اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • negarminavi
    عضو فعال
    • May 2013
    • 35715

    #3121
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Post
    جهانگیری:
    صنعت خودروسازی در ایران مظلوم است/ حمایت از محصولات صنعتی

    اسحاق جهانگیری
    شناسهٔ خبر: 2489180 شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
    استانها > آذربایجان شرقی
    تبریز - معاون اول رئیس جمهور گفت: صنعت خودروسازی آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته و مظلوم واقع شده است که این امر دلیل رشد نکردن این صنعت در کشور است.
    ...............

    [/SIZE][/B]
    در اصل توسط b-asgharne پست شده است View Post
    درواقع تمام صنایع (مخصوصا تولیدی) در ایران مظلوم هستند ولی اون کسانی که پشت پرده از جمله پشت پرده خودروسازی هستند ظالم هم نباشند ولی مظلوم نیستند.
    پارسال که دولت روحانی آمد سر کار، در همین سایت نوشتم که از نظر جهانگیری و ترکان و نعمت زاده صنعت یعنی فقط خودرو !

    دیدید که وقتی آمدند گفتند بقیه صنایع رانت است ! همه را محدود کردند سود همه را کاهش دادند و منابع را بردند به سمت خودرویی ها و زیر مجموعه

    بیشتر عقبه سیاسی- اقتصادی اینها در همین صنعت خودرو هست !

    جالبه که بخاطر امتیاز گیری برای عقبه سیاسی-اقتصادی خودشون میگه صنعت خودرو مظلومه !!!

    تعرفه واردات خودرو خارجی بالا ! بازار فروش انحصاری در داخل ! کمترین خدمات و کیفیت ! مشتری ناراضی ! برخورداری از بیشترین حجم تسهیلات بانکی ! و .... اونوقت اینا مظلومن !؟؟

    پس صنایع دیگه چی هستن ؟؟؟

    نظر

    • b-asgharne
      عضو فعال
      • Nov 2013
      • 1055

      #3122
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      نوع مظلومیت خودرو با مظلومیت سایر صنایع فرق می کنه. مظلومیت خودرو مثل بچه ای می مونه که پدر و مادر همش ازش دفاع می کنند احتیاجاتش رو برآورده ساخته و یک کلام بچه تیتیش مامانی بزرگ می کنند که بعدا تو جامعه نمی تونه رو پای خودش وایسه.
      البته با توجه به ساختار سیاسی ایران هر صنعتی که به جایی از حکومت یا دولت وصل باشه بهتر از این نمیشه.

      نظر

      • negarminavi
        عضو فعال
        • May 2013
        • 35715

        #3123
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        عضو شورای رقابت: سایپا بدهی سنگینی به سیستم بانکی دارد

        عیسی امامی در گفتگو با «نسیم» افزود: برخی مدیران خودروساز از سرمایه در گردش سیستم بانکی، در بخش ساخت و ساز و یا بخش‌های دیگر هزینه کرده‌اند/ به دلیل فشار برخی از نمایندگان، گزارش تحقیق و تفحص در مجلس قرائت نشده

        عیسی امامی عضو ناظر شورای رقابت در گفتگو با «نسیم» در خصوص طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان اظهار کرد: گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان به پایان رسیده، اما به دلیل فشار برخی از نمایندگان مجلس، هنوز این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت نشده است.

        وی افزود: این گزارش حاوی تخلفات گسترده ای است و کسانی که مدعی دفاع از عملکرد خودروسازان هستند، باید در جلسات غیر علنی از عملکرد خودروسازان دفاع کنند، زیرا افکار عمومی نسبت به این مسئله حساس است.

        این نماینده مجلس به تخلفات صورت گرفته از سوی خودروسازان در پیش فروش های دهه فجر اشاره کرد و به نسیم گفت: مجلس در حال رصد وضعیت خودروسازان است و ما از تخلفاتی که برخی از خودروسازان در پیش فروش های دهه فجر انجام داده اند، اطلاعات خوبی جمع کرده ایم.

