اخبار

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • حامد24
    عضو فعال
    • Mar 2011
    • 2532

    #8251
    [color="#800000"]معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: [/color]

    سازمان استاندارد و دانشگاه علم و صنعت عملکرد "فراز" را تایید کردند

    عصر خودرو : معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت از مثبت بودن فرایند بررسی عملکرد کشنده فراز از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت خبر داد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا محسن صالحینیا ، اظهار کرد: طبق مصوبه دولت، سازمان ملی استاندارد ایران و دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت در حال نهایی کردن گزارش خود در خصوص وضعیت کشنده فراز هستند. وی با بیان اینکه احتمالا ظرف یک هفته آینده این گزارش ارائه و مجددا مجوز شمارهگذاری این خودرو صادر میشود، خاطرنشان کرد: سازمان استاندارد و دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت در حال بررسی این گزارش بوده و گزارش نهایی در جلسهای با حضور پلیس راهنمایی و رانندگی بررسی خواهد شد.
    معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات به دست آمده فرایند بررسیهای سازمان استاندارد و دانشکده خودرو در خصوص کشنده فراز مثبت بوده است.
    به گزارش ایسنا، حدود دو سال پیش علیرغم صدور ابلاغیه سازمان استاندارد، پلیس راهور ناجا از شمارهگذاری کشنده فراز خودداری کرد. پافشاری پلیس بر عدم شمارهگذاری این خودرو باعث شکل گرفتن صف موافقان و مخالفان شمارهگذاری این کشنده شد.
    به دنبال طولانی شدن تقابل دو طرف در این زمینه بود که در اواسط سال گذشته رئیسجمهوری شخصا به این موضوع ورود کرده و دستوری مبنی بر "برگزاری نشستی با حضور سازمان استاندارد، دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران و پلیس راهور ناجا" برای تعیین تکلیف شمارهگذاری کشنده فراز صادر کرد.
    به دنبال دستور رئیسجمهوری، پس از کش و قوسهای فراوان و با مصوبه کارگروه حمایت از تولید مقرر شد که 500 دستگاه کشنده فراز شمارهگذاری و روانه بازار شود تا سه ماه پس از تردد این کشنده در جادهها مجددا نشست سه جانبه سازمان استاندارد، دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران و پلیس راهور ناجا برگزار شده و در صورت نبود مشکلات ایمنی، مجوز شمارهگذاری دائمی فراز صادر شود.
    مهلت سه ماهه مدنظر در این خصوص دهه اول فروردین ماه پایان یافته است.
    یل یاتار ، طوفان یاتار
    یاتماز آذربـــــــایجـــــــان بایراقی .

    نظر

    • آمن خادمی
      مدیر
      • Jan 2011
      • 5243

      #8252
      کتابهایی که در ۲ روز اول نمایشگاه از غرفه ها جمع شد

      یکی نیست بگه اقای دری دیگه دیکشنری کمبریج یا دیجیتال فتوگرافی چه تعارضی می تونه با تمامیت ارضی داشته باشه؟!!! چطوره این کتابا رو از بخش ارزی جمع کردین ولی در بخش فروش ریالی موجود بودند؟


      رییس بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از جمع آوری کتابهای ضدشیعی و معارض با تمامیت ارضی کشور از بخش کتابهای خارجی نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

      بهمن دری در گفتگو با ایسنا گفت: کتابهایی که امسال از نمایشگاه جمعآوری شده، نسبت به سال گذشته کمتر است و این کتابها بر اساس آییننامه کمیته نظارت و ارزشیابی جمعآوری شده است که به سه دسته تقسیم میشود: کتابهایی که به مذهب تشیع تعرض کردند، کتابهایی که نقشهای جعلی از کشورمان منتشر کردند و کتابهایی که مبلغ دیکتاتورهایی بودند که کشورها و مردمشان آنها را خلع کردهاند؛ اما همچنان از آنها تمجید میشود.


      همچنین محمد اللهیاری، مدیر کمیته نظارت و ارزشیابی بیستوپنجمین نمایشگاه کتاب تهران در گفتوگو با ایسنا دربارهی جمع آوری کتابها از بخش خارجی نمایشگاه کتاب گفت: کارشناسان بخش عربی و لاتین نمایشگاه مشغول فعالیت هستند و کتابهایی را که ناشران خارجی برای عرضه در نمایشگاه آورده بودند، بر اساس فهرست ها و بعد دیدن خود کتابها، بر آنها نظارت میکنند. بر اساس مقررات اعلامی نمایشگاه که به ناشران خارجی در حین ثبتنام ارائه شده بود، چنانچه کتابهایی باشد که تمامیت ارضی کشور ما را به رسمیت نشناسد، یا مباحث قومگرایانه و نژادپرستانه را طرح کرده باشد و از واژه های مجعول در حوزه حقوق بینالملل استفاده کرده باشد یا به فرقه گرایی و تفرقه افکنی بیانجامد و وحدت مسلمانان را خدشه دار کند و نگاه تقریبی نداشته باشد، نمایشگاه نسبت به عرضه ی آنها برخورد خواهد کرد و کارشناسان ما در بخش خارجی این دسته از کتابها را شناسایی کردند و به ناشران تذکر دادند که این کتابها عرضه نشوند.
      to continue, please follow me on my page

      نظر

      • بابک 52
        ستاره‌دار (27)
        • Mar 2011
        • 17028

        #8253
        ۱۱۵۰ كارگر کارخانه قند مادنوش بیكار شدند


        محمد صالح حسینی، دبیر اجرایی خانه كارگر سقز، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا ضمن اشاره به وضعیت بحرانی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی سقز اعلام کرد کارخانه قند "مادنوش" واقع در این شهرک به دلیل کمبود مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز دچار مشکل شده و در آستانه تعطیلی قرار دارد.

