ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • afshinamin
    عضو فعال
    • Jul 2013
    • 4495

    #6436
    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

    خاندوزی گفت: برنامه راهبردی گمرک جمهوری اسلامی ایران را به این دلیل می‌خواهیم که نه تنها به اهداف سازمانی تعریف شده برسیم بلکه گمرک بتواند نقش خودش را در پیشرفت تجارت خارجی کشور ایفا کند و شاهد یک پوست‌اندازی و دگردیسی به سمت رشد و شکوفایی باشیم.وی پاسخ به سوال ایسنا درباره آخرین وضعیت فروش و عرضه خودرو در بورس گفت: مصوبه شورای عالی بورس همان مصوبه قبلی است اما درباره مشمول شدن ذیل قوانین رقابت و انحصار به طور قانونی، شورای رقابت است که در این باره تصمیم می‌گیرد.خاندوزی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس مخالف است؟ ادامه داد: ما به این موضوع نرسیدیم که شورای رقابت مخالف باشد و آن مصاحبه، نظر شخص رییس شورای رقابت بود.به گفته وزیر اقتصاد، همان مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر عرضه خودرو در بورس ادامه دارد مگر اینکه شورای رقابت تصمیم دیگری درباره قوانین رقابت و انحصار بگیرد.

    نظر

    • امیدازاد
      عضو فعال
      • Sep 2020
      • 3768

      #6437
      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

      در اصل توسط afshinamin پست شده است View Post
      خاندوزی گفت: برنامه راهبردی گمرک جمهوری اسلامی ایران را به این دلیل می‌خواهیم که نه تنها به اهداف سازمانی تعریف شده برسیم بلکه گمرک بتواند نقش خودش را در پیشرفت تجارت خارجی کشور ایفا کند و شاهد یک پوست‌اندازی و دگردیسی به سمت رشد و شکوفایی باشیم.وی پاسخ به سوال ایسنا درباره آخرین وضعیت فروش و عرضه خودرو در بورس گفت: مصوبه شورای عالی بورس همان مصوبه قبلی است اما درباره مشمول شدن ذیل قوانین رقابت و انحصار به طور قانونی، شورای رقابت است که در این باره تصمیم می‌گیرد.خاندوزی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس مخالف است؟ ادامه داد: ما به این موضوع نرسیدیم که شورای رقابت مخالف باشد و آن مصاحبه، نظر شخص رییس شورای رقابت بود.به گفته وزیر اقتصاد، همان مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر عرضه خودرو در بورس ادامه دارد مگر اینکه شورای رقابت تصمیم دیگری درباره قوانین رقابت و انحصار بگیرد.
      یعنی خاک بر سر همچی وزیری ....اگر رییس شورا تخلف کرده ...باهاش برخورد کنید ...اگر قوانین رقابت و انحصار...وجود داره ...عرضه خودرو رو باهاش تطبیق بدید ....نه اینکه دست شورا رو برای تصمیم ؟؟وتغییر و تفسیر به رای !!درباره قوانین رقابت و انحصار باز بزارید تا رییسش که با یک نامه حاوی نظرشخصی اش !!کل شورای بورس و اعضاش رو با خاک یکسان کنه هیچ ..برای چند روز دیگه هم التهاب به بورس تزریق کنه

      نظر

      • TARGET
        عضو فعال
        • Nov 2014
        • 2282

        #6438
        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

        در اصل توسط امیدازاد پست شده است View Post
        یعنی خاک بر سر همچی وزیری ....اگر رییس شورا تخلف کرده ...باهاش برخورد کنید ...اگر قوانین رقابت و انحصار...وجود داره ...عرضه خودرو رو باهاش تطبیق بدید ....نه اینکه دست شورا رو برای تصمیم ؟؟وتغییر و تفسیر به رای !!درباره قوانین رقابت و انحصار باز بزارید تا رییسش که با یک نامه حاوی نظرشخصی اش !!کل شورای بورس و اعضاش رو با خاک یکسان کنه هیچ ..برای چند روز دیگه هم التهاب به بورس تزریق کنه
        امید جان تو این سه روز ۳ میلیارد سهم خودرو ۲/۵ میایارد سایپا ۱ میلیارد خاور ۱/۵ میلیارد خگستر ۱ میلیارد هم بقیه خودرو قطعاتی ها در کف کف قیمتی یک ماهه معامله شد!!!!!

