اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ققنوس14
    عضو فعال
    • Dec 2011
    • 1544

    #4921
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    وعده وزارت صنعت به تامین ارز خودرو سازان و حذف قیمت دستوری با چراغ‌ خاموش!
    به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یک منبع آگاه در وزارت صنعت درباره نامه‌ اخیر به سه دبیر انجمن خودروسازان، صنعت موتور سیکلت و تولید کنندگان دوچرخه مبنی بر بازنگری محل تامین ارز و اینکه همه شرکت های صنعت خودرو برای تامین ارز واردات از این پس باید به فکر روش های دیگر و غیر از سامانه نیما باشند به دنیای اقتصادف گفت: این نامه به معنای حذف ارز نیمایی خودروسازان نیست.
    وی ادامه داد: طبق برنامه بانک مرکزی و وزارت صنعت مبنی بر مدیریت منابع ارزی و تعمیق ساخت داخل قطعات این وزارتخانه از خودروسازان خواسته برای تامین ارز از منابع مورد‌ تایید دیگری غیر از سامانه نیما نیز استفاده کنند. بنابراین تامین ارز از سامانه نیما برای خودروسازان ادامه دارد اما شرکت ها باید به سمت تامین ارز از محل صادرات - چه صادرات مربوط به خود و چه صادرات کالاهایی که الزام به پیمان‌سپاری (عرضه در نیما) ندارند - نیز بروند. یکی از اهداف وزارت صنعت از این موضوع، ترغیب شرکت‌های خصوصی به داخلی‌سازی و فاصله گرفتن از مونتاژ است.

    براساس این گزارش طبق نامه وزارت صنعت و اظهارات این منبع آگاه در نگاه نخست به نظر می‌رسد خودروسازان متضرر می‌شوند. زیرا قیمت تمام‌شده تولید محصولات افزایش و آمار تولید کاهش می‌یابد. هرچند این اتفاقات به‌ خصوص رشد هزینه‌های تولید و قیمت تمام‌شده رخ خواهند داد اما این ماجرا یک نکته پنهان دارد که از امتیاز ویژه برای تولیدکنندگان خودرو حکایت می‌کند. این امتیاز ویژه، تغییر مدل قیمت‌گذاری است. به نحوی که گویا وزارت صنعت به شکلی چراغ‌ خاموش به دنبال حذف قیمت دستوری است.
    آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

    نظر

    • پروواز
      ستاره‌دار(6)
      • Sep 2020
      • 5236

      #4922
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      قالیباف: نه‌تنها خودروی هیبریدی تولید نکردیم بلکه اسقاط خودروها را نیز متوقف کرده‌ایم

      رئیس مجلس در کنفرانس بین‌المللی بهینه‌سازی و بهر‌ه‌وری انرژی ایران:
      امروز نه تنها به سمت تولید خودروهای هیبریدی و برقی نرفته‌ایم بلکه اسقاط خودروها را نیز متوقف کرده‌ایم. خودروهایی هستند که گازوئیل و بنزین زیادی مصرف می‌کنند اما اسقاط نشده‌اند و همین باعث آلودگی هوا شده است.

      نتیجه اقتصاد دستوری، مافیایی، داروغه ای و رانتی
      جالبه که رئیس مجلس و رئیس جمهور و وزرا و نماینده ها هم همون حرف های مردم کوچه بازار را میزنن انگار خودشون هم طلبکارن.
      مسئولین یه دفعه نریزن توی خیابون علیه مردم شعار بدن
      /:.yead.:/
      آخرین ویرایش توسط پروواز؛ 2023/08/14, 17:40.

      نظر

      • ققنوس14
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 1544

        #4923
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        مهلت ۱۰ ماهه " خودرو و خساپا" برای خروج از زیان و عدم انتقال به فرابورس!

        به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، زمزمه لغو پذیرش از بورس ایران خودرو و سایپا به دلیل زیان انباشته سه ساله و سنگین 200 تا 250 هزار میلیارد تومانی در حالی از خرداد سال جاری جدی تر شده که شرکت ایران خودرو در مورد مشمولیت ماده 141 قانون تجارت و مربوط به زیاندهی ، امروز مجمع فوق العاده ایی را برگزار می کند.

        براساس این گزارش، هیئت پذیرش بورس در این میان به این دو شرکت بزرگ خودروساز مهلت داد تا تیر سال آینده ( بعد از مجمع سالانه) شرایط تداوم حضور در تابلو بازار دوم معاملات را احزار کنند. در غیر این صورت مانند دیگر شرکت های زیانده تبعیدی چون پارس خودرو و ایران خودرو دیزل به فرابورس منتقل خواهند شد.

