**** افسانه تامکت ****

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Captain Nemo
    مدیر
    • Dec 2010
    • 2934

    #406
    آمن خانم
    شهید صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش بودند و همچنین ایشان در طول دوران جنگ
    نقش به سزایی در بیشتر عملیاتهای نیروی زمینی داشتند .



    ابشان همرزم شهید چمران در غائله کردستان در ابتدای انقلاب بودند .
    آخرین درجه ایشان سرلشگری بود و بعد از ترورشان به درجه سپهبدی مفتخر گشت .
    البته گفتنی در مورد ایشان بسیار زیاد هست و میشود چندین صفحه مطلب نوشت ...




    ایشان در فروردین 78 در جلوی منزلشان در حالی که فرزندشان نیز همراهش بودند توسط
    عوامل مجاهدین و بدستور صدام در پوشش رفتگر به شهادت رسید .









    یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
    دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

    شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
    مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

    نظر

    • آمن خادمی
      مدیر
      • Jan 2011
      • 5243

      #407
      کاپیتان عزیز ممنونم به خاطر اطلاعات خوب شما ;;)این صحبت هایی که می شود ،مبنی بر اینکه خود نظام دستور ترور ایشان رو دادند،اشتباه بوده؟
      to continue, please follow me on my page

      نظر

      • Captain Nemo
        مدیر
        • Dec 2010
        • 2934

        #408
        خب شایعات همیشه هست ولی بنده فکر نمیکنم چنین موردی صحت داشته باشد .
        یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
        دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

        شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
        مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

        نظر

        • Captain Nemo
          مدیر
          • Dec 2010
          • 2934

          #409
          درگیری هوایی اتحاد جماهیر شوروی و ایران :

          در 21 ژوئن 1978 چهار فروند شینوک یعنی بویینگ های CH-47 ایرانی بصورت صد در صد اشتباهی وارد حریم هوایی شوروی شدند ….در ساعت 6.21 صبح رادار های شوروی در منطقه روستای باگیر در ترکمنستان کنونی وجود پرنده های ایرانی را اعلام کردند … این چهار فروند هلیکوپتر در حدود 20 کیلومتر وارد حریم هوایی شوروی شده بودند …. این بالگردهای ایرانی توسط رادارهای پایگاه هوایی اک تپه کشف شدند …میلوسلاف فرمانده هنگ هوایی پایگاه وظیفه حمله و جلوگیری از نفوذ بیشتر این بالگردها را خلبان دمیانوف سپرد …او با اینکه محل یکی از بالگردها را یافته بود ولی قادر به دیدن و شلیک به طرف هدف نبود با این اوصاف خلبان دمیانوف که یک فروند میگ 23M را هدایت میکرد دستور گرفت تا به پایگاه بازگردد … در ساعت 6.52 فرمانده پایگاه میلوسلاف دومین جنگنده را به محل اعزام کرد …در دوران جنگ سرد شوروی ها و سیستم پدافند هوایی این کشور در مقابل پرنده های ورودی از ایران ترکیه یا سایر کشورهای غیر هم بلوک همسایه بسیار بیرحم عمل میکردند …



          والری شکیندر خلبان میگ 23 دوم به سمت اهداف پرواز کرد …سپس گزارش او توسط افسر رادار دریافت شد …او کانفرم کرد که هلیکوپتر ها را دیده است …صدای خشک شخص میلوسلاف در سر خلبان پیچید …
          "shot down the Chinooks" البته به روسی ..!!!!!!!!! با توجه به حضور میگ 23 هلیکوپتر ها به طرف دره قره قروم رفتند و زمانی که از حضور میگ اگاه شدند سعی کردند به داخل کوهستان فرار کنند هرچند هنوز در داخل قلمروی شوروی بودند ولی کوهستان به نوعی سپر محافظتی شینوکها محسوب میشد …