        نظر

        • امیدازاد
          عضو فعال
          • Sep 2020
          • 3768

          #6439
          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

          در اصل توسط TARGET پست شده است View Post
          امید جان تو این سه روز ۳ میلیارد سهم خودرو ۲/۵ میایارد سایپا ۱ میلیارد خاور ۱/۵ میلیارد خگستر ۱ میلیارد هم بقیه خودرو قطعاتی ها در کف کف قیمتی یک ماهه معامله شد!!!!!
          میدونی ...تنها چیزی که به ذهن میاد !!این هست که این ها سیاه بازی باشه ...شورای رقابت .مانع ادامه عرضه ها میشه ..خودروسازها میگن حداقل .افزایش قیمتای پایه ...رو اعمال کنید ..بعد نظر شورا عوض میشه و ازبازی کنار می کشه ...خودروسازها با تولرانس کمتری
          نسبت به قیمت پایه ..محصولاتشون رو عرضه می کنند....؟؟؟؟البته این خوشبینانه ترین وضعیت میتونه بشه

          نظر

          • TARGET
            عضو فعال
            • Nov 2014
            • 2282

            #6440
            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

            وزیر اقتصاد:
            ? شورای رقابت، مصوبه‌ای برای توقف فروش خودرو در بورس کالا ندارد


            خاندوزی درباره آخرین وضعیت فروش و عرضه خودرو در بورس گفت: مصوبه شورای عالی بورس همان مصوبه قبلی است، اما درباره مشمول شدن ذیل قوانین رقابت و انحصار به طور قانونی، شورای رقابت است که در این باره تصمیم می‌گیرد.


            وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس مخالف است؟ ادامه داد: ما به این موضوع نرسیدیم که شورای رقابت مخالف باشد و آن مصاحبه، نظر شخص رییس شورای رقابت بود.


            Churchill3

            نظر

            • شاخص بورس جعلی است
              عضو فعال
              • Jan 2022
              • 410

              #6441
              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

              نقل از سهامیاب
              اون قسمت قرمز رنگ علت اصلی مافیای خودرو با عرضه در بورس کالاست که هر بار از زبان یکیشون بیان میشه.

              نظر

              • orumbourse
                ستاره دار (1)
                • Nov 2011
                • 10187

                #6442
                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                در نامه رئیس سازمان بورس به رئیس شورای رقابت عنوان شد؛

                نامه بدون هماهنگی شورای رقابت، باعث خسارت ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی به سهامداران شد




                مجید
                عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به سیدمحمدرضا سیدنورانی، رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، ضمن تاکید بر زیان ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی سهامداران در پی انتشار بدون هماهنگی نامه رئیس شورای مذکور، خواستار برگزاری جلسه‌ای مشترک با حضور برخی از اعضای شورای عالی بورس و شورای رقابت، برای بررسی ادامه عرضه خودرو در بورس کالا شد.

                به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به سیدمحمدرضا سیدنورانی، رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، ضمن تاکید بر زیان ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی سهامداران در پی انتشار بدون هماهنگی نامه رئیس شورای مذکور، خواستار برگزاری جلسه‌ای مشترک با حضور برخی از اعضای شورای عالی بورس و شورای رقابت، برای بررسی ادامه عرضه خودرو در بورس کالا شد. متن این نامه بدین شرح است:
                جناب آقای سیدمحمدرضا سیدنورانی، رئیس محترم شورا و مرکز ملی رقابت، سلام علیکم؛

                احتراماً عطف به نامه شماره ۱۷۷۵-۰۱-۱۰-ص مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۲ جنابعالی همانگونه که مستحضرید سیاست‌های ناکارآمدی مانند قیمت‌گذاری دستوری و قرعه‌کشی در طول سال‌های گذشته موجب زیان انباشته در صنعت خودروسازی، بدهی بانکی گسترده، ورشکستگی در زنجیره تولید و رواج دلالی و سفته بازی در بازار خودرو شده است. کوچکترین اشتباه در سیاست‌گذاری و بازگشت به مسیر ناصواب گذشته علاوه بر آسیب جدی به صنعت خودروسازی، تاثیر منفی بر بازار سرمایه و نظام بانکی نیز وارد می‌کند. از این منظر و در یک رویکرد تحولی و در راستای اصلاح ساختاری این صنعت، شورای عالی بورس که متشکل از وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، نماینده‌ی محترم دادستانی، رئیس کل بانک مرکزی و نمایندگان مجلس و بخش خصوصی است با مساعدت رای مثبت وزیر محترم صنعت معدن و تجارت، عرضه خودرو در بورس کالا را بررسی و به تصویب رسانده است.

