اخبار

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #9631
    کمیسیون انتخابات یکشنبه احمد شفیق را پیروز انتخابات مصر اعلام خواهد کرد

    الاهرام نوشت: بنا به ادعای چندین منبع دولتی، نهاد انتخاباتی مصر قرار است که یکشنبه شب، احمد شفیق را به عنوان رییس جمهور جدید کشور اعلام کند.

    به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، دیپلمات های غربی در قاهره گفتند، آنها از اعضای کابینه مصر در طول سه روز گذشته، پیش بینی های مشابهی شنیده اند.

    یک منبع در دولت فعلی گفت: شفیق با 50.7 درصد آرا پیروز اعلام خواهد شد.

    احتمالا، مرسی کاندیدای اخوان المسلمین نتیجه ی مذکور را قبول نخواهد کرد.

    ستاد مرسی پیش از این ادعای پیروزی شفیق را بی اهمیت شمرده و تاکید ورزیده است که آنها مدارک پیروزی مرسی را دارند.

    منابعی در کمیسیون عالی انتخابات، ادعای پیروزی شفیق را تایید نکردند.

    الاهرام در پایان نوشت: مشخص نیست که آیا پیروزی شفیق جزئی از کمپینی علیه اخوان المسلمین است یا خیر.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • negar
      ستاره دار(2)
      • Aug 2025
      • 536

      #9632
      نه اقای احمدی ن÷اد سیاست به خرج دادند دیدند که ایران رو که خوب نکردند گفتند پس راهکار و نسخه برای جهان میپیچند که اونا هم مریض بشوند تا مردم متوجه فرقی نشوند عدالت و برابری به شیوه معکوس

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #9633
        لاریجانی در واکنش به شایعه اتهام زمینخواری:

        هرکس مدرکی دارد به قوه قضاییه ارایه کند



        هر چیزی که مطرح میشود را نمیتوانم درباره آن اظهار نظر کنم و این موضوع باید از راههای صحیح بررسی شود.

        ایلنا: رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه برنامه تجلیل از پاسداران اهل قلم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر شایعه زمین خواری برادران لاریجانی که در برخی از سایتها منتشر شده است، اظهار کرد: هرکس مدرکی دارد برای بررسی به قوه قضاییه ارایه کند.

        به گزارش خبرنگار ایلنا، افزود: هر چیزی که مطرح میشود را نمیتوانم درباره آن اظهار نظر کنم و این موضوع باید از راههای صحیح بررسی شود
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • مات
          عضو فعال
          • Aug 2011
          • 5650

          #9634
          قیمت مرغ در یک قدمی ۷۰۰۰ تومان
          خبرگزاری فارس: قیمت مرغ امروز در بازار تهران به کیلویی 6900تومان رسید.


          به گزارش خبرنگار فارس، در پی سیر صعودی قیمت مرغ طی روزهای گذشته قیمت مرغ امروز در بازار تهران به کیلویی 6900 هزار تومان رسید.

          گزارش خبرنگار فارس حاکی است در حال حاضر مرغ در بازار کم شده و فروشندگان دلیل آن را لغو سفارشها در پی گرانی مرغ عنوان میکنند.

          خلیلی فروشنده در میدان فردوسی تهران در گفتوگو با خبرنگار فارس گفت: در کشتارگاه نیز مرغ کم شده است. کارگر ما از صبح به کشتارگاه رفته اما هنوز که ساعت 10 صبح است موفق به خرید نشده است.

          وی در حضور خبرنگار فارس طی تماس تلفنی با کشتارگاه قیمت مرغ در کشتارگاه را کیلویی 6 هزار و 700 تومان عنوان کرد.

          خلیلی گفت: فروشندگان به دلیل قیمت بالا سفارشات خود را کنسل کردهاند.

          به گزارش فارس قیمت مرغ دیروز در بازار تهران کیلویی 6 هزار و 250 تومان بود.

          طی چندماه اخیر عدم تامین نهاده تولید کنندگان به عنوان عامل اصلی افزایش قیمت مرغ عنوان میشود.
          الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
          اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
          اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.

          نظر

          • قاتل بروسلی
            كاربر فعال
            • Feb 2012
            • 684

            #9635
            رئيس اتحاديه املاک: سقف افزايش اجارهبها، ۱۲ تا ۱۴ درصد تعيين شد
            رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: بر اساس هماهنگی با معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، امسال مجوز افزایش ۱۲ تا ۱۴ درصدی برای اجاره بها به مالکان داده شد.
            آفتاب: رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: بر اساس هماهنگی با معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، امسال مجوز افزایش ۱۲ تا ۱۴ درصدی برای اجاره بها به مالکان داده شد.

            مصطفی قلی خسروی در گفتوگو با ایلنا با اشاره به اینکه طرح افزایش ۷ تا ۹ درصدی اجارهبها برای سال گذشته یک طرح شکست خورده بود، افزود: ملک در اختیار مالک است و ما نمیتوانیم برای مالکان قیمت تکلیف کنیم.

            رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: برای امسال به مالکان مجوز افزایش ۱۲ تا ۱۴ درصدی اجارهبها داده شد که مستاجران نسبت به قیمت سال گذشته باید این افزایش را درنظر بگیرند و در صورتی که مالکان بیش از ۱۴ درصد افزایش قیمت اجاره داشته باشند مستاجران میتوانند از طریق تعزیرات اقدام کنند.

            وی درباره برخورد دولت و اتحادیه مشاوران املاک با مالکان متخلف گفت: ما هیچ برخوردی نمیکنیم و ما فقط به آنها تذکر میدهیم؛ دولت مجوز افزایش ۱۲ تا ۱۴ درصدی را صادر کرد و درصورت هرگونه افزایش بیش از ۱۴ درصد خود مستاجران باید در این راستا اقدام کنند.

            خسروی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره راهاندازی سامانه قیمت مرجع که قرار بود از اول تیرماه به صورت آزمایشی اجرا شود، گفت: متولی این طرح وزارت راه و شهرسازی است؛ البته حق مالکیت محترم است و در قانون اساسی هم به آن اشاره شده است.

            رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور درباره چگونگی تعیین قیمت در سامانه قیمت مرجع خاطرنشان کرد: قیمتهایی که در این سامانه درج میشود براساس سامانه املاک و مستغلات تعیین میشود.

            به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالی که امسال از سوی دولت مجوز افزایش ۱۲ تا ۱۴درصدی اجارهبها داده شد اما به عقیده فعالان بازار فقط در فرودینماه افزایش ۱۵درصدی و در سال جاری تا50 درصدی در بخش اجاره بهای مسکن هستیم.

            این درحالی است که رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در این باره میگوید ما در صورت مشاهده هرگونه تخلف تنها تذکر میدهیم.
            کودکی اندیشید که خدا چه می خورد، چه می پوشد و در کجا منزل دارد؟
            ندایی آمد که :
            او غم بندگانش را می خورد، گناهانشان را می پوشد و در قلب شکسته آنان ساکن است...

