اخبار

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • رضاکریمی
    عضو عادی
    • Oct 2012
    • 250

    #21841
    در اصل توسط MOSTAFA پست شده است View Post
    این همه مسلمان در صدر اسلام و صدر انقلاب و دفاع مقدس با اون همه ایمانهای پولادین رو مرورکن.
    نمونه ی بارزش شعب ابی طالب
    یا خودمون که در خوزستان خط مقدم جبه ها بودیم ...اینا که دیگه تاریخ خواندن و بحث نداره ...
    هر چه رفاه بیشتر شده ایماانها کمتر شده
    در ضمن بازم با دقت بخون اولویت ها رو در کلام ایشون ببین.


    و همچنین به نظرم زبیر بهترین مثال باشه .رسول خدا به زبیر عنوان سیف الاسلام رو داده بودن یعنی تا آخر حتی زمانی که مقابل امام زمانش ایستاد باید سیف الاسلام باشه ؟ به قول تو حالا اخ شد؟!!
    ملاک افراد زمان حالشونه . یه دوره انسان شناسی بخون عزیزم انسان یک انسان متغیره یا صعودی یا نزولی . انسان ثابت از لحاظ روانشناسی و علم النفس وجود نداره
    نوشتین هر چی رفاه بیشتر شده ایمان کمتر شده یعنی بیایم ملت رو بدبخت کنیم که ایمانشون قوی بشه؟
    نوشتین انسان تغییر میکنه؟ این آقای مصباح هم جزو انسانها هستن؟چطوره که از اول انقلاب به اینور همه تغییر کردن جز امثال ایشون؟شاید هم فرشته هستن و تغییر شامل حالشون نمیشه
    دوست عزیز حکومت وظیفه داره رفاه و امنیت بیاره چه ملت ایمان داشته باشن چه نداشته باشن
    ما که نه رفاه داریم نه امنیت
    حکومت هم مثلا اسلامیه البته به گفته خودشون
    ایمانشون هم اون دنیا معلوم میشه
    [CENTER] [COLOR=#008000][B][B][FONT=&quot]بعضي‌ها ريش بلندی ندارند اما يک دنيا محاسن دارند[/FONT][/B][/B][/COLOR]
    [/CENTER]

    نظر

    • پاسال
      عضو فعال
      • Jul 2012
      • 304

      #21842
      فرق اسلام وماتریالیسم فقط در اقتصاد آنها است در اسلام اقتصاد یک اصل است ولی در ماتریالیسم اقتصاد زیر بناست پیامبر دین اسلام را با اقتصادی که در دستان خدیجه بود به جهانیان شناخت با ثروتی که از تجارت خدیجه بدست آورد نمیتوانیم بگوییم بدون اقتصاد اسلامی داریم نظر دوستان را به کتاب (نظریات اقتصادی ) ابن مسکویه در قرن چهارم هجری تالیف حسن توانایان فرد جلب میکنم انتشارات قسط سال 59
      در مزار آباد شهر بی طپش وای جغدی هم نمیاید به گوش

      نظر

      • Moradad
        عضو فعال
        • Mar 2011
        • 355

        #21843
        در اصل توسط MOSTAFA پست شده است View Post
        بحثای دیگت یک طرف این حرف قشنگت یک طرف
        آفرین به کسی که اشتباهشو راحت میپذیره ..
        نبود یا کمبود اطلاعات و سواد دینی خیلی جاها میزنه خراب میکنه اساسی

        جناب علامه تا جایی که من خوانده ام تقیه برای حفظ جان است آن هم در صدر اسلام جایز بوده که مسلمانان در اقلیت بودند .

        اینکه مسائل و مشکلات 1400 سال پیش مسلمانان در اقلیت را ، دستاویز قرار دهیم برای هر عمل ناشایست و خود را تطهیر کنیم بحث دیگری است.
        در ضمن جهت اطلاعتان بگویم الان دیگر براحتی میتوان با یک جستجوی ساده در اینترنت خیلی مطالب ندانسته را بدست آورد .
        برای من جای تعجب است که رسول خدا دروغ را بزرگترین گناهان و ام المفاسد مینامند و در کنار آن هم تقیه را (البته با تفسیر شما ) جایز میدانند (؟؟؟؟؟!!!)

        معلوم میشود از چیزهایی که میخوانید ، فقط آن چیزهایی را که با افکارتان هماهنگ است و میخواهید میبینید. در کامنت قبلی کلا موضوع برداشتهای غلط ما و تفسیرهای دلبخواهی کردن را نخوانده اید.

        یکی بود میگفت هدف وسیله را توجیه میکند و ........
        بله کمبود اطلاعات خراب میکنه اساسی ولی تفسیر غلط و سوء استفاده غلط از اطلاعات ، بیشتر مخرب است مخصوصا از طرف علما و جامعه را به روزگاری میکشاند که داریم میبینیم............

        نظر

        • شهرام
          عضو عادی
          • Jan 2011
          • 113

          #21844
          اقا mostafa بچه خوزستان ,نفت وگازی که از چاههای خوزستان بیرون کشیدند برای رفاه مردم استفاده نشده کجاست اونها که نمی خواستند رفاه بدن نفت را چرا فروختند؟
          هیچ کدام از ما ,همه چیز را در اختیار نداریم پس به هم نیازمندیم.برای بر اوردن نیازهایمان, باید به ادب میدان دهیم.[ارد بزرگ]

          نظر

          • MOSTAFA
            عضو فعال
            • Aug 2025
            • 989

            #21845
            در اصل توسط شهرام پست شده است View Post
            اقا mostafa بچه خوزستان ,نفت وگازی که از چاههای خوزستان بیرون کشیدند برای رفاه مردم استفاده نشده کجاست اونها که نمی خواستند رفاه بدن نفت را چرا فروختند؟
            دودش تو حلق من و امثال منه که الان نفسم در نمیاد ...یا بگو آب کارون کجاست ؟ چرا مردم اهواز که کارون از وسطض رد میشه آب خوردن ندارن ؟
            عزیزم منم انتقاد دارم اما اون بحثا موضوعش یه چیز دیگست.

            نظر

            • Moradad
              عضو فعال
              • Mar 2011
              • 355

              #21846


              یعنی افرادی که در سال 84 و 88 اینقدر حمایت کردند از این اخبار خبر نداشتند .......؟؟؟؟!!!!


              خبرنگار سیاسی «انتخاب» گزارش داد: ماجرای جنجالی سوآپ نفت در زمان استانداری احمدی نژاد و نقش محصولی سالهاست در محافل خصوصی شنیده می شود اما کسی تا به حال شهامت بازگو کردنش را نداشته ، اینبار برای اولین بار کمالالدین پیرموذن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در شریطی که همه گروه ها تندترین انتقادات را به دولت می کنند، مطالبی را درخصوص افشای بخشی از این اقدام غیرقانونی بیان داشته است.