                پس از گذشت مدت کوتاهی از این تصمیم شاهد تاثیر مثبت آن بر صنعت خودروی کشور هستیم که در صورت تداوم و با تکمیل سایر شرایط نظیر عرضه خودروی وارداتی، افزایش تولید و بالتبع افزایش عرضه و عرضه منظم از سوی خودروسازان، قطعا شاهد تعادل در بازار خودروی کشور خواهیم بود.
                از دیگر آثار مثبت این تصمیم دسترسی منصفانه عموم خریداران واقعی در گستره مناطق جغرافیایی کشور است. استفاده از ابزارهای رسیدگی به شکایات در بازار سرمایه اطمینان‌بخش رعایت حقوق مصرف‌کنندگان بوده و الزام به تحویل بموقع خودروها موجب رضایت مشتریان شده است.

                یکی از مصادیق آسیب در اقتصاد تصمیمات خلق الساعه و بدون هماهنگی با ذینفعان بازار است که موجب نااطمینانی در اقتصاد و توزیع رانت می‌شود. نامه جنابعالی در همان لحظات ابتدایی انتشار (ساعت ۱۱ صبح) موجب افت ناگهانی قیمت در صنعت خودرو و ساخت قطعات و در ادامه بازار، باعث منفی شدن جو عمومی بازار سرمایه شد، اثر این خبر به گونه‌ای بود که شاخص کل بورس اوراق بهادار براساس قیمت‌های لحظه‌ای با افت قابل ملاحظه ۲۵ هزار واحدی مواجه گردید و این جو منفی برای روز بعد نیز ادامه یافت. همچنین ارزش بازار سرمایه به واسطه تأثیر مستقیم این خبر در همان روز نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افت و ضرر قابل توجهی به دارایی سرمایه‌گذارانی که به مصوبات پیشین اعتماد کرده بودند وارد نمود. بدیهی است اعلام سیاست‌های بازار قبل از تصمیم‌گیری نهایی، عدم هماهنگی نهادهای عالی تصمیم‌گیری پیش از مداقه لازم و تصمیم‌گیری قطعی به نحوی که کلیه جوانب امر در نظر گرفته نشود، در نهایت به ضرر نظام حکمرانی خواهد بود.


                تصمیم دولت سیزدهم در راستای اصلاح بازار خودرو در بستر بورس کالا نیازمند حمایت همه دستگاه‌ها جهت پیاده‌سازی این مهم می‌باشد و صد البته نیازمند هم افزایی دستگاه‌های متولی در این خصوص است؛ لذا خواهشمند است با توجه به رسانه‌ای شدن مخالفت برخی از اعضای شورای رقابت با نامه فوق الذکر و همچنین تبعات بسیار منفی در بازار سرمایه و بازار خودروی کشور، دستور فرمایید تا نهایی شدن موضوع بازبینی دستورالعمل‌های بازار خودرو در آن شورا، از اظهار نظر در این خصوص ممانعت به عمل آید و به منظور بهره‌مندی از همفکری و اتخاذ تصمیمات بهتر، دعوت می‌شود طی جلسه‌ای مشترک با حضور برخی از اعضای شورای عالی بورس و شورای رقابت، موضوعات کارشناسی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

                لازم به ذکر است تجربه همکاری‌های گذشته در بازار کالاهای مختلف نشان می‌دهد، استفاده از ابزارهای موجود در بازار سرمایه بهترین گزینه برای مدیریت انحصار، حذف رانت و ایجاد دسترسی منصفانه به بازارها برای مصرف‌کنندگان می‌باشد.

                "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

                نظر

                • TARGET
                  عضو فعال
                  • Nov 2014
                  • 2282

                  #6443
                  پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                  آی عشقی دوست داریم

                  نظر

                  • TARGET
                    عضو فعال
                    • Nov 2014
                    • 2282

                    #6444
                    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                    مهمترین نکات این نامه عبارتند از:


                    کوچکترین اشتباه در سیاست‌گذاری و بازگشت به مسیر گذشته، باعث آسیب جدی به صنعت خودروسازی، بازار سرمایه و نظام بانکی خواهد شد.