            نظر

            • وحید 20
              ستاره‌دار(98)
              • Mar 2011
              • 29911

              #9636
              همچنین میوههای خارجی هم که در ویترین میوهفروشیها جا خوش کردهاند به قیمت هر کیلوگرم گلابی سانتیاگو شیلی ۷ هزار، انبه ۵ هزار، سیب سبز فرانسوی ۶ هزار، سیر چینی ۵ هزار، گریپفروت ۵ هزار، پرتقال مصری ۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه میشود.


              در حالی که آمارها حاکی از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی میوههای داخلی در بازار است، میوههای خارجی هم با قیمتهای سرسامآور حکمرانی میکنند.

              اگرچه این روزها فصل میوههای سردرختی است و نوبرانهها هم در بازار تقریبا تمام شده است اما قیمت میوه در بازار همچنان بالاست و میوههای خارجی نیز حکمرانی میکنند.

              افزایش بیش از اندازه قیمت، باعث شده میوه از سبد خانوارها کم یا حذف شود، این روزها تنها کسانی میتوانند میوه بخرند که واقعا درآمد بالایی داشته باشند.

              گزارش میدانی فارس حاکی است، در مرکز شهر تهران هر کیلوگرم انجیر سیاه ۱۲ هزار، گیلاس ۸ هزار، شلیل ۷ هزار، زردآلود ۶ هزار، هلو ۵ هزار، سیب گلاب ۶ هزار ، آلبالو ۵ هزار، هلو ۵ هزار، آلو قرمز ۶ هزار، انگور یاقوتی ۵ هزار، طالبی ۲ هزار، خربزه ۲ هزار، خیار ۲ هزار تومان عرضه میشود.

              *میوه خارجی از سانتیاگو تا چین

              همچنین میوههای خارجی هم که در ویترین میوهفروشیها جا خوش کردهاند به قیمت هر کیلوگرم گلابی سانتیاگو شیلی ۷ هزار، انبه ۵ هزار، سیب سبز فرانسوی ۶ هزار، سیر چینی ۵ هزار، گریپفروت ۵ هزار، پرتقال مصری ۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه میشود.

              *رشد بیش از صد در صدی قیمت میوهها

              گزارشها حاکی از رشد بالای ۱۰۰ درصدی برخی میوهها طی یک سال گذشته است قیمت زردآلو ۸۵ درصد، گوجه سبز ۹۵ درصد، سیب گلاب ۱۰۸ درصد طی یکسال گذشته افزایش یافته است.

              همچنین سیب قرمز لبنانی و سیب زرد لبنانی هم در سال جاری به ترتیب با رشد ۶۳.۵ و ۶۵.۱ درصد، پرتقال ۱۷.۶ درصد، هلو ۴۶.۳ درصد مواجه بوده است.

              بر اساس این گزارش، بررسی قیمتها حاکی از افزایش ۵۷.۱ درصدی گیلاس و ۴۵.۱ درصدی انگور طی سال گذشته است.

              دبیر اتحادیه بارفروشان معتقد است، قیمت میوه در بازار گران نبوده بلکه به دلیل کنترل واردات به مرز واقعی رسیده است
              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #9637
                دلالان دست به كار شدند/فروش حواله پيشخريد رانا 4ميليون تومان بالاتر از قيمت!





                عرضه خودروهاي جديد در ايران همواره با حاشيه روبهرو بوده است. از داستان پرفراز و نشيب تندر90 گرفته تا گرفتاريهاي تيبا همه و همه نشاندهنده پتانسيل بالاي جامعه مبني برحاشيهسازي براي اين خودروهاست. و اكنون همين حاشيهها براي رانا به عنوان دومين محصول ملي ايرانخودرو بهوجود آمده است.
                به گزارش خبرنگار ايسنا، شايد دليل اصلي ايجاد چنين مسائلي عرضه كم خودروهاي جديد توليد داخل به بازار باشد. اينكه خودروسازان ما تاكنون به طور متوسط هرچند سال يكباراقدام به عرضه خودروهاي جديد - ملي يا مونتاژي - ميكنند، به طور ناخواسته بازار داخلي را تشنه و در نتيجه مستعد بروز چنين مسائلي ميكند. آن هم بازاري كه با وجود تعرفههاي سنگين وارداتي براي خودرو، تنوع خودروهاي موجود در آن چندان بالا نيست و مردم به ديدن محصولات جديد و روز خودروسازان جهاني در خيابانها عادت كمتري دارند.
                و اما خودرو رانا
                دومين محصول ملي ايران خودرو كه يك بار در سال 1387 رونمايي شده بود، سرانجام پس از كش و قوسهاي فراوان قرار شده كه از پائيز امسال مهمان خيابانها شود. اين خودرو كه دليل تاخير چهار ساله عرضه آن به صرفهنداشتن اقتصادي توليد ربط داده شده، سرانجام خط توليد انبوه آن در ماه خرداد افتتاح و پيشفروش تعدادي از آنها آغاز شد، ولي همان طور كه پيشبيني ميشد ظرفيت پيش فروش آن در همان روزهاي ابتدايي تكميل شد و بسياري از كساني كه قصد پيش خريد اين محصول را داشتند، از آن بازماندند.
                طبق اعلام، اين خودرو قرار است در محدوده قيمتي 15 ميليون تومان وارد بازار شود و مبلغ درنظر گرفته شده براي پيشفروش آن نيز 10 ميليون تومان بود. اينكه آيا اين خودرو بتواند با همان قيمت 15 ميليون وارد بازار شود و به سرنوشت تندر90 و تيبا دچار نشود، موضوع اين بحث نيست؛ نكته اينجاست كه در فاصله كمتر از يك ماه از پيشفروش آن، در حال حاضر برگههاي پيشفروش 10ميليون توماني اين خودرو در بازار با 3.5 تا 4 ميليون تومان گرانتر خريد و فروش ميشود.
                به نظر ميرسد دلالان خودرو دست به كار شده و زمينه سودجويي براي خود و امثال خود را فراهم كردهاند. دليل تكميل ظرفيت پيش از موعد هم مشخص شد. خودرويي كه قرار بود با قيمتي كمتر از پژو206 عرضه شود، در حال حاضر اسير باندبازي عدهاي دلال شده و قيمت آن در بازار توسط همين افراد در حال تعيين شدن است. پر واضح است كه ادامه اين وضعيت، زمينه را براي افزايش قيمت اين خودرو با اختلاف چند ميليون توماني در بازار فراهم ميكند.
                چاره كار چيست؟
                ناگفته پيداست كه براي مقابله با شرايط بهوجود آمده تنها راه ممكن افزايش عرضه است. شركت ايران خودرو براي جلوگيري از ادامه اين وضعيت بايد اقدام به پيشفروش دوباره اين خودرو كرده تا به تقاضاي موجود در بازار پاسخ داده و مانع از سودجويي عدهاي دلال شود. مسوولان مرتبط بايد هرچه سريعتر دست به كار شده و با صدور مجوز پيشفروش دوباره اين خودرو مانع از ادامه اين روند شوند.
                به طور يقين اگر از همين حالا تدابيري براي اين موضوع انديشيده نشود، قيمت 15 ميليون توماني براي اين خودرو در بازار بيشتر چيزي شبيه به رويا خواهد بود.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #9638
                  آزادسازی قیمت خودرو در آینده دور از ذهن نیست

