پاسخ : اخبار
عاون امور بندری سازمان بنادر خبر داد:
سومین کشتیرانی برتر دنیا ۱۵ مرداد به ایران می آید
معاون امور بندری سازمان بنادر از اعلام آمادگی سومین کشتیرانی برتر دنیا برای سرمایهگذاری در حوزه دریایی و بندری ایران و حضور آن در ۱۵ مرداد خبر داد و گفت:مشکلی برای پذیرش خطوط کشتیرانی بینالمللی نداریم.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جلیل اسلامی گفت: در سالهای اخیر بهطور میانگین سالانه 150 میلیون تن کالا به بنادر شمالی و جنوبی کشور وارد شده است. البته ظرفیت واقعی بنادر خیلی بیشتر از این رقم و حدود 200 میلیون تن در سال است.
وی با بیان اینکه بنادر کشور پاسخگوی ترافیک بالای کشتیها و کالاها پس از لغو تحریم ها حضور خطوط کشتیرانی بینالمللی هستند، گفت: برای آنکه بتوانیم همراستا با تغییرات حملونقل دریایی دنیا پیش برویم، طرحهای توسعهای در اکثر بنادر کشور از جمله بوشهر، امام خمینی، شهید رجایی و ... یا شروع شده یا در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای طرحهای توسعهای افزایش ظرفیت پذیرش بنادر کشور است، خاطرنشان کرد: هماکنون نرم دنیا در بحث ظرفیت کشتیها برای حمل کانتینر هفت هزار TEU است که به مرور به 10 تا 12 هزار TEU و حتی بیشتر نیز در حال افزایش است.
این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش مقیاس حمل کانتینر و کاهش کرایه حمل در افزایش اندازه کشتیها تاثیرگذار بوده، افزود: برخی خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا مانند مرسک به دنبال استفاده از کشتیها با ظرفیت 19 تا 20 هزار TEU هستند. این خطوط بزرگ کشتیرانی معمولا 20 درصد از ترافیک حملونقل دریایی دنیا را به خود اختصاص میدهند.
اسلامی با اشاره به اینکه باید در فازهای توسعهای بنادر بتوانیم به چنین ظرفیتی دست یابیم در پاسخ به این پرسش که چقدر زمان نیاز است تا بنادر کشور به این سطح از پذیرش کانتینر برسند، توضیح داد: پروژههای توسعهای بنادر برای ساخت اسکلهها و لنگرگاههای جدید مهمولا بین سه تا چهار سال زمان میبرد.
عاون امور بندری سازمان بنادر خبر داد:
سومین کشتیرانی برتر دنیا ۱۵ مرداد به ایران می آید
معاون امور بندری سازمان بنادر از اعلام آمادگی سومین کشتیرانی برتر دنیا برای سرمایهگذاری در حوزه دریایی و بندری ایران و حضور آن در ۱۵ مرداد خبر داد و گفت:مشکلی برای پذیرش خطوط کشتیرانی بینالمللی نداریم.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جلیل اسلامی گفت: در سالهای اخیر بهطور میانگین سالانه 150 میلیون تن کالا به بنادر شمالی و جنوبی کشور وارد شده است. البته ظرفیت واقعی بنادر خیلی بیشتر از این رقم و حدود 200 میلیون تن در سال است.
وی با بیان اینکه بنادر کشور پاسخگوی ترافیک بالای کشتیها و کالاها پس از لغو تحریم ها حضور خطوط کشتیرانی بینالمللی هستند، گفت: برای آنکه بتوانیم همراستا با تغییرات حملونقل دریایی دنیا پیش برویم، طرحهای توسعهای در اکثر بنادر کشور از جمله بوشهر، امام خمینی، شهید رجایی و ... یا شروع شده یا در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای طرحهای توسعهای افزایش ظرفیت پذیرش بنادر کشور است، خاطرنشان کرد: هماکنون نرم دنیا در بحث ظرفیت کشتیها برای حمل کانتینر هفت هزار TEU است که به مرور به 10 تا 12 هزار TEU و حتی بیشتر نیز در حال افزایش است.
این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش مقیاس حمل کانتینر و کاهش کرایه حمل در افزایش اندازه کشتیها تاثیرگذار بوده، افزود: برخی خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا مانند مرسک به دنبال استفاده از کشتیها با ظرفیت 19 تا 20 هزار TEU هستند. این خطوط بزرگ کشتیرانی معمولا 20 درصد از ترافیک حملونقل دریایی دنیا را به خود اختصاص میدهند.
اسلامی با اشاره به اینکه باید در فازهای توسعهای بنادر بتوانیم به چنین ظرفیتی دست یابیم در پاسخ به این پرسش که چقدر زمان نیاز است تا بنادر کشور به این سطح از پذیرش کانتینر برسند، توضیح داد: پروژههای توسعهای بنادر برای ساخت اسکلهها و لنگرگاههای جدید مهمولا بین سه تا چهار سال زمان میبرد.
نظر