ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ائلشن
    عضو فعال
    • Oct 2012
    • 993

    #3031
    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

    در 6 ماهه 622 سود عملیاتی ساخته و 1154 برای سال 93 پیش بینی نموده است.

    در صورت فروش دارایی های مازاد و تزریق پول افزایش سرمایه به شرکت ، شاهد نزدیکتر شدن سود هر سهم به سود عملیاتی خواهیم بود.

    نظر

    • ائلشن
      عضو فعال
      • Oct 2012
      • 993

      #3032
      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

      154140 عدد در سه ماهه دوم تولید کرده که نسبت به سه ماهه اول (124056) از لحاظ عددی 30084و از لحاظ درصدی 24 درصد رشد داشته است.

      در صورت ادامه روند صعودی تولید ( ویا تثبیت در تولید کنونی ) امسال به راحتی می تواند 600 هزار تولید کند که این امر می تواند تاثیر بسیار خوبی در سود هر سهم داشته باشد.

      نظر

      • مخبرالدوله
        عضو فعال
        • May 2012
        • 5228

        #3033
        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

        در خبری شنیدیم که خودروسازان کشور به‌دنبال آن هستند که علاوه بر تولید محصولات رنو، واردات خودروهای این شركت فرانسوی را به دست بگیرند . آنها البته بیکار ننشسته و کارهایی را نیز در این مورد انجام داده‌اند، چه آنكه پارس‌خودرویی‌ها پیش‌تر «کلئوس» را وارد کردند و ایران خودرو نیز به تازگی از واردات «کبچر» و «کلیو4» (دو خودرو دیگر رنو) خبر داده است

        مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

        نظر

        • والیخان
          عضو فعال
          • Oct 2013
          • 413

          #3034
          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

          امروزاواخربازارخودروکمترازقیمت روزقبل ازتوقف معامله شد.این یعنی چی؟ایااین تعدیل پیش خور شده بودیابازارکاری باتعدیل نداره؟فردامعلوم میشه.

          نظر

          • ائلشن
            عضو فعال
            • Oct 2012
            • 993

            #3035
            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

            اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو و کپچر در ایران

            کدخبر:7656 دوشنبه، ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴:۱۵ 6469 بازدید
            گروه خودروسازی ایران خودرو بزودی دو محصول کمپانی رنو را وارد بازار ایران میکند که ما توانستیم برای اولین بار این دو خودرو را در ایران در بوته نقد و آزمایش قرار دهیم .
            اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو و کپچر در ایران
            فرانسوی ها همواره یکی از بهترین گزینه ها در رده مدل های کوچک و متوسط به حساب می آیند که مثال های زیادی را میتوان در این مورد بیان کرد. در سالهای نه چندان دور، دو خودروساز بزرگ فرانسوی یعنی پژو و رنو حتی در مقوله طراحی خودروهای خود نیز با رقبای آلمانی و آسیایی فاصله داشتند که با چرخشی اساسی، در حال حاضر قدرت فرانسوی ها در شکل دهی خودروها چشمگیر است تا حتی در رده های پایین بازار نیز طرح هایی به مراتب لوکس و پر زرق و برق در اختیار مشتریان قرار گیرد.

            به بهانه برگزاري نمايشگاه تبريز و رونمايي محصولات جديدي كه قرار است در خطوط توليد ايران خودرو ظاهر شوند، دو دستگاه از جدیدترین مدل های رنو يعني كليو و کپچر را در طول یک روز مورد بررسی قرار داديم تا کاربران سایت بیشتر با این دو محصول روز اروپا آشنا شوند. اميدواريم در آينده نزديك و با نهايي شدن قراردادها، هر دو خودروی مذکور توسط شركت ایران خودرو در بازار داخلی عرضه شوند و تنوع سبد محصولات این شرکت بیش از پیش پربار شود.