        امامی به بدهی سنگین شرکت های خودروسازی به شبکه بانکی اشاره و بیان کرد: بررسی هایی که در طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان انجام شده، نشان می دهد که بسیاری از شرکت ها از جمله گروه خودروسازی سایپا بدهی سنگینی به شبکه بانکی دارند.

        وی با انتقاد از نوع هزینه کرد منابع بانکی به نسیم تصریح کرد: مدیران شرکت های خودروسازی باید توضیح دهند که این منابع را که از سیستم بانکی به دست آورده اند در کجا صرف کرده اند. عضو ناظر شورای رقابت خاطرنشان کرد: طبق بررسی های انجام شده متاسفانه برخی مدیران از سرمایه در گردش سیستم بانکی، در بخش ساخت و ساز و یا بخش های دیگر هزینه کرده اند، و تولید سهم خاصی از این منابع نداشته است.

        امامی افزود: عملکرد برخی از مدیران گروههای خودروسازی، واحدهای تولیدی را بدهکار کرده است و اثر معکوس روی تولید داشته است. وی خصوصی سازی صورت گرفته در خصوص شرکت های خودروسازی را ناقص دانست و خاطرنشان کرد: وقتی سیاست های اصل 44 ابلاغ شد، این واحدهای خودروسازی درست واگذار نشدند و اکنون می بینیم که متاسفانه تمام عزل و نصب ها همچنان با دخالت دولت انجام می شود.

        نظر

        • negarminavi
          عضو فعال
          • May 2013
          • 35715

          #3124
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          سایپا به گفتگوی روز گذشته عضو شورای رقابت با «نسیم» پاسخ داد

          این گروه خودروسازی به دنبال مصاحبه روز گذشته عیسی امامی با عنوان "سایپا بدهی سنگینی به سیستم بانکی دارد" جوابیه‌ای را صادر کرد/ شرکت سایپا به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها ناچار است از وام‌های بانکی استفاده کند

          به گزارش «نسیم» گروه خودروسازی سایپا به دنبال مصاحبه روز گذشته عضو شورای رقابت با عنوان " سایپا بدهی سنگینی به سیستم بانکی دارد" جوابیه ای را به این شرح صادر نمود:

          به طور کلی صرفا ادعای وجود بدهی سنگین سایپا به بانک ها بر اساس مطالب مندرج در این گزارش مبنای صحیحی ندارد، چرا که ابتدا باید بررسی کرد که این بدهی ها چه بخشی از سرمایه در گردش شرکت سایپا را پوشش می دهند، لذا برای روشن شدن موضوع توجه خوانندگان محترم را به نکات ذیل جلب می کنیم:

          1- چندین سال است که خودروسازان بر اساس مصوبه دولت حق قیمت گذاری محصولات خود را ندارند و به عبارتی قیمت محصولات بر اساس مصوبه شورای رقابت و به صورت اجباری مشخص می شود و به دلیل عدم اعمال مدیریت قیمتی نمی توان از منابع مردمی و پیش فروش ها به نحو صحیحی استفاده کرد، در نتیجه شرکت های خودروسازی از جمله سایپا برای تامین سرمایه در گردش خود نیاز به دریافت تسهیلات بانکی دارند.

          2- همانگونه که همه در جریان هستید در سال گذشته صنعت خودرو سازی به صورت مستقیم مورد تحریم قرار گرفت و در زمان تحریم وقتی خطوط اعتباری خارجی حذف می شود، باید وام ریالی جایگزین سرمایه در گردش مورد نیاز خریدهای خارجی شود، لذا در این صورت، شرکت های خودروساز چاره ای جز افزایش تسهیلات بانکی جهت تامین منابع مالی ندارند.

