ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • alireza51
    عضو فعال
    • Feb 2013
    • 1205

    #931
    در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
    با سلام به دوستان خوبم
    يكي از تحليلهاي كارشناسم در مورد گروه خودرو بيانگر ورود به روند تازه اي در گروه خودرو هستيم كه شاهد رشد بي سابقه اين گروه خواهيم بود همانپيش بيني كه براي آبان ماه كرده بودم در ماه آبان گروه خودرو شگفتي ساز بورس خواهند بود به طوري كه قيمت خودرو تا 600تومان بالا خواهد رفت و در روند رشد تا خرداد 93 شاهد قيمت 14000توماني خودرو خواهيم بود.
    يه سري به سابقه گروه خودرو كه زديم در دوران اوج اين گروه زامياد واقعا درخشش خاصي داشته و تا قيمت 2200تومان صعود كرده كه انتظار ميره اين بار تا قيمت 6000تومان صعود كنه و خودرو تا قيمت 1100تومان صعود كرده خاذين 1700تومان ووساپا 1500تومان و خساپا تا 2700تومان صعود داشته اند به نظر برخي از كارشناسان با افزايش توليد خودرو تا سقف دوميليون خاذين قادر خواهد بود تا 1000تومان سود بسازدپي بر اي 5 هم كه بهش بدهيم قيمتش 5000 و يا با جو بازار ميتونه تا 20000تومان هم رشد كنه.

    بعد از همه اين هيجانها وقتي كه توليد و روابط بهينه بشه گل سرسبد خودرويي بعد از خودرو و خساپا،ابتدا زامياد و بعد خاذين وبعد وساپا و بعد رايان خواهند بود.

    خرداد 93:
    خودرو 14000تومان خساپا 12000تومان خاذين 10000تومان زامياد 8000تومان وساپا 7000تومان رايان 5000تومان و....


    برای صفر شدن بدهی های ایرانخودرو و رشد آن تا رسیدن به یک P/E مناسب راه طولانی در پیش است.
    با تولید دو میلیون خودرو این مشکلات حل نمی شود.
    لطفا دوستان آگاه یک تحلیل در مورد خودرو با شرایط ایده آل برای 6 ماه آینده بنویسند.
    ممنون
    عمر خیلی کوتاه است.

    نظر

    • امیر303
      عضو عادی
      • Sep 2012
      • 279

      #932
      در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
      با سلام به دوستان خوبم
      يكي از تحليلهاي كارشناسم در مورد گروه خودرو بيانگر ورود به روند تازه اي در گروه خودرو هستيم كه شاهد رشد بي سابقه اين گروه خواهيم بود همانپيش بيني كه براي آبان ماه كرده بودم در ماه آبان گروه خودرو شگفتي ساز بورس خواهند بود به طوري كه قيمت خودرو تا 600تومان بالا خواهد رفت و در روند رشد تا خرداد 93 شاهد قيمت 14000توماني خودرو خواهيم بود.
      يه سري به سابقه گروه خودرو كه زديم در دوران اوج اين گروه زامياد واقعا درخشش خاصي داشته و تا قيمت 2200تومان صعود كرده كه انتظار ميره اين بار تا قيمت 6000تومان صعود كنه و خودرو تا قيمت 1100تومان صعود كرده خاذين 1700تومان ووساپا 1500تومان و خساپا تا 2700تومان صعود داشته اند به نظر برخي از كارشناسان با افزايش توليد خودرو تا سقف دوميليون خاذين قادر خواهد بود تا 1000تومان سود بسازدپي بر اي 5 هم كه بهش بدهيم قيمتش 5000 و يا با جو بازار ميتونه تا 20000تومان هم رشد كنه.

      بعد از همه اين هيجانها وقتي كه توليد و روابط بهينه بشه گل سرسبد خودرويي بعد از خودرو و خساپا،ابتدا زامياد و بعد خاذين وبعد وساپا و بعد رايان خواهند بود.

