ايران خودرو ( خودرو )
Collapse
X
-
-
تو بورکس تارگت نوشته است.
شرح.
به افتخار فری یه یادی از گذشته های دور و ارتباط بین سایپا و وساپا و ورنا:
1-شركت گروه سرمایهگذاری کاركنان سایپا باتوجه به میزان سهام شركت سرمایهگذاری سایپا در آن (49 درصد) و از طرفی ترکیب سهامداری (51 درصد از سهام شركت گروه سرمایهگذاری کاركنان سایپا متعلق به کاركنان شركتهای گروه سایپا میباشد) شركت تحت کنترل شركت سرمایهگذاری سایپا میباشد.
2- شركت سرمایهگذاری سایپا به صورت مستقیم حدود 20 درصد از سهام شركت سرمایهگذاری رنا را در اختیار دارد و شركت گروه سرمایهگذاری کاركنان سایپا از طریق دو شركت تجارت الكترونیک خودرو تابان و پیشگامان بازرگانی ستاره تابان 24 درصد از سهام شركت سرمایهگذاری رنا را در اختیار دارد لذا باتوجه به بند 1 فوق حدود 44 درصد از سهام شركت سرمایهگذاری رنا متعلق به شركت سرمایهگذاری سایپا و شركتهای تابعه میباشد.
3-شركت سرمایهگذاری رنا به صورت مستقیم حدود 18 درصد، شركت سرمایهگذاری سایپا و شركت توسعه سرمایه رادین (ایمن جوش سابق، تحت کنترل 100 درصدی) بیش از 10 درصد، شركت گروه سرمایهگذاری کاركنان سایپا و دو شركت تحت کنترل خود حدود 16 درصد و شركت نیوان ابتكار (شركت 100 درصدی سایپا) حدود یک درصد (مجموعاً حدود 45 درصد) از سهام شركت سایپا را در اختیار دارند. سازمان گسترش نیز بیش از 37 درصد از سهام شركت سایپا را دراختیار دارد لذا باتوجه به ترکیب سهامداری، شركت سرمایهگذاری سایپا (باتوجه به مندرجات بندهای 1 و 2 فوق) بر شركت سایپا کنترل دارد
پايان شرح.
.................................................. ...................
من نمي دونستم 44درصد رنا مال س سايپاست.
بنابراين از محل فروش 2بلوک خودرو و سايپاي رنا که 1000تومان نصيب رنا ميشه 440تومان نصيب وساپا خواهد شد.
لذا سايپا هم بهره مند خواهد شد.
گروه خودرو زنجير وار بهم متصل هستند.
نظر
-
در اصل توسط آترينا پست شده است View Postپيش بيني فردا:
بانكي ها صفوف در هم فشرده خريد: دليل رهايي از دست نوسان گيران- رسيدن به سطوح قيمتي - حجم هاي معاملاتي بالا
خودرويي ها صفوف در هم فشرده فروش!( كسي جرات دارد اينطوري حرف بزند در مورد خودرويي ها؟) دليل ديدگاه تكنيكالي در مورد اكثرشون
پالايش و پتروها: فرصت هاي خوب فروش
فولاد و فلزات: فرصتهاي خوب فروش دليل پايين امدن نرخ دلار-كاهش محصولات در بورس كالا - ورود كالاهاي مشابه از بيرون با قيمت مناسب يعني واردات و تسهيل در آن
دارو: در اين دسته از سهام با دو ديگاه روبرو هستيم. كاهش نرخ دلار بيشك سبب كاهش هزينه تمام شده ميشود اما فكر نمي كنم ديگر با افزايش قيمت محصولات روبرو باشيم. بيشك بايد البته تا گزارشات 9 ماهه با اين سهام بود پي به اي پاييني دارند در اين بين والبر يك شاهراده است.
بازار گيج است و در اين گيجي برخي فرصتهاي فروش را درست وبرخي را غلط تشخصي ميدهد. اين بدليل ابهامات در ذهن بازار است
توصيه مي كنم بجز سهام ريالي دنبال سهام ديگري نباشيد بازار هيچ راهي بجر سهام ريالي ندارد.
فملي رو دارن خالي مي كنن شبندر رو
با زور اقاي مهدي مومني مدير عامل محترم كارگزتار گلچين سابق!!
