اخبار

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • مهربان
    عضو فعال
    • Mar 2011
    • 1675

    #7231
    کد خبر: ۲۳۷۹۰۹تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۶
    یکی از روزنامههای رژیم صهیونیستی در فیلم کوتاهی به شبیهسازی جنگ ایران و اسرائیل و پیامدهای متعاقب آن پرداخت.

    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مشرق، رژیم صهیونیستی در یکی دیگر از اقدامات پروپاگاندای خود به ساخت و ارائه فیلم کوتاهی در خصوص جنگ بین این رژیم و ایران و نیز موضعگیریهای احتمالی آن پرداخت.

    این شبیهسازی و سناریوی جنگی توسط یکی از روزنامههای جناح راستی رژیم صهیونیستی به نام ماکور ریشون تهیه شده است. در این سناریوی جنگی اینگونه بیان شده است که رژیم صهیونیستی در روزهای 15 و 16 اکتبر سال 2012 به تأسیسات هستهای ایران حمله کرده و آنها را نابود میسازد. در پی این حمله باراک اوباما رییسجمهور آمریکا نسبت به آن ابتدا اعتراض کرده و سپس سکوت اختیار میکند.

    از جمله سناریوهایی که در این بازی جنگ لحاظ شده است واکنشهای ایران به این حمله، سرنگونی یکی از خطوط هوایی مسافربری اسرائیل، موشکباران اسرائیل توسط نیروهای حزبالله و در عین حال عدم تمایل اسرائیل برای حمله به لبنان یا غزه، و در امان ماندن تأسیسات هستهای اسرائیل میباشد. همچنین این حمله سبب میشود تا رسانههای مختلف جهان از جمله سیانان و فاکسنیوز به بازتاب آن بپردازند.

    پیشتر نیز رژیم صهیونیستی در اقدام مشابهی برای مظلومنمایی و برانگیختن احساسات مخاطبان خود دست به ساخت فیلم کوتاهی زده بود و در آن «حمله هستهای» نیروی هوایی ایران در سال 2013 به سرزمینهای اشغالی را به تصویر کشیده بود.
    [B]....ای امید لحظه های ناگزیر.....ساقی بی دست دستم رابگیر....

    نظر

    • بابک 52
      ستاره‌دار (27)
      • Mar 2011
      • 17028

      #7232
      کاخ سفید: ایران باید جدیت خود در مذاکرات را ثابت کند


      در آستانهی مذاکرات اتمی میان ایران و کشورهای ۱+۵ در استانبول، واشنگتن جمهوری اسلامی را به گفتوگوهای "جدی" فراخواند. ایران پیشتر رویکرد غرب در این مذاکرات را "دلسردکننده و یاسآور" خوانده بود. نمایندگان گروه ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه (۱۴ آوریل/۲۶ فروردین) گفتوگوهای خود را دربارهی برنامهی اتمی مناقشهبرانگیز ایران در استانبول از سرمیگیرند. کاخ سفید پیش از آغاز این مذاکرات، جمهوری اسلامی را به گفتوگوهای "جدی" فراخواند.

      بن رودس، معاون مشاور امنیتی رئيسجمهوری آمریکا، روز جمعه در واشنگتن گفت، مطمئنا نمیتوان در یک نشست همهی نکات مورد اختلاف را حل کرد، ولی ایران باید روز شنبه در استانبول «جدیت و ارادهی خود را برای انجام مذاکراتی جدی ثابت کند». وی افزد که ایرانیان میتوانند از این طریق دوباره "اعتمادسازی" کنند.

      رویکرد "نومیدکننده"

      پیشتر از قول محافل هیئت نمایندگی ایران در این مذاکرات گفته شده بود که رویکردی که غرب در این مذاکرات در پیش گرفته "دلسردکننده و یاسآور" است و "دلیلی برای امیدواری" باقی نمیگذارد.

      این سخنان، واکنش ایران نسبت به بیانیهی یک روز پیش وزیران خارجهی گروه ۸ ارزیابی شده است که در آن از جمهوری اسلامی "گفتوگویی سازنده و جدی و بدون پیششرط" خواسته شده بود.

      سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجهی روسیه هشدار داد که نباید در "اختلافات" میان غرب و ایران "مبالغه" کرد. وی تاکید کرد که: «ما قصد داریم سازنده باشیم».

      به گفتهی محافل دیپلماتیک، نمایندگان روسیه و چین روز جمعه پس از دیداری با علی باقری، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی گفتند که مذاکرات استانبول "آسان نخواهد بود". به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری نیز پس از این دیدار تصریح کرد: «ایران با ابتکار عمل و رویکردی سازنده وارد مذاکرات شده است».

      هیلاری کلینتون، وزیر خارجهی آمریکا در آستانهی مذاکرات استانبول گفت انتظار دارد که ایران آشکارا انصراف خود را از برنامهی احتمالی تولید جنگافزار اتمی اعلام کند.

      "نکات ابتکاری"

      ساعاتی پیش از آغاز مذاکرات استانبول، علاالدین بروجردی، رئيس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتوگویی با خبرگزاری مهر از "نکات ابتکاری" سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی و سرپرست هیئت نمایندگی ایران در این مذاکرات خبر داد.

      بروجردی گفت: «این که دکتر سعید جلیلی اعلام کرده ایران نکات ابتکاری جدیدی دارد، رویکرد مثبت و رو به جلو در مذاکرات به حساب میآید». وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران از حقوق هستهای خود به صورت جدی دفاع میکند و در عین حال اصل مذاکره را به عنوان یک مبنا برای تفاهم قبول دارد».

      به گفتهی محافل دیپلماتیک غرب، این کشورها قصد دارند در آغاز دور تازهیمذاکرات در استانبول، مطالباتی مطرح نکنند. آنها نخست میخواهند صبر کنند و ببینند آیا ایران واقعا نشانههایی از انعطاف نشان خواهد داد.

      هنوز معلوم نیست ایران چه "نکات تازهای" را مطرح خواهد ساخت. ولی کشورهای غربی گفتهاند که از هرگونه تلاش ایران برای وقتکشی بیشتر جلوگیری خواهند کرد.

      آخرین مذاکرات گروه ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران در ماه ژانویهی سال ۲۰۱۱ در استانبول بدون نتیجه پایان یافت.
      The greater the risk ، The greater the reward

      هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #7233
        وی در پایان با بیان اینکه تعلق تنب بزرگ و کوچک و بوموسی به ایران کالشمس فی السما است یعنی همچنان که خورشید در آسمان نیازی به اثبات ندارد تعلق این سه جزیره به ایران قطعی است اما اگر لازم باشد که کمیسیون امنیت ملی وزیر خارجه را به مجلس فرابخواند در این رابطه تصمیم گیری خواهد شد.

        یک عضو کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از موضع وزارت امور خارجه در قبال گستاخی اخیر امارات و اتحادیه عرب پیرامون سفر رئیس جمهور به بوموسی در چارچوب سفرهای استانی گفت:وزارت خارجه باید جواب وزیر خارجه کم عقل امارات را بدهد.

