کامپیوتر - IT- موبایل - تکنولوژی-f a c e b o o k

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • shadishiri65
    عضو جدید
    • Jul 2014
    • 10

    #661
    طراحی سایت و تعریف وب سایت

    یک وب سایت معمولا شامل تعداد زیادی فایل است که در تعدادی پرونده مرتب شده اند، به همان صورت که شما فایل هایتان را در پرونده ها مختلفی روی کامپیوترتان مرتب می کنید. صفحه اصلی یک سایت معمولا index.htm یا index.html یا default.html نام دارد. وقتی که یک آدرس وب (یا اسم دامنه) را در مرور گرتان تایپ می کنید، برنامه مرورگر به سراغ اکانت میزبانی ای می رود که این اسم دامنه به آن اشاره می کند، و به دنبال یکی از این فایل های اصلی می گردد. فرضا اگر فایلی به نام index.html را در آن وب سایت پیدا کند، این فایل( یا صفحه) را به صورت خودکار در مرور گر شما نمایش خواهد داد.



    الف – مراحل راه اندازی وب سایت
    1.انتخاب نام مناسب برای سایت
    2. ثبت دامنه (نام سایت) در شبکه جهانی اینترنت
    3.طراحی نرم افزار و گرافیک سایت
    4. خرید فضا ( هاست)
    5.قراردادن نرم افزار سایت طراحی شده بر روی فضای خریداری شده و افتتاح سایت
    ب – فناوریهای مورد استفاده در طراحی سایت
    زیر ساختهای نرم افزاری پروژه های طراحی سایت بر اساس Microsoft .NET Framework است. استفاده از فناوری دات نت با انعطاف پذیری، قابلیت اطمینان ، نوآوری و امنیت مثال زدنی خود قابلیت های بسیاری را برای ما به ارمغان می‏آورد، که از جمله آن قابلیت مدیریت کدهای تولید شده، پشتیبانی از شی گرایی و سازگاری با متدولوژی انتخابی پروژه، وابسته نبودن به یک زبان خاص، درعین بهره مندی از #C که زبانی مدرن و کاملا شی گرا است.ضمن آنکه بسترها و زیرساختهای نرم افزاری انتخاب دات نت به عنوان بستر اصلی اجرای پروژه ، امکان استفاده از فناوری های جانبی دیگری که سازگار با Windows هستند را فراهم خواهد کرد.چندلایه بودن نرم افزارهای تولیدی موجب تسهیل شرایط ارتقای وبسایت طراحی شده در آینده خواهد بود.ضمن آنکه هزینه های reworking (دوباره کاری) را به هنگام توسعه پروژه حذف خواهد نمود.
    برای خدمات بانک اطلاعاتی از MS SQL SERVER استفاده خواهد شد. نوع مجوز حقوقی استفاده از این کارگزار بانک اطلاعاتی در وب به همراه امکانات وسیع و کارایی قابل توجه، آن را به انتخاب مناسبی تبدیل نموده است.
    ج – ملاحظات امنیتی در نظر گرفته شده برای طراحی سایت چیست ؟
    کاربران در ابتدای ورود به سایت اعتبارسنجی می شوند و پس از ورود به سایت جهت دسترسی به بخشهای مختلف با توجه به سطح دسترسی که دارند هدایت میگردند. » تدابیر اتخاذ شده در طراحی سایت برای جلوگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز که ممکن است منجر به دستکاری، خرابکاری یا سرقت اطلاعات شود؛ در سه دسته زیر قرار میگیرند:
    1- تدابیری جهت جلوگیری از ورود خرابکاران به
    بانکهای اطلاعاتی و پنلهای مدیریتی یا تلاش برای بدست آوردن گذرواژه » کلیه گذرواژه ها بصورت رمز شده با یک الگورتیم مناسب در بانک اطلاعاتی نگهداری می شوند. (یک طرفه یا دو طرفه)
    2- تدابیری جهت جلوگیری برای تزریق دستور به کارگزار بانک اطلاعاتی. شامل : » ممانعت از ارسال دستورات SQL از طریق مبادی ورودی اطلاعات » ممانعت از ارسال دستورات SQL از طریق پارامترهای GET 3- تدابیری جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات در هنگام نقل و انتفال در شبکه در صورت لزوم شامل :
    » هنگام ورود کاربر به صفحه ورود به سایت یک مسیر و باند حفاظت شده بوسیله SSL بین رایانه کاربر و کارگزار ایجاد می شود که کلیه نقل و انتقال اطلاعات از این مسیر حفاظت شده بین این دو رایانه رد و بدل خواهد شد و این تکنیک دسترسی به اطلاعات ارسالی و دریافتی را برای کسانی که استراق سمع می کنند را ناممکن خواهد کرد.
    د – ویژگیهای عمومی در نظر گرفته شده برای طراحی سایت چگونه است ؟
    1- وب سایت منطبق با فن آوری موتورهای جستجو به ویژه Google طراحی خواهد شد.
    2- در طراحی سایت حداکثر کارایی با بهره گیری از فناوری های عرضه شده بوسیله شرکت مایکروسافت برای عملکردهای وب سایت از دید کاربر در نظر گرفته خواهد شد.
    به عنوان مثال زمان لود صفحات به طور متوسط و در شرایط معمول ارتباطی با یک خط 56 کیلوبایتی 20 ثانیه خواهد بود.
    3- دسترسی آسان و دقیق کاربر به اطلاعات در طراحی گرافیکی صفحات الویت خواهدداشت.تامین نظر کارفرما در طراحی گرافیکی از A تا Z در اولویت خواهد بود.
    4- سرعت و سهولت در به روز رسانی و سهولت توسعه در طراحی سایت در آینده در نظر گرفته خواهد شد.
    5- ملاحظات حفاظتی و امنیتی در تولید بسترهای نرم افزاری و طراحی سایت در نظر گرفته خواهد شد.
    6- استفاده بهینه از منابع سخت افزاری در ساخت نرم افزارها در نظر گرفته خواهد شد.
    7- امکانات عمومی مانند : آمار بازدیدکنندگان ، نقشه سایت، فرم نظرخواهی، افزودن به آدرس های برگزیده، ارسال صفحه به دوستان، خروجی چاپ و RSS نیز در صورت لزوم به امکانات سایت افزوده خواهد شد.
    چند نکته که مدیریت وب سایت و طراح وب سایت باید بداند :
    1- موتور جستوجوی انعطاف ناپذیر: بسیاری از موتورهای جستو جو کاربر را ملزم به ورود پارامترهای زیادی می کنند.
    2- متن زیاد: معمولا سایت های حاوی متن های حجیم , خسته کننده هستند.
    3- اندازه فونت ها و متون: به خصوص افرادی بالای ۴۰ سال با حروف نازک یا کوچک مشکل دارند و باید ترتیبی اتحاذ شود تا از طریق مرورگر امکان تغییر اندازه فونت ها فراهم شود.
    4- رابط گراافیکی (GUI) برداشت غیر استاندارد: برداشت کاربر از عناصر و اشیای موجود در برنامه ها تثبیت شده.
    5- ضعف آرشیو: در اغلب مواقع اطلاعات قدیمی هم مورد استفاده کاربران قرار میگیرد.
    6- انیمیشن و متون متحرک: تمرکز بازدید کنندگان از سایت را بر هم می زند.
    7- پیوند به سایت های دیگر: به دلیل فلسفه و ساختار متفاوت طراحی در سایتهای مختلف , نباید تعداد پیوندهای خارج از سایت زیاد باشد.
    اصطلاحات وب سایت :
    HTML
    زمانیکه شما داخل صفحات یک وب سایت می گردید اجزای گوناگونی را می بینید که تمام آنها در یک چیز مشترک هستند و آن زبان یا کدی است که آنها را تولید می کند که این زبان HyperText Markup Language یا همان HTML می باشد.
    عکسهابافرمت gif
    بیشترین استفاده را در وب دارند و محبوبترین نوع عکس است. این نوع فرمت 256 رنگ را پشتیبانی میکند و از ویژگیهای دیگر آن animation, transparency, interlacing است . البته محبوبیت آن بیشتر برای حجم کم آن است.
    استاندارد W3C چیست؟
    W3C یا کنسرسیوم شبکه جان گستر وب، مجمعی متشکل از 400 شرکت و سازمان است که در مورد استاندارد ها و فناوری های وب، تشریک مساعی دارند.
    استاندارد W3C، از سوی سازمان W3C به صفحاتی داده میشود که قوانین مشخصی را رعایت کنند. با رعایت این ضوابط، اینگونه صفحات در اکثر بروزر های معمول دنیا قابل خواندن، بدون مشکل خواهند بود.
    فرمتهای فایلهای صوتی:
    WAV یکی از فرمتهای صوتی که کیفیت بالایی هم دارد و البته حجم زیادی هم اشغال می کند و در سیستم عامل ویندوز بکار می رود. نوع MIME این فرمت برابر است با audio/wav .
    AU این فرمت متعلق به سیستمهای عامل UNIX, Linux است و خاصیت آن داشتن حجم کم و البته با کیفیت پایین تر، که نوع MIME این فرمت برابر است با audio/basic .
    AIFF این فرمت هم متعلق به کامپیوترهای Macintosh است با کیفیت بالا و حجم بسیار بالا. نوع MIME آن برابر است با audio/aiff .
    MIDI این فرمت با فرمتهای دیگر صوتی تفاوتهایی دارد. در این فرمت بجای ذخیره شدن فرکانس صدا، آهنگ صدا یا همان نت های موسیقی را ذخیره و پخش می کند. بزرگترین مزیت آن حجم بسیار پایین و عیب آن، پخش آهنگ بدون گفتار است. نوع MIME این فرمت audio/midi است.

