اخبار

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #31411
    پاسخ : اخبار

    پیش‌بینی کسری ۷ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها/ ضعف نظارتی بانک مرکزی جدی است

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پیش‌بینی کسری 7 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها گفت: در حوزه نظارت بانک مرکزی بر بنگاه‌داری بانک‌ها قوانین متعددی وجود دارد، اما ضعف جدی در این راستا مشاهده می‌شود.
    - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....uxH8Zikj.dpuf
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • لولی بربط زن
      عضو فعال
      • Nov 2013
      • 1862

      #31412
      پاسخ : اخبار

      اعتراض 18 نماینده مجلس به طرح وام مسکن و پیشنهاد راههای جایگزین:

      فحه اصلی > اقتصادی سرویس: اقتصادی ، تاریخ: ۲۶/مرداد/۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴ ، شناسه خبر: ۴۶۳۹۳۷
      اختصاصی تسنیم/ به رئیس جمهور ارسال شد نامه هشدار ۱۸ نماینده مجلس/سیاست تحریک تقاضا در بخش مسکن منجر به تورم می شود

      خبرگزاری تسنیم: ۱۸ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری با اشاره به آثار و تبعات بسته خروج از رکود دولت نسبت به ایجاد تورم به دلیل اجرای سیاست تحریک تقاضا در بخش مسکن هشدار داده و هفت راهکار را به‌عنوان جایگزین تحریک تقاضا به دولت پیشنهاد دادند.

      نسخه قابل چاپ
      به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، همزمان با جدی شدن پرداخت تسهیلات 60 تا 80 میلیون تومان از سوی دولت با هدف تحریک تقاضا در بازار مسکن 18 تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری نسبت به سیاست تحریک تقاضا در بخش مسکن هشدار داده و آنرا به " انداختن کبریت در انبار باروت" تشبیه کرده‌اند. در این نامه با استناد به آمار تاکید شده دولت هیچ‌گاه نتوانسته است بر اساس سیاست افزایش وام خرید توان‌مندی خانوار را در بازار مسکن افزایش دهد. متن نامه نمایندگان به شرح ذیل است؛
      برادر ارجمند جناب آقای روحانی رییس جمهور محترم؛
      با سلام و احترام؛
      جناب آقای دکتر روحانی ضمن تقدیر و تشکر از جنابعالی و همکاران محترمتان در قوه مجریه برای ارایه بسته سیاستی خروج غیرتورمی از رکود دولت و با توجه به اهمیت بخش مسکن در این بسته به استحضار می رساند، بخش مسکن با اختصاص 30 درصد از سرمایه ثابت کشور به خود از پتانسیل لازم برای پیشرانی و ایجاد تحرک در اقتصاد کشور برخوردارست. اما نحوه ورود و پرداختن دولت به بخش مسکن و سیاست‌های اجرایی آن در این بسته دارای انتقاداتی چند است که به اختصار به آن‌ها اشاره می‌شود. باید توجه داشت که زمین و مسکن از چند جهت دارای اهمیت است.
      جایگاه بخش مسکن در اقتصاد و اولویت بخش مسکن در رونق غیر تورمی و ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی
      بخش مسکن در مقایسه با دیگر بخش های اقتصادی از اولویت بیشتری برای ایجاد تحرک اقتصادی در مقایسه با دیگر بخش ها برخوردار است. در حقیقت وابستگی102 صنعت کشور به بخش مسکن سبب شده است تا ایجاد رونق در این بخش تأثیر به سزایی در رونق اقتصادی در دیگر بخش‌های اقتصادی شده و در نهایت منجر به رونق در صنایع وابسته نیز خواهد شد.
      مسکن یکی از لکوموتیوهای اقتصادی که توان اشتغال زایی بالایی نیز دارد. تولید هر 57 متر مربع در سال توان ایجاد یک شغل مستقیم و یک شغل غیر مستقیم را دارد و همچنین 130 گروه شغلی نیز به بخش مسکن وابسته است. همچنین سرانه ایجاد هر شغل در بخش مسکن به مراتب کمتر از دیگر بخش های اقتصادی است.
      در حقیقت با هر 20 میلیون تومان سرمایه‌گذاری می توان یک شغل برای یک‌سال در بخش مسکن ایجاد کرد در حالی در بخش نفت و پتروشیمی 300 میلیون تومان و یا در صنایع نیروگاهیبرای ایجاد هر شغل باید 940 میلیون تومان هزینه کرد. بنابراین می‌توان با سرمایه‌گذاری کمتر، علاوه بر ایجاد فعال کردن بیش از 102 صنعت وابسته زمینه اشتغال بیشتری را فراهم کرد. پیش بینی می‌شود در صورت برنامه‌ریزی دولت برای تولید نیاز 2 میلیونی مسکن در سال، برای 10 سال آینده بیش از 4 میلیون شغل در کشور ایجاد شود.
      با توجه به اصول اقتصاد مقاومتی مبنی بر درون زا و برون‌گرا بودن در بخش های اقتصادی توسعه بخش مسکن یکی از راهکارهای نیل به اقتصاد مقاومتی است. بخش مسکن بدون نیاز به بخش ارزی کشور در شرایط تحریم به خوبی می‌تواند به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور عمل کند. از سوی دیگر با توجه حجم بالای نیاز به مسکن و فعالیت‌های عمرانی در کشورهای منطقه، توجه به بخش مسکن و ساختمان و تقویت این بخش می‌تواند زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی را فراهم کند.
      بنابراین با توجه به عوامل برشمرده شده بخش مسکن از اولویت بیشتری نسبت به دیگر بخش‌های اقتصادی برخوردار است و توان اجرایی بیشتر و منابع مالی کمتری نیاز دارد.
      سهم بالای مسکن در سبد هزینه خانوار (سهم 35 درصدی) و همچنین سهم بخش زمین و مسکن در تورم عمومی کشور (5/28) سبب شده است تا مسکن از جایگاه ویژه ای در اقتصاد خرد و کلان برخوردار باشد. در صورتی که دولت بتواند با برنامه ریزی مناسب زمینه کاهش و یا ثبات قیمت در بازار زمین و مسکن را فراهم کند ضمن افزایش توان اقتصادی خانوار زمینه کنترل تورم عمومی کشور را نیز فراهم کرده است.