        عوض حیدرپور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اظهارات مقامات اماراتی و اتحادیه عرب درباره سفر رئیس جمهور ایران به جزیره بوموسی تصریح کرد: امارات و وزیر خارجه اش هم سن هستند وزیر خارجه امارات اگر مطالعه کند متوجه می شود نه تنها جزایر سه گانه بلکه خود امارات هم زمانی متعلق به ایران بوده است و اماراتی ها ریشه ایرانی دارند.

        نماینده شهرضا در مجلس هشتم افزود: بوموسی برای ایران مثل اصفهان است بنابراین وزیر خارجه امارات و اتحادیه عرب به چه مجوزی به خود اجازه می دهند درباره خاک ایران بی ادبی بکنند که رئیس جمهور به بخشی از خاک کشور ایران برود یا نرود؟!

        وی با بیان اینکه ساکنان بوموسی شهروندان ایرانی هستند و فرماندار ایران همواره بر این جزیره اعمال حاکمیت کرده گفت: حاکمیت ایران بر جزیره بوموسی مستقر است.

        حیدرپور اظهارات وزیر خارجه امارات را بی ربط و اقدام این کشور در فراخواندن سفیرش از ایران را ابلهانه توصیف کرد و گفت: چون این کار آن ها ابلهانه بوده لازم نیست ما واکنش خاصی در عمل متقابل داشته باشیم چون الان ما گیری نداریم همه می دانند که ابوموسی متعلق به ایران است و رئیس جمهور ایران و هر شهروند ایرانی هروقت که دلش بخواهد و اراده کند می تواند به این جزیره بروند.

        این نماینده مجلس همچنین واکنش اتحادیه عرب به سفر رئیس جمهور به بوموسی را ناشی از عصبانیت آنان از بیداری اسلامی عنوان کرد.

        وی در رابطه با موضع وزارت خارجه در قبال این گستاخی امارات گفت: وزارت خارجه باید محکم عمل کندو در برابر اظهارات نابخردانه نباید سستی کرد و وزارت خارجه ایران میبایست جواب وزیر خارجه کم عقل امارات را بدهد.

        حیدرپور تاکید کرد که مردم ایران دربرابر تمامیت ارضی کشور کوتاه نخواهند آمد.

        عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی مواضع امارات و وزارت خارجه ایران در جلسه آتی این کمیسیون خبر داد و گفت:کمیسیون امنیت ملی پاسخی قاطع به امارات خواهد داد و در این زمینه به وزیر امور خارجه ایران نیز تذکری داده می شود که جدی تر در برابر امارات واکنش نشان دهند.

        وی در پایان با بیان اینکه تعلق تنب بزرگ و کوچک و بوموسی به ایران کالشمس فی السما است یعنی همچنان که خورشید در آسمان نیازی به اثبات ندارد تعلق این سه جزیره به ایران قطعی است اما اگر لازم باشد که کمیسیون امنیت ملی وزیر خارجه را به مجلس فرابخواند در این رابطه تصمیم گیری خواهد شد.
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • بابک 52
          ستاره‌دار (27)
          • Mar 2011
          • 17028

          #7234
          دیپلماتهای غربی حاضر در استانبول مدعی شدند:
          نشانهها حاکی از آمادگی ایران و غرب برای توافق است

          در آستانه برگزاری مذاکرات حساس هستهای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5، اخبار رسیده از دیپلماتهای غربی حاضر در استانبول، حاکی از آن است که به باور آنها، ایران برای رسیدن به توافق در مسأله هستهایش آماده است.

          در آستانه برگزاری مذاکرات حساس هستهای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5، اخبار رسیده از دیپلماتهای غربی حاضر در استانبول، حاکی از آن است که به باور آنها، ایران برای رسیدن به توافق در مسأله هستهایش آماده است.

          به گزارش «تابناک»، روزنامه انگلیسی «گاردین» ضمن تهیه گزارشی از فضای حاکم بر استانبول، پیش از مذاکرات، خبر داده نشانهها حاکی از آن است که ایران برای پذیرش انتقال اورانیوم با غنای بالا به بیرون از کشور آماده است و همین امر میتواند رسیدن به توافق را آسان کند.

          در همین راستا، «سعید جلیلی»، دبیر شورای امنیت ملی کشورمان در گفتوگوهای اولیه با دیپلماتهای روس و چینی گفته که ایران برای مذاکرات حقیقی آماده است.

          گاردین همچنین مینویسد: «همه نشانهها از سوی طرف ایرانی، حاکی از آن است که آنها میخواهند مذاکرات جدی و سودمند باشد».

          بنا بر این گزارش، دیپلماتهای غربی گفتهاند انتظار ندارند مذاکرات به توافقی فوری بینجامد؛ اما آنها امیدوارند این گفتوگوها، راهی به سوی راهکاری دیپلماتیک برای مسأله هسته ای ایران و جلوگیری از تهدید جنگی جدید در خاورمیانه باز کند.

          آنان همچنین گفتهاند، محک موفقیت مذاکرات این است که آیا در گفتوگوهای شنبه شب، زمینه مشترک کافی برای برگزاری دور دوم مذاکرات در هفتههای آتی خواهد بود یا خیر؟!

          به این ترتیب، بر خلاف ادعاهای پیشین برخی مقامات غربی و اسرائیلی مبنی بر تلاش ایران برای خرید زمان از مذاکرات و نبود عزم کافی در جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل موجود، فضای کنونی حاکم بر مذاکرات فضایی مثبت است و احتمال حصول توافقی از این مذاکرات افزایش یافته است.

          البته همان گونه که «علی اکبر صالحی»، وزیر امور خارجه کشورمان نیز اشاره کرد، موفقیت مذاکرات بسته به گستردگی دامنه مذاکرات به گونهای است که دغدغههای همه طرفها مورد توجه قرار گیرد

          The greater the risk ، The greater the reward

          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

          نظر

          • بابک 52
            ستاره‌دار (27)
            • Mar 2011
            • 17028

            #7235
            انفجار بمب در كلمبيا بعد از ورود باراك اوباما


            به گزارش ايسنا، منابع خبري اعلام كردند؛ اندكي بعد از آنكه هواپيماي باراك اوباما، رييسجمهوري آمريكا در بوگوتا، پايتخت كلمبيا به زمين نشست دو انفجار در نزديكي سفارت آمريكا در پايتخت اين كشور به وقوع پيوست.

            به گزارش خبرگزاري آلمان، منابع خبري اعلام كردند كه به دنبال انفجار اين دو بمب به كسي آسيب نرسيد.

            نيروهاي پليس بوگوتا بلافاصله بعد از اين انفجار به محل واقعه اعزام شدند.

            17 هزار نيروي پليس وظيفه حفظ امنيت بوگوتا و شهر ساحلي كارتاژن را كه نشست سران قاره آمريكا در آن برگزار مي شود، برعهده دارند.

            در همين حال خبرگزاري آسوشيتدپرس اعلام كرد كه برخي از اعضاي سرويس اطلاعات آمريكا كه به همراه اوباما به كلمبيا سفر كردهاند، به دليل سوء رفتار و براي بررسيهاي بيشتر به آمريكا بازگشت داده شدند.

