعمیر شد و به گفته مسئولان قرار بود با کمک این جرثقیل تمام جکتها در خلیج فارس نصب شوند.
    الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
    اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
    اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.

    نظر

    • mobin
      عضو فعال
      • Jan 2011
      • 590

      #7292
      این برادران حالا حالاها باید تاوان آه و ناله و نفرین سهامداران زجر کشیده صدرا را پس بدهند

      مطمئن باشید بزودی گریبان خود ، خانواده و دودمانشان را هم خواهد گرفت

      نظر

      • ناظم
        عضو فعال
        • May 2011
        • 508

        #7293
        با سهامداران چه کار کرده اید که همه از این اتفاق خوشحال هستند چه آنهایی که سهم را فرو ختند وچه آنهایی که دارند

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #7294
          آغاز رایزنی با چند کشور برای اجاره چرثقیل/ نصب جکت چند ماه به تاخیر افتاد


          خبرگزاری تسنیم : با توجه به نبود تجهیزات لازم در داخل کشور، امکان بیرون آوردن جکت غرق شده فاز 13 پارس جنوبی از آب در حال حاضر وجود ندارد و چرثقیل مورد نیاز برای این عملیات باید از کشورهای دیگر وارد شود.





          به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، گزارشهای جدید از حادثه غرق شدن جکت فاز 13 که شب گذشته رخ داده است، حاکی است، فعلا امکان خارج کردن این جکت از آب وجود ندارد، چراکه چرثقیلی که توانایی انجام این کار را داشته باشد در کشور وجود ندارد. بر این اساس باید چرثقیل مورد نیاز برای بیرون آوردن این جکت مغروق از کشورهای دیگر وارد آبهای خلیجفارس شود.

          خبرهای دریافتی حاکی است، در همین راستا رایزنیها با چند کشور برای اجاره چرثقیل آغاز شده است.
          به گفته، کارشناسان عملیات خارج کردن این جکت به دلیل حجم بسیار زیاد آن چند ماه زمان میبرد.

          از سوی دیگر با توجه به اینکه این جکت آسیبهای جدی دیده است، پس از خروج باید به یاردهای کشتیسازی انتقال یابد تا بعد از انجام تعمیرات مجددا به محل فاز 13 پارس جنوبی حمل شود.
          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • mehan1168
            عضو عادی
            • Aug 2012
            • 36

            #7295
            تک خور ممنوع اعتصام وخواجه دستمال+حرامتان باد +چوب خدا صدا ندارد این هم دستهای نامرئی خدا که بزنه توی سرتون به خاطر سوءمدیریت .زود جمتون میکنند شما غاز هم بهتون زایده بچروننین چی برسه به نصب جکت 1900 تونی

            نظر

            • ایرج اکبری
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 10934

              #7296
              در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
              آغاز رایزنی با چند کشور برای اجاره چرثقیل/ نصب جکت چند ماه به تاخیر افتاد


              خبرگزاری تسنیم : با توجه به نبود تجهیزات لازم در داخل کشور، امکان بیرون آوردن جکت غرق شده فاز 13 پارس جنوبی از آب در حال حاضر وجود ندارد و چرثقیل مورد نیاز برای این عملیات باید از کشورهای دیگر وارد شود.





              به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، گزارشهای جدید از حادثه غرق شدن جکت فاز 13 که شب گذشته رخ داده است، حاکی است، فعلا امکان خارج کردن این جکت از آب وجود ندارد، چراکه چرثقیلی که توانایی انجام این کار را داشته باشد در کشور وجود ندارد. بر این اساس باید چرثقیل مورد نیاز برای بیرون آوردن این جکت مغروق از کشورهای دیگر وارد آبهای خلیجفارس شود.

              خبرهای دریافتی حاکی است، در همین راستا رایزنیها با چند کشور برای اجاره چرثقیل آغاز شده است.
              به گفته، کارشناسان عملیات خارج کردن این جکت به دلیل حجم بسیار زیاد آن چند ماه زمان میبرد.