        با توجه به برنامه‌های اعلامی و توضیحات مدیران "خودرو و خساپا ، هیئت پذیرش بورس طبق قسمت ج بند ۵ ماده ۴۱ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار تا زمان ارائه صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده سال مالی منتهی به 29 اسفند 1402 (حداکثر تا پایان تیر سال بعد) به شرکت‌های ایران خودرو و سایپا جهت خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه قانون تجارت فرصت داد.

        این دو شرکت‌ باید در مقاطع زمانی سه ماهه نسبت به انتشار گزارش اقدامات در راستای برنامه‌های اعلامی برای خروج از زیان در کدال اقدام کنند.

        همچنین هیئت پذیرش در راستای صیانت از حقوق سهامداران خرد و کمک به تداوم فعالیت شرکت‌های ایران خودرو و سایپا به سازمان بورس پیشنهاد داد جلسه میز صنعت خودرو با حضور ذینفعان و تصمیم گیرندگان صنعت از قبیل وزارت صنعت و زیرمجموعه‌های مربوط، وزارت اقتصاد، شورای رقابت، سهامداران عمده، هیئت مدیره شرکت ها و... در وزارت اقتصاد تشکیل و ضمن بررسی راه کارها برای تداوم فعالیت، خروج از وضعیت زیان دهی، نتیجه جلسه را به عموم و شورای عالی بورس منعکس شود.
        آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

        نظر

        • پروواز
          ستاره‌دار(6)
          • Sep 2020
          • 5236

          #4924
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          بنیادی که همه میدونیم چه خبره توی خودرو و خساپا ولی تکنیکالی زیباترین چارت را ساختن این دو تا لگن ساز انگاری که آماده یه جهش هستند. کمی خاطرات خاور و خکاوه زیانده را دارن زنده میکنن. کی میدونه شاید واقعا این تکنیکال داره تحولات آینده را نشون میده !

          نظر

          • TARGET
            عضو فعال
            • Nov 2014
            • 2282

            #4925
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در اصل توسط پروواز پست شده است View Post
            بنیادی که همه میدونیم چه خبره توی خودرو و خساپا ولی تکنیکالی زیباترین چارت را ساختن این دو تا لگن ساز انگاری که آماده یه جهش هستند. کمی خاطرات خاور و خکاوه زیانده را دارن زنده میکنن. کی میدونه شاید واقعا این تکنیکال داره تحولات آینده را نشون میده !
            بنظرم وقتی قطعات پازل رو کنار هم میزاری عجیب غریب میشه
            لیدری لگن سازان
            تمدید یکساله بورسی
            معاملات فوق تصور آپشن های سایپا مه برای اولین بار در تاریخ از خود سهم که لیدر بازاره بیشتر شده!
            مثبتهای بی دلیل ورنا!!!! تنها دارایی اش سایپاست
            کف کف بودن قیمتی
            منتظر تحولات از نظر افزایش سرمایه و واگذاری تودلی ها

            با وجود بشدت پر ریسک بودن درصد ناچیزی از سرمایه را به آپشن ها تخصیص دهید با نیت صفر شدن شان/:.yead.:/

            نظر

            • ققنوس14
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 1544

              #4926
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
              به هیچ وجه تولید خودرو در کشور انحصاری نیست
              عصر خودرو- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما در مجلس مخالف قیمت‌گذاری دستوری هستیم و این اقدام را نوعی تحمیل زیان به تولیدکننده، بدون جبران درخور انتظار زیان وی می‌دانیم.
              به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد؛ عزت‌الله اکبری تالارپشتی در حاشیه بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات و لوازم خودرو، صنعت خودروی کشور را غیرانحصاری توصیف و بر حذف قیمت‌گذاری دستوری تاکید کرد.
              وی در واکنش به ادعای شورای رقابت مبنی بر انحصار تولید خودرو در کشور گفت: به‌هیچ‌وجه در حوزه تولید خودرو در کشور انحصاری وجود ندارد، چرا که انحصار یعنی تک‌منبع بودن در تولید؛ این در حالی است که انواع خودروساز، چه دولتی و چه خصوصی، در کشور مشغول فعالیت هستند.
              آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

              نظر

              • علیرضا۱۲۳
                عضو فعال
                • Sep 2022
                • 2766

                #4927
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                بلوک خودرو بانک صادرات فروش رفته و ظاهراً خریدار گروه بهمن بوده...قیمت ۳۲۰...شاید گروه بهمن روزهای آینده کمی حمایت و خرید هم بکنه در معاملات خرد سهم روی تابلو روزانه

