کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
به گزارش خبرخودرو ، معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو خبراز آغاز پيش فروش قطعي محصولات ايران خودرو از روز شنبه 15 تيرماه سال جاري در تمامي نمايندگي هاي مجاز اين شركت درسطح كشورداد.
مهندس عبداله بابايي با بيان اين مطلب گفت : شركت ايران خودرو به منظور تثبيت بازار و اطمينان به مردم ، شرايطي فراهم كرده است ، تا مشتريان بتوانند هر محصولي را كه مي خواهند ، به صورت پيش فروش قطعي از طريق نمايندگي هاي مجاز شركت در سرتا سر كشوراقدام كنند.
وي در باره روش پرداخت خريد قطعي خودرو ها اظهارداشت : متقاضيان با انتخاب نوع و قيمت خودرو ، دغه دغه اي از نظر نامشخص بودن قيمت خودرو تا زمان تحويل نخواهدداشت .
معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو تاكيدكرد : خودرو ها با قيمت مشخص و مصوب درسايت فروش گروه صنعتي ايران خودرو عرضه مي شود .
بابايي به قيمت خودروها اشاره كرد و گفت : پژو 405 اس ال ايكس با استاندارد يورو 2 به مبلغ 231 ميليون و 100 هزار ريال وپيش پرداخت 208 ميليون ريال و تحويل 75 روزه و سمند ال ايكس اي اف 7 بنزيني قيمت قطعي 279ميليون 800هزار ريال و با پيش پرداخت 190ميليون ريال و تحويل 60روز خواهد بود
وي افزود:سمند ال ايكس بنزيني با قيمت قطعي 267ميليون ريال و مبلغ پيش پرداخت 210ميليون ريال با زمان تحويل 60روزه است
وي در خصوص پيش فروش قطعي پژو گفت : پژو405 جي ال ايكس بنزيني با قيمت قطعي251ميليون 800هزارريال و وديعه پرداخت آن 180ميليون ريال با تحويل 60روزه مي باشد.
معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو تصريح كرد :پژو405 جي ال ايكس دوگانه سوز به قيمت 266ميليون 600هزار ريال و پيش پرداخت 210ميليون ريال با تحويل 90روزه عرضه مي شود.
بابايي ادامه داد:پيش فروش قطعي پژو پارس ال ايكس با موتور تي يو 5 با قيمت 336ميليون ريال و پيش پرداخت 285ميليون ريال و تحويل آن 90روزه خواهد بود.
وي همچنين يادآور شد:پژو پارس دوگانه سوز با قيمت قطعي 312ميليون 800هزار ريال و پيش پرداخت ان 280ميليون ريال و با تحويل 90روزه عرضه مي شود.
بابايي افزود:تمامي خودروهاي عرضه شده به استثناي خودرو پژو405 اس ال ايكس داراي استاندارد يورو4 هستند.
آغاز دور جدید تحریمها علیه ایران؛ تحریم صنعت خودروسازی آغاز شد
اقتصاد > تجارت خارجی- همشهری آنلاین:
دور جدیدی از تحریمهای خصمانه آمریکا علیه ایران از امروز اجرائی شد. همچنین نخستین تحریمهای مستقیم غرب علیه صنعت خودروسازی کشور درحالی از امروز به مورد اجرا گذاشته میشود که خودروسازان داخلی خواستار کمک فوری دولت از این صنعت شده اند.
به گزارش مهر به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، تحریمهای فوق شامل حوزههای گستردهای از مسائل اقتصادی است که تنها چند هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، عملیاتی شده است.
یک مقام ارشد آمریکایی پیش از این گفته بود که هدف از این تحریم فلج کردن تعداد بیشتری از افراد و شرکتهاست.
شرکت "گلوبال روز فولبرایت" در هشداری در این زمینه اعلام کرده بود: "این اقدامات نشانه سیاست آمریکا مبنی بر پیگیری تحدید اقتصاد ایران و از طریق بازوهای بین المللی خواهد بود. تعداد روز افزونی از بازیگران بین المللی باید از عدم رعایت تحریم های ایران نگران باشند."
طبق این مصوبه که به عنوان بخشی از "قانون سالیانه مجوز دفاع ملی" است، بخش انرژی ایران، کشتیرانی و ساخت کشتی را هدف قرار داد است و فروش، تامین و انتقال اجناس و خدمات توسط شرکت های آمریکایی را ممنوع کرده است.