                    شورای عالی بورس که متشکل از عالی‌ترین مقامات قوای سه‌گانه و نیز بخش خصوصی است، عرضه خودرو در بورس کالا را به تصویب رسانده است.


                    عرضه خودرو در بورس کالا در مدت کوتاهی باعث اثرات مثبت بر صنعت خودروسازی و نیز دسترسی منصفانه خریداران واقعی به خودرو شده است.


                    تصمیمات خلق‌الساعه و بدون هماهنگی، باعث ایجاد نااطمینانی در اقتصاد و توزیع رانت می‌شود. نامه جنابعالی باعث افت ۲۵ هزار واحدی شاخص بورس و ضرر ۱۰۰ هزار میلیاردتومانی سهامداران شد.


                    با توجه به تصمیم دولت بر اصلاح صنعت خودرو و نیز مخالفت برخی اعضای شورای رقابت با نامه فوق‌الذکر، خواهشمند دستور فرمایید تا نهایی شدن تصمیم شورای رقابت، از اظهارنظر آن شورا در این خصوص ممانعت به عمل آید.


                    دعوت میشود تا با حضور اعضای شورای عالی بورس و اعضای شورای رقابت، موضوعات کارشناسی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.




                    به عبارت زبان صریح فارسی؛ آشغال عوضی سهامدارا میان جرت میدن! ببند اون دهن گشادت رو!!!?

                    نظر

                    • afshinamin
                      عضو فعال
                      • Jul 2013
                      • 4495

                      #6445
                      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                      دیگه واقعا طنز شده بحث خودرو

                      دلال های خیلی وصل به بالای خودرو :
                      دولت تو مالیات ارزش افزوده نگیر
                      سهامدار نو هم سود نگیر تازه زیان کن
                      بورس پورسانت نگیر
                      بورس کالا پورسانت نگیر
                      مصرف کننده از بورس ارزانتر نخر
                      همه این پولها رو جمع کنید بدید یه کاسه کنید بدید ما بخوریم ، بدون هیچ زحمتی و استرسی و ریسکی و سرمایه گذاری و خواب پولی و سوادی و فهمی و شعوری ....،حتی به اندازه زحمت یه اردر گذاشتن تو سیستم بورس کالا

                      نظر

                      • afshinamin
                        عضو فعال
                        • Jul 2013
                        • 4495

                        #6446
                        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                        تسنیم: توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره عرضه خودرو در بورس

                        مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضائیه هم به موضوع عرضه خودرو در بورس ورود کرد و با بیان اینکه "هم‌اکنون هماهنگی‌هایی مطرح و در شرف انجام بین مراجع ذی‌ربط قانونی است"، گفت: قوه قضائیه در راستای ایفای مأموریت‌های محوله، تکلیف دارد که بر اجرای قوانین نظارت کند. بخشی از این مأموریت به مجموعه سازمان بازرسی کل کشور محول شده است، سازمان بازرسی در راستای انجام تکالیف قانونی خود به این موضوع ورود کرده است.

                        سخنگوی دستگاه قضا تأکید کرد: این اقدام سازمان بازرسی با دو هدف صورت گرفت که در گام نخست عملی یکپارچه در تحقق قانون به احسن وجه صورت گیرد و در گام دوم رضایتمندی مردم حاصل شود و به هیچ عنوان در این راستا، یکه‌تازی نمی‌کنیم.

                        ستایشی خاطرنشان کرد: بازار خودرو دست 2 شرکت بزرگ خودروساز است و دولت هم مدام می‌گوید قصد حمایت از مصرف‌کننده را دارد و باید به این برسیم که قیمت‌ها حالت غیرقابل قبول نداشته باشند، در این وضعیت سازمان بازرسی طبق وظیفه قانونی خود با توجه به اینکه قیمت خودرو در بورس افزایش یافته است، این روند را خلاف منافع مصرف‌کننده تشخیص داده و معتقد است باید به‌گونه‌ای عمل شود که کالا با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

                        نظر

                        • TARGET
                          عضو فعال
                          • Nov 2014
                          • 2282

                          #6447
                          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                          100.000.000.000.000 تومان!
                          میزان خسارت نامه شورای رقابت به سهامداران(البته یکی از اعضای شورا فرمودند نظر شخصی رئیس شورا بود!)