      خرداد 93:
      خودرو 14000تومان
      خساپا 12000تومان
      خاذين 10000تومان
      زامياد 8000تومان
      وساپا 7000تومان
      رايان 5000تومان
      و....
      در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
      يه باز و بسته شدن توي خودرو داريم كه با دوبرابر قيمت باز ميشه حواستون باشه
      شبندر عزیز من دیروز روی خودرو تک سهم شدم ولی خداییش اینا که میگی خودت هم بهش اعتقاد داری؟!خودروی 14000 تومنی را میگم.:D

      نظر

      • ایرج اکبری
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 10934

        #933
        در خودرویی ها ایران خودرو به عنوان لیدر و عامل حرکتی گروه شاهد صف خرید بودیم و این اقبال به سهم سایر سهام را نیز با نوسانات مثبت همراه کرد.شنیده هایی به گوش می رسد که با افزایش سرمایه ایران خودرو از تجدید ارزیابی دارایی ها موافقت شده است که فعلا خبر قطعی در این مورد نداریم
        مذاکرات مثبت بر آینده این صنعت تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. به طور قطع در صورت پیشرفت مثبت مذاکرات و از سرگیری ارتباطات بین المللی، سرمایه گذاری های فراوانی به سمت صنعت خودروی ایران سرازیر می شود
        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

        نظر

        • Sushiant
          عضو فعال
          • Jun 2011
          • 1391

          #934
          با این مذاکرات فکر کنم گروه خودرو شنبه بترکه !!!!!!
          هر چیز که در جستن آنی، آنی

          نظر

          • کيانوش
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 6613

            #935
            در اصل توسط Sushiant پست شده است View Post
            با این مذاکرات فکر کنم گروه خودرو شنبه بترکه !!!!!!
            قطعا همينطور خواهد بود.
            در نشست 16ابان يعني 2هفته ديگر گروه تحريم کشورهاي 6کشور هم حضور خواهند داشت تا لغو تحريمها را بررسي و اعلام کنند.
            قطعا تا ان روز با رايزنيهاي انجام شده مشخص خواهد شد کدام صنعت را اول از تحريم در خواهند اورد.
            پتروشيمي
            خودرو
            بانک
            نفت
            .................................................. ..................................
            به هر حال نتيجه مذاکرات بسيار خوب بوده است و حذف تحريمها قطعي خواهد بود لذا بازار براي سرمايه گذاري بيشتر روي گروه خودرويي و بانک و پتروشيمي و تجهيزات و.....سرمايه گذاري خواهد کرد.
            از شنبه گروه خودرو حرکت جديدي را اغاز خواهد کرد.
            در 1سال اتي گروه خودرو بيشترين بازدهي را خواهد داشت .
            بنظر من اگر گروه پتروشيمي و پالايشگاهي و .......... در 1سال اينده 200درصد بازدهي بدهد گروه خودرو 500درصد خواهد داد.

            نظر

            • Sushiant
              عضو فعال
              • Jun 2011
              • 1391

              #936
              تعرفه واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی دو‌برابر شد
              وزیر صنعت، معدن و تجارت از آزاد شدن واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی خبر داد و گفت: تا ۲ هفته آینده تکلیف قیمت‌گذاری خودرو روشن می‌شود.


              به گزارش مهر، محمدرضا نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون خودروهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی سی به‌دلیل قرار گرفتن در اولویت 9کالایی وارد کشور می‌شدند که براساس آمارها در 5ماه ابتدای امسال 17هزار دستگاه خودرو با این حجم موتور وارد کشور شده است.


              او افزود: براساس تصمیم دولت واردات کالاهای اولویت 10با شروطی آزاد شده است که بر این اساس، واردات خودروهای بالای 2500سی سی نیز که در این گروه قرار می‌گرفتند آزاد است که البته شروطی دارد. وی تصریح کرد: تعرفه واردات این خودروها دو برابر شده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تعرفه واردات خودرو با حجم موتور حدود 3هزار سی سی 70درصد بود که بر این اساس واردات خودروهای بالای 2500سی سی با تعرفه 140درصد امکان‌پذیر است.



              نعمت‌زاده همچنین در مورد بازار خودرو نیز خاطرنشان کرد: متأسفانه در 6ماه ابتدای امسال تنها حدود 290هزار خودروی سواری تولید شده درحالی‌که در سال‌های قبل همچون سال 90حدود 800هزار دستگاه تولید شده بود، بنابراین امسال نزدیک به 44درصد کاهش تولید را تجربه کردیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: جلساتی با خودروسازان برگزار شده و یکی از مشکلات اصلی آنها نقدینگی است که مقرر شده وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی آن را حل و فصل کنند.



              وی تصریح کرد: برای سال‌جاری در برنامه داریم تا حدود 900هزار دستگاه خودرو تولید کنیم که البته کار سختی است و خودروسازان باید کمبود تولید نیمه اول سال را نیز جبران کنند. نعمت‌زاده افزود: تلاش داریم تا در سال آینده رقم تولید خودرو را به 5.1 تا 8.1 میلیون دستگاه برسانیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درخصوص برگزاری جلسه با شورای رقابت نیز خاطرنشان کرد: این اطلاعات و ضوابط به شورای رقابت منتقل شده که امیدواریم به‌زودی تعیین تکلیف لازم صورت گیرد.



