اخبار

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • امام قلی خان
    عضو فعال
    • Aug 2015
    • 1542

    #40591
    پاسخ : اخبار

    در اصل توسط احمدخان پست شده است View Post
    اون زمان چی اش بد بود و چی کم داشتیم.
    لعنت و مرگ بر انگلیس
    بیشترش تقصیر خود مردم میباشد احمد جونم. وگرنه چرا انگلیس و آمریکا این غلطها را در دانمارک و فرانسه نمیتوانند بکنند؟ زالوصفت که زیاد باشد و مردم هم شکمشان که سیر بشود توهم برشان دارد که حالا دیگر وقتش شده یک عربده ای بکشیم همین میشود. یک عده بر احساسات مردم سوار میشوند و وعده بهشت میدند و جهنم را به جای پلوی بهشت بار میگذارند.اینها مردم را گول زدند و مردم ما متاسفانه گول خورهای حرفه ای هستند.شاه جزیره ها را هم که گرفته بود اینها به مردم میگفتند شاه استعمار گر میباشد و به زور غصب کرده است.
    من که صبح تا شب برای این جوانان فلک زده یک چشمم خون است یکیش اشک.منو تو دیده ایم چه بود و چه شد.اینها هیچی از زندگی ندیده اند و از بدبخت ها بدبخت تر میباشند
    نه محقق بود نه دانشمند چارپایی بر او کتابی چند
    از هم ندوشیم.
    با هم بنوشیم.

    نظر

    • Hessam
      عضو فعال
      • Aug 2012
      • 1240

      #40592
      پاسخ : اخبار

      خنده ظریف در بین خنده‌های برتر سال+تصاویر
      سی‌ان‌ان در یک نظرسنجی اقدام به انتخاب برترین تصاویر خنده در سال ۲۰۱۵ از دیدگاه خود و مخاطبینش نموده است. در میان افراد سیاسی، ورزشی، اقتصادی و... انتخاب شده در جهان، نام محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و خنده‌های معروفش نیز به چشم می‌آید.







      آخرین ویرایش توسط Hessam؛ 2015/12/21, 12:52.

      نظر

      • مصلح
        عضو عادی
        • Jun 2014
        • 123

        #40593
        پاسخ : اخبار



        کپی



        نماینده مجلس در گفت‌وگو با فارس:
        خانم ابتکار! چرا بنزین‌های وارداتی دوای درد آلودگی هوای تهران نشد؟
        نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد سازمان محیط زیست درباره کنترل آلودگی هوای تهران گفت: زمانی ادعا شد بنزین تولید داخل آلوده است و باعث تشدید آلودگی هوا می‌شود، اما باید از مسئولان محیط زیست پرسید چرا بنزین‌های وارداتی، دوای درد آلودگی هوای تهران نشد؟





        سید باقر حسینی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: متأسفانه شعارهای خوبی در زمینه محیط زیست داده می‌شود اما در عمل هیچ اقدام مفیدی را شاهد نیستیم شاید ادعا کنند کارهای انجام دادند اما موضوع آلودگی هوا همچنان باقی است.
        وی افزود: در برهه‌ای مسئولان محیط زیست ادعا کردند بنزین تولید داخل آلوده است و باعث افزایش آلودگی هوای تهران شده است اما سؤال اینجاست حالا که خودتان بنزین وارد می‌کنید چرا آن بنزین‌ها آلوده است و نتوانسته در بهبود کیفیت هوای تهران تأثیر مثبتی داشته باشد؟
        وی ادامه داد: بنزین وارداتی هم نتوانسته است تأثیر مثبتی بر کنترل آلودگی هوا داشته باشد و تنها بهانه‌ای برای هجمه به مخالفان بود و در طرح این ادعای اخلاق و تقوای الهی را رعایت نکردند چرا که هم اکنون شاهد هستیم با وجود استفاده از بنزین وارداتی همچنان آلودگی هوا وجود دارد.

        نظر

        • anahita
          عضو فعال
          • Jan 2013
          • 769

          #40594
          پاسخ : اخبار

          داعش دختر برگزیده عراق را تهدید کرد/ عکس

          *** هرچه در جستن آنی ، آنی ***

          نظر

          • negarminavi
            عضو فعال
            • May 2013
            • 35715

            #40595
            پاسخ : اخبار

            نیلی:
            مردم نسبت به آثار اقتصادی لغو تحریم‌ها خیلی خوش‌بین نباشند!

            تئوریسن اقتصادی دولت روحانی چند ماه پیش در یک جمع دانشجویی پیرامون مسائل روز اقتصادی سخنانی گفت که هیچ‌وقت رسانه‌ای نشد. متن پرسش و پاسخ دانشجویان را با مشاور اقتصادی روحانی برای اولین بار بخوانید


            به گزارش نسیم هفته‌نامه نماینده نوشت:

            قرار است قیمت دلار بعد از لغو تحریم‌ها در چه عددی ثابت بماند؟ استراتژی دولت یازدهم بعد از لغو تحریم‌ها چست؟ آیا وضع اقتصادی مردم بعد از برجام بهتر می‌شود؟ و چندین سؤال دیگر؛ محور گپ‌وگفت چند ماه پیش مشاور اقتصادی روحانی با دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بود. «مسعود نیلی» که گفته می‌شود جزو تئوریسین‌های اصلی دولت در حوزة اقتصاد است؛ چند ماه پیش به یک جمع دانشجویی رفت و دربارة مسائل روز اقتصادی با آنها سخن گفت، اظهارنظرهایی که هیچ‌وقت رسانه‌ای نشد. هفته‌نامة «نماینده» متن پرسش و پاسخ دانشجویان را با مشاور اقتصادی روحانی برای اولین بار منتشر می‌کند.

            اثرات رفع تحریم­ها در کوتاه مدت بر روی تورم و رشد اقتصادی چگونه خواهد بود؟

            در کوتاه مدت در منابع ارزی کشور، بهبود صورت خواهد گرفت که قاعدتاً بهبودی در بودجه کشور ایجاد می­کند و در تحرک اقتصادی کشور مؤثر خواهد بود. بنابراین انتظار ما این است که تحرک کوتاه مدتی در اقتصاد ما ایجاد شود اما اینکه این تحرک بتواند استمرار داشته و به رشد تبدیل شود در گرو بخشی از اصلاحات اقتصادی است. یعنی پایدار بودن رشد در گرو پایدار بودن عواملی است که رشد را ایجاد می­کند.

            در سال‌های گذشته نرخ ارز نتوانست با نرخ تورم بالا رود. دلیل ثبات نرخ ارز در حال حاضر چه بوده وچه اثراتی دارد؟

            شاید بسیاری تصور می‌کردند بعد از توافق هسته‌ای و آثار مثبتی که از نتایج مذاکرات ایجاد می‌شود، بازار ارز در جهت کاهش نرخ ارز تحت تأثیر قرار می‌گیرد که البته این اتفاق نیفتاد. شاید یکی از دلایل این بود که اگر افراد احساس کنند در آینده قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند ارزی که در اختیار دارند به جای فردا، امروز وارد بازار می­کنند و اگر کسی بخواهد امروز ارز بخرد خریدش را به تعویق می‌اندازد. این دو عامل باعث می­شود، قیمت ارز کاهش پیدا کند. با توجه به این رفتار، بازار ارز در سال­های ۹۱و ۹۲ کاملاً تخلیه شده بود. بنابراین هیچ کس ارزی نداشت تا وارد بازار بکند. لذا، معلوم شد این برداشت که اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد نرخ ارز کاهش می‌یابد، اشتباه بوده است و نرخ ارز فعلاً در همین حد تعادلی که ایجاد شده، باقی خواهد ماند.