    منبع: طراحی وب سایت

    نظر

    • shadishiri65
      عضو جدید
      • Jul 2014
      • 10

      #662
      در دنیای امروز طراحی سایت امریست لازم و ضروری

      بسياري از افراد ، سازمانها ، شرکتها در داخل کشور ضرورت داشتن يک وب سايت را درک کرده اند اما آيا هر وب سايتي جوابگوي نيازهاي مخاطبانشان هست و استانداردهاي اوليه طراحي وب در آنها رعايت شده است؟در دنیای امروز داشتن یک وب سایت امریست لازم و ضروری . بسیاری از افراد ، سازمانها ، شرکتها در داخل کشور ضرورت داشتن یک وب سایت را درک کرده اند اما آیا هر وب سایتی جوابگوی نیازهای مخاطبانشان هست و استانداردهای اولیه
      طراحی وب
      در آنها رعایت شده است؟ طراحی اختصاصی و در واقع ساخت و ایجاد یک وب سایت استاندارد و مطابق با نیازها مراحل بسیاری را شامل می شود که هر یک از این مراحل به صورت موازی از اهمیت ویزه ای برخوردارند. به بیان ساده تر مراحل ایجاد و
      طراحی سایت
      به صورت حلقه های زنجیر به یکدیگر متصلند و ضعف و یا نبود یک حلقه می تواند بر روی کیفیت یک وب سایت تاثیر بسیاری داشته باشد . کلیه مراحل ساخت یک وب سایت باید به صورت برنامه ریزی شده ، هدفمند و گام به گام پیش رود تا در نهایت به نتیجه ای مطلوب برسد. از این رو شرکت نگاران سامانه ونداد با ایجاد هسته مرکزی سیستم مدیریت محتوای پارسی (تگاران وب) گامی مهم در جهت تولید و راه اندازی وب سایتهای سفارشی و منطبق بر میل مشتری بر داشته تا با ایجاد انعطاف پذیری و قابلیت به روز شدن، قادر به ایجاد سیستمهای منحصر به فرد و سفارشی باشد.


      شاید خواندن مطالب زیر با توجه به ترتیب آنها بتواند در تعیین برنامه و هدف شما در ساخت یک وب سایت تاثیر گذار باشد.

      گام اول :اهداف و استراتژی وب سایت
      ابتدایی ترین گام در

      طراحی سایت
      بررسی و تعیین اهداف ، سیاست و استراتژی وب سایت شما در نحوه معرفی و ارائه خدمات ، نوع و نیاز مخاطبان ، امتیازات رقابتی ،نحوه ارتباط با مخاطبان و … می باشد. بررسی و مطالعه دقیق در این مرحله می تواند در بازدهی و بهره وری وب سایت و تبلیغات شما بسیار تعیین کننده باشد . برای تعیین اهداف و استراتژی وب سایت تان موارد زیر را مدنظر قرار دهید :
      - هدف شما از داشتن وب سایت
      - نوع مخاطبان شما
      - نوع خدمات شما
      - تحلیل خواسته های مخاطبان شما
      - فضای رقابتی و ویژگیهای رقابتی شما

      گام دوم : محتوا
      این نکته را در نظر داشته باشید که محتوا و مطالب درون وب سایت شما مهمترین قسمت وب سایت شما را تشکیل میدهند.با توجه به اهداف ، نوع مخاطبان و … اطلاعات موجود در وب سایت شما باید گویای نوع فعالیت و خدمات شما باشد.ارائه اطلاعات علمی ، ساده ، گویا و همراه با استفاده از نگارش مناسب در ارتباط با نوع فعالیت و محصولات و یا خدمات شما می تواند تمامی نیازهای مخاطبان رابر طرف نماید و انها را در استفاده از خدمات و یا محصولات شما متقاعد کند.

      گام سوم : طبقه بندی اطلاعات ، چینش ، نوع نگارش و دسترسی وب سایت
      پس از مرحله انتخاب و تعیین اهداف ، استراتژی و سیاست وب سایت ، نحوه در دسترس قرار دادن و ارائه اطلاعات در اولویت دوم قرار دارد.تصور کنید که شما ارائه دهنده خدمات خاصی هستید و یا شاید مخاطبان شما آشنایی کامل با خدمات و یا محصولات شما ندارند؟ در این حالت وظیفه شما ارائه توضیحات لازم و کافی و همچنین برطرف کردن ابهامات و سوالات احتمالی و متداول است. دو حالت برای ایجاد ابهام و عدم پاسخ به مخاطب وجود دارد.
      - وجود نداشتن و یا مبهم بودن اطلاعات.
      - در دسترس نبودن و عدم هدایت صحیح مخاطب برای کسب اطلاعات.
      این نکته بسیار مهم است که بدانید اگر مخاطب ابهام و یا سوال بدون جوابی در مورد خدمات و یا محصولات شما داشته باشد ، بدنبال منابع دیگری برای پاسخ دادن به سوالات خود و رفع ابهام می گردد و این یعنی از دست دادن مخاطب

      گام چهارم : گرافیک وب سایت
      یکی از مهمترین و کلیدی ترین نکات در یک وب سایت گرافیک وب سایت است.با توجه به فضای رقابتی و شلوغ دنیای وب جلب توجه مخاطب در مرحله ابتدائی قرار دارد. تصور کنید که قصد دیدن یک
      وب سایت
      را دارید که از نظر زمان Load شدن و یا بالا آمدن بسیار کند و از نظر نمای ظاهری نکته ای برای جلب توجه شما ندارد هر چند که شاید مطالب بسیار مفید و یا خدمات بسیار خوبی ارائه دهد.در اکثر موارد شما این وب سایت را خواهید بست و به سراغ وب سایت دیگری خواهید رفت. با توجه به مطالعات و تجربیات ما در زمینه
      طراحی سایت
      و توسعه وب ، بر این اعتقادیم که رعایت اصل " خلاقیت همراه با سادگی " می تواند فضایی بسیار زیبا و کارآمد در وب سایت شما ایجاد کند.در این راه انتخاب رنگها و طرح های مناسب با فضای کاری شما بسیار تعیین کننده است. ذکر این نکته بسیار مهم است که گرافیک وب شاخه ای جدا از گرافیک چاپ است و طراحی در وب اصول و استانداردهای مختص به خود دارد.

      گام پنجم : رعایت استانداردها در طراحی
      استانداردها کمک می کنند تا مطمئن شویم که تمام افراد به اطلاعاتی که ما تامین میکنیم دسترسی دارند و همواره توسعه وب را سریعتر و لذت بخشترمی کند. استانداردها کمک می کنند که وب سایت شما در تمامی مرورگرها به صورت یکسان نمایش داده شوند ، توسعه آنها راحتتر انجام گیرد ، توسط موتورهای جستجو دقیقتر و سریعتر رتبه بندی و تحلیل شوند و ….

