در اصل توسط مصطفی مصری پور پست شده است
View Post
اخبار
Collapse
X
-
در گروه پتروشيمي ديروز رشد قيمت اوره باعث افزايش قيمت سهام توليد كننده اين محصول با پيشروي سه پتروشيمي پرديس، كرمانشاه، شيراز و در نهايت نفت و گاز پارسيان شد تا اين گروه پيشرو بازار ديروز باشد.
The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
نظر
-
در خبرهاي وابسته به گروه بانكي ديروز دو مقام مسوول بانكهاي بورسي از توافق و برنامه بانك مركزي براي برگشت بخش قابل توجهي از حدود 3 هزار ميليارد تومان به حساب بانكها طي دو روز اخير خبر دادند.
The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
نظر
-
هشدار فلاحیان درباره عواقب تحریم سویفت برای غربیها
علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات به غربیها هشدار داد که ایران در پاسخ به بستن شبکه سویفت، از همه ابزارهای ممکن برای مقابله به مثل استفاده خواهد کرد. فلاحیان در واکنش به انسداد شبکه ارتباط بانکی بینالمللی توسط اتحادیه اروپا در چارچوب تحریمهای جدید کشورمان به خبرگزاری فارس گفت که «بستن سویفت بینالملل مانند بستن آبراههای بینالمللی است.»
وی تصریح کرد: اگر آمریکا یا اروپا به خود اجازه میدهند برای تامین خواستههایشان حقوق بینالملل را زیر پا بگذارند، ایران هم ممکن است هر جا که بتواند اقدام به مقابله به مثل کند. فلاحیان بر همین اساس به غربیها هشدار داد که توان ایران در بستن تنگه هرمز را دست کم نگیرند. وزیر اسبق اطلاعات به ريیسجمهور آمریکا توصیه کرد چنانچه از تبلیغات جنگطلبان جمهوری خواه میترسد، به جناح صلحطلب جمهوری خواه مانند جریان «ران پل» هم توجه کند. فلاحیان همچنین به اوباما متذکر شد که «صلحطلبان در جامعه آمریکا بیشتر از صهیونیستها و جمهوری خواهان جنگطلب طرفدار دارند.» پیش از این، در ماجرای تحریم فروش نفت ایران به برخی کشورهای اروپایی که در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا انجام شد، فلاحیان نخستین کسی بود که پیشنهاد این اقدام را در رسانهها مطرح کرد.
The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
نظر
-
محمد مساح، كارشناس بازار سرمايه هم درخصوص مهمترين واقعه بورس در سال 90 به خبرنگار دنياي اقتصاد گفت: مهمترين رخداد اقتصادي در سال 90 كاهش كم سابقه و سريع ارزش ريال بود.
وي در برابر اين سوال كه چشمانداز بورس 91 از نظر شما چگونه خواهد بود، نيز گفت: اگر به واقعيتهاي موجود نگاه كنيم، بازار ضعيفي در سال 91 خواهيم داشت، مگر آنكه رخداد جديدي شرايط را به سود بازار تغيير دهد.
او در پاسخ به اين پرسش كه سه صنعت برتر بورس در سال آينده از نظر شما كدامند؟ هم گفت: به نظر نميرسد كه بازدهي احتمالي سال آينده به صنايع بزرگ بورس مانند بانك، خودرو، سرمايهگذاري و مالي تعلق داشته باشد و شايد صنايع كوچك قند و شكر كه متاثر از گران شدن قيمت محصولات هستند، شاهد تداوم استقبال باشند. البته ممكن است صنعت ساختمان و انبوه سازي و پتروشيمي هم به دليل اثرات تورمي شانسهاي صعودي داشته باشند.
The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
نظر
-
صداي سهامدار
تقسيم اندك سود سرمايهگذاري ملي
قديميترها ميگفتند اگر سهام شركت سرمايهگذاري بخريد، برنده هستيد؛ ولي تجربهاي كه در هشت سال سهامدار بودن شركت سرمايهگذاري ملي، كسب كردهام، عكس اين گفته را نشان ميدهد.