                  شنبه، 3 تير 1391
                  ساعت: 09:33
                  Saturday, June 23, 2012
                  كد خبر: 182323

                  به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی آزاد سازی قیمت خودرو را در آینده اجتناب ناپذیر دانست و گفت: در صورتیکه قیمت خودرو آزاد شود مشکل خاصی در بازار خودرو کشور به وجود نخواهد آمد و این تصمیم آرزویی بزرگ برای خودروسازان است که چنانچه عملی شود خودروسازان از آن استقبال خواهند کرد. موید حسینی صدر در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: همانطور که وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز اشاره کردند قیمت گذاری در صورتی باید آزاد شود که شرایط آن فراهم شود یعنی در شرایطی که بازار انحصاری در کشور وجود داشته باشد آزاد سازی قیمت خودرو امکان پذیر نیست. وی تصریح کرد : در شرایطی بازار رقابتی قطعا کیفیت حرف اول را خواهد زد و مشتری با استقبال از شرایط موجود و با توجه به قیمت هر خودرو انتخاب خواهد کرد بنابراین آزاد سازی قیمت خودرو در این شرایط بازار مشکلی را برای مصرف کننده واقعی ایجاد نخواهد نمود. وی در خصوص دخالت واسطه ها در امر قیمت گذاری خودرو گفت: آزاد سازی قیمت ها ممکن است تا حدی دست واسطه ها را در امر قیمت گذاری کوتاه کند منتهی در برخی شرایط این امکان وجود دارد که دلالها با شیوه هایی جدید در این امر دخالت کنند بنابراین باید به صورت ریشه ای با این قضیه برخورد شود. عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با آزاد سازی قیمت ها فاصله قیمتی بازار و تولید به حداقل می رسد و قطعاً قیمت های بازار پایین تر از قیمت عرضه خواهد بود منتهی زمانی که تقاضا در بازار افزایش یابد و قیمت ها نیز کنترل شود فاصله قیمتی به نفع دلالها خواهد داشت بنابراین فعالیت دلالها در این عرصه اجتناب ناپذیر است. وی تغییر میزان تعرفه خودرو را در بلند مدت امکان پذیر دانست و گفت: تعیین سیاست های کلی در مورد تغییر تعرفه برعهده مجلس است و در صورتیکه قیمت خودرو آزاد شود تعرفه نیز با توجه به شرایط به وجود آمده یعنی رقابتی شدن بازار حذف خواهد شد. وی در پایان گفت: با توجه به اجرای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی شرکت های خودروسازی آزاد سازی قیمت ها در آینده دور از ذهن نخواهد بود.
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #9639
                    از سوي ديگر رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه نيز كه از نشست برزيل بازگشته است خواستار برگزاري يك نشست اضطراري شد.

                    رسانههاي تركيه گزارش دادند، رئيس جمهوري تركيه امروز (شنبه) گفت كه سرنگوني جت جنگي اين كشور توسط سوريه "غيرقابل چشم پوشي" است و اين رويداد بايد پيگيري شود.
                    به گزارش ايسنا، به نقل ازخبرگزاري رويترز، عبدالله گل، رئيس جمهوري تركيه به خبرنگاران گفت: غير ممكن است كه از وقوع چنين رويدادهايي چشم پوشي كنيم. هر آنچه كه لازم و ضروري است بايد براي پيگيري اين مساله انجام شود.
                    عبدالله گل در عين حال اذعان كرد هواپيماي جنگي تركيه كه هدف نیروهای سوریه قرار گرفت، احتمالا حریم هوایی سوریه را نقض کرده بود.
                    گل همچنين گفته که پرواز جنگندهها با سرعت زیاد برای عبور از محدودهای کوتاه از یک منطقه مرزی امری عادی است.
                    مقامات نظامی سوریه اعلام کردهاند که این جنگنده وارد حریم هوایی سوریه شده بود و "مطابق مقرراتی که در چنین موقعیتهایی اعمال میشود"، با آن برخورد شده و جنگنده در آبهای مدیترانه سقوط کرده است.
                    نیروهای دریایی سوریه و ترکیه در حال جستجو برای یافتن دو خلبان این جنگنده هستند.
                    پیش از این، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، به نقل از یک سخنگوی ارتش این کشور گزارش داد که نیروهای دفاع هوایی این کشور روز جمعه، ۲۲ ژوئن، آنچه را "هدفی ناشناس که وارد حریم هوایی سوریه شده بود" خوانده شد، سرنگون کردهاند.
                    بر اساس اعلام ترکیه، جنگندهای که سرنگون شده، از نوع اف-۴ بوده است.
                    مقامات ارتش سوریه گفتهاند که این هواپیما در ارتفاع کم و با سرعت زیاد "در حریم هوایی آبهای ساحلی سوریه در حال پرواز بود."
                    یک سخنگوی ارتش سوریه گفت که فقط بعد از سرنگون کردن این هدف بود که مشخص شد آنچه هدف قرار گرفته، یک جنگنده متعلق به ترکیه بوده است.
                    او اضافه کرد که این هواپیما بعد از آن که هدف توپخانه نیروهای دفاعی سوریه قرار گرفت، در آبهای ساحی استان لاذقیه سقوط کرد.
                    از سوي ديگر رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه نيز كه از نشست برزيل بازگشته است خواستار برگزاري يك نشست اضطراري شد.
                    عبدالله گل در پاسخ به سئوالي در مورد اينكه آيا تركيه با سوريه در مورد اين رويداد در ارتباط است، گفت: تماس تلفني صورت گرفته است. به دليل اينكه امنيت در سوريه وجود ندارد، ما نمايندگان خود را از سوريه خارج كرديم. البته اين به معناي عدم داشتن ارتباط با دمشق نيست. همچنين نيروهاي دو كشور همچنان براي يافتن دو سرنشين مفقود شده اين جت جنگي با يكديگر فعاليت ميكنند.
                    خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز گزارش داد، رئيس جمهوري تركيه يادآور شد: تحقيقات تركيه بر اين مساله تمركز دارد كه آيا اين جت جنگي در داخل مرزهاي كشور سقوط كرده است يا خير.
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #9640
                      وزیر اوقاف مصر: با وعاظی که دعوت به ایران را بپذیرند بشدت برخورد می کنیم


                      وزیر اوقاف مصر در حالی از حضور ایرانیان در مساجد مصر سخن میگوید که امکان سفر ایرانیان به مصر بشدت محدود است


                      شیخ محمد عبدالفضیل قوصی، وزیر اوقاف مصر به امامان مساجد و واعظان کشور هشدار داد دعوت به سفر به ایران را قبول نکنند وگرنه برخورد شدیدی با آنها صورت خواهد گرفت.