              فرصت یکماهه برای حل مشکل بدهکاران بانکی


              نعمت‌زاده در ادامه با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌دنبال لغو ممنوع المعامله کردن فعالان اقتصادی است که ظرف 3سال گذشته و به‌دلیل مشکلات تحریم بدهکار بانکی شده‌اند، گفت: این موضوع با رئیس‌کل بانک مرکزی در دولت در میان گذاشته شده است که امیدواریم پس از بازگشت آقای سیف از سفر، نهایی شود.


              وی ادامه داد: رئیس‌کل بانک مرکزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت یک‌ماه فرصت خواسته است تا روی این موضوع کار کارشناسی انجام دهد و بر همین اساس امید می‌رود که به‌زودی این موضوع تعیین تکلیف شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: پیشنهاد این وزارتخانه این بود که واحدهای تولیدی که ظرف 3سال گذشته نتوانسته‌اند بدهی و تعهدات خود را به بانک پرداخت کنند، از فهرست ممنوع‌المعامله‌ها خارج شوند که البته این موضوع شامل آن دسته از تولید کنندگانی است که ناشی از مشکلات داخلی و شرایط تحریم دچار بدهی معوق شده‌اند. نعمت‌زاده ادامه داد: تقاضای وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که این بخشنامه حذف شود و تشخیص ارائه تسهیلات بانکی براساس خوشنامی فعالان اقتصادی به بانک‌ها واگذار شود.
              هر چیز که در جستن آنی، آنی

              نظر

              • felfel
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 378

                #937
                عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان بررسی کرد:

                چشم انداز صنعت خودرو در آستانه مذاكرات سیاسی


                با بهبود شرایط تحریم و توافق تیم مذاكره کننده ایرانی با گروه 1+5 جهت حذف بخشی از تحریم ها به عنوان اولین روزنه های بهبود شرایط بین المللی، می توان شاهد حضور قطعات با کیفیت تر در کشور و افزایش تیراژ تولیدات باشیم.از نگاهی دیگر بهبود روابط بین المللی در صنعت خودرو موجب توجه بیشتر دولت به این حوزه و قوانین و بخشنامه هایی است که از سوی بانک ها و اداره امور مالیاتی کشور برای این گروه در نظر گرفته می شود.


                صنعت خودرو با گردش مالی بیش از 25 هزار میلیارد تومان در سال، بعد از گروه پتروشیمی در زمره بزرگترین صنایع کشور قرار دارد، از همین رو از گزند تحریم ها در امان نبوده و طی سال های اخیر با کاهش ارتباطات بین المللی فعالان خودرویی در تأمین قطعات مورد نیاز، شركت های این گروه رو به سوی زیان ده شدن گذاشتند.

                براساس گزارش بورس نیوز، اكنون و با نزدیک شدن به مذاكرات ایران با گروه 1+5 در ژنو، موضوع کاهش تحریم های صنعت خودرو در حالی به میان آمده که به نظر می رسد با تحقق این امر بتوان شاهد تغییر و تحولات قابل توجهی در این گروه بود.

                در همین ارتباط عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: طی سال های اخیر به دلیل افزایش تحریم ها بسیاری از کشورهای طرف قرارداد شركت های خودرویی همچون کره ای ها و ژاپنی ها از ارسال قطعات به ایران خودداری کردند، از همین رو حدود 70 درصد قطعات مصرفی در بازار خدمات پس از فروش این صنعت را کالاهای بی کیفیت چینی تشکیل داد.

                فرهاد بهنیا ادامه داد: با بهبود شرایط تحریم و توافق تیم مذاكره کننده ایرانی با گروه 1+5 جهت حذف بخشی از تحریم ها به عنوان اولین روزنه های بهبود شرایط بین المللی، می توان شاهد حضور قطعات با کیفیت تر در کشور و افزایش تیراژ تولیدات باشیم.

                این مقام مسئول با اشاره به دومین اثر بهبود روابط خارجی در صنعت خودرو گفت: از نگاهی دیگر بهبود روابط بین المللی در صنعت خودرو موجب توجه بیشتر دولت به این حوزه و قوانین و بخشنامه هایی است که از سوی بانک ها و اداره امور مالیاتی کشور برای این گروه در نظر گرفته می شود.