اين شركت كه در هيات مديره بيش از دويست شركت حضور دارد و در دهها شركت سهامدار است، آيا بايد 150 ريال سود تقسيم كند؟
آيا با توجه به مبلغ انباشته در حسابهاي شركت و نيازي كه سهامدار به سود تقسيمي دارد، اين ميزان سود، منصفانه است؟ اين در حالي است كه اين شركت در سالهاي گذشته نيز سودهاي كمي تقسيم كرده است و نوآوري و ابتكار، اطلاعرساني مناسب و تلاشي كه باعث بالارفتن قيمت سهم شود، از سوي مديريت شركت ديده نميشود و در نتيجه قيمت سهم هر روز سير نزولي دارد.
البته شاهديم كه شركتهاي كوچكتر، سودهاي بيشتري تقسيم ميكنند. اميدواريم مديران اين شركت پاسخگوي سهامداران خرد باشند.
The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
نظر
-
«صرافیها» همه کاره تعیین قیمت ارز میشوند
صدور مجوز خرید و فروش ارز توسط صرافیها، در حالی به تصویب بانک مرکزی رسیده که صدور این مجوز، عامل نرسیدن ارز به مصرف کنندگان واقعی خواهد شد و از سویی به التهاب بازار سفته بازی ارز از طریق گرانتر کردن آن کمک خواهد کرد.
به گزارش بی باک به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بنا بر این مجوز، به صرافیها اجازه داده شده، ارزی را که بانک مرکزی در اختیار آنها گذارده، با نرخی که بر پایه مکانیزم عرضه و تقاضا تعریف میشود، به فروش برسانند.
حال پرسش این است، از آنجا که بازار ارز به علت وجود داشتن قاچاق چیان، وارد کنندگان و دلالان، نرخ ارز را در حدود 1900 تومان قرار داده است، چرا باید نرخی مورد تأیید بانک مرکزی قرار گیرد که با حضور این گونه عوامل ایجاد شده است و آیا تصویب اینچنین نرخی، کمک به شکلگیری روند صعودی افزایش نرخ ارز و به تبع آن دلالی و سفته بازی نخواهد شد؟
به بیان ساده تر، مکانیزم عرضه و تقاضا یعنی بر پایه تقاضا و عرضه ارزی که در بازار هست، صرافیها به خرید و فروش ارز بپردازند. حال در شرایطی که بانک مرکزی از دادن عرضه ارز کافی به تولید کنندگان خودداری میکند و از سویی، به علت جذابیت واردات و دلالی، تقاضای ارز افزایش یافته است، سپردن نرخ ارز به چنین مکانیزمی تنها و تنها عامل تشدید و گرانتر شدن ارز را فراهم خواهد ساخت و بر تورم رکودی موجود خواهد افزود.
به دیگر سخن، در چنین شرایطی قیمتی که بر اساس این عرضه و تقاضا تعیین میشود، چیزی جز نرخ آزاد دلار نخواهد بود و عملا بانک مرکزی، اجازه خرید و فروش ارز را با نرخ بازار آزاد به صرافیهای داده است.
اگر بازار نادرست باشد، سپردن نرخ به بازار یعنی کمک به بقای کسانی که بازار را با مشکل روبهرو کرده اند و این چیزی است که بر کسی پوشیده نیست.
نکته دیگری که پرداختن به آن از اهمیت خاصی برخوردار است، اینکه، گران فروشی ارز توسط صرافیها، تنها به التهاب بازار سفته بازی از طریق چشم انداز صعودی نرخ ارز، کمک نخواهد کرد، بلکه عاملی برای کوتاه شدن دست مصرف کنندگان واقعی از ارز شده و کسانی به خرید ارز گران اقدام خواهند کرد که سودهای فراوانی را از ناحیه استفاده از ارز به دست میآوردند.
به عبارت سادهتر، تولید کنندهای که توان پرداخت دستمزد نیروی کار خود را نیز ندارد، مسلم است که نمیتواند ارز گران را برای وارد کردن نهادههای تولیدی خریداری کند و تنها دلالان، وارد کنندگان و قاچاقچیان خواهند بود که با وجود گران خریدن ارز، باز هم متقاضیان آن باقی خواهند ماند، چرا که به موازات گران شدن ارز، رکود تورمی نیز تشدید شده و جذابیت و سودهای واردات و قاچاق را افزایش خواهد داد و از سویی، به علت چشم انداز مثبت روند افزایش نرخ ارز، کسانی که توان واردات و قاچاق را ندارند، به سودهای دلالی در بازار ارز بسنده خواهند کرد؛ بنابراین، چنین سیاستی عامل حذف مصرف کنندگان واقعی ارز شده و فعالیتهای غیر مولد ذکر شده را از طریق تشدید رکود تورمی چاق و چاقتر خواهد کرد.
