کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
سهام خاور و خودرو بهترين سهم هاي سال 92 خواهند بود امروز اينو گفتم ببينيد چه خواهد شد
امروز درصد افزايش قيمت خودرو اعلام مي شود و خواهيد ديد كه فروشتان اشتباه بوده و دوباره با قيمت بالاتر بايد بخريد
دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند
۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸
نسخه چاپي
ارسال به دوستان
قيمت خودرو آزاد نميشود
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت به شايعات مطرح شده درباره آزادسازي قيمت خودرو پايان داد و با تاكيد بر اينكه موضوع آزادسازي قيمت خودرو به هيچ وجه مطرح نيست، مباحث مطرح شده در خصوص قطع عرضه خودرو از سوي برخي خودروسازان را تكذيب كرد. به گفته صالحينيا تعيين قيمت خودرو در كميته قيمتگذاري و ستاد تنظيم بازار در حال بررسي بوده و نتيجه آن به زودي اعلام خواهد شد.
محسن صالحينيا در گفتوگو با ايسنا، در پاسخ به اينكه مباحث مطرح شده درباره احتمال آزادسازي قيمت خودرو صحت دارد يا خير؟ اظهار كرد: موضوع تعيين قيمت خودرو در كميته خودرو و ستاد تنظيم بازار در حال بحث و جمعبندي است و آزادسازي قيمت اين محصول نيز مطرح نشده است.
وي ادامه داد: تا اين لحظه چيزي تحت عنوان آزادسازي قيمت خودرو از سوي ما مطرح نشده است. موضوع تعيين قيمت خودرو در حال حاضر در كميته خودرو و ستاد تنظيم بازار بحث شده و نتيجه آن به زودي جمعبندي و اعلام ميشود.
معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره انتقادات مطرح شده از توقف عرضه خودرو از سوي سايپا و ايران خودرو، گفت: منطق اين است كه عرضه خودرو متوقف نشود مگر اينكه توليدي نباشد در حاليكه خودرو در سايپا و ايران خودرو در حال توليد است و امكان نگهداري و عرضه نشدن آن در بازار نيز محال است.
وي با بيان اينكه ايران خودرو و سايپا در حال فروش خودرو هستند، تصريح كرد: بسياري از واريزكنندگان و كساني كه براي دريافت خودرو ثبتنام كردهاند خودروي خود را در مقطع تعيين شده دريافت ميكنند در غير اين صورت مگر ميشود روزانه دو هزار خودرو توليد شود و عرضه نشود.
صالحينيا درباره تاثير افزايش نرخ ارز بر قيمت خودرو اظهار كرد: مگر نوسانات قيمت دلار پيش از اينها در بازار مطرح نبوده است؟ ما همواره به دنبال برابري و تبديل نرخ دلار و ريال به يكديگر بودهايم. اين موضوع هيچگاه باعث دست زدن و تغيير قيمت خودرو نبوده است. قيمت خودرو تابعي از افزايش و كاهش مقطعي نرخ ارز طي چند ماه نبوده و تغييرات ناگهاني مبناي تغيير قيمت خودرو نيست.
به گزارش ايسنا، طي هفته اخير شايعاتي مبني بر احتمال آزادسازي قيمت خودرو مطرح شده بود. اخيرا نيز برخي نمايندگان مجلس از قطع عرضه خودرو از سوي برخي خودروسازان بزرگ خبر داده و نسبت به احتمال آزادسازي و افزايش قيمت خودرو هشدار داده بودند. تمام اين موضوعات در حالي بود كه دبير انجمن خودروسازان نيز از ارتباط بين سيستم فروش برخي خودروسازان و دلالان و واسطههاي بازار خبر داده است.