              به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس و ملت ایران طومار حقپنداران منحرف و ثروت اندوز را خواهد پیچید،گفت: محصولی در جایگاهی نیست که حتی یک یک جمله مثبت راجع به رئیس مجلس بگوید.

              کمالالدین پیرموذن گفت: من به عنوان فردی که در دهه ۷۰ در زمان استانداری احمدینژاد در اردبیل، شهردار بودم به نحوه عملکرد و ثروت اندوزی محصولی اشراف کامل دارم.

              احمدینژاد غیرقانونی سوآپ نفت را در اردبیل به محصولی واگذار کرد

              نماینده مردم اردبیل، نمین، نیرو سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان استانداری احمدینژاد در اردبیل امتیاز حمل مواد سوختی از باکو به نخجوان (طرح سواپ) به محصولی واگذار شد، تصریح کرد: رئیس جمهور وقت، زمانی که امتیاز سواپ نفت را به استان نوبنیاد اردبیل واگذار کرد، احمدینژاد به صورت غیر قانونی آن را به محصولی سپرد تا وی از این طریق به ثروت اندوزی نامشروع بپردازد.

              وی با تاکید براینکه حاضرم در یک مناظره رودرو دروغ پردازی محصولی را برای افکار عمومی روشن کنم، ادامه داد: افرادی که خود را پاکدست معرفی و به رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن توهین میکنند را در یک مناظره رودرو رسوا میکنم.

              معرفی مشایی از طرف لاریجانی به احمدی نژاد کذب محض است

              نماینده اصولگرای مجلس نهم، تصریح کرد: اینکه محصولی میگوید لاریجانی، مشایی را به احمدینژاد معرفی کرد، کذب محض است زیرا همگان میدانند مراد و مریدی احمدی نژاد و مشایی چندین ساله و دیرینه است.

              پیر موذن، ادامه داد: اگر محصولی بخواهد به اینگونه مباحث ادامه دهد، قطعا او را رسوا خواهم کرد و خواهم گفت چگونه از کیسه بیت المال و حق مسلم مردم اردبیل برای خود ثروت اندوزی کرده است و چگونه وقتی برای دادن پاسخ به این موضوعات به دادگاه رفته بود خود را تبرئه کرده است.

              محصولی را رسوا میکنم

              وی با بیان اینکه این سناریوسازیها برای این است که مدیر با کفایتی همچون علی لاریجانی را از صحنه انتخابات و نامزد شدن دور کنند، افزود: پرونده فساد مالی محصولی به دلیل توهین به شهیدباکریها و ثروت اندوزیها قطورتر از این است، و وی در جایگاهی نیست که حتی یک جمله مثبت راجع به رئیس مجلس بگوید.

              نظر

              • ایرج اکبری
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 10934

                #21847
                در جریان سفر به استان گلستان
                محسن رضایی:در دولت هاشمی تورم به ۵۰ درصد رسید
                نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: گرانی و تورم مربوط به این دولت نیست و در دوره دولت هاشمی به ۵۰ درصد رسید که در نتیجه آن مردم شهرهای اسلامشهر، شیراز و مشهد به خیابانها ریختند و حتی در اسلامشهر 2 نفر کشته شدند.
                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                نظر

                • ایرج اکبری
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 10934

                  #21848
                  4/محسن رضایی:
                  قول رزمندگی برای رفع مشکلات میدهم/ 15 سال مطالعه کردم
                  كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #21849
                    ولایتی:
                    وضعیت کشور به قدری به هم ریخته است که هر روز منتظر وخیمتر شدن شرایط هستیم

                    ولایتی گفت: شاهد بودم امام(ره) و مقام معظم رهبری نظر مثبتی نسبت به هاشمی داشتند و مقام معظم رهبری امروز هم نظرشان حفظ احترام به ایشان بوده و خودشان چندین بار هاشمی را به عنوان رییس تشخیص مصلحت نظام نصب کردند اما این کار را برای آنهایی که جزو فتنه بودند انجام ندادند، ولی در رابطه با هاشمی همیشه نظر مثبتی داشتند، الگوی ما نیز مقام معظم رهبری است و همانطور که ایشان مصلحت بدانند عمل میکنیم، در هر صورت هر فردی از بنیصدر و هاشمی گرفته تا خاتمی و احمدینژاد هم نکات مثبت دارند و هم منفی، اگر قرار باشد یکسره نقد کنیم که دیگر کسی نمیماند.

                    یکی از کاندیداهای احتمالی ائتلاف پیشرفت گفت: با ائتلاف قدم به میدان گذاشتیم تا از تفرقه جلوگیری کنیم.

                    به گزارش ایسنا علی اکبر ولایتی، عضو ائتلاف پیشرفت و یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات که عصر دیروز در نشستی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در جمع دانشجویان سخن میگفت، ابراز عقیده کرد: وضعیت کشور به قدری به هم ریخته است که هر روز منتظر وخیمتر و بدتر شدن شرایط هستیم.

                    در بخشی از این نشست ولایتی در پاسخ به اینکه هدفتان از حضور در انتخابات چیست، گفت: درست است این گفته تکراری است ولی من به خاطر احساس تکلیفم قدم در عرصه گذاشتم و این صحبت را بارها تکرار کرده و همه جا میگویم.

                    مشاور مقام معظم رهبری در امور بینالملل خاطرنشان کرد: در آن زمان نظرسنجیها حدود ۲۵ درصد آراء را به من اختصاص داده بود و احتمال پیروزیام میرفت ولی من مصلحت ندیدم دو نماینده از سوی اصولگرایان حضور داشته باشند و به همین دلیل ۲۰ روز مانده بود به انتخابات کنار رفتم و حتی در برنامهای از کاندیداتوری ناطقنوری دفاع کردم و از سوی کارگزاران سازندگی به من گفته شد اگر از پخش این مصاحبه خودداری کنم همچنان وزیر امور خارجه آنها باقی میمانم ولی با اصرار من مصاحبه پخش شد.

                    ولایتی با اشاره به اینکه در سال ۶۰ اولین بار مقام معظم رهبری او را به عنوان نخستوزیر معرفی کرده بودند، گفت: در آن زمان تلاش زیادی نکردم و رای هم نیاوردم، همچنین در سال ۶۴ نیز باز من به عنوان نخستوزیر معرفی شدم اما امام(ره) صلاح دیدند چون درگیر جنگ بودیم و تغییر نخستوزیر امکان داشت بر جبههها اثر بگذارد، تغییری صورت نگیرد.

                    وی خاطرنشان کرد: به دلیل هرج ومرجهای فعلی لازم میدانم که خودم به عنوان رییسجمهور جلو بیایم زیرا در حوزه داخلی و خارجی از همگسیختگی دیده میشود.

