اخبار

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • علی بابا
    عضو فعال
    • Mar 2012
    • 972

    #9661
    در اصل توسط Mahshid20 پست شده است View Post
    چه کسی هواپیمای ترکیه را سرنگون کرد؟
    خبر سرنگونی هواپیمای جنگنده ترکیه در حریم هوایی سوریه، از شب گذشته تاکنون به یکی از مهمترین اخبار مربوط به خاورمیانه تبدیل شده است. جدیدترین جزئیات به دست آمده از این ماجرا، نشان می دهد که ابعاد این ماجرا از آنچه تصور می شد گسترده تر و در حقیقت، دربردارنده تقابل روسیه و ناتو است.
    خبر سرنگونی هواپیمای جنگنده ترکیه در حریم هوایی سوریه، از شب گذشته تاکنون به یکی از مهمترین اخبار مربوط به خاورمیانه تبدیل شده است. جدیدترین جزئیات به دست آمده از این ماجرا، نشان می دهد که ابعاد این ماجرا از آنچه تصور می شد گسترده تر و در حقیقت، دربردارنده تقابل روسیه و ناتو است.


    به گزارش «تابناک»، شب گذشته منابع خبری از سرنگونی یک هواپیمای جنگی ترکیه بر فراز خاک سوریه خبر دادند. منابع خبری سوری و ترک اندکی بعد صحت این خبر را تأیید و تصدیق کردند که هواپیمای مذکور وارد حریم هوایی سوریه شده است. اما در این میان، آنچه ناگفته ماند، این بود که چه کسی به واقع در پشت پرده سرنگونی این هواپیما قرار داشته است.


    جدیدترین گزارش های منابع نظامی غربی – که البته به صورت گسترده منتشر نشده – حکایت از آن دارد که هواپیمای مذکور توسط یک سامانه دفاع ضدهوایی پیشرفته به نام Buk-M2 مورد هدف قرار گرفته که اخیراً توسط روسیه در اختیار دولت سوریه قرار گرفته است.


    این سامانه که در میان کارشناسان ناتو به SA-11 شهرت دارد، توانایی هدف گرفتن هواپیماهای جنگی تا ارتفاع 14 کیلومتر و و سرعت 3 ماخ (هر ماخ برابر با 1224 کیلومتر در ساعت) را داراست.


    اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود؛ زیرا بر پایه این گزارش ها، از آنجا که سامانه مذکور تنها چند هفته پیش در اختیار سوریه قرار گرفته و نظامیان سوری هنوز به طور دقیق با شیوه کار با آن آشنا نیستند، بدون شک موشکی که شب گذشته از سوی این سامانه به سوی هواپیمای ترکیه پرتاب شده، توسط خود روس ها شلیک شده است.


    اما مهمترین نکته در این میان، آن است که برای اولین بار طی 15 ماه ناآرامی های سوریه، روسیه به طور تقریباً مستقیم وارد میدان شده و یک سلاح روسی، یکی از اعضای ناتو را هدف گرفته است. به این ترتیب، ترکیه که طی ماه های اخیر همواره از امکان دخالت ناتو در سوریه به استناد «ماده 5» منشور این سازمان سخن می گفت، اینک در شرایط فوق العاده پیچیده و حساسی قرار گرفته است.


    بهت و سردرگمی مقامات ترکیه از این ماجرا را به خوبی می توان از اظهارنظرها و موضع گیری های مقامات این کشور در مقابل واقعه مذکور دریافت. دولتمردان ترکیه که مدت ها با شور و حرارت از لزوم دخالت در سوریه سخن می گفتند، موضع گیری هایی بسیار خنثی در مقابل این ماجرا از خود نشان دادند.


    رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه تنها به این بسنده کرد که بگوید این کشور «پس از روشن شدن ابعاد واقعه»، «قدم های ضروری» را در پاسخ به آن برخواهد داشت. عبدالله گل، رئیس جمهور این کشور نیز ضمن اذعان به اینکه هواپیمای مذکور، حریم هوایی سوریه را نقض کرده، گفت غیرممکن است که هدف گرفته شدن هواپیمایمان در سوریه را نادیده بگیریم.


    به این ترتیب، واقعه شب گذشته را باید بیش از هرچیز هشداری بسیار جدی از سوی روسیه به اعضای ناتو در نظر گرفت مبنی بر اینکه این کشور اجازه نخواهد داد غرب در موضوع سوریه پای خود را از حدود مشخصی فراتر بگذارد.


    از سوی دیگر، با توجه به گزارش های تأیید شده مبنی بر اینکه هواپیماهای ترکیه طی ماه های اخیر به طور مداوم مشغول جاسوسی از خاک سوریه بوده اند، می توان چنین نتیجه گرفت که ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو، نقش پیش قراول را در ورود این سازمان به ماجرای سوریه داشته است؛ اما اکنون با آشکار شدن حمایت قاطع روسیه از سوریه، دیگر اعضای ناتو هم در قبال متحد خود راه سکوت در پیش گرفته اند.


    در همین رابطه، ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تنها به این جمله بسنده کرده که بگوید: «ما گزارش ها را دیده ایم... ما به طور قطع با متحد ترک خود در تماس بوده ایم... تا جایی که من اطلاع دارم، آن ها تاکنون این موضوع را در قالب ناتو مطرح نکرده اند».