              از سوی دیگر با توجه به اینکه این جکت آسیبهای جدی دیده است، پس از خروج باید به یاردهای کشتیسازی انتقال یابد تا بعد از انجام تعمیرات مجددا به محل فاز 13 پارس جنوبی حمل شود.
              سلام وحید جان پس این همه ادعا و خود کفایی در صنعت نفت کجا هست این ادعا و خود کفایی فقط به درد خودشان می خورد نمی داند که خودشان را مسخره دنیا کرده اند جایی تاسف دارد با تشکر
              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

              نظر

              • ahmad m
                ستاره دار(2)
                • Aug 2012
                • 968

                #7297

                شرکت صدرا بزودی در باره غرق شدن جکت فاز 13 اطلاع رسانی میکند/ در حال بررسی علت حادثه هستیم

                مدیرعامل شرکت صدرا با تایید غرق شدن جکت فاز ۱۳ در خلیج فارس گفت: در حال حاضر بررسی علت حادثه هستیم به زودی اطلاعاتی در خصوص غرق شدن این جکت ارائه خواهیم داد.
                مهدی اعتصام مدیرعامل شرکت صدرا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،با بیان این مطلب گفت: دومین جکت فاز 13 پارس جنوبی که دیروز هنگام نصب در آبهای خلیج فارس غرق شد.

                وی با تاکید بر اینکه جکت غرق شده فاز 13بیمه بوده است، گفت: هنوز علت حادثه مشخص نیست و شرکت صدرا مشغول بررسی علت حادثه است و بزودی در این باره اطلاع رسانی میکند.

                اعتصام خاطر نشان کرد: تمام تجهیزات ساخته شده توسط این شرکت از بیمه برخوردار هستند.

                براساس این گزارش؛ عملیات بارگیری دومین جکت فاز 13 پارس جنوبی به طول 72 متر و وزن تقریبی 1900 تن پنجم دی ماه امسال روی بارج مهدیس 1 با موفقیت انجام و قرار شد پس از پایان مهاربندی و عزیمت به محل استقرار در مرکز خلیج فارس تا پایان ماه گذشته نصب شود.

                پیمانکار ساخت این بخش از پروژه شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) است؛ این پروژه به منظور استخراج روزانه 56 میلیون متر مکعب گاز غنی از مخزن مشترک پارس جنوبی اجرا میشود.

                با بهره برداری از پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی در عسلویه روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین، روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی، روزانه 2900 تن (سالانه 1.05 میلیون تن ) گاز مایع LPG ، روزانه 2750 تن (سالانه 1 میلیون تن) اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی و روزانه 400 تن گوگرد تولید میشود.

                طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با مشارکت پیمانکاران ایرانی و با برآورد هزینه پنج میلیارد و 180 میلیون دلار در دست اجراست. شرکت پترو پایدار ایرانیان، شرکت مپنا و صدرا (شرکت صنعتی دریایی ایران) اعضای کنسرسیوم اجرایی این پروژه هستند
                بعضی اعداد همچون فرشته های خیر و خوشبختی اند و بعضی شرور و نحس

                نظر

                • مهدی
                  عضو عادی
                  • Jan 2011
                  • 93

                  #7298
                  در اصل توسط ahmad m پست شده است View Post

                  شرکت صدرا بزودی در باره غرق شدن جکت فاز 13 اطلاع رسانی میکند/ در حال بررسی علت حادثه هستیم

                  مدیرعامل شرکت صدرا با تایید غرق شدن جکت فاز ۱۳ در خلیج فارس گفت: در حال حاضر بررسی علت حادثه هستیم به زودی اطلاعاتی در خصوص غرق شدن این جکت ارائه خواهیم داد.
                  مهدی اعتصام مدیرعامل شرکت صدرا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،با بیان این مطلب گفت: دومین جکت فاز 13 پارس جنوبی که دیروز هنگام نصب در آبهای خلیج فارس غرق شد.

                  وی با تاکید بر اینکه جکت غرق شده فاز 13بیمه بوده است، گفت: هنوز علت حادثه مشخص نیست و شرکت صدرا مشغول بررسی علت حادثه است و بزودی در این باره اطلاع رسانی میکند.