                          @twitter_bourse

                          واقعا الان باید رییس شورای رقابت رو مینداختن گوشه زندان!
                          هیچ کس در تاریخ بورس سابقه همچین زیان زدنی رو در کوتاه مدت نداشته!
                          باید دارایی هاش مصادره بشه! مردک نافهم

                          نظر

                          • Mehrsana
                            عضو فعال
                            • Sep 2020
                            • 1191

                            #6448
                            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                            در اصل توسط afshinamin پست شده است View Post
                            دیگه واقعا طنز شده بحث خودرو

                            دلال های خیلی وصل به بالای خودرو :
                            دولت تو مالیات ارزش افزوده نگیر
                            سهامدار نو هم سود نگیر تازه زیان کن
                            بورس پورسانت نگیر
                            بورس کالا پورسانت نگیر
                            مصرف کننده از بورس ارزانتر نخر
                            همه این پولها رو جمع کنید بدید یه کاسه کنید بدید ما بخوریم ، بدون هیچ زحمتی و استرسی و ریسکی و سرمایه گذاری و خواب پولی و سوادی و فهمی و شعوری ....،حتی به اندازه زحمت یه اردر گذاشتن تو سیستم بورس کالا
                            توی این هفته اعلام شد که قیمت پایه خودروی چانگان Cs35+ حدود 580 میلیون تومان تعیین شده یعنی این خودرو با احتساب هزینه گمرکی و سود بازرگانی و .... شده 580 میلیون تومان... به سادگی میشه فهمید که این خودرو توسط واردکننده عددی کمتر از 450 میلیون تومان خریداری شده ... یعنی حدود 10 هزار دلار

                            از جمله امکانات و تجهیزات چانگان CS35 پلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: فرمان برقی، رینگ آلیاژی، کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، ترمز کمکی، ترمز اضطراری، سنسور نور، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین 360 درجه، صندلی‌های تنظیم شونده برقی، آینه‌های تاشو برقی به همراه گرمکن، چهار کیسه هوا و سقف پانوراما به همراه سانروف.

                            اطلاعات تکمیلی :
                            چانگان CS35 پلاس - ماشین چانگان CS35 پلاس : مشخصات چانگان CS35 پلاس

                            من یه سئوال دارم از مدافعین عرضه خودرو در بورس کالا؟

                            همه جای دنیا شما میری جلوی نمایندگی، خودرو رو میبینی، سوار میشی، اگه دوست داشتی به صورت اقساطی خریداری میکنی...

                            کجای فروش این خودروی 450 میلیون تومانی به قیمت حداقل 1.5 میلیارد تومان در بورس کالا عادلانه و منطقی است؟ کجاش به نفع مصرف کننده و حمایت از تولید کننده است؟! چرا مردم ایران باید از خرید یه خودرو به قیمت منطقی محروم باشن؟ چرا عده ای زالو صفت در هر صنعتی وارد شدند و یه مافیا درست کردن... هر وقت عشقشون کشید عرضه یه کالا رو به بازار محدود کنن و قیمت اون کالا رو به چند برابر قیمت واقعی برسونن... بعد با منت قدری به قول خودشون تخفیف بدن و به مردم بندازن... کجای دنیا برای رفع انحصار یک کالا، از همون انحصارگر میخوان کالا وارد کنه و قیمت بازار رو به تعادل برسونه؟!

                            اگه خودروهای ایران خودرو و سایپا انقدر مفت و ارزون داره به مردم ایران فروخته میشه چرا صادر نمیکنن؟ چرا هیچ کشوری در دنیا خواهان این لگنها نیست؟! من یک رانا پلاس صفر خریدم مصرفش حدود 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر هست و برچسب انرژی روی شیشه در سطح G هست! در عرض دوماه حدود 10 بار بردم نمایندگی و تا الان 5 قطعه عوض شده! چرا ایران خودرو این محصولات رو صادر نمیکنه تا بقیه دنیا هم از رانت این محصولات بهره مند بشن؟!