        دبیر اجرایی خانه كارگر سقز گفت از مجموع ۱۶۰۰ کارگر کارخانه قند مادنوش بیش از ۳۵۰ کارگر اخراج شده و ۸۰۰ کارگر در سال جدید تمدید قرارداد نشدهاند.

        او در ادامه گفت: «به دلیل كوتاهی در پرداخت مستمر حق بیمه کارگران موقت این کارخانه، امکان استفاده از بیمه بیکاری برای بسیاری از آنان مقدور نیست.»
        The greater the risk ، The greater the reward

        هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

        نظر

        • مات
          عضو فعال
          • Aug 2011
          • 5650

          #8254
          کمیسیون تلفیق اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها را رد کرد
          خبرگزاری فارس: کمیسیون تلفیق بودجه با تصویب اعتبار سال گذشته هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه عملاً اجرای گام دوم هدفمندی یارانهها در سال ۹۱ را رد کرد.


          به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس محمود احمدی نژاد خواستار اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در بودجه 91 با اعتبار 135 هزار میلیارد تومانی بود.

          بر اساس این گزارش دبیر ستاد هدفمندی یارانهها پیش از این به فارس گفته بود این رقم با احتساب اعتبار 54 هزار میلیارد تومان سال گذشته مطرح شده است و به غیر از این آزادسازی با اعتبار 100 و 80 هزار میلیارد تومان نیز پیشنهادات دولت به کمیسیون تلفیق بودجه بود.

          این در حالی است که علی اصغر یوسف نژاد دقایقی قبل در گفتوگو با فارس از تصویب همان اعتبار سال گذشته مجلس برای هدفمندی یارانهها در بودجه 91 خبر داد.

          عدم تفاوت اعتبار هدفمندی در بودجه امسال و سال قبل به معنای عدم افزایش قیمت حاملهای انرژی در سال 91 است.

          به نظر میرسد این تصمیم که به دلیل افزایش فزاینده قیمتها در سال جاری و پیشگیری از عدم افزایش بیشتر اتخاذ شده است با مخالفت شدید دولت روبرو شود.

          انتهای پیام/م






          ©2012 Fars News Agency. All Rights Reserved
          الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
          اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
          اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #8255
            مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در گفتوگو با فارس خبر داد:

            احتمال وضع عوارض بر صادرات پتروشیمی
            خبرگزاری فارس: معاون وزیر نفت درباره محصولاتی که کمبود آنها در کشور محسوس است،گفت: در راستای حمایت از تولید داخل ممکن است، عوارض صادراتی بر پتروشیمی وضع شود.


            عبدالحسین بیات در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه بعضی محصولات پتروشیمی که با کمبود مواجهند، گفت: چنین مواردی هم در محصولات پتروشیمیهای گازی و هم در محصولات پتروشیمی پلیمری وجود دارد.
            وی افزود: به عنوان مثال در کشور با کمبود پلی استایرن یا پلی بوتادین را که بخشی از ماده اولیه کارخانههای لاستیک است، مواجه هستیم.
            مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی اضافه کرد: درباره محصولاتی که کمبود آنها در کشور محسوس است، در راستای حمایت از تولید کننده داخلی ممکن است عوارض صادراتی وضع شود، اما در 80 درصد از محصولات پتروشیمی کمبودی در کشور وجود ندارد و مازاد آن در حال صادرات است.
            معاون وزیر نفت تصریح کرد: قرار شرکت ملی پتروشیمی با همه پتروشیمیها این بوده است که ابتدا نیاز کشور تأمین و سپس محصولات صادر شوند، اما اگر این همکاری اتفاق نیفتد و بعضی تولیدکنندگان پتروشیمی به تأمین نیاز داخل توجه نکنند، در آن زمان راهکار قانونی دولت برای تنظیم بازار وضع عوارض صادراتی است.
            بیات با تاکید بر اینکه این مسئله برای دولت مطلوب نیست، افزود: با اینکه اکثر پتروشیمیها خصوصی شدهاند و پتروشیمی تولید کننده دولتی -جز سهم 70 درصدی پتروشیمی تبریز که آن هم به زودی خصوصی میشود نداریم- اما پتروشیمیها همکاری خوبی در تامین نیاز داخل داشتهاند.
            به گزارش فارس، با توجه به حضور اغلب مجتمعهای پتروشیمی در مناطق ویژه اقتصادی، وضع عوارض قانونی روی محصولات صادراتی این پتروشیمیها به راحتی ممکن نیست، از سوی دیگر به دلیل اختلاف قیمت ارز دولتی و ارز آزاد و با توجه به دریافت خوراک پتروشیمیها بر اساس ارز دولتی و فروش ارز حاصل از صادرات به قیمت آزاد در بازار، تحقق این سیاست با چالش مواجه خواهد شد.
            در عین حال توجه به این نکته نیز ضروری است که بدون حل مشکل مداخلات دولت در قیمتگذاری محصولات پتروشیمی و همچنین تعهد مجمعهای پتروشیمی به قراردادها یا رویههای بین شرکتهای بالا، میان و پایین دستی، حل مشکل کمبود خوراک مجتمعهای پاییندستی پتروشیمی ممکن نخواهد بود.
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • behnam
              عضو فعال
              • May 2011
              • 9603