            به نظرتان شکاف اجتماعی موجود و تصوراتی که بعضی از مردم از کاهش قیمت دلار به ۱۰۰۰ تومان دارند، چه اثراتی بر اقتصاد ایران خواهد داشت؟

            بالاخره در سطح عمومی جامعه تصوراتی شکل گرفته که عملکرد نامطلوب اقتصادی در این چند سال مربوط به نحوة مدیریت اقتصاد و مسئلة تحریم‌هاست. فرض بر این است که هر دوی این موارد تا حدودی اصلاح شوند. تصور این است که اصلاح این موارد به سرعت در بهبود وضعیت اقتصادی دیده شود. لذا اگر این انتظارات به درستی مدیریت نشود؛ به دلیل فشارهای روانی سیاست‌گذار، دچار شتاب‌زدگی شده و ممکن است به سمت واردات بی‌رویه روی آورد. ازاین‌رو به نظر من توافق خوب داخلی مهمتر از توافق خوب خارجی است. اگر اکنون تصویر بدبینانه­ ای ایجاد شود مردم دچار یأس می‌شوند و اگر خوش‌بینی کاذب ایجاد شود و بعد تحقق نیابد، این حالت در عرصة سیاست‌گذاری انعکاس مطلوبی نخواهد داشت. بنابراین به نظر بنده مدیریت انتظارات به اندازة همة این داستان‌ها حائز اهمیت است. ضمن اینکه باید بدانیم قیمت نفت در تابستان سال گذشته، ۱۰۵ دلار بود اما اکنون بسیار پایین‌تر است. این بدان معناست که فشار سنگینی بر بودجه کشور و فراز پرداخت­ها ایجاد خواهد شد. شاید، شما شنیده باشید ایران، ونزوئلا و روسیه خیلی شبیه به هم اداره می‌شوند. شما در ونزوئلا مشاهده می­کنید کامیون­های ارتش مواد غذایی را به سوپرمارکت­ها می­برند و سربازها آنجا می­ایستند تا مردم ارزاق عمومی را تهیه کنند. البته آنها تحریم نیستند بلکه فقط با کاهش قیمت نفت مواجه هستند؛ ازاین‌رو انتظارات مردم بر روی عملکرد اقتصادی دولت‌ها به شدت تأثیرگذار است. هرچه اعتماد مردم به سیاست‌گذار بیشتر باشد، سیاست‌گذار با طمأنینه و ثبات بیشتری سیاست‌گذاری می‌کند اما اگر سیاست‌گذار دچار شتاب‌زدگی شود، به سمت اهداف کوتاه مدت حرکت کرده و در بلند مدت اتفاق مثبتی در اقتصاد نخواهد افتاد.

            برنامة دولت برای مدیریت انتظارات مردم چیست؟

            همان‌طور که گفتم، نباید تصویری مأیوس کننده یا تصویری همراه با خوش‌بینی کاذب ترسیم کرد. برای اینکه بتوانیم به یک تصویر واقع‌بینانه برسیم، لازم است این موضوع‌ها به بحث گذاشته و توضیح داده شود. ضمن اینکه عوامل آنی از عوامل کوتاه مدت و عوامل کوتاه مدت از میان مدت تفکیک شوند تا بتوانیم به یک شکل عینی و واقعی دست پیدا کنیم ...

            جناب‌عالی در صحبت‌هایتان به توافق داخلی اشاره کردید. به نظرتان چه موانعی در مقابل این توافق داخلی وجود دارد؟

            به نظرم فضای نقد در جامعه باید فضای مسالمت‌آمیزی باشد. ما باید بتوانیم با یکدیگر صحبت کرده و از هم انتقاد کنیم. یعنی منتقدین از دولت انتقاد کرده و دولت بتواند در یک فضای راحت و آرام پاسخگو باشد. قطعاً فضای غیرمسالمت‌آمیز فضایی نیست که ما را به سمت یک توافق خوب داخلی ببرد. ما باید بتوانیم در چارچوبی تعریف شده­ با یکدیگر گفت‌وگو کنیم. راه آن این است که رقابت­های داخلی، رقابت برای ارائه راه‌حل باشد. من فکر می‌کنم اگر این رقابت‌ها در ارائه راه‌حل باشد، فضا بسیار عوض خواهد شد. به هرحال همة ما ساکن یک کشتی هستیم که بالاخره این کشتی باید حرکت کند. البته راندن دوچرخه با هدایت کشتی متفاوت است چرا که در دوچرخه فاصلة بین چرخ و فرمان تقریباً صفر است یعنی وقتی شما فرمان را می­چرخانید، چرخ هم می­چرخد در حالی که وقتی فرمان کشتی را می­چرخانید مدتی بعد کشتی می­چرخد؛ لذا بعضی اوقات سیاستی را امروز اعمال کرده و ۶ ماه دیگر اثر آن را می­بینیم.

            یکی از نظریه‌هایی که در مورد تحریم‌ها بیان شد این بود که رفع تحریم­ها در کوتاه مدت و میان مدت می­تواند برای اقتصاد بسیار مفید باشد اما در بلند مدت خیلی باعث بهبود اقتصاد ایران نمی­شود. نظر جناب‌عالی دربارة اثرات لغو تحریم‌ها در بلند مدت چیست؟ به نظرتان در کنار رفع تحریم­ها دولت باید چه اولویت‌هایی را در نظر داشته باشد؟

            پایة اصلی در علم اقتصاد، آزادی انتخاب است یعنی این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم از کدام مغازه چه کالایی را خریداری کنیم. همین موضوع در عرصة بین‌المللی نیز صادق است یعنی برداشته شدن تحریم‌ها به ما یک حق انتخاب در عرصة بین‌المللی می‌دهد. بنابراین هم در کوتاه مدت، هم در میان مدت و هم در بلند مدت، حتماً برای اقتصاد مفید است. اما برداشته شدن تحریم شرط لازم است ولی شرط کافی نیست.

            نکتة دوم این است که محدودیت‌های اصلی و مهم اقتصاد آنقدر خودشان را تحمیل می‌کنند که خیلی نمی­‌توان گفت دولت اکنون انگیزه دارد یا خیر. یعنی ما بازار انرژی داریم که سمت مصارف آن اعداد خیلی بزرگ و سمت منابع آن اعداد بسیار کوچک است. ازاین‌رو بودجة دولت همیشه با کمبود مواجه است. برای اینکه اقتصاد ما اصلاح شود باید به سمت عواملی حرکت کنیم که ابعاد این عوامل آنقدر بزرگ است که دولت مجبور است به سمت حل این موارد حرکت کند. قطعاً ما در بازار انرژی نمی­توانیم مانند سال­های گذشته رفتار کنیم یا نظام بانکی‌مان را به همین روال ادامه دهیم. بنابراین فقط کافی است مدیریت انتظارات، سیاست‌گذار را به سمت سیاست‌های رفاهی کوتاه مدتی که هیچ‌گونه پیامد مثبتی برای اقتصاد ندارند، سوق ندهد.