            سخنگوي سرويس اطلاعاتي آمريكا گفت كه 12 تن از اعضاي سرويس اطلاعاتي آمريكا در كارتاژن به دليل سوء رفتار جنسي به آمريكا بازگشت داده شدند و افراد ديگري جايگزين آن ها شدند.
            The greater the risk ، The greater the reward

            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

            نظر

            • بابک 52
              ستاره‌دار (27)
              • Mar 2011
              • 17028

              #7236
              پرونده مرتضوي بهدادگاهمیرود

              دادستان تهران از صدور كيفرخواست براي يك نفر ديگر از كارمندان گروه اميرمنصور آريا خبر داد. او همچنين درباره آخرين وضعيت پرونده كهريزك تاكيد كرد كه از سه متهم اين پرونده تحقيق خواهد شد و سرنوشت نهايي اين پرونده نيز در نهايت در دادگاه كيفري استان رقم خواهد خورد.

              به گزارش خبرنگار ايسنا، عباس جعفري دولتآبادي در حاشيه مراسم معارفه سرپرست جديد دادسراي ناحيه 31 تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در رابطه با وضعيت پرونده متهمان كهريزك و قاضي مرتضوي گفت: همانطور كه سخنگوي قوه قضاييه اشاره كرد پرونده ايشان با صدور قرار منع تعقيب به دادگاه رفت و دادگاه در راي 60 صفحهاي خود با استدلال قرار دادسرا را رد و قرار جلب به دادرسي صادر كرد.

              وي گفت: پرونده در حال حاضر به دادسرا بازگشته و طبيعتا از سه متهم پرونده تحقيق به عمل خواهد آمد و سرنوشت اين پرونده را دادگاه كيفري استان مشخص خواهد كرد.

              دولتآبادي افزود: همانطور كه مستحضريد با صدور قرار جلب متهم به دادرسي، دادسرا بايد با صدور كيفرخواست پرونده را به دادگاه ارسال كند و اين دادگاه است كه بايد در اين خصوص تصميمگيري كند.

              جعفري دولتآبادي همچنين از صدور كيفرخواست براي يك نفر ديگر از كارمندان گروه اميرمنصور آريا خبر داد و در رابطه با تعداد متهماني كه قرار است در جلسه بعدي دادگاه فساد بانكي به اتهامات آنها رسيدگي شود، گفت: تا جايي كه اطلاع دارم چند تن از متهمان قبلي هستند كه دفاعيات آنها ناتمام مانده است و قرار بر اين بود كه اين متهمان دفاعيات ناتمام خود را در جلسه يكشنبه تكميل كنند.
              The greater the risk ، The greater the reward

              هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #7237
                عضو کمیسیون انرِژی:
                دولت حق تصمیمگیری در مورد افزایش قیمت بنزین را ندارد
                عضو کمیسیون انرِِژی با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها از سوی دولت که براساس آن قیمت حامل های انرژی به خصوص بنزین نیز افزایش می یابد گفت:هر گونه افزایش قیمت در بنزین و حامل های انرژی می بایست به نظر مجلس انجام شود و دولت هیچ نقشی در این تصمیم ندارد.

                حسن شبانپور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: قانون هدفمندی یارانهها می بایست در مدت ۵ سال و با شیب ملایم اجرا شود که با وضع موجود در قیمت بنزین و حامل های انرژی این امر محقق نشده است.

                نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دولت نسبت به اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها تأکید کرد: شرایط بوجود آمده در قیمت بنزین و میزان نرخ تورم در جامعه نشاندهنده این است دولت در اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها موفق نبوده و برای اجرای فاز دوم نیز نباید عجله کند.

                وی ادامه داد: در حال حاضر زمینه های لازم برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها فراهم نیست؛ زیرا جامعه کشش هرگونه افزایش قیمت در حامل های انرژی و به خصوص بنزین را ندارد.

                وی افزود: تمام تلاش مجلس بر این است که قانون هدفمندی یارانهها قانونی و برمبنای صحیح اجرا شود که اگر این مساله از سوی دولت نادیده گرفته شود، مجلس واکنش صریحی خواهد داشت.

                شبانپور یادآور شد: هر ساله با افزایش قیمت بنزین شاهد افزایش قیمت در تمامی کالاها نیز هستیم که با شرایط موجود جامعه این افزایش نیازمند بررسی در کمیسیون های مختلف مجلس است.

                نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر توزیع بنزین هزار تومانی در جامعه، آنرا رد کرد و هرگونه افزایش قیمت را نیازمند مصوبه مجلس دانست.

                شبانپور در پایان شایعه افزایش قیمت بنزین تا مرز ۹۰۰ یا ۱۵۰۰ تومان را تکذیب و تصریح کرد: با شرایط اقتصادی موجود در جامعه هرگونه افزایش قیمت به دور از عدالت است.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • بابک 52
                  ستاره‌دار (27)
                  • Mar 2011
                  • 17028

                  #7238
                  جليلي دقايقي پيش وارد محل مذاکرات شد

                  دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان دقايقي پيش وارد محل مذاکرات استانبول شد.

                  به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي دقايقي پيش وارد محل برگزاري مذاکرات نمايندگان گروه 1+5 با جمهوري اسلامي ايران درباره موضوعات مورد علاقه ازجمله موضوع هستهاي، در استانبول ترکيه شد.

                  گفتني است؛ قرار است دور اول گفتگوهاي نمايندگان آمريکا، روسيه، چين، فرانسه، انگليس و آلمان با جليلي تا ظهر امروز به وقت محلي ادامه يابدو ادامه گفتگوهاي دو طرف از بعدازظهر پيگيري خواهد شد./

                  در باشگاه خبرنگاران جوان آخرین اخبار انتخابات، حوادث، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی، ایران، جهان و آمریکا را بخوانید. کلیپ، عکس، فیلم و نرم‌افزار دانلود کنید.
                  The greater the risk ، The greater the reward

                  هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                  نظر

                  • بابک 52
                    ستاره‌دار (27)
                    • Mar 2011
                    • 17028

                    #7239
                    گزارش فارس از:

                    عدم جذابیت عرضه در بورس سیمانیها/ ۷ شرکت در انتظار تائید
                    خبرگزاری فارس: مدارک 7 شرکت اعم از سیمانی و فولادی برای پذیرش و عرضه محصول بر روی میز بورس کالا و یا سازمان بورس قرار دارد.