            رنو 5 در زمان خود یکی از خودروهای محبوب در داخل کشور به حساب می‌آمد که بیش‌تر، قشر جوان را هدف قرار داده بود و اتفاقا در این زمینه نیز مدل موفقی محسوب می‌شد. رنو کلیو را عملا باید از نوادگان دور رنو 5 دانست که تقریبا در آستانه 25 سالگی خود قرار دارد. تاکنون چهار نسل از این خودرو به بازار عرضه شده که تمامی آن‌ها را در فهرست پر فروش ترین‌های اروپا می‌توان مشاهده کرد تا به نوعی ناجی رنو به خصوص در مشکلات اواخر دهه 80 میلادی این شرکت در نظر گرفته شود. در عین حال کلیو در کنار سلطان بلامنازع کلاس خودروهای كوچك شهری یعنی فولکس واگن گلف، تنها خودرویی است که دو بار به عنوان خودروی سال اروپا برگزیده شده تا نشان از قابلیت‌های بسیار خوب این مدل باشد.

            همین معروفیت و فروش فوق‌العاده کلیو باعث شد تا رنو بر پایه این خودرو، دست به طراحی یک کراس‌اوور كوچك بزند. رنو کپچر ماحصل این اقدام است که همانند نسل چهارم کلیو و نیسان جوک، روی پلتفرم B رنو – نیسان شکل گرفته و بر این اساس، یک ون چند منظوره، کراس‌اوور و هاچ بک به حساب می‌آید. کپچر از سال گذشته میلادی در بازار حضور دارد تا در همین زمان کوتاه پس از نیسان جوک و داچیا ( رنو ) داستر سومین مینی کراس‌اوور پرفروش این قاره باشد.

            همچنین در سال جاری سایت معتبر » وات‌كار « ، این خودرو را به عنوان بهترین شاسي‌بلند کوچک ارزان‌تر از 16 هزار پوند انتخاب کرده تا رویه مثبت پیش روی کپچر عامل اصلی ورود آن به بازار داخلی نیز باشد. پس از نگاهی به پیشینه هر دو خودرو، باید دید این دو تازه‌ وارد فرانسوی از چه ویژگی‌ها و خصوصیات بارزی در مقایسه با رقبای دیگر هم کلاس خود بهره می‌برند. خوش‌بختانه هم کلیو وهم کپچر موجود در کشور از آخرین مدل تولیدی انتخاب شده‌اند و برچسب 2015 بر روی آن‌ها به خوبی خودنمایی مي‌كند. البته بدون توجه به این موضوع و تنها با نگاهی به بدنه خودروها نیز به وضوح می‌توان رد پای زبان طراحی جدید رنو را در آن‌ها مشاهده کرد تا پس از مدل فلوئنس، دومین سری از خودروهایی باشند که با جدیدترین فیس‌لیفت کارخانه در داخل به فروش خواهند رسید.

            ep68ffz0ssuvv6pmd6fz.jpg


            نمای ظاهری

            با در نظر گرفتن آن‌چه گفته شد طبیعتا باید انتظار خود را از هر دو خودرو کمی بالا ببریم تا با حالتی چالش برانگیزتر به نقد و بررسی طراحی آن‌ها پرداخته شود. آن‌چه درهمان نگاه نخست به راحتی دریافت می‌شود طراحی تهاجمی و اسپرت در تمامی نماها به ویژه در مورد کلیو است.