    به این ترتیب، واقعه شب گذشته را می توان تحولی مهم در رابطه با بحران سوریه در نظر گرفت. بدون شک، اکنون کشورهای غربی در تلاشند تا ضمن تجزیه و تحلیل ابعاد این ماجرا، مفری برای سیاست های خود در قبال این کشور بیابند.
    ترکیه همون عربستان است
    جاش نیست اون صفت را این جا بیاورم
    . . .
    سلامتی و برکت بزرگترین نعمت ها هستند. بزرگترین آرزو هم عاقبت بخیری است. انشالله نصیبمان شود.

    نظر

    • علی بابا
      عضو فعال
      • Mar 2012
      • 972

      #9662
      در اصل توسط mohammad. پست شده است View Post
      فتنه !!!
      از کی تا حالا صدای اعتراض مردم به بی کفایتی و بی لیاقتی مسئولان نظام شده فتنه ؟! همین شماها هستید که باعث میشید به اسم اسلام و مبارزه با دشمنان اسلام مردم رو لگد مال کنند و با وجود تمام فشارهای روحی , روانی و اقتصادی باز هم زندگی با تمام نکبت و ننگش به حفظ شرف و آزادی و انسانیت ترجیح داده میشه ....
      این اون کلام اسلام و امام حسین نیست که دارند در بلندگوها فریاد میزنند , این همون نیرنگها و فریبهای معاویه و یزیدیان هست که داره تو گوش عوام دکلمه میشه !!
      دوست عزیز مطلب را با دقت بخون
      مثل اینکه با پیشینه قبلی جواب داده ای
      منظور از جملات بالا فتنه ای است که از سوی غرب داره پیاده می شود و وعده ان داده شده است
      سلامتی و برکت بزرگترین نعمت ها هستند. بزرگترین آرزو هم عاقبت بخیری است. انشالله نصیبمان شود.

      نظر

      • کریم مهدوی
        عضو فعال
        • May 2012
        • 813

        #9663
        یادمه سال گذشته یه پرونده اقتصادی را قرار بود وکالتش را به عهده بگیریم که بزرگی در همون جمع گفت:سال آخر ریاست جمهوری احمدی نژاد به معنای واقعی هرج و مرج میشه
        چون همه می خوان جمع کنن و پس انداز کنن که رفتنی ان
        دقیقا الان همین اتفاق افتاد
        مرغ نزدیک هفت هزار تومان
        هر خودرو به درد نخور داخلی حداقل دو میلیون - سه میلیون بالاتر از خرید معمولی
        سهاما همه صف فروش
        بد اوضاعی
        تو مرد باش و میاندیش از گرانی درد/همیشه درد به سروقت «مرد» می آید

        نظر

        • rajabnejad
          عضو فعال
          • Jan 2012
          • 4331

          #9664
          سعیدی: ورود سپاه به عرصه اقتصادي و بانكداري قابل توجيه است

          نماينده وليفقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به كاركردهاي امنيتي، نظامي، اطلاعاتي و سازندگي سپاه اظهار كرد: ورود سپاه به عرصه سازندگي جزو رسالت ذاتياش است.


          به گزارش «ايسنا»، حجتالاسلام والمسلمين علي سعيدي در هشتمين مراسم انتخاب كتاب سال سپاه و تجليل از پاسداران اهل قلم، درباره فعاليتهاي سپاه در عرصه سازندگي گفت: طبق بررسيهايي كه انجام دادهام، سپاه وارد پروژههايي ميشود كه بخش خصوصي امكان رقابت با آن را ندارد و كمتر وارد اين عرصه ميشود. از اين رو ورود سپاه به عرصه سازندگي جزو رسالت ذاتياش است.
          وي اضافه كرد: اينكه سپاه با ورود به برخي پروژهها جايگزين شركتهاي فرانسوي و آلماني ميشود، در راستاي حفظ بنيان نظام و انقلاب اين اقدامات را انجام ميدهد و از همين رو ورود به عرصه اقتصادي و بانكداري نيز امري قابل توجيه است. نماينده وليفقيه در سپاه، كاركرد اطلاعاتي سپاه را مربوط به شناسايي جريانهاي معارض، مخالف، معاند و محارب منحصر دانست و تاكيد كرد: سپاه در عرصه سايبري و تقابل با هجمههاي نرمافزاري دشمن، افتخارات بزرگي در پروندهاش ثبت كرده است.
          هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #9665
            مرسی: شیعیان از یهودیان برای اسلام خطرناک تر هستند!

            محمد حسین الیعقوب شیخ سلفی مصری گفت: به دکتر مرسی گفتم، من یک رئیس جمهور سلفی می خواهم که از قرآن و سنت به مانند مسلمانان گذشته پیروی کند.



            محمد حسین الیعقوب شیخ سلفی مشهور مصری گفت: شورای محققان اسلامی(در عربستان) از دکتر مرسی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.

            به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.ir ، وی با اشاره به حضور احمد شفیق در دور دوم انتخابات، افزود: ایا ما راه حل دیگری هم داشتیم؟ ایا فردی از شما (حاضران در جلسه سخنرانی) راه حل دیگری دارد؟ خیر هیچ راه حلی جز حمایت از مرسی وجود نداشت.