            من سؤالم را با فرض لغو تحریم‌ها می‌پرسم. اگر از فردا تحریم­ها برداشته شده و دسترسی به منابع بلوکه شده آزاد شود، اولین اثری که دارد این است که طبیعتاً مجموعه‌ای از پروژه­های نیمه فعال، فعال می‌شوند. سؤال من دو بخش است، یکی اینکه چه سازوکاری در دولت دیده شده که این پروژه‌ها تأثیر بهره‌ورتری در اقتصاد داشته باشند و دوم با توجه به اینکه بخش عمده­ای از عملگرهای اقتصاد ما مجموعه‌های شبه دولتی­اند و اینها منجر به کارآفرینی زیادی نمی­شوند، برای بهره‌ورتر شدن اینها چه اقداماتی انجام خواهید داد؟

            هم‌اکنون دولت در اقتصاد ما یک کارفرمای بزرگ نیست بلکه دولت در حال حاضر به معنی بودجه عمومی است یعنی اینکه دولت قبلاً بنگاه‌دار بزرگی بود درحالی که اکنون عمدتاً مسئول بهداشت، درمان، آموزش‌وپرورش و یارانه­ ها است. به نظر من این تفکیک مهم است. اکنون نظام بنگاه‌داری ما، نه نظام خصوصی و نه نظام دولتی سابق است. یکی از اشکالات اساسی که ما اکنون با آن مواجه هستیم این است که در بنگاه‌های ما شرایط رقابتی برقرار نیست. بنابراین کارایی که انتظار داشتیم در نتیجة خصوصی‌سازی‌ها اتفاق بیفتد، وجود ندارد یعنی اجرای سیاست­های کلی اصل ۴۴ که به نظر من چارچوب خیلی خوبی بود و اگر اجرا می­شد می­توانست بخش خصوصی کشور را تقویت کند، به شکل نامناسبی انجام شد. یکی از اقداماتی که در زمینة پروژه­های معطل مانده، باید انجام شود این است که پروژه‌ها به سه دسته تقسیم شوند.

            ۱) پروژه‌هایی که در واقع کالاهای عمومی بوده و باید توسط دولت انجام شود.

            ۲) پروژه­هایی که در چارچوب سیاست­های کلی اصل ۴۴ باید به بنگاه‌های مربوط و بخش خصوصی واگذار ­کنیم.

            ۳) پروژه­های انتفاعی بلند مثل: «راه و راه آهن، سد» و مانند اینها که اگر بتواند در کشور انجام شود، در واقع حضور دولت در عرصة سرمایه‌گذاری است.

            اگر این روال انجام شود، دیگر لازم نیست دولت خودش سرمایه‌گذاری کند بلکه دولت به تسهیلگر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تبدیل می‌شود.

            آقای دکتر! آیا پیوستن به پیمان­های پولی دوجانبه نمی­تواند جایگزین رفع تحریم­ها شود؟

            نه، پیمان‌های پولی دوجانبه موضوع دیگری هستند. یک موضوع این است که ما اگر بخواهیم با کشوری مثل ترکیه مبادلة تجاری داشته باشیم اگر محدودیت در مبادلة دلار با یورو وجود دارد آیا این امکان است که ما وارد یک گونه مبادلة پولی دوطرفه شویم یعنی یک حساب در اینجا و یک حساب در ترکیه باز شود و ما مقداری لیر و آنها نیز مقداری ریال نگه دارند. در واقع بین ما و ترکیه (LC)هایی باز شود. بله، این موردی است که مطرح شده و کارهای کارشناسی آن نیز انجام شده است و در ارتباط با برخی از کشورها قدم­های اولیة آن نیز برداشته شده است و کاری است که اکنون هم پیش می­رود.

            نظر

            • خوشبخت
              عضو فعال
              • Jul 2012
              • 5464

              #40596
              پاسخ : اخبار

              پرداخت یک میلیارد تومان پول توسط سعید مرتضوی به برخی از نمایندگان مجلس








              سعید مرتضوی مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی در واکنش به اظهارات مدیر کل حقوقی و دعاوی سازمان تامین اجتماعی گفت: چیزی به نام قرار منع پیگرد در قانون جدید آئین دادرسی کیفری وجود ندارد.

              به گزارش «انتخاب»، سعید مرتضوی افزود: مدیرکل حقوقی سازمان تامین اجتماعی زمانی کارمند خودم بود و معلومات او در حدی ضعیف نیست که نداند قانون آئین دادرسی کیفری تغییر کرده است و چیزی به نام قرار مجرمیت در قانون فعلی نیست.

              وی ادامه داد: در رابطه با تکذیب مدیر کل حقوقی سازمان تامین اجتماعی درباره صدور قرار منع پیگرد برای خودم ،باید بگویم غیر از دو موردی که در کیفر خواست آمده است و عمده آن مربوط به حدود یک میلیارد تومان هزینه کرد از محل اعتبارات غیرشمول است؛ در بقیه موارد، قرار منع پیگرد صادر و این قرار به من ابلاغ شد و تعجب می کنم قرار منع پیگرد ابلاغ شده به من را ایشان تکذیب کردند.

              به نوشته ایرنا، مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی با تائید خبر صدور کیفرخواست خود، گفت: بله، کیفرخواست در رابطه با بخشی از بودجه غیرشمول به مبلغ حدود یک میلیارد تومان صادر شد؛ بخش عمده از آن مربوط به پول هایی است که به نمایندگان مجلس برای هزینه در مناطق محروم ویژه ایتام، مستضعفان و کمک هزینه درمان بیماران صعب العلاج پرداختم و آنان نیز در حوزه های انتخابی خود، این مبالغ را هزینه کرده اند و رسید این هزینه کردها نیز در پرونده موجود است.

              مرتضوی با بیان اینکه تحقیق و تفحص، این کار را غیرقانونی ارزیابی کرده است، افزود: بازپرس پرونده از مجلس استعلام کرده است که آیا من می توانستم این پرداخت را انجام دهم یا نه که اداره کل حقوقی و قوانین مجلس، پس از رسیدگی و بررسی لازم و حسب ارجاع لاریجانی (رئیس مجلس) در این باره اظهار نظر و در نامه رسمی به بازپرس و دادستانی تهران اعلام کرد این اقدام مدیر عامل، درست و قانونی بوده است.

              به گفته وی براساس مصوبات هیات امنا، هیات مدیره و آئین نامه هزینه کرد از محل غیرشمول، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی می توانست این مبالغ را به نمایندگان مجلس بپردازد و این اقدام، قانونی و درست است.

              مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: به رغم قانونی بودن پرداخت از محل بودجه غیر شمول به نمایندگان مجلس، مهم ترین مبلغ مورد بحث در پرونده، بحث پرداخت به نماینده ها است که حدود سه برابر مبلغ ادعا شده در کیفرخواست یعنی سه میلیارد تومان، وثیقه ملکی گذاشتم.

              وی ادامه داد: لامحاله چنانچه دادگاه در رابطه با این پرداخت ها حکم به استرداد وجه صادر نماید و دریافت کنندگان این مبالغ، اعاده نکنند، می توان با قطعیت رای از وثیقه ای که تودیع نموده ام برداشت و اعاده کنند؛ بنابراین جنجال آفرینی آقای دهدشتی (نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی) و بقیه کاملا مغرضانه و آلوده به اهداف سیاسی است.

              عمران نعیمی مدیر کل حقوقی سازمان تامین اجتماعی روز گذشته با تکذیب ادعای جدید سعید مرتضوی مبنی بر صدور قرار منع تعقیب وی، گفت: سعید مرتضوی در گفت وگو با یکی از رسانه ها اعلام کرده بود در خصوص انعقادتفاهم نامه شرکت سورینت قشم و آقای بابک زنجانی، نسبت به وی قرارمنع تعقیب صادر و باتائید دادستان نهایی و قطعی شده است؛ در حالی که این موضوع صحت ندارد.

              این مقام در سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در این خصوص به رغم ادعای سعید مرتضوی، نسبت به وی قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شده است و در زمان حاضر موضوع در شعبه 1057 دادگاه کیفری 2 مجتمع قضایی کارکنان دولت در حال رسیدگی است.

              زندگی بدون تحریم سلام....