          3- به طور کلی زمانی که تعداد قطعات و مجموعه های یک صنعت زیاد باشد و دوره های سفارش گذاری طولانی شود، باید قبل از تولید، تمام وجه قطعات و مواد مصرفی را پرداخت کرد و سپس محصول نهایی را تولید نمود و در مرحله آخر با فروش محصولات درصدد بازگشت منابع مالی به شرکت بود که این موضوع در صنعت خودروسازی مصداق دارد چرا که تامین و تولید قطعات اولیه خودرو خود یک پروسه زمان بر است که توسط شرکت های قطعه ساز انجام می شود لذا خودروسازان باید سرمایه در گردش زیادی را صرف این موضوع کنند تا بتوانند محصول نهایی خود را تولید و سپس به فروش برسانند.

          4- در زمانی که بانکها با توجه به سیاست انقباضی خود تسهیلات بلند مدت به صنایع نمی دهند و امکان افزایش سرمایه بنا به دلایل مختلف برای شرکت های تولیدی و صنعتی فراهم نیست، لذا شرکت های خودروسازی چون سایپا برای انجام طرح های توسعه خود اعم از ایجاد سایت تولید و طراحی محصولات جدید باید به منابع بانکی کوتاه مدت اتکا نمایند و از آن منابع در جهت سیاست ها و برنامه های تولیدی خود بهره ببرند.

          5- در این شرایط که بانکها و لیزینگ ها به دلایل اشکالات ساختاری، نمی توانند وام و اعتبار مناسبی به مشتری ارائه دهند، در نتیجه شرکت های خودروسازی چون سایپا باید بخشی از منابع مالی خود را جهت ادامه فعالیت های خود از طریق فروش های اعتباری به این امر اختصاص دهند که این موضوع در شرایط کمبود نقدینگی فشار مضاعفی را به تولید کنندگان وارد می کند.

          در پایان باید به این نکته تاکید کرد که خبرگزاری نسیم آنلاین هم در این برهه از زمان که صنایع خودروسازی پس از گذراندن دوران سخت تحریم های داخلی و خارجی به تازگی و با تلاش شبانه روزی در حال بازگرداندن روزهای خوب این صنعت هستند به صورت منصفانه و منطقی و به دور از هرگونه اعمال نظر شخصی به کمک این صنعت بشتابند و با نگاهی کارشناسانه و به دور از حاشیه ها در چرخاندن این صنعت مهم گامی هرچند کوچک بردارند.

          نظر

          • negarminavi
            عضو فعال
            • May 2013
            • 35715

            #3125
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            توقف تولید 5 سواری داخلی

            دی ماه امسال تولید برخی سواری‌های داخلی همچنان متوقف بوده است.

            به گزارش خبرنگار ایسنا، دی ماه امسال تولید مگان با افت صد درصدی از 67 دستگاه در دی ماه 1392 به صفر کاهش یافته است. در این مدت تولید وولیکس C30 دنده‌ای ELITE با کاهش صد درصدی از 62 دستگاه در دی ماه 1392 به صفر کاهش یافته است.

            تولید ام‌وی‌ام 110 سه سیلندر نیز با افت صد درصدی از 425 دستگاه در دی ماه سال 1392 به صفر رسیده است.

            در این مدت تولید آسا 0B5 با کاهش صد درصدی از دو دستگاه در دی ماه امسال 1392 به صفر کاهش یافته است.

            تولید J3 نیز با کاهش صد درصدی از 53 دستگاه در دی ماه سال 1392 به صفر رسیده است.

            نظر

            • negarminavi
              عضو فعال
              • May 2013
              • 35715

              #3126
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              نادری در پاسخ به مهر اعلام کرد:
              واردات ۷۹ هزار خودرو خارجی/ ۲۵۰۰ سی‌سی‌های متروکه در گمرک

              معاون گمرک ایران از واردات ۷۹ هزار دستگاه خودرو به کشور در ۱۰ ماهه امسال خبرداد و گفت: هیچ خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی حتی دارای ثبت سفارش از گمرک ترخیص نشده و بخشی از آنها متروکه شده‌اند.