                            دوستان سهامدار گول چهارتا کانال سفته باز دزد مثل کانال پارسیس رو نخوردید! این شارلاتان ها نماینده مردم ایران نیستند. اینها در بهترین حالت از منافع 5% مردم ایران حمایت میکنن. مردم ایران کسانیکه هستند که با حقوق زیر 10 میلیون تومان در فقر و فلاکت به سر می برن و هر هزار تومن گرون شدن دلار یا هر چند میلیون گرون شدن هر کالایی اعم از خودرو یا چیزهای دیگه یکی دیگه از نیازهای اولیه اشون رو ازشون میگیره...

                            نظر

                            • afshinamin
                              عضو فعال
                              • Jul 2013
                              • 4495

                              #6449
                              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                              در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Post
                              توی این هفته اعلام شد که قیمت پایه خودروی چانگان Cs35+ حدود 580 میلیون تومان تعیین شده یعنی این خودرو با احتساب هزینه گمرکی و سود بازرگانی و .... شده 580 میلیون تومان... به سادگی میشه فهمید که این خودرو توسط واردکننده عددی کمتر از 450 میلیون تومان خریداری شده ... یعنی حدود 10 هزار دلار

                              از جمله امکانات و تجهیزات چانگان CS35 پلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: فرمان برقی، رینگ آلیاژی، کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، ترمز کمکی، ترمز اضطراری، سنسور نور، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین 360 درجه، صندلی‌های تنظیم شونده برقی، آینه‌های تاشو برقی به همراه گرمکن، چهار کیسه هوا و سقف پانوراما به همراه سانروف.

                              اطلاعات تکمیلی :
                              چانگان CS35 پلاس - ماشین چانگان CS35 پلاس : مشخصات چانگان CS35 پلاس

                              من یه سئوال دارم از مدافعین عرضه خودرو در بورس کالا؟

                              همه جای دنیا شما میری جلوی نمایندگی، خودرو رو میبینی، سوار میشی، اگه دوست داشتی به صورت اقساطی خریداری میکنی...

                              کجای فروش این خودروی 450 میلیون تومانی به قیمت حداقل 1.5 میلیارد تومان در بورس کالا عادلانه و منطقی است؟ کجاش به نفع مصرف کننده و حمایت از تولید کننده است؟! چرا مردم ایران باید از خرید یه خودرو به قیمت منطقی محروم باشن؟ چرا عده ای زالو صفت در هر صنعتی وارد شدند و یه مافیا درست کردن... هر وقت عشقشون کشید عرضه یه کالا رو به بازار محدود کنن و قیمت اون کالا رو به چند برابر قیمت واقعی برسونن... بعد با منت قدری به قول خودشون تخفیف بدن و به مردم بندازن... کجای دنیا برای رفع انحصار یک کالا، از همون انحصارگر میخوان کالا وارد کنه و قیمت بازار رو به تعادل برسونه؟!

                              اگه خودروهای ایران خودرو و سایپا انقدر مفت و ارزون داره به مردم ایران فروخته میشه چرا صادر نمیکنن؟ چرا هیچ کشوری در دنیا خواهان این لگنها نیست؟! من یک رانا پلاس صفر خریدم مصرفش حدود 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر هست و برچسب انرژی روی شیشه در سطح G هست! در عرض دوماه حدود 10 بار بردم نمایندگی و تا الان 5 قطعه عوض شده! چرا ایران خودرو این محصولات رو صادر نمیکنه تا بقیه دنیا هم از رانت این محصولات بهره مند بشن؟!