وقتی اجازه فروش گران ارز به صرافیها داده میشود، آیا میتوان پذیرفت که ارز دولتی به صرافیها داده میشود؟ مسلما این گونه نخواهد بود. هدف اصلی ارز دولتی، کاهش قیمت تولید از طریق واردات نهادههای تولید ارزان است، حال اگر قرار است ارز گران فروخته شود، مسلم است که حتما بانک مرکزی ارز را گران به صرافیها خواهد فروخت.
این فرایند به زبان خیلی ساده این گونه خواهد شد. بانک مرکزی ارز را گران به صرافیها فروخته، صرافیها نیز آن را گرانتر خواهند فروخت و برای همین، در چنین فرایندی بانک مرکزی، صرافیها، دلالان، قاچاقچیان و وارد کنندگان سود خواهند برد. علت سود وارد کنندگان همان گونه که گفته شد، این است که اثرات تخریب کننده ارز گران بر تولید داخلی، بازار را در اختیار وارد کنندگان قرار خواهد داد و افزون بر آنکه هزینههای ناشی از ارز گران را برطرف خواهد ساخت، سودهای فراوانی را نصیبشان خواهد کرد./
The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
نظر
-
Mostafa jan sharmande farsi nadaram ama in bande khoda daghighan bad az monazereha bakhshi az in sohbata ro karde bood shayadam hamasho nemidunam alan behesh ezafe karde ya taze chap shode ama yadame bishtaresho khordad 88 khoondam be khosoos ghazie sardare chapandegiyeki do ta dg az ostadaye ghadimie elm va sanatam az ishun va elme faravaneshan gofte and....faghat yek ghazie hast k tarikhe daghighi k ishun tu ab namake nezam boodand key bood va che kasi ishan ra dar ab namak gozasht va daravard va chera ishun bar asare moroore zaman asidi shodand........
نظر
-
6درصد افزایش قیمت خودروهاي داخلي ، پاسخگوی نیاز قطعه سازان کشور نیست
به گزارش خبر خودرو،دبیر انجمن قطعه سازان با بیان این مطلب که افزایش محدود قیمت خودرو نمی تواند مشکلات متعدد صنعت قطعه سازی را برطرف کند گفت: با توجه به افزایش هزینه های شرکت های خودروسازی در موارد مختلف ، این میزان افزایش نمی تواند تمام نیازهای شرکت های قطعه سازی را برطرف کند.
ساسان قربانی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: باید به این موضوع توجه داشت که اگر شرکت های قطعه سازی 6 درصد افزایش قیمت را از شرکت های خودرو سازی بصورت کامل دریافت کنند، این میزان نمی تواند نیازهای قطعه سازان را برطرف کند و به همین منظور لازم است قیمت خودرو در کشور واقعی شود تا قطعه سازان بتوانند به حیات خود ادامه دهند.
وی افزود: افزایش تورم عمومی ،هدفمندی یارانه ها، افزایش قیمت مواد اولیه جهانی در کنار افزایش نرخ ارز و مشکلات عدم اعطای تسهیلات و بهره بانکی باعث شد هزینه های عمومی قطعه سازان در سال جاری افزایش یابد در حالی که این صنعت هیچگونه یارانه ای دریافت نکرد و شرکت ها سعی کردند نیازمندی های خود را به سختی تامین کنند و به همین منظور 6درصد افزایش قیمت خودرو نمی تواند نیازهای شرکت های قطعه سازی را جوابگو باشد.
وی خواستار افزایش حمایت های دولتی ازاین صنعت شد و گفت: از مسئولین محترم تقاضا داریم سریعاً شرایطی را فراهم کنند تا قطعه سازان که بزرگترین زنجیره تامین و تولید را در کشور تشکیل می دهند به ویژه در روزهای پایانی سال صدمه نبینند تا بتوانند سال آینده را با روحیه و امید آغاز کنند.