              به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نادری در جمع خبرنگاران در پاسخ به مهر در مورد تعداد خودروهای وارداتی به کشور از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: در ۱۰ ماهه ابتدای امسال ۷۹ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده است. اما از زمانی که بخشنامه ممنوعیت واردات خودرو با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی صادر شد، به هیچ وجه هیچ خودروی با این مشخصات از گمرک ترخیص نشده است، حتی اگر دارای ثبت سفارش بوده باشد. در حال حاضر هم برخی از این خودروها در گمرک در شرف متروکه شدن هستند و بخشی هم متروکه شده اند.

              معاون امور گمرکی گمرک ایران در مورد خودروهای وارداتی به کشور هم اظهارداشت: خودرو یکی از اقلامی بود که بر اساس پیش بینی مجلس قرار بود معادل دو میلیارد دلار درآمد از محل واردات آن برای کشور ایجاد شود که میزان درآمد محقق شده از محل آن در ۱۰ ماه اول امسال ۸۸ درصد بوده است.

              وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این مطلب که عمده کالاهای وارداتی و ترخیص شده به کشور در این مدت واسطه ای و سرمایه ای بوده و کمتر از ۱۳ درصد کالای مصرفی بوده است که تولید داخل نداشته، تصریح کرد: این امر نشان می دهد که کالاهای مصرفی که به داخل کشور وارد شده است، تولید داخل ندارد.

              نادری اصافه کرد: در ماده ۱۰۳ قانون برنامه پنجم به دولت تکلیف شده است که تنها با ابزار تعرفه ای می تواند حمایت های خود از واحدهای تولیدی داشته باشدو نمی تواند مانع از ورود کالا به کشور شده و آن را ممنوع کند، بنابراین هر گونه تغییر در اصلاح سیاست ها منوط به اصلاح ماده ۱۰۳ قانون برنامه پنجم توسعه است.

              نظر

              • لولی بربط زن
                عضو فعال
                • Nov 2013
                • 1862

                #3127
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                کد خبر: ۱۸۹۹۶۹
                تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

                صفحه نخست


                محمدرضا عباسی خبر داد
                پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
                رییس اداره بازرگانی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: فروش سایپا در سال جاری 32 درصد افزایش داشته و در کل کشور نیز گروه‌های خودروسازی با 46 درصد افزایش فروش مواجه بوده‌اند.


                محمدرضا عباسی در حاشیه افتتاح یازدهمین نمایشگاه خودرو در نمایشگاه بین المللی استان اصفهان اظهار کرد: سراتوکیا، ساینا، برلیانز، S320، لکئوس رنو، ریچ و پادرا و دل هایس از خودروهایی هستند که در نمایشگاه اصفهان رونمایی خواهد شد.

                وی با بیان اینکه فروش سایپا در سال جاری نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش یافته است، افزود: فروش خودرو در کشور نسبت به سال گذشته 46 درصد افزایش داشته است یعنی اینکه تمام برندهای داخلی که سال گذشته 700 هزار خودرو فروخته بودند تا پایان سال جاری یک میلیون 100 هزار خودرو خواهند فروخت و این نشان می‌دهد رکود در اقتصاد کشور نتوانسته صنعت خودروی کشور را مورد هجوم قرار دهد.

                رییس اداره بازرگانی و فروش گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: سایپا و ایران خودرو بسیار عالی در صنعت خودرو سازی پیشرفت کرده‌اند و دیگر شرکت‌های از جمله کرمان و مدیران خودرو و... خوب به میدان آمده‌اند چراکه امروز تنوع محصول و کیفیت محصولات بسیار شرایط خوبی را دارد و امروز 14 محصول جدید در این نمایشگاه رونمایی می‌شود که نشان از تحرک و پویایی در صنعت خودرو دارد.