            رنو کلیو به عنوان یک مدل حیاتی برای رنو تقریبا بیش‌ترین وسواس را در شکل‌دهی به خود می‌بیند تا حداقل در این چهار نسل، با کم‌ترین انتقادات طراحی روانه بازار شود. در نمای جلو، درپوش پیشرانه و حتی سپر با خطوط بسیاری همراه نیست و درست در نقطه مقابل، فارغ ازهر گونه اغراق، حجمی نرم و روان را به وجود آورده‌اند. اما برای ایجاد چهره‌ای تهاجمی، اولین بخشی که تمام توجهات را به خود جلب می‌کند بدون شک چراغ‌های بسیار بزرگ جلو هستند که تقریبا تا نزدیکی‌های ستون جلو کشیده شده‌اند. گرافیک داخلی این چراغ‌ها در بهترین حالت ممکن طراحی شده تا در کنار چراغ‌های ا‌ل‌ايي‌دي روزنما و البته نشان بزرگ رنو در مرکز جلو پنجره، کلیو را حتی در مدل پایه نیز به طرز فریبنده‌ای اسپرت‌تر از آن چه واقعا هست در نظر بیننده جلوه دهد. یکی از خصوصیات قابل توجه و تحسین برانگیز در مورد نسل چهارم کليو، حالت کوپه‌ مانند بدنه است که به لطف انتقال دستگیره عقب بر روی بخش ابتدایی ستون عقب، بسیاری خودروی شما را درست مشابه یک مدل کوپه دو در خواهند دید ( موضوعي که بارها طی انجام آزمایش افراد به اشتباه به آن اشاره كردند).

            در نمای جانبی، همان آسودگی طراحان در ایجاد احجام نرم را به راحتی می‌توان در درها نیز مشاهده کرد تا حس عضلانی بودن خودرو تنها به واسطه گل‌گیرهای ورم‌کرده و بزرگ به وجود آید. البته در این میان، مرکز ثقل پایین خودرو باعث شده تا حتی با رینگ‌های 16 اینچی، کلیو به مراتب چسبیده‌تر‌ به‌ زمین از دیگر رقبای هم‌رده خود به چشم بیاید. اما طرح رینگ‌های آلیاژی پنج‌پره به‌کار رفته در مدل مورد آزمایش را نباید به زيبايي رينگ‌هاي كپچر دانست و اگر آن را در کنار رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی کپچر قرار دهید اين موضوع بيش‌تر به چشم مي‌آيد. آیینه‌های جانبی نیز به تبعیت از سایر مدل‌های بزرگ رنو بر روی در جلو جاسازی شده تا با وجود زمینه رنگ متضاد و تیره با رنگ بدنه تکمیل‌کننده حالت اسپرت این زاویه باشد. در نمای عقب نیز کلیو با پیروی از طراحی بخش جلو، تا حدامکان از به کار بردن خطوط اضافی و اغراق‌آمیز پرهیز کرده تا وظیفه ایجاد تناسب و هماهنگي اسپرت این قسمت نیز با چراغ‌ها، پخش‌كننده هوا و بالچه نصب‌شده در بخش انتهایی سقف باشد. البته شیشه عقب با طرح شش ضلعی خود با این‌ که به لحاظ بصری درهماهنگی کامل با بخش‌های دیگر بدنه قرار دارد ولی دیدعقب راننده را كمي محدود کرده است.


            nwnv1r1iuw9c762bicl.jpg


            داخل اتاق پس از نگاه جامع به بدنه، نوبت به سوار شدن به خودرو می‌رسد. خوش‌بختانه کلیو در داخل اتاق نیز سرنشینان را به هیچ وجه ناراضی نگاه نخواهد داشت زیرا تقریبا همان اصول به کار رفته در طراحی بدنه در این فضا نیز به خوبی رعایت شده تا حس قرار‌گیری در یک خودروی کوچک شهری با یک رانندگی اسپرت در هم آمیخته شود. به صورت کلی فرانسوی‌ها استاد چنین ترفند‌هایی در مدل‌های کوچک هستند، چیزی که قبال در پژو 206 نیز به آسانی قابل رویت بود.

            در کلیو همانند مگان و سایر خودروهای مشابه دیگر خبری از سوییچ بر روی درها نیست و به واسطه کارت الکترونیکی می‌توان نسبت به باز و بسته کردن درها و صندوق عقب اقدام کرد. پوشش یک‌دست مشکی داخل اتاق دقیقا همان موردی است که از یک هاچ بک اسپرت انتظار می‌رود ضمن این‌که تزیینات کرومی نیز چاشنی لوکس بودن را به آن می‌افزایند . به لحاظ کلی داشبورد خودرو ساده و فارغ از شلوغ‌کاری طراحی شده تا در بدو ورود به این فضا اول از همه نشان دهنده‌های عقربه‌اي – دیجیتال پشت فرمان و صفحه نمایش لمسی قرار گرفته در بخش بالایی کنسول وسط داشبورد جلب توجه کند.