          بعد از دریافت دستور نابودی شینوکهای ایرانی ..خلبان شوروی بلافاصله دو موشک R-60 به طرف شینوکها فایر کرد . صدای شکیندر در اطاق کنترل پیچید …اولین هلیکوپتر ایرانیها نابود شد … هشت ثانیه بعد او گزارش کرد که هلیکوپتر ایرانی غرق در اتش به زمین برخورد کرد ..هلیکوپتر های ایرانی ایرانی سریع به طرف مرز ایران فرار کردند …ثانیه های مرگبار برای خلبانان ایرانی …میگ 23 دست از تعقیب برنداشت …. در 5 کیلومتری مرز ایران با اتش کانن دومین هلیکوپتر ایرانی غرق در اتش به طرف زمین رفت …کل ماموریت از زمان تیک اف هواپیما تا نابودی دو شینوک ایرانی فقط 5 دقیقه 26 ثانیه طول کشید … هلیکوپتر اول در حومه روستای گی اورا سقوط کرد و هشت سرنشین هلیکوپتر اول که با موشک مورد هدف قرار گرفت در دم کشته شدند ….هلیکوپتر دوم بدلیل اسیب دیدگی شدید موتور مجبور به فرود امرجنسی در منطقه مرزی گیاروسکی شد … چهار سرنشین توسط گارد مرزی دستگیر شدند … انها یک هفته در عشق اباد بازداشت بودند ..دولت شوروی این حادثه را سهوی اعلام کرد… انها در اطلاعیه خود اعلام کردند که شینوکهای ایرانی سهوا به حریم هوایی شوروی تجاوز کردند …سپس اجساد خدمه و چهار نفر خدمه زنده مانده به تهران بازگردانده شد …شکیندر اولین خلبان تاریخ شوروی نام گرفت که با هواپیمای جت هلیکوپتر دشمن را شکار کرد …اسم او در تاریخ ثبت شد چرا که این اولین شکار تاریخ هواپیماهای بال غیر ثابت در دنیا به شمار میرفت … هنوز این سئوال باقی است چرا با توجه به زمانی در حدود 50 دقیقه از پرواز نخستین میگ 23 چرا خاک شوروی را ترک نکردند ؟

          اصلا این هلیکوپتر ها در خاک شوروی چکار میکردند …یک هلیکوپتر ممکن است به صورت اشتباهی از مرز رد شود … ولی چهار هلیکوپتر ؟؟؟؟؟؟

          البته این همه داستان نبود

          -در بهار سال 1342 یک هواپیمای کوچک AeroCommander در حال انتقال یکی از سرهنگان نیروهای مخصوص آمریکا به همراه تعدادی از پرسنل خوب نیروی هوایی در خاک ایران بود که یک MiG-17 نیروی هوایی شوروی با نفوذ در خاک ایران آن را ساقط میکند و کلیهء سرنشینانش کشته میشوند.

          2-در پاییز سال 1342 یک هواپیمای کوچک و متعلق به یک شرکت هواپیمایی ایرانی از نوع L-26B در حالی که در ایران پرواز میکرد توسط نیروی هوایی شوروی و خلبانی به نام Pavlovskii ساقط شد.
          3-در تابستان سال 1343 یک هواپیمای AeroCommander 560 سازمان نقشه برداری در حال نقشه برداری از مناطق روستایی غرب ایران بود که ناگهان بر فراز خاک ایران مورد هجوم یک MiG-17F شوروی قرار گرفته و به جز خلبان آن خدمه کشته میشوند و خلبان با بدترین وضعیت هواپیمای پر از جسد را به زمین مینشاند.



          البته نمونه های فاش نشدهء دیگری هم وجود دارد که ما از آن بی خبریم.