      از سوی دیگر کاهش سهم هزینه مسکن در سبد هزینه خانوار منجر به ایجاد تقاضا برای دیگر کالا‌ها خواهد شد که این امر نیز منجر رونق بیشتر در اقتصاد کشور خواهد شد.
      آثار مثبت و منفی سیاست‌های دولت در بخش مسکن در بسته خروج از رکود
      برای بخش مسکن و تغییر وضعیت فعلی در این بخش به دو سیاست اساسی در این بخش اشاره شده است. یکی سیاست اخذ مالیات از تقاضاهای سرمایه‌ای به عنوان مالیات بر عائدی سرمایه که توجه دولت به این مالیات از ارزش فراوانی برخوردار است. در حقیقت یکی از عوامل ناکارآمدی در بازار مسکن رشد و گسترش پدیده سفته بازی و تقاضاهای سوداگرانه در بازار مسکن به گونه ای که سهم تقاضاهای سرمایه‌ای در این بخش از 20 درصد در سال 1355 به 58 درصد سال 1380 و به بیش از 70 درصد در سال 90 رسیده است.
      این امر در ایجاد حباب و افزایش قیمت و بروز پدیده شکست بازار اهمیت فراوانی دارد. اهتمام دولت به مقابله با این پدیده امری پسندیده است اما توجه به مالیات بر خانه‌های خالی و ایجاد سامانه اطلاعات املاک و اسکان کشور می‌تواند دولت را در رسیدن به این مهم یاری کند.
      در بحث مالیات بر عائدی سرمایه ذکر این نکته لازم است که نحوه اخذ و میزان مالیات اخذ شده باید به‌گونه‌ای باشد که حاشیه سود در بازارهای مالی را به سمت تولید سوق دهد و هزینه‌ فعالیت‌های غیر تولیدی را در مقایسه با فعالیت‌های تولیدی افزایش دهد.
      سیاست دوم که می تواند تبعات منفی در اقتصاد مسکن و به تبع آن در اقتصاد کشور ایجاد کند سیاست تحریک تقاضا برای خروج از رکود است. در سالیان گذشته همواره یکی از سیاست‌های اصلی اتخاذ شده برای خروج از دوران رکود، تحریک بازار از ناحیه تقاضا و تخصیص و افزایش سقف وام‌های خرید مسکن بوده است.
      عملکرد این تحریک به ‌گونه‌ای است که بازار را با فشار تورمی از رکود خارج می‌کند؛ زیرا با تخصیص و افزایش سقف تسهیلات بانکی، تقاضای خرید مسکن افزایش می‌یابد و با رونق نسبی حاصل از این افزایش تقاضا، تقاضای سرمایه‌ای به این بخش وارد شده و از آنجا که زمین از عناصر اصلی تشکیل‌‌دهنده قیمت مسکن است، این پدیده، افزایش تقاضا برای زمین را به‌ دنبال دارد. افزایش تقاضا در بازار زمین باعث بالا رفتن قیمت زمین شده و از آنجا که زمین جزء جدایی ‌ناپذیر مسکن است، قیمت مسکن نیز افزایش می‌یابد.
      بنابراین ممکن است افزایش وام خرید بازار مسکن را در یک دوره کوتاه مدت از رکود خارج کند، اما به علت تورم ناشی از این سیاست بازار را در رکود عمیق‌تری فرو خواهد برد.
      سیاست تحریک تقاضا و افزایش وام خرید از 3 منظر دیگر منجر به بروز تورم در بازار مسکن و در نهایت در کل اقتصاد خواهد شد. بررسی نحوه عملکرد تسهیلات خرید و ساخت بر تورم نیازمند بررسی هر یک از این سیاست‌ها بر عوامل اصلی شکل‌دهنده تورم، شامل «افزایش تقاضا نسبت به عرضه»، «انتظارات غیرعقلایی یا تورمی» و «افزایش هزینه نهاده‌های تولید» است.
      در شرایط افزایش تقاضا نسبت به عرضه، سیاست‌های تحریک تقاضا، عدم تعادل میان عرضه و تقاضا را به دنبال دارد. در حال حاضر با توجه به اینکه شاخص تراکم خانوار در واحد مسکونی بیش از عدد یک است و فاصله میان عرضه و تقاضا وجود دارد، اتخاذ سیاست پرداخت وام خرید منجر به افزایش تقاضای مصرفی و تقاضای سوداگرانه به صورت توامان خواهد شد که نتیجتا عامل موثری در افزایش تقاضا نسبت به عرضه و تورم در بخش مسکن به شمار می‌آید.
      وجود تسهیلات خرید، افزایش سقف تسهیلات و به دنبال آن افزایش تقاضا الزاما به معنای افزایش موجودی مسکن و عرضه آن به بازار نیست. فرآیند تخصیص وام خرید مسکن به‌گونه‌ای است که هیچ‌گونه تضمینی مبنی بر ایجاد واحدهای جدید در بازار مسکن نخواهد داشت.
      بنابراین درچنین شرایطی هرگونه تحریک بازار از ناحیه تقاضا منجر به تشدید فاصله عرضه و تقاضا و افزایش قیمت زمین و مسکن خواهد شد و افزایش تورم در کل اقتصاد را در پی دارد. انتطارات غیرعقلایی یا تورمی هر‌چند که در اقتصاد کشور سابقه‌ای طولانی دارد، اما بروز و ظهور آن در بازار مسکن شدیدتر است. بنابراین اجرای این سیاست نه تنها ساختاری غیر تورمی ندارد بلکه منجر به افزایش قیمت در بخش زمین و مسکن و در نهایت اقتصاد کشور خواهد شد که با هدف غایی دولت یعنی کنترل تورم و خروج غیر تورمی از رکود در تضاد است.
      از آن‌جا که خاصیت وام خرید تورم‌زایی است. هرچند در ظاهر منجر به توان‌مندی اولیه خانوار در بازار مسکن خواهد شد اما در نهایت به علت تورم ایجاد شده در اقتصاد و همچنین بازار مسکن، خانوار توان‌مندی خود را از دست خواهد داد. بررسی تجربه گذشته افزایش وام خرید در بازار مسکن نیز به‌گونه‌ای بوده است که نه تنها منجر به افزایش توانمندی خانوار نشده است بلکه تأثیرات فاجعه بار و بحرانی را نیز بر کل اقتصاد کشور تحمیل کرده است.
      به عنوان مثال در سال های 73 تا 75 دولت وام خرید را از 2.5 میلیون تومان به 3.53 میلیون تومان افزایش می‌دهد اما قیمت مسکن در تهران از 51 هزار تومان در متر مربع در سال 73 به 161 هزار تومان در انتهای سال 75 می‌رسد. هرچند که دولت رشد 40 درصدی را در تسهیلات پرداختی داشته است اما رشد بیش از 200 درصد قیمت مسکن در نهایت منجر به نا‌توان‌تر شدن خانوار شده است.
      دوره زمانی تغییرات تسهیلات خرید (تومان) رشد تسهیلات خرید مسکن رشد قیمت مسکن در تهران