              #8256
              در اصل توسط شهباز پست شده است View Post
              دوستان اراء ما از اماراتی ها کمتر لطفا به نام ایران چند دقیقه وقت بزارید و رای بدهید

              http://www.abumusa.net/
              دوست عزیز در حسن نیت شما هیچ شکی وجود نداره
              ولی این نظر سنجی و نتیجه اش هیچ ارزشی نداره
              خب ما که به اصل قضیه شک نداریم که بخوایم توی نظر سنجی شرکت کنیم
              نظر اعراب هم هیچ اهمیتی برامون نداره
              پس زیاد به این موارد بی اهمیت بها ندین
              موفق باشید
              افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را به گونه ای متفاوت انجام می دهند.
              (کوروش بزرگ)

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #8257
                عضو کمیسیون تلفیق در گفتوگو با فارس خبر داد

                جمعآوری امضاء و رای گیری مجدد برای اجرایی شدن گام دوم هدفمندی

                خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون تلفیق با بیان احتمال تجدید رای مصوبه ۵۴ هزار میلیارد تومانی، گفت: عدهای نماینده با جمعآوری امضا پیشنهاد ۷۲ هزار میلیارد تومان دادند.




                حجتالاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد مصوبه کمسیون تلفیق مبنی بر منتفی شدن فاز دوم هدفمندی یارانهها و تصویب 54 هزار میلیارد تومان در هدفمندی یارانهها، گفت: احتمال تجدید رای در کمیسیون تلفیق وجود دارد.
                این عضو کمیسیون تلفیق افزود: عدهای از نمایندگان تلفیق هماکنون در حال جمعآوری امضا برای پیشنهاد 72 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانهها هستند که تعداد امضاءها در حال افزایش است.
                عضو کمیسیون تلفیق افزود: برای تجدید رأی اولیه تلفیق، نیاز به حداقل سه چهارم رای نمایندگان تلفیق دارد که در حال حاضر 31 نفر در کمیسیون تلفیق حضور دارند.
                مصباحی مقدم افزود: نمایندگان هماکنون وارد بحث نفت شدند، گرچه بحث طولانی میطلبد، اما فرصت زیادی تا آخر شب باقی است و احتمالا پیشنهاد 72 هزار میلیارد تومانی برای هدفمندی یارانهها به تصویب برسد.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • مات
                  عضو فعال
                  • Aug 2011
                  • 5650

                  #8258
                  چرا این دور از مذاکرات هسته ای متفاوت است؟در آستانه برگزاری مذاکرات حساس هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در بغداد، گمانهزنیهای گوناگونی درباره احتمال رسیدن دو طرف به توافق مطرح میشود. در این میان، برخی در درون و بیرون بر این باورند که این امر به معنای کوتاه آمدن ایران از مواضع خود است؛ اما حقیقت چیست؟
                  در آستانه برگزاری گفتوگوهای حساس هستهای میان ایران و گروه 1+5 در بغداد، گمانهزنیهای گوناگونی درباره محور و نتایج این مذاکرات مطرح میشود. در این میان، احتمال توافق میان ایران و غرب و استلزامات چنین توافقی، بخشی از بحثها درباره این موضوع را تشکیل میدهد.

                  به گزارش «تابناک»، یکی از خطوط تحلیلی که در روزهای اخیر مورد استفاده برخی مطبوعات غربی و همچنین تحلیلگران داخلی قرار گرفته، این است که رسیدن به توافق با غرب در موضوع هستهای، به منزله از دست رفتن همه دستاوردهای ایران در این حوزه و عقبنشینی آشکار از مواضع همیشگی کشورمان است.

                  با این حال، توجهی دقیقتر به این موضوع و سیر وقایع مرتبط با پرونده هستهای ایران از آغاز شکلگیری تقابل با غرب درباره این مسأله تاکنون، خلاف این ادعا را ثابت میکند.

                  اواخر مرداد ماه 1381، با مطرح شدن ادعای سازمان مجاهدین خلق (گروهک منافقین) مبنی بر وجود یک برنامه ساخت سلاح هستهای در ایران، برنامه هستهای ایران به یک معضل در روابط ایران و غرب تبدیل شد و کشورهای غربی بر پایه همین بهانه واهی ـ که به زعم بسیاری اصولاً توسط «موساد» مطرح شده ـ فشار بر ایران برای متوقف کردن برنامه هستهای کشورمان را آغاز کردند.