                    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بخش فنی و پذیرش بورس کالا در سال جدید کار خود را با بررسی مدارک شرکتهای از جمله سیمان قشم و کرمان شروع کرده است،البته مدتی است که عرضه شرکتهای سیمانی به دلیل عدم جذابیت قیمتهای عرضه در بورس ضعیف شده است و در این شرایط شرکتهای سیمانی به راحتی و بدون ارائه کارمزد در خارج از بورس اقدام به فروش تولیدات خود میکنند. بر اساس این گزارش در عین حال پرونده برخی شرکتهای متقاضی عرضه در بورس در حال بررسی است، شرکت های پرشین فولاد امیر و تولید میلگرد سیرجان برای عرضه میلگرد و قند پانیذ برای اتانول مدارک خود را ارائه کرده و بورس کالا منتظر تأییدیه سازمان بورس بوده که به زودی عرضه این دو شرکت انجام خواهد شد. همچنین، ورق گالونیزه امیر کبیر کاشان و اسلب فولاد هرمزگان نیز در انتظار تأییدیه سازمان بورس به سر میبرند. بر اساس این گزارش، تعدادی از شرکتهایی که ذکر شد از سال گذشته مدارکشان در بورس کالا در حال بررسی بوده ولی به دلیل نقص مدارک هنوز تأیید نشده است.
                    The greater the risk ، The greater the reward

                    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                    نظر

                    • مات
                      عضو فعال
                      • Aug 2011
                      • 5650

                      #7240

                      ۲۲.۵درصدخانوارهای ایرانی بدون حتی یک شاغل


                      در سال 89 در ایران 22.5 درصد خانوارها «بدون فرد شاغل»، 55.4 درصد دارای «یک نفر شاغل»، 17.2 درصد دارای «دونفر شاغل» و 4.9 درصد دارای «سه نفر شاغل و بیشتر» بودهاند.

                      نتایج بررسی های بانک مرکزی از وضعیت اشتغال در کشور در سال 89 گویای آن است که در بین افراد شش ساله و بیشتر خانوارها، 30.5 درصد «شاغل»، 4.0 درصد «بیکار»، 9.7 درصد «با درآمد بدون کار»، 24.3 درصد «محصل»، 26.5 درصد «خانهدار» و 5.0 درصد متعلق به سایر گروهها بودهاند. طبق یافتههای فوق سهم افراد محصل و افرادی که در سایر گروهها طبقهبندی شدهاند در مقایسه با سال قبل کاهش و سهم افراد شاغل، بیکار، با درآمد بدون کار و خانهدار افزایش داشته است.

                      بررسی مزبور نشان میدهد که در بین اعضای مذکر شش ساله و بیشتر خانوارها، 52.2 درصد «شاغل»، 5.9 درصد «بیکار» 11.1 درصد «با درامد بدون کار»، 24.5 درصد «محصل» و 6.3 درصد مربوط به سایر گروهها بودهآند. این نتایج نشان میدهد که درصد افراد مذکر محصل و افرادی که در سایر گروهها طبقهبندی شدهاند نسبت به سال قبل کاهش و درصد افراد شاغل، بیکار و با درآمد بدون کار افزایش داشته است.

                      در بین اعضای مؤنث شش ساله و بیشتر خانوارها، سهم افراد «شاغل»، «بیکار»، «با درآمد بدون کار»، «محصل» و «خانهدار» به ترتیب 8.7 درصد، 2.0 درصد، 8.3 درصد، 24.1 درصد و 53.2 درصد بوده است. سهمهای مشابه در سال 1388 به ترتیب 8.0 درصد، 2.0 درصد، 8.0 درصد، 25.6 درصد بوده است.

                      طبق نتایج این بررسی، 22.5 درصد خانوارها «بدون فرد شاغل»، 55.4 درصد دارای «یک نفر شاغل»، 17.2 درصد دارای «دونفر شاغل» و 4.9 درصد دارای «سه نفر شاغل و بیشتر» بودهاند. در مقایسه با سال 1388 درصد خانوارهای با «یک نفر شاغل» کاهش و درصد خانوارهای «بدون فرد شاغل»، با «دونفر شاغل» و با «سه نفر شاغل و بیشتر» افزایش داشته است.

                      توزیع افراد شاغل خانوارها بر حسب رشته فعالیت اصلی محل کار در سال 1389 گویای آن است که 4.1 درصد در بخش «کشاورزی، دامپروری، شکار، جنگلداری و ماهیگیری»، 18.1 درصد در بخش «صنعت و معدن»، 9 درصد در بخش «برق، گاز و آب»، 14.2 درصد در بخش «ساختمان»، 21.5 درصد در بخش «عمدهفروشی، خردهفروشی، هتلداری و رستوران»، 11.7 درصد در بخش «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، 7.6 درصد در بخش «خدمات مالی، بیمه، ملکی، حقوقی و تجاری» و 21.9 درصد در بخش «خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» شاغل بودهآند.

                      در سال مورد بررسی توزیع افراد شاغل خانوارها بر حسب میزان سواد و رشته فعالیت محل کار نشان میدهد که بیشترین تعداد افراد شاغل بیسواد و با تحصیلا ابتدایی و راهنمایی و متوسطه به ترتیب با سهمی معادل 2.0، 4.1 و 12.6 درصد در بخش «عمده فروشی، خردهفروشی، هتلداری و رستوران» و بیشترین تعداد افراد قادر به خواندن و نوشتن با سهمی معادل 5 درصد در بخش«ساختمان» اشتغال داشتهاند. بیشترین تعداد افراد شاغل دارای تحصیلات دانشگاهی نیز با سهمی معادل 12.9 درصد در بخش «خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» به کار اشتغال داشتهاند.

                      بررسی مزبور نشان میدهد که 6.3 درصد از اعضای شاغل خانوارها کارفرما، 32.1 درصد کارکن مستقل، 19.1 درصد کارکن مؤسسات دولتی و عمومی، 39.8 درصد کارکن مؤسسات خصوصی و 2.7 درصد کارکن فامیلی و کارآموز بدون مزد بودهاند.
                      الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
                      اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
                      اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.

                      نظر

                      • کیوان
                        ستاره دار (1)
                        • Jun 2011
                        • 5095

                        #7241
                        در اصل توسط بابک 52 پست شده است View Post
                        جليلي دقايقي پيش وارد محل مذاکرات شد

                        دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان دقايقي پيش وارد محل مذاکرات استانبول شد.

                        به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي دقايقي پيش وارد محل برگزاري مذاکرات نمايندگان گروه 1+5 با جمهوري اسلامي ايران درباره موضوعات مورد علاقه ازجمله موضوع هستهاي، در استانبول ترکيه شد.

                        گفتني است؛ قرار است دور اول گفتگوهاي نمايندگان آمريکا، روسيه، چين، فرانسه، انگليس و آلمان با جليلي تا ظهر امروز به وقت محلي ادامه يابدو ادامه گفتگوهاي دو طرف از بعدازظهر پيگيري خواهد شد./

                        http://www.yjc.ir/home/-/tagged_content/F4av/id/4042333
                        مگه ساعت 11 شروع نشد؟ 12:30 قرار بود گزراش جلسه ارائه بشه که!
                        ما را به چوب و رخت شبانی فریفته اند ، این گرگ سالهاست که با گله آشناست

                        نظر

                        • fiona
                          کاربر فعال
                          • Apr 2011
                          • 405

                          #7242
                          از خزر تا خلیج فارس با کشتی؟ رویا یاواقعیت؟
                          محیط زیست - اتصال آب های خلیج فارس و دریای عمان به دریای خزر، رویای است که سال های سال است مطرح بوده ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.