      دوره زمانی تغییرات تسهیلات خرید (تومان) رشد تسهیلات خرید مسکن رشد قیمت مسکن در تهران
      73ـ75 از 2.5 میلیون به 3.5 میلیون 40درصد 215 درصد
      77ـ 80 از 3.5 میلیون به 7 میلیون 100 درصد 148 درصد
      81 ـ 83 از 7 میلیون به 12 میلیون 71 درصد 85 درصد
      84 ـ 87 از 12 میلیون به 18 میلیون 50 درصد 200 درصد


      بنابراین همانگونه که از جدول فوق پیدا است دولت هیچ‌گاه نتوانسته است بر اساس سیاست افزایش وام خرید توان‌مندی خانوار را در بازار مسکن افزایش دهد. بنابراین همان‌گونه که از جدول قابل استنباط است اتخاذ این سیاست تنها به مثابه انداختن کبریت در باروت بازار مسکن خواهد بود و تجربه نشان داده است که در شرایط فعلی بازار مسکن و اقتصاد کشور این سیاست یک سیاست شکست خورده است.
      راهکار جایگزین؛ کنترل سوداگری، حمایت از تولید و عرضه مسکن با کاهش هزینه تمام شده
      برای اتخاذ سیاست جایگزین باید ابتدا تحلیل مناسبی از بازار مسکن ارائه داد. مشکل اصلی بازار مسکن در سه دهه اخیر نابرابری عرضه و تقاضا در بازار مسکن بوده است. بالا بودن سهم تقاضاهای سرمایه‌ای در بازار مسکن و عدم برنامه‌ریزی مناسب جهت پاسخ به تقاضای مصرفی سبب عدم تعادل در بازار زمین و مسکن شده است. بنابراین دولت در جهت ایجاد تعادل در بازار زمین و مسکن باید به‌طور هم‌زمان سیاست‌ها مقتضی برای طرف عرضه و تقاضا داشته باشد.
      مهم‌ترین مشکل طرف تقاضا در بازار همان‌گونه که ذکر شد بالا بودن سهم تقاضاهای سرمایه ای است که دولت می‌تواند برای کنترل این بخش از بازار از سیاست‌های ذیل استفاده کند. عدم نظارت و کنترل دولت در این بخش سبب شده است تا بخش زمین و مسکن در سال‌ های اخیر بهشت دلالان و سوداگران نام بگیرد و در حالی که بخش تولید نیازمند نقدینگی است، تسهیلات و سرمایه گذاری بانک‌ها و نقدینگی کشور به سوی بازار زمین و مسکن انحراف دارد.
      • ایجاد سامانه شفاف اطلاعات املاک و مستغلات
      • اخذ مالیات بر عائدی سرمایه در بخش زمین و مسکن
      • اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه
      • اخذ مالیات از خانه های لوکس و گران قیمت
      • اخذ مالیات بر ارزش زمین
      • اخذ مالیات از زمین‌های موات و بایر
      • جلوگیری از فعالیت نهادها و بانک در حوزه املاک و مستغلات
      در کنار سیاست‌های کنترل تقاضاهای سرمایه‌ای در بخش مسکن می‌توان برای خروج از رکود بخش مسکن دولت سیاست حمایت از تولید و عرضه مسکن با کاهش هزینه تمام شده را در دستور کار قرار دهد. هزینه مسکن از 3 عامل اساسی که شامل هزینه زمین، هزینه سرمایه‌گذاری و هزینه ساخت است.
      طبق آمار اعلام شده قریب به 50 درصد از هزینه تولید و عرضه مسکن به زمین اختصاص دارد. افزایش هزینه زمین که ناشی از سیاست‌های غلط دولت‌های گذشته در حوزه زمین است باید اصلاح و سهم زمین نه تنها در قیمت مسکن که در تولید و کل اقتصاد نیز کاهش یابد. عرضه زمین با هزینه صفر در کنار مالیات بر زمین‌های بایر و موات و همچنین مالیات بر ارزش زمین سبب می‌شود تا هزینه زمین در بخش مسکن و اقتصاد کاهش یابد.
      یکی از عوامل بالا بودن هزینه تمام شده در بخش مسکن هزنیه ناشی از تأمین سرمایه در این بخش است. عدم حمایت دولت در حوزه تخصیص تسهیلات برای تأمین سرمایه و بالا بودن نرخ سرمایه‌گذاری بانک‌ها، سبب افزایش قیمت مسکن در این بخش شده است.در این شرایط دولت با تخصیص بخشی عمده‌ای از هزینه سرمایه‌گذاری با اعطای تسهیلات ارزان قیمت ساخت می‌تواند زمینه کاهش قیمت مسکن را بیش از پیش فراهم کند.
      یکی دیگر از راهکار کاهش قیمت مسکن، حذف هزینه‌های ناشی از تراکم و عوارض شهری است که سهم به‌سزایی در این بخش دارد. بررسی‌های آماری حاکی از آن است که رشد و گسترش پدیده تراکم فروشی نقش به سزایی در افزایش قیمت زمین و مسکن بالاخص در کلان‌شهرها داشته است. دولت می‌تواند طی بازه زمانی میان مدت درآمد حاصل از مالیات بر زمین را جایگزین درآمدهای ناشی از فروش تراکم و عوارض ساختمانی برای شهرداری‌ها کند.
      اثرات اقتصادی سیاست جایگزین:
      • ایجاد رونق در بازار مسکن و به دنبال آن ایجاد رونق در اقتصاد
      • افزایش اشتغال
      • کنترل جریان نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید
      • کاهش و یا کنترل تورم عمومی کشور
      • بهبود وضعیت اقتصادی خانوار از طریق کاهش سهم مسکن در سبد هزینه خانوار
      • افزایش سهم تقاضای مصرفی در مقابل تقاضای سرمایه‌ای
      اسامی نمایندگان امضاکننده نامه به رئیس‌جمهوری: لاهوتی نماینده لنگرود، خسته بند نماینده بندر انزلی، محمد فیروزی نماینده نطنز، محمد ابراهیم محبی نماینده سنقر، منصور آرامی بندرعباس، نبی‌الله احمدی نماینده داراب، جلیل سرقلعه نماینده لردگان، احمد جباری بندر لنگه، علیرضا خسروی نماینده سمنان، مقیمینماینده بهشهر، علی اکبر آقایی نماینده سلماس، فلاحی نماینده اهر، چهاردولی نماینده ملایر، حسین محمدزاده نماینده درگز، سید احسن علوی، یوناتن بت کلیا، کمال علی پور و محمد دامادی نماینده ساری.
      انتهای پیام/


      ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

      نظر

      • مخبرالدوله
        عضو فعال
        • May 2012
        • 5228

        #31413
        پاسخ : اخبار

        در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
        پخش شب‌نامه تخريبي علیه رئیس‌جمهور در صحن مجلس!

        گروه سياسي: نماینده اردبیل در مجلس از پخش نامه‌ای علیه حسن روحانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس خبر داد.

        کمال‌الدین پیرموذن در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با کمال تأسف امروز شاهد بودیم که در روز روشن علیه رئیس

        پیر موذن با بیان اینکه مهدی کوچک زاده مسئولیت نگارش این نامه را بر عهده گرفته تصریح کرد: من به او گفتم که این مساله را افشا خواهم کرد تا دیگر چنین مساله‌ای تکرار نشود. انتشار این نامه برای جوسازی، تخریب و تندروی پیش از طرح استیضاح وزیر علوم است تا رئیس جمهور با شجاعت و صراحت واقعیت‌های پشت پرده استیضاح را مطرح نکند. پیرموذن در پایان گفت: من امیدوارم حتما استیضاح وزیر علوم انجام شود تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد.
        کوچک زاده: توزیع یادداشتم در مجلس با مجوز هیات رییسه بود


        مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

        نظر

        • مخبرالدوله
          عضو فعال
          • May 2012
          • 5228

          #31414
          پاسخ : اخبار

          عمران خان، مردم پاکستان را به «نافرمانی مدنی» فراخواند

          اسلام آباد - ایرنا - ˈعمران خانˈ رییس حزب تحریک انصاف پاکستان در جمع هزاران نفر از هوادارانش در پایتخت این کشور، از آنان و همه مردم پاکستان خواست تا برای تحت فشار قرار دادن دولت و مجبور کردن نواز شریف نخست وزیر به استعفا، اقدام به نافرمانی مدنی و زیرپا گذاشتن قانون کنند.


          مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

          نظر

          • ابوذر
            عضو فعال
            • Jun 2013
            • 614

            #31415
            پاسخ : اخبار

            در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
            آیت الله ممدوحی: «فرجی دانا» یک آدم لاابالی است!!

            عضو مجلس خبرگان رهبری در واکنش به عملکرد فرجی دانا گفت: من این وزیر علوم را اصلا قبول ندارم.

            به گزارش «تیک»، آیت الله حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت باید توجه بیشتر به وزارت علوم و دانشگاه ها داشته باشد.

            وی با انتقاد شدید از عملکرد وزیر علوم، ابراز کرد: بنده اصلا این وزیر علوم را قبول ندارم و این فرد یک آدم لاابالی است.

            آیت الله ممدوحی در ادامه گفتگو با صبح توس بیان داشت: این وزیر باکی ندارد و هرچی بهش می گویند این کار تو دارای فساد است بجای اینکه تعلیم بگیرد و درست کند، بدترش می کند.

            وی با بیان اینکه من گمان می کنم این نمی داند وزیر علوم یعنی چی، تصریح کرد: کارهایی هم که می کند خیلی کارهای بیخودی است و حقیقت غیر اینکه خودش را ضایع کرد کار دیگری نمی تواند بکند.

            عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امیدواریم دانشگاه با رشد علمی که خود دانشجوها دارند این وضعیت پیش آمده را جبران کنند.
            وزیر علوم بچه قم است ونزدیک حرم خانه وزندگی انها بوده واز فرجی های قم است وخودش اهل علم وفضل است ومسایل دینی را خیلی بهتر از برخی از این باصطلاح ایات که تو جامعه نیستن وخبر ندارن ودهن بین هستن بهتر میداند ودرک میکند ودنبال رشد وتعالی دانشگاه ودانشگاهیان است ومدرک معتبر واز خارج از ایران دارد (درست چون یادم نیست کدام کشور انگلیس یا امریکا بود )ونکته مهم اینکه اهل باج دادن نیست .

            نظر

            • PETROLEUM
              Banned
              • May 2014
              • 853

              #31416
              پاسخ : اخبار

              گوشه هایی از مصاحبه اخیر علیرضا زاکانی :

              در مورد کرسنت نیز اشکال های جدی به این آقایان وارد است. هنگام رأی اعتماد، ما به آقای زنگنه گفتیم که حضور شما در وزارت نفت یک چراغ سبز جدی برای محکومیت جمهوری اسلامی در پرونده کرسنت است. ایشان گفت: نه من دو هفته ای این مسئله را حل می کنم. آن کسی که می تواند این پرونده را حل کند، خودم هستم. ما گفتیم عقل حکم می کند وجود شما مضر است. مستندات هم حکم می کند که وجود شما مضر است. آقای روحانی به حضور ایشان اصرار کرد و حتی در سخنرانی انتهایی شان هم گفت من دو ماه هم نمی توانم تحمل کنم که وزارت نفت بی سرپرست باشد. ایشان باید مسئولیت این کار را برعهده بگیرد و ما هم مخالفت کردیم. مجلس به آقای زنگنه رأی داد و کسی هم که رأی بیاورد وزیر محترم این مملکت است.