            این روحانی مشهور مصری گفت: من به مرسی تمام چیزهایی که شما می خواهید بگویید را گفتم.

            محمد حسین الیعقوب افزود: به دکتر مرسی گفتم من یک رئیس جمهور سلفی می خواهم که از قرآن و سنت به مانند مسلمانان گذشته پیروی کند.

            این شیخ سلفی اضافه کرد: مرسی به من گفت، ما هم به دنبال آنچه شما گفتید هستیم.

            وی افزود: من فیلم ویدویی سخنان مرسی در این رابطه را دارم.

            الیعقوب گفت: من از مرسی در مورد شیعیان پرسیدم و او گفت که شیعیان از یهودیان برای اسلام خطرناک تر هستند.


            به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.ir ،این شیخ سلفی گفت: به او گفتم که رئیس جمهوری می خواهم که از امریکا نترسد، مرسی سپس گفت، من نمی ترسم.
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • کیان
              کاربر فعال
              • May 2012
              • 634

              #9666
              به به
              گل بود به سبزه نیز اراسته شد
              بیداری اسلامی رو به ملت عزیزمان تبریک عرض میکنم
              علت بروز مشکلات نادانی افراد نیست، بلکه بیشتر دانسته هایی هست که حقیقت ندارند!

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #9667
                نفت پارس جنوبی در جیب قطریها/ تعلل 24 ساله شرکت ملی نفت

                خبرگزاری فارس: برداشت نفت از لایه نفتی پارسجنوبی که 24سال پیش کشف شد و با قطر مشترک است، درپی تعلل شرکت نفت و اختلاف بین شرکت نفتوگاز پارس، پترو ایران و نیکو هنوز به 35 هزار بشکه نرسید ولی قطر روزانه 450هزار بشکه برداشت میکند.


                به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، لایه نفتی پارس جنوبی با ذخیرهای بالغ بر 1.6 میلیارد بشکه نفت درجا، بین دو کشور ایران و قطر، مشترک میباشد این میدان در سال 1367 کشف، لیکن اولین چاه اکتشافی آن در سال 1377 حفاری گردیده است.
                متعاقبا پس از 6 سال مناقصه بینتیجه برای جذب پیمانکاران خارجی، اجرای فاز اول طرح مذکور به صورت ترک تشریفات مناقصه در اسفندماه 1383 طی قراردادی برای مدت 19 ماه به صورت بیع متقابل به شرکت توسعه پترو ایران واگذار گردید و طبق برنامه میبایست از آذرماه سال 1385 از طرح مزبور بهرهبرداری به عمل میآمد.
                با وجود مشترک بودن لایه نفتی پارس جنوبی با میدان الشاهین قطر و بهرهبرداری قریب به 450 هزار بشکه نفت در روز توسط طرف قطری، حیت برداشت روزانه 35 هزار بشکه در فاز اول این طرح تاکنون محقق نشده است.
                طبق بررسی انجام شده توسط سازمان بازرسی، صرفا چاههای مربوط به بلوک A در میدان حفاری شده و در بلوک C که نزدیک مرز است، هیچ چاه تولیدی حفاری نگریده و همچنین برای خرید یا ساخت TOP SLDE و تاسیسات سرچاهی و پالایشگاه و ساخت واحد فروش و ذخیره شناور (FPSO) نیز اقدام موثری انجام نشده است و پیشرفت طرح مجموعا کمتر از 50 درصد میباشد.
                علیرغم ضعف پیمانکار و وجود اختلاف بین شرکت نفت و گاز پارس و شرکتهای پترو ایران و نیکو، مدیریت شرکت ملی نفت، موضوع را به صورت جدی دنبال ننموده و اقدام اصولی جهت رفع ابهامات و حل مشکلات به عمل نیاورده است.
                اخیرا مبحث جدیدی تحت عنوان مستقل بودن بخشی از لایههای نفتی از سوی شرکت نفت و گاز پارس مطرح و د رسانهها منتشر گردیده است. عدم بررسی دقیق این امر میتواند اتمام فاز اول و تولید زودهنگام را تحتالشعاع قرار دهد.
                برابر تحقیقات هیات بازرسی، شرکت شلمبره در سال 2005 با بررسی نقشههای موجود در آن زمان یک فرو رفتگی فیمابین نواحی A و B و C اعلام میکند و احتمال میدهد این فرورفتگی ممکن است ناحیه A را از نواحی B و C جدا کرده باشد، لیکن در سال 2010 مدیریت اکتشاف شرکتملی نفت با بررسی نقشههای ژئوفیزیکی موجود، این نظریه را رد مینماید، لذا تا زمانی که دلایل و مدارک کافی مبنی بر مستقل بودن بخشی از میدان به تایید کارشناسان ذیصلاح نرسد بایستی از بیان نظرات غیرکارشناسانه و انحراف خودداری گردد.
                خاطرنشان میمسازد مصوبه شورای اقتصاد برای واگذاری طرح توسعه به صورت ترک تشریفات با فرض مشترک بودن میدان صادر شده است.
                با توجه به ماموریت شرکت نفت فلات قاره در تولید نفت از میادین دریایی و تجربیات این شرکت در اینگونه میادین نفتی و از طرفی حجم بالای ماموریت شرکت نفت و گاز پارس و تراکم تاسیسات طرحها در منطقه ویژه انرژی پارس (عسلویه)، واگذاری مسوولیت توسعه طرح لایههای نفتی پارس جنوبی به شرکت نفت فلات قاره مورد توصیه اکید میباشد. در صورت امکان انتقال نفت تولیدی از لایه نفتی پاس جنوبی به جزیره لاوان و استفاده از پالایشگاه لاوان، این اقدام اصولی و اقتصادیتر به نظر میرسد.
                در آغاز طرح گزینه انتقال تولید نفت میدان به صورت دو فازه (پس از آبگیری در دریا) و به صورت سه فازه از طریق خط لوله مورد بررسی واقع شده که نهایتا در اولینMDP، نصب سکوهای A و C برای آبگیری تایید شده و پس از آن به استفاده از FPSO تغییر یافته است، در آن زمان انتقال نفت تولیدی به جزیره لاوان نیز مورد بحث بوده است.
                اهم پیشنهادهای اصلاحی ارائه شده جهت بهبود وضعیت طرح توسعه لایههای نفتی پارس جنوبی عبارتند از:
                لزوم رفع ابهامات و اختلافات فنی، قراردادی و مالی رفع و تسریع در تکمیل فاز تولید زودهنگام با حضور مدیریتهای شرکت نفت و گاز پارس، شرکت پترو ایران و شرکت نیکو.
                ارزیابی فنی و اقتصادی جهت انتقال نفت تولیدی از طریق خطوط لوله به صورت دو فاز (نفت و گاز) یا سه فازه (آب، نفت و گاز) به جزیره لاوان با توجه به مشکالت تامین FPSO و همزمان با پیگیری ساخت آن و با توجه به شرایط روز.
                طراحی خطوط لوله انتقال به نحو قابل استفاده و فاز توسعه نهایی در صورت تایید انتقال نفت تولیدی در فاز اول با خط لوله.
                برسی امکان استفاده از PSU موجود در میدان سروش و نورزو برای طرح تولید زودهنگام از لایههای نفتی پارس جنوبی.
                بررسی و اقدام در خصوص واگذاری مسوولیت توسعه لایههای نفتی پارس جنوبی به شرکت نفت فلات قاره ایران با توجه به تجربیات طولانی شرکت نفت فلات قاره در توسعه میادین نفتی دریایی و بهرهبرداری از آنها.
                ضرورت بازنگری در تبعات فنی و اقتصادی نانشی از تغییرات MDP و حجم کار به منظور دسترسی به اهداف تولید و سقف قرارداد.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • bourse12
                  عضو عادی
                  • Aug 2011
                  • 51