                              دوستان سهامدار گول چهارتا کانال سفته باز دزد مثل کانال پارسیس رو نخوردید! این شارلاتان ها نماینده مردم ایران نیستند. اینها در بهترین حالت از منافع 5% مردم ایران حمایت میکنن. مردم ایران کسانیکه هستند که با حقوق زیر 10 میلیون تومان در فقر و فلاکت به سر می برن و هر هزار تومن گرون شدن دلار یا هر چند میلیون گرون شدن هر کالایی اعم از خودرو یا چیزهای دیگه یکی دیگه از نیازهای اولیه اشون رو ازشون میگیره...
                              سلام و ضمن احترام
                              خشت اول گر نهد معمار کج- تا ثریا می رود دیوار کج
                              مقایسه ایران با جهان یک فرض غلط هست
                              کجای دنیا خودرو قرعه کشی میشه ؟!
                              کجا ی دنیا خودرو ها رو میدن به یه عده دلال که اونا تُقص( تقسیم )کنن تو کشور 85 میلیونی
                              کجای دنیا به خاطر 2 تا تارمو بچه مردم تو گشت ارشاد کشته میشه بعد زن مانکن 25 ساله صورت کلا بوتاکسی لبنانی تاثیرگذار!!! میاد بهترین هتل و امکانات چرا میکنه بعد بی حجاب جلوی دوربین میرقصه ، رفتنی هم 20 هزار یورو میذارن جیبش بعنوان جایزه تاثیرگذاری !! میره !!!
                              و........
                              چون اگه بیشتر ادامه بدیم ممکنه بریم تو گونی /.:biggrinsmiley.:/ ( حتی خود سایت /تالار حامد ثقفی کلا رفت تو گونی یه زمانی و دیگه نیومد بیرون :.thumbsupsmileyanim )پس بحثو جور دیگه میبریم جلو
                              ---
                              بیایید فکر کنیم بورس کالا از فردا جمع شد
                              کما اینکه تا چند ماه قبل هم خودرویی توش نبود
                              بله خودرو اینجا گرونه خیلی هم گرونه(206 دست دوم بیست سال قبل خود فرانسه الان حدود 12 هزار دلار هست اینجا چنده ؟؟)
                              ولی چاره چیه ؟!؟
                              آیا اون 250 میلیون اختلافی که گفتین و مردم الان ارزانتر میخرن(و هر چند سال 1 بار 1 خودرو میتونه بخره نه مثل دلال بیاد آش رو با جاش ببره بفروشه !!!) رو بنده از جیب مبارک تقبل میکنم بدهم یا شما ؟!
                              و خارج از بورس اون 250 میلیون میره تو جیب مردم که بقول متین فرمایش شما با فقر و فلاکت زندگی میکنن یا کما فی السابق همون دلالهای ارگانی ؟!؟!
                              یعنی 250 میلیون نره تو جیب مردم بهتر میشه وضعشون یا بدتر ؟؟!
                              من هم اصلا فکر کنید الان میگم بورس کالا جا خودرو نیست( پسرخاله من نیست که عشقی و مدیر و سهامدار بورس کالا)تازه از خدا م هم هست ماشین بهتر سوار شوم با پول ماشین الانم
                              ولی حتما
                              راه حل ارائه کنید ،خیلی هم عالی خواهد بود ولی با راه حل ایجابی نه صرفا روش سلبی

                              (راه حل خودم: قیمت جهانی بشه تو ایران ،- ایرانخودرو سایپا و... هم زمیناشون-دارایی شون بفروشن پول سهامدارو بدهند (زیان انباشته هم در میاد این وسطها کلی هم میمونه برای سهامدار بعد تصفیه شرکت )شک نکنید سهامدار چند برابر قیمت روز سهام پول گیرش میاد . و اما اشتغال کارگران : کارگراش هم برن نمایندگی های مجاز بهترین برندهای خودرو کار کنن با حقوق دلاری قطعه سازها هم یا قطعه در سطح جهانی بسازن یا همین راه حل خودرو خساپا بروند - هر چی کارگر هم بیکار باقی موند از محل فروش زمینهای این دو تا شرکت یه صندوق تشکیل بشه از اون بیمه بیکاری بگیرن تا زمانی که شغل پیدا کنند- البته مطمئن باشید با این بازار 85 میلیونی تشنه برند خارجی معتبر 1 نفر شون هم بیکار نمیمونه )
                              اینجا بود که از خواب بیدار شدم
                              /.:biggrinsmiley.:/
                              اولین سوال از خودم : ایا مافیای خودرو اجازه میده ؟
                              آخرین ویرایش توسط afshinamin؛ 2023/01/27, 20:23.

                              نظر

                              • فین
                                عضو فعال
                                • Sep 2020
                                • 1158

                                #6450
                                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                                در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Post
                                توی این هفته اعلام شد که قیمت پایه خودروی چانگان Cs35+ حدود 580 میلیون تومان تعیین شده یعنی این خودرو با احتساب هزینه گمرکی و سود بازرگانی و .... شده 580 میلیون تومان... به سادگی میشه فهمید که این خودرو توسط واردکننده عددی کمتر از 450 میلیون تومان خریداری شده ... یعنی حدود 10 هزار دلار

                                از جمله امکانات و تجهیزات چانگان CS35 پلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: فرمان برقی، رینگ آلیاژی، کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، ترمز کمکی، ترمز اضطراری، سنسور نور، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین 360 درجه، صندلی‌های تنظیم شونده برقی، آینه‌های تاشو برقی به همراه گرمکن، چهار کیسه هوا و سقف پانوراما به همراه سانروف.

