کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
شرکت تخصصی تیونینگ jms بسته ارتقایی جدیدی را برای فیس لیفت آئودی a5 کابریو ارائه کرد.
، این خبر که می تواند باعث خوشحالی دارندگان آئودی a5 کابریو – که شاید دارای ظاهری خوب نیست – شود یک روز پیش توسط jms اعلام شد. در تیونینگ این خودرو تلاش شده که متعلقات بیشتری برای بدنه خودرو در نظر گرفته شود.
لذا تا آنجا که اطلاع داریم اسپویلر عقب و سپر جلوی آن با پرداخت هزینه ای 229 یورویی تعویض می گردند.
علاوه بر این مشتریان jms می توانند با پرداخت هزینه ای 1797 یورویی یک سامانه اگزوز جدید از جنس فولاد ضد زنگ را بر روی وسایل نقلیه شان نصب کنند .
همچنین یک جلو پنجره جدید و ورودی های هوای ارتقا یافته نیز برای آئودی a5 کابریو در نظر گرفته شده است.
گفتنی است فنر بندی شاسی این خودرو نیز تغییر یافته و قسمت جلویی َآن 45 میلی متر و قسمت عقبی آن 40 میلی متر کاهش ارتفاع داشته است.
از دیگر امکانات جدید آئودی a5 کابریو می توان به تایرهای 30/255 و رینگ های 20 اینچی آن اشاره کرد.
افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را به گونه ای متفاوت انجام می دهند.
(کوروش بزرگ)
مجله ماشین – کمپانی آئودی، از آغاز فروش مدل های a6، a7، a8، و q5، با پیشرانه های v6 دیزلی، از سال آینده میلادی، و در بازار ایالات متحده خبر داد و اعلام کرد، که با سفارش این پیشرانه، میزان مصرف سوخت خودروهای فوق، تا 30 درصد کاهش خواهد یافت.
به گزارش وب سایت مجله ماشین، هم اکنون فروش نسل جدید مدل q7، با پیشرانه دیزل، در بازار ایالات متحده، و با قیمت 52895 دلار آغاز شده است. گفتنی است نسل جدید آئودی a3، از دیگر مدل هائی است، که مشمول اجرائی شدن این طرح می باشد.
افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را به گونه ای متفاوت انجام می دهند.
(کوروش بزرگ)
تجهیز شاسی بلند محبوب بیوک، به سیستم چهار چرخ متحرک
«مجله ماشین» – کمپانی بیوک، از تجهیز مدل پرفروش encore، به سیستم چهار چرخ متحرک خبر داد، و اعلام کرد که استفاده از این سیستم در مدل فوق، تاثیر به سزائی، در کاهش میانگین مصرف سوخت، بهبود قابلیت فرمان پذیری، و افزایش راندمان سیستم ترمز ضد قفل آن خواهد داشت.
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، قوای محرکه خودروی مورد بحث، توسط یک پیشرانه 1.4 لیتری خطی، مجهز به توربوشارژر، تامین می شود، که 138 اسب بخار قدرت را، از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک، به چرخها منتقل می کند. گفتنی است فروش این خودرو، از نیمه اول سال آتی میلادی، و با قیمت پایه 24950 دلار آغاز خواهد شد.
افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را به گونه ای متفاوت انجام می دهند.
(کوروش بزرگ)
پورشه 997 پورشه 911 یک خودرو عالی بوده و هست و یکی از بهترین مدل های 911 ساخته شده توسط خودروساز آلمانی محسوب می شود.
به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران، هرچند که با راه اندازی 991 ، مدل 997 کمی قدیمی به نظر می رسد والبته کمی هم کند تر است.حالا پورشه GT3 جدید را معرفی کرده است که به احتمال زیاد در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی خواهد شد.این خودرو 450 اسب بخار قدرت دارد همچنین در زمان کمتری به شتاب 100 کیلومتر در ساعت می رسد.
The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
در دنیای امروز رکورد عجیبی نیست اما در سال 1899 خودرویی که 100 کیلومتر در ساعت سرعت گرفت در دنیای اتومبیل سر و صدای زیادی به پا کرد.
اتومبیل فرانسوی «همیشه ناراضی» بیشتر از آن که شبیه به اتومبیلهای زمان خود باشد به موشکی شبیه بود که روی چهار چرخ سوار شده باشد، این خودرو عجیب که طراحی آیرودینامیکش به آن امکان میداد تا بتواند راحتتر از دیگر خودروها سرعت بگیرد و از یک موتور الکتریکی پرقدرت استفاده میکرد که میتوانست خودرو را به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند.