          اما داستان تاران

          28 نوامبر 1973.در این روز دو هواپیمای نظامی با گردش بر فراز دماغه ای مرتفع به عمق خاک اتحاد شوروی سابق وارد شدند.چند دقیقه بعد یکی از آنها ناپدید شد اما دیگری با پرواز در امتداد مرز حریم هوایی شوروی را نقض میکرد.بر فراز سمت دیگر این دماغه بلند که 100 کیلومتر پهنا و 100 کیلومتر نیز طول داشت دو جنگنده روسی نیز در حال پرواز بودند اما هم فاصله آنان از این موجود مزاحم دور بود و هم بخاطر اینکه مشغول انجام یک پرواز آزمایشی بودند هیچ سلاحی با خود حمل نمیکردند.در این موقع دفاع هوایی به یک جفت میگ-21 دستور داد که یکی آماده پرواز شود و دیگری نیز بحالت آماده باش درجه یک قرار گیرد.(در این حالت خلبان با نشستن در کاکپیت منتظر دریافت فرمان میشود).کاپیتان گنادی الیسف هواپیمایش را برای رهگیری و شناسایی هواپیمای متجاوز بسمت مرز هدایت کرد.کاپیتان هواپیمای مزاحم را یک فروند فتو فانتوم شناسایی ایرانی تشخیص داد.خلبان این "اف-4" ایرانی بود و افسر رادار یک آمریکایی بنام "جان ساندرز" و ایندو در هر حال انجام یک پرواز جاسوسی تحت پروژه "ژن سیاه" بودند.خلبان روسی خود را به بال فانتوم رساند و با بالا و پایین دادن بالهای میگ و همچنین با استفاده از رادیو از خلبانان خواست که وی را دنبال کرده ودر خاک شوروی فرود بیایند.خلبانان هواپیمای جاسوس علامات را دریافت کردند اما بجای نشستن در خاک شوروی با حداکثر سرعت بسمت مرز تغییر مسیر دادند.خلبان شوروی فرمان شلیک موشک و به زیر کشیدن متجاوز را دریافت کرد.الیسف رادار را روشن کرد و با قفل کردن آن روی هواپیمای دشمن تلاش کرد که موشکهایش را بر علیه آن بکار گیرد.خلبان فانتوم نیز توسط حسگرهای هواپیمایش تهدید موشک را شناسایی نمود وشروع به تغییر جهت حرکت و ارتفاع هواپیما با سرعت و شدت هر چه تمامتر کرد.این عمل به این خاطر بود که موشک میگ در برابر اهدافی که بشدت مانور میکردند غیر قابل استفاده میشد.مرز بسرعت نزدیک میشد و افسر کنترل زمینی از ترس اینکه عملیات شکست بخورد به خلبان دستور تکان دهنده ای داد.دستور شماره 240 یا "تاران".اما "تاران" چه بود؟ واژه "تاران" درجنگ دوم جهانی وارد هوانوردی شد.خلبانان روسی از این روش برای انهدام بمب افکنهای دشمن استفاده میکردند.از آنجاییکه کالیبر مهمات هواپیماهای روسی پایین بود در بیشتر مواقع فقط قادر به وارد آوردن خسارت به بمب افکن بودند و توان انهدام کامل آنرا نداشتند.در این حالت اگر قبلا موفق به از کار انداختن تسلیحات دفاعی بمب افکن شده بودند با نزدیک شدن هر چه بیشتر به بمب افکن و با سرعتی نزدیک به سرعت آن تلاش میکردند که سیستم کنترلش را با پروانه های هواپیمای خود از کار بیندازند.این روش بیش از 500 مرتبه توسط خلبانان روسی در جنگ بکار گرفته شد .البته این روش یک روش انتحاری نظیر روش ژاپنیها نبود و حدود نیمی از خلبانانی که "تاران" میکردند با چتر خود را نجات میدادند و خلبانی بود که چهار مرتبه این کار را انجام داد و موفق شد که با چترنجات خود را نجات دهد.

          الیسف با دریافت فرمان کنترل هواپیما را روی حالت ماکزیمم پس سوز قرار داد و به دنبال فانتوم در حال فرار پرواز کرد.هیچگونه اطلاعاتی در مورد جزییات این تعقیب وجود ندارد.متصدیان کنترل هوایی در رادار دو نقطه را دیدند که بیکدیگر نزدیک و نزدیکتر میشدند تا اینکه تبدیل بیک نقطه شدند و سپس به آرامی ناپدید گردیدند.آنها الیسف را از طریق رادیو صدا کردند اما جوابی نیامد.در واقع میگ به انتهای فانتوم برخورد کرده بود.خلبانان اف-4 ایجکت کردند و توسط نیروهای اتحاد شوروی به اسارت در آمدند اما الیسف کشته شد.

          گنادی الیسف که این دستور را انجام داده بود پس از مرگ مفتخر به دریافت مدال قهرمان اتحاد شوروی گردید ونامش در بین اسکادران وی بعنوان یک عضو زنده پذیرفته شد و غالبا در بین نامهای سایر اعضا در قید حیات اسکادران شنیده میشد.مدرسه ای نیز به نام وی در آمد و دانش آموزان این مدرسه در روز 28 نوامبر یاد و خاطره قهرمانی وی را جشن میگیرند.خیابانی نیز در شهر وی به نامش نامگذاری گردیده است و یک اطاق کامل در "موزه هوایی " که پر از یادگارهای قهرمانی و وسایل شخصی اش میباشد بوی اختصاص یافته است.مجسمه وی نیز در خیابان قهرمانان قرار گرفته است .

          برگرفته از سایت :
          military.ir
          یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
          دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

          شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
          مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

          نظر

          • Captain Nemo
            مدیر
            • Dec 2010
            • 2934

            #410
            7 آذر روز نیروی دریایی گرامی باد .




            آخرین ویرایش توسط Captain Nemo؛ 2011/11/27, 22:14.
            یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
            دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

            شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
            مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

            نظر

            • Captain Nemo
              مدیر
              • Dec 2010
              • 2934

              #411
              هفتم آذر سالروز حماسه ناوچه پیکان :

              هفتم آذرماه يادآور عمليات پيروزمندانهاي است كه طي آن، نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اجراي عملياتي متهورانه، ضمن انهدام اسكله نفتي البكر و الاميه، چندين ناو جنگي و هواپيماي دشمن را به قعر دريا فرستادند.