                      به گفته وی، اخیراً عده ای ایرانی در مساجد اهل بیت در قاهره و دیگر نقاط مصر دیده شده اند که دعوتنامه هایی برای سفر رایگان به زیارتگاههای ایران توزیع می کرده اند و این دعوتنامه ها امضای برخی شخصیتهای دینی ایرانی را داشته است.

                      وزیر اوقاف مصر هشدار داده که هدف از این دعوتنامه ها ایجاد تشویش در اذهان عمومی است و از همه امامان مساجد و واعظان خواست به محض مشاهده چنین دعوتنامه هایی، به وزارت اوقاف خبر دهند.

                      مسئولان مصری پیشتر نیز بارها نهادهای مذهبی ایرانی را به تبلیغ مذهب شیعه و ساخت حسینیه در مصر متهم کرده اند اما مسئولان ایرانی این اتهامات را رد می کنند.
                      وزیر اوقاف مصر در حالی از حضور ایرانیان در مساجد مصر سخن میگوید که امکان سفر ایرانیان به مصر بشدت محدود است و پیشتر نیز که مسئولان مصری، یکی از روحانیان شیعه را که به مصر سفر کرده بود ایرانی قلمداد کرده بودند، مشخص شد که وی، لبنانی بوده است نه ایرانی.
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #9641
                        در نظام اسلامی فقط از یک مقام نمیتوان سوال کرد، آن هم خداست؛ بقیه همه مسئولاند

                        هیچ زیربناى اجتماعى از آن زیربناى شوم خطرناکتر نیست که انسانى، یا انسانهایى، بتوانند هر چه می‏خواهند بکند بی‏آنکه بشود بر آنها خرده گرفت و بی‏آنکه بشود از آنها بازخواست کرد.


                        «بازتاب»، سرویس فرهنگ؛ در حالی که برخی چهره های جوان و نورسیده و افراطی همواره تلاش در تحریف آرمانهای انقلاب اسلامی هستند، مرور دیدگاه های اصیل ایدئولوگ های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، از مهمترین روشهایی است که می توان با این جریانهای انحرافی مقابله کرد.



                        شهید دکتر بهشتی به جد معتقد بود راه زندگی سالم با حفظ حقوق و آزادیهای فردی و حفظ حق نقد و پرسش از صاحبان قدرت و رهبران حکومت میسر است. از نظر او جامعه اسلامی جامعه بره ها نیست که کسی را با کسی در آن کاری نباشد. همه در قبال هم مسئولیت متقابل دارند و نسبت به آنچه در جامعه می-گذرد بی تفاوت نیستند.



                        بهشتی در فرازی از سخنان خود در این باره می گوید: «آقایى کار خلافى می‏کند و فردى عامى به او می‏گوید آقا، این کار شما خلاف است؛ چرا کردى؟ پاسخ می‏شنود:»برو! عالم را با جاهل بحثى نیست.« بنده خدا هم سرش را زیر می‏اندازد و می‏رود. امیر مرتکب خلافى می‏شود؛ یک فرد عادى به او می‏گوید آقا، چرا این خلاف را کردى؟ پاسخ می‏شنود: »پس انضباط اجتماعى کجا رفته! به من می‏گویند مافوق و به تو می‏گویند مادون. مادون را با مافوق بحثى نیست!« برو بابا با آن علمت اى عالم! برو بابا اى رئیس و مافوق با آن انضباط تشکیلاتى‏ات! برو کشکت را بساب! اینها به درد اسلام نمی‏خورد. به تو می‏گویند عالم، نمی‏گویند معصوم؛ به تو می‏گویند مافوق، نمی‏گویند معصوم. در نظام اسلامی فقط یک مقام غیر مسئول است که آن هم خداست.» بر اساس خوانش بهشتی از متن تعالیم اسلامی، مسؤلیت انتقادی مردم در قبال «زبدگان» جامعه و حاکمان و عالمان، یکی از راههای اساسی ساختن جامعهای سالم و آزاد و برخوردار از حق نقد و پرسش است و جامعهای که حق اعتراض نسبت به انحرافات نداشته باشد نه سالم است نه اسلامی.



                        انسان از دیدگاه اسلام

                        انسان اسلام موجودى است که باید انتخابگر به دنیا بیاید، انتخابگر بزرگ شود، انتخابگر زندگى کند، انتخابگر به راه فساد برود، انتخابگر به راه صلاح برود، و تا لحظه مرگ هرگز زمینه انتخاب از دستش گرفته نشود. نظام اجتماعى و اقتصادى اسلام را، نظام تربیتى اسلام را، نظام کیفر و مجازات و حقوق جزایى اسلام را، نظام مدنى و حقوق مدنى و ادارى اسلام را، همه را باید پس از توجه به این اصل شناخت. هر جا انسان از انتخابگرى بیفتد دیگر انسان نیست؛ دیگر ارج انسانیت او رعایت نشده است. در این حال یا حیوان بارکش و باربرى است که به او خوب می‏دهند بخورد، بپوشد، بنوشد، عیش و نوش کند، هرزگى کند، اما خوب بار بکشد و خوب بار بدهد. او دیگر انسان نیست. حتى اگر بتوانند این را هم به او نمی‏دهند، بلکه فقط به اندازه رمق داشتن به او می‏دهند و با تازیانه از او کار می‏گیرند. این بدتر از او، او بدتر از این. هیچ کدام از اینها انسان اسلام نیست. عدالت اجتماعى اسلام این نیست.



                        انسان اسلام نه زیر ضربات تازیانه تبلیغات شهوت‏برانگیز انتخابگرى‏اش را از دست می‏دهد، (نظام اجتماعى اسلام نمی‏گذارد چنین ضرباتى بر روح او وارد شود تا انتخابگرى از دستش گرفته شود)، و نه زیر ضربات کشنده فقر و نادارى و ضربات مهلک اقتصادى – که: کاد الفقر ان یکون کفراً. او انسانى است در یک مدار جالب. انسانى است که آواى حق درست به گوشش می‏رسد. انسانى است که مناظر برانگیزنده فطرت حق‏جویى و حق‏پرستى در برابر دیدگانش فراوان به وجود می‏آید. انسانى است که در عین حال راه فاسد شدن به روى او صد درصد بسته نمی‏شود، بلکه می‏تواند فاسد شود چون ارزش انسان در این است که بتواند فاسد شود، ولى نشود؛ والا اگر نتواند فاسد بشود چه هنرى است!