      گام ششم : مدیریت وب سایت
      امروزه وب سایتهای داینامیک و پویا سهم عمده ای از دنیای وب را تشکیل میدهند. این وب سایتها با استفاده از زبانهای برنامه نویسی و بانکهای اطلاعاتی به وجود می آیند و حرکت می کنند. با توجه به گستردگی زبانهای برنامه نویسی تحت وب ، عناصر : علم روز ، تجربه و خلاقیت در استفاده از زبانها و بانکهای اطلاعات نقش تعیین کننده ای در بازدهی و بهره وری وب سایت شما دارد .در وب سایتهای داینامیک بخشی با عنوان مدیریت وب سایت ، برای مدیریت ( بروزرسانی ، ویرایش و … ) اجزاء و مطالب وب سایت در اختیار شما قرار میگیرد. سادگی در نحوه استفاده ، امکانات و امنیت از نکات مهم در مدیریت وب سایت هستند. این بخش توسط مخاطبان عادی وب سایت شما غیر قابل رویت می باشد و در عین حال قسمت اصلی تشکیل دهنده وب سایت های داینامیک است.

      گام هفتم : بهینه سازی برای موتورهای جستجو
      برای کسب رتبه بهتر و کسب مخاطبان بیشتر به صورت هدفمند ( کسب مخاطبانی که واقعا به دنبال خدمات ما هستند ) از موتورهای جستجو ، بهینه سازی وب سایت برای
      [URLA%2F%2Fwe.ir%2Fseo"]موتورهای جستجو[/URL]
      امری لازم و ضروریست ، بهینه سازی وب سایت یک شاخه جدا از
      طراحی سایت
      نیست و
      طراحان وب
      باید راههای
      بهینه سازی وب
      سایتها را برای موتورهای جستجو به خوبی بدانند و در طول طراحی و کد نویسی یک وب سایت رعایت کنند. بوسیله

      بهینه سازی وب سایت
      موتورهای جستجو ،راحتتر ، سریعتر و دقیقتر وب سایت ما را بررسی می کنند .برای بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو که امروزه شاخه ای از فعالیتهای تحت وب است و به صورت آکادمیک در دانشگاه های معتبر دنیا آموزش داده می شود روشهای متفاوتی وجود دارد.گاهی عدم آگاهی و یا استفاده نا مناسب از این تکنیکها باعث نتایج معکوس می شود.به این معنا که موتورهای جستجو وب سایت شما را تحریم می کنند. بنابراین انتخاب روش صحیح و استاندارد بسیار مهم است. این نکته بسیار مهم است که بخش عمده ای از بازدید کنندگان شما به دلیل مطالب مفید ، طراحی مناسب ، و خدمات خوب شما ، به وب سایت شما می آیند و تمامی موارد در مورد یک
      وب سایت
      به صورت زنجیره ای به یکدیگر پیوسته اند و شاید ضعف یکی از حلقه های این زنجیر باعث عدم بهره وری وب سایت شما باشد. اینکه تکنیکهای بهینه سازی به چه روش و ترتیبی اعمال شود ، در جایگیری و رتبه بندی شما در موتورهای جستجو بسیار تایین کننده است. پروسه منطقی و استاندارد زیر می تواند بسیار مفید باشد :

      [COLOR=#000000][RIGHT]- استاندارد سازی کدهای HTML ، CSS و .. در وب سایت شما
      - ایجاد ساختار مناسب در وب سایت برای سهولت دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت شما
      - بررسی رقبای شما
      - بررسی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وب سایت شما
      - بهینه سازی متون وب سایت شما
      - ایجاد لینکهای مناسب و مرتبط با وب سایت شما برای افزایش PageRank و رتبه در موتورهای جستجو
      - تبلیغات هدفمند
      آخرین ویرایش توسط ناظر سایت؛ 2014/08/07, 10:44.

      نظر

      • shadishiri65
        عضو جدید
        • Jul 2014
        • 10

        #663
        نکاتی برای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا سئو

        بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا سئو یا SEO یا همان Search Engine optimizing به یک سری کار هایی گفته می شود که برای افزایش رانکینگ در موتور های جستجو و در نهایت افزایش ترافیک وب سایت انجام می شود که این کار ها یا اصلاحات برای موفقیت یک وب سایت ضروری است در صورتیکه این مهم را نادیده بگیرید پیشرفت وب سایت شما کند می شود ترافیک مناسب نخواهید داشت و وب سایت شما کمتر دیده خواهد شد اگر وب سایت خوبی داشته باشید با محتویات جذاب اما روی بهینه سازی آن در موتور های جستجو به اندازه کافی سرمایه گذاری نکنید مانند این است که روزنامه ای منتشر کنید و برای پخش آن در روزنامه فروشی ها فعالیت لازم را انجام ندهید و بگویید مطالب من آنقدر جذاب هستند که مردم خودشان بدنبال آن به دفتر روزنامه می آیند ولی خود می دانید که در عمل چنین اتفاقی نمی افتد. شاید فکر کنید بهینه سازی وب سایت یا سئو نیاز به هزینه زیادی دارد و من نمی توانم از عهده آن برآیم اما باید به شما بگویم که این حرف کاملا درست نیست چون بسیاری از این کار ها نیازی به هزینه ندارد و برخی را هم می توانید با کمترین هزینه و کمی تلاش انجام دهید. در این مقاله و چند مقاله بعدی به بررسی راهکار هایی برای بهینه سازی سایت در موتور های جستجو یا همان سئو می پردازیم. آنچه در این مقالات می بینید حاصل تجربیات بنده در یاد بگیر دات کام و تحقیقاتی است که در 10 سال گذشته انجام داده ام و حتی ممکن است برخی از این نکات را قبلا هم در مقالات ما دیده باشید اما سعی بنده در این بوده است که تا حد ممکن این مقاله جامع و کاربردی باشد و بتواند تا حد ممکن مشکل مدیران وب سایت هایی را که از رتبه وب سایت خود در موتور های جستجو شکایت داشته اند را برطرف نماید حتی برخی از آنها هزینه زیادی هم به شرکت هایی که کار بهینه سازی سایت را انجام می دهند پرداخته اند اما نتیجه دلخواه خود را نگرفته اند.



        و اما نکات لازم برای بهینه سازی سایت یا
        سئو:
        یک نقشه سایت یا sitemap بسازی موتور های جستجو نقشه سایت را دوست دارند. این کار مستقیماً رانکینگ وب سایت شما در موتور های جستجو را بالا نمی برد اما برای پیدا کردن لینک ها در وب سایت شما کمک می کند. راستش را بخواهید اینکه نقشه سایت یا sitemap شما به فرمت XML , HTML , TEXT باشد یا مخصوص گوگل باشد خیلی فرق نمی کند مهم این است که به موتور های جستجو کمک کند تا محتویات مورد نظر شما را ببیند. البته مهم است که بدانید کدام موتور جستجو بیشترین ترافیک را برای شما می فرستد و سعی کنید نقشه سایتی مناسب با آن برای وب سایت خود بسازید. از گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجو و Google sitemap غافل نشوید. شما حتی می توانید چندین نقشه سایت به فرمت های مختلف داشته باشید. نقشه سایت یاد بگیر دات کام را ببینید!
        301 redirect یا ارجاع دائمی
        زمانی پیش می آید که صفحه ای از وب سایت خود را به سایت یا صفحه دیگر ارجاع می دهید طوری که وقتی کاربر آن صفحه را باز می کند بلافاصله به صفحه مورد نظر شما هدایت می شود به این کار redirect می گویند اما وقتی این عمل را انجام می دهید باید متوجه باشید که اسپمر ها هم از این روش استفاده می کنند و به این ترتیب کاربران را گول می زنند و آنها را به صفحه ای غیر مرتبط هدایت می کنند به همین دلیل این کار از نظر
        موتور های جستجو خیلی خوشایند نیست اما یعضی مواقع این کار لازم است مثلا وقتی که آدرس ها در وب سایت شما تغییر کرده اند یا یک قسمت از وب سایت خود را با دامنه ای جدید از وب سایت قدیمی جدا می کنید مجبورید از این روش استفاده کنید اما در این شرایط بهتر است به موتور جستجو بفهمانید که این جابجایی دائمی است و هدف شما گول زدن کاربر و سوء استفاده از او نیست. به همین دلیل بهتر است از ارجاع دائمی یا 301 http server redirect استفاده کنید. این کار به موتور های جستجو می گوید که این یک ارجاع دائمی است و آنها باید در بانک اطلاعاتی خود بازنگری کنند و آدرس صفحه جدید شما را با آدرس یا لینک قبلی جایگزین کنند. و چون اسپمر ها از redirect 302 یا موقت استفاده می کنند فکر خوبی نیست که شما هم از آن استفاده کنید.
        فقط برای لینک های خیلی طولانی یا سخت از redirect 302 یا ارجاع موقت استفاده کنیدوقتی که از ارجاع موقت یا 302 استفاده می کنید به موتور های جستجو می گویید که نباید آن صفحه قبلی حذف شود و بلکه از صفحه جدید بخاطر لینک ساده و کوتاه یا کاربر پسند آن استفاده می کنید. اما در استفاده از این نوع ارجاع بسیار محتاط باشید و فقط در صورت لزوم از آن استفاده کنید چون این روش اسپمر هاست.