              به گزارش ايسنا سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاعمقدس ارتش به مناسبت فرارسيدن سالروز عمليات مرواريد و روز نيروي دريايي يادداشتي در اختيار اين سرويس قرار داده است كه در ذيل ميآيد:

              روز هفتم آذر مصادف با «روز نيروي دريايي» جمهوري اسلامي ايران است. اين روز که به يمن ايثار و جانفشاني پرسنل دريادل نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در مصاف با دشمن بعثي عراق به نام روز نيروي دريايي به ثبت رسيد، در تاريخ حماسهساز انقلاب با ايثار جان بهترين عزيزان و همرزمان خود، بزرگترين ضربه را بر پيکر نيروي دريايي ارتش بعث عراق وارد ساختند و شجاعانه از حقانيت و تماميت ارضي ايران اسلامي دفاع کردند.

              آنان با اهداي خون خود در دل آبهاي مواج و خروشان خليج فارس به نداي (هل من ناصراً ينصرني) حسين زمان لبيک گفتند و با افتخار شربت شهادت نوشيدند. به طوري که چگونه زيستن را به آنان که ميخواهند حسين وار زندگي کنند و پيرو مکتب اسلام تشيع سرخ علوي باشند، آموختند.

              هفتم آذرماه يادآور عمليات پيروزمندانهاي است كه طي آن، نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اجراي عملياتي متهورانه، ضمن انهدام اسكله نفتي البكر و الاميه، چندين ناو جنگي و هواپيماي دشمن را به قعر دريا فرستادند.

              در اين عمليات پيروزمند كه با همكاري تيزپروازان نيروي هوايي صورت گرفت، ضرباتي سنگين بر پيكره نيروي هوايي و دريايي عراق وارد شد به طوري كه هيچگاه نتوانست از اثرات اين شكست رها شود.

              براي اين كه چهره هفتم آذر را خوب تبيين كنيم بايد مقداري به قبل از هفتم آذر 59 برگرديم. كشوري كه تازه انقلاب آن به پيروزي رسيده بود با دسايس مختلف استكبار جهاني مواجه شد كه يكي از آنها درگيريهاي

              مرزي بود. در اين فضا، دشمن توطئه انحلال ارتش را در زبان برخي مسئولان در داخل كشور انداخت كه با دور انديشي امام خميني(ره)، اين توطئه خنثي شد و از آن به بعد، دشمن به سمت تحريك صدام براي حمله به ايران اقدام كرد. دشمن به دنبال اين بود كه خليج فارس و مخصوصاً تنگه هرمز را در اختيار بگيرد و ميدانست كه اين تنگه براي صادرات ما نقطه استراتژيك است. يعني در صورت از دست دادن اين تنگه، 95 درصد صادرات ما دچار اختلال جدي ميشد.

              نيروي دريايي از قبل دست دشمن را خوانده بود. به همين خاطر خطوط مواصلاتي دشمن را در اختيار گرفت. انهدام كامل نيروي دريايي عراق، قطع صادرات نفت اين كشور و قطع راههاي كمك استكبار به صدام در دستور كار نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران قرارگرفت وعملاً توان نيروي دريايي عراق در عمليات مرواريد در هفتم آذر از بين رفت.

              انهدام ناوچههاي دشمن، انهدام دو ترمينال نفتي عراق و شكار موشكهاي كرم ابريشم كه به سمت ما پرتاب ميشدند از جمله فعاليتهاي نداجا در اين عمليات بود.

              عمليات مرواريد و ساير عمليات مشابه در تاريخ جنگهاي معاصر نمونه نداشته و ندارد، اين در حالي است كه نيروي دريايي ارتش در زمان بعد از انقلاب، در فضاي بازسازي خود بوده است.

              تجهيزات نيروي دريايي ارتش جديد و پيشرفته است. اين نيرو داراي ناو، زير دريايي، بالگرد، هواپيماي بدون خلبان و با خلبان و تفنگداران نيروي دريايي است اما عرصه دريا و تكنولوژي دريايي فناوري پيچيدهاي دارد كه هميشه با نوآوري همراه است. در آن زمان، بارگيري و تخليه کالا براي عراق از طريق بندر امالقصر که خارج از اروند رود است، انجام ميگرفت. صدور نفت عراق از طريق دو سکوي عظيم نفتي به نامهاي «البکر» و «الاميه» واقع در مصب اروندرود عملي ميشد. در روز هفت آذر 1359 و در «عمليات مرواريد»، اين سکوهاي نفتي منهدم شدند و عملاً صدور نفت عراق از طريق دريا قطع شد.

              بدين ترتيب، رفت و آمد کشتيهاي نفتکش و تجاري براي کشور عراق که از اين طريق انجام ميگرفت و براي عراق در زمان جنگ نقش اساسي و تعيين کننده داشت،ناممکن شد.از آن سو، 90 درصد از صادرات و واردات ايران که از طريق دريا بود با پيروزي نيروي دريايي ايران و سيادت دريايي ايران در خليج فارس، امکانپذير بود .

