پاسخ : پست بانك ايران ( وپست )
دكتر شعبانیان: ریسک اعتباری در خردهبانكداری، پائینتر از سایر حوزههای بانكداری است
دكتر شعبانیان نایب رئیس هیأت مدیره پست بانک ایران در گفتگوئی ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: یکی از راهكارهای مناسب برای دستیابی به توسعه و پیشرفت اقتصادی، بكارگیری سیستمهای مالی کارا جهت به جریان انداختن سرمایههای راكد، پراكنده و اندک در جامعه است. زیرا این سیستمهای کارا به واسطه کاركردهای اساسی خود همواره بهدنبال جمعآوری پساندازهای خرد افراد و هدایت آن به سمت سرمایهگذاریهای تولیدی و مولد و روانکردن فرآیند مبادله کالاها و خدمات است که موجب کاهش ریسک و هزینه تأمین سرمایه و منابع مالی شده و در نهایت بهواسطه مجراهای تراكم سرمایه و نوآوریهای فنی، آثار قابل توجهی بر ایجاد فرصتهای جدید شغلی و افزایش رفاه درسطح جامعه دارند.
وی افزود: فعالیتهای سیستم بانکی بطوركلی به دو گروه خرد و غیرخرد تقسیم میشود که فعالیتهای خرد یا خرده بانكداری شامل؛ ارائه مستقیم خدمات از سوی بانک به افراد نظیر؛ دریافت سپردهها، پرداخت وام و تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در زمینه فعالیت های کوچک اقتصادی است. این حوزه از خدمات متنوعی از قبیل؛ کارتهای نقدی، کارتهای اعتباری، حسابهای جاری و پسانداز، وامهای مسكن و تأمین مالی خانوارها را در برمیگیرد.
شعبانیان افزود: این خدمات از طریق کانالهای مختلفی از قبیل؛ زنجیره شعب، دستگاههای خودپرداز، پایانههای فروشگاهی، اینترنت بانک، موبایل بانک، تلفن بانک و غیره به مشتریان ارائه شود.
نایب رئیس هیأت مدیره تصریح کرد: بخشی از فعالیتهای سیستم بانکی بر روی بانكداری غیرخرد و عمده متمركز است که این دسته به دو گروه بانكداری شركتی و بانكداری اختصاصی تقسیم میگردد. در بانكداری شركتی بانک تلاش میکند به مشتریان حقوقی بزرگ خود متناسب با هرنوع کسب و کار خدمات خاصی ارائه و نیازهای مالی آنان را برآورده نماید. البته در بانكداری اختصاصی دارائیهای اشخاص نیز مدیریت شده خدمات متنوع مورد نیاز به آنان ارائه میگردد.
وی تصریح کرد: تفاوتهای زیادی بین بانكداری خرد با سایر بانكداریها وجود دارد که می توان گفت؛ ایجاد و توسعه خدمات بانكداری شركتی و همچنین بانكداری اختصاصی مستلزم وجود نیروی انسانی خلاق و متخصص است درصورتیکه خرده بانكداری عموماً نیازمند وجود نیروی انسانی آشنا با مباحث عمومی بانكداری است. برخلاف بانكداریهای شركتی و اختصاصی، گستره جغرافیائی ارائه خدمات در خرده بانكداری وسیع بوده و مستلزم وجود سیستم نرمافزاری بروز و کارآمد میباشد.
نایب رئیس هیأت مدیره اضافه کرد: در بانكداریهای شركتی و تخصصی وجود شركتهای تابعه بانک از قبیل؛ شركتهای تأمین سرمایه، بیمه، کارگزاربورس، صرافی و صندوقهای سرمایهگذاری متنوع الزامی است درحالی که ارائه خدمات خردهبانكداری لزوماً وابسته به وجود شركتها نمیباشد. در خردهبانكداری از انجائیکه اعطای تسهیلات عموماً به صورت غیرمتمركز و به اشخاص حقیقی و حقوقی صورت میپذیرد سبد تسهیلات بانک از تنوع بالائی برخوردار بوده و ریسک اعتباری در آن پائینتر از بانكداری شركتی است.
شعبانیان خاطرنشان ساخت: تسهیل در انجام مبادلات جامعه، فراهم نمودن دسترسی عمومی به ارائه خدمات مطلوب مالی و بانکی از طریق تكنولوژیهای نوین الكترونیکی و کاهش رفت و آمدهای غیرضروری مردم، رسوب منابع در بانک به منظور تأمین نیازهای مالی خانوارها و ایفای مسئولیت اجتماعی از طریق تأمین مالی کسب و کاریهای خرد از مهمترین مزایا و عوامل گسترش خدمات خردهبانكداری در جامعه بهشمار میرود.
وی درپایان عنوان کرد: فلسفه اصلی پست بانک ایران ارائه خدمات مطلوب خرده بانكداری درجامعه است که بخشی از این خدمات مستلزم راهاندازی سیستم COD، همكاری نزدیک این بانک با پست میباشد که میتواند موجب به کاهش رفت و آمدهای غیرضروری هموطنان کمک کند.