                  #9668
                  در اصل توسط alijon پست شده است View Post
                  ترکیه همون عربستان است
                  جاش نیست اون صفت را این جا بیاورم
                  . . .
                  عزیزم اینها هر که هستند و هر صفتی دارند برای مردم خودشان بهترین و محبوبترین هستند و دنبال حل مشکلات دنیا و مدیریت جهان هم نیستند.
                  فکر کردی بقیه کشورها مثل ما هستند که منافع مردمشان را فدای ونزوءلا و بولیوی و افغانستان و لبنان و . . . کنند?
                  از اولش هم قرار نبوده آنها رهبران محبوب من و شما باشند.
                  آخرین ویرایش توسط bourse12؛ 2012/06/24, 11:11.

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #9669
                    انتقاد دوباره وزير صنعت و تجارت از عملكرد بانك مركزي






                    وزير صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از بانك مركزي گفت: بانك مركزي به پيشنهاد ما درباره تسريع فرآيند اعطاي وام به توليدكنندگان توجهي نكرده است.
                    به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهدي غضنفري در نشست تامين مالي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به بانك مركزي پيشنهاد كردهايم كه فرآيند استعلام براي دادن وام به بخش خصوصي سريعتر شود كه معاون وزارتخانه نيز سازوكارهاي اين كار را به بانك مركزي پيشنهاد كرد.
                    وي افزود: متاسفانه بانك مركزي تاكنون توجهي به پيشنهاد ما نكرده است. ما ميخواستيم كارمند افتخاري بانك مركزي باشيم، اما بانك مركزي تاكنون به ما افتخار اين كار را نداده است.
                    وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طولاني بودن فرآيند اعطاي وام به توليدكنندگان بخش خصوصي گفت: اميدواريم بانك مركزي بيشتر به بحث حمايت از توليد توجه كند.
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #9670
                      عضو انجمن قطعهسازان مطرح كرد:
                      خودروسازان براي واردات قطعه از چين مسابقه گذاشته اند