                    این کاندیدای احتمالی انتخابات ادامه داد: در امور داخلی مشکلات زیادی وجود دارد که باید رفع شود این در حالی است که زمان به دعواهای سیاسی بین رقبا میگذرد ولی دغدغه مردم چیز دیگری است، همچنین در خصوص حوزه خارجی نیز خیلی بهتر از اینها میشود کار کرد.

                    ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سالهای گذشته بارها پیشنهادهایی برای بهبود وضع کشور داده ولی آنها را عملی نکردند، افزود: در خصوص بحث هستهیی میتوان طور دیگری عمل کرد که هم ایرانیان به حق خود برسند و هم روابط با سایر کشورها قطع نشود، البته این کارها تدبیر میخواهد و با مذاکره و گفتوگو میتوان بسیاری از مشکلات را حل کرد، اگر زمان باشد بعدها نمونهیی از راهکارهایم را ارائه خواهم کرد.

                    در بخش دیگری از این نشست، ولایتی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما در مورد الگوی سیاسی کشور در دولت یازدهم چگونه است، عنوان کرد: اوایل انقلاب هر فردی نظر خود را ارائه میداد و پس از بررسی عملی میشد ولی الان با گذشت بیش از ۳۰ سال و وجود تعداد زیادی نیروی متخصص ما باید بهتر از این عمل میکردیم.

                    سوال بعدی که از این کاندیدای احتمالی ائتلاف پیشرفت پرسیده شد درباره هاشمی رفسنجانی بود که ولایتی گفت: شاهد بودم امام(ره) و مقام معظم رهبری نظر مثبتی نسبت به هاشمی داشتند و مقام معظم رهبری امروز هم نظرشان حفظ احترام به ایشان بوده و خودشان چندین بار هاشمی را به عنوان رییس تشخیص مصلحت نظام نصب کردند اما این کار را برای آنهایی که جزو فتنه بودند انجام ندادند، ولی در رابطه با هاشمی همیشه نظر مثبتی داشتند، الگوی ما نیز مقام معظم رهبری است و همانطور که ایشان مصلحت بدانند عمل میکنیم، در هر صورت هر فردی از بنیصدر و هاشمی گرفته تا خاتمی و احمدینژاد هم نکات مثبت دارند و هم منفی، اگر قرار باشد یکسره نقد کنیم که دیگر کسی نمیماند.
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #21850
                      آیت الله نوری همدانی:وضع اقتصادی کشور غیر قابل تحمل شده

                      آیت الله نوری همدانی، همچنین وضع اقتصادی کشور را غیر قابل تحمل دانسته و گفت: مردم فشار زیادی را تحمل می کنند که بسیاری از آنها مربوط به تحریم نیست بلکه مربوط به ضعف مدیریت در کشور است.

                      حسن روحانی در ادامه دیدارهایش با علما و مراجع، با آیت​الله جوادی آملی، آیت​الله نوری همدانی و نماینده آیت​الله سیستانی دیدار و گفت و گو کرد.

                      به گزارش خبرآنلاین، وی در دیدار با آیت​الله جوادی آملی در سخنانی اظهار داشت: امروز کشور، انقلاب و نظام در شرایط بسیار حساس و ویژه ای قرار گرفته که درسالیان گذشته بی سابقه بوده است. وی افزود: امروز در کشور مسائل مختلفی همچون افزایش و شکاف بین گروه ها و جناح ها به بهانه های مختلف مشکلات شدید اقتصادی را مشاهده می کنیم.

                      به گفته او، متاسفانه ظرف چند ماه، دارایی و ثروت مردم به نصف تقلیل یافته، و از همه مهم تر بی ثباتی در بازار، ضربات سنگینی را به فعالان بخش اقتصادی وارد آورده است. در روابط خارجی کشور، طی این چند سال به گونه ای عمل شده که دشمنان ما فرصت های بیشتری برای توطئه علیه نظام انقلاب و مردم یافته اند و فشار بی سابقه ای به کشور وارد کرده اند.
                      روحانی تاکید کرد: اگر بخواهیم مسائل و مشکلاتی که در کشور ایجاد شده را حل کنیم باید یک بار دیگر با شور و احساس مسئولیت به وحدت ملی برسیم و مدیریت کارآمدی در کشور داشته باشیم.
                      وی با تاکید بر این که در برابر دشمن خارجی باید قدرت ملی را افزایش دهیم گفت: با این قدرت می توانیم مخالفان را با قدرت و چانه زنی بیشتر پای میز مذاکره نشانده و مشکلات را حل نماییم. برای اولین بار در طول حیات انقلاب، شورای امنیت سازمان ملل توانسته با بهانه های واهی از طریق تحریم ها فشارهای شدیدی را علیه ما وضع کند. امیدوارم بتوانیم با حمایت و حضور مراجع بزرگ عظام با شور و نشاط و حضور حداکثری مردم در انتخابات کشور از این وضعیت نابسامان خارج شویم.

                      آیت الله جوادی آملی در این دیدار نیز گفت: من مطالب و تحلیل شما را به عنوان بیانات جامع قبول دارم.
                      وی درادامه با بیان این که دین اسلام دین سیاسی است که برای همه زوایای زندگی بشر برنامه دارد، به خطر جدایی دین از صحنه سیاسی و اجتماعی در کشورهای غربی و تبعات منفی آن اشاره کرد و اظهار داشت: این که امروز می بینیم اروپاییان آرام هستند به دلیل این است که از جنگ و کشتار خسته شده اند.
                      وی ادامه داد: فاصله جنگ جهانی اول و دوم زیاد نبود وغربی ها به واسطه کشتار عظیمی که در این جنگ​ها به وقوع پیوست به ظاهر آرام شده و به صادر کردن دمکراسی پرداختند و نتیجه دمکراسی صادر شده توسط آن ها را می توان درکشورهایی همچون پاکستان، افغانستان و میانمار مشاهده کرد. وضعیت موجود جهان به واسطه فاصله از دین است.

                      این مفسر بزرگ قرآن با اشاره به اینکه در نظام اسلامی مردم ستون نظام هستند بیان داشت: کارگزاران حکومتی باید بدانند اگر مردم حرف آن ها را گوش می دهند به واسطه دینی بودنشان می باشد و جدایی مسئولین از دین باعث گذر مردم از انها شده و دیگر ندای آنها را لبیک نخواهند گفت.
                      آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز بیش از 70 میلیون جمعیت دارد که یک صدم جمعیت جهان را تشکیل می دهد ولی کشور ایران دارای 10 درصد منابع جهان است و این منابع در عدم تامین نیاز مردم نشان از مدیریت ضعیف در امور اجرایی کشور است، تاکید کرد که این در حالی است که در کشور مدیران خلاق و مدبر کم نداریم.
                      وی در اهمیت انتخابات پیش رو بیان داشت: وظیفه ما حضور حداکثری در انتخابات است و وظیفه نامزدها هم این است که اگر فردی را تواناتر و اصلح تر از خود دیدند میدان را به او واگذار نمایند.
                      آیت الله جوادی آملی در خاتمه با بیان این که امروز دنیا بر روی انرژی هسته ای ما حساس شده است و باید در قبال آن تدبیری صحیح اندیشیده شود، گفت: چند سال پیش در کشور جشن خودکفایی گندم برگزار نمودند ولی امروز می بینیم دولت اقدام به واردات گندم می کند؛ مسئولان باید مسئولیت کارها و تصمیماتی که می گیرند را برعهده گرفته و اشتباهات خود را جبران نمایند.