              عمليات مرواريد :

              در سپيده دم هفتم آذرماه 1359، قهرمانان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، طي عملياتي موسوم به «مرواريد» درس تلخي به مزدوران دريايي عراق دادند به طوري كه در لحظات اوليه اين عمليات متهورانه دريايي، سلحشوران اين نيرو توانستند هفت ناوچه مدرن و اژدرافكن عراق موسوم به «اوزا» را در حوالي سكوهاي نفتي البكر و الاميه كه جنبه اقتصادى و بسيار مهمي براى دولت عراق داشت، به قعر دريا بفرستند.

              در ادامه اين عمليات، چند فروند ديگر از ناوها و قايقهاي دشمن، توسط ناوچه هميشه قهرمان «پيكان» نابود شد و تعدادي از هلي كوپترهاي دشمن نيز كه از ناوهاي عراق پشتيباني ميكردند، ساقط و چندين فروند از هواپيماهاي دشمن نيز توسط تيزپروازان نيروي هوايي و ناوچه قهرمان پيكان سرنگون شد و بسياري از نفرات دشمن كه بر روي ناوها و ناوچههاي جنگي خود مستقر بودند به هلاكت رسيدند و بسياري نيز خود را تسليم نيروهاي ايراني كردند و سكوهاي نفتي البكر و الاميه به دست نيروي دريايي ايران افتاد.

              قهرمانان ناوچه هميشه جاودان «پيكان» همچنين در حوالى محل اصلى درگيرى، توانستند دو فروند هلىكوپتر و يك فروند از هواپيماهاى ميگ عراقى را در دريا سرنگون كنند.

              در ادامه اين عمليات، نيروهاى ايراني به آخرين منطقه شمال خليج فارس يعنى «خورعبدالله» در سواحل و مرز دريايى عراق هجوم بردند و بيش از 90 درصد از يگانها و نيروهاى پشتيبانى كننده ناوگان درگير دريايى عراق را منهدم كردند.

              سرانجام پس از ساعتها نبرد بيامان، هنگام ظهر، در حالي كه دلاورمردان نيروي دريايي، آخرين گلولههاي خود را به سوي دشمن نشانه ميرفتند، «ناوچه پيكان» مورد اصابت چند موشك قرار گرفت و با پرسنل شجاع خود در شمال خليج فارس، در دل آبهاي گرم و نيلگون آن جاي گرفت.

              نتيجه اين نبرد آنچنان در روحيه افراد نيروي دريايي دشمن اثر گذاشت كه تا پايان جنگ، حركت چندان مهمي در دريا از آنها مشاهده نشد و در طول جنگ نيز فعاليت دريايي دشمن، با استفاده از هواپيماها و تجهيزات اهدايي از شرق و غرب، از جمله جنگندههاي ميراژ، محدود به حمله ناجوانمردانه عليه هدفهاي غير نظامي و بيدفاع از جمله كشتيهاي تجاري و نفتكشها شده بود.

              در آن زمان، امام راحل(ره) درباره رزم سلحشوران جان بركف نيروى دريايى در هفتم آذر فرمودند:

              «رويارويى نيروى دريايى ارتش با دشمن و آن همه افتخارات رزم، رشادت، شهامت و شهادت نشانهاى از اقتدار و اعتبار اين نيروى بزرگ و سرافراز است.»

              قهرمانان سرفراز عمليات موفق و پيروز «مرواريد» در هفتم آذر سال 59 چنان ضربات مهلكى بر پيكره نيروى دريايى دشمن وارد كردند كه اميد فتح جبهه دريا را در مغز صدام حسين و سردمداران بعثى رژيم عراق به خاك يأس و نا اميدي تبديل كردند.

              صدام حسين در روز 30 نوامبر (10 آذر 59) در جلسهاى با حضور فرماندهان جنگى در دفتر كارش به مسؤولان حمله كننده در بخش شمال خليج فارس گفته بود كه شنيدن خبر واقعه 7 آذر و عمليات مرواريد و كسب پيروزى قاطع ايرانىها در اين عمليات، بدترين خبر در طول زندگى وى بوده است.

              امام خمينى (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران نيز، در وصيتنامه خويش بخشى از پيام خود را خطاب به نيروهاى مسلح به نيروى دريايى ارتش جمهورى اسلامى ايران اختصاص دادند و در اين باره چنين فرمودند: «نيروى دريايى بحمدالله در آبهاى خليج فارس و مرزهاى آبى كشور در عرصه دفاع مقدس از كشور اسلامى مان چون نگينى درخشنده است و برعرشه كشتى افتخار و صلابت خود استوار ايستاده است...» و از اين رو بود كه بنا بر فرمان امام راحل(ره) در سال 59، روز هفتم آذر به نام «روز نيروى دريايى» لقب گرفت.