شایعه لغو واگذاری بلوک 33 درصدی بانک پارسیان تکذیب شد
خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی ایران خودرو شایعه لغو واگذاری بلوک33 درصدی بانک پارسیان را که امروز در بازار سهام مطرح شده را تکذیب کرد و از برگزاری جلسه ای با مسئولان بورس برای هماهنگی این عرضه خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس،در جریان معاملات امروز بازار سهام شایعه ای مبنی بر لغو واگذاری بلوک 33.76 درصدی بانک پارسیان در بین برخی فعالان شنیده شد. این شایعه در کنار جو روانی منفی امروز بورس منجر به تشکیل صف فروش چند میلیون سهمی و معامله بیش از 127 میلیون سهم آن در 4 درصد منفی قیمت شد اما معاون اقتصادی ایران خودرو در گفت وگو با فارس این شایعه را تکذیب کرد. علی مهری اظهار داشت: چنین شایعه ای قویا" تکذیب می شود. دراین رابطه مقدمات اجرایی این واگذاری که چند روز پیش در رسانه ها آگهی شده در حال انجام است. وی ادامه داد: برای این منظور فردا جلسه ای با مسئولان بورس برگزاری خواهیم کرد تا در مورد زمان و چگونگی عرضه چهار میلیارد و 400 میلیون سهم معادل 76 .33 درصد سهام بانک پارسیان تصمیم گیری شود. به گفته این مقام مسئول زمان دقیق و نهایی این واگذاری متعاقبا" از طریق بورس اعلام خواهد شد. براساس این گزارش، پی انتشار خبر "فروش بلوک 33 درصدی بانک پارسیان توسط ایران خودرو قوت گرفت" توسط خبرگزاری فارس در 24 شهریور، علی مهری معاون اقتصادی ایران خودرو در 27 شهریور این عرضه را تایید کرد و از واگذاری چهار میلیارد و 400 میلیون سهم معادل 76. 33 درصد سهام بانک پارسیان در آینده نزدیک خبر داده بود. به این ترتیب پس از انجام تشریفات قانونی،این بلوک به قیمت پایه هر سهم 4001 ریال از طریق بورس اوراق بهادار عرضه خواهد شد. شرایط فروش سهام مذکور نقد و اقساط بوده که 50 درصد آن نقد و 50 درصد نیز اقساط سه ماه است. باتوجه به تعداد و درصد سهام حداقل سه کرسی هیئت مدیره و در مواردی نیز با توجه به ترکیب سهامداران حاضر در مجمع و هماهنگی سایر سهامداران، چهار کرسی هیئت مدیره در اختیار دارنده سهام مذکور قرار می گیرد.
در گروه خودرویی دیروز ایران خودرو با معاملات پر حجمی مواجه بود. این گروه با شایعاتی در مورد احتمال انتقال سهام ایران خودرو در سرمایهگذاری رنا به گروه بهمن مواجه است.
این انتقال احتمالا در راستای تسویه بدهیهای میان گروه سایپا و گروه بهمن صورت میگیرد.
در همین حال دیروز یک مقام مسوول در شرکت گسترش سرمایهگذاری ایران خودرو با بیان اینکه مزایده بلوک 7/33 درصدی بانک پارسیان از 15مهرماه در تابلوی معاملات بورس تهران آغاز خواهد شد، از تمرکز وجوه حاصل از این واگذاری در چهار صنعت جدید خبر داد.
محمدرضا حیدری کرد زنگنه، معاون مالی و اقتصادی شرکت گسترش سرمایهگذاری ایران خودرو در گفتوگو با مهر، اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته، از 15 مهر ماه جاری مزایده بلوک 7/33 درصدی سهام بانک پارسیان معادل چهار میلیارد و 454 میلیون و 339 هزار و 110 سهم و به قیمت پایه هرسهم 4001 ریال از سبد داراییهای گروه ایرانخودرو و شرکتهای تابعه آن روی میز فروش بورس خواهد رفت.
وی با قطعی دانستن آغاز واگذاری این تعداد سهم در مدت زمان قانونی مقرر، خاطرنشان کرد: گسترش سرمایهگذاری ایران خودرو به طور مستقیم و غیرمستقیم حدود 5/14 درصد از کل سهام بانک پارسیان را در اختیار داشته که قیمت تمام شده هر سهم آن به طور میانگین نزدیک به قیمت اسمی است.
این مقام مسوول یادآور شد: قیمت تمام شده هر سهم بانک پارسیان در سبد داراییهای ایران خودرو و شرکتهای تابعه آن بین 160 تومان تا63 تومان و 7 ریال ثبت شده است. در عین حال، بخش زیادی از سهمهای بانک پارسیان که برای دریافت تسهیلات در توثیق بانکها بوده، اکنون آزاد شده و مابقی آن تا قبل از آغاز معامله بلوکی آزاد خواهند شد.
به گفته کرد زنگنه، خروج از سهام بانک پارسیان و یا کاهش وابستگی پرتفولیوی شرکت یکی از اهداف اصلی «خگستر» در سال گذشته بوده و این در حالی است که وجوه حاصل از این واگذاری پس از تحقق در چهار صنعت بورسی از جمله صنایع پتروشیمی، لاستیکسازی، فولاد و صنعت معدن متمرکز خواهد شد. در همين حال، معاون اقتصادی ایران خودرو شایعه لغو واگذاری بلوک33 درصدی بانک پارسیان را که ديروز در بازار سهام مطرح شده را تکذیب کرد و از برگزاری جلسهای با مسوولان بورس برای هماهنگی این عرضه خبر داد.