              الان داریم می بینیم متأسفانه با نوع برخورد انفعالی و برخورد نادرست با پرونده کرسنت شرایط به جایی دارد پیش می رود که در اخبار امروز هست و اطلاعات آن نیز هست. ما از یک دو ماه قبل می دانستیم که این ها قصد محکوم کردن ما را در لاهه دارند و یکی از دلایل شان هم این است که می گویند کسانی که شما آن ها را متهم به فساد می کنید، الان مسئولین این کار در وزارت خانه و شرکت نفت در کشور هستند. شما چگونه می گویید این پرونده به دلیل فساد بوده است و در این جا فساد بوده اما دوباره به همان افراد رأی داده اید و بر سر کار گذاشته اید و در همان جا گذاشتید.


              یکی از اشکالاتی که در کشور وجود دارد، قلب حقیقت و تغییر ماهیت بسیاری از موارد است به طوری که عده ای آن چنان با هنرمندی سوءاستفاده انجام می دهند که هر چه می خواهید فریاد بکشید و اعلام کنید بابا این اتفاق ناگوار دارد می افتد، خیلی زود انگ سیاسی می زنند و برخورد جناحی و سیاسی می شود.
              ما در کشور تربیت اسلامی و انقلابی نشدیم بلکه تربیت جناحی شدیم و چون از نظر برخی منافع جناحی مقدم بر مصالح انقلاب است و از تربیت اسلامی، و به تبع تربیت انقلابی و به تبع تربیت درست سیاسی کمتر خبری هست، ما منافع و دوستی های جناحی و باندی خود را مقدم بر مصالح اسلام، انقلاب و مردم عزیزمان قرار می دهیم و اصلاً فکر نمی کنیم که این کسی که از باند ماست دارد می آید چه سود و زیانی برای منافع ملی کشور دارد. به نظرم اگر آقای رییس جمهور و آقای زنگنه و جناحی که این ها را بر سر کار آورد، به این مسئله توجه می کردند ما امروز شاهد این نبودیم که امروز عناصر معلوم الحال شاکی در دادگاه لاهه بتوانند با زد و بند ما را محکوم کنند. چون سراپای پرونده کرسنت فساد است و این اشکال وجود دارد که تاوان این پرونده تاوان بالایی برای کشور باید باشد.

              تمام هنر این آقایان این بوده است که در قضیه هسته ای اعلام کرده اند که ما 4.8 میلیارد دلار را گرفتیم و 2.8 را نیز در ژنو شش گرفتیم اما ببینید که چگونه ما از کنار پرونده کرسنت شش و نیم میلیارد دلار در قرارداد "بوتاش"تاکنون ضرر کرده ایم. بوتاش یک قرار داد فروش گاز به شرکت ترکیه ای است که نسبت به قیمت گاز اعتراض کرده و قیمت معادل را با قیمت قرارداد کرسنت گرفته و گفته است که این ها دارند در خلیج با این قیمت می فروشند و به من گران داده اند. ما را به اندازه شش و نیم میلیارد دلار محکوم کرده اند و ما از قرارداد کم کرده ایم. الان همچنان ترکیه 12 درصد اعتراض دارد و می گوید به ما گران داده اند و دوباره دارند ما را محکوم می کنند. این ها برای مردم که گفته نمی شود و با شعار و یک سری حرف های سبک و خیلی ابتدایی دارند تبلیغ می کنند و به این فکر نمی کنند که مردم یک سال، دو سال یا سه سال دیگر مردم نسبت به آن ها قضاوت خواهند کرد و خواهند فهمید.

              نظر

              • negarminavi
                عضو فعال
                • May 2013
                • 35715

                #31417
                پاسخ : اخبار

                در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                آیت الله ممدوحی: «فرجی دانا» یک آدم لاابالی است!!

                عضو مجلس خبرگان رهبری در واکنش به عملکرد فرجی دانا گفت: من این وزیر علوم را اصلا قبول ندارم.

                به گزارش «تیک»، آیت الله حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت باید توجه بیشتر به وزارت علوم و دانشگاه ها داشته باشد.

                وی با انتقاد شدید از عملکرد وزیر علوم، ابراز کرد: بنده اصلا این وزیر علوم را قبول ندارم و این فرد یک آدم لاابالی است.

                آیت الله ممدوحی در ادامه گفتگو با صبح توس بیان داشت: این وزیر باکی ندارد و هرچی بهش می گویند این کار تو دارای فساد است بجای اینکه تعلیم بگیرد و درست کند، بدترش می کند.

                وی با بیان اینکه من گمان می کنم این نمی داند وزیر علوم یعنی چی، تصریح کرد: کارهایی هم که می کند خیلی کارهای بیخودی است و حقیقت غیر اینکه خودش را ضایع کرد کار دیگری نمی تواند بکند.

                عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امیدواریم دانشگاه با رشد علمی که خود دانشجوها دارند این وضعیت پیش آمده را جبران کنند.
                در اصل توسط ابوذر پست شده است View Post
                وزیر علوم بچه قم است ونزدیک حرم خانه وزندگی انها بوده واز فرجی های قم است وخودش اهل علم وفضل است ومسایل دینی را خیلی بهتر از برخی از این باصطلاح ایات که تو جامعه نیستن وخبر ندارن ودهن بین هستن بهتر میداند ودرک میکند ودنبال رشد وتعالی دانشگاه ودانشگاهیان است ومدرک معتبر واز خارج از ایران دارد (درست چون یادم نیست کدام کشور انگلیس یا امریکا بود )ونکته مهم اینکه اهل باج دادن نیست .
                روایتی از مخالفت مجلس ششم با معرفی رضا فرجی دانا به عنوان وزیر علوم
                پورنجاتی: انتخاب فرجی دانا ترجیح اراذل بر افاضل است!

                دولت بهار: نشانه‌ انحطاط‌ دولتها این‌ چهارتاست‌: افراد دون‌پایه‌ را بجای‌ افراد بافضل‌تر... بگذارید. ما بحث‌ اخلاقی‌ نداریم‌. بنده‌ خدمت‌ آقای‌ فرجی‌دانا پشت‌سر ایشان‌ هم‌ نماز می‌خوانم‌، بحث موقعیت‌ و شأن‌ است‌ «تقدیم‌ الاراذل‌ و تأخیرالافاضل‌» اینکار را نکنیم‌ «این‌تذهبون‌» من‌ به‌ دولت‌ عرض‌ می‌کنم‌، واقعاً کجا داریم‌ می‌رویم‌؟

                دولت بهار/ سیدمحمد خاتمی، رییس دولت هشتم، پس از استعفای مصطفی معین، رضا فرجی دانا را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

                جلسه رای اعتماد به رضا فرجی دانا در تاریخ 11 شهریور 1382 برگزار شد. در این جلسه احمد پورنجاتی نماینده وقت مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزارت رضا فرجی دانا سخنرانی کرد که در اینجا متن کامل سخنان احمد پورنجاتی را به نقل از شماره 17067 روزنامه رسمی ملاحظه می فرمایید:

                منشی‌ جبارزاده‌ : آقای‌ پورنجاتی‌ جناب‌ عالی‌ ده‌دقیقه‌ وقت‌ دارید بفرمایید.
                احمد پورنجاتی‌ : بسم‌الله الرحمن‌ الرحیم‌
                «قال‌ مولاناامیرالمؤمین‌ ـ ۷ ـ انما یستدل‌ علی‌ ادوار الدول‌ به‌ اربع‌ تضییع‌ الاصول‌ و ترجیح‌ الفروع‌ و تقدیم‌ الاراذل‌ و تأخیر الافاضل‌»

                برای‌ بنده‌ سخن‌ گفتن‌ در موضع‌ مخالفت‌ با وزیری‌ که‌ به‌ معرفی‌ جناب‌ آقای‌ خاتمی‌ برادر بزرگوارم‌ که‌ گمان‌ می‌کنم‌ مراتب‌ ارادت‌ بنده‌ به‌ ایشان‌ برای‌ خودشان‌ ثابت‌ است‌ و درمورد وزیر محترمی‌ که‌ به‌ اعتبار همشهری‌ بودن‌ علی‌الاصول‌ باید مورد علاقه‌ و تأیید امثال‌ بنده‌ باشد و در مورد وزیری‌ که‌ بنا به‌ گفته‌ بعضی‌ از برادران‌ مورد وثوق‌ من‌، مورد تأیید بزرگان‌ هم‌ هست‌، بسیار مشکل‌ است‌. اما ما در موضع‌ مسؤولیتیم‌ و هیچ‌ چیز به‌ جز آنچه‌ که‌ بین‌ خودمان‌ و خداوند متعال‌ در این‌ موضع‌ به‌ ذهنمان‌ می‌رسد و تشخیص‌ می‌دهیم‌ نباید موجب‌ تصمیم‌گیری‌ ما باشد.