                  اعتصام خاطر نشان کرد: تمام تجهیزات ساخته شده توسط این شرکت از بیمه برخوردار هستند.

                  براساس این گزارش؛ عملیات بارگیری دومین جکت فاز 13 پارس جنوبی به طول 72 متر و وزن تقریبی 1900 تن پنجم دی ماه امسال روی بارج مهدیس 1 با موفقیت انجام و قرار شد پس از پایان مهاربندی و عزیمت به محل استقرار در مرکز خلیج فارس تا پایان ماه گذشته نصب شود.

                  پیمانکار ساخت این بخش از پروژه شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) است؛ این پروژه به منظور استخراج روزانه 56 میلیون متر مکعب گاز غنی از مخزن مشترک پارس جنوبی اجرا میشود.

                  با بهره برداری از پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی در عسلویه روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین، روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی، روزانه 2900 تن (سالانه 1.05 میلیون تن ) گاز مایع LPG ، روزانه 2750 تن (سالانه 1 میلیون تن) اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی و روزانه 400 تن گوگرد تولید میشود.

                  طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با مشارکت پیمانکاران ایرانی و با برآورد هزینه پنج میلیارد و 180 میلیون دلار در دست اجراست. شرکت پترو پایدار ایرانیان، شرکت مپنا و صدرا (شرکت صنعتی دریایی ایران) اعضای کنسرسیوم اجرایی این پروژه هستند
                  اطلاع رسانی بیشتر لازم نیست گندش در اومده دیگه بوش همه عالم رو گرفته شرکتی که هیت مدیره اش اعتصام وخواجه علی هستن وهمه عزم وجزم خودشون رو برای کلاه گذاشتن سر خرده سهمداران گذاشتن باید هم این اتفاق بیفته !
                  چوب خداصدا نداره !
                  میخاستی پا پول سهمدارای بیچاره تو دهه فجر خودی نشون بدی !حالا پس بیییییا!!!نوش !!!
                  زدی ضربتی !!ضربتی نوش کن !!!!;))
                  [COLOR="#0000FF"]در حسرت یک نعره مستانه بمردیم --------------------- ویران شود این شهر که میخانه ندارد[/COLOR][SIZE=5][/SIZE]

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #7299
                    جریمه پیمانکاران پروژه پارس جنوبی توسط وزارت نفت

                    عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به جریمه پیمانکاران پروژه پارس جنوبی توسط وزارت نفت گفت: اینگونه اقدامات به هیچ وجه به صلاح تولید و صنعت نفت نیست لذا باید از پیمانکاران داخلی کشورمان حمایت شود، چراکه بسیاری از پیمانکاران خارجی پروژهها را نیمه کاره رها کرده و یا به تأخیر انداختهاند.

                    احمد سجادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تاخیر در اجرای پروژههای پارس جنوبی گفت: پیمانکاران پارس جنوبی باید مورد حمایت قرار گیرند، که این امر بر عهده وزارت نفت بوده، لذا به این وزارت خانه نیز توجیح شده است که باید برای حمایت از این صنعت و پیمانکارانی که سرمایه و توان لازم را ندارند از صندوق توسعه ملی استفاده شود.

                    نماینده مردم فریمان، سرخس و بخشهای احمد آباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از سرمایه آورده پیمانکاران کاسته شود افزود: در حال حاضر ۱۰ تا ۲۰ درصد، سرمایه آورده پیمانکاران است که باید بتوانیم آن را به صفر و یا حداقل به ۵ درصد برسانیم.

                    وی با تاکید بر اینکه پیمانکارانی که در صنعت نفت و گاز فعالیت دارند، در تمامی مراحل ساخت و تجهیزات، حفاری و تصفیه و پتروشیمی، باید از طرف دولت و وزارت نفت ضمانت شوند تصریح کرد: وزارت نفت باید پیمانکاران خود را از طریق صندوق توسعه ملی حمایت کرده و آنها را ضمانت کند، و در این رابطه نیز مجلس و بویژه کمیسیون انرژی از این مهم حمایت می کند.