علی مهری اظهار داشت: چنین شایعهای قویا تکذیب می شود. دراین رابطه مقدمات اجرایی این واگذاری که چند روز پیش در رسانه ها آگهی شده در حال انجام است.
وی ادامه داد: برای این منظور امروز جلسهای با مسوولان بورس برگزار خواهیم کرد تا در مورد زمان و چگونگی عرضه چهار میلیارد و 400 میلیون سهم معادل 76/33 درصد سهام بانک پارسیان تصمیم گیری شود. به گفته این مقام مسوول، زمان دقیق و نهایی این واگذاری متعاقبا از طریق بورس اعلام خواهد شد. در گروه خودرویی معاون وزير صنعت، معدن و تجارت به شايعات مطرح شده درباره آزادسازي قيمت خودرو پايان داد و با تاكيد بر اينكه موضوع آزادسازي قيمت خودرو به هيچ وجه مطرح نيست، مباحث مطرح شده در خصوص قطع عرضه خودرو از سوي برخي خودروسازان را تكذيب كرد.
به گفته صالحينيا، تعيين قيمت خودرو در كميته قيمتگذاري و ستاد تنظيم بازار در حال بررسي بوده و نتيجه آن به زودي اعلام خواهد شد. محسن صالحينيا در گفتوگو با ايسنا، در پاسخ به اينكه مباحث مطرح شده درباره احتمال آزادسازي قيمت خودرو صحت دارد يا خير؟ اظهار داشت: موضوع تعيين قيمت خودرو در كميته خودرو و ستاد تنظيم بازار در حال بحث و جمعبندي است و آزادسازي قيمت اين محصول نيز مطرح نشده است. وي ادامه داد: تا اين لحظه چيزي تحت عنوان آزادسازي قيمت خودرو از سوي ما مطرح نشده است.
موضوع تعيين قيمت خودرو در حال حاضر در كميته خودرو و ستاد تنظيم بازار بحث شده و نتيجه آن به زودي جمعبندي و اعلام ميشود. معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره انتقادات مطرح شده از توقف عرضه خودرو از سوي سايپا و ايران خودرو، گفت: منطق اين است كه عرضه خودرو متوقف نشود، مگر اينكه توليدي نباشد. در حالي كه خودرو در سايپا و ايران خودرو در حال توليد است و امكان نگهداري و عرضه نشدن آن در بازار نيز محال است.
The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
شب گذشته جلسه اعضاي كميته قيمتگذاري خودرو برگزار شد و ظاهرا در اين جلسه با افزايش محدود قيمت محصولات گروه صنعتي ايرانخودرو و گروه خودروسازي سايپا موافقت شده است.
به گزارش خبرنگار ايسنا، هنوز خبر رسمي از نتايج اين جلسه اعلام نشده، اما طبق پيگيريهاي خبرنگار ايسنا، ظاهرا اعضاي كميته قيمتگذاري خودرو پس از بحث و بررسي فراوان، با افزايش قيمت محدود محصولات توليدي ايرانخودرو و گروه خودروسازي سايپا كه شركت پارسخودرو را نيز شامل ميشود، موافقت كردهاند.
البته براي اطلاع دقيقتر از نتيجه جلسه اعضاي كميته قيمتگذاري خودرو همچنان بايد منتظر اعلام رسمي و نهايي آن ازسوي سازمان حمايت از مصرفكنندگان و توليدكنندگان و ديگر سازمانهاي مسوول بود و پيگيري خبرنگار ايسنا در اين ارتباط ادامه دارد.