                بنده‌ باید عرض‌ کنم‌ مهمترین‌ اصلی‌ که‌ در انتخاب‌ هر مسؤول‌ و هر مدیر در نظام‌ باید مورد توجه‌ قرار بگیرد، یک‌ اصل‌ عادلانه‌ است‌. اینکه‌ گفته‌اند «العدل‌ وضع‌ الشی‌ فی‌ موضه‌» عدل‌ آن‌ است‌ که‌ هر چیز را جای‌ خودش‌ قرار بدهیم‌.

                بنظر بنده‌ متأسفانه‌ روند انتخابها در دولت‌ روند مناسبی‌ نیست‌ و در این‌ سالهای‌ آخر فعالیت‌ دولت‌ هم‌ گویی‌ یک‌ فضای‌ اسقاط‌ تکلیف‌ حاکم‌ است‌. یعنی‌ وقتی‌ ما نمی‌توانیم‌ کسی‌ را که‌ می‌بایست‌ برای‌ انجام‌ یک‌ مسؤولیت‌، شرایط‌، ویژگیها و مختصات‌ آن‌ متناسب‌ باشد، انتخاب‌ کنیم‌، آنچه‌ که‌ بقول‌ خود آقایان‌ خیرالموجودین‌ می‌دانیم‌ انتخاب‌ می‌کنیم‌.

                بنظر من‌ این‌ قابل‌ قبول‌ نیست‌، بهیچوجه‌. حداقل‌ در فضایی‌ که‌ ما امروز در جامعه‌ شاهد هستیم‌. بیست‌ و چند سال‌ از این‌ انقلاب‌ می‌گذرد. ببینید! حوزه‌ مدیریت‌ اجرایی‌ کشور چه‌ سرنوشتی‌ پیدا کرده‌ است‌، روزبه‌روز رضایت‌ دادن‌ به‌ کسانی‌ و مسؤولینی‌ که‌ ممکن‌ است‌ فی‌حدنفسه‌ اشخاص‌ بدی‌ هم‌ نباشند، اما حقیقتاً کارنامه‌ بعضی‌ از وزرایی‌ که‌ هر روز بعنوان‌ سؤال‌ و تذکر و استیضاح‌ و غیره‌ در رفت‌ و آمد هستند، می‌تواند شاهد مثال‌ خوبی‌ باشد و چرا ما امروز در موضع‌ مسؤولیت‌ انتخاب‌، بگونه‌ای‌ عمل‌ نکنیم‌ که‌ فردا پشیمان‌ نشویم‌.

                بنظر من‌ صیانت‌ از مرتبت‌ کابینه‌ جناب‌ آقای‌ خاتمی‌... ما کاری‌ به‌ مصالحی‌ که‌ منجر به‌ انتخاب‌ وزیر پیشنهادی‌ محترم‌ شده‌ نداریم‌، اما مصلحت‌ دولت‌ این‌ است‌ که‌ حداقل‌ از مجلس‌ یک‌ تراز قابل‌ قبولی‌ را بشنود.

                اینکه‌ مجلس‌ به‌ تبع‌ دولت‌ و حتی‌ باعنایت‌ به‌ تأیید دولت‌، تصمیم‌ را بگیرد بنظر من‌ این‌ قابل‌ قبول‌ نیست‌. فرصت‌ کم‌ است‌.


                نکته‌ اولی‌ که‌ من‌ دارم‌ این‌ است‌ سؤال‌ که‌ آیا در مجموعه‌ای‌ به‌ وسعت‌ مجموعه‌ دانشگاههای‌ کشور کسی‌ هم‌ که‌ صلاحیتهای‌ علمی‌ لازم‌ را داشته‌ باشد چون‌ اینجا مدرسه‌ نیست‌ که‌ ما یک‌ معلم‌ تحصیلکرده‌ معدل‌ ۴ از ۴ بخواهیم‌، آن‌ خوب‌ است‌ و اینجا دانشگاه‌ است‌. یکی‌ از مهمترین‌ حوزه‌های‌ مدیریتی‌ دولت‌ که‌ چالشهای‌ فراوان‌ این‌ سالها در محیط‌ دانشگاه‌ شاهد مثال‌ ماست‌ می‌تواند هر روز یک‌ مشکلی‌ را بوجود بیاورد و اگر قرار باشد بجای‌ حل‌ مسأله‌، صورت‌ مسأله‌ را پاک‌ کنیم‌... جناب‌ آقای‌ خاتمی‌ از قول‌ رهبری‌ فرمودند که‌ خدا لعنت‌ کند کسی‌ که‌ محیط‌ دانشگاه‌ را غیرسیاسی‌ می‌خواهد، پس‌ بسم‌الله! کسی‌ را انتخاب‌ کنید که‌ خط‌ سابقه‌ سیاسی‌ فعال‌ در طول‌ فعالیتهای‌ تحصیلی‌ و غیرتحصیلی‌اش‌ داشته‌ باشد. کجاست‌؟ ما آدم‌ حزبی‌ نمی‌خواهیم‌، اما آدم‌ پیچیده‌ سیاسی‌ می‌خواهیم‌.

                با یکی‌ از برادران‌ که‌ در حوزه‌ دیگری‌ در دانشگاه‌ تهران‌ مسؤولیت‌ دارد یعنی‌ در علوم‌ پزشکی‌ من‌ صحبت‌ می‌کردم‌ لب‌ کلام‌ را به‌ من‌ گفت‌ اسم‌ نمی‌آورم‌ گفت‌ آقا! قرار بر این‌ است‌ که‌ یک‌ شخصیت‌ Neuter یعنی‌ خنثی‌ از نظر سیاسی‌ انتخاب‌ شود که‌ مسایل‌ حل‌ شود، کدام‌ مسایل‌ حل‌ شود؟ ما باید مسأله‌ را بشناسیم‌، برای‌ مسأله‌ راه‌حل‌ پیدا کنیم‌. آقای‌ دکتر معین‌ بتی‌ نیست‌ که‌ ما پای‌ او سینه‌ بزنیم‌! اما اگر نمره‌ ۱۵ است‌ وزیری‌ انتخاب‌ کنید که‌ ۱۳ باشد! نه‌ وزیری‌ که‌ از جهات‌ مدیریتی‌ و سیاسی‌ و تدبیر و پذیرش‌ مقبولیت‌ زیر ۱۰ ! بنظر من‌ در کارنامه‌ مجلس‌ این‌ انتخاب‌، انتخابی‌ نیست‌ که‌ با هیچکدام‌ از انتخاب‌های‌ وزراء قابل‌ مقایسه‌ باشد.