                    سجادی با انتقاد از جریمه پیمانکاران داخلی پروژه پارس جنوبی توسط وزارت نفت، اظهار داشت: اینگونه اقدامات به هیچ وجه به صلاح تولید و وزارت نفت نخواهد بود، لذا باید از پیمانکاران داخلی کشورمان حمایت شود، چراکه بسیاری از پیمانکاران خارجی پروژهها را نیمه کاره رها کرده و یا به تأخیر انداختهاند.

                    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون پیگیر وضعیت پیمانکاران پارس جنوبی است، تاکید کرد: کمیسیون انرژی پیگیر مشکلات پیمانکاران پروژه پارس جنوبی که با افزایش قیمتها زیان دیدهاند، بوده و از آنها حمایت می کند بنابراین جریمه راه کار مناسبی برای تسریع در کار پروژه نمی شود.

                    برخی از شرکتهای پیمانکاری پارس جنوبی به دلیل مشکلات مالی نتوانستهاند تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه کنند، در صورتی که هم اکنون در برخی از فازها تا پیشرفت ۷۰ درصدی نیز رسیدهاند، از این رو درخواستهایی را برای افزایش نقدینگی برای پیشرفت فازهایی که در حال کار هستند را دادهاند تا بتوانند حداقل تا اواسط سال ۹۲ برخی از این فازها را به تولید برسانند؛ این در حالی است که اخیرا"پیمانکاران پارس جنوبی به علت کم کاری و تاخیر در راه اندازی فازهای پارس جنوبی از طرف وزیر نفت جریمه شدهاند./
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • felfel
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 378

                      #7300
                      تا حالا این فاز 13 کجا بوده که سهامداران صدرا هیچ خبری از سود و زیان ان در صورتهای مالی شرکت نه دیدن و نه شنیدن
                      دو سهم در شگفتهای بورس خواهد ماندو دیگر تکرار نخواهد شد ....صدرا ...پلوله

                      نظر

                      • felfel
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 378

                        #7301
                        مدیر عامل بیمه ایران در گفت و گو با تسنیم خبر داد
                        جکت فاز 13 در پوشش "بیمه ایران"/ نگرانی در پرداخت خسارت نداریم
                        خبرگزاری تسنیم: همزمان با اعلام خبر غرق شدن جکت فاز 13 پارس جنوبی، مدیرعامل بیمه ایران با اعلام اینکه این شرکت بیمهگذار اصلی این جکت بوده است، گفت: نگرانی درباره پرداخت خسارت نداریم.

