پاسخ : اخبار
انشالله 100 ساله دیگر راه اندازی میشود یک مشته دزد در راس کار هستند فقط به فکر غارت بیت المال 80 میلیون ایرانی با نام هزینه جاری بودجه وزمینخواری رباخواری دلالی
پروژه قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان در آستانه تحولی بزرگ
هزینههای تأخیر قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان هر سال سنگینتر میشود
محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این باره با تاکید بر اهمیت توسعه حملونقل ریلی، هوایی و زمینی به خبرنگار ایمنا میگوید: در حال حاضر حملونقل ریلی سریعالسیر، ایمنترین، سالمترین و بهروزترین روش جابهجایی در جهان است، اما با این حال این حوزه در کشور ما به دلیل نداشتن درک کافی از فناوریهای نوین و نبود نگاه جامع در سطح ملی، هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است.
وی با اشاره به پروژه قطار سریعالسیر اصفهان-قم-تهران که بیش از ۲۰ سال از مطرح شدن آن میگذرد، ادامه میدهد: این پروژه از حدود ۱۲ سال پیش با تأمین مالی فاینانس و آغاز عملیات اجرایی کلید خورد، اما به دلیل نبود اجماع در دولتهای مختلف درباره ضرورت این طرح، پیشرفت آن به کندی انجام شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید میکند: در حالی که زیرسازی این خط از اصفهان تا قم به اتمام رسیده و بخشهای قابلتوجهی از منابع مالی تأمین شده است، اما هنوز به بهرهبرداری نرسیده است.
نورصالحی میگوید: انتظار میرود دولت و مجلس با اهتمام بیشتر این پروژه را فعال کنند تا هرچه زودتر به بهرهبرداری برسد و مردم از مزایای آن بهرهمند شوند.
تأخیر در اجرای پروژه هر ساله هزینههای زیادی به استان و کشور تحمیل میکند
وی اضافه میکند: توسعه حملونقل ریلی سریعالسیر میتواند مراکز مهم جمعیتی و گردشگری کشور همچون تهران، مشهد، شیراز، تبریز و دیگر مناطق را به یکدیگر متصل کند و زیرساختهای حملونقل کشور را به استانداردهای جهانی نزدیکتر سازد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان میکند: تأخیر در این پروژه، هر ساله هزینههای زیادی به استان و کشور تحمیل میکند و راهاندازی این خط علاوه بر کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودروها، صرفهجویی در زمان، افزایش ایمنی و سلامت سفرها را به دنبال خواهد داشت و این مزایا موجب شده که کشورهای پیشرفته و حتی کشورهای حاشیه خلیجفارس به سرعت به توسعه چنین زیرساختهایی بپردازند.
نورصالحی با اشاره به مشکلات موجود در حملونقل جادهای و هوایی استان اصفهان میگوید: در گذشته تهیه بلیت برای سفرهای جادهای و هوایی با فاصله زمانی کوتاه امکانپذیر بود، اما امروز به دلیل کاهش ناوگان و تعداد سرویسهای حملونقل، این امکان محدود شده است و در حوزه ریلی نیز ارتباط اصفهان با بسیاری از نقاط کشور یا محدود شده یا بهطور کلی وجود ندارد.
وی ادامه میدهد: رفع این مشکلات نیازمند اقداماتی گسترده و هماهنگ در سطح ملی است و مسئولان استانی و کشوری باید نگاه ویژهای به توسعه حملونقل، بهویژه در بخش ریلی داشته باشند تا کشور بتواند در این زمینه با کشورهای پیشرفته رقابت کند.
پروژه قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان در آستانه تحولی بزرگ – روزنامه زاینده رود
انشالله 100 ساله دیگر راه اندازی میشود یک مشته دزد در راس کار هستند فقط به فکر غارت بیت المال 80 میلیون ایرانی با نام هزینه جاری بودجه وزمینخواری رباخواری دلالی
پروژه قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان در آستانه تحولی بزرگ
هزینههای تأخیر قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان هر سال سنگینتر میشود
محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این باره با تاکید بر اهمیت توسعه حملونقل ریلی، هوایی و زمینی به خبرنگار ایمنا میگوید: در حال حاضر حملونقل ریلی سریعالسیر، ایمنترین، سالمترین و بهروزترین روش جابهجایی در جهان است، اما با این حال این حوزه در کشور ما به دلیل نداشتن درک کافی از فناوریهای نوین و نبود نگاه جامع در سطح ملی، هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است.
وی با اشاره به پروژه قطار سریعالسیر اصفهان-قم-تهران که بیش از ۲۰ سال از مطرح شدن آن میگذرد، ادامه میدهد: این پروژه از حدود ۱۲ سال پیش با تأمین مالی فاینانس و آغاز عملیات اجرایی کلید خورد، اما به دلیل نبود اجماع در دولتهای مختلف درباره ضرورت این طرح، پیشرفت آن به کندی انجام شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید میکند: در حالی که زیرسازی این خط از اصفهان تا قم به اتمام رسیده و بخشهای قابلتوجهی از منابع مالی تأمین شده است، اما هنوز به بهرهبرداری نرسیده است.
نورصالحی میگوید: انتظار میرود دولت و مجلس با اهتمام بیشتر این پروژه را فعال کنند تا هرچه زودتر به بهرهبرداری برسد و مردم از مزایای آن بهرهمند شوند.
تأخیر در اجرای پروژه هر ساله هزینههای زیادی به استان و کشور تحمیل میکند
وی اضافه میکند: توسعه حملونقل ریلی سریعالسیر میتواند مراکز مهم جمعیتی و گردشگری کشور همچون تهران، مشهد، شیراز، تبریز و دیگر مناطق را به یکدیگر متصل کند و زیرساختهای حملونقل کشور را به استانداردهای جهانی نزدیکتر سازد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان میکند: تأخیر در این پروژه، هر ساله هزینههای زیادی به استان و کشور تحمیل میکند و راهاندازی این خط علاوه بر کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودروها، صرفهجویی در زمان، افزایش ایمنی و سلامت سفرها را به دنبال خواهد داشت و این مزایا موجب شده که کشورهای پیشرفته و حتی کشورهای حاشیه خلیجفارس به سرعت به توسعه چنین زیرساختهایی بپردازند.
نورصالحی با اشاره به مشکلات موجود در حملونقل جادهای و هوایی استان اصفهان میگوید: در گذشته تهیه بلیت برای سفرهای جادهای و هوایی با فاصله زمانی کوتاه امکانپذیر بود، اما امروز به دلیل کاهش ناوگان و تعداد سرویسهای حملونقل، این امکان محدود شده است و در حوزه ریلی نیز ارتباط اصفهان با بسیاری از نقاط کشور یا محدود شده یا بهطور کلی وجود ندارد.
وی ادامه میدهد: رفع این مشکلات نیازمند اقداماتی گسترده و هماهنگ در سطح ملی است و مسئولان استانی و کشوری باید نگاه ویژهای به توسعه حملونقل، بهویژه در بخش ریلی داشته باشند تا کشور بتواند در این زمینه با کشورهای پیشرفته رقابت کند.
پروژه قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان در آستانه تحولی بزرگ – روزنامه زاینده رود
نظر