نميشه بالا نگهداشت آقاي مومني عزيز نميشه اخابر رو رنج منفي بگيري كه شبندرت بره بالا كاري كه چند ماه پيش روي مپنا كردي
دوستان توصيه هاي من رو جدي بگيرين!
گروه پالايش فرصت فروش محض است!
پترو هاي بجر شاراك . شكبير و فارس البته تا حدي باقي فرصت فروشند.
پارسان رو بروبچ عزيزي دارن خالي مي كنند سهم قيمتش الان از ناوش هم بالا رفته وحباب محض است!
وغدير اما به ناو خود رسيده و فرصت فروش است.
گروه خودرو رو ديروز گفتم فرصت فروش هستند كسي توجه نكرد جناب شريعت مخالفت كردند
تاپيكو رو گفتم فرصت فروش است بابك پناهي بر من تاخت!
اخابر روي 430 الي 420 يه گيري داشت زودتر جواب داد. البته مهدي مومني گذاشت تو كاسه حميد اعرابي عزيز.
بگذرم از اين موضوع دوستان بانكي ا در نمودرارهاي ها فلاكسيك بشدت رشدي هستند. خريدشون تو صيه ميشه.
نظر
-
در اصل توسط آترينا پست شده است View Postصف فروش گفته بودم كه ديروز!/:.nono.:/
اگر هدف جنابعالی هشدار بود ،فکر کنم یکبار کافی است و تکرار آن حالت نا خوشایندی پیدا می کند و این استنباط ایجاد می شود که شاید هدف دیگری وجود داشته باشد.
در گروه خودرو با وجود همین صف های فروش به قول جنابعالی ،چند ده میلیون سهم خریداری شد و این یعنی برگشت سریع روند صعودی.تازه مگر همین یکی دور روز قبل نبود که شاهد صف های فروش آنچنانی برای بانکی ها بودیم .این نیز مانند آن بگذرد.
من بخش عمده ای از پرتفوی ام بانکی است.ولی صنعت بانکداری چه مزیت خاصی نسبت به خودرو دارد که شما انتظار صف های سنگین خرید برای آن یکی متصورید و صف های سنگین فروش برای این یکی.
واقعیت این است که بهبود این دو صنعت در سایه رفع تحریمها رخ می دهد.پس یا با هم صعود می کنند یا با هم سقوط.تازه گروه خودرو واکنش سریعتری به رفع تحریمها خواهد داشت.ولی در گروه بانکی رفع موانع طولانی تر خواهد بود.
منن محاسبه نکردم ولی فکر نکنم ارزش بازار صنایع دلاری کمتر از 80% (پالایش،پتروشیمی،معادن ) کل بورس باشد ،چنانچه بر این اعتقاتید که صنایع دلاری تمام شده هستند ،توصیه میکنم کلاٌ از بورس خارج شید.چون وقتی قرار بر سقوط 80% بورس باشد ،آن 20% باقیمانده هم از سقوط در امان نخواهند بود.
با آرزوی موفقیت برای جنابعالی
نظر
-
این همه هیاهو و ولوله تو تمام سایتهای بورسی راه افتاده که چی؟گروه خودرو منفی بوده..
خب اصلاح جزو ذات بازاره و طبیعیه..اگه قرار باشه یه کله بالا بره که طبیعی نیست..
حالا جالب اینجاست که یه عده از دوستان تو پوستشون نمیگنجن و فکر میکنن با منفی شدن خودروییها نقدینگی میره سمت سهمهای دیگه ..در حالی که همین امروز به همه ثابت شد خودرو لیدر بازاره و تا خودرو رشد نکنه بازار هم جایی نمیره ..اول صبح شاخص داشت چهار نعل میرفت ولی با کشیدن ترمز خودرو شاخص هم دست از پا درازتر برگشت..
هر چقدر که صفهای فروش صد ملیونی شبندر تونست جلوی رشد اونرو بگیره جلوی رشد خودروییها رو هم میگیرن..هدف اول نقدینگی سرگردان گروه خودرویی وبس ...بازار همیشه نیاز به یه شبندر داره ..بعضی موقع شبندر میشه شبندر..بعضی مواقع مپنا میشه شبندر و حالا دور دور خودرو..تا این سیل نقدینگی تو گروهه هیچ خطری گروه رو تهدید نمیکنه..حتی یک ریال از این حجم نقدینگی جایی نمیره و در صورت فروش سهم منتظر میمونن تا بعد از اصلاح دوباره سوار بشن..اینو من نمیگم حجم معاملات اینو میگه..جو بازار اینو میگه..
