کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
استاد محلوجی عزیز برای فروش خگستر امروز چه کنیم بفروشیم یا خیر ؟؟؟ وساپا و خوارزم کدام برای خرید امروز بهترند در چه قمتی وخوارزم باز شد خرید کنیم ؟؟؟.............ممنون اگر جواب بنده را بدهید استاد
استاد محلوجی عزیز برای فروش خگستر امروز چه کنیم بفروشیم یا خیر ؟؟؟ وساپا و خوارزم کدام برای خرید امروز بهترند در چه قمتی وخوارزم باز شد خرید کنیم ؟؟؟.............ممنون اگر جواب بنده را بدهید استاد
درود
همون شاهین هم بگید ما قبول داریم ...
مقاومت خگستر 360 و حمات معتبر 330 هست بتونه از 360 بگذره که احتمال داره هدف بعدی 400
وخارزم حوالی 140 برای خرید مناسب است ...
خرید طلایی دیروز خودم
ثعمرا در قیمت بالا!!!!!!!!!!/:.sadsmiley.://:.sadsmiley.://:.sadsmiley.://:.sadsmiley.://:.negaran.://:.negaran.://:.negaran.://:.negaran.://:.negaran.://:.negaran.://:.negaran.://:.negaran.:/
اینکه غصه نداره بورس همینه دیگه دیروز هم خیلیها به امید امروز خرید کردن ولی ...............انشاا... که تن ادم سالم باشه امیدوارم که ساختمانیها جم کنند ودوستان از ناراحتی در بیان .
چه جالب زنگ زدم به امور سهامش خانم همین حرف شما رو زدش حالا مگه صورت های مالی شرکت چطوری هاست
شرکت سرمایه گذاری که بخواد با فروش دارایی سود بسازه یعنی داره یک سود موقت ایجاد می کنه
قبول دارم این پول خارج از شرکت نرفته اما برای مدتی یک خلا سرمایه گذاری ایجاد میشه و تا شرکت بخواد در یک سرمایه گذاری دیگر شرکت کند و سود کسب کند مدتی طول می کشد
این شرکت داره برخی از دارایی های خودشو می فروشه
یک خلا سود ایجاد میشه و برای مدتی سهم افت خواهد کرد و به همین دلیل به سود حاصل از فروش آن P/E حاصل از سرمایه گذاری داده نمی شود
در روزهایی که ایران خودروییها در حال مذاکره با شرکای فرانسوی خود (رنو و پژو) برای آغاز همکاریهای جدید و البته متفاوت از قبل هستند، خبر میرسد شریک سوم نیز ...
در روزهایی که ایران خودروییها در حال مذاکره با شرکای فرانسوی خود (رنو و پژو) برای آغاز همکاریهای جدید و البته متفاوت از قبل هستند، خبر میرسد شریک سوم نیز در راه است و از شرق اروپا به کیلومتر 14 جاده مخصوص خواهد آمد.
آن طور که مقامات ارشد ایران خودرو در واکنش به پیگیریهای «دنیای اقتصاد» عنوان کردند، شریک سوم شرکت خودروسازی ایران «اشکودا» است، شرکتی که اگرچه در جمهوری چک مستقر است، اما سالها است زیرمجموعه فولکس واگن به شمار میرود و بهنوعی از آن بهعنوان خودروسازی آلمانی یاد میشود. سال گذشته بود که هاشم یکهزارع مدیرعامل ایران خودرو در گفتوگو با «دنیای اقتصاد»، خبر از حضور شریک سوم این شرکت داد و حتی از سهم 30 درصدی آن در سبد محصولات آینده بزرگترین خودروساز ایران صحبت به میان آورد. هرچند آن زمان خیلیها گمان میکردند «شریک سوم»، چینی یا نهایتا «سوزوکی موتورز» ژاپن است، اما رفته و رفته و با کدهایی که یکهزارع داد، مشخص شد میهمان بعدی «جاده مخصوص» یک آلمانی خواهد بود. یکهزارع کد اول را در نمایشگاه اصفهان داد، آنجا که در پاسخ به پرسشی مبنیبر شریک آینده ایران خودرو، از علاقه شخصی خود برای همکاری با خودروسازان آلمانی گفت. کد بعدی مدیرعامل ایران خودرو، اما به نمایشگاه تبریز مربوط میشود، چه آنکه وی در انتقاد به عملکرد رنوی فرانسه عنوان کرد «اگر به جای رنو، با خودروسازی آلمانی شراکت میکردیم، بهتر بود.» در نهایت نیز مقامات ارشد ایران خودرو در پاسخ به پیگیریهای «دنیای اقتصاد»، حضور «اشکودا» در «جاده مخصوص» را بهعنوان شریک سوم ایران خودرو تایید کردند.
اشکودا و چند نکته
اما ببینیم شریک سوم ایران خودروییها چگونه خودروسازی است و چه جایگاهی در صنعت خودرو دنیا دارد؟ تاریخ تاسیس «اشکودا» به حدود 120 سال قبل برمیگردد، آنجا که یک کتاب فروش اهل «ملادا بلسلاو» (منطقهای در جمهوری چک امروزی) پس از نا امیدی از تعمیر دوچرخه اش توسط آلمانیها، تصمیم به ساختن تعمیرگاهی شخصی در شهر خود گرفت. «واکلاو کلمنت» شاید هیچگاه فکرش را هم نمیکرد این تعمیرگاه کوچک پایهگذار تاسیس یک شرکت خودروسازی در شرق اروپا شود، اما تعمیرگاه او و دوستش لورین، بعدها به کارخانه تولیدکننده موتورسیکلت و چندی بعد نیز به محلی برای تولید جنگ افزارها و ادوات نظامی تبدیل شد.
در نهایت نیز 43 سال بعد و پس از جنگ جهانی دوم، بازسازی کارخانه آنها (واکلاو و لورین) آغاز و اولین خودرو ساخت اشکودا به نام R4 روانه بازار شد. از آن زمان تا به امروز، اشکودا توانسته دهها مدل دیگر را تولید و به بازارهای مختلف عرضه کند و حالا هفدهمین خودروساز دنیا (از لحاظ تیراژ) به حساب میآید. این شرکت در سال 2012 توانست به تیراژی حدودا 950 هزار دستگاه برسد و در نیمه نخست سال 2013 نیز که افتی 13 درصدی دامانش را گرفت، تولیدی حدودا 80 هزار دستگاهی را به نام خود ثبت کرد.
بدون شک یکی از نقاط عطف این شرکت، پیوستن آن به بزرگترین خودروساز اروپا است، اتفاقی که در سال 1991 رخ داد و اشکودا حالا یکی از زیرمجموعههای فولکس واگن آلمان بهشمار میرود. در واقع حالا که 23 سال از رفتن اشکودا به زیر چتر فولکس واگن میگذرد، این خودروساز را دیگر باید آلمانی به حساب آورد. اشکودای امروزی البته از دو شرکت مجزا تشکیل شده است؛ یکی «اشکودا ورکس» که در سال ۱۸۵۹ بهعنوان کارخانه تولید جنگافزار و تولیدات نظامی فعالیت خود را آغاز کرد و دیگری، «خودروسازی اشکودا» است که اولین محصول خود را طی سال 1928 روانه بازار کرد.
نظر