کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
✓✓✓امضا را ویرایش کردم و شش ماه به تاریخ موعود اضافه کردم!
✓✓✓ مثلاً مذاکره کردیم اما جنگ میشود! البته جنگی محدود با هدف از بین بردن تاسیسات هسته ای ج.ا با مشارکت اسراییل آمریکا و احتمالا شرکای غربی و چراغ سبز روسیه و چین! این اتفاق بنظرم تا قبل از دی ماه ۱۴۰۱ انجام خواهد شد✓✓✓
درود
خودرو 180 معادل شاخص 900هزار واحدی هست .... بعید هست به اون نقاط برسیم!
خودرو به فرض 180 هم شود معادل شاخص 900 نیست . اگر ریختن این گروه را معادل با ریختن شاخص بدانیم معادل 1 میل میشه حدودی
شاید راهش جدا شود از بازار ، اهل بازار و فنی کار ترها /:.tonguesmiley:./ دوزاریشون افتاده که از این پس دیگه سود ساز بودن شرکتها مهم است
اینهام که از زمان های دور ، از دوره ماموت ها و دائی ناصرها تا به حال فقط زیان میسازند
پس جدا شدن راهشون فارغ از شاخص کل دور از ذهن هم نمیتونه باشه . یعنی اینها بریزند ولی کلیت بازار در بزرگان چندان ریزش نداشته باشه
البته نه یه کله ولی بعید نیست در شل کن سفت کن ها
در دور قبلی رشد 140 هزار واحدی بازار در اسفند هم دیدیم که ضعیف ترین گروه بین بزرگان بود . خودرو و سایپا هم درشت درشت سرخطی دارند خالی میکنند . خروج پول تو ذوق زن دارند و تابلو است این قضیه
این موارد کمی نگران کننده است
به هر حال اگر ریزش زیر 200 هم داشته باشند همراه با نوسان های زیاد است
?بنابر اطلاعاتی که منابع آگاه در اختیار «دنیایاقتصاد» گذاشتهاند، رنو قصد دارد بلافاصله پس از لغو تحریمها و با استفاده از خلأ حضور هموطناش پژو، به ایران برگردد و فعالیتی جدید و البته متفاوت از گذشته را در خودروسازی کشور آغاز کند.
بازگشت رنو را برخی فعالان صنعت خودرو از جمله قطعهسازان نیز تایید کرده و میگویند خودروساز فرانسوی طی حدودا سه سال گذشته همواره در انتظار لغو تحریمها بوده تا به ایران بازگردد
نسبت خودرو به خساپا به کمترین میزان طی 10ماه اخیر رسیده بود ... انتظار میره به مرور این فاصله افزایش پیدا کنه
نمیشه لزوما چنین نتیجه گیری ای کرد و بلکه برعکس هم بشه!
برگردیم عقب تر ...
اواخر سال 97 این خساپا بود که جلوتر از خودرو بود ، تا اواخر 98 این نسبت مساوی شد و دو خودرویی بدون رقابت و با هم در حرکت بودند.
رقابت از بعد از باز و بسته شدن سهمها پس از افزایش سرمایه شروع شد و خودرو با فاصله معنا داری از خساپا در رشد مرداد 99 جلو افتاد و حالا در ریزش به وضعیت قبل و نسبت مساوی خود با خساپا برگشته.
در اصل اگر بخواهیم اینرا برای خودمان ترجمه کنیم شاید به این معنی باشد که این خساپاست که سهم کمتری از آن رشد شارپ برده و خود را طلبکار میداند.
البته به گمانم این نسبت برابر بخواد حفظ بشه.
?بنابر اطلاعاتی که منابع آگاه در اختیار «دنیایاقتصاد» گذاشتهاند، رنو قصد دارد بلافاصله پس از لغو تحریمها و با استفاده از خلأ حضور هموطناش پژو، به ایران برگردد و فعالیتی جدید و البته متفاوت از گذشته را در خودروسازی کشور آغاز کند.
بازگشت رنو را برخی فعالان صنعت خودرو از جمله قطعهسازان نیز تایید کرده و میگویند خودروساز فرانسوی طی حدودا سه سال گذشته همواره در انتظار لغو تحریمها بوده تا به ایران بازگردد
نهایتا اگر از محدوده 220 تومان برگشت خوبی نداشته باشه ! به نظرم تا 200 و بعد 180 هم باید صبر کرد !
رایج هست که سهم گپ رو بالاخره پر میکنه ولی هیچ الزامی نیست
خودرو پایین تر نمودار هم گپ داره
به نظرم زیر ۲۱۵ بعیده همین محدودا هم بخاطر حد ضرر نزدیکبرای خریدار جذابه
در کل این گپ ها بعضی اوقات فریبنده هستن
نظر