«مجله ماشین» – کمپانی پولستار (تیونر محصولات ولوو)، از رونمائی از مدلpolestar concept s60، در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس خبر داد، و همزمان برخی از جزئیات فنی مربوط به آن را نیز منتشر کرد. برای این خودرو، یک پیشرانه 6 سیلندر خطی در نظر گرفته شده است، که توانائی تولید 508 اسب بخار قدرت، و 575 نیوتن متر گشتاور را دار است. نتیجه بهره گیری از این پیشرانه پر قدرت، ثبت شتاب اولیه در 3.9 ثانیه، و قابلیت دستیابی به حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت می باشد.
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، کاهش ارتفاع شاسی، بهره گیری از سیستم چهارچرخ متحرک haldex، سیستم تعلیق پیشرفته ساخت ohlins، طراحی مجدد سرسیلندرها، و برنامه ریزی مجدد واحد کنترل کنترل الکترونیکی، بخشی از شاخصه های فنی این خودرو به شمار می روند. برای اطلاع از مشخصات فنی دقیق تر این خودرو، باید تا برگزاری اتو شو لس آنجلس، منتظر ماند. این اطلاعات متعاقبا اعلام خواهند شد.
افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را به گونه ای متفاوت انجام می دهند.
(کوروش بزرگ)
در سال 1993 «امیل لرای» با ماشین سیتروئن خود که ما آن را به اسم ژیان میشناسیم دل به بیابان زد تا صحرای «ساهارا» را بپیماید اما خودرو او در میانه راه خراب شد.
او که امیدی به درست کردن شدن ماشین و پیمودن صحرا نداشت، دست به کار شجاعانه ای زد و با استفاده از وسایلی که در جعبه ابزار خود داشت از قطعات سالم ژیان! یک موتور سیکلت ساخت تا از بیابان بی آب و علف فرار کند.
او در طول مدت ساخت این موتور خارقالعاده از بدنه ماشین برای در امان ماندن از طوفان شن استفاده میکرد.
رونمائی از جدیدترین مدل آکورا، در لس آنجلس + لینک تماشای آنلاین
«مجله ماشین» – کمپانی آکورا، از جدیدترین نسخه مدل rlx، در روز افتتاحیه اتو شو لس آنجلس به صورت خصوصی، رونمائی خواهد کرد. این مدل دیفرانسیل جلو، که بر اساس مدل مفهومی rlx ساخته شده است، از یک پیشرانه 3.5 لیتری v6، مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت، و با قدرت 310 اسب بخار، به عنوان قلب تپنده، و فهرست بلند بالائی از شاخصه های ایمنی و رفاهی به عنوان برگ برنده، بهره خواهد برد!
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، نسخه هیبرید این مدل، پائیز سال آتی میلادی معرفی خواهد شد. گفتنی است، مراسم این رونمائی بصورت آنلاین قابل مشاهده است، که در صورت تمایل می توانید، جهت تماشای آن، روی لینک زیر کلیک نمائید:
زمان: چهارشنبه، 28 نوامبر، ساعت 11 صبح به وقت لس آنجلس
رونمايي از مدل BMW i3 كوپه در آستانه نمايشگاه خودروي لس آنجلس
«مجله ماشین» - چند سالي است كه ب ام و با معرفي سري i خود علاقه مندان به توليدات اين غول الماني در نوعي بي خبري هيجان انگيز رها كرده.
سري كه قرار بود دو مدل i3 و i8 را در كنار دوقلو هاي رودستر بعنوان اولين فرزندان خود ببيند اما كم كم گمانه زني ها و حدس ها وجود مدل i4 آن را نيز پيش بيني نمودند. البته مدل i8 قبلا و در نمايشگاههاي خودروي مختلفي رونمايي شده بود. شكل نهايي واصلي مدل i3 و رودستر ها هم تقريبا به طور كامل مشخص گرديده بود. خودرويي كه قرار بود يك كامپكت شهري 5 در باشد ولي تصاويري از مدل 3 در يا كوپه آن نيز كم كم به بيرون درز يافت تا همه اين نمونه 3 در را با استناد به سيستم هاي نام گذاري جديد بي ام و، i4 بدانند. امروز اما در آستانه برگزاري نمايشگاه خودروي لس آنجلس مسئولين بي ام و سر انجام از اين مدل سوم و پرده برداري نمودند تا عملا گمانه زني ها در باره نام و مدل آن پايان يابد. خودرويي كه همان نام i3 را يدك مي كشد اما مدل كوپه آن است. نام اين محصول به جاي اين كه i4 باشد همان i3 باقي مانده اما به خاطر دو در حذف شده اش i3 كوپه نام گرفته. در ظاهر i3 كوپه نشانه هايي چون دو در بزرگ به جاي در هاي شيشه اي مدل i3 به چشم مي خورند كه ظاهر اين محصول را به يك مدل آماده توليد و يا پروداكشن بسيار نزديك تر نموده. در دگر سو اما ظاهر خشن شيشه جلويي شيب ملايم سقف آن چهره يك خودروي عضلاني كوچك را براي بينندگان به تصوير مي كشند.