                      روحانی همچنین با آیت الله نوری همدانی نیز دیدار کرد. او در این دیدار، در سخنانی اظهار داشت: شرایط انتخابات این دوره ریاست جمهوری با دوره های پیشین کاملا متفاوت است شرایط بین المللی، اوضاع منطقه و مشکلات اقتصادی و اجتماعی، شرایط ویژه و سختی را پیش روی ما قرار داده و راه حل آن انتخابات رقابتی پرشور، حداکثری و انتخاب فردی است که از رجل مذهبی و سیاسی و دارای سابقه قوی در مدیریت باشد و نقش مراجع در تبیین این مسیر نقشی بسیار حساس و تاریخی است.

                      آیت الله نوری همدانی نیز با اشاره به سوابق انقلابی و مدیریتی دکتر روحانی گفت: شما را به عنوان کسی که دارای سوابق مدیریت در پستهای حساس موفق بودید قبول دارم و با شما سوابق رفاقتی طولانی دارم.
                      آیت الله نوری همدانی، همچنین وضع اقتصادی کشور را غیر قابل تحمل دانسته و گفت: مردم فشار زیادی را تحمل می کنند که بسیاری از آنها مربوط به تحریم نیست بلکه مربوط به ضعف مدیریت در کشور است.
                      وی با انتقاد از کثرت نامزدهای ریاست جمهوری تصریح کرد: ما وظیفه داریم مردم را برای خلق حماسه بزرگ آماده کنیم و با کاهش کاندیداها و تمرکز آرا انتخاباتی محکم داشته باشیم.

                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #21851
                        انتخاب رئیس جدید نظام پزشکی بدون تائید احمدی نژاد

                        رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی در جلسه امروز مجمع عمومی نظام پزشکی کشور انتخاب شد. به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی رضا زالی با رای اکثریت اعضای مجمع عمومی نظام پزشکی کشور، به عنوان رئیس جدید سازمان نظام پزشکی ایران انتخاب شد.

                        رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی در جلسه امروز مجمع عمومی نظام پزشکی کشور انتخاب شد.

                        به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی رضا زالی با رای اکثریت اعضای مجمع عمومی نظام پزشکی کشور، به عنوان رئیس جدید سازمان نظام پزشکی ایران انتخاب شد.

                        رئیس سازمان نظام پزشکی برای یک دوره 4 ساله انتخاب می شود.

                        ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی کشور 4 اسفند 91 برگزار شد.

                        بر اساس قانون، حکم رئیس کل سازمان نظام پزشکی باید به تایید رئیس جمهور برسد.
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #21852
                          بازداشت ۷۸ ایرانی در آب های سومالی

                          پلیس دریایی سومالی می گوید پنج کشتی ایرانی را به همراه ۷۸ ایرانی به دلیل ماهیگیری غیرقانونی در آب های شمال شرق این کشور بازداشت کرده است.به گزارش رویترز، پلیس دریایی پانتلند سومالی این کشتی ها را سوم اردیبهشت ماه در خلیج عدن توقیف کرده است.

                          پلیس دریایی سومالی می گوید پنج کشتی ایرانی را به همراه ۷۸ ایرانی به دلیل ماهیگیری غیرقانونی در آب های شمال شرق این کشور بازداشت کرده است.

                          به گزارش رویترز، پلیس دریایی پانتلند سومالی این کشتی ها را سوم اردیبهشت ماه در خلیج عدن توقیف کرده است و در کنار ۷۸ ایرانی سوار بر این کشتی، ۱۲ شبه نظامی سومالیایی را که از سوی ایرانی ها به خدمت گرفته شده بودند نیز بازداشت کردند.

                          دولت منطقه نیمه خودمختار «پانتلند» سومالی، در شمال این کشور، در بیانیه ای که چهارم اردیبهشت ماه منتشر کرد، اعلام کرد که این افراد در دادگاه محاکمه خواهند شد.

                          ایران هنوز در این خصوص واکنشی نشان نداده است.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #21853
                            حضرت آیت الله! بالاخره اقتصاد مهم است یا نه؟

                            در حالی که تحریم های کمرشکن و بین المللی و بحران اقتصادی ناشی از سوءمدیریت ها سفره مردم را هر روز کوچکتر می کند، مصباح یزدی می گوید که اینکه شاخصه یک رییس جمهور توانایی در رفع بیکاری و گرانی باشد، مادی گرایی است.

                            هفته گذشته نیز در جریان معرفی کاندیدای جبهه پایداری مصباح یزدی بر خلاف خواست جمعی گفته بود: “باید چیزی که سبب پیشرفت، پیاده شدن احکام و مسائل اسلامی می شود برای ما مهم باشد و مسائل اقتصادی در درجه دوم باید در نظر گرفته شود.”

                            مصباح یزدی با اشاره به نظر برخی که عنوان می کنند برای رفاه حتی اگر هم شده باید با آمریکا سازش کرد، گفت: نباید به خاطر رفاه چند روزه سر ذلت مقابل دشمنان خم کنیم بلکه باید به فکر دیگر مسلمانان در لبنان و فلسطین باشیم.

                            محمدتقی مصباح یزدی در دیدار جمعی از معلمان مدارس تهران و جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران با بیان اینکه مردم شاخصه یک رئیس جمهور را توانایی در رفع بیکاری و گرانی می بینند عنوان کرد: این قبیل افراد که صرفاً به مادیات توجه دارند از ضعف فرهنگ اسلامی رنج می برند و متوجه نیستند برای چه زنده ایم و امام حسین(ع) برای چه کشته شد.

                            حضرت آیت الله! بالاخره اقتصاد مهم است یا نه؟

                            در این حال هادی نیلفروشان، در خبر نوشت: در سالهای پیش رو مهم ترین تهدید پیش رو، تهدیدی است که از سمت لشگر بیکاران و فقرا متوجه نظام است. ما هیچ اولویتی بالاتر از انتخاب یک رییس جمهور توانا برای مواجهه با این چالش محوری و اصلی نداریم. هر انتخاب دیگری- با هر بهانه و مستمسکی که باشد- زمان را مانند هشت سال قبل از ما خواهد گرفت و کشور را دچار سرگرمیها و دعواهای بی حاصلی خواهد ساخت که هیچ نتیجه و عایدی نیز نداشته و فقط زمینه نزدیک تر شدن کشور را به مرزهای بحران واقعی فراهم می آورد.