                      عضو انجمن قطعه سازان از شكلگيري مسابقه واردات قطعه به ويژه از چين در ميان خودروسازان بزرگ داخلي در سال حمايت از توليد ملي خبر داد.
                      محسن رزمخواه در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در حاليكه قطعهسازان در حدود هفت ماه اخير مطالبات خود را از خودروسازان دريافت نكردهاند، هياتهاي كارشناسي از برخي خودروسازان بزرگ كشور به كشورهايي همچون هند و چين براي واردات قطعه سفر ميكنند.
                      وي با بيان اينكه عدم پرداخت مطالبات قطعهسازان در هفت - هشت ماه اخير كمبود شديد نقدينگي در اين بخش و كاهش توليد قطعه را به دنبال داشته است، خاطرنشان كرد: در اين شرايط خودروساز به جاي آنكه مطالبات قطعهساز را پرداخت كرده و شرايط عادي براي حفظ توليد قطعات خودرويي را فراهم كند، به راحتي قطعات خارجي را جايگزيني قطعات داخلي كه توليد آنها كاهش يافته ميكند، بهگونهاي كه پولي كه بايد بابت مطالبات قطعهسازان پرداخت شود، نصيب توليدكنندگان چيني ميشود.
                      اين عضو انجمن قطعهسازان ادامه داد: در اين شرايط زنگ بحران نقدينگي در صنعت قطعه به صدا درآمده و سرمايهگذاريهاي عظيمي كه در دهههاي 70 و 80 در اين صنعت شكل گرفته و پيشرفت شكوهمند صنعت خودرو و قطعه در اين دو دهه در معرض نابودي قرار گرفته است.
                      وي افزود: در حال حاضر صنعت قطعه دچار افت قابل توجه توليد شده و برخي واحدهاي قطعهسازي نيز تعطيل شدهاند كه در صورت ادامه اين روند به تدريج توان توليد داخل به حداقل ممكن رسيده و دوباره به يك مونتاژكار صرف در صنعت خودرو تبديل خواهيم شد.
                      رزمخواه با بيان اينكه در حال حاضر با توجه به حجم سفارشها از ايران، برخي از قطعهسازان چيني خطوط توليد كارخانههاي خود را تنها مختص به قطعات صادراتي به ايران تنظيم كردهاند، تصريح كرد: روا نيست در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري سال حمايت از توليد ملي ناميده شده، واحدهاي فعال قطعهسازي كشور تعطيل، كارگران ايراني بيكار و سرمايههاي صنعتگران كشور نابود شود.
                      عضو انجمن قطعهسازان تصريح كرد: خودروسازان داخلي به جاي واردات قطعات از چين، مطالبات قطعهسازان داخلي را پرداخت كنند تا با تزريق نقدينگي روند توليد قطعات روال عادي خود را بازيابد.
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • Jamshidyar
                        كاربر فعال
                        • Oct 2011
                        • 556

                        #9671
                        برداشت نفتی قطر از پارس جنوبی حداقل 13 برابر ایران!! (خاک بر سر بعضی ها)

                        سازمان بازرسی با بررسی سرنوشت طرح توسعه لایه مشترک نفتی پارس جنوبی، گزارش داد: برداشت ایران از این لایه نفتی مشترک در حالی هنوز به 35 هزار بشکه نرسیده است که قطر روزانه 450 هزار بشکه برداشت میکند.

                        به گزارش مهر، اداره کل نظارت و بازرسی نفت سازمان بازرسی کل کشور گزارش داد: لایه نفتی پارس جنوبی با ذخیرهای بالغ بر 1.6 میلیارد بشکه نفت درجا، بین دو کشور ایران و قطر، مشترک است. این میدان در سال 1367 کشف، لیکن اولین چاه اکتشافی آن در سال 1377 حفاری شده است.

                        متعاقبا پس از 6 سال مناقصه بینتیجه برای جذب پیمانکاران خارجی، اجرای فاز اول طرح مذکور به صورت ترک تشریفات مناقصه در اسفندماه 1383 طی قراردادی برای مدت 19 ماه به صورت بیع متقابل به شرکت توسعه پترو ایران واگذار گردید و طبق برنامه میبایست از آذرماه سال 1385 از طرح مزبور بهرهبرداری به عمل میآمد.

                        با وجود مشترک بودن لایه نفتی پارس جنوبی با میدان الشاهین قطر و بهرهبرداری قریب به 450 هزار بشکه نفت در روز توسط طرف قطری، حیت برداشت روزانه 35 هزار بشکه در فاز اول این طرح تاکنون محقق نشده است.

                        براساس بررسی انجام شده، صرفا چاههای مربوط به بلوک a در میدان حفاری شده و در بلوک c که نزدیک مرز است، هیچ چاه تولیدی حفاری نگریده و همچنین برای خرید یا ساخت top slde و تاسیسات سرچاهی و پالایشگاه و ساخت واحد فروش و ذخیره شناور (fpso) نیز اقدام موثری انجام نشده است و پیشرفت طرح مجموعا کمتر از 50 درصد است.

                        باوجود ضعف پیمانکار و وجود اختلاف بین شرکت نفت و گاز پارس و شرکتهای پترو ایران و نیکو، مدیریت شرکت ملی نفت، موضوع را به صورت جدی دنبال ننموده و اقدام اصولی جهت رفع ابهامات و حل مشکلات به عمل نیاورده است.

                        اخیرا مبحث جدیدی تحت عنوان مستقل بودن بخشی از لایههای نفتی از سوی شرکت نفت و گاز پارس مطرح و در رسانهها منتشر شده است. عدم بررسی دقیق این امر میتواند اتمام فاز اول و تولید زودهنگام را تحتالشعاع قرار دهد.