                        سرویس: اقتصادی تاریخ ۱۳۹۱/۱۱/۱۰ ساعت ۱۶:۳۲ شناسه خبر: ۱۳۹۱۱۱۱۰۰۰۰۱۷۰


                        جواد سهامیان مقدم در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص وضعیت بیمه جکت فاز 13 پارس جنوبی اظهار داشت: جکت تحت پوشش بیمه ایران بوده است؛ این جکت شب گذشته در حال نصب در دریا غرق شد.
                        وی با بیان اینکه بیمه ایران اقدامات لازم را با مسئولان مربوطه در پارس جنوبی برای پوشش بیمه ای جکت فاز 13 انجام داده است، افزود: هماهنگی هایی را نیز در خصوص بالا آوردن جکت از کف دریا انجام داده ایم.
                        مدیرعامل بیمه ایران ضمن تأکید بر پوشش بیمه ای خسارات جکت فاز 13 تصریح کرد: به محض اینکه جکت از کف دریا بیرون آورده شود اعلام خواهیم کرد که میزان خسارت چقدر بوده است.
                        سهامیان ادامه داد: کارشناسان ارزیابی های خود را درباره خسارت احتمالی جکت فاز 13 پارس جنوبی آغاز کرده اند برهمین اساس اخبار تکمیلی را متعاقباً اعلام خواهم کرد.
                        وی خاطرنشان کرد: هیچ نگرانی در خصوص میزان خسارت پرداختی به پارس جنوبی نداریم؛ البته شرکت های دیگر بیمه نیز پوشش بیمه ای جکت را بعهده دارند اما بیمه ایران اصلی ترین شرکت است.
                        به گزارش خبرگزاری تسنیم ؛ جکت فاز 13 پارس جنوبی که توسط شرکت صدرا ساخته شد و اوایل دیماه جاری نیز بارگیری شده بود، روز گذشته در حال عملیات نصب غرق شد.
                        بنابراین گزارش، عملیات نصب این جکت با شرکت فناوری آبهای عمیق بوده است.
                        دومین جکت فاز 13 پارس جنوبی بنام C 13 پنجم دیماه سال جاری در شرکت صدرای بوشهر بارگیری شده بود و قرار بود ظرف یک ماه در در 110 کیلومتری عسلویه در خلیج فارس نصب شود.
                        وزن این جکت یکهزار و 850 تن، دهانه جلوی جکت 16 در 22 متر و دهانه عقب نیز 30 در 35 متر و ارتفاع آن نیز 72 متر بوده است.
                        برخی خبرها هم حاکی است، علت این حادثه شکستن بوم جرثقیل اچ ال 5000 متعلق به شرکت صنعتی دریایی ایران بوده است. این جرثقیل ظاهرا در سال 89 نیز دچار حادثه شده بود که پس از تعمیر، حمل جکت فاز 13 به آن واگذار شد.
                        دو سهم در شگفتهای بورس خواهد ماندو دیگر تکرار نخواهد شد ....صدرا ...پلوله

                        نظر

                        • بابک 52
                          ستاره‌دار (27)
                          • Mar 2011
                          • 17028

                          #7302
                          اعتصاب کارگران در شرکت های زیرمجموعه صدرا سپاه‎


                          روز دوشنبه نهم بهمن ماه، ۸۰۰ نفر از کارگران شرکتهای پیمانکاری ساحل سازان، عمران ذوبان و ایمن سازه از مجموعه شرکت های پیمانکاری «شرکت فراساحل» بطور همزمان دست از کار کشیدند و هر کدام دست به تجمع اعتراضی در مقابل کارگزینی مجموعههای خود زدند و خواهان پرداخت دستمزد مهر ماهشان شدند....

                          روز دوشنبه نهم بهمن ماه، ۸۰۰ نفر از کارگران شرکتهای پیمانکاری ساحل سازان، عمران ذوبان و ایمن سازه از مجموعه شرکت های پیمانکاری «شرکت فراساحل» بطور همزمان دست از کار کشیدند و هر کدام دست به تجمع اعتراضی در مقابل کارگزینی مجموعههای خود زدند و خواهان پرداخت دستمزد مهر ماهشان شدند.

                          به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، دستمزد این کارگران بمدت سه ماه از شروع کار هیچگاه پرداخت نمیشود و این مدت از دستمزد آنان بطور دائم و بعنوان ضمانت در نزد پیمانکاران تا زمان تصفیه حساب کارگران باقی میماند. با اینحال شرکتهای پیمانکاری مجموعه صنعتی «فرا ساحل» با وجود گذشت ده روز از بهمن ماه دستمزد مهر ماه این کارگران را نیز پرداخت نکردهاند به همین دلیل این کارگران در اقدامی متحدانه دیروز دست به اعتصاب زدند و خواهان پرداخت دستمزد مهر ماه خود شدند.

                          بدنبال این اعتصاب و تجمع اعتراضی، مسئولین شرکتهای پیمانکاری با حضور در میان کارگران اعلام کردند از آنجا که «شرکت صدرا» هیچ پولی به آنان نداده است در نتیجه آنان هم قادر به پرداخت دستمزد کارگران نیستند با اینحال کارگران اعتصابی به اعتصاب و تجمع خود تا پایان ساعت کاری ادامه دادند و پس از تعطیلی شرکت بدون اینکه پاسخ روشنی به خواستهایشان داده شود عازم منازل خود شدند.