              نظر

              • ایرج سابق
                عضو فعال
                • Oct 2015
                • 7434

                #40597
                پاسخ : اخبار

                آخرین اخبار داوطلبان نمایندگی خبرگان؛



                هاشمی رفسنجانی، روحانی، محسن قمی و مصباح یزدی کاندیدای خبرگان شدند





                دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

                بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                نظر

                • ایرج سابق
                  عضو فعال
                  • Oct 2015
                  • 7434

                  #40598
                  پاسخ : اخبار

                  تخفیف نفتی ایران به پالایشگاه‌های هند










                  به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، با توجه به نزدیک شدن روز به روز صنعت نفت کشورمان به پایان تحریم های غرب، ایران اعلام کرده است به خریداران هندی نفت تخفیف خواهد داد.
                  مقامات وزارت نفت در دیدار با نمایندگان پالایشگاه های خریدار نفت کشورمان و دیگر پالایشگاه های این کشور که به دلیل تحریم ها، خرید نفت ایران را متوقف کرده بودند، اعلام کرده اند که برای خریداران نفت ایران تخفیف و دیگر مشوق های خرید را اعمال خواهد کرد .این دیدار هفته گذشته و با حضور سید محسن قمصری به عنوان نماینده وزارت نفت برگزار شد .در این دیدار ایران در اقدامی کم سابقه از پالایشگاه ها خواسته اند تا پیشنهادات قیمتی خود را به وزارت نفت ارائه دهد تا نفت ایران از نظر رقابتی شرایط بهتری را نسبت به رقبای خود پیدا کند .یکی از نمایندگان پالایشگاه های هند گفت: من تا کنون ایران را اینچنین انعطاف پذیر ندیده بودم. طرف ایرانی برای افزایش رقابت‌پذیری نفت خود، بازخورد نظرات ما را مد نظر قرار می دهد.

                  تاريخ تنظيم: دوشنبه 30 آذر ماه 1394 - 16:46 |
                  بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                  نظر

                  • خوشبخت
                    عضو فعال
                    • Jul 2012
                    • 5464

                    #40599
                    پاسخ : اخبار

                    از تحلیل تام و جری تا دکترینال سیاست خارجی


                    دلواپسی کیسینجر جهان اسلام برای بازگشت به دوران طلایی احمدی نژاد






                    آنچه از فحوای کلام حسن عباسی بر می آید آن است که او نیز چون احمدی نژاد رویای ایرانی را در سر دارد که شبیه کره شمالی باشد و یکه و تنها با کشورهای تاثیرگذار جهان ارتباطی نداشته باشد.



                    سرویس سیاسی خرداد، پژمان پارسی پور: رییس مرکز مطالعات استراتژیک دکترین امنیت بدون مرز، کارشناس حوزه رسانه و سینما، منتقد سریال های "فارسی 1" و مبتکر ایده توطئه غرب با عاملیت والت دیزنی برای ساخت کارتون "تام و جری" به منظور تثبیت هژمونی امریکا تنها بخشی از دستاوردهای حسن عباسی است که همواره علاقه دارد در رسانه ها مطرح باشد و سخنی از او به میان آید.



                    حسن عباسی که پیش تر ادعای متعددی را در سخنرانی های خود مطرح کرده بود از جمله آن که او نخستین کسی بوده که آستین کوتاه و عینک ری بن را به "حزب اللهی" ها معرفی کرده و یا این که در غرب از او تحت عنوان "کیسینجر جهان اسلام" یاد می شود به تازگی در جریان سخنرانی در ایلام مدعی شد که ذلت دولت در سیاست خارجی نشان نفوذ است. او مدعی شد که دولت روحانی در مقابل عربستان سعودی و فاجعه منا در کنار ترکیه از خود ضعف نشان داده است.



                    خوبست نگاهی به پیشینه مواضع "علمی" ! استراتژیست جریان دلواپس در حوزه سیاست خارجی بیندازیم. عباسی پیش تر در جریان افشای اسناد آژانس امنیت ملی امریکا درباره جاسوسی امریکا از کشورهای اروپایی گفته بود:" تعجب می کنم که اتحادیه اروپا نمی دانست امریکا جاسوسی می کند در حالی که امریکا آنتن هایی دارد که شبیه توپ بزرگ گلف است و از طریق آن به جاسوسی می پردازد". عباسی پیش بینی کرده بود ایالات متحده بر مبنای سنت الهی به زودی زود در جنگ بیهوده با خدا که بر اثر ربای اقتصادی انجام داده است از کره زمین محو می شود.



                    این نخستین باری نیست که عباسی دولت تدبیر و امید را آماج حملات خود قرار می دهد. پیش تر در شهریور 94 در سخنرانی در نشست دانشجویی جنبش عدالتخواه کراوات را افسار بندگی تمدن غرب دانسته بود و علیه دکتر سریع القلم برای حضور در نشست داووس حمله لفظی کرده بود. او هم چنین درباره رییس جمهوری گفته بود:"روحانی کسی است که در انگلیس دکترا حقوق گفته اما بلد نیست انگلیسی صحبت کند ... در سیاست خارجی با وقاحت سفارت روباه پیر را باز کردند". او پیش تر گفته بود که دولت روحانی دولت لبخند است تمام دستاوردهای مذاکرات هشت ساله در حوزه هسته ای از بین رفت.





                    رییس مرکز دکترینال زمانی از بیسوادی صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی گفته بود این در حالیست که او خود این اصل ساده را نمی داند که ایسم برای عنوان کردن ایدئولوژی و مکتب به کار برده می شود و کس یا کسانی که پیرو مکتبی هستند را با "ایست" خطاب می کنند. کیسیجنر جهان اسلام گفته بود:"شوروی از حوزه ایدئولوژیک به استراتژیک پیش رفت در آخر لیبرالیست و سرمایه گذاری کوتاه نیامده و مارکسیست نابود شد. سوسیالیست زانو زد چون دست از حوزه ایدئولوژیک خود برداشته بودند ... لیبرالیست از موضع اعتقادی خود پایین نمی‌آید او ایستاده و می‌خواهد ما را از سطح ایدئولوژی به سطح استراتژیک آورده و دراین سطح به زمین بزند"



                    اما براستی سیاست خارجی مطلوب عباسی چیست؟



                    او در مصاحبه ای با پایگاه "استراتژیست های جوان" ضمن ستایش سیاست خارجی دولت احمدی نژاد و "دوران طلایی" یاد کردن از آن گفته بود:"در دوره دولت نهم و دهم و موسوم به مهرورز سیاست خارجی جمهوری اسلامی به سیاست خارجی انقلاب اسلامی نزدیک‌تر شد و وجه استکبارستیزی آن برجسته شد. انقلاب اسلامی تنها انقلاب ضد صهیونیستی جهان است و اگر شما ضد صهیونیسم باشید یعنی ضد لیبرالیسم، مارکسیسم، کاپیتالیسم و بسیاری از ایدئولوژی‌های مدرن هستید و عملاً صهیونیسم مجموعه‌ای از همه‌ی ایدئولوژی‌های مختلف چپ و راست مدرن است و طبیعتاً سیاست خارجی تهاجمی، سیاست خارجی ضد صهیونیستی است و در دولت نهم سیاست خارجی ضد صهیونیستی شد شبیه سیاست خارجی انقلاب اسلامی، اما در دولت دهم دچار تعلل شد".





                    او البته با ابراز گلایه از دور دوم احمدی نژاد افزوده بود:"نگاه رسمی حکومت در مبحث انقلاب اسلامی در تحولات کشورهای منطقه مقوله‌ای بود به نام بیداری اسلامی و غربی‌ها آن را بهار عربی می‌دانستند ولی در درون دولت دهم این تلقی معروف بود به بیداری انسانی، یعنی دو زاویه بین نگاه دولت دهم در سیاست خارجی با سیاست خارجی انقلاب را شاهد بودیم. ابتدا این که آن وجه ضد صهیونیستی تا حدودی کاسته شد و وجه ضد امپریالیستی‌اش باقی ماند. تعاملاتی که نیروهای ضد امپریالیست آمریکایی جنوبی و نکاتی ازاین‌دست وجود داشت و در آن وجه همچنان تازشی بود اما در وجه منطقه‌ای و جهان اسلام سیاست خارجی دولت دهم همپای سیاست خارجی انقلاب اسلامی جلو نیامد در رأس دولت دهم مسئله توجه غیر شفاف به اصالت انسان مدنظر بود و ثانیاً وزارت خارجه دولت دهم از نیمه‌راه در اختیار کسانی قرار گرفت که شخصیت لیبرال آن‌ها به آن‌ها اجازه نمی‌داد که نگاه ضد صهیونیستی داشته باشند و وزیر امور خارجه دولت دهم در دو سال آخر کسی بود که یک شخصیت ضد صهیونیستی و ضد لیبرالیستی نداشت و امروز همه با نگاه ایشان آشنا شده‌اند".