به گزارش خبر خودرو، عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 4 ماه از زمان تصویب اعطای تسهیلات نقدی به شرکت های خودروساز جهت مرتفع نمودن بحران مالی به وجود آمده می گذرد، گفت: با وجود این امر هنوز مبلغی از این تسهیلات به شرکت های خودروساز ارائه نشده است.محمد رضا نجفی منش در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن بیان مطلب فوق، افزود: در راستای اعطای تسهیلات نقدی به شرکت های خودرساز ، بانک مرکزی نیز بر این امر واقف گشته که در صورت عدم اعطای تسهیلات نقدی مصوب شده به خودروسازان، این مجموعه های صنعتی با مشکلات مهمی روبرو خواهند شد.وی ابراز داشت: مسئولین مربوطه می توانند از طریق افزایش مساعدت و همکاری ها مانع از کاهش ظرفیت های تولیدی در این واحدها و مجموعه های صنعتی شوند در غیر این صورت و عدم توجه به پرداخت مبالغ در نظر گرفته شده به شرکت های خودروساز باید کاهش ظرفیت های تولیدی را در این واحدهای صنعتی بپذیرند ضمن آنکه می بایست آمادگی پذیرش و زوال صنعت قطعه سازی را نیز برای جامعه صنعتی کشور ایجاد نمایند.وی با اشاره به الزامات و ضوابط سختی که بانک مرکزی جهت ارائه تسهیلات نقدی به شرکت های خودروساز در نظر گرفته است، اظهار داشت: این الزامات و ضوابط ( از قبیل گرو گذاشتن سهام شرکت های خودروساز ونیز بازپرداخت زود هنگام وام های تخصیص یافته)حاکی از آن است که بانک مرکزی تمایلی جهت پرداخت این تسهیلات به خودروسازان ندارد.عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان در ادامه سخنان خود تنها راهکار جبرانی جهت رفع معضلات نقدینگی شرکت های خودروساز را، به فروش رساندن تمامی دارایی های شرکت های خودروساز و صرف آنها در صنعت خودروسازی دانست و گفت: این امر به هیچ عنوان اصولی و منطقی نیست ضمن آنکه حرکت در این مسیر و حصول به نتایج مورد انتظار در این خصوص بسیار زمان بر خواهد بود.به گفته نجفی منش، هم اکنون نیاز به نقدینگی در شرکت های خودروساز بیش از 3 برابر شده است.وی با اعلام اینکه در این میان بیش ترین آسیب متوجه صنعت قطعه سازی خواهد شد، اذعان داشت: ساخت صنعت قطعه سازی حدود 40 سال به طول انجامیده است اما از بین بردن این صنعت اقدامی بسیار ساده است و مهارتی را نیز نمی طلبد!
معاون مالی و اقتصادی سایپا در گفتوگو با فارس:
افزایش قیمت خودرو هنوز در دست بررسی است
خبرگزاری فارس:معاون مالی و اقتصادی شرکت سایپا گفت: هنوز در مورد افزایش قیمت خودرو ابلاغیهای صادر نشده و این موضوع در دست بررسی است.
حسن امیری در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی فارس،در واکنش به این نکته که برخی از افزایش نرخ محصولات خودرو در روز جاری سخن گفته اند و این موضوع در بازار سهام هم با واکنشهایی همراه شده، اظهار داشت: این موضوع هنوز ابلاغ نشده و در دست بررسی است.
وی ادامه داد:طی 10 روز گذشته حدود 20 جلسه با نهادها و مراکز مختلف از جمله سازمان حمایت، وزارت صنعت، کارگروه تولید، ستاد تنظیم بازار و معاون اول ریاست جمهوری برگزار کردهایم ولی تا به امروز افزایش نرخ محصولات خودرو ابلاغ و قطعی نشده است.
امیری در خاتمه گفت:این موضوع در دست بررسی بوده و به محض نهایی شدن آن از طریق مراجع رسمی اعلام خواهد شد.
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
الیاس طاهری درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اظهار تاسف نسبت به عرضه کم خودرو از سوی خودروسازان اظهارداشت: اگر قرار است قیمت خودرو افزایش پیدا کند باید میزان افزایش منطقی باشد.
نماینده مردم اقلید درمجلس شورای اسلامی درادامه با اشاره به انباشت تقاضا برای خرید ماشین افزود: لازم است خودروسازان از فرصت کاهش میزان واردات خودرو استفاده کرده و کیفیت خودروهای داخلی را افزایش دهند.
وی با اشاره به این که نابسامانی بازار ارز درنوسانات قیمت خودرو دربازار بی تاثیر نیست گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس با افزایش قیمت خودرو مخالف است.
طاهری با اعلام این خبر که خودروسازان به کمیسیون صنایع و معادن دعوت خواهند شد تا دلایل کاهش عرضه را اعلام کنند اظهارداشت: شرکت های داخلی تولید کننده خودرو برای تبلیغ محصولاتشان از واژه خودروی ملی استفاده می کنند که این واژه نه از لحاظ کیفیت و نه از لحاظ قیمت در شأن تولید ملی نبودهاست ضمن اینکه به طور کامل نیز در داخل تولید نمی شود.