            کار با ادوات موجود در خودرو اعم از سیستم ناوبری، سیستم صوتی باس‌رفلکس قدرتمند، تهویه مطبوع اتوماتیک و... به راحتی قابل انجام و حاکی از چیدمان مناسب آن‌هاست. صندلی‌های جلو نیز در طول مدت آزمایش به خوبی بدن سرنشینان را در خود نگه می‌دارد تا در دورهای تقریبا شدید کم‌ترین انحراف برای بدن ایجاد شود. نشانگرهای پشت فرمان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاوه بر جذابیت بسیار زیاد درهر شرایطی بسیار خوانا هستند تا مشکلی در این بخش احساس نشود. در ردیف دوم صندلی‌ها، فضا قدري محدودتر از صندلي‌هاي جلو است تا تنها دو سرنشین بالغ امکان استفاده از آن را داشته باشند. البته صندوق عقب خودرو با ظرفیت 300 لیتر، فضاي کافی برای قرار دادن وسایل یک مسافرت نه‌ چندان بلند را دارد كه در مقايسه با ديگر خودروهاي هاچ‌بك، بسيار خوب به نظر مي‌رسد.

            بیش‌تر مواردی که در مورد رنو کلیو جدید به آن اشاره شد در برادر بزرگ‌ترش کپچر نیز با تغییراتي قابل مشاهده است، اما طراحان کپچر به واسطه ماهیت خودرو و كاربرد آن، تاحدودی از خصوصیات اسپرتی آن در مقایسه با کلیو کاسته‌اند و در عوض فلسفه لوکس بودن را با دقت بیش تری پیاده‌سازی کرده‌اند که این موضوع در طراحی بدنه و داخل کابین نیز به خوبی ملموس است. البته همچنان کپچر را باید یک کراس‌اوور اسپرت در نظر گرفت که عمال هیچ کدام از رقبای داخلی آن به لحاظ خصوصیات ظاهری در رده‌ای بهتر از آن قرار نخواهند گرفت. نكته بسيار جالب توجه در مورد رنو كپچر اين است كه اين خودرو قابلیت سفارش به صورت دو رنگ را دارد، كما اين كه در نمونه مورد آزمایش، سقف خودرو به رنگ مشکی و بدنه آن به رنگ شیری بود که با وجود زه‌های سرتاسری قرار گرفته بر روی حاشیه گل‌گیرها و براگیر جانبی به راحتی می‌توان لقب یک شاسی‌بلند لوکس اسپرت اقتصادی را برای آن نظر گرفت.

            در داخل اتاق نیز همان فضای آشنای کلیو را البته با برخی تغییرات در جزییات می‌توان دید. هر چند کپچر در رده کراس‌اوورهای جمع و جور طبقه بندی می‌شود ولی فضای بسیار مناسبی برای چهار سرنشین بزرگ سال حتی در مسافرت‌های طولانی در آن وجود دارد که در کنار صندوق 377 لیتری تقریبا موقعیت خوبی برای خانواده‌های کم‌جمعیت داراست. در بخش تجهیزات نیز هر دو خودرو در یک سطح قرار می‌گیرند و مواردی همانند سیستم صوتی قدرتمند، دوربین دید عقب، سیستم ره‌یاب ماهواره ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، آیینه‌های برقی، سیستم ورود و خروج بدون کلید، کروزکنترل با قابلیت محدود كردن حداکثر سرعت ( ليميتر )، چراغ‌ها روشنایی در روز از نوع ال‌ايي‌دي، سیستم تله‌ماتیک و... در آن‌ها به صورت استاندارد وجود دارد.