                نظر

                • ققنوس14
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 1544

                  #4928
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  خريدهاي كروز در حال تكميله
                  بلوك تجارت رو هم مي خرن.
                  وثايق هم در حال آزاد شدنه.
                  تو دليها رو هم ورود نمي كنند و واگذار كردن به خودشون.
                  خصوصي سازي ميگه خريدار وجود داره.
                  اتفاق مهمه نزديكه.
                  آخرین ویرایش توسط ققنوس14؛ 2023/08/20, 12:19.
                  آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

                  نظر

                  • ققنوس14
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 1544

                    #4929
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    تایید تلویحی حذف قیمت گذاری دستوری خودرو با کمک هیات مدیره شرکت ها.

                    به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منوچهر منطقی با اعلام اینکه وزارت صنعت بین دو نظریه شورای رقابت و خودرو سازان قرار گرفته، ضمن تایید تلویحی حذف قیمت گذاری دستوری درخصوص تغییر الگوی قیمت‌گذاری خودرو گفت:وزیر صنعت معتقد است قیمت‌گذاری باید بصورت تدریجی در اختیار هیات‌مدیره خودروسازان قرار گیرد.

                    بر اساس این گزارش، عباس علی‌آبادی که اواخر خرداد جایگزین رضا فاطمی‌امین در وزارت صنعت شد، اعتقادی به قیمت‌گذاری دستوری خودرو ندارد و قصد دارد به‌تدریج این شیوه را کنار بگذارد. حتی گفته می‌شود نامه اخیر معاون وزیر صنعت به خودروسازان مبنی بر اینکه باید ارز موردنیاز را از منابعی غیر از نیما تامین کنند، بی‌ارتباط به این موضوع نیست.
                    آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

                    نظر

                    • Omid_Khan
                      عضو فعال
                      • Dec 2020
                      • 714

                      #4930
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      آخر خرداد 1402:

                      در اصل توسط Omid_Khan پست شده است View Post
                      واکنش بازار امروز به زیان سازی خودرو و خساپا کمی عجیب و دور از واقعیت بود و آنچنان که باید و شاید تاثیر منفی نگذاشت بر بازار و مخصوصا بر خود این سهام زیانده!
                      البته این برای بازار خیلی خوبه که راهش را از این دو تا سهم زیانده جدا کنه! واقعا نباید بقیه بازار با منفی شدن خودرویی ها، منفی بشه بدون هیچ دلیل مشخص و بنیادی! هر سهم و هر صنعت باید تحلیل خودش را داشته باشه. چه معنی و مفهومی میده که همه سهمها از روی دست خودرو-خساپا تقلب کنن؟!
                      اما به نظر من افت ارزش سهام خودرو-خساپا هنوز تموم نشده و منفی خوردن اونها در روزهای آینده هم ادامه داره و دست کم هر دو میتونن تا قیمت 240 تومن افت کنن! ولی ظاهرا و البته امیدوارم بقیه بازار کاری به این سهام فاسد و خرابکار نداشته باشه و راه خودش را بره!
                      البته این تنها نظر شخصی من است و مسلما صد در صد معلوم نیست درست دربیاد!

                      در اصل توسط شاهان پست شده است View Post
                      اینکه بازار راهش رو جدا کنه اینطور نیست . روزهایی ک این دو سهم درصد منفی زیادی هستن بازار ب خون کشیده میشه
                      خودرو از حدود 450 ب 310 رسیده . اصلاح داشته ک با این گزارش منفی شدید نشد . اگر قیمتش بالا بود ک در صف فروش قفل بود .
                      اگر خودرو قصد داشته باشه دست کم تا 240 بریزه ، شاخص ب محدوده 1.7 میل سقوط میکنه

                      من یک برگ از خودرو و سایپا ندارم . ولی واقعیت تلخ بازار اینه ک واکنش زیاده
                      در اصل توسط b4city پست شده است View Post
                      درود
                      تاثیر گذاری لگن بر کلیت بازار قطعا بر همگان روشن است ولی به فرض که خودرو بخواد تا 240 هم بریزه که بسیار بعید میدونم ، شاخص هیچ دلیلی نداره تا 1.7 بیاد
                      همین الان خودرو 30% از سقف ریخته ولی شاخص تا الان 15% پائینی داشته . یعنی چی؟ یعنی پترو پالایشی معدنی و فلزی های بزرگ هم پای لگن نریختند