ریچارد ماتنی، از شرکت مشاوره حقوقی "گودوین پراکتر" در مصاحبه ای گفت هر شرکتی که از این قانون تخطی کند، در داخل لیستی قرار خواهد گرفت که تقریباً معامله با آن ناممکن خواهد شد.
همچنین مصوبه فوق تجارت انواع فلزات گرانبها، گرافیت، آلومینیوم و فولاد، زغال سنگ و نرم افزارهای مربوط به فرایندهای صنعتی را محدود می کند.
علاوه بر این ریال مورد هدف قرار می گیرد و به آمریکا این اجازه را می دهد تا موسسات مالی و تجاری خارجی که انتقال قابل توجهی بین آنها و ایران صورت می گیرد را تحریم کند.
مصوبه فوق اعمال محدودیت بر کسانی که وسایل و خدماتی که به ساخت ماشین های سبک و سنگین مانند اتومبیل، تراکتور، اتوبوس، مینی بوس، وانت و موتور کمک می کند، را به ایران می فروشند، تامین می کنند یا منتقل می کنند؛ را ممکن می سازد.
تحریم صنعت خودروسازی ایران از امروز آغاز شد
همچنین مهر گزارش داد: شرکتهای کره ای در روزهای اخیر طی نامه های جداگانه ای به طور رسمی به خودروسازان کشور اعلام کردند هرگونه سفارش گیری برای فروش قطعات انواع خودرو به ایران را از امروز ، اول جولای، متوقف خواهند کرد.
بر اساس برآوردهای صورت گرفته، تحت تاثیر این تحریم هزینه تولید در شرکتهای خودروسازی و قطعه سازان تا 40درصد افزایش خواهد یافت و همین مساله موجب شده آنها برای ادامه حیات خود از رییس جمهور منتخب درخواست کمک عاجل کنند.
بر اساس این تحریم های بی سابقه در صنعت خودرو که شرکتهای کره ای پیشتاز آن هستند، کشورها و شرکتهای طرف فعالیت با خودروسازان ایرانی در صورت هرگونه خرید، تامین یا انتقال کالاها و خدمات مورد استفاده در صنعت خودروسازی ایران، با برخورد شدید دولت امریکا مواجه خواهند شد.
به گفته کارشناسان صنعت خودرو ، دولت آمریکا به این دلیل برای نخستین بار صنعت خودروی ایران را هدف تحریم های مستقیم خود قرار داده که این صنعت به دلیل بی توجهی و سیاستهای غلط دولت دهم بخصوص طی ماههای گذشته، در شرایط شکننده ای قرار گرفته است و همین شرایط شکننده، به مثابه چراغ سبزی برای دولت آمریکا عمل کرده است به طوری که آنها تصور می کنند به لطف این بی توجهی و فشار داخلی بر صنعت خودرو، می توانند با اعمال فشار بیرونی، ضربه آخر را به صنعت خودروسازی ایران وارد کنند.
تا پیش از اعمال این تحریم تازه، شرکتهای کره ای تامین کننده حدود 60 قطعه از انواع خودرو برای خودروسازان ایرانی بودند که از این تعداد حدود 10 درصد قابلیت ساخت در داخل کشور را ندارند اما مابقی را می توان با صرف هزینه بیشتر در داخل کشور تولید کرد. به عنوان مثال، ورقه ای که برای ساخت خودروی پراید مورد استفاده قرار می گیرد با اعمال این تحریم باید توسط فولادسازان داخلی تولید شود.
اگرچه خودروسازان داخلی در تلاشند شرکتهای چینی را جایگزین طرفهای کره ای خود کنند اما در کوتاه مدت، توقف فروش قطعه از سوی شرکتهای کره ای، خودروسازان داخلی را در ساخت خودروهای تجاری با مشکل مواجه خواهد کرد. این مساله در کنار افزایش هزینه های حمل و نقل دریایی و افزایش هزینه های تامین مالی، فشار مضاعفی را بر گرده های صنعت خودروسازی کشور وارد کرده است.
به همین دلیل خودروسازان باارایه درخواستی فوری به دولت خواستار دریافت کمک ارزی وعده داده شده از سوی سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران و پرداخت تسهیلات بلاتکلیف مانده خود در شورای پول واعتبار و بانک مرکزی شده اند. در این درخواست هشدار داده شده درصورت عدم تخصیص این کمکها، صنعت خودرو با بحران قطعه و رشد شدید هزینه مواجه شده و ورشکست خواهدشد.