                          هادی معیری نژاد: از طرحهای رویایی قبل از انقلاب تا طرح ایران رود در دولت آقای خاتمی و بالاخره اعلام دوباره اجرای طرح توسط آقای محمود احمدی نژاد ؛طرحی که با توجه به اوضاع و احوال کم آبی و بحران جدی در بخش های مرکزی ایران، باید بازخوانی و در صورت امکان عملیاتی شود. اما این طرح از جمله طرحهایی است که اثرات زیست محیطی آن باید در کنار آثار اقتصادی اش مورد بررسی قرار گیرد.
                          چند روز قبل مقامات کشورمان از کلید خوردن پروژه اتصال دریای خزر به خلیج فارس خبر دادند. این پروژه در چند مرحله انجام خواهد شد.
                          شیرین سازی آب خزر توسط شرکت خاتم الانبیا وابسته به سپاه پاسداران که هزینه آن 2 میلیارد دلار اعلام شده است. همچنین انتقال 500 میلیون متر مکعب آب به استانهای مرکزی ایران و نهایتا، تکمیل این پروژه با ایجاد کانالی برای اتصال دریای خزر به خلیج فارس که هزینه آن طبق اظهارات مجید نامجو وزیر انرژی ایران، تا 7 میلیارد دلار برآورد شده است. همچنین این کانال ارتباطی آبی قابل کشتیرانی خواهد بود.
                          یک نکته در اینجا وجود دارد؛ اینکه سطح دریای خزر 28 متر پایین تر از سطح آبهای آزاد (خلیج فارس) است و مسیر شمال-جنوب ایران با بیش از 2 هزار کیلومتر فاصله دارای پستیها و بلندیهای زیادی مانند ارتفاعات البرز و پستیهای دشت کویر و دشت لوت است.
                          طرح احداث کانال اتصال دریای خزر به خلیج فارس از سال های دهه 30 شمسی مطرح بوده است. حتی دولت شوروی به دلیل وابستگی به مسیر طولانی دریایی از تنگه های بسفر و داردانل و کانال سوئز که تحت کنترل ترکیه و مصر از متحدان آمریکا بود، برای تماس دریایی با چین و هند به ساخت این طرح علاقه مند بود.برخی از کارشناسان ایرانی نیز طرح هایی برای ساخت این کانال از مسیرهای مختلف ارائه کرده اند.
                          اما طرح سال 79پروژه آبراه سراسری ایران (ایران رود) بود طرحی که توسط «دکتر بدیع بدیع الزمانی» با همکاری گروهی از استادان و متخصصان ایرانی، در شهریور 1379 تهیه و تنظیم شده بود.
                          طرح های احداث آبراه سراسری ایران موافقان و مخالفانی دارد. موافقان به درآمدهای سرشار ناشی از انتقال نفت، گاز، محصولات پتروشیمی و سایر کالاها از آسیای میانه به خلیج فارس، تغییر و بهبود آب و هوای ایران بر اثر ریزش های ناشی از تبخیر آب کانال و جلوگیری از ادامه روند کویری شدن ایران، کاهش شدید هزینه های ناشی از حمل و نقل داخلی کالا، گسترش شیلات در حاشیه کانال و قابل استفاده کردن بخش های عظیمی از زمین های کویری ایران اشاره می کنند.
                          مخالفان نیز به غیرعملی بودن این طرح با توجه به اختلاف سطح آب دریای خزر نسبت به آب های آزاد، احتمال زیر آب رفتن زمین های شمال کشور، مشکلات عبور از رشته کوه های البرز، بار مالی زیاد و... اشاره می کنند.

                          آیا حیات وحش قربانی می شود؟

                          دکتر اسماعیل کهرم، کارشناس ایرانی مسائل محیط زیست گفته است که ایده اتصال دریای خزر به خلیج فارس، از زمان ناصر الدین شاه وجود داشته، در زمان آقای هاشمی رفسنجانی نیز مطرح شده و تاکنون ادامه داشته، اما این پروژه تاکنون عملیاتی نشده و قابل اجرا نیز نیست. "ایده انتقال اب دریای خزر برای مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی به استانهای مرکزی از جمله سمنان هست، اخیرا مطرح شده، اما شوری آب دریاچه خزر 13 میلی گرم در هر لیتر است که قابل استفاده در این زمینه ها نیست، صرفه اقتصادی هم ندارد. از طرفی خاک سمنان و مناطق مرکزی قابل کشت نیست، کلا شن و خاک رس است. برای کدام مصارف کشاورزی و صنعتی قرار است این پروژه چند میلیاردی عظیم انجام شود؟".


                          از طرف دیگر حیات وحش ایران در صورت تحقق این طرح وضعیتی تازه را پیش رو دارد . احیای کشاورزی در مسیر این رود حیات وحش کویری را به طور حتم تغییر خواهد داد ضمن آنکه عبور کشتی ها آلودگی های زیست محیطی خود را دارد.

                          همچنین سئوالاتی درباره وضعیت تعادل املاح در آب خزر و تاثیرش بر آبزیان و نوع حیات آبزیان در رود جدی الاحداث پیش می آید
                          قبلا در مورد پروژه انتقال آب خزر به سمنان نیز که پیش زمینه طرح بزرگ تر است ،کارشناسان نگرانی های خود را ابراز داشتند . برخی معتقدند جدا از هزینه های زیست محیطی زیاد، باقیمانده جنگل های هیرکانی در نوار ساحلی دریای خزر تخریب می شود. به علاوه آنها معتقدند اثرات زیست محیطی چنین طرحی از خشک شدن دریاچه ارومیه کمتر نیست.
                          نخستین موردی که همه کارشناسان در مورد آن می پرسند، ارزیابی زیست محیطی چنین پروژه ای و نیز فایده بر هزینه اجرای آن است که به نظر می رسد مسوولان اجرای پروژه برای آن پاسخی ندارند.«فاطمه ظفرنژاد» کارشناس امور آب در گفت وگو با روزنامه «شرق» در مورد اجرای این پروژه گفته بود: «بسیار متاسفم که مساله بسیار مهم مدیریت منابع آب به سبب تزریق بدون ژرف اندیشی کم و بیش یک سوم بودجه کشور در چندین دهه گذشته در آن به چنین نگرش سخت افزاری خشنی مبتلاست. آب شور خزر را به سمنان منتقل کنند که چه شود؛ جایی که در هوای خشک سمنان این آب بلافاصله تبخیر شده و تنها نمک آن باقی خواهد ماند؟»
                          برای اجرای این طرح عظیم آبی، 15 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است. با احتساب این هزینه گزاف، به عقیده ظفرنژاد، چنین طرحی تنها هدر دادن پول و سرمایه است و در هیچ جای دنیا چنین طرحی با موفقیت اجرا نشده است. به اعتقاد او به جای خرج کردن این پول عظیم، بهتر است طرح های آبخیزداری مورد نیاز در کشور اجرا شود: «هزینه کردن برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه، حوضه آبخیز زاینده رود که در واقع حوضه آبریز تالاب گاوخونی است، بر هزینه کردن برای چنین طرح هایی که به لحاظ زیست محیطی و حتی اجتماعی اثرات مثبتی ندارد، اولویت دارد.» او می گوید: «به جای اینکه این پول عظیم صرف برچیدن سدها و مطالعات آبخیزداری شود، صرف فکرهای بی فایده می شود در حالی که چنین طرحی به طور قطع بر اکوسیستم تمام مناطقی که از آن می گذرد، تاثیر خواهد گذاشت.»
                          «حسین آخانی» متخصص محیط زیست هم در این باره گفته است: «این هم یک فاجعه است که اگر عملی شود آثارش از خشک شدن دریاچه ارومیه کمتر نیست. آب خزر شور است. اگر این آب به سمنان بیاید فقط می تواند برای آبیاری گیاهان هالوفیت مورد استفاده قرار گیرد. نمک اضافی آن هم در منطقه جمع می شود و معضل شوری را بالامی برد.»