                  از همان وقت و طی مذاکرات پس از آن میان ایران و غرب، خواسته اولیه طرف غربی، تعلیق کامل فعالیتهای غنی سازی اورانیوم در ایران و تعطیلی همه مراکز غنیسازی در ایران بود؛ خواستهای که هرچند در مقطعی کوتاه و جهت اعتمادسازی برای ادامه مذاکرات، مورد موافقت قرار گرفت، ولی سرانجام از سوی ایران پذیرفته نشد و برنامه هستهای کشور با وجود مخالفت غرب همچنان ادامه یافت.

                  اکنون با گذشت یک دهه از آغاز بحران هستهای در روابط ایران و غرب، تفاوت چشمگیری در جهتگیری طرف مقابل پدید آمده و آن، پذیرش حق غنی سازی ایران از سوی همه اعضای جامعه جهانی است. در حقیقت، هماکنون غرب با فهم خطوط قرمز ایران، توان خود را به جای توقف غنی سازی، تنها متوجه توقف غنی سازی با درصد بالا کرده که آن هم با ادعای اعتمادسازی برای نزدیک نشدن ایران به غنای مورد نیاز در ساخت سلاح هستهای انجام میگیرد.

                  این نکتهای است که تحلیلگران خارجی نیز به روشنی به آن اذعان دارند؛ برای نمونه، تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره مینویسد:

                  «با وجود تقاضاهای بی پایان بینالمللی برای توقف غنی سازی اورانیوم، ایران در یک دهه گذشته به این کار ادامه داده است. در سال 2002 ایران نمیتوانست اورانیوم غنی کند؛ اما اکنون میتواند این کار را تا سطح 20 درصد انجام دهد... کار سختی انجام گرفته است. همان گونه که یک دیپلمات ایرانی در وین میگفت: «ایران اکنون استاد غنی سازی است. غرب تنها مجبور است این موضوع را بپذیرد».

                  این نقل قول به روشنی نشان دهنده پیشرفت ایران در زمینه انرژی هستهای است؛ پیشرفتی که شعار و رویا نیست و موجب شده است که هماکنون جامعه جهانی ایران را به عنوان کشوری صاحب فناوری هستهای بشناسد.

                  به این ترتیب، هرچند میتوان گفت جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با سنجش مجموعه شرایط داخلی و بینالمللی، بنا را بر رسیدن با توافق با غرب گذاشته، باید توجه داشت چیزی که ایران از قبل چنین توافقی از دست خواهد داد، کمتر از آن میزانی است که برخی میپندارند یا بر آن پای میفشارند.

                  ده سال پیش، ایران در مقابل غرب، برگ برنده ای برای مانور و امتیازگیری نداشت؛ اما اکنون توانسته خود را به نقطه ای برساند که به قول معروف، «با تهدید به مرگ، طرف مقابل را به تب راضی کند». این نکته بسیار مهمی است که نباید در تحلیل مذاکرات جاری میان ایران و غرب نادیده گرفته شود.
                  الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
                  اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
                  اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.

                  نظر

                  • meysam_sh_2020
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 20673

                    #8259
                    در اصل توسط Mahshid20 پست شده است View Post
                    کمیسیون تلفیق اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها را رد کرد
                    خبرگزاری فارس: کمیسیون تلفیق بودجه با تصویب اعتبار سال گذشته هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه عملاً اجرای گام دوم هدفمندی یارانهها در سال ۹۱ را رد کرد.


                    به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس محمود احمدی نژاد خواستار اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در بودجه 91 با اعتبار 135 هزار میلیارد تومانی بود.

                    بر اساس این گزارش دبیر ستاد هدفمندی یارانهها پیش از این به فارس گفته بود این رقم با احتساب اعتبار 54 هزار میلیارد تومان سال گذشته مطرح شده است و به غیر از این آزادسازی با اعتبار 100 و 80 هزار میلیارد تومان نیز پیشنهادات دولت به کمیسیون تلفیق بودجه بود.

                    این در حالی است که علی اصغر یوسف نژاد دقایقی قبل در گفتوگو با فارس از تصویب همان اعتبار سال گذشته مجلس برای هدفمندی یارانهها در بودجه 91 خبر داد.

                    عدم تفاوت اعتبار هدفمندی در بودجه امسال و سال قبل به معنای عدم افزایش قیمت حاملهای انرژی در سال 91 است.

                    به نظر میرسد این تصمیم که به دلیل افزایش فزاینده قیمتها در سال جاری و پیشگیری از عدم افزایش بیشتر اتخاذ شده است با مخالفت شدید دولت روبرو شود.

                    انتهای پیام/م






                    ©2012 Fars News Agency. All Rights Reserved
                    خوب خدا روشکر . مطمئن باشیم دیگه؟
                    ///

                    نظر

                    • مات
                      عضو فعال
                      • Aug 2011
                      • 5650

                      #8260
                      در اصل توسط meysam_sh_2020 پست شده است View Post
                      خوب خدا روشکر . مطمئن باشیم دیگه؟
                      تا زماني كه ا.ن روي كاره از هيچ چيز مطمئن نباش ي هو ديدي يك هفته سر اين موضوع قهر كرد و بازار رفت تو كما
                      الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
                      اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
                      اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.