دوشنبه 10 تیر 1392 - 18:21:00
کد مطلب: 221258
اینو گذاشتم که نگید اخبار اشتباه پخش میکنم.
[B]از یک یورو شروع و به میلیاردها یورو خواهم رسید[/B]
تولید انواع خودرو در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۹.۴۹ درصد کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا، براساس جدیدترین آمارهای رسمی در حالی تولید انواع خودرو در سه ماهه نخست امسال به ۱۲۲ هزار و ۱۸ دستگاه رسید که این تعداد در سه ماهه نخست سال گذشته ۲۴۱ هزار و ۵۸۷ دستگاه بوده است که از افت ۴۹.۴۹ درصدی تولید انواع خودرو در کشور نشان دارد.
همچنین در سه ماهه نخست امسال تولید انواع سواری با افت ۴۹.۲۸ درصدی از ۲۰۸ هزار و ۵۸۳ دستگاه به ۱۰۵ هزار و ۷۸۱ دستگاه کاهش یافته است.
در این مدت تولید انواع وانت نیز افت ۴۷.۹۵ درصدی را تجربه کرده است بهگونهای که تولید این محصول از ۲۷ هزار و ۷۷۹ دستگاه در سه ماهه اول سال ۹۱ به ۱۴ هزار و ۴۵۷ دستگاه رسیده است.
تولید انواع کامیون و کامیونت نیز با افت ۶۷ درصدی از ۴۹۷۸ دستگاه به ۱۶۳۶ دستگاه کاهش یافته است.
[B]از یک یورو شروع و به میلیاردها یورو خواهم رسید[/B]
تولید انواع خودرو در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۹.۴۹ درصد کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا، براساس جدیدترین آمارهای رسمی در حالی تولید انواع خودرو در سه ماهه نخست امسال به ۱۲۲ هزار و ۱۸ دستگاه رسید که این تعداد در سه ماهه نخست سال گذشته ۲۴۱ هزار و ۵۸۷ دستگاه بوده است که از افت ۴۹.۴۹ درصدی تولید انواع خودرو در کشور نشان دارد.
همچنین در سه ماهه نخست امسال تولید انواع سواری با افت ۴۹.۲۸ درصدی از ۲۰۸ هزار و ۵۸۳ دستگاه به ۱۰۵ هزار و ۷۸۱ دستگاه کاهش یافته است.
در این مدت تولید انواع وانت نیز افت ۴۷.۹۵ درصدی را تجربه کرده است بهگونهای که تولید این محصول از ۲۷ هزار و ۷۷۹ دستگاه در سه ماهه اول سال ۹۱ به ۱۴ هزار و ۴۵۷ دستگاه رسیده است.
تولید انواع کامیون و کامیونت نیز با افت ۶۷ درصدی از ۴۹۷۸ دستگاه به ۱۶۳۶ دستگاه کاهش یافته است.