حجم معاملات و ارزش معاملات رو نگاه کنید و هر زمان که دیدید این حجم نقدینگی سمت گروه دیگه ای رفته بدونید بازی خودرو تمومه که البته فکر نمیکنم امسال این اتفاق بیافته..
نظر
-
بورس نیوز
افزون بر آنکه در این فضا صنایعی نیز که طی هشت سال اخیر بدلیل مناسبات نا مناسب بین المللی و تشدید تحریم ها از مسیر صعودی بورس جا مانده اند، می توانند طی یک سال آتی معاملات بهتری را همراه با رشد قیمت ها داشته باشند. هر چند این قبیل گروه ها که شامل گروه بانکی و خودرویی می شوند، با توجه به رشد اخیر قیمت ها سهام آنها نیازمند قدری اصلاح است تا برای صعود دوباره از پتانسیل لازم برخوردار باشندكسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
نظر
-
بنظر اکثر گروه خودرو امروز در درصدهای مثبت و صف خرید معامله شوند ...
چارت گروه خودرو جای رشد بالایی دارد و فشار فروش دیروز بیشتر جنبه روانی داشت;)جهــــان هــر کــــس بـــه وســــعت فــــــکر اوســـت...
نظر
-
مدیر روابط عمومی شركت ایران خودرو عنوان کرد:
بازدید خودروسازان و قطعه سازان خارجی از ایران خودرو
از جمله شركت های خارجی که در این بازدید شركت کردند می توان به شركت های پنین فارین ایتالیا و بلو دیزاین که در زمینه طراحی خودرو فعالیت می کنند اشاره کرد.
خبرهایی حاکی از بازدید خودروسازان و قطعه سازان کشورهای خارجی که در همایش بین المللی صنعت خودروی ایران حضور داشته اند از خطوط تولیدی شركت ایران خودرو به گوش رسیده است از این رو بر آن شدیم تا صحت و سقم این خبر را جویا شویم.
در همین ارتباط مدیر روابط عمومی شركت ایران خودرو در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: طی روز یکشنبه برخی کارشناسان و خودروسازان کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن و چین به همراه فرانسه از خطوط تولیدی شركت بازدید به عمل آوردند. همچنین مدیران شركت ستاره ایران که پایلوت شركت بنز می باشد نیز در این بازدید حضور داشته است.
مصریان افزود: از جمله شركت های خارجی که در این بازدید شركت کردند می توان به شركت های پنین فارین ایتالیا و بلو دیزاین که در زمینه طراحی خودرو فعالیت می کنند اشاره کرد. علاوه بر این، مدیران شركت های قطعه سازی همچون بین گاسون جنرال تریدینگ و نیز الاس توگران آلمان در کنار شركت های سومیتومو ژاپن، SAW چین و نیز بوش آلمان از دیگر حاضرین در این بازدید بوده اند.
وی در خاتمه به قطع روابط شركت ایران خودرو با خودروسازان کشورهای خارجی طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد برگزاری همایش بین المللی خودرو در ایران محرکی برای شروع همكاری های مجدد ایران خودرو با کشورهای اروپایی باشد. از این رو امیدواریم که همراه با گسترش روابط بین المللی کشور شاهد همكاری های بیشتر میان این شركت و خودروسازان بزرگ دنیا و در پی آن انعقاد قراردادهایی میان آنها با در نظر گرفتن منافع دو طرف باشیم.
.................................................. .........................
خپارس را داره رنو بر ميداره و خاور را بنز.
خپارس و خاور هدف 800توماني دارند و ايران خودرو و سايپا 1000
معاملات امروز خپارس امروز داشت داد ميزد تو سهم چه خبر هست.حقوقي با برنامه عرضه مي کرد حقيقيهاي در جريان مي خريدند انهم مثبت سهم را.
خاور هم همين داستان را داره. در ضمن خاور داره ملک تاپ سرويس را ميفروشه.حداقل 80ميليارد تومان و 50تومان تعديل مثبت سود.خاور با اين فروش و دريافت طلبش از بنز ميتونه زيان را بپوشونه و تعديل مثبت سود هم اعلام کنه.گويا حداقل 50تومان از بنز طلب داره.
.................................................. ....................