                        خوب، چه کنیم که این طور شود؟ این روایت می‏گوید امر به معروف و نهى از منکر جامع می‏تواند این مسائل را با هم تغییر بدهد. می‏گوید جلو علنى شدن فسق و فساد را بگیر. می‏گوید همان راه فساد فردى که باز است باید بسته شود. اگر خواستى زمینه را براى انتشار و علنى شدن و تجاهر به فسق و فجور باز بگذارى، عملاً آمدهای عامه مردم و توده‏ها را در معرض یک فشار سنگین قرار دادهای که چه بسا راه انتخاب را به روى آنها ببندد. مگر یک جوان معمولى تا چه حد می‏تواند در برابر عوامل گمراه کننده جنسى، اجتماعى، اقتصادى مقاومت کند؟ در جامعهای که انسانها را به جرم حق‏گویى و حق‏پویى از هستى ساقط کنند، در چنین جامعهای امکان سالم رشد استعدادهاى حق‏جویى و حق‏پرستى بالا می‏رود یا پایین می‏آید؟





                        براى زبده‏ها ممکن است بالا برود (چون زبده‏ها هر چه آبدیده‏تر شوند پرارج تر می‏شوند)؛ ولى براى توده‏ها چطور؟ براى توده‏ها عامل لغزش نیست؟ «اَضَرَّت بالعامّة.» اینجا خطرى است بر سر راه توده‏ها؛ بر سر راه عموم؛ آنها در معرض لغزش قرار می‏گیرند. براى اینکه نوع مردم در معرض تازیانه‏هاى انتخابگرى بر جاده ستم، فساد، تباهى، هوس و شهوت قرار نگیرند باید محیط علنى اجتماع از این گونه انحرافها پاک باشد. نظام اجتماعى اسلام محیط را براى رشد فضیلتها پاک می‏کند؛ اما راه فاسد شدن را به طور صد درصد بر روى فرد نمی‏بندد. این است آن فرمول اجتماعى اسلام.



                        ما در زمانى زندگى می‏کنیم که عدهای یک بعدى به مطلب نگاه می‏کنند و می‏گویند اى آقا، مردم را آزاد بگذارید: آزادى، آزادى، آزادى! پدران ما یا پدربزرگها در دورهای در این آب و خاک زندگى می‏کردند که از آن طرف غلتیده بودند. اگر کسى خبر می‏شد که در خانه فلان کس یک تنبک درست کردند و می‏زنند از دیوار بالا می‏رفت تا آن را بگیرد و پاره کند و به این ترتیب نهى از منکر کند! آن از آن سو غلتیده بود؛ نه به این حدیث توجه کرده بود و نه امروز به این حدیث توجه می‏شود. آن روز از این حدیث غفلت کرده بود که اى کسى که به عنوان حمایت از سنت رسول خدا، صلوات الله و سلامه علیه، از دیوار مردم بالا می‏روى براى اینکه ببینى اگر تنبک می‏زنند آن را بگیرى و پاره کنى، «ان المعصیة اذا عمل بها العبد سراً لم تضرّ الا عاملها»،



                        و امروز که از هر کوى و گذرى می‏گذرى آواهاى فساد بر گوش پیر و جوان، زن و مرد، زمزمه می‏کند و آنها را به سوى تباهى می‏خواند. به او باید گفت، «و اذا عمل بها علانیةً و لم یغیر علیه اَضَرّت بالعامة». چرا؟ «و ذلک انه یذل بعمله دین اللّه.» حریم حرام و حلال باید در جامعه محفوظ باشد. حریم حق و باطل باید در جامعه محترم بماند. این احترام سدى است در برابر سیلى هولناک. آن شب سد را در برابر رودخانه طغیانگر مثال زدم… «و یقتدى به اهل عداوة الله.» خیلیها در جامعه مزاجشان آماده است که ببینند راه براى الدنگى باز می‏شود تا آنها از همه الدنگتر شوند. خیلیها مزاجشان آماده است که ببیند راه براى زورگویى و قلدرى باز است تا آنها یک درجه و یک پله قلدرتر شوند. باید راه را بر روى آنها بست. باطل‏گرایان منتظر چنین فرصتهاى بیبند و بارمآبانه هستند.- این یک طرف.



                        حدیث بعد در کتاب نهج‏البلاغه است. این حدیث و این مطلب هم در این زمینه است. «و قال علیه السلام: فَرَضَ اللّه الایمانَ تطهیراً من الشرک، و الصَّلاةَ تَنْزیهاً عن الکِبر، و الزکاه تَسبیباً لِلرّزق، و الصیام ابتلاءً لاخلاصِ الخَلق، و الحجَّ تقربةً للدّین، و الجهادَ عزاً للاسلام، و الامرَ بالمعروف مصلحةً للعوام، و النهىَ عن المنکر رَدعاً للسفهاء.»(37) خدا بر ما لازم کرده است به آفریدگار یکتا و آورندگان وحى او و روز پاداش و کیفرش ایمان آوریم تا از شرک و بت‏پرستى و غیر خداپرستى پاک و پاکیزه شویم. نماز را مقرر کرده تا از کبر و خودپسندى و خودپرستى درآییم و خداپرست باشیم. زکات را مقرر کرده تا وسیلهای براى فراوانى رزق و روزى همگان باشد. روزه را مقرر کرده تا وسیلهای براى آزمایش اخلاص مردم باشد. حج را مقرر کرده تا وسیلهای براى نزدیک کردن و به هم پیوستگى دین و دینداران باشد. جهاد را مقرر کرده تا مایه عزت و شکوهمندى اسلام باشد. امر به معروف را مقرر کرده در جهت مصلحت توده‏ها. نهى از منکر را مقرر کرده براى اینکه بند و سدى باشد در برابر مردم نابخردى که از حق‏شکنى و تجاوز به حق و قانون خوششان می‏آید؛ – بیمارى روانى و اخلاقى آنها این است.



                        روایت بعد، روایتى است که صاحب وسائل از على علیه‏السلام نقل می‏کند، (در جلد یازده صفحه 407). در این روایت به یک گوشه دیگر مطلب پرداخته شده است. عالمان این روایت را گوش کنند! مسئولان امور این روایت را گوش دهند! مسلمانان عادى متعهد این روایت را گوش دهند! مردان و زنان باایمان وظیفه‏شناس مسئولیت‏شناس این روایت را گوش دهند! ولى بیش از همه همان دو گروه علما و امرا باید به این روایت گوش دهند.



                        از صدوق در کتاب علل [الشرائع] از امام صادق، علیه السلام. «قال: قال امیرالمومنین علیه السلام: ان اللّه لا یعذب العامة بذنب الخاصة الا اذا عملت الخاصة بالمنکر سرّاً من غیر ان تعلم العامة، فاذا عملت الخاصة بالمنکر جهاراً فلم تغیر ذلک العامة استوجب الفریقان العقوبة من اللّه عزوجل.» خدا توده‏ها را به کیفر گناه زبده‏ها مشمول عقاب و کیفر خویش نمی‏کند. اما چه وقت؟ وقتى که زبده‏ها فقط گناهان شخصى سرّى داشته باشند؛ گناهانى داشته باشند سرّى، که آثارش به خارج سرایت نمی‏کند، بلکه فقط یک تخلف شخصى سرّى است. اما وقتى زبده‏ها آشکارا مرتکب کارهاى ناپسند شوند و توده در صدد جلوگیرى از این زبده‏ها برنیاید، هر دو مستحق کیفر خداى عزوجل خواهند بود.