                          بدنبال اعتصاب و تجمع دیروز ۸۰۰ کارگر پیمانکاری شرکت صدرا، زمزمه تعطیلی شرکت «فرا ساحل» تا روز شنبه آینده مطرح شده است. این در حالی است که تاکنون کارگران شرکتهای پیمانکاری ساحل سازان، عمران ذوبان و ایمن سازه از زیر مجموعههای شرکت «فرا ساحل» حتی در تعطیلات رسمی نیز مجبور به کار میشدند و کارگران شرکت ساحل سازه اغلب اوقات از ساعت ۷ صبح تا ده شب بطور یکسره مشغول به کار بودند و در این ساعت از شب بناچار با هزینه شخصی خود عازم منازل و خوابگاههایشان میشدند.

                          صدرا جزیرهٔ صنعتی بزرگی است که سهامدار عمدهٔ آن دولت است. شرکت «صدرا» که در این جزیره مستقر است شامل دو بخش مجزا با مدیریت جداگانه به نام شرکتهای «کشتی سازی صدرا» و «شرکت فراساحل» است.

                          شرکت «کشتی سازی صدرا» سازنده کشتیها و شرکت «فرا ساحل» سازنده سکوهای نفتی و گازی بر روی دریاست. مدیریت «شرکت صدرا به عنوان شرکت مادر» در تهران است و علاوه بر بوشهر در خرمشهر نیز دارای زیر مجموعههایی میباشد.
                          The greater the risk ، The greater the reward

                          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                          نظر

                          • بابک 52
                            ستاره‌دار (27)
                            • Mar 2011
                            • 17028

                            #7303
                            لغزش لایههای بستر دریا باعث غرق جکت شد
                            به گزارش خبرگزاری فارس، در پی غرق شدن جکت فاز 13 پارس جنوبی، شرکت صدرا به عنوان پیمانکار سازنده و نصب کننده جکتها و سکوهای این فاز، اطلاعیهای صادر و تاکید کرده است، لغزش لایههای بستر دریا باعث غرق شدن این جکت شده است.
                            احمد قلعهبانی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرده است، در صورت موفقیتآمیز نبودن عملیات نجات و بازیابی جکت، صدرا در پروژههای آینده صنعت نفت با امتیاز منفی و شرایط غیرمساوی با دیگر پیمانکاران مواجه خواهد شد.
                            متن اطلاعیه صدرا به نقل از روابط عمومی شرکت به شرح زیر است: حادثه غرق شدن جکت فاز 13 که متأسفانه در روزهای اخیر اتفاق افتاد، موجب تأسف همه دلسوزان نظام و به ویژه جهادگران عرصه خودکفایی و استقلال کشور شد.
                            بدیهی است در این گونه حوادث بررسی دقیق و قضاوت صحیح تنها عامل تعمیق دانش فنی و تجربه کاری در عملیات پیچیده و تخصصی حمل و نصب سکوهای دریایی میباشد، متأسفانه تحلیل های کاملاً نادرست و نشر اطلاعات غلط و غیر کارشناسی در مورد این حادثه موجب انحراف افکار و قضاوتهای نادرست شده است. لذا موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی اعلام میشود:
                            1-کلیه عملیات حمل و رهاسازی جکت در دریا با کمال دقت و رعایت کلیه مسائل فنی و ایمنی برابر رویههای مصوب و با موفقیت انجام شده است.
                            در این مراحل کوچکترین مشکل فنی ناشی از کیفیت ساخت و یا عملکرد تجهیزات به ویژه جرثقیل عظیم HL5000 که به تازگی در خارج از کشور تعمیر و تحویل شده ، وجود نداشته و عملیات به خوبی انجام و جکت در محل خود مستقر میشود.
                            2-قبل از عملیات شمع کوبی و در حالی که سکو در محل خود قرار گرفته و تجهیزات نصب از آن فاصله گرفتهاند، حرکت لایههای بستر دریا باعث لغزش سکو و غلتیدن آن به یک سمت میشود و سکو به آرامی از پهلو در کف دریا قرار میگیرد.
                            3- در حال حاضر برنامهریزی لازم برای بازیابی سکو که خود عملیات پیچیده و سنگینی است، صورت گرفته و با مساعد شدن هوا و وضعیت دریا به یاری خداوند انجام خواهد شد.
                            شرکت صدرا مفتخر است که اعلام دارد، با عنایات الهی و کار ارزشمند کارشناسان و کارگران این صنعت در کلیه مراحل ساخت، حمل، نصب کلیه محاسبات و عملیات به خوبی و به درستی انجام شده است و اتفاق پیش آمده، عملاً خارج از اختیار بوده و به عنوان یک تجربه جدید بهرهبرداری خواهد شد و این شرکت درحال ایجاد آمادگی لازم جهت نصب دیگر جکت ها و سکویهای فازهای پارس جنوبی درمنطقه خلیج فارس میباشد.
                            The greater the risk ، The greater the reward