                وی در بیان مصادیقی از قوانین و بخشنامه های مذكور که طی سال های اخیر مورد کم توجهی دولت مردان قرار گرفته است، گفت: در سال 90 بنگاه های تولیدی از جمله فعالان گروه خودرو مجوز افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها را در حالی دریافت کردند که مقرر شد وزارت دارایی، هیچ گونه مالیاتی از این بابت برای واحدهای تولیدی در نظر نگیرد.

                اما در سال 92 و پس از اجرایی شدن برنامه افزایش سرمایه شركت های خودرویی، سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به دریافت مالیات از شركت های این صنعت کرد و به عبارت بهتر در شرایط نامساعد حاكم بر آنها، از نظر نقدینگی نه تنها به این مجموعه ها کمکی نشد، بلكه موجبات سخت تر شدن وضعیت برای آنها نیز فراهم آمد.

                بهنیا اضافه کرد: نمونه هایی از عدم هماهنگی های این چنینی را در سیستم بانکی کشور و در خصوص عدم تخصیص اعتبارات به بخش تولیدی صنعت خودرو شاهد بودیم. از همین رو به نظر می رسد با رونق و افزایش در روابط خارجی به ویژه در صنعت مذكور و ورود نقدینگی به آن، بتوان امید داشت که توجه دولت نیز به این گروه جلب شود.

                عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان در خصوص رقم ارزش واقعی شركت های خودرویی و نزدیک شدن ارزش بازار آنها به این محدوده گفت: از جنبه ارزش دارایی های ثابت به طور قطع در صورت تجدید ارزیابی دارایی خودروسازان شاهد بالاتر بودن ارزش واقعی این شركت ها نسبت به ارزش بازار آنها خواهیم بود، اما از نظر وضعیت مالی و تولید، این گروه زمانی می تواند به سود دهی مناسب برسد که تیراژ تولید خود را افزایش دهد که این امر نیز با افزایش ورود و تأمین قطعات مورد نیاز تولیدی و بهبود روابط با شركت های طرف قرارداد خارجی قابل اجرا است.

                وی با اشاره به دعوت برخی خودروسازان از شركت های آمریکایی و اروپایی برای حضور در نمایشگاهی که با حضور فعالان این صنعت برگزار می شود، عنوان کرد: حضور شركت های آمریکایی و اروپایی خودروساز برای از سرگیری تعاملات با برخی خودروسازان ایرانی، بستگی شدیدی به چگونگی پیشرفت مذاكرات با گروه 1+5 در ژنو دارد.

                بهنیا در خاتمه عنوان کرد: به طور قطع در صورت پیشرفت مثبت مذاكرات و از سرگیری ارتباطات بین المللی، سرمایه گذاری های فراوانی به سمت صنعت خودروی ایران سرازیر می شود که با واسطه آن نیز فضای کسب و کار در این حوزه رو به بهبود خواهد گذاشت.
                دو سهم در شگفتهای بورس خواهد ماندو دیگر تکرار نخواهد شد ....صدرا ...پلوله

                نظر

                • چاردیواری
                  عضو عادی
                  • Oct 2013
                  • 265

                  #938
                  آقا کیانوش باسلام-من مقداری ایران خودرو دارم حالابامانده پولیکه دارم توی گروه خودرویی همین سهم خودرو رااضافه کنم یاسهامهای دیگری ازگروه خودرو؟

                  نظر

                  • شبندر
                    عضو فعال
                    • Sep 2012
                    • 3598

                    #939
                    در اصل توسط masoudrom پست شده است View Post
                    من اگه اعتماد به نفس تو رو داشتم الان رییس جمهور بودم داداش
                    این حرفاتو از کجا میاری
                    همه اين حرفا را كه از 6 ماه پيش تا حالا ميگم از طريق تحقيقات كارشناسهايم ميگم تريدرم تا 200ميليون سهم خودرويي داره و من هم براي سرگرمي حدود 50ميليون خريدم از گروه هاي ديگر نيز در حدود يك ميليارد سهم دارم باور كنيد گروه خودرويي از خرداد 92 تا خرداد 94 در بورس ايران پادشاهي خواهند كرد. قول ميدهم روزي برسد كه شترانم را بفروشم و خودرو بخرم
                    دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                    نظر

                    • شبندر
                      عضو فعال
                      • Sep 2012
                      • 3598

                      #940
                      در اصل توسط masoudrom پست شده است View Post
                      من اگه اعتماد به نفس تو رو داشتم الان رییس جمهور بودم داداش
                      این حرفاتو از کجا میاری
                      من صد در صد مطمئنم كه خودرو سال آينده يعني خرداد 93 به قيمت 14000تومان ميرسه(براساس تحقيقات كارشناسهايم)
                      دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                      نظر