                        این حدیث ناظر به مسئولیت توده‏ها براى نگهدارى زبده‏ها در راه خیر و صلاح است و از آن حدیثهاست که باید زمینه اصلى یک بخش عمده از مسائل مربوط به نظام ادارى و اجتماعى و اصلاح کار قرار می‏گیرد… آقایى کار خلافى می‏کند و فردى عامی به او می‏گوید آقا، این کار شما خلاف است؛ چرا کردى؟ پاسخ می‏شنود: «برو! عالم را با جاهل بحثى نیست.» بنده خدا هم سرش را زیر می‏اندازد و می‏رود. امیر مرتکب خلافى می‏شود؛ یک فرد عادى به او می‏گوید آقا، چرا این خلاف را کردى؟ پاسخ می‏شنود: «پس انضباط اجتماعى کجا رفته! به من می‏گویند مافوق و به تو می‏گویند مادون. مادون را با مافوق بحثى نیست!» برو بابا با آن علمت اى عالم! برو بابا اى رئیس و مافوق با آن انضباط تشکیلاتى‏ات! برو کشکت را بساب! اینها به درد اسلام نمی‏خورد. به تو می‏گویند عالم، نمی‏گویند معصوم؛ به تو می‏گویند مافوق، نمی‏گویند معصوم.



                        در نظام اسلامی فقط یک مقام غیر مسئول است که آن هم خداست. اوست که: «لا یسئل عما یفعل و هم یسئلون»(38)؛ بقیه همه مسئولاند. پیغمبر و امام هم در آن درجاتى که غیر مسئولاند به دلیل اعتقاد به عصمت آنهاست؛ اما این چه ربطى دارد به دیگران؟ بقیه همه مسئولاند. هیچ زیربناى اجتماعى از آن زیربناى شوم خطرناکتر نیست که انسانى، یا انسانهایى، بتوانند هر چه می‏خواهند بکند بی‏آنکه بشود بر آنها خرده گرفت و بی‏آنکه بشود از آنها بازخواست کرد. مسئولیت در جامعه اسلامى مسئولیت متقابل است. همه نسبت به یکدیگر مسئولاند. «کُلّکُم راع و کلّکم مسئولٌ عَن رعیة»



                        بنابراین، آن عامى که به عالم خرده می‏گیرد و می‏گوید این کار شما خلاف به نظر می‏رسد، اگر در پاسخ انتقادش شنید که «برو، عالم را با جاهل بحثى نیست»، یک وظیفه بیشتر ندارد؛ به نظر من وظیفه‏اش این است که دیگر به دیده عالم به آن فرد ننگرد، چون او جاهلى است اصطلاح‏دان، نه عالمى ره‏شناس. آن فرد مادون که از زبان مافوقش در برابر هر انتقاد می‏شنود که «من رئیس تو هستم، پس انضباط ادارى و تشکیلاتى یا حزبى کجا رفته؟» باید به او به دیده مافوق ننگرد. این طاغوتى است که بر مسند کبریایى تکیه زده و شایسته اطاعت و فرمانبرى نیست. جامعه اسلامى جامعه هوشیارها و زبان‏دارهاست.



                        جامعه اسلامى جامعه مردم فضول است؛ نه از آن فضولهایى بیجا و نه زبان‏دار به این معنا که بره نیست. جامعه بره‏ها نیست؛ جامعه آدمهاست. آدمی که انتقاد می‏کند و در کار همه دقت می‏کند. اما به خاطر چى؟ به خاطر پاسدارى از محترمترین چیزها: حق و عدل. حق و عدل از همه کس محترمتر است؛ پاسدارى از آیین حق و آیین عدل، فضیلت و عدالت و حق‏پرستى و خداپرستى، نورانیت و روشنى، مبارزه با ظلمت و حمایت از نور. البته یک شرط اصلى در امر به معروف و نهى از منکر شناخت معروف و منکر است. کسى که اصلاً خودش نمی‏داند معروف و منکر چیست، به چه چیز دعوت کند؟ چه چیز را امر کند و نهى کند؟



                        یک وقت است که اختلاف شما با آن عالم یا با آن مافوق بر سر این است که آیا این کار منکر هست یا منکر نیست. احراز این امر راه دیگرى دارد. براى اینکه اگر آدم شک کرد در اینکه شناخت خودش درست است یا شناخت این عالم، می‏تواند بگوید عالم که منحصر به این آقا نیست. آدم عالم زیاد پیدا می‏شود؛ آدم سراغ ده عالم دیگر می‏رود و از آنها می‏پرسد. ولى بعد از اینکه معلوم شد این کار منکر است، آن وقت دیگر بهانه «عالم را با جاهل بحثى نیست» را پیش کشیدن و یکه‏تاز میدان زندگى بودن و بی‏مدعى آنچنان عمل کردن که دل می‏خواهد، در جامعه اسلامی نیست.



                        در جامعه اسلامی آن بهشتى که آزارى در آن نباشد و کسى را با کسى کارى نباشد وجود ندارد. جامعه اسلامی جامعهای است که همه با همدیگر کار دارند، چون سرنوشتشان به هم بسته و پیوسته است و همه داراى سرنوشت مشترکاند. عرض کردم این حدیث را اول به گوش کسانى بخوانید که انتظار دارند آنچه می‏کنند کسى بر آنها خرده نگیرد. بعد به گوش مردم عوام، یعنى توده‏ها که خیال می‏کنند فقط براى اطاعت و بارکشى و باربرى و فرمانبرى آفریده شدهاند، بخوانید. انسانها فرمان می‏برند اما از فرماندهای که براى دیگران حق انتقاد نسبت به خود را محفوظ می‏داند. فرمان می‏برند، ولى با حفظ حق انتقاد؛ با حفظ حق رسیدگى و پرسش.