            bbly8rwd7n8z2jfmxd68.jpg


            تجربه رانندگی

            هر دو خودروی مورد بررسی از قوای محرکه یکسان برخوردارند که در کنار تشابهات فراوان دیگر در بخش فنی باید انتظار خصوصیات رانندگی بسیار نزدیک به یکدیگر را از آن‌ها داشت. رنو کلیو و کپچر مذکور از نوع TCe هستندکه یک پیشرانه1.2لیتری مجهز به سیستم توربو را در زیر کاپوت خود می‌بینند. این پیشرانه به لطف سیستم پرخوران، توانایی تولید حداکثر قدرتی برابر با 120 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه و بیش‌تر گشتاور 190 نیوتن‌متر را دارد و با وجود حجم كم، نیروی کافی برای حرکت هر دو مدل ایجاد می‌کند.

            به منظور روشن کردن این پیشرانه پس از قرار دادن کلید كارتي‌شكل خودرو كه به راحتي در جيب پيراهن جاي مي‌گيرد در جای مخصوص ( در پایین کنسول وسط داشبورد ) در حالی که جعبه‌دنده اتوماتيك در وضعیت پارک و پا روی پدال ترمز قرار داد، کافی است دکمه روشن - خاموش روی داشبورد را فشار دهید تا صدای بم پیشرانه درهمان ابتدای امر جلب توجه كند. خوش‌بختانه سیستم توربو در نظر گرفته‌ شده برای این پیشرانه از همان دورهای ابتدایي فعال می‌شود تا راننده هم از صدای خروجی از آن و هم شتاب‌گيری خوب خودرو لذت ببرد. جعبه دنده موجود در این دو مدل از نوع شش‌دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی است که تقریبا در هر حالتی به خوبی پاسخ سریع به وضعیت کارکرد پیشرانه می‌دهد. در زمان بررسی این خودروها، هماهنگی فوق‌العاده پیشرانه با جعبه دنده بسیار جلب توجه می‌کرد.

            هر چند در شروع حرکت یک وقفه كوچك در شتاب‌گیری هر دو خودرو را كه در خودروهاي توربو رايج است می‌توان مشاهده کرد ولی در ادامه و با فشردن بر پدال گاز قدرت خوب این پیشرانه حتی در سر بالایی‌ها قابل قبول به نظر می‌رسد ضمن این‌که صدای خروجی از اگزوز نیز در صورتی که دور موتور را باال نگه دارید طنینی لذت بخش در داخل اتاق ایجاد می‌کند. گيربكس شش دنده خودكار این خودروها در هر حالتی بسیار خوب و سریع عمل می‌کند ولی اگر خواهان یک رانندگی اسپرت‌تر باشید ( به خصوص در کلیو ) حالت تعویض دستی گزینه بهتری خواهد بود. با وجود وضعیت مشابه فنی، كليو به واسطه وزن اندکی كم‌تر از کپچر ( در حدود 100 کیلوگرم ) برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر درساعت به 12 ثانیه زمان نیاز دارد كه اين رقم طبق اعلام رسمی کارخانه 10.6 ثانیه است. این در حالی است که کپچر این سرعت را در زمانی بیش‌تر از 12.5 ثانیه به دست می‌آورد ( شتاب رسمی خودرو 10.9 ثانیه ) که برای چنین خودرويی قابل قبول است.