              يکي از ثمرات ارزشمند اين رشادتها و پايمرديها، حضور همه جانبه و هماهنگ برادران ارتشي و سپاهي و در کنارآنان نيروهاي بسيجي و مردمي در سراسر مرزهاي آبي ميهن اسلاميمان است و بر خود ميبالند که تحت امر فرماندهي کل قوا حضرت آيتالله خامنهاي، ولي امر مسلمين، در حراست از مرزهاي آبي کشور اسلاميمان انجام وظيفه ميکنند.

              اگر در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي، نيروي دريايي احساس تنهايي ميکرد، امروز بر خود ميبالد که در کنار نيروهاي مردمي و سپاهي با اقتدار تمام در مقابل دشمنان اسلام ايستاده است.

              از سوي ديگر، مردم نيز اين افتخار را استحقاق خود ميدانند که حافظان و دريادلاني دارند که سرافرازانه به پيروي از ولي امر مسلمين از سرحدات اسلام پاسداري ميکنند و با آرامش خيال به زندگي شرافتمندانه خود ادامه ميدهند.

              چه چيزي با ارزشتر و والاتر از اين ميتوان يافت که ارتش نيرومند در کنار ملتي سلحشور و در زير سايه الهي، تحت امر ولايت فقيه با صفا و صميميت زندگي ميکنند و از ارزشهاي اسلامي دفاع مي کنند؟ تحقق همه اين ارزشها جز جز با ايثار و ازخودگذشتگي و ثمره خونهاي عزيزاني که در طول هشت سال دفاع مقدس در ميادين نبرد حق عليه باطل و در پهنه آبهاي نيلگون خليج فارس ايستادند و استقامت کردند چيز ديگر نميتواند باشد. عزيزان و شهيداني که از جان و مال خود گذشتند و چراغ روشني براي پويندگان راه حق و حقيقت شدند.

              اينك در سيو يكمين پديده تاريخ ساز هفتم آذر، ياد مىآوريم حماسه مردان مردى كه امواج پرخروش اروند، خليج فارس و درياى عمان را شكافتند تا اسطورههايى ماندگار شوند و اكنون ما ماندهايم و كوله بارى از آن همه خاطرات آبى و رؤياى نامآورانى كه حماسه پيروزى خون بر شمشير را بر جريده عالم رقم زدند. نامشان زمزمه نيمه شب مردان سحرى باد و يادشان مونس جانهاى شيدايى كه همواره شوق پرواز به لايتناهى آبى پاك آسمان و خليج هميشه فارس را داشتهاند. خليجى كه آبى آن از سرخى خون دريادلانش است و اين نوشتهها تنها سراينده بخش كوچكى از آن حماسه است. حماسههايى كه هميشه دريايى است. حماسههايى كه هميشه آبى است، حماسه هايى كه هميشه سرخ است و سرانجام حماسههايى كه بر جاودانگى حق هميشه سبز و پايدار است.

              در پايان ضمن عرض تبريك هفتم آذر، روز نيروى دريايى، ياد و خاطره همه «پيكان» سواران سبز را گرامي داشته و به ارواح همه آن عارفان سفر كرده و شاهد كه نظارهگر ما هستند درود و سلام تقديم مىكنيم و هميشه در برابر آنان سر تسليم وتعظيم فرود مى آوريم.

              اميد است كه پويندگان صديقي در ادامه دادن راه آرمانهاي والاي آن شهيدان عزيز باشيم.

              یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
              دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

              شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
              مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

              نظر

              • شهرام
                عضو عادی
                • Jan 2011
                • 113

                #412
                طراح عملیات مروارید دریادار دکتر بهرام امیر فضلی بود که در اسفند 62 به اتهام عضویت در حزب توده وجاسوسی برای شوروی اعدام گردید.
                هیچ کدام از ما ,همه چیز را در اختیار نداریم پس به هم نیازمندیم.برای بر اوردن نیازهایمان, باید به ادب میدان دهیم.[ارد بزرگ]

                نظر

                • Captain Nemo
                  مدیر
                  • Dec 2010
                  • 2934

                  #413
                  خطر از کنار گوش مسافران پرواز مکه به تهران گذشت ....