                        یک حدیث دیگر هم می‏خوانیم و بخش احادیث را به پایان می‏رسانیم. ولى خیال نکنید که همین چند حدیث بوده. این‏قدر روایت هست و این‏قدر در آنها مطلب هست! اینک جلسه چهاردهم است و ما در این بحث هستیم. نمی‏خواهیم از روال کارمان دور شویم. روایتى است که بالمآل نشان می‏دهد چگونه امر به معروف و نهى از منکر برپادارنده نظام صحیح است. صاحب وسائل روایت را از على، علیه السلام، نقل می‏کند که فرمود: «اعتبروا ایها الناس بما وعظ الله به أولیائه من سوء ثنائه على الأحبار، اذ یقول لو لا ینهاهم الربانیون و الأحبار عن قولهم الاثم و قال: لعن الذین کفروا من بنى اسرائیل الى قوله: لبئس ما کانوا یفعلون و انما عاب الله ذلک علیهم لأنهم کانوا یرون من الظلمة المنکر و الفساد فلا ینهونهم عن ذلک رغبة فیما کانوا ینالون منهم، و رهبةً مما یحذرون، واللّه یقول: فلا تخشوا الناس واخشونى و قال: المؤمنون بعضهم اولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر فبدا الله بالأمر بالمعروف والنهى عن المنکر فریضة منه لعلمه بانها اذ اُدّیت و اُقیمت استقامت الفرائض کلّها هنها و صعبها، و ذلک أنّ الامر بالمعروف و النهى عن المنکر دعاء الى الاسلام مع ردّ المظالم، و مخالفة الظالم و قسمة الفى‏ء و الغنائم، و أخذ الصدقات من مواضعها و وضعا فى حقها.«



                        آى مردم! عبرت گیرید از اندرزى که خدا به اولیائش می‏دهد. این اندرز چیست؟ نکوهشى که خدا از ملاهاى جامعه یهود می‏کند. می‏گوید، چرا ملاها و دانشمندان و روحانیون جامعه یهود آنها را از گفتار ناروایى که داشتند و کارهاى ناپسندشان باز نداشتند؟ در آیه دیگر می‏فرماید کافران بنیاسرائیل و… همه ملعون شدند و محروم از رحمت خدا. می‏دانید چرا خدا این مطلب را بر آنها خرده گرفت؟ براى اینکه آنها از ستمگران تجاوزگر کارهاى ناپسند و منکر و فساد و تباهى می‏دیدند اما جلو آنها را نمی‏گرفتند. چرا؟ براى اینکه نمی‏توانستند از هدایا و از پولها و از احترامهایى که همین ظالمان به این ملایان می‏نهادند و می‏دادند صرفنظر کنند، و براى اینکه می‏ترسیدند از جانب این ستمگران قدرتمند به آنها آسیبى برسد، – با اینکه خدا می‏گوید از مردم نترسید، از من بترسید.



                        خدا در قرآن به شما راه را نشان داده است؛ فرموده: «المؤمنون بعضهم اولیاء بعض»، مردم با ایمان هم‏سرنوشت هستند، به یکدیگر پیوسته هستند و چون پیوستهاند و سرنوشت آنها به هم بسته، لذا امر به معروف و نهى از منکر می‏کنند. در این آیه اولین چیزى که خدا به عنوان اثر ولایت اجتماعى ذکر کرده عبارت است از امر به معروف و نهى از منکر، که واجبى است بزرگ از جانب خدا. چرا؟ چون خدا می‏داند که وقتى این واجب عمل شد همه واجبات دیگر، از آسان و سخت، رو به راه می‏شود. چرا؟ چون دایره امر به معروف و نهى از منکر وسیع است: دعوت به اسلام است، رد مظالم است، مخالفت با ظالم و تجاوزگر است، تقسیم کردن اموال عمومى در میان مستحقان است، گرفتن صدقات و مازادها و مالیاتها از کسانى است که باید بدهند، و پرداختنش در موارد و مصارفى است که باید به مصرف آنها برسد. این هم ترجمه این حدیث. به همین مقدار اکتفا می‏کنم و وارد شرح و توضیح حدیث نمی‏شوم. ان شاء الله جلسه آینده دو کار داریم: بخش اول جمع‏بندى مطالب است که سعى می‏کنم در مدتى خیلى کوتاه انجام بگیرد؛ و بخش دوم پاسخ به بقیه سؤالات رسیده از آقایان و خانمهاست.



                        منبع: پایگاه بنیاد آثار و اندیشه های شهید بهشتی
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #9642
                          خبرگزاری رسمی سوریه در خبری فوری اعلام کرد که بشار اسد در حکم 210 سال 2012 تشکیل دولت جدید سوریه به نخستوزیری ریاض فرید حجاب را اعلام کرد.



                          رئیس جمهوری سوریه در حکمی تشکیل دولت جدید این کشور به نخستوزیری ریاض حجاب را اعلام کرد.

                          به گزارش فارس، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در حکمی دستور تشکیل دولت جدید را صادر و تاسیس چهار وزارتخانه جدید را اعلام کرد.

                          خبرگزاری رسمی سوریه در خبری فوری اعلام کرد که بشار اسد در حکم 210 سال 2012 تشکیل دولت جدید سوریه به نخستوزیری ریاض فرید حجاب را اعلام کرد.

                          منابع خبری به دام پرس سوریه نیز اعلام کردند که ولید معلم وزیر خارجه و سرتیپ داود راجحه وزیر دفاع در مناصب خود ابقا و معاونان نخستوزیر تعیین شدند.

                          همچنین شخصیت معارض و مخالف داخلی سوریه قدری جمیل (رئیس کمیته ملی وحدت سوسیالیست های سوریه و رئیس جبهه مردمی برای تغییر و آزادی و از مخالفان داخلی سوریه) معاون نخستوزیر در امور بازرگانی و وزیر بازرگانی داخلی تعیین شد.

                          بنا بر این گزارش، دو وزارتخانه به حزب معارض جبهه مردمی برای تغییر و آزادی اختصاص داده شده است به طوری که قدری جمیل وزیر بازرگانی داخلی و علی حیدر (رهبرحزب ملی-سوسیالیست) وزیر آشتی ملی شده است.

                          همچنین محمد ابراهیم الشعار وزیر کشور نیز در منصب خود ابقا شد و عمران الزعبی وزیر مطبوعات و رسانهها شد.

                          همچنین بشار اسد در حکمهایی جداگانه وزارت درآمدهای آبی را جایگزین وزارت آب کرد و همچنین دستور تاسیس وزارتخانههای اسکان و توسعه عمرانی، وزارت کار و تجارتداخلی و حمایت از مصرفکننده را صادر کرد.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #9643
                            ايلنا از يك اختلاس جديد گزارش مي دهد:


                            كشف اختلاس بانك سپه بلوار لاله تهرانسر


                            توسط اداره بازرسي بانك سپه اختلاس 3 ميليارد و 200 ميليون توماني صورت گرفته درشعبه بلوار لاله تهرانسركشف و وصول منابع در دست اقدام است.


                            ایلنا: توسط اداره بازرسي بانك سپه اختلاس 3 ميليارد و 200 ميليون توماني صورت گرفته درشعبه بلوار لاله تهرانسركشف و وصول منابع در دست اقدام است.

                            به گزارش خبرنگار ايلنا، اداره بازرسي بانك سپه بنا به بر شواهد و مدارك به دست آمده در اواخر سال 89 نسبت به اقامه دعوا بر عليه متهم (معاون شعبه بلوار لاله تهرانسر) به دادسرا و مراجع قضايي اقدام كرد.

                            معاون شعبه بلوار لاله تهرانسر به عنوان متهم اصلي اين پرونده اقدام به خارج كردن اوراق خام ضمانتنامه از شعبه كرده و با جعل مهر همچنين جعل امضاء رييس شعبه مبادرت به صدور ضمانتنامه بانكي جعلي و همچنين نامه هاي اداري جعلي مربوطه كرده است.