                عباسی تاکید کرد: اگر اقتصاد و صنعت کشور این روزها گرفتار رکود است من اعلام می‌کنم که صنعت خودرو سازی به خصوص ایران خودرو و سایپا اصلاً درگیر رکود نشده‌اند چراکه ما دو طرح برای ادامه کار چیده‌ایم، یکی طرح برای زمانی که تحریم‌ها برداشته نشود و توافقات شکست بخورد و طرح دیگر برای زمانی است که تحریم‌ها برداشته شود و مذاکرات نتیجه بخش باشد، پس قطعاً مشکلی نخواهیم داشت.

                وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد خودروهای کشور ساخت داخل و متعلق به سایپا و ایران خودرو است، گفت: این روزها بازار خودروی کشور به صورت کامل انحصاری نیست و امیدواریم عرضه و تقاضا قیمت خودرو را تعیین کند.

                رییس اداره بازرگانی و فروش گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد: در جایگاهی نیستیم که بتوانیم در خصوص قیمت صحبت کنیم، اما آنچه مشخص است بر اساس برنامه‌ها احتمال اینکه شرکت‌های خودروسازی داخلی سیاست افزایش قیمتی را تا پایان سال داشته باشند، وجود دارد.


                منبع: ایسنا
                ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                نظر

                • علی علیزاده
                  عضو فعال
                  • Jun 2013
                  • 1159

                  #3128
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  امروز خودرو تا 277 میاد پایین بعد یه صعود خیلی خوب داریم ازش...
                  یا غنی....

                  نظر

                  • لولی بربط زن
                    عضو فعال
                    • Nov 2013
                    • 1862

                    #3129
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    خبر خوب برای خودرو سازان داخلی:

                    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ظهر امروز (سه شنبه) و در جریان رسیدگی به جزییات لایحه بودجه 94 به افزایش 5 درصدی عوارض وارادات خودروهای سواری در سال آینده رای دادند.
                    کد خبر: ۴۷۶۲۳۷
                    تاریخ انتشار:
                    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
                    -
                    17 February 2015
                    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ظهر امروز (سه شنبه) و در جریان رسیدگی به جزییات لایحه بودجه 94 به افزایش 5 درصدی عوارض وارادات خودروهای سواری در سال آینده رای دادند.

                    به گزارش ایسنا، به موجب بند "ب" تبصره 8 لایحه بودجه 94 که به تصویب مجلس رسید عوارض واردات خودروهای سواری به میزان 5 درصد قیمت تحویل روی کشتی در مبدا (فوب) افزایش می‌یابد و درآمد آن به حساب خزانه داری کل کشور واریز می شود.

                    پیش از تصویب این بند مهرداد لاهوتی پیشنهاد افزایش ده درصدی عوارض واردات خودرو را مطرح کرد که این پیشنهاد با مخالفت مجلس روبرو شد.



                    در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/476237/...AF%D8%B1%D9%88 © www.tabnak.ir
                    ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                    نظر

                    • negarminavi
                      عضو فعال
                      • May 2013
                      • 35715

                      #3130
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      در بازار آزاد
                      دنا 50 میلیون تومان قیمت خورد

                      در حالیکه شورای رقابت قیمت خودروی دنا را 41 میلیون و 900 هزار تومان تعیین کرده است، این خودرو به قیمت 50 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

                      به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدود یک ماه پیش موضوع تعیین قیمت دنا به محل اختلاف شورای رقابت و شرکت ایران خودرو تبدیل شد. در این زمینه ایران خودرو پیشنهاد تعیین قیمت 48 میلیون تومانی را به شورای رقابت ارائه کرده بود اما این شورا قیمت دنا را 41 میلیون و 900 هزار تومان تعیین کرد.

                      این موضوع اعتراض ایران خودرو را به دنبال داشت به‌گونه‌ای که این شرکت اعلام کرد تولید دنا با قیمت 42 میلیون تومان زیان‌ده است و پس از تحویل خودروهای پیش‌فروش شده دنا به پیش‌خریداران، باقی تولیدات این خودرو در بازار داخل عرضه نشده و صادر خواهد شد.