وی افزود: صنعت قطعه سازی در سال جار ی سعی کرد با روشهای مهندسی و بهینه سازی فرایند تولید و اعمال روشهای علمی در بخشهای مختلف قیمت های تمام شده را کاهش دهد برای مثال ضایعات را به حداقل رساند و در فضای محدود تولید را افزایش داد و با توسعه مهارت نیروی انسانی و روشهای مدیریتی وبرنامه ریزی های هوشمندانه علارقم مشکلات فعالیت ها را پیش برد منتهی تمام این اقدامات 1 یا 2 و یا حداکثر 3 درصد هزینه ها را کاهش داد و این ارقام جبران هزینه های 20 تا 40 درصدی افزایش یافته را نمی کند.
قربانی خواستار کاهش فشار های داخلی به صنعت قطعه سازی کشور شد و گفت: صنعت قطعه سازی صنعتی است که چشم بسیاری از مردم به آن دوخته شده است و بطور مستقیم وغیرمستقیم 2میلیون شغل رادر کشور ایجاد کرده است ودر صورتیکه این تنگناها افزایش یابد ، شرایط برای ادامه حیات این صنعت سخت تر می شود و در آن صورت قطعاً خود کرده را تدبیر نیست.
دبیر انجمن قطعه سازان در پایان گفت: در سال 90 صنعت قطعه و خودرو کشور با تمام توان فعالیت کرد منتهی لطمه های بسیاری را تحمل کرد به همین منظور در صورتی که برای حل مشکلات این صنعت چاره ای اندیشیده نشود شرکت های قطعه سازی نمی توانند در سال آینده به فعالیت خود ادامه دهند. راهکارهای بسیاری وجود دارد که همه کشور های صنعتی در دوره مشکل از آنها استفاده می کنند و به همین منظور می توانیم از تجربه دولت ها در حمایت از صنایع داخلی در کشور های اروپایی و امریکایی و حتی خاور دور استفاده کنیم.
یکی نیست بگه بابا همین 6 درصدم مخالفت کردند !!!
البته منظورشون اینه که همین 6 درصدم که بدید راضییم ;)
The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
نظر
-
سروری درگفتگو با مهر:
وزیر کار را استیضاح می کنیم/ مرتضوی سریعاً کناره گیری کند
نماینده تهران از قطعیت پیگیری طرح استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به دلیل انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت:درصورتی که مرتضوی از این سمت کناره گیری کند قطعا هزینه کمتری در این مسیر پرداخت خواهد شد.
پرویز سروری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، درباره قطعی شدن انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: توقع ما این بود که این کار صورت نمی گرفت زیرا آقای مرتضوی و سوابق او هیچ تناسبی با این مسئولیت ندارد.
وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی یک مرکز حساس و مهم و تاثیرگذار است که شاید بتوان گفت که یکی از قطب های بزرگ اقتصادی کشور در این سازمان قرار دارد. شریف ترین افراد زحمت کش کشور عضو این سازمان یا صندوق آن هستند و ارائه خدمات مناسب به آنها از ضروریات جامعه ماست.
نماینده تهران یادآورشد: متاسفانه با تغییرات پی درپی مدیریتی در چند سال اخیر شاهد کاهش بهره وری و استفاده بهینه از این سازمان هستیم و افرادی که تجربه لازم را ندارند برای تصدی این سازمان معرفی می شوند. احساس می شود که سازمان تامین اجتماعی به مانند کارگاه آموزش شده است که افراد با حضور در آن آموزش لازم را فرا می گیرند و در دستگاههای دیگری اعمال مدیریت می کنند.
سروری این نحوه مدیریت سازمان تامین اجتماعی را مختل کننده امور مربوطه خواند و گفت: انتصاب مرتضوی به این سمت هم مناسب نیست . با توجه به اینکه موارد و موضوعات دیگری درباره آقای مرتضوی مطرح شده است، این موضوع می تواند در نگرانی اعضای صندوق تاثیر گذار باشد و صندوق وسازمان را به یک سازمان و صندوق سیاسی تبدیل کند و حاشیه سازی ها را افزایش دهد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: بهتر است تا دیر نشده وزیر کار این انتصاب خود را پس بگیرد یا این که آقای مرتضوی خودش داوطلبانه کنار رود چراکه این کار هزینه کمتری خواهد داشت .
سروری تاکید کرد: در صورت کنار گذاشته نشدن مرتضوی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر کار را که متن آن تهیه شده و به امضای نمایندگان مجلس رسیده است قطعا پیگیری می کنیم.