                                اطلاعات تکمیلی :
                                چانگان CS35 پلاس - ماشین چانگان CS35 پلاس : مشخصات چانگان CS35 پلاس

                                من یه سئوال دارم از مدافعین عرضه خودرو در بورس کالا؟

                                همه جای دنیا شما میری جلوی نمایندگی، خودرو رو میبینی، سوار میشی، اگه دوست داشتی به صورت اقساطی خریداری میکنی...

                                کجای فروش این خودروی 450 میلیون تومانی به قیمت حداقل 1.5 میلیارد تومان در بورس کالا عادلانه و منطقی است؟ کجاش به نفع مصرف کننده و حمایت از تولید کننده است؟! چرا مردم ایران باید از خرید یه خودرو به قیمت منطقی محروم باشن؟ چرا عده ای زالو صفت در هر صنعتی وارد شدند و یه مافیا درست کردن... هر وقت عشقشون کشید عرضه یه کالا رو به بازار محدود کنن و قیمت اون کالا رو به چند برابر قیمت واقعی برسونن... بعد با منت قدری به قول خودشون تخفیف بدن و به مردم بندازن... کجای دنیا برای رفع انحصار یک کالا، از همون انحصارگر میخوان کالا وارد کنه و قیمت بازار رو به تعادل برسونه؟!

                                اگه خودروهای ایران خودرو و سایپا انقدر مفت و ارزون داره به مردم ایران فروخته میشه چرا صادر نمیکنن؟ چرا هیچ کشوری در دنیا خواهان این لگنها نیست؟! من یک رانا پلاس صفر خریدم مصرفش حدود 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر هست و برچسب انرژی روی شیشه در سطح G هست! در عرض دوماه حدود 10 بار بردم نمایندگی و تا الان 5 قطعه عوض شده! چرا ایران خودرو این محصولات رو صادر نمیکنه تا بقیه دنیا هم از رانت این محصولات بهره مند بشن؟!

                                دوستان سهامدار گول چهارتا کانال سفته باز دزد مثل کانال پارسیس رو نخوردید! این شارلاتان ها نماینده مردم ایران نیستند. اینها در بهترین حالت از منافع 5% مردم ایران حمایت میکنن. مردم ایران کسانیکه هستند که با حقوق زیر 10 میلیون تومان در فقر و فلاکت به سر می برن و هر هزار تومن گرون شدن دلار یا هر چند میلیون گرون شدن هر کالایی اعم از خودرو یا چیزهای دیگه یکی دیگه از نیازهای اولیه اشون رو ازشون میگیره...
                                دوست عزیز از یک فعال بورسی اینگونه استدلال بعید است. اگر در شرایط فعلی ( شرایط تحریمی ) واردات خودرو کاملا آزاد و با تعرفه پایین مثلا 10 تا 20 درصد باشد در همان سال اول با این قیمت دلار فعلی مثلا 40 هزار تومان حداقل تقاضای بازار حدود 3 تا 4 میلیون خودرو است که با متوسط 15 هزار دلار چیزی بین 45 تا 60 میلیارد دلار می شود. الان کل صادرات نفتی و غیر نفتی و ذخیره ارزی در دسترس کشور روی هم شاید همین مقدار هم نشود. در این شرایط دلار در عرض چند ماه به بالای صد هزار تومان می رسد و آنگاه نه تنها با همین قیمتهای فعلی باید خودروی خارجی بخرید بلکه همین خودرو داخلی هم به حدود یک میلیارد تومان می رسد ( چون مثلا پژو پارس همیشه حدود 10 تا 11 هزار دلار قیمت داشته است ) و از همه مهمتر باید گوشت کیلویی 800 هزار تومان و مرغ کیلویی 200 هزار تومان و برنج کیلویی 300 هزار تومان و ..... و کلا اقتصاد فرو می پاشد. فقط در صورت برداشته شدن کامل تحریمها و فضای سیاسی داخلی و خارجی متعادل ( مانند زمان دولت خاتمی و دولت اول روحانی ) می توان خودرو خارجی وارد کرد و قیمت دلار هم افزایش زیادی نمی یابد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X