پاسخ : قطعات اتومبيل ايران (ختوقا)
تفاوت آزاد شدن نرخ قطعاتی ها با گروه هایی مثل زراعتی ها و غذایی ها و شیر و دام اینه که اونجا دولت خیلی حساسه رو سبد خانوار و فقط هزینه مواد اولیه آزاد میشه اما نرخ گزاری همچنان با قدرت ادامه داره اونم با حاشیه سود حداقلی.
اما قطعه سازها!!!!! اینا همین الانش کلی دارن زیر نرخ بازار میفروشن. نرخ گزاری رو اگر آزاد کنن و قطعه سازها بتونن یک حاشیه سود نه چندان زیاد 15 تا 20 درصدی بگیرن، رقم سودها رشدهای خیلی سنگینی میکنه. کافیه نگاهی به خرینگ یا ختوقا بندازیم. تازه آزاد شدن نرخ ها نه تنها موجب گرونی نمیشه بلکه قدری قیمت ها رو هم در بازار کاهش میده. شاید هر 5 تا 10 سال یکبار همچین فرصت هایی گیر بیاد. اونم در بازارهای فاسد و ناکارآمدی مثل ما.
تفاوت آزاد شدن نرخ قطعاتی ها با گروه هایی مثل زراعتی ها و غذایی ها و شیر و دام اینه که اونجا دولت خیلی حساسه رو سبد خانوار و فقط هزینه مواد اولیه آزاد میشه اما نرخ گزاری همچنان با قدرت ادامه داره اونم با حاشیه سود حداقلی.
اما قطعه سازها!!!!! اینا همین الانش کلی دارن زیر نرخ بازار میفروشن. نرخ گزاری رو اگر آزاد کنن و قطعه سازها بتونن یک حاشیه سود نه چندان زیاد 15 تا 20 درصدی بگیرن، رقم سودها رشدهای خیلی سنگینی میکنه. کافیه نگاهی به خرینگ یا ختوقا بندازیم. تازه آزاد شدن نرخ ها نه تنها موجب گرونی نمیشه بلکه قدری قیمت ها رو هم در بازار کاهش میده. شاید هر 5 تا 10 سال یکبار همچین فرصت هایی گیر بیاد. اونم در بازارهای فاسد و ناکارآمدی مثل ما.
نظر