                        برابر تحقیقات هیئت بازرسی، شرکت شلمبره در سال 2005 با بررسی نقشههای موجود در آن زمان یک فرو رفتگی فیمابین نواحی a و b و c اعلام میکند و احتمال میدهد این فرورفتگی ممکن است ناحیه a را از نواحی b و c جدا کرده باشد، لیکن در سال 2010 مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت با بررسی نقشههای ژئوفیزیکی موجود، این نظریه را رد مینماید، لذا تا زمانی که دلایل و مدارک کافی مبنی بر مستقل بودن بخشی از میدان به تایید کارشناسان ذیصلاح نرسد بایستی از بیان نظرات غیرکارشناسانه و انحراف خودداری شود. مصوبه شورای اقتصاد برای واگذاری طرح توسعه به صورت ترک تشریفات با فرض مشترک بودن میدان صادر شده است.

                        با توجه به ماموریت شرکت نفت فلات قاره در تولید نفت از میادین دریایی و تجربیات این شرکت در اینگونه میادین نفتی و از طرفی حجم بالای ماموریت شرکت نفت و گاز پارس و تراکم تاسیسات طرحها در منطقه ویژه انرژی پارس (عسلویه)، واگذاری مسوولیت توسعه طرح لایههای نفتی پارس جنوبی به شرکت نفت فلات قاره مورد توصیه اکید است. در صورت امکان انتقال نفت تولیدی از لایه نفتی پاس جنوبی به جزیره لاوان و استفاده از پالایشگاه لاوان، این اقدام اصولی و اقتصادیتر به نظر میرسد.

                        در آغاز طرح گزینه انتقال تولید نفت میدان به صورت دو فازه (پس از آبگیری در دریا) و به صورت سه فازه از طریق خط لوله مورد بررسی واقع شده که نهایتا در اولینmdp، نصب سکوهای a و c برای آبگیری تایید شده و پس از آن به استفاده از fpso تغییر یافته است، در آن زمان انتقال نفت تولیدی به جزیره لاوان نیز مورد بحث بوده است.

                        اهم پیشنهادهای اصلاحی ارائه شده جهت بهبود وضعیت طرح توسعه لایههای نفتی پارس جنوبی عبارتند از:

                        * لزوم رفع ابهامات و اختلافات فنی، قراردادی و مالی رفع و تسریع در تکمیل فاز تولید زودهنگام با حضور مدیریتهای شرکت نفت و گاز پارس، شرکت پترو ایران و شرکت نیکو

                        * ارزیابی فنی و اقتصادی جهت انتقال نفت تولیدی از طریق خطوط لوله به صورت دو فاز (نفت و گاز) یا سه فازه (آب، نفت و گاز) به جزیره لاوان با توجه به مشکالت تامین fpso و همزمان با پیگیری ساخت آن و با توجه به شرایط روز.

                        طراحی خطوط لوله انتقال به نحو قابل استفاده و فاز توسعه نهایی در صورت تایید انتقال نفت تولیدی در فاز اول با خط لوله.

                        *بررسی امکان استفاده از psu موجود در میدان سروش و نورزو برای طرح تولید زودهنگام از لایههای نفتی پارس جنوبی

                        * بررسی و اقدام در خصوص واگذاری مسوولیت توسعه لایههای نفتی پارس جنوبی به شرکت نفت فلات قاره ایران با توجه به تجربیات طولانی شرکت نفت فلات قاره در توسعه میادین نفتی دریایی و بهرهبرداری از آنها

                        *ضرورت بازنگری در تبعات فنی و اقتصادی نانشی از تغییرات mdp و حجم کار به منظور دسترسی به اهداف تولید و سقف قرارداد
                        موسسه خیریه حمایت از کودکان سرطانی (محک)
                        www.mahak-charity.org/main/fa

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #9672
                          خونفروشی رسمی در شیراز!
                          این اقدام سازمان انتقال خون موجب تحمیل هزینه های سرسام آوری خصوصاً به بیماران خاص (نظیر تالاسمی) و نیز بیماران سرطانی خواهد شد.
                          آفتاب: اداره کل انتقال خون استان فارس طی اقدام بیسابقهای اقدام به فروش محصولات خون نموده است!

                          به گزارش شیرازه ، این خون که توسط مردم با نیات انسان دوستانه در اختیار سازمان انتقال خون قرار می گیرد، اخیراً با قیمت بالایی به بیماران نیازمند آن فروخته میشود!

                          این اقدام سازمان انتقال خون موجب تحمیل هزینه های سرسام آوری خصوصاً به بیماران خاص (نظیر تالاسمی) و نیز بیماران سرطانی خواهد شد.