                            حضرت آیت الله مصباح یزدی ظهر روز پنج شنبه در دیداری که داشته اند، با بیان اینکه مردم شاخصه یک رئیس جمهور را توانایی در رفع بیکاری و گرانی می بینند عنوان کردند: این قبیل افراد که صرفاً به مادیات توجه دارند از ضعف فرهنگ اسلامی رنج می برند و متوجه نیستند برای چه زنده ایم و امام حسین(ع) برای چه کشته شد.

                            راستش من به عنوان فردی که اتفاقا همین دیدگاه را دارم و معتقدم مهم ترین شاخصه یک رییس جمهور توانایی او در رفع بیکاری و گرانی است، قصد دارم در قالب چند سوال مواردی را از محضر ایشان استفسار نمایم:

                            الف) حضرت استاد بارها بر محوریت رهبر معظم انقلاب در تعیین خطوط اصلی حرکت انقلاب اسلامی تاکید فرموده اند. عدم اولویت مسایل اقتصادی از دید آیت الله مصباح یزدی در حالی است که رهبر معظم انقلاب چند سال متوالی است که شعار محوری سال را به مساله اقتصاد و رفع بیکاری و گرانی اختصاص داده اند، و اتفاقا بهبود این مسایل را از دولت و شخص رییس جمهور مطالبه فرموده اند. این در حالی است که اتفاقا وضعیت عملکرد این دولت در زمینه مسایل فرهنگی نیز هیچ نمره مطلوب تری از عملکردش در اقتصاد نمی گیرد و وضعیت شاخصه های عمومی فرهنگی جامعه نظیر فیلم های سینمایی و توجه به ارزشهای اخلاقی در جامعه موید افت مشهود و آشکار این شاخصه ها ظرف سالیان گذشته است. با این حال، تاکید رهبر انقلاب بر محوریت اقتصاد و توجه ایشان به محوریت عرصه اقتصاد در مبارزه بین نظام اسلامی و دولتهای زورگوی عالم، آشکارا با دیدگاه آیت الله مصباح در تناقض است.

                            ب) من نمی دانم کجای فرهنگ اسلام، حاکمان اسلامی را به بی توجهی به اقتصاد و تجویز هرج و مرج اقتصادی- که ثمره عملکرد دولت توصیه شده قبلی ایشان ظرف هشت سال گذشته بوده است- توصیه نموده است. آنچه ما از روایات و احادیث ماثوره و منقول از منبرهای خود عالمان دینی شنیده ایم این بوده است که فقر به کفر بسیار نزدیک است (کادالفقر ان یکون کفرا: امام صادق علیه السلام از قول پدرانشان). شنیده ایم که پیامبر اکرم، کسانی که پس از ایشان حکومت اسلامی تشکیل می دهند را به مبارزه مجدانه با فقر و ناداری مردم توصیه کرده اند، تا به سوی کفر و بی اعتقادی سوق داده نشوند (... و لم یفقرهم فیکفرهم)، شنیده ایم که امام علی علیه السلام- که حتما از دید استاد مصباح از ضعف فرهنگ اسلامی رنج نمی برده اند- در توصیف عملکرد حکومتشان از شاخصه رفاه یاد می کنند و با افتخار می فرمایند: ما اصبح بالکوفه احد الا ناعما، ان ادناهم منزله، لیاکل البر و یجلس فی الظل و یشرب من ماء الفرات (امروز در شهر کوفه، همه در رفاه زندگی می کنند: پایین ترین افراد، نان گندم میخورند، خانه دارند و آب آشامیدنی خوب می آشامند). در این عبارت، حضرت امیر (ع) آشکارا به مادیات توجه دارند. جای تعجب است که حضرت استاد بدون توجه به این قبیل منصوصات آشکار در فرهنگ دین، توجه به مادیات را نشانه ضعف فرهنگ اسلامی میدانند.

                            ج) ممکن است ایشان بفرمایند که تاکید ایشان بر این بوده است که نباید معیار انتخاب یک رییس جمهور "صرفا" توانایی وی در رفع بیکاری و گرانی باشد، بلکه باید دیگر شاخصه های -لابد- فرهنگی و مذهبی نیز در وی احراز شود. از دو حال خارج نیست. یا نامزدی پیدا می شود که نمره وی در همه موارد مذکور عالی باشد و یا باید از بین نامزدهایی با توانمندی های مختلف انتخاب نمود. مشخص است که اگر حالت اول باشد، همه عقلای مومن به وی رای خواهند داد. اما مساله و پرسش من از ایشان در حالت دوم است. گیریم که از بین نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان، برخی در معیارهای اسلامی و تدین - آن هم از دید جنابعالی- نمره بالاتری گرفتند، و برخی دیگر در رفع بیکاری و گرانی شایسته تر بودند. در این حالت تکلیف چیست؟ در اینجا باید به تقدم کدام معیار قایل شد؟ آیا این عقلایی است که از مردم بخواهیم از بین دو نامزد تایید شده شورای نگهبان که یکی در رفع بیکاری و اولیات اقتصادی آنها از دیگری تواناتر است و دیگری که در این معیارها ضعیف تر بوده و بجایش مثلا در ابتدای هر اجلاس جهانی دعای فرج می خواند، به دومی رای دهند؟

                            د) خاطرم هست که در سال 77 یا 78 در جلسه ای ملاقاتی با ایت الله خوشوقت در محل بیت ایشان داشتم. ایشان در آن جلسه در پاسخ این سوال که منظور از رزق در آیه کریمه و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لایحتسب چیست، فرمودند منظور همین رزق معمول و مادی اصطلاحی است. بعد ادامه دادند تا این رزق تامین نشود سخن گفتن از رزقهای بالاتر بیهوده است. غرضم از بیان این خاطره، یادآوری این نکته است که بوده اند اسلام شناسان دیگری که آنها نیز بر مساله اولویت و ضرورت تامین رزق مادی مردم بر متوجه کردن آنها به سطوح عالی تر و عرفانی تر تاکید داشته اند. از قضا آیت الله خوشوقت این روزها زیاد نامشان در کنار آیت الله مصباح برده می شود.

                            اینها که عرض شد، مواردی هستند که به گمانم بد نیست حضرت آیت الله مصباح یزدی یا احدی از شاگردانشان در توضیح و تفسیر آن به امثال بنده یاری دهند. من اما به دلایل زیر معتقدم از بین همه نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان اولویت اول با نامزدی است که در درجه اول بتواند با بیکاری و فقر مبارزه واقعی و نه عوام فریبانه انجام دهد. عمده دلایل من عبارتند از:

                            1- رفع فقر و بیکاری دو شاخص اصلی جامعه اسلامی و حکومت واقعی اسلام است و امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب، لبه مبارزه اسلام و کفر و ناکارآمد نشان دادن حکومت اسلامی متوجه اقتصاد و رشد فقر و فاصله طبقاتی و بالارفتن نرخ بیکاری و مفاسد تالی آن است. لذا با همه وجود معتقدم نامزدی که در این مسایل تواناتر است بر دیگر نامزدها اولی و مرجح است.