        تا می توانید لینک های خارجی بگیرید.
        لینک های خارجی از وب سایت ها و وبلاگ های دیگر به سایت شما داده شده است. این لینک ها بسیار ارزشمند هستند. و اگر لینک های زیادی از سایت ها و وبلاگ های دیگر به سایت شما داده شود کمک بزرگی برای افزایش رانکینگ وب سایت شما خواهد بود. بخاطر داشته باشید اگر یک یا دو لینک از یک وب سایت با رانکینگ بالا بگیرید بهتر از این است که از 10 لینک از وب سایت هایی با رانکینگ پایین داشته باشید.
        کلمات کلیدی خود را در پاراگراف اول قرار دهید
        تکرار شدن کلمات کلیدی در مقاله مهم است. اما مهمتر از آن وجود این کلمات کلیدی در چند سطر اول مقاله است. بنابراین باید سعی کنید مقدار بیشتری از متن و کلمات کلیدی خود را به پاراگراف اول منتقل نمایید.
        بهینه سازی سایت با گنجاندن کلمات کلیدی
        عکس ها جای مناسبی برای قرار دادن کلمات کلیدی هستند در کد HTML مربوط به عکس می توانید توضیحات و کلمات کلیدی مرتبط با آن قرار دهید به این ترتیب کلمات کلیدی را بدون اینکه در معرض دید کاربران به صورتی غیر طبیعی تکرار شود و آنها را اذیت کند به
        موتور های جستجو[COLOR=#000000] نمایش داده اید. اما مراقب باشبد در این کار زیاده روی نکنید به این کار Keyword Stuffing می گویند و به معنای جاسازی کلمات کلیدی است یعنی شما با جاسازی کلمات کلیدی سعی در گول زدن موتور های جستجو داشته اید و طبیعتا از طرف موتور های جستجو مجازات خواهید شد و در رتبه وب سایت شما و ترافیک آن تاثیر منفی خواهد داشت. همیشه به یاد داشته باشید بهینه سازی سایت با زیاده روی سازگار نیست!
        فونت کلمات کلیدی خود را بزرگتر کنید.
        موتور های جستجو طوری برنامه ریزی شده اند که وقتی متن را می خوانند به اندازه فونت هر کلمه اهمیت می دهند و وقتی که یک کلمه فونت بزرگتری نسبت به بقیه متن داشته باشد آنرا مهمتر تشخیص می دهند. برای این منظور از CSS یا تگ های فونت استفاده کنید. برای تیتر های مقاله یا متن خود از فونت بزرگتر استفاده کنید.
        برای کلمات کلیدی خود از فرمت متفاوت استفاده کنید
        برای اینکه کلمات کلیدی خود را متفاوت از بقیه نمایش دهید از تگ های <strong>و <em> استفاده کنید موتور های جستجو می توانند این تک ها را بخوانند و بفهمند که کلماتی که با این تگ ها مشخص شده اند مهمتر از بقیه متن هستند.
        آخرین ویرایش توسط ناظر سایت؛ 2014/08/07, 10:45.

        نظر

        • malavan
          عضو عادی
          • Aug 2025
          • 294

          #664
          پاسخ : در دنیای امروز طراحی سایت امریست لازم و ضروری

          ضمن تشکر از دوست عزیز یک سوال
          آیا با ویژوال استدیو آشنایی دارید
          چون خودم علقه دارم همین طراحی سایتو از ویژوال استدیو شروع کنم ولی روشهای مختلفی توش از دقیق نمیدونم فرقهاشون چیه
          ممنون میشم راهنماییم کنید
          مرسی
          [COLOR="darkgreen"]بی چیز باش[/COLOR]***ناچیز نباش[/COLOR]

          نظر

          • shadishiri65
            عضو جدید
            • Jul 2014
            • 10

            #665
            تاریخچه لوگوی ب ام و از خیال تا واقعیت

            دو داستان در مورد لوگو و علامت تجاری ب ام و نقل می‌شود که هرکدام روایت خود را از خانه‌های آبی و سفید این لوگو بیان می‌کند. براساس یکی از این روایت‌ها این لوگو از پره‌های پروانه موتور هواپیما در حال چرخیدن، الهام گرفته شده است. روایت دیگر این آرم را به به ایالت بایرن، محل تولید محصولات ب ام و مربوط می‌داند. با نگاهی دقیق‌تر به منابع موجود و زمینه‌های تاریخی می‌توان فهمید کدام از این دو روایت غیرواقعی و کدامیک از لحاظ تاریخی اعتبار بیشتری دارد.
            داستان اول از مقاله‌ای شروع شد که سال ۱۹۴۲ در نشریه ورکزایتشریف ب ام و چاپ شد. نویسنده این مقاله ویلهلم فارنکوپف مدیر وقت بخش مطبوعات و رسانه‌های ب ام و بود. او در مقاله خود نوشته بود چطور مهندسان ب ام و برای طراحی موتور هواپیما و برای الهام‌ گرفتن، پشت میز طراحی خود نمی‌مانند و به باند فرودگاه و آشیانه هواپیماها می‌روند.
            او در آن مقاله که مایه شاعرانه‌ای هم داشت تصویری از مهندسان ب ام و ترسیم کرد و در توصیف این تصویر نوشت «او مقابل هواپیما و رو به موتور هواپیما می‌ایستد و به این محصول فنی که هنرمندانه هم تولید شده می‌اندیشد. همچنان که پروانه موتور زیر اشعه آفتاب می‌چرخد و به درخشش درمی‌آید، نیروی جادویی موتور با سیلندرهای فلزی در مقابل آبی درخشان آسمان می‌درخشد، آسمانی که مقصد نهایی‌اش هم همانجاست
            فارکنپوف در چند جای دیگر این مقاله باز هم به ارتباط پره‌های پروانه موتور هواپیما و آسمان آبی اشاره کرد. مثلاً اینکه چطور پروانه موتور ب ام و زیر نور آفتاب می‌درخشد و اینکه وقتی مهندس ب ام و در آن تصویر خیالی به پروانه در حال چرخش نگاه می‌کند همزمان آسمان آبی را هم از لای پره‌های پروانه می‌بیند.