i3c كماكان از الياف كربن مجهز شده به پلاستيك در بدنه خود بهره مي گيرد و به گفته مسئولين bmw براي آسان تر نمودن دسترسي سرنشينان به بخش عقبي خودرو ستون b آن نيز حذف گرديده. سيستم هاي انتقال قدرت و تعليق نيز در اين مدل دقيقا مشابه مدل پنج در i3 مي باشند. منابع الكتريكي ليتيوم يوني كه به گفته تيم سازنده رسيدن به سرعت صد كيلومتر بر ساعت از سكون مطلق را براي اين خودرو در باره زماني كمتر از 8 ثانيه ممكن ساخته اند.
افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را به گونه ای متفاوت انجام می دهند.
(کوروش بزرگ)
رنجروور ایووک نسخها ی جهش یافته از LR2 فریلندر است، خودرویی با طراحی زیبا و قدرت مانور بسیار بالا در خارج از جاده که شاید باورش سخت باشد ولی هنوز پرفروش و بسیار محبوب است.
به گزارش خبرنگاران بازار باشگاه خبرنگاران در رویای علاقهمندان به خودروهای اسپورت، معمولا خودروهایی با گیربکس دستی و طراحی بدنه اغراقآمیز نقش میبندد، ولی همیشه حقیقت، چیزی بسیار دورتر از خیال است. برای مثال، فراری دیگر با گیربکس دستی خداحافظی کرده و در کل به نظر میرسد که دوران اتومبیلهای شاسیبلند قدیمی و گیربکس دستی نیز به اتمام رسیده است.
در دنیای امروزی خودرو، به نظر میرسد که اکثر افراد، نگاهی خصمانه نسبت به برندهایی همچون رنجروور که فقط شاسیبلند تولید میکند، دارند و بیشتر اوقات، تنها گزینه این شرکتها برای ادامه حیات در بازار خودرو، سازگاری با نیاز مشتری است. البته برای بعضیها سازگاری هم جواب نداده و باعث شکست شده است. در هر حال، رنجروور، زیرکتر از این حرفهاست و یک قدم فراتر گذاشته و با نصب یک موتور کم حجم قوی روی ایووک، هنوز بر جای خود استوار ایستاده است.
چهرهای جدید از دوستی قدیمی
رنجروور ایووک نسخها ی جهش یافته از LR2 فریلندر است، خودرویی با طراحی زیبا و قدرت مانور بسیار بالا در خارج از جاده که شاید باورش سخت باشد ولی هنوز پرفروش و بسیار محبوب است. در نگاه اول شاید کار زیاد جالبی نباشد که از یک خودروی بینظیر و پرطرفدار یک نسخه دیگر ساخت اما باید گفت که ایووک هم مزیتهای خود را دارد. از شاخصترین ویژگیهای این خودرو میتوان به وزن کم، بازدهی بالا و مصرف سوخت مناسب اشاره کرد.
قهرمان سبک وزن
در مورد وزن ایووک باید گفت استفاده از آلومینیوم در بدنه خودرو برای سبکی و به دست آوردن استحکام زیاد، اقدام جدیدی در صنعت خودروسازی فعلی نیست و بسیاری از خودروهای لوکس و اسپورت امروزی، بدنهای از جنس آلومینیوم دارند اما همانطور که پیشتر هم گفتیم؛ کمپانی رنجروور زیرکتر از این حرفهاست و فقط به استفاده از آلومینیوم در بدنه بسنده نکرده و با استفاده از کائوچو و دیگر مواد مستحکم درون خودرو، وزن آن را در مقایسه با مدل LR2 تا حدود ۳۵۰ پوند (158 کیلوگرم) پایین آورده است.
کاهش وزن به دست آمده، باعث افزایش سرعت و بهبود شتابگیری ایووک شده و شتابگیری اولیه آن، 2 ثانیه سریعتر از LR2 انجام میگیرد. در واقع میتوان گفت که ایووک سبکترین شاسیبلندی است که لندرور تا به حال تولید کرده است.
ایووک دوستدار محیط زیست
با توجه بهاین مسئله که حفظ محیط زیست به یک وظیفه جهانی تبدیل شده است، خودروسازان امروزی نیز شدیدا تلاش میکنند تا خودروهای دوستدار طبیعت را تولید کنند چون استفاده همهگیر از این خودروها، نه فقط باعث کاهش روند افزایش گازهای گلخانهای در هوا میشود بلکه خرید این خودروهای کم مصرف از همه نظر به صرفهتر به نظر میرسد.