بازار اين خبرها را رد كرده و اين را بدانيد هر صنعتي تحريم شده ارزشش 10برابر شده ويك خبر بسيار خوب اينه كه ايران خودرو برندهايي را طراحي كرده كه از امسال ميتونه خودروهايي با كيفيت بسيار بالا توليد و صادر كنه كه طبق بررسي هاي انجام شده امسال 100هزار دستگاه براي صادرات به كشورهاي متقاضي حتي كشوري كه من در اون زندگي ميكنم(در اروپا قرار داره) توليد ميكنه وطبق پيش بيني هاي كارشناسهايم از اين محل ايران خودرو ميتونه سالانه 200تومان سود سازي داشته باشه كه بزودي در روزنامه ها و تلويزيون ايران نيز اين خبرها منتشر خواهد شد اولين ماشين با كيفيت بسيار بالا صادر شده برابر است با قيمت 5000توماني سهام خودرو.اي ناقلا از بازار عقب موندي هنوز آغاز راهيم ميتوني خريدهاي خوبي داشته باشي خودرو تا ده هابرابر رشد خواهد كرد
دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند
بازار اين خبرها را رد كرده و اين را بدانيد هر صنعتي تحريم شده ارزشش 10برابر شده ويك خبر بسيار خوب اينه كه ايران خودرو برندهايي را طراحي كرده كه از امسال ميتونه خودروهايي با كيفيت بسيار بالا توليد و صادر كنه كه طبق بررسي هاي انجام شده امسال 100هزار دستگاه براي صادرات به كشورهاي متقاضي حتي كشوري كه من در اون زندگي ميكنم(در اروپا قرار داره) توليد ميكنه وطبق پيش بيني هاي كارشناسهايم از اين محل ايران خودرو ميتونه سالانه 200تومان سود سازي داشته باشه كه بزودي در روزنامه ها و تلويزيون ايران نيز اين خبرها منتشر خواهد شد اولين ماشين با كيفيت بسيار بالا صادر شده برابر است با قيمت 5000توماني سهام خودرو.اي ناقلا از بازار عقب موندي هنوز آغاز راهيم ميتوني خريدهاي خوبي داشته باشي خودرو تا ده هابرابر رشد خواهد كرد
منبع حرفهای من مشخص و منبع حرفهای شما به ظاهر نامشخص هست. من به نقل از سایت معتبر حرفهام رو اینجا زدم و کد مطلب رو هم قرار دادم.من احساس میکنم جوزدگی در مورد خریدهای این سهم بوجود اومده در مردم عزیز.انشالله که دوستانی که خرید کردند سود کنند. منم سهام ایران خودرو در سبد سهامم هست ولی این باعث نمیشه بخوام حقایق رو نادیده بگیرم.حرفهای شما رو دروغ نه اما گمانه زنی مینامم. در ضمن یدونید پالایشگاهها با خودرو سازیها بحثشون فرق میکنه.تحریم پالایشگاه و خودرو متفاوته و دلیل نمیشه چون پلایشگاهها بالا رفتن خودرو سازها هم بالا برن.
[B]از یک یورو شروع و به میلیاردها یورو خواهم رسید[/B]
بزودي افراد نامدار و مشهور وارد اين سهم ميشن كه اونوقت ديگه خريد تقريبا سخت خواهد شد.
دوست عزیز سلام
اینکه افراد نامدار وارد سهم میشن دلیل بر خوب بودن اون سهم نیست.
دوست عزیز میشه بگید در خودرو چه اتفاقی افتاده که باید قیمت سهم افزایش پیدا کنه؟
افزایش تولید داشته مبلغ فروش افزایش پیدا کرده یا بهای تمام شده کالای فروش رفته کاهش پیدا کرده؟قراره دارایی بفروشه؟صادرات داره؟قیمت ارز میخواد بیاد زیر 2500؟مزیت رقابتی ما افزایش پیدا کرده؟تعرفه واردات قرار افزایش پیدا کنه؟یا......
یا اینکه فقط پول اومده پشت سهم ؟
دوست عزیز سلام
اینکه افراد نامدار وارد سهم میشن دلیل بر خوب بودن اون سهم نیست.
دوست عزیز میشه بگید در خودرو چه اتفاقی افتاده که باید قیمت سهم افزایش پیدا کنه؟
افزایش تولید داشته مبلغ فروش افزایش پیدا کرده یا بهای تمام شده کالای فروش رفته کاهش پیدا کرده؟قراره دارایی بفروشه؟صادرات داره؟قیمت ارز میخواد بیاد زیر 2500؟مزیت رقابتی ما افزایش پیدا کرده؟تعرفه واردات قرار افزایش پیدا کنه؟یا......
یا اینکه فقط پول اومده پشت سهم ؟
خوب دیگه تو بازار ما این خودش محکمرین دلیل هست!!!!!پول پشت هر سهمی بره دیگه نه به فاند کار داره نه به تکنیکال نه به بازار مثبت نه به بازار منفی همینجوری هر روز 4درصد مثبت!!!
احتراما ضمن تشكر از سايت وزين مشرق درامر اطلاع رساني شفاف در عرصه صنعت و حمايت از توليد ملي به استحضارمي رساند، اين سايت طي مطلبي با عنوان «مطالبه اي براي دولت يازدهم؛ پيشفروش در دولت احمدينژاد؛ تحويل در دولت روحاني» منتشر كرده است لذا خواهشمند است جهت تنوير افكارعمومي پاسخ ذيل را منتشر فرماييد.