                            2- اگر با یک نگاه سیستماتیک به مسایل جامعه نگریسته شود، بخوبی آشکار می شود که مردمی که اقتصادشان رنجور و ضعیف است، هیچگاه نمی توانند در فرهنگ، در تمدن، در خلق حماسه های جاویدان، و در اعتلای اعتقادات و ارمان هایشان به جایی برسند. نباید به مردم آدرس غلط داد. اگر می خواهیم اسلام سربلند شود، اگر می خواهیم ملتهای دیگر به ما به دیده عظمت نگاه کنند، این عظمت با گردنکشی های بی منطق در عرصه جهانی حاصل نمی شود، بلکه با کار و تلاش و میدان دادن به افراد لایق و کارکشته و کار بی امان کردن و رنج بسیار بردن حاصل میشود. به یاد بیاوریم جمله جاودانه شهید مظلوم دکتر بهشتی را که می فرمود: هیچ تبلیغی برای اسلام بهتر از ساختن یک جامعه نمونه ولو کوچک نیست. ما اگر توانستیم اقتصاد مردممان را تامین کنیم، مردم به طور خودکار علاقه شان به حکومتشان و نظامشان افزایش می یابد، خطرات امنیتی را خودشان رفع می کنند و خودشان بهترین مبلغ اسلام و حکومت اسلامی در جهان خواهند شد.

                            3- در سالهای پیش رو مهم ترین تهدید پیش رو، تهدیدی است که از سمت لشگر بیکاران و فقرا متوجه نظام است. ما هیچ اولویتی بالاتر از انتخاب یک رییس جمهور توانا برای مواجهه با این چالش محوری و اصلی نداریم. هر انتخاب دیگری- با هر بهانه و مستمسکی که باشد- زمان را مانند هشت سال قبل از ما خواهد گرفت و کشور را دچار سرگرمیها و دعواهای بی حاصلی خواهد ساخت که هیچ نتیجه و عایدی نیز نداشته و فقط زمینه نزدیک تر شدن کشور را به مرزهای بحران واقعی فراهم می آورد.

                            موکدا از عالمان دینی و مشاوران خیرخواه آنها تقاضا می کنم شعاع و گستره نگاهشان را توسعه دهند و به این مساله توجه کنند که ارایه هر نوع رهنمودی در هر زمینه ای لزوما تکلیف شرعی این بزرگان نیست، اما خدای ناکرده ارایه یک رهنمود نادرست و هزینه هایی که متعاقب پذیرش آن نصایح متوجه کشور خواهد شد، می تواند زمینه سوال نزد خداوند متعال را پدید آورد. درنگی کنیم و به یاد آوریم که همه بزرگانی که علیرغم اصرار دیگر صاحب نظران و کارشناسان بر انتخاب رییس جمهور فعلی تاکید نمودند، اینک و در روزهایی که ایشان هر روزه بحرانهای نرم و تازه ای را برای کشور پدید می آورد، چه احساسی دارند و از بابت معرفی و انتخاب نامزدی که در حقیقت اصلح نبوده است، و مصایب و مسایل مختلفی را برای کشور پدید اورده است، برای عرض توضیح نزد خداوند متعال بیم ناکند.
                            آخرین ویرایش توسط وحید 20؛ 2013/04/27, 01:10.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • Moradad
                              عضو فعال
                              • Mar 2011
                              • 355

                              #21854
                              در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                              حضرت آیت الله! بالاخره اقتصاد مهم است یا نه؟

                              در حالی که تحریم های کمرشکن و بین المللی و بحران اقتصادی ناشی از سوءمدیریت ها سفره مردم را هر روز کوچکتر می کند، مصباح یزدی می گوید که اینکه شاخصه یک رییس جمهور توانایی در رفع بیکاری و گرانی باشد، مادی گرایی است.
                              .........................................
                              وحید خان باید گفت با توجه به کردار و گفتار حضرات

                              که کلا اقتصاد چیز خوبی است ولی برای خودی ها و نه برای خلق ا.....
                              اینها از اقتصاد فقط رانت ها و ردیفهای بودجه ای مملکت که خرجشون میشه و به آنها تعلق میگیرد را قبول دارند و بقیه اقتصاد دیگر مضر است و مادی گرایی و دنیا پرستی و ......

                              نظر

                              • bahary
                                عضو فعال
                                • Dec 2011
                                • 2510

                                #21855
                                در اصل توسط MOSTAFA پست شده است View Post
                                اقا یواش
                                چه خبرته اخوی
                                اول بخون ببین چی میگن ایشون
                                بعدا بحرف

                                اقای مصباح درست میگن
                                اول ایمان و فکر ادم باید خدایی بشه و گرنه اگه شعار ما رفع گرسنگی و بیکاری باشه که با مادیگراها چه فرقی داریم؟!!
                                ایشون رفع مشکلات اقتصادی رو نفی نکرد
                                چشاتو باز کن میفرماید درجه دوم
                                مگه پیامبر با شعار اقتصادی اسلام رو بنا کرد ؟!
                                مگه امام با شعار رفع بیکاری اومد؟!
                                اول و آخر خدا با بنا نهادن افکار اسلامی کار میاد بیکاری میره ظلم میره عدالت میاد صلح میاد قناعت میاد سخت کوشی میاد

                                اما اگه مبنای فکری اسلامی نباشه اون وقت میشیم مثل کشورهای غربی که تا یکمی اب و نونشون کم شد همه تظاهرات و اعتراض میکنن اما کی اونجا به خاطر ازادی همجنس بازی قیام کرد و اعتراض کرد؟؟؟؟!!!!
                                آقای مصطفی ! بنده مسلمان شیعه علویم ولی با عملکرد 35 ساله اخوند های احمق و بی سواد در این کشور به این نتیجه رسیدم که در این عصر و زمان ، اسلامی که حاکمیت و حوزه های باصطلاح علمیه متولی ان هستند هیچ نیازی از نیازهای جامعه امروز را نمی تواند برآورده کند. با مقدس مابی و نداشتن دانش و علم و تخصص تمامی عصاره فضایل این نظام احمدی نژاد بود که کوس رسوایی حکومت را برای همیشه بصدا در اورد و دیگر چیزی بنام جمهوری اسلامی وجود ندارد بلکه یک حاکمیت دینی استبدادی خشن و بی رحم و سفاک است که برای بقای خود از هیچ دروغ و جادو و جنبل و سرکوبی دریغ نمی کند. امثال این مصباح حقیقتا بی ابرو ترین و بی سواد ترین ادمهای این عصر و زمانند. یاد اور می شود سواد به دانستن و نوشتن چند کتاب و جلسه درس و بحث های بی محتوا نیست. بقول مرحوم دکتر شریعتی اگر دین نتواند نیازهای مادی و این جهانی انسان را براورده کند . در جهان اخرت نیز به هیچ دردی نمی خورد. و این حقیقت تلخ را حکومت اسلامی ایران در تمامی عرصه ها باثبات رسانده است. آن علمای بزرگی که در مبحث حکومت دینی و ولایت فقیه نظراتی بر خلاف امثال اقای خمینی داشته اند ف حقایقی را درک و فهم می کردند که امروز هیچ یک از حوزویان طرفدار حکومت قابلیت درک انرا ندارند.برای فهم بهتر مطلب توجه شما را به اینمقاله جلب می کنم:
                                مطلبی که در ذیل می آید بر گرفته از یک نامه به رهبری نظام است که نام نویسنده و منبع ان را در اینجا ذکر نمی کنم.