                    در اینجا پرسشی مطرح می شود و آن این که در چه دورانی بیش ترین تحریم ها علیه ایران وضع شدند ؟ آیا این مواضع تند احمدی نژاد علیه نظام بین الملل نبود که سبب می شد تا اعتبار ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سقوط کند و نمایندگان کشورهای مهم دنیا به نشانه اعتراض سالن را ترک کنند ؟ آیا اظهارات احمدی نژاد درباره دیدن هاله نور دور سرش در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اقدامی بخردانه بود ؟



                    حسن عباسی در حالی اظهارات احمدی نژاد علیه هولوکاست را ستایش می کند که توجه نمی کند این ادعاها چه هزینه بین المللی ای را برای ایران به همراه داشتند و دولت دست راستی "نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل چه بهره برداری تبلیغاتی ای را از این صحبت صورت داد.



                    تنها برای بیان این نکته که اسرائیلی ها تا چه اندازه از اظهارات احمدی نژاد شادمان می شدند کافیست به مقاله ای از روزنامه "هاارتص" مورخ سپتامبر 2013 میلادی یاد کنیم. در آن مقاله اشاره شده بود که روحانی به چالیشی دشوار برای نتانیاهو تبدیل شده است. نویسنده مطلب نوشته بود:"سوال اصلی در اینجاست که چه زمانی واقعا به احمدی نژاد نیاز داریم"؟





                    هاارتص در ادامه افزوده است:"باید هوشیار باشیم. روحانی دشمن زیرک و توانمندی است که نباید او را دست کم گرفت. او باتجربه است و پیچیده و عاقلانه به مخاطبان غربی توجه می کند. مقابله با روحانی پس از سال ها اظهارات ناهنجار احمدی نژاد کاری دلهره آور برای اسرائیل خواهد بود".




                    در اینجا باید از آقای عباسی پرسید که براستی چه کسی مصداق "نفوذ" است ؟ فردی که با اظهارات تند و به ظاهر انقلابی خود آب به آسیاب دشمن خارجی می ریزد یا رییس جمهوری که مدبرانه و با درایت سعی می کند با بهبود روابط با غرب و تمام کشورهای جهان و تعامل سازنده در عرصه سیاست خارجی اسرائیل را منزوی کند؟



                    حسن عباسی با افتخار از روابط گسترده ایران با کشورهای امریکای لاتین می گوید که مواضع "ضد امپریالیستی" دارند که احتمالا منظور او ونزوئلا تحت زمامداری "هوگو چاوز" بوده است. آیا او از اخبار مطلع است و می داند که در انتخابات اخیر آرژانتین "مائوریسیو ماکری" جانسین کریستینا فرناندز شد و مواضع سرسختانه ای علیه ایران دارد؟ آیا او می داند که در ونزوئلا در انتخابات طرفداران چاوز شرکت سختی را متحمل شدند و دولت تازه آن کشور اعلام کرده که علاقه ای به گسترش همکاری با ایران ندارد؟



                    آقای عباسی که سیاست خارجی را از دریچه تنگ ایدئولوژیک می نگرد به این موضوع توجه ندارد که عدم بکارگیری رویکرد پراگماتیستی (عملگرایانه) سبب می شود تا قرار دادن تخم مرغ ها در یک سبد در نهایت به ضرر منافع ملی تمام شود. پرسش این است که در حال حاضر، دولت تدبیر و امید باید با سرمایه گذاری های کلانی که دولت کنونی با تصمیمات احمدی نژاد که صرفا به سبب شعارهای ضد امریکایی رهبران کشورهایی چون بولیوی، ونزوئلا و کوبا اتخاذ کرده بود باید چه کند ؟ رهبرانی که یکی پس از دیگری در انتخابات اخیر در حال کناره گیری از قدرت هستند.



                    حسن عباسی با دیدگاه های تندروانه خود تا جایی پیش می رود که با افتخار از عدم باور به مشروعیت نهادهای بین المللی می گوید:"مردم در ایران می‌پذیرند که دستگاه‌های دولتی مشکلاتی دارند اما هیچ کس نمی‌پذیرد که سازمان ملل محل اشکال است و سازمان ملل را نهادی توسط پنج قدرت دارنده حق وتو که اتفاقاً سلاح اتمی هم دارند برای تسهیل مدیریت خودشان بر جهان ایجاد شده است و پذیرش هژمونی سازمان ملل بدون حساب و کتاب در اصل پذیرش سلطه که در قرآن نفی شده است و عملاً می‌توان نتیجه گرفت که قاعده نفی سبیل در جمهوری اسلامی یکجا نقض می‌شود جایی که سبیل سیطره کفار بر مؤمنین از طرف نهادهای سازمان ملل انجام می‌شود" .



                    عباسی در ادامه می گوید:"یعنی اگر شما بخواهید منفذ خاصی برای نفوذ مهار تکنولوژی هسته‌ای ایران پیدا کنید می‌شود آژانس انرژی اتمی و اگر بخواهید نهادی برای نفوذ به نظام مالی ایران پیدا کنید آن صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی است و از دیدگاه بسیاری نهادی است که مشروعیت دارد و هرچه آمار و ارقام که می‌خواهند باید در اختیار این نهادها قرار گیرد. طرح‌های توسعه‌ای صندوق کودکان ملل متحد طرح‌هایی است که در دو سه دهه اخیر بر مرکز توسعه امور زنان ایران حاکم بوده است و مبنای عمل این مرکز بوده است و یا فعالیت‌هایی که سازمان ملل با دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در دو سه دهه اخیر در حیطه آمار و ارقام جمعیتی ایران با تحقیقات میدانی که انجام داده است و نکاتی ازاین‌دست را می‌توان بزرگ‌ترین راه نفوذ غرب برای مهار ایران دانست".



                    آیا چنین دیدگاهی تفاوتی با دیدگاه سلفی های تندرو دارد ؟ نگاهی به بولتن ها و فیلم های تبلیغاتی گروه های سلفی در سوریه و عراق نیز نشان می دهد که آنان نیز سازمان ملل را نهادی متشکل از اعضای "کافر" می دانند و مشروعیتش را برسمیت نمی شناسند.



                    عباسی در مصاحبه آذرماه سال 94 خود با حسرت از "دوران طلایی" فرضی اش از سیاست خارجی دوره احمدی نژاد می گوید و بدبینی او نسبت به سازمان ملل و سازوکارهای بین المللی را ستایش می کند:"دوره طلائی سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ سیاست خارجی ایران نسبت به کانون اصلی سازمان ملل بدبین است و این بدبینی برکات بسیاری هم به همراه داشت اما در دوره دوم یعنی ۸۸ تا ۹۲ دولت دهم قیمومیت سازمان ملل را می‌پذیرد. این پذیرش به دو دلیل سودی برای دولت دهم نداشت چون دولت دهم ارتباط خوبی با جبهه ضد امپریالیستی آمریکایی جنوبی داشت و این امر مانعی بود و همچنین وقایع فتنه ۸۸ و اردوکشی خیابانی به‌طوری نتایج انتخابات را در نگاه جهانی در ابهام برد دوره اول دولت مهرورز بوده است که این دوره طلایی تنها دوره‌ای بوده است که سیاست خارجی جمهوری اسلامی با سیاست خارجی انقلاب اسلامی که مورد نظر رهبری بود انطباق مناسبی داشت".