                  یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                  دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                  شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                  مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                  نظر

                  • ناهید
                    عضو فعال
                    • Dec 2010
                    • 1419

                    #414
                    در اصل توسط CAPTAIN NEMO پست شده است View Post
                    درجات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران



                    خيلي عالي بود كاپيتان
                    خيلي دلم ميخواست اين نشانها رو بشناسم فقط نميدونم نشانهاي پليسهاي راهنمائي و رانندگي كه جريمه مي كنن هم اين شكليه ؟ كه حداقل بدونيم بد نيست به دردمون ميخوره :-?
                    واقعا" سپاسگزارم
                    حضورهیچ کس در زندگی ما اتفاقی نیست !
                    خداوند در هر حضور جادویی نهان کرده برای کمال ما
                    خوشا آن روزی که در یابیم جادوی حضوریکدیگر را

                    نظر

                    • محمود شریعت
                      عضو فعال
                      • Oct 2011
                      • 1358

                      #415
                      در اصل توسط CAPTAIN NEMO پست شده است View Post
                      خطر از کنار گوش مسافران پرواز مکه به تهران گذشت ....

                      http://www.tabnak.ir/fa/news/206474/...دیم-کرج
                      کاپیتان به نظر شما این خبر میتونه واقعیت داشته باشه؟
                      یعنی با داشتن اون همه تجهیزات مگه میشه مرتکب چنین اشتباهی شد؟
                      . . . . . . . . . . Sava Trading Group . . . . . . . . به زودی . . . .
                      [/RIGHT]
                      [/B][/SIZE]

                      نظر

                      • Captain Nemo
                        مدیر
                        • Dec 2010
                        • 2934

                        #416
                        سلام بر ناهید خانم گل
                        از این طرفها ..... خوشحالمون کردید مثل همیشه ....
                        البته این نشانها تغییراتی کرده و بعضی از درجات حذف شده اند ...
                        مثلا الان بالاتر از درجه سرلشگری نداریم .... البته شاید چون بالاتر از
                        واحد لشگر نداریم .... در راهنمایی و رانندگی هم درجات به همین شکل است .
                        موفق باشید .
                        یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                        دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                        شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                        مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                        نظر

                        • Captain Nemo
                          مدیر
                          • Dec 2010
                          • 2934

                          #417
                          سلام جناب شریعت
                          والا تا آنجا که من شنیدم اکثر هواپیماهای جدید دارای سیستم ILS هستند ( Invisible Landing System ) یعنی
                          سیستم فرود بدون دید مستقیم خلبان و چون این هواپیما نسبتا جدید بوده حتما این سیستم را هم داشته و سیستم
                          مقابل آن نیز در فرودگاه مهرآباد نیز متقابلا موجود است .
                          حالا فقط شنیده شده که اشتباه خلبان بوده ولی خب یک طرفه هم نمیشود قضاوت کرد .
                          این تحریم ها قطعا موجب حوادث بسیاری در هواپیماهای ما شده است و بعید نیست که
                          این سیستم هم در این بوئینگ 747 معیوب بوده است ...
                          البته اینها همه گمانه زنی است .... ولی مطمئن باشید طبق معمول همیشه هیچ کس
                          علتش را متوجه نخواهد شد .
                          موفق باشید .
                          یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                          دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                          شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                          مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                          نظر

                          • PASHA
                            عضو فعال
                            • Mar 2011
                            • 1294

                            #418
                            در اصل توسط ناهید پست شده است View Post
                            خيلي عالي بود كاپيتان
                            خيلي دلم ميخواست اين نشانها رو بشناسم فقط نميدونم نشانهاي پليسهاي راهنمائي و رانندگي كه جريمه مي كنن هم اين شكليه ؟ كه حداقل بدونيم بد نيست به دردمون ميخوره :-?
                            واقعا" سپاسگزارم
                            اگر دخترها را هم می فرستادند سربازی
                            وجلوی اینها پا می چسباندند اینها را خیلی خوب می فهمیدند .
                            مخصوصا وقتی که یک تفنگ 5 کیلویی با خشاب پر و تجهیزات به بالای برجک توی وسط بیابون
                            آن هم باحالت آماده باش می ایستادی آنوقت همچین درجات تاآخرعمرت ..
                            یادمه یک شب زمستان بود وسوز خیلی بدی هم می آمد ساعت 2 نصف شب بود که دیدم صدای گلوله آمد
                            وقتی زنگ زدم وبه پاسبخش و افسر نگهبان گفتم وفردایش فهمیدم که طرف که 3 ماه خدمت هم بود خود کشی کرده است .
                            توی برخی ازاین برجکها شایعه ی کردندومی کنند که جن دارد و..
                            هر برجکی اسم خودش رادارد و به ترتیب برج هم هست و..
                            خلا صه خیلی ها هم هستند که پارتی دارند و بغل خونشون خدمت می کنند ویا واردوزارت دفاع می شوند
                            وتو بالاشهر وپاسداران به بهترین وجه خدمت وبا بهترین امکانات وغذا خدمت را به پایان می برند .
                            اگرهم که پارتی خیلی کلفت باشه ماهی یکبار سرزدن به محل خدمت اکتفا می کنه
                            خیلی خاطرات از خدمت هست که همه اش دزدی وپارتی ونابرابری است .
                            فقط بخاطر وطن وپاسداری ونگهبانی از ....
                            خلاصه توی خدمت است که نامردی می بینی تا مرد بشوی وغبرت بگیری
                            ویا نامردترازاینها بشوی و...
                            واین خاطره درمقابل دوسال خدمت من هیچی نیست .
                            خلا صه ببخشید قصد بی احترامی نداشتم .شما به شوخی نگاه کنید و بگذرید
                            اشتیاق سوزان، تلاش و پشتکار، اراده آهنین،صروتحمل، درس و عبرت، تمرین و تمرین و.... فروتن باش