                      نظر

                      • meysam_sh_2020
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 20673

                        #8261
                        بریم ببینیم اخبار چی میگه
                        ///

                        نظر

                        • مات
                          عضو فعال
                          • Aug 2011
                          • 5650

                          #8262
                          سبزی پلوماهی حدادعادل به 25 نماینده مجلس
                          در ادامه تلاشهای غلامعلی حدادعادل برای تصدی صندلی ریاست مجلس نهم وی 60 نفر از منتخبین مجلس نهم در دور اول را هفته گذشته به دفتر خود دعوت کرده است. پس از برگزاری این جلسه از سوی حدادعادل به مدعوین به عنوان نهار سبزی پلوماهی داده شده است.
                          درادامه تلاشهای غلامعلی حدادعادل برای تصدی صندلی ریاست مجلس نهم وی 60 نفر از منتخبین مجلس نهم در دور اول را هفته گذشته به دفتر خود دعوت کرده است.

                          به گزارش اعتدال، ظاهرا در این جلسه تنها 25 نفر از نمایندگان دعوت حدادعادل را قبول کرده و به دفتر وی رفتند که در این جلسه سه نفر به سخنرانی پرداختهاند که یکی از آنها شخص حدادعادل بوده است.

                          همچنین پس از برگزاری این جلسه از سوی حدادعادل به مدعوین به عنوان نهار سبزی پلوماهی داده شده است.

                          لازم به ذکر است که حدادعادل که این روزها به شدت مشغول رایزنی برای ریاست مجلس نهم است پیش از این نیز با برگزاری اردوی انتخاباتی شلمچه و باغ گیلاس نیز منتخبین مجلس نهم را برای رایزنی در مورد ریاست به دور یکدیگر جمع کرده بود.

                          از سوی دیگر این روزها حملات گستردهای از سوی برخی افراد منتسب به گروه های تندرو به علی لاریجانی که شانس بالاتری برای کسب ریاست مجلس نهم دارد صورت گرفته است که عمدتا با هدف تخریب وی بوده است.
                          الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
                          اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
                          اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.

                          نظر

                          • مات
                            عضو فعال
                            • Aug 2011
                            • 5650

                            #8263
                            تلفیق به رأی گیری مجدد برای فاز دوم هدفمندی یارانه ها رأی نداد
                            خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: نمایندگان این کمیسیون به طرح رأی گیری مجدد برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها رأی ندادند.


                            علیاصغر یوسفنژاد در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه جلسه کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه 91 احتمالاً تا نیمه امشب (شنبه) طول بکشد، گفت: برای درآمد هدفمندیها همان 54 هزار میلیارد تومان تصویب شده و تقاضای تجدید رأی ارائه شد، اما رأی نیاورد.

                            عضو کمیسیون تلفیق مجلس افزود: طبق آئیننامه تقاضای تجدید رأی باید به درخواست کتبی یک سوم نمایندگان انجام شود که این کار صورت گرفت، اما باید حداقل سه چهارم نمایندگان به این پیشنهاد رأی بدهند که پیشنهاد 72 هزار میلیارد تومانی جایگزین برای 54 هزار میلیارد تومانی هدفمند یارانهها رأی نیاورد.

                            یوسفنژاد افزود: اگر نمایندگان بخواهند برای بار دوم پیشنهاد تجدید رأی بدهند، این بار باید چهار پنجم نمایندگان رأی بدهند که وقتی دو سوم رأی نیاورده، چگونه انتظار میرود، چهار پنجم نمایندگان رأی بدهند، بنابراین از نظر ما سقف درآمد هدفمندی یارانهها در کمیسیون تلفیق بسته شده و به این صورت ۵۴ هزار میلیارد تومانی تقدیم صحن مجلس میشود.

                            نماینده ساری در مجلس افزود: هنوز بررسی موارد درآمد هزینه نفت در تلفیق ادامه دارد و نحوه توزیع اعتبارات شرکت نفت و مجموعههای آن بررسی میشود و هماکنون پیشنهاد کارگروه نفتی در تلفیق مطرح میشود.

                            عضو کمیسیون تلفیق مجلس افزود: برای اینکه یک طرح در کمیسیون تلفیق بررسی شود،باید طراح، موافق، مخالف، دیوان محاسبات، مرکز پژوهشها، اتاق بازرگانی و نماینده دولت صحبت کنند و بعد از اظهارنظر این 7 مرجع در مورد آن طرح رأیگیری میشود که آنچه در ذهن نماینده پس از این اظهارات شکل میگیرد، در قالب رأی تبلور پیدا میکند.

                            یوسفنژاد گفت: نمایندگان گرچه از ساعت 6 صبح در کمیسیون تلفیق حاضر شدند، اما جلسه احتمالا بعد از ساعت 24 نیز ادامه داشته باشد و برای فردا یکشنبه دستور کاری وجود ندارد.

                            وی گفت: اگر گزارش تلفیق امشب تمام نشود، احتمالاً جلسه بعدی برای بعدازظهر یکشنبه تشکیل شود، مگر اینکه امشب نمایندگان کل گزارش تلفیق را به اتمام برسانند.