                    آنچه از فحوای کلام حسن عباسی بر می آید آن است که او نیز چون احمدی نژاد رویای ایرانی را در سر دارد که جز با چند کشور که در عرصه تصمیم گیری های بین المللی محلی از اعراب ندارند روابط حسنه داشته باشد، دیوار بزرگی به دور خود بکشد و کشور تبدیل به کره شمالی در خاورمیانه شود. این در حالیست که اکثریت رای دهندگان در سال 92 با رای خود به نامزد میانه رو و نه قاطع به نامزد تندروها نشان دادند که در بزنگاه های تاریخی دست رد محکمی به طرز فکر کیسینجر جهان اسلام می زنند.
                    زندگی بدون تحریم سلام....

                    نظر

                    • negarminavi
                      عضو فعال
                      • May 2013
                      • 35715

                      #40600
                      پاسخ : اخبار

                      معاون هماهنگی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

                      تنها 15 درصد از منابع عمرانی کشور دریافت شده است


                      معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اعتبار پروژ‌های عمرانی کشور بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، اما از بدو تاسیس تاکنون تنها ۱۵درصد از این منابع را دریافت کرده‌ایم.

                      به گزارش خبرنگار ایسنا خراسان جنوبی، شاهین پاکروح در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان خراسان جنوبی موضوع تنش آبی را به صورت جدی پیش رو داریم، تصریح کرد: ۱۵ سال خشکسالی‌های پی در پی در کشور شرایط نامناسبی را ایجاد کرده که موضوع تنش آبی مسئله‌ای اساسی و چالشی بزرگ است.

                      وی با اشاره به اینکه آب و فاضلاب به دنبال ارائه خدمات پایدار است، اظهار کرد: در این زمینه باید پروژه‌های تامین آب را به صورت اجرایی و با انجام مهندسی مجدد با توجه به تغییرات منابع آب به یک نگرش جدی تبدیل کنیم.

                      معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین تصفیه خانه‌های آب در خراسان جنوبی به صورت فرآیندی و آزمایشی کار می‌کند، که این تصفیه خانه یکی از پروژه‌های بی‌نظیر در خراسان جنوبی است.

                      پاکروح اظهارکرد: اگرچه تدابیری در ارتباط با تعدیل قیمت آب در دست بوده، اما هنوز تعدیل قیمت آب که یکی از مولفه‌های خدمات پایدار است به جایی نرسیده است.

                      معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: اعتبار پروژ‌های عمرانی کشور بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، اما از بدو تاسیس تاکنون تنها ۱۵درصد از این منابع را دریافت کرده‌ایم.

                      وی افزود: استفاده از تجربیات کشورهای پیشرفته یکی از دستور کارهایی است که می‌تواند زمان را کوتاه کند و بتوانیم از این تجربیات در استان خراسان جنوبی نیز استفاده کنیم.

                      نظر

                      • خوشبخت
                        عضو فعال
                        • Jul 2012
                        • 5464

                        #40601
                        پاسخ : اخبار

                        حسام الدین آشنا:


                        اگر مدیر مناظره سال 88 طرفی که از حد خود تجاوز می کرد را ساکت می کرد بسیاری از اتفاقات نمی افتاد / اگر دانش مناظره را بالا نبریم، برخی بی ریشه ها می توانند خود را ناجی جا بزنند







                        مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: اگر فرهنگ مناظره بعد از انقلاب در کشور نهادینه شده بود مناظرات سال 88 تبدیل به محاکمات 88 و 89 نمی شد.
                        پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : اگر مدیر مناظره سال 88 طرفی که از حد خود تجاوز می کرد را ساکت می کرد بسیاری از اتفاقات نمی افتاد / اگر دانش مناظره را بالا نبریم، برخی بی ریشه ها می توانند خود را ناجی جا بزنند
                        مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: اگر فرهنگ مناظره بعد از انقلاب در کشور نهادینه شده بود مناظرات سال 88 تبدیل به محاکمات 88 و 89 نمی شد.

                        به گزارش خ«انتخاب»، حسام الدین آشنا روز دوشنبه در اختتامیه چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی ایران افزود: اگر مدیر برگزاری مناظره ما در سال 88 آموخته بود که افرادی را که در مناظره از حد خود تجاوز می کنند و حق عمومی را به حق مناظره ترجیح می دهند ساکت کنند بسیاری از اتفاقات بین دو طرف نمی افتاد.

                        وی با بیان اینکه پس از انقلاب با گفت و گو و مناظرات بزرگان کشور، فرهنگ گفت و گو در مسیر درستی افتاد ولی متاسفانه با ترورهای منافقین مسیر گفت و گو بسته شد والا اگر سال پایان جنگ را نیز سال آغاز دوباره مناظرات می دانستیم الان باید بیست و ششمین دوره مناظرات ملی را برگزار می کردیم.

                        به نوشته ایرنا، استاد دانشگاه امام صادق (ع) افزود: مناظره یعنی تبادل نظر، تبادل استدلال و واگذار کردن حق قضاوت به دیگران و این دیگران می تواند عموم مردم باشد یعنی آنچه در مناظرات سال 88 و 92 اتفاق افتاد. مردم هم در سال 88 و هم در سال 92 تصمیم گرفتند و انتخاب کردند.

                        آشنا با اشاره به اینکه در مناظره باید توانمندی مخاطبان در قضاوت را تقویت کرد گفت: سواد مخاطبان را باید در فهم استدلال بالا برد و این نکته بسیار مهمی است. چرا که اگر سلیقه و ذوق مخاطب بالا رفته باشد توان و قدرت تشخیص این را دارد که فردی که دارد صحبت می کند در حال مغالطه است یا استدلال؟ و مغلوب توانایی و فن بیان طرف مقابل نمی شود.

                        مشاور فرهنگ رئیس جمهور ادامه داد: اگر ما در میان مردم دانش نقد مناظره را بالا نبریم افرادی می توانند با قهرمان نمایی، خود را منجی جا بزنند. و استدلال های عوام پسند و در یک کلام با استفاده از سفسطه خدمتگذاران واقعی را زیر سوال برده و خود را که هیچ ریشه ای ندارند به مثابه ناجی و خادم واقعی جا بزنند.

                        وی گفت: اگر ما بتوانیم با حمایت سازمان صدا و سیما و دیگر رسانه های کشور موضوع مناظره را به امری مستمر در کشور تبدیل کنیم به نحوی که هر هفته یک مسابقه مناظره در کشور برگزار شود و میلیون ها نفر بتوانند از طریق پیامک برنده مناظره را انتخاب کنند.آن وقت می توانیم مطمئن باشیم که در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 مناظراتی به مراتب بهتر از سال های 88 و 92 خواهیم داشت.

                        وی تصریح کرد: از طرفی باید توان مناظره کنندگان را نیز افزایش دهیم چرا که این توان به شدت در سال های اخیر تضعیف شده است و ما سخنوران استدلال کننده بسیار کمی داریم.

                        آشنا گفت: نظام دانشگاهی و حوزوی ما افرادی را تربیت نمی کنند که هم قدرت استدلال و هم توانایی بیان بالایی داشته باشند. چقدر اندک شده اند تعداد استادانی که می توانند 50 یا 60 دقیقه دانشجویان را با علاقه سر کلاس درس نگه دارند.

                        فرهنگ تدریس با استفاده از POWER POINT قدرت بیان استادان را به شدت کاهش داده است
                        آشنا ادامه داد: اگر من نوعی بدانم که نیازی به استدلال ندارم و می توانم با تکیه بر قدرت فکر خود را به دیگری تحمیل کنم دیگر سراغ استدلال نخواهم رفت چرا که می دانم طرف مقابل من جرات مخالفت با من را ندارد.