            او سه حرف ب ام و را می‌بیند که در بازتاب پره‌های پروانه ظاهر می‌شوند. او این تصویر را می‌گیرد و با یک طرح آن را جاودان می‌کند. و سپس لوگوی کمپانی متولد می‌شود. دو مخروط نقره‌ای تبدیل به خانه‌های سفید می‌شوند و با ترکیبی از خانه‌های آبی لوگوی سفید و آبی کمپانی ب ام و را تشکیل می‌دهند.»
            به نظر خود فارنکوپف، چنین توضیحی برای اینکه لوگوی ب ام و چطور طراحی شده بسیار منطقی بود. با این که تعبیر شاعرانه فارنکوپف اغوا کننده بود، اما با وجود چند اشتباه تاریخی این روایت نمی‌تواند منطقی باشد.
            ب ام و اولین موتور هواپیمای خود را در ماه مارس ۱۹۱۸ آزمایش کرد، یعنی دست کم شش ماه بعد از آن که لوگوی این شرکت طراحی شده بود. همچنین، فارنکوپف در مقاله خود به یک موتور ۳۲۰ اسب بخار (BMW Va) به عنوان اولین موتور هواپیما ساخت ب ام و ساخت اشاره می‌کند، در حالی که تولید این موتور از سال ۱۹۲۷ شروع شد و اولین موتور هواپیما که ب ام و تولید کرد ایلا (BMW Illa) نام داشت که ۱۸۵ اسب بخار قدرت داشت.
            از این گذشته، پروانه‌های موتورهای ب ام و را اصلاً ب ام و نمی‌ساخت. ضمن این که جرقه اولیه چنین روایتی از طراحی لوگوی ب ام و زمانی شکل گرفت که روی یکی از نشریات ب ام و تصویر هواپیمایی را انداخته بودند که در حال پرواز به طرف بیننده است و عبارت ب ام و روی پروانه‌های آن نقش بسته است. این پوستر در اولین شماره این نشریه در سال ۱۹۲۹ منتشر شد یعنی دوازده سال بعد از اینکه لوگوی ب ام و طراحی شد.


            فارنکوپف که اصرار داشت آرم ب ام و از پروانه موتور الهام گرفته شده است، در انتهای مقاله خود همچنین نوشت «البته رنگ آبی و سفید این لوگو بطور اتفاقی یادآور شهر محل تولید خود یعنی بایرن هم هست.»

            روایت بایرن

            این که یک شرکت در طراحی آرم خود از رنگ هایی استفاده کند که به سمبل محل تولید آن اشاره کند، امری طبیعی است و البته شواهدی موجود است که این ارتباط را درباره آرم ب ام و مستند می‌کند.
            در مدارک ثبت اولیه کمپانی در مورد دامنه فعالیت ب ام و مواردی از قبیل «تولید وسایط کشاورزی، هواپیما، وسایل نقیله آبی، اتومبیل، دوچرخه، لوازم جانبی خودرو و دوچرخه، موتورهای ثابت با سوخت جامد، مایع و گاز، و قطعات و لوازم جانبی آنها» دیده می‌شود. از این نوشته می‌توان فهمید که دامنه کاری ب ام و از ابتدا بر تولید موتور هواپیما متمرکز نبوده و بنابراین خیلی بعید است که لوگوی کمپانی را مرتبط با موتور هواپیما طراحی کرده باشند.


            از طرف دیگر، کمپانی ب ام و در ابتدا زیر مجموعه کمپانی دیگری به نام رپ موتور (Rapp Motorenwerke GmbH) بود که در ژوییه سال ۱۹۱۷ به ب ام و تغییر نام داد و تمام متعلقات کمپانی رپ موتور هم در اختیار ب ام و قرار گرفت. لوگوی کمپانی رپ شامل سر یک اسب سیاه بود (Rapp به معنی اسب سیاه) و دور آن هم یک دایره بود. یعنی لوگوی این کمپانی کاملاً به نام آن می‌خورد، بنابراین می‌توان حدس زد که قاعدتاً باید همان منطق سر راست در طراحی لوگوی ب ام و هم به کار رفته باشد.
            از همه گذشته از آنجایی که در اسم تجاری ب ام و به بایرن اشاره شده (Bayerische Motoren Werke)، بنابراین بطور منطقی باید ارتباطی بین نام کمپانی با لوگوی آن دیده شود.

            منطق پولادین، افسانه شیرین‌
            براساس شواهد موجود منطقی‌تر به نظر می‌رسد که فرض کنیم هنگامی‌ که مدیران ب ام و در سال ۱۹۱۷ لوگوی این شرکت را طراحی می‌کردند، هیچ تصویری از پره‌های پروانه موتور هواپیما در ذهن خود نداشتند. بلکه براساس منطقی که لوگوی شرکت رپ موتور طراحی شده بود، آرم ب ام و را طراحی کردند و ترکیب رنگ آبی و سفید هم اشاره‌ای به رنگ ملی بایرن یعنی محل تولید محصولات ب ام و است.
            روایت پره‌های پروانه از سال ۱۹۲۹ شکل گرفت و عده‌ای بر این باورند که پیش کشیدن چنین تعبیری از لوگوی ب ام و عمدی بود و خود این شرکت در اواخر دهه ۱۹۲۰ برای تبلیغ، به چنین ایده‌ای پر و بال داد.
            اما واقعیت هر چه باشد این روایت هم حدود ۷۵ سال است طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر هدف ب ام و این بوده که ما هنگام تماشای آرم این کارخانه به جای آنچه الهام بخش طراح بوده به یاد پره‌های پروانه موتور هواپیما و آسمان آبی بیفتیم، باید گفت پرفروش‌ترین سازنده ماشین‌های لوکس جهان تا حد زیادی موفق شده است.
            آخرین ویرایش توسط ناظر سایت؛ 2014/08/07, 10:46.

            نظر

            • majidzm
              عضو عادی
              • Aug 2025
              • 22

              #666
              برنامه اندروید بانک بزرگ اطلاعات مرجع رتبه بندی و نظرسنجی

              رایگان و بدون محدودیت شد
              برنامه اندروید بانک بزرگ اطلاعات مرجع رتبه بندی و نظرسنجی پارسی زبانان ایران را از طریق لینک زیر می توانید نصب کنید و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه و محدودیت زمانی ازش استفاده کنید.





              شامل اطلاعات و رتبه بندی موضوعات:


              _ اطلاعات و تصاویر صدها خودرو سواری موجود
              _ اطلاعات و تصاویر بازیکنان فوتبال ایران
              _ اطلاعات و تصاویر باشگاه های فوتبال ایران
              _ اطلاعات و تصاویر نقاط دیدنی و گردشگری استان های ایران به تفکیک
              _ اطلاعات و تصاویر نقاط دیدنی و گردشگری کشورهای جهان به تفکیک
              _ اطلاعات و تصاویر گیاهان زینتی و خانگی به همراه توضیحات و عکس و نحوه نگهداری
              _ اطلاعات و تصاویر ماهی های زینتی و آکواریومی آب شیرین و شور
              _ اطلاعات و تصاویر صدها غذای مختلف سنتی و مدرن بهمراه دستور پخت
              _ اطلاعات و تصاویر فیلم های سینمایی ایران
              _ اطلاعات و تصاویر دانشگاه های ایران
              _ اطلاعات و تصاویر شرکت های بیمه ایران
              _ اطلاعات و تصاویر بازی های کامپیوتری ساخت ایران
              _ اطلاعات و تصاویر روزنامه های ایران
              _ اطلاعات و تصاویر هاستینگ های ایران
              _ اطلاعات و تصاویر انواع دستور پخت شیرینی و کیک
              _ اطلاعات و تصاویر انواع بستنی و دسر
              _ اطلاعات و تصاویر ... .


              تذکرات مهم:
              بانک اطلاعات این برنامه همه روزه بصورت مستمر در حال افزایش می باشد .
              توجه داشته باشید که این برنامه اطلاعات را از طریق ارتباط اینترنتی دریافت میکند.
              بعد از باز نمودن هر مطلب , با رای دادن به سوالات مطلب مورد نظر می توانید در رتبه بندی آن نقش داشته باشید
              اگر نظر خاصی برای توصیه و یا انتقاد دارید می توانید در پایین هر مطلب کامنت بگزارید.
              در هر مطلب با استفاده از کلید آبی رنگ "بروز رسانی مطلب" که بالای سوالات مطلب مورد نظر قرار دارد می توانید ایرادات و یا پیشنهادهای خود را برای ویرایش اون مطلب برای مدیریت سایت ارسال نمایید
              این برنامه ایرادات و مشکلات خود را بصورت کاملا اتوماتیک بروز رسانی میکند.