                                روزگارا قصد ایمانم مکن
                                زانچه می گویم پشیمانم مکن ( ه . الف .سایه )

                                اخوند خراسانی و میرزای نائینی
                                در کشمکش های میان مخالفان و موافقان مشروطه در نجف میان پیروان کاظمین (محمدکاظم خراسانى و سیدمحمدکاظم یزدى) اختلافاتی بوجود امد و میرزای نائینی که عضو ارشد مجلس فتوای اخوند خراسانی بود برای رفع این اختلافات به اخوند خراسانی پیشنهاد کرد تا از تایید حکومت مشروطه دست بکشند و به تشکیل حکومت اسلامی همت گمارند و خود نیز زعامت ان را بر عهده گیرند … در این گفتگو مرحوم نائینی که از معتقدان ولایت فقیه بودند این بحث را مطرح کرده و طوری از ان طرفداری کردند که هیچ کس فکر نمی کرد ایرادی بتوان بر ان گرفت .
                                مرحوم آخوند خراسانى، پس از آن که تمام گفتههاى مرحوم نایینى را با دقت و حوصله گوش داد، در مقام پاسخگویى برآمد و در جلسات متعدد، به تفصیل در حول و حوش حکومت دینى و حکومت طبقه روحانى گفتوگو کرد و پس از رد استدلالهای نقلی و عقلی میرزای نایینی؛ از جمله اظهار داشت:
                                بیانات و استدلالهاى شما، اگر هم به لحاظ نظرى درست باشد، و فرضاً ما براى قبول نظریه شما، حتى نظریه شیخ الطائفه و شیخ اعظم (شیخ انصارى) را رد کنیم و ایرادات ایشان و بسیارى از فقهاى بزرگ را بر نظریه اى که شما پذیرفته اید ندیده بگیریم – و من دون ذلک خرط القتاد- ولى با مشکلاتى که در مرحله عمل گریبان ما را مى گیرد چه کنیم؟
                                مگر نمى دانید که قبول پیشنهاد شما و سپردن حکومت به دست علماى دین، تبعات نامطلوبى دارد که اگر راهى براى گریز از آن تبعات پیدا نکنیم، ضررهاى عمل به این پیشنهاد، بسیار بیش از منافعش خواهد بود؟
                                برخی از تبعات حکومت اسلامی از نظر اخوند خراسانی
                                ۱٫ اگرچه تشکیل حکومتى مبتنى بر علایق دینى شیعى که در رأس آن علما باشند – و نیز اجراى کلیه قوانین شرع از جمله درمورد مخالفان اسلام و تشیع – براى ما کمال مطلوب است، اما تشکیل چنین حکومتى، پیروان دیگر ادیان و مذاهب را ترغیب خواهد کرد تا آنان نیز حکومتهایى مبتنى بر تعصبات دینىِ ضدشیعى – که در رأس آن پیشوایان دینى شان باشند – بر سر کار آورند، و قوانین شرع خود را که برخلاف منافع مسلمانان و شیعیان است اجرا کنند. و آنگاه خطر آن حکومتها براى ما، از خطر حکومتهایى که فعلا در دنیا هستند بیشتر است. چرا؟
                                چون حکومتهاى فعلى، اگر هم بر سر دین با ما دعوا دارند، این نزاع غالباً مربوط به مواردى است که میان دین ما و سیاست آنها تعارض و تزاحم وجود داشته باشد، نه در همه موارد. بنابراین ما را مجبور نمى کنند که اصل دینمان را کنار بگذاریم و به دین و مذهب دیگرى درآییم. و در مقایسه با حکومتهایى که با اتکا به تعصبات دینىِ غیرشیعى بر سر کار آیند و در رأس آنها پیشوایان دینىِ غیرشیعى باشند، مصداق «بعض الشرّاهون من بعض» هستند.
                                زیرا حکومتهاى نوع اخیر حتى به اندازه حکومتهاى غیرشیعى فعلى نیز ما و جامعه شیعى را تحمل نخواهند کرد و ما را در اعتقادات و اعمال دینى خود بسیار بیشتر از پیش محدود خواهند کرد. به این ترتیب، دستیابى ما به قدرت و حکومت ظاهرى در جامعه خود، مساوى است با حصر شدید ما از سوى قدرتهاى خارجى و تشدید فشارها و تضییقات بر شیعیان در جوامع غیرشیعى و همچنین بر مسلمانان در جوامع غیراسلامى. چنانکه وقتى صفوىها حکومتى مبتنى بر تعصبات شیعى برپا کردند، مصیبت شیعه در خارج از ایران، از آنچه قبلا بود، هزار برابر بیشتر شد. و یک نمونه اش قتل عام دهها هزار شیعه به دستور سلطان سلیم در قلمرو “حکومت عثمانى” است.
                                اخوند خراسانی حکومت فرادینی را در مقابل حکومت دینی قرار می دهد زیرا فکر می کند که حاکمیت دین باعث ضرر به شیعیان و عصر و حرج انها در سطح بین المللی می شود و شاهد جنگ های مذهبی خواهیم بود .
                                ۲- ما و علماى دیگر تا وقتى از بیرون به تشکیلات حکومت نگاه مى کنیم و به درون آن تشکیلات قدم نگذاشته ایم، فسادها و کاستىهایى را که در تشکیلات است به وضوح مى بینیم و به راحتى با آنها مبارزه مى کنیم. اما وقتى خود وارد تشکیلات شدیم، فسادها و کاستىهاى آن را به وضوح نمى توانیم ببینیم. زیرا در آن هنگام، تشکیلات منسوب به ماست و ما منسوب به آن هستیم و هر کسى، همان طور که دیدن عیوب دیگران و عیوب تشکیلات دیگران – خصوصاً اگر مخالفان او باشند – برایش آسان است، دیدن عیوب خود و تشکیلات خود و وابستگان خود برایش دشوار است. میان دلبستگى به یک شىء و تشخیص معایب آن، نسبت معکوس برقرار است و معمولا هر کس هرچه را بیشتر دوست دارد، کاستىها و معایب آن را کمتر مى بیند.
                                در زمان شاه مخلوع تعدادی از مقامات به دلیل مفاسد مالی و… دستگیر و روانه زندان شدند ایت الله خمینی در واکنش به این مسئله فرمودند :
                                اگر از این مفاسد با خبر بودید و کاری نکردید که خود شریک جرم هستید و اگر از این افعال بی خبر بودید پس لیاقت حکومت کردن ندارید … ( نقل به مضمون )
                                ایا شما از مفاسدی که رخ می دهد باخبر هستید و یا بی خبر؟ اگر مطلع هستید چرا کاری نمی کنید و اگر مطلع نیستید …
                                عیوب جمهوری اسلامی را ندیده اید به دلیل علاقه وافرتان به ان و مبارزه با مفاسد را مبارزه با خویشتن می بنید … ایا می توانید به جنگ با خویشتن بروید ؟ در حکومت دینی علما به فسد می افتند و اینگونه است که مخالفت با انها مخالفت با دین تلقی می شود … در حکومت اسلامی علما قوی ترین نیروی بازدارنده مبارزین با مفاسد هستند
                                به نظر اخوند خراسانی دخالت علما باید بدین گونه باشد :
                                دخالت در امور سیاسى، اگر به معناى مراقبت و نظارت بر کار حکومت و مبارزه با فسادهاى موجود در آن باشد، از اوجب واجبات و اهمّ فرایض براى ماست، ولى اگر به معناى اشتغال عامه مناصب حکومتى باشد، چنین امرى با معناى اول قابل جمع نیست و در مقام تزاحم میان این دو معنا و عدم امکان جمع، بنابر اصل« الاهمّ فالاهمّ»، و براى اینکه بتوان اولى را نگاه داشت، بلاشک باید دومى را رها کرد و به حدیث ابن عباس عمل کرد: « اتق خیرها بشرّها و شرها بخیرها ».
                                بارى این تصور که اصلاح امت منوط به حاکم بودن ما و فساد آن معلول عدم تفویض حکومت به ماست کاملا نادرست است.
                                ۳- آنچه کمال مطلوب ماست، تبعیّت حکومت از دین است و در راه این هدف نیز حداکثر تلاش را مى کنیم.
                                ولى اگر براى حصول این مقصود، خودمان حکومت را در دست گیریم، در عالَم عمل، قضیه به عکس مى شود و دین تابع حکومت مى شود.
                                زیرا وقتى رجال دین به حکومت رسند، حفظ دستگاهى که عنوان حکومت دینى بر آن نهاده اند، مهم ترین هدف و وظیفه و فریضه تلقى مى شود و طبیعى است که براى وصول به این مهم ترین هدف، استفاده از هر وسیله اى مباح مى شود.