به گزارش مهر، سعید مرتضوی عصر امروز در مراسمی با حضور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از مسئولان این وزارتخانه و نمایندگان جامعه کارگری به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تأمین اجتماعی کشور معرفی شد.
صندوق تأمین اجتماعی کشور در دو ماه گذشته با سرپرستی موسویان اداره می شد و پیش از وی نیز حافظی مدیرعامل این صندوق بود.
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetai...NewsID=1561964The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
نظر
-
نفت ایران به تاریخ پیوست/ بهای نفت ایران از مرز 126دلار گذشت
در آستانه شصت و یکمین سالگرد ملی شدن صنعت نفت ایران، بهای طلای سیاه ایران با عبور از مرز 126 دلار در هر بشکه و پیشی گرفتن مجدد از نفت برنت دریای شمال به تاریخ پیوست.
به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال و نفت شیرین سبک پایه بورس نیویورک (دبلیو.تی.آی)، بهای نفت خام سبک و سنگین ایران هم در بازارهای جهانی با افزایشی چند دلاری همراه بوده است.
کارشناسان اقتصادی از اختلاف در صادرات نفت ایران، کاهش ارزش دلار و ادامه بحران در برخی از کشورهای نفت خیز همچون سوان شمالی و جنوبی، نیجریه، سوریه و یمن به عنوان مهمترین دلایل گران شدن چند باره بهای نفت خام یاد می کنند.
بر این اساس در آخرین معاملات انجام گرفته در بازار جهانی نفت، بهای هر بشکه نفت در بازار نیویورک با یک دلار و 95 سنت افزایش، به 107 دلار و 6 سنت رسیده است.
از سوی دیگر در بازار آی.سی.یی لندن هم بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل، با یک دلار و 32 سنت افزایش، در سطح 125 دلار و 44 سنت برای هر بشکه تثبیت شده است.
این در حالی است که بهای هر بشکه نفت خام سبک ایران در بازارهای آسیایی با افزایشی حدود یک دلاری به 126 دلار و 16 سنت به مشتریان آسیایی تحویل داده شده است.
مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران هم با انتشار گزارشی درباره آخرین وضعیت قیمت فروش نفت خام سبک و سنگین صادراتی ایران، اعلام کرد: چهاردهم ماه مارس سالجاری میلادی نفت خام سبک ایران برای عرضه در بازارهای شمال غرب اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقای جنوبی به ترتیب به 124 دلار و 63 سنت، 122 دلار و 61 سنت و 124 دلار و 36 سنت به مشتریان خارجی تحویل داده شده است.
میانگین قیمت نفت خام سبک صادراتی ایران از ابتدای ماه مارس 2012 میلادی تاکنون حدود 123 دلار و 46 سنت به مشتریان خارجی تحویل داده شده است.
در همین حال، بهای نفت خام سنگین ایران هم در یک هفته گذشته با افزایش چند دلاری در بازارهای چهار گوشه جهان معامله شده است به طوریکه نفت خام سنگین ایران با بهای 124 دلار و 64 سنت به مشتریان آسیایی فروخته شده است.
قیمت نفت خام سنگین ایران برای عرضه در بازارهای شمال غرب اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقا به ترتیب به 123 دلار و 28 سنت، 121 دلار و 21 سنت و 123 دلار و یک سنت معامله شده است.
این در حالی است که بنابر تازه ترین گزارش ماهانه اوپک، میانگین بهای نفت خام سنگین ایران در ماه ژانویه سالجاری میلادی حدود پنج دلار افزایش یافته است.
بر این اساس متوسط بهای نفت خام سنگین ایران در سبد نفتی اوپک در فوریه 2012 میلادی به هر بشکه 116 دلار و 51 سنت رسید که در مقایسه با قیمت میانگین ماه پیش از آن (ژانویه) هر بشکه چهار دلار و 74 سنت افزایش نشان می دهد. میانگین بهای نفت خام سنگین ایران در ژانویه گذشته هر بشکه 111 دلار و 77 سنت بود.
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetai...NewsID=1561653The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
نظر
-
سالاری اعلام کرد:
راهاندازی کیف پول الکترونیکی خرید CNG در سال 91
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران از راهاندازی کیف پول الکترونیکی خرید CNG در سال 91 در تمامی جایگاههای گاز کشور خبر داد و اعلام کرد: سال آینده جایگاههای CNG درجه بندی میشوند.