            هرچند هیچ یک از دو خودروی مورد بررسی از ترمز‌های دیسکی در محور عقب خود بهره نمی‌برند ولی حتی لحظه‌ای نباید به قدرت فوق‌العاده عالی ترمزگیری آن‌ها شک کرد تا جایی که سیستم‌های الكترونيكي به کار رفته در آن، خودروها را بدون کوچک‌ترین انحرافی و در خط مستقیم در کم‌ترین مسافت ممکن متوقف می‌کند تاهر راننده‌ای در این بخش لبخند رضایت بر لبان خود داشته باشد. در بخش فرمان‌پذیری و دینامیک حرکتی، رنو کلیو به واسطه ابعاد کوچک‌تر و البته فاصله کم‌تر تا زمین (clearance) اصطلاحا خوش‌دست‌تر از کپچر احساس می‌شود ولی به واسطه سیستم تعلیق یکسان درهر دو خودرو، کراس‌اوور رنو را نیز نباید فاقد لذت رانندگی دانست. در این بخش تنها به دلیلی که ذکر شد کلیو از عملکرد بهتری بر خوردار است. ماهيت اسپرت رنو كليو، طراحان را بر آن داشته تا براي ايجاد قابليت‌هاي ديناميكي بالا ، سيستم تعليق را به گونه‌اي طراحي كنند كه خودرو در پيچ‌ها عملكرد بهتري داشته باشد وليكن در دست‌انداز‌ها قدري از کیفیت سواری خودرو كاسته می‌شود كه البته این مورد بیش‌تر در محور عقب مشهود است.

            در مجموع، نسل چهارم رنو کلیو و رنو کپچر جدید را باید خودروهایی بسیار مناسب برای بازار داخلی دانست که البته رقبای قدری به ویژه در مورد کلیو انتظار آن‌ها را می‌کشند به‌ علاوه وجهه مثبت برند اروپايي شركت سازنده يعني رنو و کیفیت ساخت بسیار خوب هر دو خودرو یک برگ برنده برای آن‌ها به حساب می‌آید که باید دید در آینده‌ای نزدیک تا چه حدی می‌توانند رضایتمشتریان را جلب کنند.


            xsvdtnj9k32wixnkx4nf.jpg

            نظر

            • negarminavi
              عضو فعال
              • May 2013
              • 35715

              #3036
              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

              سرمایه گذاری سمند که معمولا روزانه چند صد هزار سهم خودرو می خرید دیروز یکی از فروشنده های حقوقی بوده که بیش از 10 میلیون سهم فروخته !

              نظر

              • صولت الدوله قشقایی
                عضو فعال
                • Dec 2013
                • 839

                #3037
                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                در اصل توسط صولت الدوله قشقایی پست شده است View Post
                بالای 320 باز بشه خیلی بد میشه..............تا 290 اصلاح میکنه و گند میزنه به بازار چند روزی

                منطقیش همونه که 300 باز بشه و بازار رو هم مثبت کنه
                بد باز نشد ولی هنوز پتانسیل لازم برای صعود جمع نشده
                فشار فروش داره هنوز

                بنظرم تا 288-290 اصلاح بشه و از شنبه جهت فتح 320 حرکت کنه

                نظر

                • m.rahmani
                  عضو عادی
                  • Aug 2013
                  • 181

                  #3038
                  پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                  مساله ايران خودرو با كليه خودروئيها متفاوته... اين سهم در صورت توافق حداقل 1000 خواهد بود...
                  بحث واگذاري و شراكت با خودروسازهاي خارجي و تداوم رشد توليدو ... ساير عوامل باعث رشد شارپي اين سهم خواهد شد. بنده به باقي خودروئيها هيچ اعتقادي ندارم البته بحث قطعه سازها جداست.
                  ساختار ايران خودرو هم از لحاظ تجهيزات نصب شده و ... بسيار مدرنه و مي تونه براي شراكت با طرفهاي خارجي عالي باشه

                  نظر

                  • negarminavi
                    عضو فعال
                    • May 2013
                    • 35715