                                (حرف خمینی هم همین است که حفظ نظام از اوجب واجبات است .حفظ حکومت از نماز و روزه هم بالاتر است! بهمین دلیل برای بقا ی نظام صدای همه منتقدین و مخالفین سیاستهای حکومت را با انواع تهمت و افترا خفه و از صحنه خارج کرده اند و امروز حکومت مانده است با مشتی طرفداران عوام و جیره خوار بنام بسیج که هرگاه فرمان صادر شود سمعا وطاعتا برای بقای خود و حاکمیت دشنه و زنجیر می کشند و به صغیر و کبیر رحم نمی کنند.)

                                و احکام الهى و ارزش هاى اسلامى و حتى بدیهى ترین معتقدات دینى و اصول عقلى و اخلاقى قربانى شوند. بلى ظاهر قضیه این است که با تشکیل حکومتى به نام دین و به وسیله رجال دین، حقیقتاً دین حاکم خواهد شد. اما هیهات.
                                مرحوم خراسانی معتقد است که دین وسیله حفظ قدرت میشود نه قدرت وسیله حفظ دین .
                                اما مهمترین دلیل
                                ۴- بسیارى از ما تصور نادرستى داریم و مى پنداریم که چون چند کلمه فقه و اصول بلدیم، صلاحیت اشتغال به همه مشاغلى را داریم که لازمه تصدىِ هر یک از آنها تسلط بر یک یا چند رشته از علوم قدیم یا جدید است، و مى توانیم جواب همه مسائلى را بدهیم که لازمه پاسخگویى به هر یک از آنها تبحر در یک یا چند شاخه از دانشهاى پیشین یا امروزى است. از خاتم مجتهدین و استاد قاطبه فقها شیخ اعظم (شیخ مرتضی انصارى) بیاموزیم که با همه تسلط بى نظیر خود بر علوم دینى، هرگاه پرسشى در باب مسائل حکمى(فلسفی) از او مى کردند مى فرمود: « من وزیر داخله اسلام هستم این سؤال را از حاجى سبزوارى بکنید که وزیر خارجه اسلام است.»
                                با این مقدمه اگر ما بخواهیم مناصب حکومتى را در دست بگیریم، لازمه اش آن است که براى تمامى این مناصب، افرادى داشته باشیم که هم در حدود وظایف خود قوانین اسلامى را بدانند و هم متدین واقعى باشند و هم درس مدیریت خوانده و شیوههاى مختلف اداره امور کشور را تعلیم گرفته باشند؛ وگرنه آنگاه ما حتى براى یک دهم مناصب موجود، افراد شایستهاى که هر سه شرط را داشته باشند نداریم. اگر هم به یکى دو شرط از این سه شرط اکتفا کنیم، نتیجه کار بسیار نامطلوب خواهد بود و اوضاع از این که هست، بدتر خواهد شد.
                                و مردمى که مى بینند به دلیل مثلا عدم آگاهى و مدیر و کاردان نبودن افراد ما، اوضاع نامطلوبى حاکم شده است، نسبت به ما و بلکه نسبت به اصل دین بدبین خواهند شد. این است که مىگوییم حکومت دینى، اگر صاحب منصبان مدیر و کاردان نداشته باشد، خطرش و ضررش براى دین، از حکومت غیردینى و ضد دینى هم بیشتر است. چون در حکومت غیردینى و ضددینى، اگر مردم ضعف و نارسایى و فساد ببینند، آن را به گردن حکومت دینى و پیشوایان دین و اصل دین نمى اندازند، ولى اگر مناصب حکومتى در اختیار ما باشد، همه ضعفها و فسادها و نارسایىها را به حساب علماى دین و اصل دین مى گذارند و ما که بدون بصیرت و دانش کافى در اداره امور، این مناصب را اشغال کرده ایم.
                                آخرین ویرایش توسط bahary؛ 2013/04/27, 10:08.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X