                            متهم ضمن تباني با يكي از مشتريان بانك اقدام به جعل مهر و امضاء و در نهايت صدور ضمانتنامه جعلي كرده و از اين محل بالغ بر 31 ميليارد و نهصد و 88 ميليون و 47 هزار و 358 ريال درآمد غير قانوني و نامشروع كرده است.

                            بانك سپه پس از مطلع شدن از موضوع و به دست آوردن اطلاعات و شواهد و مدارك نسبت به اقامه دعوا بر عليه متهم اقدام كرده است. با پيگيري هايي صورت گرفته و اعلام شكايت عليه متهم حكم جلب از وي دادسرا اخذ و متهم دستگير شد.

                            پس از دستگيري و پيگيريهايي صورت گرفته و اقدامات حقوقي انجام شده توسط بانك سپه مبلغ 16 ميليارد و 525 ميليون و 948 هزار و 718 ريال از محل منابع و وجوه نقد متهم اخذ و به حساب بانك واريز شد.

                            همچنين علاوه بر مبلغ فوق يك دستگاه آپارتمان متهم به ارزش عرفي حدود 8 ميليارد ريال كه به نام همسر وي ثبت شده بود به حكم دادگاه به نفع بانك سپه ضبط شده است.

                            ضمن اقدامات فوق تمامي حساب هاي متهم و همسر وي توسط دادسرا مسدود و سه فقره چك نامبرده به مبلغ 1 ميليارد و 162 ميليون و 101 هزار و 803 ريال ‏ چك دوم دو ميليارد و 511 ميليون و 537 هزار و 916 ريال و چك سوم 2 ميليارد و 358 ميليون و 176 هزار و 905 ريال نيز كه از متهم نزد بانك بود به اجرا گذاشته شد.

                            درمجموع با اقدامات صورت گرفته توسط بانك سپه و همكاري قوه قضاييه بالغ بر 30 ميليارد ريال ازكل مبلغ اختلاس شده (31 ميليارد و 988 ميليون و 47 هزار و 358 ريال) وصول و يا در حال وصول بوده و مابقي است با توجه به اقامه دعوا و شكايت عليه شركت طرف معامله متهم وصول خواهد شد.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #9644
                              رئيس اتحاديه فروشندگان خشكبار در گفتگو با ايلنا:


                              افزايش 50 درصدي قيمت خرما در ماه رمضان امسال



                              امسال قيمت خرما براي مصرف كننده نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد افزايش يافته است/ به واسطه برداشت سنتي محصول، چيزي حدود 20 تا 30 درصد محصول هنگام برداشت از بين ميرود.

                              ایلنا: رئيس اتحاديه فروشندگان آجيل و خشكبار كشور در خصوص وضعيت توليد خرماي سال جاري اعلام كرد: امسال به واسطه افزايش صادرات خرما، قيمت آن به ميزان قابل ملاحظه اي افزايش يافته است.

                              عليرضا ارزاني ممقاني با اشاره به اينكه امسال، سال كم باري در توليد خرما بود، به ايلنا گفت: امسال به واسطه بارندگي صورت گرفته، محصول خرماي ايرانشهر تا حدودي از بين رفت كه اين امر ميزان توليد را مقداري كاهش داد. اما ميزان محصول مناطق ديگر مناسب است.

                              وي با اشاره به افزايش قيمت خرما در سال جاري، به ويژه از اول فصل برداشت امسال، تصريح كرد: علت اصلي افزايش قيمت خرما در سال جاري، رشد قابل ملاحظه صادرات آن به واسطه افزايش نرخ ارز بود. اين امر منجر به كاهش موجودي و افزايش نسبي قيمت شد.

                              ارزاني ممقاني با تاكيد بر اينكه در حال حاضر قيمت هر كيلوگرم رطب چهار هزار و 200 تومان و خرماي زاهدي دو هزار و 700 تومان براي توزيع كننده است، اظهار داشت: امسال قيمت خرما براي مصرف كننده نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد افزايش يافته است. به تبع آن در ايام ماه رمضان نيز كه بيشترين تقاضا براي خرما در بازار ايجاد مي شود، قيمت ها نسبت به ماه رمضان سال گذشته با رشد 50 درصدي همراه است.

                              20 تا 30 درصد محصول خرما هنگام برداشت از بين مي رود
                              وي به بيان مشكلات توليد و بهره برداري محصول خرما در كشور اشاره كرد و در اين خصوص افزود: متاسفانه ما در حوزه برداشت محصول بسيار ضعيف عمل كرده و همچنان به روش هاي سنتي اين اقدام را انجام مي دهيم. به واسطه برداشت سنتي محصول، چيزي در حدود 20 تا 30 درصد محصول هنگام برداشت از بين مي رود.

                              رئيس اتحاديه فروشندگان خشكبار سيستم بسته بندي و فرآوري خرما در كشور را نيز ضعيف دانست و اظهار داشت: سيستم بسته بندي و فرآوري خرما در كشور بسيار ضعيف است كه اين امر به نوبه خود منجر به از بين رفتن محصول و كاهش كيفيت آن مي شود.

                              وي با اشاره به اينكه در حال حاضر خرما در برخي استان ها زير نظر اتحاديه هاي خشكبار و در برخي استان هاي ديگر به صورت متفرقه توزيع و صادر مي شود، گفت: امروز نيازمند ساماندهي در اين حوزه هستيم. بايد محصول خرما در تمام كشور زير نظر اتحاديه كشوري خشكبار اداره و نظارت شود.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #9645
                                رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی:


                                افزایش ۱۰۰ هزارتومانی حقوق بازنشستگان کافی نیست



                                اجرای این ماده با استقبال بازنشستگان همراه بوده است/ امیدواریم با توجه به تورم و قانون همسان سازی، مشکلات دیگر بازنشستگان نیز حل شود.

                                ایلنا: رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، ضمن استقبال از افزایش ۱۰۰ هزارتومانی حقوق بازنشستگان، این مبلغ را برای بازنشستگان ناکافی ارزیابی کرد.

                                علی اکبر خبازها در این زمینه به ايلنا گفت: در چند سال اخیر افزایش حقوق بازنشستگان به صورت ناقص اجرا میشد.

                                او افزود: این مبلغ از تیرماه سال جاری علاوه بر افزایش سالانه مبلغ مستمری، به بازنشستگان پرداخت میشود که این افزایش پرداختی در راستای اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است.

                                رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: اجرای این ماده با استقبال بازنشستگان همراه بوده است که امیدواریم با عنایت مسئولین و همکاری هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، با توجه به تورم و قانون همسان سازی، مشکلات دیگر بازنشستگان نیز حل شود.

                                گفتنی است براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، سازمان مکلف است میزان کلیه مستمریهای بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد باتوجه به افزایشهزینه زندگی با تصویب هیأت وزیران به همان نسبت افزایش دهد.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X