                          لازم به ذکر است که برخی کشورها نظیر شماری از کشورهای حاشیه خلیج فارس، به دلایل متعدد از جمله عدم وجود حس نوع دوستی، پول پرستی زایدالوصف و ... مجبورند به منظور تهیه خون لازم برای بیماران، از حربه وعده مالی استفاده کنند و در همین راستا به کسانی که حاضر میشوند خون خود را در اختیار هموطنان بیمارشان قرار دهند مبالغ کلانی پرداخت می کنند؛ اما در کشور ایران که هنوز بحمدالله دچار چنین عارضه های سخیفی نگشته است، مردم فهیم و غیور کشورمان، برای کمک به همنوعان و نیز به منظور حفظ سلامت خود، هیچ گاه وجهی را دریافت نمی کنند و خون خود را تنها بطور امانت به سازمان انتقال خون تحویل می دهند تا برای رفع نیازهای حیاتی هموطنان مورد استفاده قرار گیرد.

                          با این حال اخیرا سازمان انتقال خون، بجای رد امانت به نیازمندان و اهداء رایگان خون به بیماران، اقدام به فروش آن به مبالغی گزاف کرده است؛ به طوری که یک لیتر پلاسما فرزیس در بیمارستان، به مبلغ 200 هزار تومان فروخته می شود! این اقدام سازمان انتقال خون که با شعار "اهداء خون، اهداء زندگی" خون را از مردم بطور رایگان دریافت می نماید، پدیده ای عجیب و قابل تأمل است.

                          شایان ذکر است اداره کل انتقال خون استان فارس در ذیل نامه خود به بیمارستانها، اعلام آمادگی نموده است که با سازمانهای بیمه گر به جهت تقبل بخشی از هزینه توسط ایشان جلسه مشترک برگزار نماید!

                          به گزارش شیرازه این در حالیست که کلیه تعهدات سازمانهای بیمه گر در سطح کلان مدیریتی تعیین میشود و ادارات کل استانها به هیچ وجه در این خصوص تصمیم گیرنده نیستند؛ حتی اگر این کار در دستور بررسی توسط بیمه گران قرار بگیرد، مدت زمان مدیدی لازم است تا در این خصوص نتیجه گیری و اقدام شود و لذا این سئوال مهم باقی می ماند که بیماران نیازمند به خون، این هزینه گزاف را چگونه تأمین کنند؟

                          به گزارش فارس،هنوز مشخص نیست این اقدام توسط سازمان انتقال خون ایران اجرائی شده و یا اداره کل انتقال خون استان فارس رأساً اقدام به آن نموده است.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #9673
                            یوسف رشیدی با اشاره به آخرین وضعیت آلودگی صوتی در پایتخت گفت: منطقه 6 شهر تهران از لحاظ آلودگی صوتی در صدر مناطق دیگر شهر تهران قرار دارد که به ترتیب ده منطقه پر سر و صدای شهر تهران 6، 10، 11، 12، 7، 13، 3، 19، 18 و 2 هستند که با توجه به تعداد و سرعت خودروها در این مناطق، مقدار کیلومتر پیمایش خودروها و توزیع نوع آنها، در هر منطقه و میزان اتوبانهای موجود این تقسیمبندی انجام شده است.

                            مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: شهر تهران از لحاظ آلودگی صوتی مانند آلودگی هوا در صدر کشورهای جهان قرار میدهد.

                            به گزارش مهر، یوسف رشیدی با اشاره به آخرین وضعیت آلودگی صوتی در پایتخت گفت: منطقه 6 شهر تهران از لحاظ آلودگی صوتی در صدر مناطق دیگر شهر تهران قرار دارد که به ترتیب ده منطقه پر سر و صدای شهر تهران 6، 10، 11، 12، 7، 13، 3، 19، 18 و 2 هستند که با توجه به تعداد و سرعت خودروها در این مناطق، مقدار کیلومتر پیمایش خودروها و توزیع نوع آنها، در هر منطقه و میزان اتوبانهای موجود این تقسیمبندی انجام شده است.

                            نقشه های صوتی سالیانه تغییر می کند

                            وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته دنیا جهت اجرا و ساخت اتوبانها و مناطق حساس به سر و صدا مانند مدارس و بیمارستانها از نقشههای صوتی استفاده میکنند گفت: هرچند نقشه های صوتی با توجه به افزایش سالیانه تعداد خودروها و حجم ترافیک تغییر می کنند.

                            اگزوز موتورسیکلتها 90 دسیبل صدا تولید می کنند

                            رشیدی ادامه داد: طبق آمار و ارقام، در شهر تهران 25 درصد وسایل حمل و نقل جادهای را موتورسیکلتها تشکیل میدهند که صدایی نزدیک به 83 دسیبل در فاصله 10 متری خود تولید می کنند و اگزوز موتورسیکلتها صدایی در حدود 90 دسیبل و حتی بالاتر تولید میکند. همچنین 60 درصد وسایل حمل و نقل جادهای را خودروهای سواری در بر میگیرد. با توجه به تردد بیش از 3 میلیون خودرو در شهر تهران که نزدیک به 2 ملیون 300 هزار آنها سواریاند شهر تهران را از لحاظ آلودگی صوتی مانند آلودگی هوا در صدر کشورهای جهان قرار میدهد.

                            آلودگی صوتی اتوبانها دو برابر حد استاندارد

                            مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در مناطق مرکزی شهر تهران تعداد موتورسیکلتها به مراتب بیشتر است. در نهایت با توجه به اطلاعات حاصله در شرکت کنترل کیفیت هوا در خیابانها و اتوبانهای شهر تهران نزدیک به 8/47 درصد خودروهای سواری و موتورسیکلتها صدایی بالاتر از 81 دسیبل ایجاد میکنند در حالیکه استاندارد آلودگی صوتی برای منازل مسکونی در روز 55 دسیبل و شب 45 دسیبل است.