              لینک دانلود برنامه سازگار با تمامیه ورژن های اندروید:

              نظر

              • majidzm
                عضو عادی
                • Aug 2025
                • 22

                #667
                دانلود برنامه اندروید بانک بزرگ اطلاعات مرجع رتبه بندی و نظرسنجی پارسی زبانان ایران

                رایگان و بدون محدودیت شد

                برنامه اندروید بانک بزرگ اطلاعات مرجع رتبه بندی و نظرسنجی پارسی زبانان ایران را از طریق لینک زیر می توانید از دانلود کنید و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه و محدودیت زمانی ازش استفاده کنید.

                http://www.ratebook.ir/ratebook.ir.apk

                شامل اطلاعات و رتبه بندی موضوعات:

                _ اطلاعات و تصاویر صدها خودرو سواری موجود
                _ اطلاعات و تصاویر بازیکنان فوتبال ایران
                _ اطلاعات و تصاویر باشگاه های فوتبال ایران
                _ اطلاعات و تصاویر نقاط دیدنی و گردشگری استان های ایران به تفکیک
                _ اطلاعات و تصاویر نقاط دیدنی و گردشگری کشورهای جهان به تفکیک
                _ اطلاعات و تصاویر گیاهان زینتی و خانگی به همراه توضیحات و عکس و نحوه نگهداری
                _ اطلاعات و تصاویر ماهی های زینتی و آکواریومی آب شیرین و شور
                _ اطلاعات و تصاویر صدها غذای مختلف سنتی و مدرن بهمراه دستور پخت
                _ اطلاعات و تصاویر فیلم های سینمایی ایران
                _ اطلاعات و تصاویر دانشگاه های ایران شرکت های بیمه ایران
                _ اطلاعات و تصاویر شرکت های بیمه ایران
                _ اطلاعات و تصاویر بازی های کامپیوتری ساخت ایران
                _ اطلاعات و تصاویر روزنامه های ایران
                _ اطلاعات و تصاویر هاستینگ های ایران
                _ اطلاعات و تصاویر انواع دستور پخت شیرینی و کیک
                _ اطلاعات و تصاویر انواع بستنی و دسر
                _ اطلاعات و تصاویر ... .

                تذکرات مهم:
                بانک اطلاعات این برنامه همه روزه بصورت مستمر در حال افزایش می باشد .
                توجه داشته باشید که این برنامه اطلاعات را از طریق ارتباط اینترنتی دریافت میکند.
                بعد از باز نمودن هر مطلب , با رای دادن به سوالات مطلب مورد نظر می توانید در رتبه بندی آن نقش داشته باشید
                اگر نظر خاصی برای توصیه و یا انتقاد دارید می توانید در پایین هر مطلب کامنت بگزارید.
                در هر مطلب با استفاده از کلید آبی رنگ "بروز رسانی مطلب" که بالای سوالات مطلب مورد نظر قرار دارد می توانید ایرادات و یا پیشنهادهای خود را برای ویرایش اون مطلب برای مدیریت سایت ارسال نمایید
                این برنامه ایرادات و مشکلات خود را بصورت کاملا اتوماتیک بروز رسانی میکند.

                لینک دانلود برنامه سازگار با تمامیه ورژن های اندروید:
                http://www.ratebook.ir/ratebook.ir.apk

                نظر

                • Metalman
                  عضو عادی
                  • Aug 2025
                  • 98

                  #668
                  کمک برای جمع اوری همه لینک های اخبار بورسی در یک جا در موبایل شما

                  در اصل توسط metalman پست شده است
                  سلام به دوستان گرامی


                  همه دوستان فعال در بورس روزانه وقت خود را صرف جستوی اخبار بورسی از سایت های گوناگون میکنند. برای صرفه جویی در وقت و در عین حال مشاهده سر خط همه خبر ها تصمیم گرفتم یک صفحه وب موبایل فرندلی ایجاد کنم و همه لینک های مربوط به بورس را در انجا جمع اوری کنم.


                  به این روش سر خط اکثر تیتر های مهم را در یک صفحه روی گوشی تلفن همراه خواهیم داشت که بصورت اتوماتیک بروز رسانی می شود.


                  من الان این صفحه را ایجاد کردم و دوستان میتونن از با اسکن تصویر زیر صفحه را روی گوشی تلفن همراه خودشون ببیندد.






                  دوستان مساعدت کنند لینک سایتهایی را که در روز برای مشاهده احبار چک میکنند بصورت پیام خصوصی برای من بفرستید تا در صفحه فوق الذکر اضافه کنم


                  پیشاپیش از همکاری همه دوستان تشکر میکنم.

                  نظر

                  • Metalman
                    عضو عادی
                    • Aug 2025
                    • 98

                    #669
                    پاسخ : کمک برای جمع اوری همه لینک های اخبار بورسی در یک جا در موبایل شما

                    ظا هرا لینک تصویر در پست قبلی درج نشده یا اینکه حداقل برای من قابل مشاهده نیست بنابر این دوباره لینک تصویر را اینجا قرار می دهم تا دوستان بتوانند اسکن کنند

                    نظر

                    • zorba
                      ستاره دار(3)
                      • Aug 2013
                      • 3951

                      #670
                      اخبار تکنولوژی ?? ? ??✆ ? ? ? ? ? ? ? ?

                      با توجه به گم شدن اخبار حوزه ی تکنولوژی لابلای اخبار سیاسی،اقتصادی، ضرورت ایجاب می کنه تاپیکی با این عنوان در فروم بورسی داشته باشیم
                      ?? ? ??✆ ? ? ? ? ? ? ? ?
                      آخرین ویرایش توسط zorba؛ 2015/05/19, 13:36.
                      زی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست

                      نظر

                      • zorba
                        ستاره دار(3)
                        • Aug 2013
                        • 3951

                        #671
                        پاسخ : اخبار تکنولوژی ?✆ ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ?

                        پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
                        رئيس جمهور آمريکا پس از اينکه سالها به دنبال استفاده از آيفون بود، بالاخره به آرزوي خود رسيد.

                        به گزارش ياهو، باراک اوباما بالاخره اجازه پيدا کرد که اولين مطلب خود در صفحه توئيتر شخصي اش را با آيفوني که از دفتر رياست جمهوري قرض گرفته بود ارسال کند.

                        او در دسامبر 2013 گفته بود: من به دلايل امنيتي اجازه ندارم آيفون داشته باشم.

                        اوباما در سال 2013 اعلام کرد که سرويس مخفي آمريکا به دلايل امنيتي به وي اجازه نمي‌دهد که آيفون داشته باشد. اما وقتي که وي روز دوشنبه اولين مطلب خود را در توئيتر شخصي اش منتشر کرد، مشخص شد که اين مطلب با يک آيفون ارسال شده و خيلي ها تصور کردند که يک رسوايي از رئيس جمهور آمريکا را در زمينه فن آوري کشف کرده اند.

                        اما پس از اينکه تصاوير اوباما در حال کار با آيفون منتشر شد، يک مقام بلندپايه دولت آمريکا گفت: گوشي که در تصوير ديده مي‌شود و اوباما از آن استفاده مي‌کند يک آيفون متعلق به دفتر رياست جمهوري است.

                        وي افزود: رئيس جمهور از اين گوشي براي ارسال مطلب در توئيتر استفاده کرد.

                        با اين حساب گوشي بلک‌بري مطمئن و ايمن اوباما همچنان در جيبش است و او براي مکالمات خود از اين گوشي استفاده مي‌کند.
                        زی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست

                        نظر

                        • zorba
                          ستاره دار(3)
                          • Aug 2013
                          • 3951

                          #672
                          پاسخ : اخبار تکنولوژی ?✆ ? ? ? ? ? ? ? ?

                          گلکسی نوت 5 یک ماه زودتر رونمایی خواهد شد؟

                          به نظر سامسونگ می‌خواهد برنامه هر ساله‌اش در معرفی گلکسی نوت جدید را تغییر دهد و آن را حدود یک ماه زودتر رونمایی و به بازار عرضه کند.به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد روال هرساله‌اش در معرفی گلکسی نوت جدید را بر هم بزند... طبق رسمی هر ساله، سامسونگ نسل جدیدی از گلکسی‌های نوت را در نمایشگاه IFA برلین در ماه سپتامبر رونمایی می‌کند. ولی گزارش جدیدی نشان از معرفی زودهنگام گلکسی نوت 5 دارد.