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با تاکید بر اینکه بهتر است حداقل دولت بسترهای لازم را برای تأمین و تولید قطعات یدکی این خودروها در داخل فراهم کندافزود: شرکت های خودروسازی در حالی نسبت به تولید خودروهایی با نام تولید ملی اقدام می کنند که هیچ کدام از قطعات این خودروها ملی نبوده و دولت نیز در جهت ارتقای سطح تولید این خودروها کاری انجام نمی دهد.
نماینده مردم اقلید درمجلس گفت: هم اکنون شاهد هستیم که شرکت های خودروسازی درصدی از تولیدات خودرا کاهش داده اند بنابراین نمایندگان مجلس باید تلاش کنند هرچه سریعتر این مشکلات برطرف شود.
این عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلسدر پایان اظهار امیدواری کرد تا با ارائه تسهیلات اختصاصی به صنعت خودرو، مشکلات موجود این بخش از صنعت بر طرف شود
در گروه خودرويي روز چهارشنبه شايعاتي در مورد موافقت با آزادسازي نرخ فروش خودروهاي توليد داخل مطرح شد كه اين شايعه به رشد قيمت برخي از مدلها محدود شد.
به گزارش ايسنا، جديدترين جلسه كميته قيمتگذاري خودرو اواخر اين هفته برگزار شد و شنيدهها حاكي است كه در اين جلسه نمايندگان انجمنهاي خودروسازان و قطعهسازان خواستار آزادسازي قيمت خودرو شده و موضوعاتي چون نوسان و رشد نرخ ارز را به عنوان دليل اين درخواست خود مطرح كردند.
نمايندگان شركتهاي خودروساز با وجود اصرار شديد خود پس از ساعتها بحث موفق نشدند، نظر موافق اعضاي كميته را براي آزادسازي قيمت خودرو جلب كنند. در اين جلسه اعضاي تاثيرگذار اين كميته تاكيد كردند كه قيمتگذاري خودرو همچنان در اختيار كميته قيمتگذاري باقي خواهد ماند. در همين حال ظاهرا در اين جلسه با افزايش محدود قيمت محصولات گروه صنعتي ايرانخودرو و گروه خودروسازي سايپا (سايپا و پارس خودرو) موافقت شده است. در اين گروه روز چهارشنبه بلوك 5/17درصدي سايپا توسط سازمان خصوصيسازي عرضه شد كه خريداري براي اين شركت حاضر نشد.
The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
بحث افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو و توقف فروش نقدی خودروسازان
خبرگزاری فارس: در حالی که بحثهایی مبنی بر توافق خودروسازان و سازمان حمایت برای افزایش قیمت ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت خودروهای داخلی به گوش میرسد، فروش فوری محصولات ایران خودرو و سایپا در نمایندگیهای شرکتهای خودروساز متوقف شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جلسه اخیر کمیته قیمتگذاری خودرو با حضور خودروسازان و مسئولان سازمان حمایت در حالی اواخر هفته گذشته برگزار شد که گفته میشود در این جلسه برای افزایش قیمت 25 تا 30 درصدی قیمت خودروهای داخلی توافق شده است.
هرچند این بحثها در مورد افزایش قیمت خودروهای داخلی مطرح است اما هنوز نرخهای جدید به نمایندگیهای فروش ایرانخودرو و سایپا ابلاغ نشده است. در عین حال فروش نقدی برخی خودروها نیز که طی هفتهها اخیر برقرا بود متوقف شده که در این مورد میتوان به پژو 405 ، سمند و پراید اشاره کرد.
توافق برای افزایش قیمت 25 تا 30 درصدی قیمت خودروها در شرایطی از سوی برخی مدیران فروش نمایندگیهای ایران خودرو و سایپا نیز به گوش میرسد که مدیرعامل سایپا اعلام نرخ قطعی خودروها را منوط به اعلام مسئولان سازمان حمایت میداند.
شهرام میرآخرلو، مدیرکل صنایع فلزی سازمان حمایت نیز در این مورد اعلام نتیجه مذاکرات خودروسازان و سازمان حمایت را به اظهارنظر رییس این سازمان موکول کرد.
در این وضعیت هنوز قیمتهای جدید به نمایندگیهای شرکتهای خودروساز ابلاغ نشده و فروش نقدی خودروها نیز متوقف است.
نظر