                دانشگاهها، حوزه‌ای‌ هستند، حوزه‌ نخبگان‌، خبرگان‌، ارزیابی‌ خواهند کرد و بنظر من‌ این‌ انتخاب‌ آخر که‌ امیدواریم‌ که‌ دیگر هیچ‌ وزیری‌ مبتلا به‌ استعفاء تا پایان‌ دوره‌ این‌ مجلس‌ و دولت‌ نباشد، این‌ انتخاب‌ یک‌ نمره‌ رد یا قبول‌ برای‌ ما خواهد بود. من‌ نمی‌خواهم‌ تحریک‌ کنم‌. بنده‌ برداشتم‌ را بینی‌ و بین‌الله عرض‌ کردم‌، علی‌الاصول‌ باید دفاع‌ می‌کردم‌. دارم‌ عرض‌ می‌کنم‌ فردا خودمان‌ زانوی‌ غم‌ بغل‌ خواهیم‌ گرفت‌ و خواهیم‌ گفت‌ چرا اینکار را کردیم‌؟

                کاری‌ ندارد آقا! چه‌ عجله‌ای‌ است‌؟ آقای‌ دکتر نیلی‌منفرد سرپرستی‌ دارند می‌کنند... من‌ اسم‌ کسی‌ را برای‌ تأیید نمی‌خواهم‌ بیاورم‌، یک‌هفته‌، دوهفته‌، یکماه‌ تحمل‌ می‌کردند. گویی‌ یک‌ سناریو آماده‌ که‌ یکی‌ استعفاء کند و دیگری‌ بیاید. این‌ چه‌ برخوردی‌ است‌؟ دلایل‌ آن‌ را بررسی‌ کنید؟ نسبتی‌ را برقرار کنید.

                من‌ در سوابق‌ ایشان‌ آنهایی‌ که‌ می‌خواهند ارزشی‌ تصمیم‌ بگیرند عرض‌ می‌کنم‌ ندیدم‌ آقا! سابقه‌ قبل‌ از انقلاب‌ را نمی‌خواهم‌، شاید سن‌ ایشان‌ اقتضاء نمی‌کرده‌. اما بعد از انقلاب‌، در رزومه‌شان‌ چیزی‌ ارائه‌ نداده‌اند.

                بنظر من‌ این‌ مسؤولیت‌، مردی‌ برای‌ کار کارستان‌ می‌خواهد و این‌ بنظر من‌ آسان‌گیری‌ دولت‌ بوده‌. من‌ از جناب‌ آقای‌ خاتمی‌ واقعاً گلایه‌ دارم‌، ایشان‌ خیلی‌ تجلیل‌ کردند. ما در مراتب‌ فضل‌، نمره‌، مسایل‌ علمی‌ ایشان‌ هیچ‌ بحثی‌ نداریم‌، اما عرض‌ می‌کنیم‌ این‌ فضایل‌ برای‌ این‌ مسؤولیت‌، فضیلت‌ نیست‌، کم‌ است‌، همان‌ چیزی‌ که‌ در اول‌ عرایضم‌ از مولا علی‌ ـ ع ـ برای‌ شما خواندم‌.

                می‌گوید: «انما» حتماً نشانه‌ انحطاط‌ دولتها این‌ چهارتاست‌: افراد دون‌پایه‌ را بجای‌ افراد بافضل‌تر... بگذارید. ما بحث‌ اخلاقی‌ نداریم‌. بنده‌ خدمت‌ آقای‌ فرجی‌دانا پشت‌سر ایشان‌ هم‌ نماز می‌خوانم‌، بحث موقعیت‌ و شأن‌ است‌ «تقدیم‌ الاراذل‌ و تأخیرالافاضل‌» اینکار را نکنیم‌ «این‌تذهبون‌» من‌ به‌ دولت‌ عرض‌ می‌کنم‌، واقعاً کجا داریم‌ می‌رویم‌؟ دو روز این‌ دولت‌ نباید با هم‌ مساوی‌ باشد، کمااینکه‌ دو روز یک‌ مسلمان‌ نباید مساوی‌ باشد. ما که‌ داریم‌ پس‌ می‌رویم‌ ظاهراً از آنطرف‌ داریم‌ می‌رویم‌! پایان‌ کار این‌ مجلس‌ و دولت‌ واقعاً باید یک‌ کارنامه‌ قابل‌ دفاعی‌ باشد.من‌ در مسایل‌ شخصی‌ وارد نمی‌شوم‌ نمی‌خواهم‌ بشوم‌ مسایل‌ کلی‌ را دارم‌ عرض‌ می‌کنم‌، مصداقی‌ هم‌ نمی‌خواهم‌ وارد شوم‌.

                به‌ همین‌ دلیل‌ عرض‌ بنده‌ این‌ است‌ مجلس‌ اگر به‌ این‌ نحو و به‌ تبع‌ آنچه‌ که‌ بیرون‌ اتفاق‌ افتاده‌ یک‌ وزیری‌ بخاطر پایمردی‌اش‌ روی‌ تصمیم‌ مجلس‌... مگر آن‌ قانونی‌ که‌ ما تصویب‌ کردیم‌ مصوب‌ این‌ مجلس‌ نبود؟ بخاطر پایمردی‌اش‌ روی‌ مصوبه‌ مجلس‌ ناگزیر شده‌ کار را تحویل‌ بدهد و رئیس‌ دولت‌ را هم‌ قانع‌ کرده‌. آخر همینطور بگذاریم‌ قضیه‌ تمام‌ شود؟! بنظر من‌ این‌ مسایل‌ ایجاب‌ می‌کند که‌ ما فرصتی‌ فراهم‌ کنیم‌، عجله‌ نکنیم‌، اتفاقی‌ نخواهد افتاد و من‌ از محیط‌ دانشگاهها اطلاع‌ دارم‌، حقیقتاً بسیاری‌ از دانشگاهی‌های‌ دلسوز، انقلابی‌ نه‌ آنهایی‌ که‌ دنبال‌ مسایل‌ چنان‌ و آنچنانی‌ هستند نه‌ کسانی‌ که‌ اصولگرا هستند، نگرانند و نگرانی‌ آنها هم‌ بنظر من‌ نگرانی‌ قابل‌ قبولی‌ است‌. به‌ همین‌ دلیل‌ بنده‌ عرض‌ می‌کنم‌ این‌ در تراز دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ نیست‌. حالا دوستان‌ می‌گویند دولت‌ اصلاحات‌، پیشکش‌! اصلاحات‌ که‌ بقول‌ جناب‌ آقای‌ کروبی‌ ظاهراً در همین‌ مجلس‌ فقط‌ محدوده‌ آن‌ هست‌. من‌ دارم‌ می‌گویم‌ در تراز دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ هم‌ این‌ انتخاب‌ و این‌ کار نیست‌. ایشان‌ بعنوان‌ رئیس‌ دانشکده‌ فنی‌ سلم لله، بعنوان‌ رئیس‌ دانشگاه‌ تهران‌ با تمام‌ ان‌قلتهایی‌ که‌ کم‌ و بیش‌ بوده‌، هنوز یکسال‌، ان‌شاءالله امیدواریم‌ که‌ در آینده‌ تجربه‌ خوبی‌ داشته‌ باشیم‌. بنظر من‌ دوستان‌ نباید تن‌ به‌ این‌ تصمیم‌ بدهند و من‌ مدارک‌ متعددی‌ دارم‌ و وارد جزئیات‌ نمی‌خواهم‌ بشوم‌، خدای‌ناکرده‌ نمی‌خواهم‌ شبهه‌ ایجاد کنم‌. مسایلی‌ هست‌ که‌ یکمقداری‌ لااقل‌ ایجاد سؤال‌ می‌کند، من‌ نمی‌گویم‌ قطعاً در این‌ چیزی‌ که‌ نوشته‌ شده‌، مقالات‌ علمی‌ که‌ در کجا هست‌، چنین‌ است‌... خوب‌، ما بعضی‌ از این‌ موارد را بررسی‌ کردیم‌ یا اینکه‌ تخلفات‌ یا شبه‌ تخلفاتی‌ که‌ ممکن‌ است‌ انسان‌ در دوره‌ مسؤولیت‌ داشته‌ باشد، اینها ممکن‌ است‌ برای‌ همه‌ ما پیش‌ بیاید، من‌ به‌ اینها استناد نمی‌کنم‌.