                        وی گفت: تاکیدی که طی سالیان اخیر از سوی مقام معظم رهبری بر روی ایجاد کرسی های آزاداندیشی شده است ناشی از اشراف و تسلط ایشان نسبت به واقعیت و آسیبی بود که در فضای دانشگاه وجود دارد و گرنه اگر این نیاز و ضرورت نبود لزومی نداشت ایشان حتی از خود هزینه کرده و برای برطرف کردن آن دانشگاهیان را تشویق به برگزاری این کرسی کنند.

                        وی افزود: رهبر بزرگوار ما فرمودند بزرگترین نگرانی شما این است که در این کرسی ها از بنده انتقاد کنند اما ایرادی ندارد بگذارید از بنده انتقاد کنند و این کرسی ها برگزار شود.

                        مقام معظم رهبری با این هزینه کردن از پیش می خواستند این موانع خیالی را از سر راه بردارند اما با کمال تاسف امروز باید پرسید چه بر سر کرسی های آزاداندیشی آمد و آیا اصلا ما چیزی به نام کرسی آزاداندیشی داریم؟

                        وی تصریح کرد: در مناظره هنر سخن گفتن نیز لازم است چرا که استدلال صرف جواب نمی دهد اما آیا هنر سخنوری در مدارس و دانشگاه های ما تدریس می شود؟ آن چیزی که در حوزه های علمیه هم تدریس می شود نه هنر مناظره بلکه فن خطابه است نه بیان شیوای توام با استدلال.

                        آشنا ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری چه در سال 88 و چه در سال 92 مناظرات نقش بسزایی در انتخاب داوطلب پیروز داشت.اما گاهی مناظره بر عهده نمایندگان ملت است و آن وقتی است که در مجلس شورای اسلامی به نمایندگان موافق و مخالف درباره یک موضوع صحبت می کنند و براساس آن رای گیری انجام می شود. یا وقتی که در جلسات مختلف کمیسیون های دولت بحث هایی کاملا کارشناسانه بین متخصصین در می گیرد که در آن قوت استدلال مشهود است.

                        این چهره دانشگاهی ادامه داد: اگر مناظره نباشد محاکمه جای آن را می گیرد وقتی به تاریخ مناظره در جهان نگاه می کنیم مشاهده می شود که دوران شکوفایی مناظرات و گفت و گوهای سقراطی و افلاطونی بود اما جامعه آتن آن روز قدرت گفت و گوی سقراط را برنتافت و وی را محاکمه و اعدام کرد بعدها که در تاریخ غرب به شب یلدای تفکر در باختر رسیدیم دیگر مناظره وجود نداشت بلکه تفتیش عقاید و محاکمه جای آن را گرفته بود. یعنی همان چیزی که در مورد گالیله اتفاق افتاد.

                        آشنا تصریح کرد: تفکر اسلامی با دعوت به اندیشیدن آغاز شد و در سیره رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) فرهنگ گفت و گو، اغنا و مناظره به وضوح دیده می شود ولی وقتی کار با نفوذ قدرت در فرهنگ رسید و در دعوای میان عقل و شرع دین اشعریون و اعتدالیون به جان هم افتادند کار به محاکمه، تبعید و کشتار و نابودی رسید.
                        زندگی بدون تحریم سلام....

                        نظر

                        • negarminavi
                          عضو فعال
                          • May 2013
                          • 35715

                          #40602
                          پاسخ : اخبار

                          تخلف سیف و نعمت‌‌زاده در ماجرای ۶۵۰ میلیون یورویی محرز شد


                          دو عضو شورای رقابت اعلام کردند: شورای رقابت درجلسه دوشنبه خود پرونده موسوم به رانت ۶۵۰ میلیون یورویی را بررسی و ایجاد انحصار و رانت و شکل گیری یک بازار غیررقابتی و پرداخت به یک جریان خاص را تائید کرد

                          به گزارش «نسیم» مهر نوشت: نادر قاضی پور ز برگزاری جلسه دوشنبه هفته جاری شورای رقابت درباره رانت پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی خبرداد و گفت: در این جلسه موضوع شکایت احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلش شورای اسلامی علیه ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد.

                          این عضو شورای رقابت و نماینده مجلس افزود: اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که این رانت و اختصاص مبلغ ۶۵۰ میلیون یورو، خارج از ضوابط و نوبت برای واردات کنجاله سویا به یک فرد پرداخت و این امر منجر به ایجاد انحصار و شکل گیری یک بازار غیررقابتی شده است. در اصل انحصار این پرونده به تائید اعضای شورای رقابت رسید و در مجموع جلسه بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

                          همچنین محمدعلی مددی عضو دیگر شورای رقابت در گفتگو با مهر با اشاره به بررسی پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی در جلسه شورا عنوان کرد: شورا تائید کرد که اختصاص مبلغ مذکور برای واردات کنجاله سویا به یک فرد رانت بوده است، همچنین مطرح شد که اقدام به صورت انحصاری بوده و خلاق قانون صورت گرفته و واگذاری به یک جریان مطرح است.

                          شورای رقابت در دویست و سی و چهارمین جلسه خود در تاریخ ۳۰ آذرماه جاری ادامه بررسی ها درباره موضوع موسوم به رانت و پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی را انجام داد. حدود یک سال پیش رئیس شورای رقابت از ورود این شورا به پرونده رانت ۶۵۰ میلیون یورویی خبر داده بود.

                          اوایل اردیبهشت ماه سال گذشته اخباری مبنی بر امتیاز ویژه وزارت صنعت و بانک مرکزی به یک واردکننده خوراک دام مطرح شد و بر این اساس شورای رقابت به منظور بررسی انحصار وارد این موضوع شد.

                          براساس ادعاهای مطرح شده، براساس تفاهم نامه بانک مرکزی با یک شرکت خصوصی، این شرکت توانست ۶۵۰ میلیون یورو معادل ۹۰۰ میلیون دلار کالا را بدون پرداخت معادل ریالی آن قبل از واردات، وارد کشور کند.

                          همچنین رضا شیوا رئیس شورای رقابت پیش از این مطرح کرده بود که دیوان محاسبات در گزارشی ضمن محرز دانستن رانت ۶۵۰ میلیون یورویی به رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر داده است.

                          نظر

                          • خوشبخت
                            عضو فعال
                            • Jul 2012
                            • 5464

                            #40603
                            پاسخ : اخبار

                            به چه کسی رای بدهیم؟!






                            یادداشت دریافتی- محمد ماکویی؛ از آبدارچی شرکت گله‌مند بودم که چرا به احمدی‌نژاد رای داده است اما وقتی برایم توضیح داد که آقای رییس جمهور در دوره قبل برای دخترش جهیزیه جور کرده قانع شدم زیرا می‌دانستم برای امثال او جور شدن جهیزیه به واقع چه معنایی دارد!

                            ضمن اینکه شیوه گزینشی او را که بیش از شنیده‌ها بر پایه دیده‌ها استوار بود بسیار پسندیده‌تر از روشنفکران و افراد کلاس بالایی یافتم که در عمل فرموده مولای متقیان را که «فاصله میان حق و باطل چهار انگشت است! حق آنست که بگویی دیدم و باطل آنست که بگویی شنیدم!» را جدی نمی‌گیرند!

                            شاید خیلی‌ها بر آبدارچی شرکت که منافع فردی را بر مصالح مملکتی ترجیح داده خرده بگیرند و روش گزینش او را نادرست ارزیابی نمایند!

                            به این عزیزان باید توضیح داد که در کل چنین شیوه‌ای اتفاقات بدی را برای کشور رقم نخواهد زد! البته به این شرط که فرد هم قادر به تشخیص درست اولویت‌های زندگی خویش و خانواده محترم باشد و هم بتواند بین منافع کوتاه مدت و گذری خود و مصالح درازمدت و ماندگار خویش دست به مقایسه‌ای شایسته زده و این یا آن را انتخاب نماید!