به گزارش خبرنگار مهر، جلیل سالاری امروز در مراسم افتتاح 50 جایگاه جدید CNG در تهران با بیان اینکه از از ابتدای سالجاری تاکنون در مجموع حدود 210 باب جایگاه CNG در چهار مرحله در مدار بهره برداری قرار گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یکهزار و 830 باب جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده در کل کشور فعال است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی با اشاره به اینکه امروز با افتتاح 50 جایگاه جدید در مجموع 312 نازل جدید به ظرفیت سوخت رسانی کشور افزوده شده است، تصریح کرد: در شرایط فعلی نزدیک به 10 هزار و 500 نازل عرضه CNG در کل کشور فعال شده است.
این مقام مسئول ظرفیت توزیع روزانه CNG کشور را بیش از 38 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: هم اکنون بیش از 25 درصد سهم سبد سوخت خودروهای کشور به CNG اختصاص یافته است.
وی از برنامه ریزی برای افتتاح و راه اندازی 340 جایگاه جدید CNG در 6 ماهه نخست سال 1391 خبر داد و یادآور شد: در مجموع پیش بینی می شود در برنامه پنجم توسعه تعداد کل جایگاه هیا CNG کشور از مرز یکهزار و 255 باب عبور کند.
این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در خصوص جایگاه صنعت CNG ایران در بین کشورهای جهان با اعلام اینکه هم اکنون دومین ناوگان گازسوز جهان در اختیار ایران است، تاکید کرد: همچنین در بخش ساخت جایگاههای CNG در رتبه چهارم جهان قرار گرفته ایم.
سالاری با اشاره به ضرورت پایش مخازن CNG و ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای گازسوز و جایگاهها، بیان کرد: از سوی دیگر آموزش تخصصی اپراتور جایگاههای گاز و تدوین دستورالعمل و استانداردهای صنعت CNG ضروری به نظر می رسد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران خواستار تدوین بانک اطلاعاتی صنعت CNG و راه اندازی سامانه کدینگ در این صنعت پاک شد و گفت: برای سال آینده بستههای سرمایه گذاری به منظور افزایش مشارکت بخش خصوصی در جایگاههای CNG تدوین شده است.
وی از تعریف کارمزد فروش و درجه بندی جایگاههای CNG در سال 91 خبر داد و تاکید کرد: راهاندازی کیف الکترونیکی فروش CNG برای سال آینده در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetai...NewsID=1561863The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
نظر
-
رئيس جمهور: اگر ميگذاشتند مرحله دوم يارانهها اجرا ميشد مردم به سفر ميرفتند
کاش میگذاشتند مرحله 2 یارانهها اجرا میشد و پنجشنبهها را تعطیل میکردیم
این یکی اش دیگه خیلی جالبه !!
پنجشنبه ها رو هم تعطیل کنند دیگه از سال چیزی هم میمونه؟؟
همینجوریش کلی تعطیله با این همه مناسبتها
واقعا" که با این کار دیگه جهاد اقتصادی رو تکمیل می کردند !!!!!!!!!
http://www.hamshahrionline.ir/news-163885.aspxThe greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
نظر
-
پلیس راه: سرعت زیاد علت واژگونی خودرو علی دایی بوده استرييس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان، علت واژگونی خودرو پرادو حامل 'علی دایی' سرمربی تیم راه آهن را سرعت زیاد اعلام كرد.
سرهنگ 'علی نیكبخت' شنبه شب درگفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی، اظهارداشت: 'محمد دایی' راننده خودرو حامل علی دایی نتوانسته است خودرو را كنترل و هدایت كند.
وی یادآور شد: در این سانحه علی و محمد به همراه ' ژلكو میاچ' كمك مربی خارجی تیم راه آهن شهری ری مجروح شدند كه به بیمارستان شهید بهشتی كاشان انتقال یافتند.
خودرو پرادو دایی ساعت 20 و 30 دقیقه شنبه شب هنگامی كه از اصفهان عازم تهران بود در كیلومتر هشت ورودی شهر 'بادرود' در آزاد راه نطنز - كاشان واژگون شد.الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.
نظر
نظر