                            وی افزود: به احتمال قوی گزارش کمیسیون تلفیق روز سهشنبه در صحن مجلس قرائت میشود که در آنجا نیز یکی دو هفته کار میبرد و بعد برای اظهارنظر شورای نگهبان ارائه میشود.

                            عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: از مجموع درآمد نفتی 23.5 درصد برای صندوق توسعه ملی، 2 درصد برای مناطق نفتخیز و 14.5 درصد سهم وزارت نفت پرداخت میشود.

                            یوسفنژاد ادامه داد: گرچه دبیر کارگروه طرح تحول آقای فرزین حضور داشت، اما از نظر دولت در هدفمندی یارانه به خوبی دفاع نکرد و سناریوهای مورد نظر را اعلام نکرد.

                            وی گفت: سال گذشته 54 هزار میلیارد تومان مصوب شد، اما درآمد هدفمندی ۲۸ هزار میلیارد تومان بود که در عوض 39 هزار میلیارد تومان به خانوار پرداخت و 3.5 میلیارد دلار از درآمد نفتی و 9 میلیارد دلار از بانک مرکزی برداشت شد.

                            عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: اگر رقم پیشنهادی 135 هزار میلیارد تومانی دولت در هدفمندی یارانهها تصویب میشد، قیمتها چندین برابر افزایش پیدا میکرد.

                            انتهای پیام/


                            ©2012 Fars News Agency. All Rights Reserved
                            الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
                            اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
                            اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.

                            نظر

                            • مات
                              عضو فعال
                              • Aug 2011
                              • 5650

                              #8264
                              مؤسسه باسل اعلام کرد:
                              ایران، دارای بالاترین ریسک پولشویی در جهان
                              پولشویی یعنی فرایندی که بر پایه آن پولهای کثیف و غیر قانونی، مشروعیت مییابند. چنین وضعیتی بنا بر جدیدترین آمارهای ارائه شده در ایران بیش از هر جای دیگر است. ریسک بالای پولشویی در یک کشور، به معنای بالا بودن احتمال و امکان انجام پولشویی در آن کشور است.
                              موسسه«باسل» سوئیس، به تازگی آماری درباره ریسک پولشویی در کشورهای گوناگون منتشر کرده که بنا بر آن، ایران دارای بالاترین ریسک پولشویی در جهان است. ریسک بالای پولشویی در یک کشور، به معنای بالا بودن احتمال و امکان انجام پولشویی در آن کشور است.

                              به گزارش «تابناک»، بر پایه آمار منتشره در مؤسسه حکومتداری باسل در سوئیس، ایران و نروژ در دو سر متفاوت طیف پولشویی بوده و به ترتیب، دارای بالاترین و پایین ترین ریسک پولشویی در جهان هستند.

                              «سلوان لمن»، مدیر پروژه مؤسسه باسل درباره این آمار گفته است: هدف از این رتبهبندی، ایجاد یک استاندارد جهانی برای برآورد درست ریسک است که منحصراً به موضوع پولشویی اختصاص داشته باشد.

                              لمن با بیان اینکه ردیابی پولشویی دشوار است و این امر ریسکهای قانونی و اعتباری فراوانی را متوجه مشاغل و نیز نهادهای مالی میکند، اظهار داشته که نیاز شدیدی به ارائه این آمار و رتبهبندی وجود داشته است.

                              پولشویی فعالیتی غیرقانونی است که در طی انجام آن، سود و درآمدهای ناشی از اعمال خلاف قانون، مشروعیت مییابد؛ به عبارت دیگر، پولهای کثیف ناشی از اعمال خلاف به پولهای تمیز تبدیل شدده و در بدنه اقتصاد جایگزین میشود. بنا به تعریف قانون مبارزه با پولشویی در ایران، جرم پولشویی عبارت است از: 1. تحصیل، تملک، نگهداری یا استفاده از عواید حاصل از فعالیتهای غیرقانونی با علم به این که مستقیم یا غیر مستقیم در نتیجهٔ ارتکاب جرم به دست آمده باشد؛ 2. تبدیل، مبادله، یا انتقال عوایدی به منظور پنهان کردن منشأ غیرقانونی آن با علم به این که مستقیم یا غیر مستقیم ناشی از ارتکاب جرم بوده یا کمک به مرتکب به گونهای که وی مشمول آثار و تبعات قانونی ارتکاب آن جرم نشود؛ 3. اخفا یا پنهان یا کتمان کردن ماهیّت واقعی، منشأ، منبع، محل، نقل و انتقال، جابجایی، یا مالکیّت عوایدی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در نتیجهٔ جرم تحصیل شده باشد. این عمل، یک روش معمول و منطقی برای به دست آوردن سود از فعالیتهای غیرقانونی برای مجرمان است. خلافکاران از طیف وسیع اعمال غیر اخلاقی و غیر قانونی مانند استفاده از رانت شرکتهای دولتی در ایران و حذف منبع پول و همچنین قاچاق مواد مخدر، تقلبات، ثروتهای قابل مصادره، گروگانگیری، قمار و همچنین اهدای پول به سازمانهای تروریستی و حتی تقلبات مالی در اینترنت و یا دیگر ابزار اطلاع رسانی سودهای کلانی را به دست میآورند.
                              وی در این باره گفته است: «به طور کلی، برآورد ریسک کشوری، سنگ بنای هر سیاست ریسک و یک نیاز تنظیمی ضروری است».