                          دو مسیر جداگانه

                          در این گزارش مسیر ایران رود بر پایه بررسی های جغرافیایی و زمین شناسی دو مسیر برای آبراه پیشنهاد شده است.

                          شروع مسیر اول از خلیج کوچک واقع در باختر خلیج چابهار به سوی شمال آغاز می شود و پس از گذشتن از کنار شهر بم، کویر لوت را پشت سر می گذارد، از کنار کویر نمک و شهر طبس به سوی شمال عبور می کند، در حوالی یک صد و سی کیلومتری خاور شاهرود به سوی شمال باختری متمایل می شود و پس از گذشتن از کنار گرگان به بندر ترکمن در دریای خزر می رسد.



                          مسیر دوم از ناحیه میان چابهار و بندر جاسک آغاز می شود و پس از گذر از کنار شهر بم هم چون مسیر شماره یک تا طبس می رود و آن گاه به سوی شمال باختری می رود. به فاصله پنجاه کیلومتری جنوب باختری از شهر سمنان می گذرد و در فاصله یکصدکیلومتری خاور تهران از میان رشته کوه البرز به شهر ساری می رسد و با گردش به سوی خاور به بندر ترکمن خاتمه می یابد.
                          درازای آبراه بین 1465 کیلومتر (910 مایل) و 1600 کیلومتر (1000 مایل) برآورد شده است.بدین ترتیب در بیشتر مسیر باید کانالی به ژرفای 500 متر کنده شود. از آن جا که سطح دریای خزر نزدیک به 29 متر از سطح دریای آزاد پایین تر است، در بخش کوچکی از مسیر در شمال ایران از الگوی کانال «پاناما» استفاده شده است و تالابچه هایی ساخته خواهد شد که از سرازیر شدن آب دریای آزاد به دریای مازندران جلوگیری به عمل آید.


                          این طرح رویایی و جذاب است و در صورتی که مشکلات زیست محیطی و فنی آن محاسبه شده باشد می تواند طرحی ملی و اشتغال زا باشد نکته مهم ارزیابی تاثیریست که این آبراهه بر محیط زیست ایران خواهد گذاشت چرا که سود و زیان اقتصادی قابل محاسبه است اما سود و زیان این طرحها برای محیط زیست قابل محاسبه نیست.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #7243
                            قائم مقام مرکز پژوهشهای مجلس در گفتوگو با فارس تشریح کرد

                            ناگفتههایی از ایجاد 1.6میلیون شغل/شغلهایی که 3 بار محاسبه شدند

                            خبرگزاری فارس: قائم مقام مرکز پژوهشهای مجلس در بیان بیتوجهی دستگاههای دولتی به جهاد اقتصادی و تشریح ناگفته هایی از آمار ایجاد 1.6 میلیون شغل گفت: برخی شغلها از 3 منبع استانداری، بانک و دستگاه اجرایی سه بار محاسبه شده است.



                            حسین نجابت در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به شعار سال گذشته در مورد جهاد اقتصادی گفت: اولین جلسه مجلس در سال گذشته در 15 فروردین 90 تشکیل شد و نمایندگان پیشنهاد تشکیل کمیسیونی به نام جهاد اقتصادی دادند که اعضای آن عمدتا روسای کمیسیونهای مجلس و اعضای هیئت رئیسه یودند.
                            وی افزود: اعضای کمیسیون جهاد اقتصادی شامل آقای ابوترابی و آقای فرهنگی از هیئت رئیسه مجلس، آقای هاشمی رئیس کمیسیون صنایع، آقای فولادگر رئیس کمیسیون اصل 44، مفتح ریئس کمیسیون آئیننامه، آقای مصباحی رئیس کمیسیون تحول اقتصادی، آقای رجائی رئیس کمیسیون کشاورزی، آقای عبداللهی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، آقای فتحیپور رئیس کمیسیون اقتصادی و آقای قادری سخنگوی کمیسیون بودند.
                            نجابت یادآور شد: کار اصلی ما ایجاد هماهنگی بود و به سرعت دو کار انجام شد یکی نامه به دستگاههای اجرایی که در آن دو سوال مطرح شد که اولا تلقی شما از جهاد اقتصادی چیست و به نظر شما به چه چیز جهاد اقتصادی گفته میشود، دوم اینکه در دستگاه و یا سازمان زیر نظر شما ظرفیت انجام جهاد اقتصادی چیست و چه مشکلاتی از نظر قانونی برای اجرای جهاد اقتصادی وجود دارد.
                            قائم مقام مرکز پژوهشهای مجلس یادآور شد: متاسفانه تعداد کمی از دستگاهها به این نامه کمیسیون جهاد اقتصاد پاسخ دادند و از میان پاسخهای دریافتی 27 موضوع جمعبندی شد که از بین آنها 17 موضوع به عنوان موضوعات اصلی در کشور به شمار میرود که قابل بررسی است.
                            نجابت یادآور شد: از این میان 5 موضوع اصلی انتخاب شد که یکی از آنها تحریم به عنوان موضوع اساسی کشور بود. دیگری بهره وری در صنعت، کشاورزی و نیروی انسانی، موضوع سوم اشتغال و بیکاری در نظام آماری کشور که مقرر شد در نظام پایه آماری کشور مشکل وجود دارد و روی مسئله اشتغال و بیکاری اثر دارد. موضوع چهارم اجرای صحیح و دقیق قانون اجرای اصل 44 قانون اساسی بود و موضوع پنجم فضای کسب و کار و اصلاح قانون مربوطه بود.
                            نجابت یادآور شد: به نظر من قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 یکی از مترقیترین قوانین کشور به شمار میرود که مقام معظم رهبری در جایی فرموده بودند، با اجرای این قانون انقلابی در اقتصاد کشور انجام میشود.
                            وی افزود: اجرای قانون اصل 44 اگر به صورت صحیح و اصولی انجام میشد نه اینکه فقط بند ب و ج در مورد واگذاریها اجرا شود بلکه بند الف در مورد آزادشدن فعالیت اقتصادی بخش خصوصی و نیز مشارکت در پروژههای کلان اجرا میشد، امروز مشکل بیکاری کمتر وجود داشت.
                            وی افزود: کوچک شدن دولت و رها کردن تصدیها یکی از مشکلات اجرای اصل 44 است و باید پرداخت کارها به مردم به صورت اصولی و خلاق انجام شود اما قانون اصل ۴۴ اولا خوب اجرا نشد، ثانیا بخشی از آن اجرا و بخشی نیز رها شده است.
                            نماینده تهران در مورد کمیسیون جهاد اقتصادی گفت: اعضای این کمیسیون نمایندگان مؤثر مجلس بودند و روزهای دوشنبه عصر جلسه داشتند گاهی جلساتی با وزیر کار، رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، وزیر نفت، معاون بودجه، سازمان بهرهوری، رئیس اتاق بازرگانی برگزار میشد و 15 چلسه منظم در مورد موضوعات اولویتدار بحث شد و در هیچ جلسهای کمتر از ۱۱ عضو حضور نداشتند.