                      در این شرایط به گفته فعالان بازار خودرو، ایجاد اختلاف قیمت هشت میلیون تومانی بین قیمت کارخانه‌ و بازار خودروی دنا موجب شده که برخی از خریدارانی که این خودرو را برای استفاده شخصی پیش‌خرید کرده بودند، با هدف کسب سود نسبت به فروش این خودرو در بازار آزاد اقدام کنند.

                      وجود اختلاف هشت میلیون تومانی بین قیمت تعیین شده از سوی شورای رقابت با قیمت خودروی دنا در بازار در حالی است که پیش از این رییس شورای رقابت هدف این شورا از قیمت‌گذاری خودروها را از بین بردن حاشیه بازار (تفاوت قیمت کارخانه و بازار) این محصولات اعلام کرده بود اما در خودروی دنا اختلاف زیادی بین قیمت کارخانه‌ و بازار این خودرو ایجاد شده و دلالان و واسطه‌ها در بازار این محصول فعال شده‌اند.

                      نظر

                      • negarminavi
                        عضو فعال
                        • May 2013
                        • 35715

                        #3131
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        پس از انتشار گزارشهای 9 ماهه و بررسی آنها، اطلاعات مختصری از این گزارشات در مقایسه با 9 ماهه 92 بصورت گروهی تهیه کردم که امیدوارم برای دوستان مفید باشه.

                        همه اعداد برحسب درصد بیان شده
                        اعدادی که با رنگ قرمز مشخص شده نشانه کاهش نسبت به دوره 9 ماهه 92 است
                        ش ز : به معنای شناسایی زیان (در حالیکه در 9 ماهه 92 سود داشته)
                        ش س : به معنای شناسایی سود (در حالیکه در 9 ماهه 92 زیان داشته)




                        در گروه خودرو :
                        9 ماهه 93 نسبت به 92 :


                        1- 87 درصد شرکتها افزایش فروش و افزایش بهای تمام شده
                        2- 70 درصد شرکتها افزایش سود ناخالص (تغییر وضعیت 2 شرکت از زیان ناخالص به سود ناخالص)
                        3- 30 درصد شرکتها افزایش سود خالص (تغییر وضعیت 6 شرکت از زیان خالص به سود خالص، 2 شرکت با کاهش زیان خالص، 5 شرکت با افزایش زیان خالص)
                        4- 78 درصد شرکتها افزایش تولید

                        با توجه به آمار فوق می توان گفت در این گروه افزایش تولید و فروش نسبت به 9 ماهه 92 مشهود است لکن تورم تولید همچنان بالاست. 9 شرکت نیز تعدیل مثبت و 2 شرکت تعدیل منفی به بازار اعلام کرده اند.

                        نظر

                        • negarminavi
                          عضو فعال
                          • May 2013
                          • 35715

                          #3132
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          مدیرعامل ایران خودرو: افزایش قیمت خودرو تا پایان سال شایعه است

                          هاشم یکه زارع در گفتگو با «نسیم» افزود: مذاکرات با شرکت‌های خارجی به نتیجه مذاکرات بستگی دارد/ قرار نیست حتما با فرانسوی‌ها توافق کنیم/ ما منتظر کسی نیستیم؛ طرف‌های خارجی به دنبال ما می‌آیند

                          هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در گفتگو با «نسیم» در پاسخ به این سوال که "آیا گروه خودروسازی ایران خودرو برنامه ای برای افزایش قیمت خودروهای خود تا پایان سال 93 دارد یا خیر" اظهار کرد: شایعاتی که پیرامون افزایش قیمت خودرو تا پایان سال 93 مطرح شده است به هیچ وجه صحت ندارد و ما هیچ تقاضایی برای افزایش قیمت نداشته ایم.