                              امتیازات مربوط به هر کشور در این رتبه بندی، از پانزده شاخص در دسترس، از جمله ارزیابی چهارچوب ضد پولشویی آن کشور اقتباس شده است؛ از این جمله، می توان به گزارشهای نظارتی منتشره از سوی «نیروی وظیفه عملیات مالی» اشاره کرد که یک کنسرسیوم جهانی از وزرای دولتهاست و وظیفه مبارزه با پولشویی و عملیات مالی گروههای تروریستی را بر عهده دارد.

                              به گفته لمن، تلاش دیگر این مؤسه این بوده که یک «تصویر کلی از ریسک کشوری» ارائه داده و استانداردهای مالی و شفافیت مالی هر کشور را همراستا با ریسک سیاسی آن در نظر بگیرد.

                              از میان 144 کشور موجود در این فهرست، 32 کشور در «محدوده قرمز» هستند؛ به این معنا که کشورهای یادشده دارای بالاترین میزان ریسک هستند. پس از ایران که به عنوان دارنده بالاترین میزان ریسک شناخته شده، کنیا، کامبوج، هائیتی و تاجیکستان در این محدوده قرار دارند.

                              نروژ و استونی، تنها کشورهایی هستند که در این فهرست با نام کشورهای دارای «ریسک پایین» ارزیابی شدهاند.

                              به این ترتیب، بیشتر کشورهای موجود در لیست نامبرده، در طبقهبندی «ریسک میانه» قرار دارند. در این میان، از نظر بالاترین میزان ریسک، آمریکا رتبه 98 و سوئیس رتبه 72 را از آن خود کردهاند؛ جالب اینکه وضعیت کشورهایی چون قزاقستان و مصر در این زمینه از سوئیس و آمریکا بهتر است.
                              الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
                              اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
                              اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #8265
                                فارس گزارش میدهد:

                                عوارض صادراتی از شرکتهای پتروشیمی در بودجه91 لغو شد
                                خبرگزاری فارس: اخذ عوارض صادراتی از شرکتهای پتروشیمی در بودجه91 که در روزهای گذشته موجب تضعیف سهام این گروه در بورس شده بود، با دستور معاون اول رئیس جمهور لغو شد.


                                به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روزگذشته درحالی خبری ناخوشایند منبی بر اخذ عوارض 70 درصدی از شرکت های صادرکننده محصولات دانه بندی شده سنگ آهنی توسط گمرگ منتشر شد که پیگیری های چند روزه فارس از شایعه اخذ عوارض حدود 20 درصدی از شرکت های پتروشیمی با خبری خوشایند برای فعالان بازار سهام شد.


                                *مفاد لایحه بودجه و قانون هدفمندسازی یارانه ها
                                براساس این گزارش، یکی از ابهامات فعالان بازار سرمایه در چند وقت اخیر علاوه بر نرخ دلار در بودجه 91 و زمان و ابعاد اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها (که عصر دیروز توسط کمیسیون تلفیق مجلس رد شد)موضوع اخذ عوارض صادراتی از شرکت های پتروشیمی در بودجه 91 دولت بود.

                                در مفاد جزء 1-6 ماده واحده لایحه پیشنهادی بودجه تصریح شده است :"گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است مابه التفاوت قیمت خوراک گاز طبیعی دریافتی شرکت های پتروشیمی نسبت به قیمت گاز طبیعی موضوع تبصره ذیل بند ب ماده 1 قانون هدفمند کردن یارانه ها را به ازای مقادیر محصول صادراتی آن شرکت ها را با تصویب هیأت وزیران از صادر کنندگان اخذ و به عنوان درآمد سازمان هدفمندسازی یارانه ها منظور نماید ."
                                در بند ب ماده 1 قانون هدفمند کردن یارانه ها نیز آمده است:"میانگین قیمت فروش داخلی گاز طبیعی به گونه ای تعیین شود که به تدریج تا پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، معادل حداقل75درصد متوسط قیمت گاز طبیعی صادراتی پس از کسر هزینه های انتقال، مالیات و عوارض شود.
                                براساس این گزارش، در برابر این مسائل نهادها و مدیران شرکت های پتروشیمی هم بیکار ننشسته و از طریق برگزاری نشست هایی با اعضاء کمیسیون تلفیق مجلس و نیز معاون اول رئیس جمهوری ، این مسئله را پیگیری کردند که در نهایت با حذف جزء 1-6 ماده واحده لایحه پیشنهادی بودجه 91 همراه شده و از قرار معلوم معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری نیز با حذف این بند موافقت کرده است.