                            * ناگفتههایی از ایجاد 1.6 میلیون شغل

                            قائم مقام مرکز پژوهشهای مجلس یادآور شد: سال گذشته مسئله اشتغال و بیکاری با وزیر کار در کمیسیون جهاد اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و این گفته وزیر کار که عنوان میشد، یک میلیون و 600 هزار شغل جدید ایجاد شده، ابتدا آنرا پذیرفتیم، اما بدون رسانهای کردن این مسئله و جنگ و جدل ثابت کردیم که امکان ایجاد یک میلیون و 600 هزار شغل جدید در کشور وجود نداشت.
                            نجابت یادآور شد: گزارشهایی که به وزارت کار از منابع مختلف مانند استانداریها، بانکها و دستگاههای اجرایی رسیده بود برخی از گزارشها همپوشانی داشت به عنوان مثال یک شغل از ۳ مرجع اعلام شده بود مثلا هم بانک آن را به عنوان شغل جدید معرفی کرده بود هم دستگاه اجرایی و هم استانداری و از طرف دیگر تعریف شغل نیز که براساس تعریفهای سازمان جهانی کار ILO به عنوان شغل مطرح شده بود با داشتن شغل پایدار تفاوت معنیدار داشت و چنین شغلی نمیتوانست یک زندگی را اداره کند.
                            رئیس کمیسیون جهاد اقتصادی افزود: همچنین مشاغلی که در پایان سال قرارداد آن باید تجدید شود این به عنوان شغل جدید به حساب نمیآید بلکه تمدید شغل موجود است و ایجاد شغل جدید نیست در حالی که در آمار 1.6 میلیون شغل قرارداد جدید را هم به عنوان شغل جدید حساب کرده بودند و اساسا در اقتصاد گفته میشود Net job یا شغل خالص و پایدار باید ایجاد شود از طرفی باید در آمار گفته شود چه تعداد از مشاغل موجود تعطیل شدهآند و چه تعداد شغل جدید ایجاد شده و مابهالتفاوت شغل جدید و شغل تعطیل شده به عنوان فرصت خالص شغلی جدید حساب میشود.
                            نجابت یادآور شد: وقتی دولت میگوید 1.6 میلیون شغل جدید ایجاد شده اولا در زندگی مردم و در جامعه آمار بیکاری باید کم شود اما آمار رسمی بیکاری نشان میداد سال 89 براساس گزارش مرکز آمار تعداد بیکاران کم نشده است از طرفی تعداد جدیدی ورودی به بازار کار در کشور وجود داشته است. از طرفی اشتغال جدید باید در آمار تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی خود را نشان دهد.
                            رئیس کمیسیون جهاد اقتصادی افزود: ما ابتدا آمار وزارت کار را قبول کردیم اما به آنها گفتیم آمار را راستیآزمایی و بررسی کند و در مورد آن اعتبارسنجی انجام دهد اما بعدا که از وزارت کار پیگیری کردیم هیچ پاسخی در مورد نتیجه راستیآزمایی دریافت نکردیم معلوم شد آمار اولیه رها شده و بعدا که از مرکز آمار ایران پیگیری کردیم آنها نیز گفتند با توجه به سرشماری عمومی نفوس و مسکن ماموران مرکز آمار برای آمارگیری سراسری رفتهاند.
                            نجابت یادآور شد: در عین حال که به آمار وزارت کار خدشه وارد کردهایم اما آن را در بوق و کرنا نکرده و رسانهای نکردیم. وظیفه ما این بود از نظر علمی مکانیسمهای ایجاد شغل را اثبات کنیم اما دولت میگفت مکانیسمهای عادی اقتصادی را بر هم زدیم و به جای اینکه برای هر شغل 100 میلیون تومان نیاز باشد آن را با 1.5 میلیون تومان تعریف کردیم.
                            وی افزود: وزارت کار مدعی است براساس آمار سازمان جهانی کار شغل جدید را تعریف میکند در حالی که به نظر ما باید تعریف شغل جدید عوض شود و ما برخورد مناسبی با دولت داشتیم و به نظر ما فشار اصلی جهاد اقتصادی بر دوش دولت است.
                            وی گفت: تلقی ما تعامل مثبت با دولت در سال 90 بود در حالی که سال گذشته تعامل دولت و مجلس بسیار ضعیف بود.

                            * بیتوجهی دستگاههای دولتی به نامههای کمیسیون جهاد اقتصادی
                            نجابت افزود: نامه دوم به دستگاههای اجرایی این بود که از اتاق بازرگانی و تعاون و سایر دستگاهها درخواست کردیم اگر نیاز به قانون جدید و یا اصلاح قانون برای اجرای جهاد اقتصادی دارند اعلام کنند که متاسفانه از پاسخهای معدود که دریافت شد دو کار انجام شد یکی اینکه طرح با اشتراک کمیسیون اصل 44 و به صورت مستقل در مورد فضای کسب و کار انجام شد و خلاصه طرح اصلاح فضای کسب و کار این بود که مقرراتزدایی و اصلاح روشهای سرمایهگذاری انجام شود.
                            قائم مقام مرکز پژوهشهای مجلس افزود: یک سرمایهگذار نباید مجبور شود از 30 اداره مجوز دریافت کند و در آخر خسته و ناامید دست از سرمایهگذاری بردارد. باید مراحل انجام سرمایهگذاری از نظر قانونی آسان و روان شود.
                            * دولت مصوبات خوب مترو و هدفمندی را اجرا نکرد

