کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
سوزوکی 1000
قطعا موتور سوارهای قدیمی و علاقه مندان می دانند که در زمان خودش چه هیولایی بوده ...
هنوز هم توی زیر زمین ها و پارکینگ ها تمیز و کارنکردش موجوده ولی بدلیل ممنوعیت تردد و
علاقه برادران بسیجی به این نوع موتور خاص صاحبانش جرات سوار شدن بر این هیولای
ژاپنی را ندارند ....
سلام بر کاپیتان عزیز
تبریک میگم تاپیک جالبیه
اما اگه بشه یه مقدار هم در مورد عکس ها و ویژگی موتورها توضیح داده بشه میتونه مفید تر هم باشه.
درود بر جناب جمالی
راستش کار سختیه
چون اکثرا از سایتهایی برداشته شدن و اینجا کپی شدند که توی اون سایتها هم
در مورد نوع و مشخصات این موتورها توضیحی داده نشده .
با این حال تا حد توان هر جا که اطلاعاتی در موردش داشته باشم و یا موجود باشه
حتما کنار عکس ها درج خواهم نمود ....
محصولی است اسپرت با چهره ای خشن و شیطانی از آپریلیا که در اصل نسخه ای دگرگون شده از Aprilia RSV4 R به حساب می آید. متخصصین آپریلیا با تغییر شکل 4 سیلندر خورجینی موتور RSV4 Factory APRC SE و جای دادن آن در کالبد Tuono V4R، موتور قدرتمندی بر روی این سوپربایک نصب کرده که تا به حال بر روی موتورسیکلت های عریان (Naked Bike) کارخانه ای نصب نشده است.
Aprilia Tuono V4R از مشخصه های نسخه مخصوص RSV4 R همچون سیستم اگزوز جدید با سوپاپ های فرعی و جدید ترین نسل کنترل گاز Ride by Wire بهره می برد. نکته قابل توجه درمورد سیستم اگزوز بکار رفته بر روی این سوپربایک، کاهش وزن 2 کیلوگرمی نسبت به نمونه بکار رفته در مدل RSV4 R می باشد.
تفاوت این سوپربایک نسبت به همزاد مخصوص ریس خود، فضای نزدیک تر بین نسبت های سه دنده اول و بیشینه گشتاور خروجی (110 نیوتن متر در 1000 دور بر دقیقه پایین تر) است. Aprilia Tuono V4R از همان سطوح آئرودینامیک، زین، باک و صفحات کناری بدنه بکار رفته در سوپربایک مخصوص ریس WSBK آپریلیا بهره می برد.
Tuono V4R از نسخه نسل دوم جوی استیک APRC (کنترل عملکرد سواری آپریلیا) کمپانی آپریلیا بهره می برد. این جوی استیک یک پکیج کنترل دینامیک الکترونیک است که توسط آپریلیا و به منظور رسیدن به نزدیک ترین محدودیت های فیزیکی سواری توسعه یافته است. APRC بر پایه یک پلتفرم حسگر سکون ساخته شده و واحد کنترل موتور ECU را قادر می سازد تا حالت دینامیک موتورسیکلت را تشخیص داده، گشتاور موتور را کنترل کند تا سوارکار پتانسیل کامل عملکردی موتورسیکلت را در تمامی حالات تجربه کند.
پکیج APRC در نظر گرفته شده برای Tuono V4R متشکل است از کنترل کشش- پایداری ATC (Aprilia Traction Control) با 8 حالت قابل انتخاب (که لغزش حاصل از شتاب گیری در هنگام خروج از پیچ را با توجه به نسبت زاویه خواب بدنه و گاز کنترل می کند)، AWC (کنترل تک چرخ آپریلیا که با بازگرداندن چرخ جلو بر روی زمین، سوارکار را در کنترل تک چرخ های شدید کمک می کند) و AQS (Aprilia Quick Shift که شرایط انتقال دنده به صورت آنی را بدون بستن دریچه گاز یا استفاده از کلاچ مهیا می سازد). البته، روح بخش ترین و مهیج ترین مشخصه تشکیل دهنده این پکیج ALC یا همان Aprilia Launch Control است.
Aprilia Tuono V4R از مشخصه های پیشرفته ای در بخش شاسی بهره می برد که از جمله آن ها می توان به سیستم ترمز برمبو با کالیپرهای شعاعی و دیسک های شناور 320 میلیمتری در جلو و 220 میلیمتری در عقب، چرخ های آلومینیومی با طراحی جدید که 2 کیلوگرم سبک تر از نمونه های بکار رفته در مدل RSV4R می باشند، دوشاخه Sachs جلو با پایه های 43 میلیمتری که بمنظور کاهش سایش با نیترات تیتانیوم پوشش یافته اند و کمک فنر Sachs با محفظه نیتروژن جداگانه اشاره کرد.
افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را به گونه ای متفاوت انجام می دهند.
(کوروش بزرگ)
عنوان سریع ترین موتور جهان با یک فاصله بسیار زیاد با رتبه دوم مربوط می شود به موتور Dodge Tomahawk. این موتورسیکلت دارای یک موتور 10 سیلندر است و می تواند به سرعت 560 کیلومتر بر ساعت برسد که حتی از سریعترین خودرو یعنی بوگاتی ویرون با 420 کیلومتر در ساعت نیز بیشتر است. این موتور نیز تنها دارای یک گیریبکس دو سرعته است.
افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را به گونه ای متفاوت انجام می دهند.
(کوروش بزرگ)
نظر