                اما عرض‌ می‌کنم‌، امروز شما با این‌ تصمیم‌تان‌ درحقیقت‌ یک‌ ترازی‌ را برای‌ آنچه‌ که‌ مجلس‌ ششم‌ در مورد یک‌ وزیر قبول‌ دارد ارائه‌ می‌دهید، رودربایستی‌ هم‌ نکنید، ایکاش‌ جناب‌ آقای‌ خاتمی‌ هم‌ اینجا تشریف‌ داشتند من‌ در حضور ایشان‌ این‌ را عرض‌ می‌کردم‌ که‌ بدانند چشم‌ در چشم‌ احساس‌ می‌کنم‌ که‌ این‌ به‌ ضرر دولت‌، به‌ ضرر نظام‌ و به‌ ضرر آموزش‌ عالی‌ کشور است‌، یعنی‌ واقع‌ آن‌ این‌ است‌. به‌ همین‌ دلیل‌ تصدیع‌ نمی‌دهم‌ و بگونه‌ای‌ هم‌ صحبت‌ کردم‌ که‌ خدای‌ناکرده‌ یکمقدار آزاردهنده‌ بود عذر می‌خواهم‌، اما تصور می‌کنم‌ و کسی‌ را نمی‌بخشم‌ اگر تصور بکند انگیزه‌ای‌ بجز مصالح‌ نظام‌ و دولت‌ در ذهن‌ بنده‌ است‌، واقعاً این‌ را نخواهم‌ بخشید. چون‌ گاهی‌ مسایلی‌ مطرح‌ می‌شود، انسان‌ واقعاً از دوستان‌ تعجب‌ می‌کند. بنده‌ نه‌ با ایشان‌ آشنایی‌ نزدیک‌ داشتم‌، نه‌ دوستی‌ و نه‌ دشمنی‌. عرض‌ کردم‌ بهرحال‌ ما خانواده‌ ایشان‌ را از دور و نزدیک‌ می‌شناسیم‌ و اصلاً ما در اینجا بحث‌ شخصی‌ نداریم‌. بنظر من‌ عجله‌ نکنیم‌ جبارزاده‌ ـ وقت‌ جناب‌ عالی‌ تمام‌ است‌ و اجازه‌ بدهیم‌ ان‌شاءالله این‌ تصمیم‌ یک‌ تصمیم‌ درستی‌ باشد.

                من‌ آن‌ تعبیر و ببخشید و عذر می‌خواهم‌ آن‌ روایتی‌ را که‌ خواندم‌، عرض‌ کردم‌ «اراذل‌» می‌دانید «رذل‌» برخلاف‌ مصطلحی‌ که‌ در فارسی‌ هست‌ به‌ معنی‌ انسان‌ بد نیست‌، یعنی‌ به‌ معنی‌ انسان‌ پایین‌، یعنی‌ سطح‌ پایین‌تر، در قبال‌ «فضل‌» است‌، یعنی‌ بحث‌ خدای‌ناکرده‌ اهانتی‌ به‌ کسی‌ نباشد، ببخشید عذر می‌خواهم‌.

                نظر

                • Aiming
                  ستاره دار(18)
                  • Jul 2012
                  • 2641

                  #31418
                  پاسخ : اخبار

                  صبح امروز زلزله ای به قدرت 6.1 ریشتر مورموری ایلام را لرزاند.


                  پایگاه خبری پیک خبر:
                  ساعت 7:2 صبح دوشنبه 27 مرداد 93 زلزله ای به قدرت 6.1 بخش هایی از ایلام در غرب ایران را لرزاند.
                  مرکز این زمین لرزه همان مورمری است که روز گذشته هم به قدرت 4.6 و 4.9 ریشتر لرزیده بود. از دیشب تاکنون پس لرزه های کوچکتری هم در این منطقه ثبت شد.
                  این زمین لرزه نسبتا بزرگ در فاصله 41 کیلومتری دهلران و عمق 10 کلیومتری سطح زمین رخ داده است. هنوز از خسارت های این زمین لرزه خبری منتشر نشده است.
                  خبرآنلاین، مرکز زمین شناسی آمذریکا قدرت این زمین لرزه را 6.2 ریشتر عنوان کرده است.
                  وارن بافت :برای بدست آوردن بازدهی های فوق العاده نیازی نیست کارهای فوق العاده انجام بدیم.

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #31419
                    پاسخ : اخبار



                    با سلام فقط باید دست خداوند در کار باشد تا این مسولان به فکر نوسازی خانه های بسیار قدیمی باشند !!!! با تشکر
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • ایرج اکبری
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 10934

                      #31420
                      پاسخ : اخبار


                      معاون اجرایی رئیس‌جمهور عنوان کرد
                      ماموریت دولت مبارزه با فقر و بیکاری است
                      #:-S>:D<
                      معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه درآمد ۷۰۰ میلیارد دلاری نفت نتوانست مشکلات را حل کند، گفت:‌ اکنون ماموریت دولت مبارزه با فقر و بیکاری در کشور است.
                      خبرگزاری فارس: ماموریت دولت مبارزه با فقر و بیکاری است
                      به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد شریعتمدار معاون اجرایی رئیس جمهور امروز در همایش توسعه صادرات غیر نفتی در تهران، گفت:‌ ما دو دوره طلایی درآمد نفتی در تاریخ داشتیم که رشد فزاینده درآمد ارزی بود، اما آن دو فرصت را از دست دادیم.

                      وی گفت: فرصت اول دهه 1340 و 50 بود و فرصت دوم در 10 سال اخیر بود که باید پرسید درآمد بالای 700 میلیارد دلار، درآمد نفتی چه شد و چرا نتوانست توسعه همه‌جانبه به وجود آورد.

                      معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه روابط بین‌المللی کشور دچار مشکل شده، گفت: در حال حاضر با موانع پیش‌روی صادرات غیرنفتی مواجه هستیم که باید این مشکلات رفع شده و سیاستگذاری به سمت توسعه صادرات غیرنفتی و توسعه تجارت بین‌الملل حرکت کند.

                      شریعتمدار، گفت: دولت به 6 استان کشور سفر کرده که در این سفرها مشخص شد، بخش‌های قابل توجهی از کشور از مظلومیت رنج می‌برند، گرچه کارهایی شده، اما هنوز بیکاری و فقر و در بخش‌هایی فساد مشاهده می‌شود که ماموریت دولت مقابله با این پدیده‌ها است.

                      وی افزود: چه چیز باعث شده نتوانیم از درآمد نفتی استفاده کنیم.

                      - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....9fSagHTq.dpuf
                      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #31421
                        پاسخ : اخبار

                        حراج زنان در بازار موصل!

                        گروه تروریستی داعش، زنان و دختران وابسته به اقلیت‌های مذهبی در عراق را در بازار موصل به حراج می‌گذارد.

                        به گزارش ایسنا، خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری کنوز مدیا گزارش داد مسیحیانی که اخیراً موفق شدند از عراق خارج و وارد پایتخت فرانسه شوند حقایق وحشتناکی را از گروه تروریستی داعش نقل می‌کنند.

                        این افراد از مجامع بین‌المللی خواسته‌اند برای نجات هزاران مسیحی، ایزدی و دیگر اقلیت‌ها در استان نینوای عراق چاره‌اندیشی کنند.

                        در این گزارش از فروش زنان ایزدی، جلوگیری از تماشای تلویزیون و سختگیری‌های اهانت‌آمیز دیگر به عنوان گوشه‌ای از رفتار داعش با اقلیت‌ها یاد شده و به نقل از یکی از کشیش‌های مسیحی آمده است: «خانواده‌ها با زور از روستاها و شهرهایشان آواره شدند. خطراتی که اقلیت‌ها را تهدید می‌کند وحشت‌آفرین است. آنان اسلام را به اجبار بر اقلیت‌ها تحمیل می‌کنند. اقلیت‌ها مجبورند جزیه بدهند، زنان ربوده می‌شوند. این مشکلات فقط برای مسیحیان نیست بلکه ایزدی‌ها نیز با چنین خطراتی مواجهند.