1- پيش فروش قطعي خودرو توسط خودروسازان به منظور تامين نقدينگي و گسترش توليد امر بيسابقهاي نيست ودرگذشته نيز بارها انجام پذيرفته است. بنابراين چنين اقدامي در راستاي انجام وظايف قانوني و سازماني و براساس آيين نامه هاي فروش و متناسب با توليد انجام مي پذيرد.
2- با توجه به نوسان قيمت خودرو درماه هاي اخير، مشتريان نسبت به افزايش قيمت پس از ثبت نام دغدغه داشته اند، از اين رو شركت ايران خودرو به منظور تثبيت بازار و اطمينان بخشيدن به مردم شرايطي را فراهم كرده است تا مشتريان بتوانند محصولي را كه مي خواهند، به صورت پيش فروش قطعي ( قيمت مشخص درزمان تحويل) از طريق نمايندگي هاي مجاز ثبت نام كنند.
3- متقاضيان دراين روش پيش فروش با انتخاب نوع و قيمت خودرو، دغدغه اي از نظر نامشخص بودن قيمت خودرو تا زمان تحويل نخواهند داشت.
4- لازم به ذكر است ، خودرو ساز علاقه اي به اين روش فروش ندارد زيرامولفه هاي قيمت اوليه دائما درحال تغير اند و ممكن است با افزايش قيمت مواد اوليه كه دريك سال اخير چندين بار اتفاق افتاد ، خودرو سازمتضررشود .
هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....
خوب دیگه تو بازار ما این خودش محکمرین دلیل هست!!!!!پول پشت هر سهمی بره دیگه نه به فاند کار داره نه به تکنیکال نه به بازار مثبت نه به بازار منفی همینجوری هر روز 4درصد مثبت!!!
اتفاقاٌ این درست است که اگر شرکتی دارای پتانسیل رشد است ،رشد قیمتی آن از همان روز آغاز شود.و یک سهم رشد تدریجی داشته باشد نه اینکه مانند پاکسان یک شبه 400% رشد داشته باشد.در هر صورت باید قبول کنیم که خودرو از صنایع پیشرو می باشد و با این انتخابات احتمال بالایی وجود دارد که میزان تحریمها کاهش یابد.
این شرکتهای خودرو سازی به هیچ عنوان دارای پتانسیل رشد نیستند و چه در زمان تحریم و چه در زمان روابط عادی با سایر کشورها فقط و فقط بخاطر حمایتهای دولتی و حکومتی پابرجا مانده اند. کافی است نگاهی به قیمتهای این خودروهای بی کیفیت داخلی بیندازید و آنها را با خودروهای هم قیمت اروپایی و کره ای و ژاپنی و مالزیایی و ... مقایسه نمایید.فلذا این پتانسیل کاذب هست و خودروسازها در عرصه صنعت هیچگاه نتوانستند مردم را قلبا راضی کنند. فقط اشتغال زایی کرده اند و السلام.
[B]از یک یورو شروع و به میلیاردها یورو خواهم رسید[/B]
این شرکتهای خودرو سازی به هیچ عنوان دارای پتانسیل رشد نیستند و چه در زمان تحریم و چه در زمان روابط عادی با سایر کشورها فقط و فقط بخاطر حمایتهای دولتی و حکومتی پابرجا مانده اند. کافی است نگاهی به قیمتهای این خودروهای بی کیفیت داخلی بیندازید و آنها را با خودروهای هم قیمت اروپایی و کره ای و ژاپنی و مالزیایی و ... مقایسه نمایید.فلذا این پتانسیل کاذب هست و خودروسازها در عرصه صنعت هیچگاه نتوانستند مردم را قلبا راضی کنند. فقط اشتغال زایی کرده اند و السلام.
این مطلبی که عرض کردید دیگه از دیدگاه بورس مهم نیست البته از دیدگاه کلی مهم هست چون مردم با جونشون بازی میشه مثل همون کامیون های هوو که یادتون هست اما باز هم میگم چیری که مطرح هست این است که فعلا سهام این گروه بره بالا در سایت bourex هم نوشتم تا بخواد کار به جای باریک بکشه وبریم سر سود و زیان و بی کیفیت بودن ماشینهای داخلی این گروه 30درصد بازدهی داده و ما جا موندیم پس بهتره با روند بازار دوست باشیم تا ما هم اون 30درصد سود رو کسب کنیم البته از اون موقع که من در سایت همسایه اون مطلب رو زدم فعلا 20درصد سود کسب شده
نظر