                            وی افزود: در حال حاضر 39 ایستگاه سنجشگر صدا در سطح شهر نصب شده است که اطلاعات را بصورت لحظه ای دریافت میکنند.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • پرریسک
                              عضو فعال
                              • Feb 2012
                              • 6797

                              #9674
                              شاید دلیل رشد دلار ومنفی شدن شدید بازار ...

                              تماسهای تلفنی داود اوغلو با همتایان خود درباره سرنگونی جنگنده ترکیه در سوریه
                              خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه ترکیه طی تماسهای تلفنی با وزیران امور خارجه برخی کشورها از جمله آمریکا و ایران دربار حادثه سرنگونی یک فروند جنگنده ارتش این کشور توسط سوریه به گفتگو پرداخت.

                              به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، در پی حادثه سرنگونی یک فروند جنگنده کشور ترکیه توسط دفاع هوایی سوریه، احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه شب گذشته طی تماسهای تلفنی با وزیران امور خارجه برخی کشورها از جمله ایران، آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، عربستان سعودی و نیز کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نبیل عربی دبیرکل اتحادیه عرب در مورد حادثه مذکور به گفتگو پرداخت.

                              داود اوغلو در این تماسهای تلفنی دیدگاهها و ارزیابیهای دولت آنکارا از ماجرا را به مخاطبان خود منتقل ساخت.

                              دیپلماسی تلفنی داود اوغلو در ساعات پایانی شب گذشته با تماس تلفنی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و متعاقب آن اکمل الدین احسان اوغلو دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ادامه یافت.

                              داود اوغلو در ادامه تماسهای تلفنی خود با نخست وزیر اردن، وزرای امور خارجه امارات متحده عربی و همچنین بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز گفتگو کرد.

                              این در حالی است که گفته میشود وزارت امور خارجه ترکیه قصد دارد امروز سفرای 5 کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و نمایندگان ناتو و سفرای برخی کشورهای عربی در آنکارا را برای بحث و تبادل نظر درباره این ماجرا دعوت کند.

                              نظر

                              • پرریسک
                                عضو فعال
                                • Feb 2012
                                • 6797

                                #9675
                                روزنامه ديلي استار از آماده باش انگليس براي حمله به سوريه خبرداد

                                » سرویس: بين الملل - آسيا،خاورميانه کد خبر: 91040401993
                                یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
                                روزنامه ديلي استار ساندي از آماده باش انگليس براي حمله به سوريه در پي تيره شدن روابط سوريه و تركيه پرده برداشت.

                                به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين روزنامه انگليسي زبان در تازهترين خبر خود نوشت: در پي تيره شدن روابط سوريه و تركيه پس از سقوط هواپيماهاي تركيهاي در حريم هوايي سوريه انگليس شماري از جنگندههاي خود را به حالت آماده باش درآورده است تا در صورت هرگونه حمله احتمالي به سوريه از سوي تركيه حملات خود را به دمشق آغاز كند.

                                اين اقدام انگليس پس از آن بود كه دولت تركيه متعهد شد كه انتقام اين اقدام دولت سوريه را خواهد گرفت.

                                روزنامه ديلي استار ساندي هم چنين نوشت كه عبدالله گل، رئيس جمهوري تركيه پيشتر متعهد شده بود كه كشورش اقدامات ضروري و لازم را براي پاسخگويي به اين اقدام اتخاذ خواهد كرد.

                                بنا به نوشته روزنامه مذكور، هرگونه حمله انتقام جويانه تركيه به سوريه به معناي مشاركت جنگندههاي انگليسي در حمايت از همپيمانانشان در سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در حمله هوايي به سوريه است.

                                روزنامه ديلي استار ساندي در پايان همچنين اشاره كرد كه به محض اينكه تركيه تصميم بگيرد از نيروهاي خود براي پاسخ به اين اقدام سوريه استفاده كند كشورهاي ديگر عضو ناتو از جمله انگليس و آمريكا از اين اقدام حمايت كرده و در حمله به سوريه مشاركت خواهند كرد.

                                از سوي ديگر، ايگور مارگولف، معاون وزير امور خارجه روسيه نيز طي اظهاراتي عنوان داشت: تلاش براي تغيير نظام كنوني سوريه و حمايت يك جانبه از مخالفان اين كشور در حقيقت منجر به جنگهاي داخلي در اين كشور خواهد شد.

                                وي افزود: ما شكي نداريم كه تلاشهاي كشورهاي بيگانه براي اجراي طرحهاي خود جهت تغيير نظام حاكم در سوريه و كمك يكجانبه آنها به مخالفان سوري در حقيقت راه مستقيم كشيده شدن سوريه به جنگ داخلي است كه در نهايت نتايج و پيامدهاي ناگواري را به همراه خواهد داشت كه اين نتايج نه فقط شامل حال ملت سوريه ميشود بلكه همه منطقه را فرا خواهد گرفت.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X