گروه خبري : اخبار پست بانک تاریخ : 1394/02/02 ساعت :
:x:x>:D<
دكتر شعبانیان: ریسک اعتباری در خردهبانكداری، پائینتر از سایر حوزههای بانكداری است
دكتر شعبانیان نایب رئیس هیأت مدیره پست بانک ایران در گفتگوئی ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: یکی از راهكارهای مناسب برای دستیابی به توسعه و پیشرفت اقتصادی، بكارگیری سیستمهای مالی کارا جهت به جریان انداختن سرمایههای راكد، پراكنده و اندک در جامعه است. زیرا این سیستمهای کارا به واسطه کاركردهای اساسی خود همواره بهدنبال جمعآوری پساندازهای خرد افراد و هدایت آن به سمت سرمایهگذاریهای تولیدی و مولد و روانکردن فرآیند مبادله کالاها و خدمات است که موجب کاهش ریسک و هزینه تأمین سرمایه و منابع مالی شده و در نهایت بهواسطه مجراهای تراكم سرمایه و نوآوریهای فنی، آثار قابل توجهی بر ایجاد فرصتهای جدید شغلی و افزایش رفاه درسطح جامعه دارند.
وی افزود: فعالیتهای سیستم بانکی بطوركلی به دو گروه خرد و غیرخرد تقسیم میشود که فعالیتهای خرد یا خرده بانكداری شامل؛ ارائه مستقیم خدمات از سوی بانک به افراد نظیر؛ دریافت سپردهها، پرداخت وام و تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در زمینه فعالیت های کوچک اقتصادی است. این حوزه از خدمات متنوعی از قبیل؛ کارتهای نقدی، کارتهای اعتباری، حسابهای جاری و پسانداز، وامهای مسكن و تأمین مالی خانوارها را در برمیگیرد.
شعبانیان افزود: این خدمات از طریق کانالهای مختلفی از قبیل؛ زنجیره شعب، دستگاههای خودپرداز، پایانههای فروشگاهی، اینترنت بانک، موبایل بانک، تلفن بانک و غیره به مشتریان ارائه شود.
نایب رئیس هیأت مدیره تصریح کرد: بخشی از فعالیتهای سیستم بانکی بر روی بانكداری غیرخرد و عمده متمركز است که این دسته به دو گروه بانكداری شركتی و بانكداری اختصاصی تقسیم میگردد. در بانكداری شركتی بانک تلاش میکند به مشتریان حقوقی بزرگ خود متناسب با هرنوع کسب و کار خدمات خاصی ارائه و نیازهای مالی آنان را برآورده نماید. البته در بانكداری اختصاصی دارائیهای اشخاص نیز مدیریت شده خدمات متنوع مورد نیاز به آنان ارائه میگردد.
وی تصریح کرد: تفاوتهای زیادی بین بانكداری خرد با سایر بانكداریها وجود دارد که می توان گفت؛ ایجاد و توسعه خدمات بانكداری شركتی و همچنین بانكداری اختصاصی مستلزم وجود نیروی انسانی خلاق و متخصص است درصورتیکه خرده بانكداری عموماً نیازمند وجود نیروی انسانی آشنا با مباحث عمومی بانكداری است. برخلاف بانكداریهای شركتی و اختصاصی، گستره جغرافیائی ارائه خدمات در خرده بانكداری وسیع بوده و مستلزم وجود سیستم نرمافزاری بروز و کارآمد میباشد.
نایب رئیس هیأت مدیره اضافه کرد: در بانكداریهای شركتی و تخصصی وجود شركتهای تابعه بانک از قبیل؛ شركتهای تأمین سرمایه، بیمه، کارگزاربورس، صرافی و صندوقهای سرمایهگذاری متنوع الزامی است درحالی که ارائه خدمات خردهبانكداری لزوماً وابسته به وجود شركتها نمیباشد. در خردهبانكداری از انجائیکه اعطای تسهیلات عموماً به صورت غیرمتمركز و به اشخاص حقیقی و حقوقی صورت میپذیرد سبد تسهیلات بانک از تنوع بالائی برخوردار بوده و ریسک اعتباری در آن پائینتر از بانكداری شركتی است.
شعبانیان خاطرنشان ساخت: تسهیل در انجام مبادلات جامعه، فراهم نمودن دسترسی عمومی به ارائه خدمات مطلوب مالی و بانکی از طریق تكنولوژیهای نوین الكترونیکی و کاهش رفت و آمدهای غیرضروری مردم، رسوب منابع در بانک به منظور تأمین نیازهای مالی خانوارها و ایفای مسئولیت اجتماعی از طریق تأمین مالی کسب و کاریهای خرد از مهمترین مزایا و عوامل گسترش خدمات خردهبانكداری در جامعه بهشمار میرود.
وی درپایان عنوان کرد: فلسفه اصلی پست بانک ایران ارائه خدمات مطلوب خرده بانكداری درجامعه است که بخشی از این خدمات مستلزم راهاندازی سیستم COD، همكاری نزدیک این بانک با پست میباشد که میتواند موجب به کاهش رفت و آمدهای غیرضروری هموطنان کمک کند.
گروه خبري : اخبار پست بانک تاریخ : 1394/02/02 ساعت :
:x:x>:D<
نظر