                            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #7304
                              گزارشهای متناقض از علت غرق سکوی شناور پارس جنوبی

                              پس از غرق شدن یکی از سکوهای شناور فاز ۱۳ پارس جنوبی گزارشهای ضد و نقیضی در مورد علت این حادثه منتشر شده است. با غرق شدن این سکو کار تکمیل و بهرهبرداری از فاز ۱۳ ماهها عقب میافتد.

                              بامداد سه شنبه (۲۹ ژانویه/ ۱۰ بهمن) یک سازهی ۱۳۰۰ تنی (جکت) تاسیسات گازی فاز ۱۳ پارس جنوبی هنگام نصب در آبهای خلیج فارس، به دلایلی که هنوز به طور قطعی روشن نشده، در عمق ۸۰ متری دریا غرق شد.

                              ساعتی پس از بروز این حادثه برخی منابع خبری گزارش دادند علت غرق شدن این جکت، شکسته شدن بوم کشتی جرثقیلدار "اچ ال ۵۰۰۰" هنگام عملیات نصب بوده است.

                              تکذیب و تایید آسیب دیدن شناور جرثقیلدار

                              مهدی اعتصام، مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران( صدرا)، پیمانکار و مجری پروژه طراحی، ساخت و نصب این سازه دریایی، در واکنش به خبرهای منتشر شده، آسیب دیدن شناور جرثقیلدار را تکذیب کرده است.

                              محمدعلی نظارت، مدیرعامل شرکت فناوری آبهای عمیق و عضو هیئت مدیره شرکت صدرا نیز ۱۱ بهمن شکسته شدن بوم این کشتی ۵۰۰۰ تنی را رد کرد و به خبرگزاری مهر گفت: «پیش بینی میشود با انجام مطالعات دقیق و فیلمبرداری از بستر دریا بتوان تا ۲ ماه آینده نظر کارشناسی شده را در خصوص دلایل ایجاد این حادثه دریایی بیان کرد.»

                              در همین حال خبرگزاری مهر در گزارش دیگری به نقل از یک مقام مسئول در شرکت ملی نفت نوشت: «علت حادثه، شکسته شدن بوم جرثقیل بوده اما مسئولان شرکت صدرا نمیخواهند این موضوع را اعلام کنند.»

                              شناور "اچ ال ۵۰۰۰" ، که به شرکت صدرا تعلق دارد، بزرگترین جرثقیل دریایی فعال در ایران محسوب میشود و دو سال پیش نیز در جریان نصب یک سازه دریایی دیگر از فاز ۱۳ پارس جنوبی دچار حادثهی مشابهی شده بود.

                              بی میلی شرکتهای خارجی به همکاری


                              مقام مسئول در شرکت نفت به خبرگزاری مهر گفت: «در حال حاضر مذاکراتی با چند شرکت بینالمللی و اروپایی برای بیرون کشی و بازیابی جکت فاز ۱۳ آغاز شده است، اما تاکنون هیچ یک از این شرکتها به درخواست شرکت صدرا پاسخ ندادهاند.»