                            در مورد اینکه دیدگاه‌های فردی که «چه عاید من و خانواده‌ام می‌شود!؟» می‌تواند به انتخاب بدی منجر نشود بد نیست مثالی را پیش رویتان بیاوریم:

                            فرض کنید که کسی می‌خواهد داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شود و برای پیش خرید رای اهالی بهداشت و درمان، به این «اهالی» وعده می‌دهد که به مجرد آقای رییس جمهور شدن، تعرفه‌های بهداشت و درمان را بالا خواهد برد!

                            قطعا در کشور ما چنین وعده‌هایی به ریاست جمهوری نمی‌انجامد زیرا که در ازای جذب آرای اهالی بهداشت و درمان، ریزش آرای مردمی را پذیرا خواهد بود که می‌دانند منبعد نمی‌توانند از عهده هزینه‌های بهداشت و درمانشان پس آمده و به مجرد بیماری باید قبول کنند که می‌بایست با او بخوبی «تا» و «مدارا» کنند تا بلکه خودش انشاالله خوب بشود!

                            روی این حساب است که داوطلبین ریاست جمهوری کشور ما برای رییس جمهور شدن یا روی چیزهایی حساب می‌کنند که خیرش به همه می‌رسد و یا روی موضوعاتی مانور می‌دهند که اگر برای افرادی سودآور است، ضرر و زیانی را متوجه سایر اقشار جامعه نمی‌کند!

                            گویی که آن‌ها هم با مردمانشان هم داستان شده و از صمیم قلب بر نادرستی «پولی که یک آدم خوشبخت پیدا می‌کند‌‌‌ همان پولی است که یک آدم بدبخت گم کرده است» صحه گذارده‌اند!

                            به این ترتیب است که «یارانه» که خیرش به همه می‌رسد و «مسکن مهر» که در حالی که نیازمندان را صاحب خانه می‌کند، خانه‌های بی‌نیازان را ازشان نمی‌گیرد از محبوبیت خاصی در بین وعده‌های انتخاباتی داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری کشور ما برخوردار است!

                            جالب اینکه مستمعین چنین وعده‌هایی علیرغم اینکه می‌دانند دولت کارخانه پول چاپ کنی ندارد و پول «یارانه» باید یک جورهایی، جور شود چندان نگران راه جور شدن پول نبوده و بد به دلشان نمی‌آورند!

                            به همین صورت «مسکن مهر» ی که هزینه تمام شده‌اش از قیمت فروش بیشتر است کسی را دلواپس اینکه الباقی هزینه مسکن مهر را یا بهداشت و درمان مملکت متقبل می‌شود و یا وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و آموزش عالی پرداخت آن را برعهده می‌گیرند نمی‌کند (علاقمندان بد نیست تنها بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را مد نظر قرار دهند)!

                            برهمین اساس کم کسی پیدا می‌شود که ریاست جمهوری آینده را متهم به این کند که از میان هزار راه نرفته مایل است که در دو تا از بد‌ترین‌هایش قدم بگذارد!

                            علیرغم همه این‌ها نمی‌بایست بر مردمی که از کودکی آموزش دیده‌اند که سیلی نقد را شیرین‌تر از حلوای نسیه بدانند خرده گرفت و آن‌هایی که نقدا انتخاب سیلی را پذیرفته‌اند را از کتک‌هایی که در آینده نوش جان خواهند فرمود هراساند زیرا که همه این‌ها از عادات ما ایرانی‌ها بر می‌خیزد و نیک می‌دانیم که باید حسابی مریض باشیم که بخواهیم دست به ترک چنین عاداتی بزنیم!

                            نکته حائز اهمیت این است که در کشورهای مترقی و پیشرفته بسیار محتمل است که داوطلب ریاست جمهوری با وعده افزایش تعرفه‌های بهداشت و درمان رای بیاورد زیرا مردمی که این کار را مترادف با حذف زیرمیزی (اگر وجود داشته باشد!) و افزایش کمیت و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده می‌بینند در باره وعده، «بد فکری هم نیست!» می‌گویند.

                            این در حالی است که در کشور ما این وعده اگر هم به رای آوری منجر شود در عمل اتفاقی نیفتاده و آب از آب تکان نمی‌خورد زیرا آقای رییس جمهور که پیش خود فکر می‌کند «ما چیزی گفتیم که مردم خوششان آمد و مردم هم رایی دادند که خوشایند ما بود» خودشان را وامدار مردم ندیده و گمان می‌کنند که اینک که نه از کسی طلبکار و نه به شخصی بدهکارند، می‌توانند خودشان را با تمامی مردم، بی‌حساب به حساب بیاورند!



                            فرارو
                            زندگی بدون تحریم سلام....

                            نظر

                            • Hessam
                              عضو فعال
                              • Aug 2012
                              • 1240

                              #40604
                              پاسخ : اخبار

                              به جای ظریف، حدادعادل روی آنتن برنامه نود رفت
                              فرهنگ > تلویزیون - انتخاب نوشت:عادل فردوسی پور در برنامه ی نود از عدم پخش مصاحبه با ظریف به دلیل عدم موافقت مسئولان صداوسیما با آن خبر داد.


                              تهیه کننده برنامه نود گفت: ما برای ویژه برنامه امشب با وزیر امور خارجه گفتگوی ورزشی را انجام دادیم که مسوولان صداوسیما صلاح ندیدند این مصاحبه پخش شود. ان شاءالله بستری فراهم شود که در اولین فرصت این گفتگو پخش شود.

                              جلوگیری از پخش مصاحبه ظریف در حالی صورت گرفت که ویژه برنامه شب یلدا شبکه ی سه میزبان غلامعلی حداد عادل ، سخنگوی ائتلاف اصولگرایان بود.

                              حداد عادل که کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی از تهران است ، در این برنامه زنده تلویزیونی به تفسیر شب یلدا در ادبیات فارسی پرداخت و برای بینندگان تلویزیون فال حافظ گرفت.

                              نظر

                              • negarminavi
                                عضو فعال
                                • May 2013
                                • 35715

                                #40605
                                پاسخ : اخبار

                                به دلیل دست‌های پشت‌پرده

                                طلای سرخ ایران بی‌مشتری ماند!


                                عضو شورای ملی زعفران گفت: باوجود تولید مناسب زعفران، برخی دلالان با قیمت این محصول به خوبی بازی کرده‌اند که صادرات محصول متوقف شده است و دیگر کشوری حاضر به خرید آن نیست.

                                علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امسال بالغ بر 300 تن زعفران تولید و برداشت شده است اما به دلیل بازیچه قرار گرفتن بازار این محصول به دست دلالان، صادرات آن متوقف شده است و کشوری حاضر نیست زعفران ایرانی را بخرد.

                                وی ادامه داد: برخی دلالان زعفران ایرانی را که قیمتش حدود 4.5 میلیون تومان بود به حدود شش میلیون تومان رساندند و به همین دلیل دیگر کشوری حاضر نیست که زعفران ایرانی را با این قیمت بخرد.

                                عضو شورای ملی زعفران گفت: اگر به‌طور متوسط قیمت هر کیلوگرم زعفران را پنج میلیون تومان محاسبه کنیم، تولید 300 تنی این محصول در سال جاری بالغ بر 1500 میلیارد تومان ارزش دارد که عده‌ای دلال برای سودجویی خود، قیمت‌ها و بازار را بازیچه کرده‌اند.

                                وی تصریح کرد: دست‌هایی در کار است که صادرات این محصول ارزآور و با ارزش را از ایران بگیرند که مسئولان باید هرچه زودتر دست به کار شوند و بازار زعفران ایرانی را سامان دهند.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X