                    #3039
                    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                    در اصل توسط m.rahmani پست شده است View Post
                    مساله ايران خودرو با كليه خودروئيها متفاوته... اين سهم در صورت توافق حداقل 1000 خواهد بود...
                    بحث واگذاري و شراكت با خودروسازهاي خارجي و تداوم رشد توليدو ... ساير عوامل باعث رشد شارپي اين سهم خواهد شد. بنده به باقي خودروئيها هيچ اعتقادي ندارم البته بحث قطعه سازها جداست.
                    ساختار ايران خودرو هم از لحاظ تجهيزات نصب شده و ... بسيار مدرنه و مي تونه براي شراكت با طرفهاي خارجي عالي باشه
                    مساله ایرانخودرو بیشتر سیاسی هست و از پارسال هم که روحانی اومد سرکار و این تیم اقتصادی ترکان، جهانگیری و نعمت زاده اومدند توی همین سایت نوشتم که این تیم منظورشون از صنعت فقط خودرو هست ! چون رگ وریشه سیاسی اینها در این صنعت هست. حاضرند همه اقتصاد را به هم بریزند اما وضع خودرو خوب بشه، کما اینکه تا اینجا همین کار را کرده اند. می گویند پتروشیمی رانت بوده ! پالایشی رانت بوده !! معدنی رانت بوده !! .... در حالیکه نگاهی به وضعیت صنایع در سالهای گذشته تا الان نشون میده که اتفاقا رانت در خودرو از همه صنایع بیشتر بوده و هست.

                    نه اینکه در صنایع دیگر رگ و ریشه نداشته باشند، در صنایع دیگر هم هستند اما حامیان سیاسی صنعت خودرو در این طیف به مراتب وزن سنگینتر و قوی تری دارند. الانم که صندوق توسعه بازار دربست درخدمت ایرانخودرو هست !!

                    الانم اکثر شرکتهای زیرمجموعه اینها گزارشهای ضعیفی دادند، برخی حتی نسبت به پارسال که رکود بود (و امسال که از رکود عبور کردیم!!!) وضعیت بدتری پیدا کردند اما فقط ایرانخودرو گزارش بهتری داد !!!

                    گزارش ضعیف سایپا که از لحاظ ساختار سیاسی پیچیدگی کمتری نسبت به ایرانخودرو داره هم تایید دیگری هست بر این موضوع، وگرنه اگر رکود از بین رفته که برای هر دو گروه هست نه فقط یکی، اگر شرکای خارجی اومدن باز برای هر دو هست نه فقط ایرانخودرو ، ....

                    نظر

                    • ائلشن
                      عضو فعال
                      • Oct 2012
                      • 993

                      #3040
                      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                      اتمام پولبک به 290 تومان

                      پیش بسوی 360 تومان :.thumbsupsmileyanim

                      نظر

                      • ائلشن
                        عضو فعال
                        • Oct 2012
                        • 993

                        #3041
                        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                        اتمام پولبک به 290 تومان

                        پیش بسوی 360 تومان :.thumbsupsmileyanim

                        نظر

                        • m.hossein
                          Banned
                          • Nov 2013
                          • 3031

                          #3042
                          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                          تحليل بنيادي و تكنيكال ايران خودرو ( خودرو) 1393.08.05

                          11:14 pm - 1393/8/7 : نوشته شده در تاريخ


                          نظر

                          • negarminavi
                            عضو فعال
                            • May 2013
                            • 35715

                            #3043
                            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                            در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
                            سرمایه گذاری سمند که معمولا روزانه چند صد هزار سهم خودرو می خرید دیروز یکی از فروشنده های حقوقی بوده که بیش از 10 میلیون سهم فروخته !
                            فروش نزدیک به 20 میلیون سهم خودرو توسط سرمایه گذاری سمند در معاملات امروز !

                            نظر

                            • ائلشن
                              عضو فعال
                              • Oct 2012
                              • 993

                              #3044
                              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                              در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
                              فروش نزدیک به 20 میلیون سهم خودرو توسط سرمایه گذاری سمند در معاملات امروز !
                              سمند به همراه صندوق توسعه بازار تنها حقوقی های بازار بودند که در روزهای بحرانی از این سهم حمایت کردند. و در صورت نیاز نیز باز هم از سهم حمایت خواهدند کرد.

                              مهم مقاومت 3080 ریالی بود که با حجم 110 میلیونی پودر شد .