                              محمدعلی نظارت، آسیب دیدن و مذاکره برای تعمیر "اچ ال ۵۰۰۰" را تکذیب میکند و میگوید: « برای بازیابی و بیرون کشی جکت غرق شده فاز ۱۳ پارس جنوبی نیاز به هیچ گونه شناور یا کشتی خارجی نیست.» او میافزاید: «براساس برنامه زمانبندی، باید تا چند روز آینده عملیات نصب جکت فاز ۲۴ پارس جنوبی توسط این شناور در خلیج فارس انجام شود.»

                              خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ۱۱ بهمن از قول مدیر عامل شرکت صدرا نوشت:« براساس آخرین اطلاعات دریافتی این جکت در عرض چند ثانیه از یک طرف خم شده و در کف دریا خوابیده است که دلیل اصلی این اتفاق مربوط به عوامل سطحی و زیر سطحی دریا از جمله احتمالا محکم نبودن کف دریا بوده است.»

                              تاخیر چند ماهه در بهره برداری از فاز ۱۳

                              به رغم اظهارات اعتصام در مورد سستی کف دریا، مدیرعامل شرکت فناوری آبهای عمیق که مسئولیت نصب سازهی غرق شده را بر عهده داشته، ۱۱ بهمن به خبرگزاری مهر گفت:« پیش از نصب جکت مطالعات زمینشناسی و شناسایی بستر دریا انجام شده بود.»
                              هزینه ساخت سکوی غرق شده ۴۰ میلیون دلار اعلام شده و تحت پوشش شرکت بیمه ایران بوده است. مدیرعامل این شرکت میگوید بیمه مشکلی در پرداخت خسارت ندارد و به محض اینکه جکت از کف دریا بیرون آورده شود اعلام خواهیم کرد که میزان خسارت چقدر بوده است.

                              عملیات بیرون کشیدن جکت غرق شده در اسفند سال ۸۹ حدود یک سال طول کشید. در حال حاضر اوضاع جوی نامناسب حتی امکان آغاز عملیات شناسایی و بازیابی سازهی دریایی ۱۳۰۰ تنی را نمیدهد. ضمن آن که در مورد میزان خسارت احتمالی به این سازه نیز خبرهای متفاوتی منتشر شده است.

                              بنابر گزارشها در سه سال گذشته تمامی سازهای دریایی فازهای پارس جنوبی، میدان نفتی بهرگانسر، هنگام، سلمان و سایر میدانهای دریایی نفت و گاز ایران در خلیج فارس، توسط شناور اچ ال ۵۰۰۰ انجام گرفته و آسیب دیدن این شناور پروژههای پارس جنوبی را با مشکلات جدی روبرو میکند.

                              به گفتهی کارشناسان در صورت درست بودن ادعای مدیران شرکت صدرا مبنی بر آسیب ندیدن بزرگترین شناور جرثقیلدار ایران نیز، غرق شدن جکت فاز ۱۳ پارس جنوبی پیشرفت در بهرهبرداری از بزرگترین فاز این تاسیسات را چند ماهی به تاخیر خواهد انداخت.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • مسعود 100
                                عضو عادی
                                • Aug 2012
                                • 117

                                #7305
                                با سلام و درود

                                اتفاقات پیرامون شرکت صدرا فکر کنم بدون دلیل هم نیست ؟

                                1 غرق شدت جکت در سال 89 ،پس از آن رخ داد که نامدیران صدرا با رانت و حمایت خاتم ،شرکت عظیم صدرا را با ذلیل کردن به قیمت ناچیزی خریدند؟

                                2 غرق شدن جکت فاز 13 در 11 بهمن سال 91 زمانی رخ میدهد که نامدیران صدرا و با حمایت خاتم ،سهام مردم را به ارزش ناچیزی در حال تصاحب کردن هستند؟

                                یعنی به نظر شما هیچ اراده ایی و آه مظلومی و مثال دست بالای دست بسیار است ؟

                                این اتفاقات به خاطر ظلمی که در حق مردم و ....انجام دادند و میدهند نیست .شاید بلایی خیلی بزرگتر از اینها در انتظار این نا مردان روزگار باشد و منتظر بلاهایی شدیدتر باشند و از سایه خود نیز هراس داشته باشند.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X