                                *نامه دفتر معاون اول رئیس جمهور
                                در این رابطه بعد از ارسال نامه ای در دوم اردیبشهت و برگزاری جلسه حدود دو هفته پیش اعضا انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با معاون اول رئیس جمهور، نامه ای در 7 اردیبهشت از سوی دفتر معاون اول رئیس جمهور به محمد رضا فرزین دبیر ستاد هدفمند کردن یارانهها در مورد لغو اخذ عوارض صادراتی از شرکت های پتروشیمی در بودجه91 ارسال شد.
                                در این نامه آمده است:


                                دبیر محترم ستاد هدفمند کردن یارانهها ،
                                نامه شماره 480/الف/ص/پ مورخ 91.2.2 انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی (تصویر پیوست) در خصوص «درخواست حذف جزء 1 - 6 لایحه بودجه سال 1391 بلحاظ مغایرت آن با مفاد بند (ب) ماده 104 قانون برنامه پنجم توسعه (ممنوع بودن اخذ هر گونه مالیات و عوارض از صادرات کالاهای غیر نفتی و خدمات در طول برنامه» به استحضار معاول اول محترم رییس جمهور رسید، پینوشت فرمودند: " جناب آقای فرزین با سلام. برای ملاحظه و اقدام لازم"
                                مظفر ترابی
                                مشاور معاول اول و سرپرست دفتر
                                رونوشت جناب آقای عزیزی رئیس محترم هیئت انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی


                                *متن نامه رئیس هیئت انجمن صنعت پتروشیمی


                                به گزارش فارس، در نامه رئیس هیئت انجمن صنعت پتروشیمی به رحیمی معاون اول ریاست جمهوری هم آمده است: احتراماً همان گونه که مستحضرید در مفاد جزء 1-6 ماده واحده لایحه پیشنهادی بودجه سال 1391 کل کشور تصریح شده است : " گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است مابه التفاوت قیمت خوراک گاز طبیعی دریافتی شرکتهای پتروشیمی نسبت به قیمت گاز طبیعی موضوع تبصره ذیل بند ب ماده 1 قانون هدفمند کردن یارانه ها را به ازای مقادیر محصول صادراتی آن شرکتها را با تصویب هیأت وزیران از صادر کنندگان اخذ و به عنوان درآمد سازمان هدفمندسازی یارانه ها منظور نماید ."
                                در این بخش از لایحه بودجه چند مغایرت قانونی و حقوقی وجود دارد که ذیلاً به آن اشاره خواهد شد . به اعتقاد اعضاء انجمن ، گذشته از مغایرتهای قانونی ذیل،مفاد این بند برخلاف سیاست های کلی دولت محترم در راستای استراتژی تشویق صادرات و جایگاه صنعت پتروشیمی ایران در منطقه و جهان می باشد : مزید استحضار است که بند ب ماده 104 قانون برنامه پنجم توسعه تصریح می دارد:"اخذ هرگونه مالیات و عوارض از صادرات کالاهای غیرنفتی و خدمات در طول برنامه ممنوع است." بر این اساس دریافت هر گونه وجهی تحت هر عنوانی از صادرات کالاهای غیر نفتی مغایر با مفاد بند ب ماده 104 قانون برنامه پنجم است .
                                از طرف دیگر همان گونه که مستحضرید ، قانون هدفمندی یارانه ها مصوب 88.10.15 مجلس شورای با دستور ریاست محترم جمهور درمورخ 89.9.28 به اجرا درآمد و پیرو آن قیمت هر متر مکعب خوراک گاز طبیعی شرکت های پتروشیمی بر اساس تبصره ذیل بندب ماده1 قانون هدفمند کردن یارانه ها از155 ریال به700 ریال (گرانترین گاز خوراک در منطقه خلیج فارس)افزایش یافت . بعبارت دیگر قیمت فعلی گاز طبیعی خوراک واحدهای پتروشیمی ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بوده و بنابراین مابه التفاوت قیمت خوراک شرکتهای پتروشیمی نسبت به قیمت گاز طبیعی موضوع قانون هدفمند کردن یارانه ها (موضوع جزء 1-6 لایحه بودجه 1391) نمی تواند موضوعیتی داشته باشد . علاوه بر موارد فوق ، مفاد جزء 1-6 لایحه بودجه 1391 کل کشور مصداق قیمت گذاری تبعیض آمیز برای تولید کنندگان مختلف در صنعت پتروشیمی کشور است که در مغایرت صریح با مفاد بند ب ماده 45 قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 میباشد.لذا خواهشمند است در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در نام گذاری سال 1391 بعنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و به منظور جلوگیری از هرگونه آسیبی به بخش تولید در صنعت پتروشیمی کشور ، هر گونه مساعدت لازم را در حذف جزء 1-6 لایحه بودجه 1391 کل کشور مبذول فرمائید.


                                *نفس راحت پتروشیمی ها و سهامداران بورس
                                با این اوصاف هرچند عبدالحسین بیات معاون وزیر نفت از احتمال وضع عوارض صادراتی بر پتروشیمی ها در راستای حمایت از تولید داخل خبر داده که به نظر می رسد شرکت های پتروشیمی و سهامداران حقیقی و حقوقی آنها با تکیه بر مفاد نامه های فوق از این پس بتوانند نفس راحتی در این حوزه بکشند مگر اینکه اتفاق پیش بینی نشده ای رخ دهد که به نظر بعید می رسد.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X