اين خودروايها انقدر دارايي دارند که با فروش يکي از انها کل زيانهاي انباشته را پوشش ميدهند.
بيخود نيست که رنا از معامله بلوک پشيمان شد و قراره اون را بالاي 1000تومان بفروشه به خارجيها.
داستان خودروايها داستان ضرر و زيان نيست.بحث معامله بلوک و واگذاري ان به فرانسه و.....و بحث افزايش سرمايه و بحث فروش دارايي هست و....حمايت دولت و ........
نظر
-
-
پويا 418 تو بورکس نوشته است.
.................................................. .......................................
اين مزايده رو امروز روزنامه اطلاعات زده بود-صفحه اول
با فروش اين دارايي ، ايران خودرو حدود 170 ميليارد از زيان انباشته رو مي تونه جبران کنه.
.................................................. ......................................
مال خاور هست تاپ سرويس و خاور هم مال ايران خودرو و سمند و 30درصد سمند هم مال خگستر
خودروايها مثل زنجير در هم تنيده شده اند لذا با هم رشد ميکنند.
نظر
-
این چارتو که تعدیل نشده خودرو هست چندجا دیدم حیفم اومد بر و بچه های بورسی نبینن
واقعا در موقعیت حساسی قرار داره
البته فکر میکنم با توجه به چشم انداز صنعت خودرو و کلا جومثبت بازار و اقتصاد کشور شکستن این مقاومت چندان دور از انتظار نباشه
به هر حال هرگونه سیگنال مبنی بر بازگشت به طرف کف کانال نزولی بلند مدت میتونه فرصت خروج و سیگنال شکست مقاومت یک سیگنال قوی برای ورود به سهم به خصوص برای افراد ریسک گریز باشه
B-)از بودن در اقلیت لذت ببرید ؛ وقتی در جهت درست معامله کرده باشید اغلب افراد با شما موافق نخواهند بود (جان مورفی )
نظر
-
افزایش سرمایه دو غول خودروسازی ایران
عصرخودرو:معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش خودروسازان برای تامین نقدینگی مورد نیاز خود، گفت: در سال جاری ایران خودرو معادل 230 میلیارد تومان و سایپا معادل 180 میلیارد تومان از سهم خود در واحدهایی که در آن سهام داشتهاند، را واگذار کردهاند.
به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، محسن صالحینیا گفت: سهام خودروسازان در بورس است و براساس تقاضاهای موجود و قواعد بورس، کار واگذاری سهام صورت می گیرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال جاری ایران خودرو معادل ارزشی 230 میلیارد تومان و سایپا معادل 180 میلیارد تومان از سهام خود در واحدهایی را سهامدار آنها بوده را به فروش رساندهاند.
وی تصریح کرد: سیاست فروش سهام از سوی خودروسازان راهكاری برای تامین نقدینگی و افزایش توان تولید است که این سیاست از سوی مجمع عمومی به آنها ابلاغ شده است.
به گفته صالحینیا، هر یک از دو خودروساز بزرگ، مصوبه ای را برای افزایش سرمایه تهیه کردهاند که در حال طی مراحل مربوطه است. در واقع وقتی خودروسازان افزایش سرمایه می دهند، سهامداران مختلف در فرایند افزایش سرمایه حسب صلاحدید و محاسبات خود، شركت می کنند. البته ممكن است گروهی از سهامداران نیز شركت نكنند.
وی اظهار داشت: هر یک از خودروسازان افزایش سرمایه را در سطوح هیات مدیره خود تصویب کرده اند، چراكه افزایش سرمایه تابع قواعد و مقرراتی است و باید بعد از تائید هیات مدیره، به تائید حسابرس، سازمان بورس و مجمع عمومی برسد.كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
نظر
-
شایعات و شنیده های بازار امروز -1
شنیده شده بانک مرکزی با اعطای تسهیلات 1000 میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی به خودروسازان موافقت کرده است.
در عین حال گفته می شود که پارس خودرو با توجه به انتشار خبر آغاز همکاری با شرکت رنو فرانسه، میتواند در سال مالی 93 از زیان خارج شده و زودتر از سایر خودروسازان کشور به مرحله سودآوری رسد.این در حالیست که سایر خودروسازان با اشباع قیمتی مواجه بوده و در فاز اصلاح و استراحت قیمتی بسر می برند.كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
نظر
نظر