                              نظر

                              • negarminavi
                                عضو فعال
                                • May 2013
                                • 35715

                                #3045
                                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                                مدیرعامل ایران‌خودرو به فارس خبر داد
                                جزئیات قرارداد چهار ساله ایران خودرو با طراح آلمانی/ استخدام تیم خارجی ۱۰نفره برای طراحی دو پلت‌فرم

                                مدیر عامل ایران‌ خودرو با بیان اینکه «واو را» طراح آلمانی بعد از سفر دو هفته‌ای به ایران، شب گذشته کشور را ترک کرد، گفت: با این طراح، قرارداد چهار ساله منعقد شد و قرار است طی چهار سال آینده دو پلت‌فرم جدید طراحی کنیم.

                                هاشم یکه‌ زارع در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه «واو را»، طراح آلمانی شب گذشته ایران را ترک کرد، اظهار داشت: این طراح آلمانی در سفر دو هفته‌ای به ایران، گزارشی از توانایی‌ها، نقطه‌ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای موجود برای ایران‌ خودرو تهیه و در نهایت علاقمندی خود را به همکاری با ما اعلام کرد.

                                وی توضیح داد: بر این اساس، قرار شد طی یکی، دو ماه آینده تیمی حدوداً 10 نفره به همراه طراح آلمانی به ایران بیایند تا برای طراحی دو پلت‌فرم جدید خودرو برنامه‌ریزی کنیم.

                                یکه‌زارع با بیان اینکه «واو را» گزارش خوبی را در مورد ایران‌ خودرو تهیه کرده بود، افزود: این گزارش نشان‌دهنده تجربه وی در صنعت خودرو بود و در آن توانایی‌ها و نقطه‌ضعف‌های ایران خودرو تشریح شد.

                                * استخدام تیم خارجی 10 نفره

                                به گفته یکه‌ زارع، تیمی که به همراه «واو را» به ایران سفر خواهد کرد در زمینه‌های مختلف مانند قیمت تمام‌شده خودرو، صادرات، فرآیند تولید و کیفیت تخصص دارند و در استخدام ایران‌ خودرو خواهند بود.

                                وی ادامه داد: قرار است در همکاری با طراح آلمانی، دو پلت‌فرم جدید در ایران‌ خودرو طراحی شود و بر روی هر پلت‌فرم نیز تولید خودروهای جدید صورت گیرد.

                                وی در پاسخ به این سؤال که بابت استخدام این تیم طراحی و تولید خودرو، چقدر هزینه خواهید کرد؟ بدون اعلام این رقم، گفت: دستمزد آنها در حدود دستمزد مهندسان ایرانی خواهد بود و در این همکاری، مهندسان ایرانی در کنار تیمی با تجربه، آموزش خواهند دید.

                                * پیشرفت مهندسان ایرانی در کنار طراح آلمانی

                                مدیر عامل ایران خودرو در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر اینکه در ایران طراحان زبده خودرو وجود دارد، دلیل استفاده از طراحان خارجی چیست؟ گفت: ما از همکاری با هر فرد ایرانی که دارای تجربه کافی در این زمینه باشد، استقبال می‌کنیم و البته در شرایطی که امکان استفاده از تجربه یک فرد ماهر و باتجربه در طراحی خودرو وجود دارد، می‌توانیم با این کار زمینه را برای پیشرفت مهندسان ایرانی نیز فراهم کنیم.

                                وی اظهار داشت: «واو را» حداقل چهار سال در استخدام ایران خودرو خواهد بود و قرارداد ما با وی به صورت فردی و چهار ساله منعقد شده و در مورد سایر افراد تیمش نیز قراردادهای یک تا چهار ساله خواهیم داشت.

                                به گزارش فارس، «واو را»، طراح آلمانی دو هفته پیش برای بررسی وضعیت تولید و عملکرد ایران خودرو به ایران سفر کرد تا در صورت مثبت بودن نتیجه این گزارش، برای طراحی پلت‌فرم جدید خودرو با ایران خودرو همکاری کند.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X