                          به گزارش وبسایت WhoWired سامسونگ همین حالا نمونه‌ اولیه از گلکسی نوت 5 را به تعدادی از مشتریان و اپراتورهای طرف قراردادش نمایش داده و قصد دارد آن را در انتهای ماه جولای (اوایل مرداد) معرفی و به بازار وارد کند.

                          این بازه زمانی با توجه به سابقه سامسونگ در معرفی گلکسی نوت های جدید اندکی عجیب است، اما منبع خبر می‌گوید که این تصمیم به دلیل آیفون 6 و آیفون 6 پلاس است که در انتهای سال گذشته به بازار وارد شد و موفقیت خیره‌کننده‌ای را به دست آورد. بنابراین سامسونگ می‌خواهد قبل از ورود آیفون 6s و 6s پلاس، فبلت خود را به بازار بفرستد تا تداخل ملموسی با محصولات اپل نداشته باشد.

                          همانطور که گفته شد نمونه اولیه گلکسی نوت 5 پشت درهای بسته به تعدادی از شرکای سامسونگ نمایش داده شده و گفته می‌شود که این گوشی دارای صفحه‌نمایشی 5.9 اینچی با رزولوشن 4K، حافظه 64 و 128 گیگابایت همراه با MicroSD، باتری بزرگ 4100 میلی آمپرساعتی و ضخامتی 7.9 میلی‌متری است.

                          علاوه بر این موارد، گلکسی نوت 5 مانند گلکسی اس6 از یک چیپست اگزینوس بهره خواهد برد و ظاهرا جدایی سامسونگ از چیپست‌های اسنپ‌دراگون جدی است.
                          زی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست

                          نظر

                          • zorba
                            ستاره دار(3)
                            • Aug 2013
                            • 3951

                            #673
                            پاسخ : اخبار تکنولوژی ?✆ ? ? ? ? ? ? ? ?

                            سامسونگ با فروش 10 میلیون گلکسی اس 6 در کمتر از یک ماه رکورد زد


                            نویسنده: سمیه حسین پور

                            گلکسی اس 6

                            بی‌شک گوشی‌های گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج، بهترین و پیشرفته‌ترین محصولات تولید شده توسط سامسونگ هستند. این کمپانی از زمان عرضه‌ی پرچمداران جدیدش، با تقاضای بسیار از سوی کاربران مواجه شده و توانسته در طول کمتر از یک ماه، فروش گلکسی اس ۶ را به ۱۰ میلیون دستگاه برساند.بر اساس گزارش جدید، فروش گلکسی اس ۶ به ۱۰ میلیون دستگاه رسید. در این گزارش، دقیقا اعلام نشده که چه زمان فروش پرچمدار جدید به این تعداد رسیده است. پیش از این سامسونگ در طول ۲۷ روز، ۱۰ میلیون از گوشی گلکسی اس ۴ به فروش رسانده بود که پس از آن هم با فروش گلکسی اس ۵ در ۲۵ روز چنین رکوردی را ثبت کرد.
                            بر اساس گزارش‌های تحلیل‌گران، انتظار می‌رود سامسونگ تا اواخر سال جاری، تقاضای بیشتری را از پرچمداران جدید خود دریافت کند. البته چند پیش بینی هم مطرح شده که احتمالا این کمپانی تا پایان سال، ۵۰ میلیون دستگاه از گوشی‌های گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج به فروش برساند.

                            منبع: وبسایت زومیت
                            لینک مطلب:
                            http://www.zoomit.ir/it-news/20616-galaxy-s6-shipments-cross-the-10-million-mark

                            زی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست

                            نظر

                            • zorba
                              ستاره دار(3)
                              • Aug 2013
                              • 3951

                              #674
                              پاسخ : اخبار تکنولوژی ?✆ ? ? ? ? ? ? ? ?

                              مدیا تک Helio X20 در مقابل کوالکام Snapdragon 810 : نتایج لو رفته از تست گرما، کاملاً برنده را مشخص کرده است!


                              فعلا در خبر های منتشر شده دو جبهه وجود دارد. عده ای می‌گویند، چی؟ اسنپدراگون 810 داغ می‌کند؟ محال است این چیپست هم اکنون بهترین مورد است و کاملا خبر های منتشر شده توسط سامسونگ دوستان(!) است. عده دیگر نیر خود تجربه کرده اند و دیده اند که واقعا دستگاه غیر عادی داغ است. در نهایت نیز مدیر مارکتینگ اچ تی سی کوالکام بیان می‌کند که همه این ها آشغال خبری خواهد بود! خنده دار نیست بلکه حس هر گیک واقعی برای فهمیدم اصل داستان تحریک می‌کند. این که متوجه شویم چه کسی و چه افرادی در کدام دسته قرار دارند، به انتخاب خودتان اما امروز نتایجی از مقایسه گرمای تولید شده توسط پردازنده مدیاتک Helio X20 در کنار Snapdragon 810 لو رفته است. تست هایی که همزمان با این دو دستگاه گرفته شده است و بالاخص نتایج بدست آماده کاملا جالب است. در ادامه همراه باشید.
                              اجازه دهید یک مرور کلی بر این دو پردازنده داشته باشیم. به گفته شرکت Helio X20 هدف اسمارت فون های بالارده را در نظر ندارد اما به هر حال در چند اسمارت فون اخیر عرضه شده، این پردازنده به کار رفته است. Helio X20 چیپستی با پردازنده 10 هسته است. 4 هسته Cortex A53 با فرکانس 1.4GHz در کنار چهار هسته Cortex A53 با فرکانس 2.0GHz و در نهایت نیز 2 هسته Cortex A72 با فرکانس 2.3 تا 2.5GHz مشخصات اصلی دستگاه را فراهم کرده است. این چیپست دارای پرداز شگر گرافیکی Mali T880MP4 با فرکانس 700MHz است. به سراغ سمت دیگر میدان برویم. اسنپدراگون 810 چیپستی هشت هسته ای خواهد بود. 4 هسته Cortex A53 با فرکانس 1.5GHz و 4 هسته Cortex A57 با فرکانس 2GHz است. پردازند گرافیکی این چیپست آدرنو 430 با فرکانس 400MHz خواهد بود. هدف پردازنده مدیاتک برای میان رده هایی قدرتمند و اسنپدراگون برای پرچمداران کنونی اما در ادامه بحث اصلی ما بر روی میزان گرم شدن هر دو پردازنده در یک کار واحد است.تست گرمای Helio X20 در مقابل Snapdragon 810 : محیط اندازه گیری

                              دستگاه مورد اندازه گیری یک اسمارت فون واحد خواهد بود که تنها تفاوت نوع پردازنده به کار رفته است. یک بار با اسنپدراکون 810 تست ها انجام شده و بار دیگر با Helio X20 . هر دو دستگاه دارای اندروید 4.4 هستند و البته فاقد سیم کارت هستند.
                              آزمون گفته شده در سه مرحله جداگانه انجام شده است. این سه مرحله بدین شرح خواهد بود:

                              مرحله 1: 10 دقیقه مرور وب توسط Wi-Fi
                              مرحله 2: 10 دقیقه بازی آسفالت 8 (با استفاده از گرافیک با کیفیت بالا)
                              مرحله 3: 10 دقیقه Modern Combat 5