                            نظر

                            • Captain Nemo
                              مدیر
                              • Dec 2010
                              • 2934

                              #419
                              جناب پاشا
                              نظام سربازی کلا مثل خیلی از قوانین دیگر از اروپا اقتباس شده است .
                              این سخت گیری ها کلا همه جای دنیا هست ....
                              حالا یکی از شانسش میافته یک جای بهتر و یکی هم بدتر ....
                              متاسفانه الان هم با پول بعضی ها این دوره را میخرند ...
                              نمونه اش را من شاهدم ...
                              البته کاری به این بحث ندارم ولی شنیدم سخت ترین دوران سربازی
                              در کشورآمریکا هست و تعارف هم با کسی ندارند ...
                              البته بنده از خدمت معاف شدم و زیاد حال شما را درک نمیکنم .
                              یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                              دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                              شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                              مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                              نظر

                              • PASHA
                                عضو فعال
                                • Mar 2011
                                • 1294

                                #420
                                در اصل توسط CAPTAIN NEMO پست شده است View Post
                                جناب پاشا
                                نظام سربازی کلا مثل خیلی از قوانین دیگر از اروپا اقتباس شده است .
                                این سخت گیری ها کلا همه جای دنیا هست ....
                                حالا یکی از شانسش میافته یک جای بهتر و یکی هم بدتر ....
                                متاسفانه الان هم با پول بعضی ها این دوره را میخرند ...
                                نمونه اش را من شاهدم ...
                                البته کاری به این بحث ندارم ولی شنیدم سخت ترین دوران سربازی
                                در کشورآمریکا هست و تعارف هم با کسی ندارند ...
                                البته بنده از خدمت معاف شدم و زیاد حال شما را درک نمیکنم .
                                آمریکا خدمت اجباری است ؟
                                در آمریکا وضع خورد وخوراک ومواد غذایی مثل پادگانهاست ؟
                                در آمریکا چه قدر به سرباز حقوق می دهند ؟
                                منزلت سرباز درایران چگونه است ؟
                                آیا آنجا به این حد فساد وپارتی و .. وجود دارد ؟
                                معاف شدی دیگه !! می دونی برج چیه !!!
                                اصلا ربطی به شانس ندارد .همه چیز برنامه ریزی شده است .
                                من خودم در جریان بوده ام .
                                تمام روستایی ها و شهرنشین های بدون پارتی به بدترین محلها اعزام می شوند .
                                در پادگان هم همین جوراست که وقتی وارد می شوی بازدوباره تفکیک می شوی
                                و...
                                اگرمی خواهید سختی کار دستتان بیاید یک شب به بیرون شهر بروید و8 ساعت آنجا نگهبانی بدهید .
                                نمی خواهد بروید .فکرش را بکنید
                                اگر بی انضباطی کوچکی می کردی مرخصی ات لغو می شد .و سرباز هم اگر نمی آمد مرخصی ئها وپست دادنها دوبله می شد
                                اولین بار بعد از 6 ماه به مرخصی رفتم . خیلی ها مثل من بودند .
                                گرمای بالای 40 درجه وسرمای زیر صفر درجه
                                بابدترین امکانات که آنراهم ازت می دزدیدند
                                غذایت دزدیده می شد جیره ان دزدیده می شد
                                حالا آمریکا سخت است یا ایران ؟؟؟؟؟؟؟؟
                                تو آموزشهای آمریکا دارند یک چیزی یادت می دهند حمالی که نمی کنی .

                                خلاصه عذر خواهی می کنم که تایپیک شما را هم به بیراه کشاندم .
                                من عصبانی نیستم
                                آخرین ویرایش توسط PASHA؛ 2011/11/29, 00:49.
                                اشتیاق سوزان، تلاش و پشتکار، اراده آهنین،صروتحمل، درس و عبرت، تمرین و تمرین و.... فروتن باش

                                نظر

                                در حال کار...
                                X