                        این کشیش افزود: اخیراً بیش از 700 زن و دختر در مرکز شهر موصل به حراج گذاشته شدند، قیمت دختران در این حراج 150 دلار تعیین شده بود، دختران و زنان به اجبار باید تن به قوانین سختگیرانه داعش بدهند.
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #31422
                          پاسخ : اخبار

                          قائم مقام بانک مرکزی:
                          رشد نقدینگی ۳۱درصد شد

                          خبرگزاری تسنیم: قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به اینکه کشورهای موفق سیاست‌های روشنی در حمایت از تولید داشته‌اند گفت: رشد نقدینگی طی چهار ماه قبل به ۳۱ درصد افزایش یافته که حجمی از آن مربوط به گردش مالی موسسات بدون مجوز است.

                          به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اکبر کمیجانی در چهارمین همایش صادرات غیر نفتی اظهار کرد: باید سیاست‌ها به گونه‌ای باشد که افزایش ثروت ملی از طریق توسعه صادرات غیرنفتی امکان‌پذیر شود.

                          وی ادامه داد: در اقتصاد جهانی همبستگی شدیدی با توسعه صادرات غیرنفتی و تولید وجود دارد که در کنار مدیریت واردات باید از توسعه صادرات که از تولید ملی نشأت گرفته می‌شود، بهره کافی را برد.

                          کمیجانی تاکید کرد: رشد تولید بر رشد اقتصاد تاثیر بسزایی دارد و سیاست‌ها باید به گونه‌ای استخراج شود که حمایت از تولید در کنار صادرات غیر نفتی در پی رشد، سرمایه‌گذاری و بسترسازی تولید صورت گیرد.

                          وی خاطر نشان کرد: به طور پیوسته از ناحیه درآمدهای نفتی دچار آسیب شده‌ایم که با دریافت این آگاهی سیاست‌های حمایتی بنا بر شرایط اتخاذ شده است.

                          کمیجانی با بیان اینکه از سال 1383 که درآمد نفتی افزایش یافت فعالیت‌ها نشان از عدم کارآمدی درست را دارد، گفت: به بدترین شکل ممکن از درآمدهای نفتی در یک دهه اخیر استفاده شده که بیشتر توسعه واردات انجام شده و این واردات در راستای صادرات نبوده است.

                          وی تاکید کرد: از سال 86 تا 91 درآمد نفتی بیشترین میزان خود را داشت اما سیاست‌ها به گونه‌ای بود که تراز تجارت کشور منفی بوده است و شکافی در تجارت ایجاد کرده و ابزاری به دست دشمن داده‌ایم.

                          کمیجانی ادامه داد: دشمن ضمن لشکرکشی و با ابزار جنگ نرم اقتصاد ایران را مورد هجمه قرار داد که در طی یک سال اخیر از تجربه پرهزینه به درستی استفاده شده است.

                          وی یادآور شد: وابستگی به درآمد نفتی اقتصاد ایران در پی کاهش قیمت نفت باعث شد در برنامه سوم برنامه‌ها به دور از درآمد نفتی نگارش شود.

                          وی تاکید کرد: با رونق سرمایه‌گذاری نرخ تورم کاهش و اشتغال‌زایی افزایش یافت که برای حفظ ثبات قیمت نفت در آن زمان از سیاست‌های آگاهانه استفاده شد.

                          قائم مقام بانک مرکزی تاکید کرد: بسته ارائه شده به مجلس بسته جامع و بی‌نظیری است که باید اجرای آن به درستی صورت گیرد و در چند هفته گذشته بحث جدی دولت مقابله با رکود و تورم بوده است.

                          وی خاطر نشان کرد: سیاست دولت انقباض پولی نبوده و بیشتر در راستای انضباط پولی حرکت شده است.

                          وی با بیان اینکه تورم بزرگترین دشمن تولید است گفت: سیاست‌ها طی یک سال اخیر کاهش تورم را به همراه داشت که در طی آن ثبات نسبی نرخ ارز و ایجاد نظام ارزی منعطف و با ثبات که بر تجارت و نرخ تورم تاثیر دارد برقرار شد.

                          کمیجانی یادآور شد: در چند وقت اخیر رشد سرمایه‌گذاری کاهش یافته که کاهش اشتغال و سرمایه‌گذاری پرریسک را در پی داشته است.

                          وی تاکید کرد: بالا رفتن سود بانکی به طور مستقیم و غیر مستقیم نشات گرفته از افزایش تورم بوده است که انتظار می‌رود با حمایت از تولید و ایجاد سیاست‌های مالی مثبت کاهش تورم به میزان عددی یک رقمی را شاهد باشیم.

                          قائم مقام بانک مرکزی تاکید کرد: در بسته خروج از رکود توسعه صادرات غیر نفتی دیده شده که با اجرای صحیح تاثیر بسزایی خواهد داشت و روند اجرایی به طور جدی و مستمر پیگیری خواهد شد.

                          کمیجانی یادآور شد: در بسته اصلاح مالیات‌ها و پیش‌بینی مجدد مشوق‌ها دیده شده است و آمار صادرات واردات نشان از بیماری دارد.

                          وی در رابطه با این بیماری گفت: ارزش کالاهای صادراتی در کنار ارزش کالاهای وارداتی بسیار متفاوت است.که هزینه واردات باید از قبل درآمد صادرات غیر نفتی تامین شود و نسبت آن یک باشد اما در چند سال گذشته این نسبت در حدود سه دهم بوده است.

                          قائم مقام بانک مرکزی یاداور شد: آمار 4 ماهه تجارت کشور در سال جاری از سلامت نسبی برخوردار است اما باید از خام فروشی به سمت صادرات کالاهای با تکنولوژی بالا حرکت کنیم.

                          کمیجانی در پایان تاکید کرد: در سال‌های اخیر تراز تجاری کشور بدون احتساب نفت منفی 60 میلیارد دلار شده است.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #31423
                            پاسخ : اخبار

                            باهنر به صف استیضاح کنندگان وزیرعلوم پیوست
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #31424
                              پاسخ : اخبار

                              مدیر امور دعاوی مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری در گفت‌وگو با تسنیم:
                              هیچ اطلاعی از رای پرونده کرسنت نداریم/درجریان اعتراض ایران به رای لاهه نیستم

                              خبرگزاری تسنیم: مدیر امور دعاوی مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری درباره نتیجه داوری بین المللی لاهه درباره پرونده کرسنت گفت: هیچ اطلاع رسمی از رای پرونده کرسنت نداریم و درجریان اعتراض ایران به رای داوری لاهه هم نیستم.

                              اسبقی مدیر امور دعاوی مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ از نتیجه داوری بین‌المللی لاهه در پرونده کرسنت ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: هیچ چیز رسمی برای گفتن نداریم.

                              وی در پاسخ به این سؤال که این به معنی عدم دریافت نتیجه داوری توسط مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری است گفت: خیر، هیچ چیز رسمی نداریم.

                              اسبقی در پاسخ به این که حداقل نتیجه غیر رسمی را اعلام کنید هم تاکید کرد: ما هیچ اطلاع رسمی و غیر رسمی درباره این پرونده نداریم.

                              وی درباره زمان دسترسی مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری به نتیجه پرونده کرسنت در داوری لاهه گفت: بستگی به نظر دادگاه و دادرسی‌کننده‌ها دارد.

                              مدیر امور دعاوی مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری درباره اعتراض ایران به نتیجه داوری لاهه که توسط وزیر دادگستری مطرح شده بود گفت: من در جریان نیستم.

                              اسبقی در پاسخ به این که ممکن است، وزیر نفت به اشتباه این مرکز را به عنوان اعلام کننده نتیجه پرونده کرسنت در داوری لاهه معرفی کرده باشد، گفت: شاید؛ بله.

                              به گزارش تسنیم، بیژن نامدار زنگنه پیش از این با تأیید این که نتیجه داوری لاهه درباره پرونده کرسنت اعلام شده است به تسنیم گفته بود: من در حال حاضر نمی‌توانم در این مورد اطلاع رسانی کنم. مسئول اطلاع رسانی در مورد نتیجه داوری لاهه در پرونده کرسنت مرجع دیگری است.

                              وزیر نفت مرکز امور حقوقی بین المللی ریاست جمهوری را مرجع اعلام کننده نتیجه داوری بین‌المللی لاهه درباره پرونده کرسنت اعلام کرده بود.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #31425
                                پاسخ : اخبار



























































                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X