                      • شبندر
                        عضو فعال
                        • Sep 2012
                        • 3598

                        #941
                        هفته آينده دلار به 2700تومان نزديك مي شود و بسياري از دارايي هاي ايران رفع مسدوديت خواهند شد و بانك ها وقت سرخاراندن نخواهند داشت
                        از شنبه هر فرصتي براي خريد از گروه بانكي و خودرويي يك الماس درخشان است

                        من به تنهايي مي توانم قيمت دلار را در ايران 30 درصد كاهش دهم اما مي خواهم بازار تصميم به اين عمل بگيرد.
                        دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                        نظر

                        • Ali zahedi
                          كاربر فعال
                          • Sep 2012
                          • 676

                          #942
                          در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
                          هفته آينده دلار به 2700تومان نزديك مي شود و بسياري از دارايي هاي ايران رفع مسدوديت خواهند شد و بانك ها وقت سرخاراندن نخواهند داشت
                          از شنبه هر فرصتي براي خريد از گروه بانكي و خودرويي يك الماس درخشان است

                          من به تنهايي مي توانم قيمت دلار را در ايران 30 درصد كاهش دهم اما مي خواهم بازار تصميم به اين عمل بگيرد.
                          ایول دمت گرم . این یه جمله دیگه فصل الخطاب همه نوشته های قبلی شما بود . خدایی دمت گرم عقل جنم نمیرسه از این جملات رو بسازه اما واقعا یه نابغه هستی.../:.Heart.:/

                          نظر

                          • Ali zahedi
                            كاربر فعال
                            • Sep 2012
                            • 676

                            #943
                            آقای شبندر ما جمعی از سهامداران ایران خودرو دیزل و سایپا از شما خواهشمندیم از روز شنبه همانگونه که ایران خودرو رو بالا بردین و حمایت کردین ایران خودرو دیزل و سایپا رو هم یه نیم نظری بهش داشته باشین و در معاملات هفته بعدی این سهام رو 20 درصد رشد بدین . ما میدانیم که چیدن صف خرید 10 میلیونی برای خاور و 50 میلیونی برای سایپا برای شما عددی نیست . لذا خواهشمندیم هفته بعد این دو سهم رو 20 درصد رشد دهید . با سپاس از شما

                            نظر

                            • hamid-reza
                              عضو فعال
                              • Apr 2011
                              • 367

                              #944
                              دوستان باید اقرار کرد که صحبت های جناب شبندر تا کنون همه درست بوده است.............باید انصاف داشت
                              حالا اگر بفکر ما جور در نمیاد خودرو بشه 14000 تومان نباید اطلاعات ایشون را زیر سوال برد

                              باید بپرسیم تو این 9 ماه جناب شبندر چطور این شرکت همچین تحولی خواهد داشت
                              و سود سازی نجومیش از چه حلی هست؟؟؟؟؟

                              منتظر جواب شبندر هستیم..........


                              در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
                              من صد در صد مطمئنم كه خودرو سال آينده يعني خرداد 93 به قيمت 14000تومان ميرسه(براساس تحقيقات كارشناسهايم)

                              نظر

                              • کیوان
                                ستاره دار (1)
                                • Jun 2011
                                • 5094

                                #945
                                در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
                                ...من به تنهايي مي توانم قيمت دلار را در ايران 30 درصد كاهش دهم اما مي خواهم بازار تصميم به اين عمل بگيرد.
                                شبندر باید اونموقع مینشست جای بهمنی بعنوان رئیس بانک مرکزی که یک تنه بازار ارزو کنترل کنه ، حیف که سیف نامرد حقشو خورد! /:.weirdsmiley.:/


                                در اصل توسط hamid-reza پست شده است View Post
                                دوستان باید اقرار کرد که صحبت های جناب شبندر تا کنون همه درست بوده است.............باید انصاف داشت
                                ..........
                                خداییش فکر نمی کردم شبندر، Fan هم اینجا داشته باشه ! آخرین چشمه درستی حرف ایشون خروج بزرگان تاپیکو و صف دیدنی فروشش بود! یعنی تو متوجه نشدی ؟ یا ..... ! /:.mellowsmiley.:/ /:.grlim:./
                                ما را به چوب و رخت شبانی فریفته اند ، این گرگ سالهاست که با گله آشناست

                                نظر

                                در حال کار...
                                X