                            نجابت گفت: مجلس در مورد مترو و هدفمندی یارانهها مصوبات خوبی داشت اما دولت اجرا نکرد. در مورد اصلاح فضای کسب و کار هم مجلس میخواهد فرآیند ایجاد سرمایهگذاری آسان شود، اما چه فایده که اجرا نمیشود.
                            نجابت گفت: اصلاح قانون فضای کسب و کار و مقرراتزدایی انجام شد، اما به جای اینکه در سال جهاد اقتصادی سرمایهها به تولید و سرمایهگذاری سوق پیدا کند وارد بازار سکه و ارز شد، همان گونه که سالهای قبل وارد بازار تلفن همراه و یا خودرو میشد.
                            قائم مقام مرکز پژوهشهای مجلس تاکید کرد: قانون دوم اصلاح قانون طرح استفاده از حداکثر توان داخلی بود که در قالب طرح جدیدی با همکاری کمیسیون صنایع و معادن تهیه شده و کلیات آن به تصویب رسید.
                            وی گفت: براساس این قانون اگر کالایی که در داخل کشور تولید میشود اما مدیران اجرایی به جای خرید داخل از طریق واردات اقدام کنند با گزارش سازمان بازرسی و دیوان محاسبات به دستگاه قضایی معرفی میشوند و واردات با وجود تولید داخل تخلف محسوب میشود.
                            نجابت گفت: در بهمنماه یک فوریت قانون استفاده حداکثر از توان داخلی به تصویب رسید و ما بسیار خوشحال هستیم که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری به عنوان حمایت از تولید داخلی و کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کردند.
                            وی افزود: به نظر من تا پایان مجلس کنونی باید طرح فضای کسب و کار و قانون استفاده حداکثر از توان داخلی و نیز قانون بودجه کل کشور به پایان برسد.
                            وی گفت: نکته اساسی این است که تعامل مثبتی بین دولت و مجلس در سال گذشته وجود نداشت و از این بابت نظام لطماتی شاهد بود انتظار میرود دولت در سال جدید تعامل خوبی با مجلس برقرار کند.
                            وی گفت:دولت در سال گذشته معتقد بود کارهایی که برای اصلاح سیستم مالیاتی و گمرکی انجام میدهد همان جهاد اقتصادی است.
                            * بی توجهی احمدی نژاد به 2 نامه کمیسیون جهاد اقتصادی

                            نجابت افزود: من دو بار به احمدینژاد نامه نوشتم و از طریق معاونت برنامهریزی به دست ایشان رسید که کمیسیون جهاد اقتصادی خواهان جلسهای در حضور رئیس جمهور است، اما این امکان در سال گذشته فراهم نشد.
                            قائم مقام مرکز پژوهشهای مجلس یادآور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری گفتند نباید شعارهای هر سال منجر به چند پلاکارد و بنر و شعار شود بلکه باید وارد عرصه علم و رفع چالش و موانع اجرای این شعارها شویم.
                            نجابت گفت: به عنوان مثال در قانون برنامه پنجم و سند چشمانداز آمده است از رشد سالانه ۸ درصد اقتصاد کشور باید 2.5 درصد از محل بهرهوری محقق شود در حالی که این هدف تاکنون محقق نشده است.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #7244
                              يك سوال از وزير اقتصاد؛
                              انتظار ميرود مقامات دولتی و وزير اقتصاد اين بار البته با زبان صريحتر، سایت یا خبرگزارياي كه با ارسال پيامك در روز تعطيل موجب گراني مرغ، تخممرغ، برنج، گوشت، روغن، لبنيات، ميوهجات، اجارهبها و قيمت مسكن در دو هفته اخير شده را معرفي كنند و عاملان پشت پرده اين بازي زشت سياسي رسانهاي را فاش سازند.

                              گرانی های امسال ابتدا به تعطیلات عید نوروز و خرید ویژه مردم در این ایام ربط داده شد اما با گذشت حدود یک ماه از آغاز سال، این توجیه دیگر منطقی به نظر نمی رسد.

                              جهان نیوز نوشت: بهمن ماه سال گذشته كه قيمت دلار و سكه طلا به طور حبابي افزايش يافت و اثرات زيانبار آن اقتصاد كشور را در بر گرفت، دولتمردان علت آن نابساماني تاريخي را «بازي زشت سياسي و رسانهاي مخالفان دولت» و «پيامكهاي يك خبرگزاري در روز تعطيل»! اعلام كردند.

                              اينك كه در دو هفته پس از تعطيلات ايام نوروز، قيمت اكثر مواد غذايي و كالاهاي اساسي چون مرغ، تخممرغ، برنج، گوشت، روغن، لبنيات، ميوهجات، اجارهبها و قيمت مسكن و ساير مايحتاج ضروري مردم افزايشهاي بسيار شديدي كرده است، طبق قاعده سابق وزير اقتصاد و سایر مسئولان دولتی بايد به دنبال مقصر اين گرانيها در پيامكهاي يك خبرگزاري يا بازي رسانهاي مخالفان دولت بود.

                              بنابراين انتظار ميرود مقامات دولتی و وزير اقتصاد اين بار البته با زبان صريحتر، سایت یا خبرگزارياي كه با ارسال پيامك در روز تعطيل موجب گراني مرغ، تخممرغ، برنج، گوشت، روغن، لبنيات، ميوهجات، اجارهبها و قيمت مسكن در دو هفته اخير شده را معرفي كنند و عاملان پشت پرده اين بازي زشت سياسي رسانهاي را فاش سازند.

                              گفتنی است گران شدن کمسابقه قیمت اقلام خوراکی همزمان با افزایش نرخ تورم بهویژه در سال جاری باعث نگرانی مردم و اعتراض نمایندگان مجلس شده است. در این راستا بانک مرکزی هفته گذشته با انتشار گزارشی افزایش کمسابقه قیمت اقلام خوراکی را تایید کرد.

                              گرانی های امسال ابتدا به تعطیلات عید نوروز و خرید ویژه مردم در این ایام ربط داده شد اما با گذشت حدود یک ماه از آغاز سال، این توجیه دیگر منطقی به نظر نمی رسد.

                              بر اساس گزارش بانک مرکزی در هفته منتهی به 18 فروردین 1390 به نسبت هفته مشابه سال قبل، لبنیات 44.5 درصد، تخم مرغ 3درصد، برنج 30.1 درصد، حبوبات 47.3 درصد، میوههای تازه 23.3درصد، سبزیهای تازه 94.9 درصد، گوشت قرمز 45.8 درصد، گوشت مرغ 39.2 درصد، قند و شکر 31.8 درصد و روغن نباتی 19.4 درصد گرانتر شده است.

                              با این وجود تا کنون پاسخ قانع کننده ای از سوی مسئولان مربوطه شنیده نشده است.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #7245
                                مذاکرات ایران با 1+5 دو ساعت و نیم به طول میانجامد

                                خبرگزاری فارس: مذاکرات ایران با 1+5 تا ساعت 13:30 به وقت استانبول ادامه مییابد.


                                به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به استانبول، مذاکرات ایران با 1+5 تا ساعت 13:30 به وقت استانبول ادامه می یابد.
                                بر اساس این گزارش، طرفین بعد از نوبت اول مذاکرات به طور جداگانه ناهار صرف میکنند.

                                پس از صرف ناهار ملاقات های دوجانبه انجام می شود.
                                در حال حاضر همه طرف ها برای مذاکره با ایران ابراز تمایل کردهاند.
                                بعد از انجام ملاقات های دوجانبه نوبت دوم مذاکرات شروع می شود.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X