                              تست گرمای Helio X20 در مقابل Snapdragon 810 : نتایج بدست آمده

                              هر دو پردازنده در یک دما شروع کردند که حدودا بین 20 الی 25 درجه سلسیوس بود. پس از ده دقیقه مرور وب دمای هر دو پردازنده نزدیک به 30 درجه رسید. اگر با دست اسمارت فون های مذکور را لمس میکردیم این که بگوییم مدل اسنپ کمی خنک تر بود زیاد بیراه نگفته ایم. مرور وب تمام شد و بازی آسفالت را اجرا کردیم. پس از پایان 10 دقیقه دمای مدل اسنپ به حدود 38 درجه رسید و دمایHelio X20 در حدود 33 درجه بیشتر نبود. مرحله سوم را نیز شروع کردیم. اینجا بود که از نظر گرمای تولید شده مدل اسنپ گوی رقابت را در پیش گرفت و به حدود 45 درجه رسید در صورتی که Helio X20 در همان دمای 33 درجه ای خود باقی مانده بود! کمی بالاتر رفت اما باز مجدد به دمای ثابتی رسید.کمی به داستان ریز تر نگاه کنیم. در دور اول Snapdragon 810 به ماکسیمم فرکانس Cortex-A53 خود یعنی 1.5GHz رسید در صورتی که Helio X20 نیز فقط یه یکی از چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.4GHz متکی بود. در لحظاتی به Cortex-A53 با فرکانس 2 گیگاهرتز نیز سوییچ کرد اما پایدار نبود و گویا نیازی ندید! در مرحله دوم اسنپدراگون 810 به Cortex-A57 با فرکانس 2GHz در صورتی که مدیاتک Cortex-A53 با فرکانس 2GHz را انتخاب کرد. در مرحله سوم بدلیل این که مدل Helio X20 نیز در حال گرم شدن زیاد بود، به Cortex-A72 رفته و دمای خود را ثابت نگه داشت. این در حالی است که ما می‌دانیم Cortex-A72 مصرف انرژی بیشتری دارد اما این مصرف انرژی بیشتر باعث گرمای بیشتر و لود تام بیشتر نشد برای همین اسنپدراگون در دمای 45 درجه ای به سر برد و Helio X20 در دمای 33 درجه ای!سه تصویر مربوط را ببینید:

                              تست گرمای Helio X20 در مقابل Snapdragon 810 : نتیجه گیری

                              نتایح بدست آمده با توجه به گفته منابع کاملا قابل استناد خواهد بود و اصلا لازم نیست یا منتظر تایید و یا منتظر رد این داستان باشیم زیرا با منطق کاملا جور در می‌آید. در مدیاتک مصرف انرژی فدای گرمای کمتر شد و باعث شد حداقل دستان کاربرنهایی اذیت نشود و البته خب باتری سریع تر مصرف شود. در تست های انجام شده نیز این مورد را شاهد بودیم که اسنپدراگون فرکانس پردازنده های خود را برای جلوگیری از گرما پایین می‌آورد که خب این مورد زیاد جالب نیست چرا که مسلما در شرایطی قرار دارد که نیاز به پردازش حس میشود و کاهش فرکانس نیز یعنی کاهش عملکرد اما با توجه به مکانیزم طراحی شده در این چیپست کاملا قابل توجیه خواهد بود و بد نیست بدانید که در بیشتر پردازنده های کنونی نیز همین گونه خواهد بود. در دمای های بالا فرکانس پایین خواهد آمد اما نه به این صورت و نه در این دما. این مورد را نیز منبع تاکید کرده است که نیازی به تایید یا رد این تست های فوق نداریم زیرا در علم سخت افزار اتفاق افتاده برای Helio X20 کاملا منطقی است. Helio X20 برای مدتی دیگر عرضه گسترده تری را تجربه خواهد کرد و باید بگوییم اگر در دستگاه آینده شما Helio X20 قرار داشت اصلا نگران نباشید زیرا این بار پردازنده خوبی به دست شما رسیده است. نظر شما در مورد اسنپ چیست؟ باز هم این موارد دروغی برای سرکوب این پردازنده است؟ و آیا باز هم در بررسی های ترنجی به دید یک متعصب برای شما بازگو کرده بودیم؟ نتیجه گیری با شماست.
                              منبع: وبسایت ترنجی
                              لینک مطلب:
                              http://toranji.ir/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%DA%A9-helio-x20-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%A7%D9%85-snapdragon-810/
                              آخرین ویرایش توسط zorba؛ 2015/05/19, 14:25.
                              زی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست

                              نظر

                              • zorba
                                ستاره دار(3)
                                • Aug 2013
                                • 3951

                                #675
                                پاسخ : اخبار تکنولوژی ?✆ ? ? ? ? ? ? ? ?

                                آموزش ساده و کاربردی: چگونه باتری گوشی یا تبلت خود را در اندروید کالیبره کنیم؟


                                مفهوم باتری کالیبره چیست؟ چرا منبع انرژی ابزارهای موبایل به کالیبره شدن نیازمند است؟ چگونه در اندروید باتری خود را کالیبره کنیم؟ اگر گشتی در اینترنت بزنید، پرسش های این چنینی و موارد مشابه دیگری را می یابید که نشان از دغدغه ذهنی کاربران بسیاری دارند و زمانی که سراغ پاسخ ها را می گیرید، با طوماری مواجه می شوید که عمل به آن به گذر از هفت خوان می ماند. در این نوشتار می خواهیم آن پاسخ ها را به حال خود بگذاریم و کمی عملی تر به راه حل بپردازیم.

                                اگر حوصله کمی تئوری را ندارید، به انتهای مطلب بروید! در اندروید فایلی به نام batterystats.bin وجود دارد که محتوایش ظرفیت باتری، وضعیت آن در حالت شارژ و تخلیه کامل به همراه یک سری داده های آماری همچون درصد مصرف اپلیکیشن ها است. درصد آیکون باتری در نوار وضعیت و همچنین آماری که در قسمت باتری از بخش تنظیمات مشاهده می کنید، بازتابی است از محتوای همین فایل. گاهی به هر دلیل درونیات batterystats.bin به نادرستی(!) تغییر می کند و نتیجه آن می شود که فرضا باتری هرگز به شارژ کامل نمی رسد، یا درصد باتری به یکباره کاهش می یابد و یا اینکه نمی توانید از تمام ظرفیت باتری خود بهره ببرید و فکر می کنید عمر آن به پایان رسیده است. در چنین شرایطی اگر بتوانیم این فایل را به درستی بازنویسی کنیم، مشکلات محو می شوند. به عمل بازنویسیbatterystats.bin در اندروید کالیبره نمودن (و یا دقیق تر re-calibrating) می گویند. برای کالیبره نمودن باتری در اینترنت دو روش را می بینید؛ نخست برای دستگاه های اندرویدی روت شده (سطح دسترسی ادمین) و دیگری برای دستگاه های معمول و غیر روت. روش اول شامل حال بسیاری از کاربران نمی شود و به واسطه خطرات ذاتی چنین سطحی از دسترسی، توصیه هم نمی شود. می ماند روش دوم که مناسب حال گوشی و تبلت افراد بسیاری بوده و نیازی هم به روت شدن ندارد. راهکار ارائه شده برای این روش غالبا طولانی و حوصله سر بر است، برای همین ما آن را بر حسب تجربه کمی تغییر داده ایم تا عملی تر شود. از آنجا که فایل batterystats.bin با هر بار شارژ کامل باتری مجددا باز نویسی می شود، روش توصیه شده از این قرار است:
                                گام اول

                                اجازه دهید باتری گوشی یا تبلت کاملا تخلیه شده و دستگاه خاموش شود، سپس در همان حالت شارژر را به دستگاه متصل کنید تا باتری کاملا شارژ شود. پس از رسیدن به شارژ کامل، بگذارید نیم ساعتی این عمل ادامه یابد.
                                گام دوم

                                دستگاه را از برق جدا نموده و روشن کنید. پس از ورود به اندروید، مجددا شارژر را وصل نمایید تا شارژ به 100 درصد رسیده و باز هم نیم ساعتی در همین حال بماند. سپس شارژر را جدا کنید.
                                به همین سادگی! توجه داشته باشید که فلسفه تخلیه و شارژ باتری گوشی در ابتدای خرید نیز چیزی بیش از کالیبره کردن آن نیست و همچنین باتری لیتیوم یون/پلیمر نیازی به اتصال 8 یا 9 ساعته به برق ندارد. در انتها به یاد داشته باشید که باتری های بر پایه لیتیوم علاقه چندانی به تخلیه کامل نداشته و بهتر است آن را از سر هوس کالیبره نکنید!
                                نویسنده: سعید شکوری
                                منبع: وبسایت سخت افزارمگ
                                لینک مطلب:http://www.sakhtafzarmag.com/%D8%A7%...8C%D9%85%D8%9F
                                زی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست

                                نظر

                                در حال کار...
                                X