لندرور ادعا میکند که قدرت خروجی موتور ایووک در مقایسه با موتورهای بزرگتر یکسان بوده، با این تفاوت که دیاکسیدکربن (CO2)تولید شده 20 درصد کمتر است. موتوری که روی جدیدترین سری تولیدی رنجروور نصب شده است یک موتور توربو شارژ چهار سیلندر، دو لیتری بوده که با قدرت ۲۴۰ اسب بخار و ۲۵۱ فوت گشتاور، به راحتی میتواند با بعضی از اتومبیلهای شش سیلندر رقابت کند.
پیشرفت چشمگیر در طراحی
اما در مورد طراحی ایووک باید گفت که چهره تهاجمی، چرخهای بزرگ، خطوط منحصر به فرد روی سقف و همه و همه نشان میدهند که ایووک از آن دسته خودروهایی است که اگر یک بار آن را در خیابان ببینید، متوجه تفاوت آن با دیگر شاسیبلندها خواهید شد و به سادگی چهرهاش را به خاطر میسپارید ولی خیلیها به کوچک بودن این خودرو انتقاد میکنند اما باید این نکته را در نظر گرفت که گاهی هم باید به خانمهایی که عاشق شاسیبلند هستند هم فکر کرد!
خانمهایی که شاید رانندگی با یک شاسیبلند کوچک و بینظیر مثل ایووک برایشان مثل یک رویا باشد. در طراحی داخلی ایووک، همه چیز در نظر گرفته شده و کلیه ادوات به بهترین نحو و در موقعیت قابل دسترس نصب شدهاند. از جمله تجهیزات و امکانات رفاهی اووک میتوان به صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی، رهیاب ماهوارهای، سیستم صوتی با قدرت 825 وات و 17 اسپیکر، دوربین دید عقب، شیشههای دودی، پکیج سرگرمی سرنشینان عقب، سقف پانورامیک (با سه تریم: سیلور، سفید و هم رنگ بدنه)، گرمکن صندلیهای جلو و ... اشاره کرد که همه این موارد، یک خودروی راحت و دوستداشتنی را به وجود آوردهاند.
امنیت
تجربه نشان داده خودروهای کوچکتر، امنیت کمتری دارند، البته باید از فناوری روز هم تشکر کرد چراکه مدتی است این مسئله دیگر در مورد خودروهای کوچک صدق نمیکند. ایووک به عنوان یک شاسیبلند کوچک کاملا از نظر ایمنی استاندارد است.
در این خودرو ریزترین مسائل حفاظتی نیز در نظر گرفته شده است و قاب تمامی درها از فولاد تقویت شده و با مقاومت بالا ساخته شده است. هفت کیسه هوا (جلو، جانبی، پردهای، زانویی)، برف پاکن هوشمند، چراغهای جلوی خودکار، پنج دوربین (جهت افزایش دید راننده در اطراف خودرو) و همچنین حسگرهای جلو و عقب که برای کمک به هنگام پارک کردن خودرو در نظر گرفته شده است، از جمله تجهیزاتی هستند که ضمن حفظ سلامتی سرنشینان، به کنترل بهتر خودرو هنگام رانندگی نیز کمک میکنند.
تواناییهای بیرون از جاده
برای علاقهمندان به آفرود شاید جالب باشد که بخواهند نگاهی هم به این خودرو بیندازند، چرا که طراحان و تولیدکنندگان ایووک، آن را به عنوان یک خودروی عالی برای سفرهای جادهای و حتی سفرهای خارج از جاده معرفی کردهاند، البته ادعاي آنها بدان معنا نیست که ایووک هم میتواند در خارج از جاده، مثل یک LR2 مانور بدهد بلکه بیشتر شبیه به یک خودروی لوکس است که تواناییهای قابل توجهی در خارج از جاده هم دارد.
به غیر از این موارد باید نگاهی هم به نظرات مشتریان انداخت. به عنوان مثال دستهای از مشتریان از قیمت بالای این خودرو شکایت داشتند و اظهار کردهاند پرداخت این مبلغ برای چنین شاسیبلند کوچکی زیاد کار عاقلانهای نیست و با این قیمت میتوان خودروهای جالبتری هم پیدا کرد! انتقاد دیگری که از این خودرو میشود این است که چرا کمپانی برای موتور آن آپشن دیگری در نظر نگرفته و در واقع دست مشتریانی که شاید علاقهمند به موتورهای قویتر هستند را کوتاه گذاشته است.
The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
نظر