                          وی در خصوص احتمال افزایش قیمت در سال 94 هم گفت: در خصوص سال 94 تصمیمی گرفته نشده است ولی احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

                          مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به مذاکرات این گروه خودروسازی با شرکت های خودروسازی خارجی به نسیم اظهار کرد: در حال حاضر مذاکرات ما ادامه دارد و هنوز به توافق جدیدی دست پیدا نکرده ایم. یکه زارع ادامه داد: در صورتی که مذاکرات به نتیجه برسد مراحل اجرایی همکاری با خودروسازهای دیگر کشورها را آغاز خواهیم کرد.

                          وی در خصوص ارتباط مذاکرات با گروه های خودروسازی خارجی و مذاکرات هسته ای تصریح کرد: قطعا نتیجه مذاکرات ایران و کشورهای 5+1 در مذاکرات ما با شرکت های خودروسازی خارجی موثر خواهد بود.

                          مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: ما به روند خود در حوزه خودرو ادامه می دهیم و منتظر توافقات هسته ای نیستیم و این کشورهای دیگر هستند که منتظرند تا با به نتیجه رسیدن توافقات هسته ای با ما قرارداد همکاری امضا کنند.

                          یکه زارع با بیان این مطلب که " لزومی ندارد که با شرکت های فرانسوی به توافق برسیم " بیان کرد: صرفا به دنبال توافق با گروه های خودروسازی فرانسوی نیستیم و گروه های خودروسازی از کشورهای مختلف برای امضای قرارداد همکاری مدنظر ما هستند.

                          وی گفت: چند گزینه از کشورهای اروپایی و آسیایی برای انعقاد قرارداد مدنظر ما هستند که به محض قطعی شدن اعلام خواهند شد.

                          نظر

                          • آذر گشسب
                            عضو عادی
                            • Dec 2011
                            • 29

                            #3133
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            http://www.asrekhodro.com/fa/page/55...%AF%D8%AF.html

                            نظر

                            • negarminavi
                              عضو فعال
                              • May 2013
                              • 35715

                              #3134
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              انحصار واردات خودرو لغو شد

                              یک عضو شورای رقابت با اشاره به لغو انحصار واردات خودرو گفت: بر اساس بخشنامه جدید هر کسی می تواند ثبت سفارش کند و خودروی خارجی وارد کشور کند.

                              این عضو شورا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره طرح واردات خودرو در جلسه شورای رقابت گفت: ما هفته قبل درباره نمایندگی هایی که خودروی خارجی وارد می کردند و شامل 35 نمایندگی می‌شدند اعتراض کردیم که باید این موضوع از انحصار خارج شود و فضا رقابتی باشد. حاصل این اعتراض جلسه حضور با آقای نعمت زاده و طرح موضوع با ایشان شد و ما به این موضوع اشاره کردیم که هر ایرانی باید بتواند براساس شاخص ها و تعرفه ها خودروی موردنظر خود را وارد کند، بنابراین ایشان بخش نامه ای صادر کردند که از 30 بهمن 1393 هر ایرانی می تواند از طریق گمرک خودرو مورد نظر خود را وارد کند، بنابراین موضوع از دستور جلسه شورای رقابت خارج شد.

                              وی در ادامه اظهار کرد: همچنین در این جلسه بحث مدل راه آهن و تنظیم کننده بخشی در زمینه راه‌آهن مورد بررسی قرار گرفت.

                              http://isna.ir/fa/news/93120804398/%...8-%D8%B4%D8%AF

                              نظر

                              • naruto
                                عضو فعال
                                • May 2011
                                • 1879

                                #3135
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                با نظر موافق نمایندگان مجلس
                                عوارض واردات خودروهای سواری افزایش یافت
                                خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس مصوب کردند که عوارض واردات خودروهای سواری به میزان ۵ درصد قیمت تحویل روی کشتی در مبدأ (فوب) افزایش یابد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X