                      خودرو بخواد 20% دیگه هم بریزه که عرض کردم بسیار بعید است ، دلیلی نداره شاخص 20% بریزه . یعنی کلیت شاخص سازها باید 20% پا به پای لگن بریزند ؟ اون وقت فرق لگن با فولاد فملی و امثالهم چیه؟

                      فقط ریزش گروهش و بسیاری کوچک ها را باعث میشه
                      اون روزها یعنی آخر خرداد 1402، قیمت خودرو حدود 310 تومن و قیمت خساپا حدود 280 تومن بود. شاخص کل هم حدود 2.160.0000 بود.
                      شاید کسی خیلی باور نمیکرد ولی بهرحال قیمت خودرو به 240 گفته شده رسید و قسمت خساپا
                      به 210 تومن یعنی کمتر از اون هم رسید یعنی بیشتر از 20% افت! ولی خوب البته شاخص کل فقط حدود 10% افت کرد و به 1.940.000 رسید!

                      نظر

                      • گالیور
                        عضو فعال
                        • Sep 2020
                        • 8752

                        #4931
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        مایع ننگ بازار امروز یکدست قرمز بودند.

                        نظر

                        • b4city
                          عضو فعال
                          • Nov 2020
                          • 4124

                          #4932
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          در اصل توسط Omid_Khan پست شده است View Post
                          آخر خرداد 1402:








                          اون روزها یعنی آخر خرداد 1402، قیمت خودرو حدود 310 تومن و قیمت خساپا حدود 280 تومن بود. شاخص کل هم حدود 2.160.0000 بود.
                          شاید کسی خیلی باور نمیکرد ولی بهرحال قیمت خودرو به 240 گفته شده رسید و قسمت خساپا
                          به 210 تومن یعنی کمتر از اون هم رسید یعنی بیشتر از 20% افت! ولی خوب البته شاخص کل فقط حدود 10% افت کرد و به 1.940.000 رسید!
                          لگن ها به اعداد مورد اشاره رسیدند که خب با وضعیت فعلی بازار رسیدند ، کما اینکه کلیت بازار بجز مواردی که زیرشون را گرفتند ریخت و بجز تک سهم های با بنیاد عالی و گزارش های بسیار خوب
                          2 ماه پیش گفتم بعید است خودرو 20% بریزه چون فکر نمیکردم محدوده سقف قبلی شاخص یعنی 2050 تا 2100 شکسته شود

                          ولی نظرم درست بود
                          مبنی بر اینکه اگر خودرو تا 240 بریزه شاخص 20% افت ندارد . همانطور که گفتید شاخص جعلی و نکبت بار و چندش اور ، 10% افت داشت

                          نظر

                          • ققنوس14
                            عضو فعال
                            • Dec 2011
                            • 1544

                            #4933
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            وعده صادرات سالانه ۲۰ هزار تارا به روسیه و علت کاهش استقبال از سمند

                            به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیمردان عظیمی با اشاره به حضور سال گذشته ایران خودرو در نمایشگاه اتومبیلیتی و استقبال روس ها از خودرو تارا به ایرنا گفت: با تحویل ۱۲۰ تارا به شریک تجاری ایران‌ خودرو در روسیه، استانداردهای سختگیرانه این کشور اخذ شد و قرار است سالانه ۲۰ هزار دستگاه از این محصول صادر شود.

                            وی ادامه داد: با توجه به صادرات از قبل ۱۱ هزار دستگاه خودرو سمند به روسیه، استفاده کنندگان همچنان طرفدار این محصول هستند اما دخالت سیاسی و همچنین برخی مشکلات نظیر عدم تامین کافی قطعات و ارائه خدمات پس از فروش، سبب کاهش صادرات شد.
                            آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

                            نظر

                            • ققنوس14
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 1544

                              #4934
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              برنامه وزارت صنعت برای آزادسازی قیمت خودرو: سامانه یکپارچه حذف خواهد شد

                              به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، وزارت صنعت قصد دارد قیمت خودرو را به سمت آزادسازی ببرد که در صورت عملی شدن این برنامه، نحوه فروش خودروها نیز آزاد خواهد شد.

                              براساس این گزارش، طبق مصوبه سال گذشته شورای رقابت، فروش همه خودروهای سواری باید در سامانه یکپارچه انجام شود. بنابراین خودروسازان ملزم به عرضه محصولات در این سامانه هستند. این سیاست در کنار الگوی قیمت‌گذاری دستوری اجرا ‌می‌شود و حال که قرار است این الگو حذف شود، نحوه فروش خودروها هم از انحصار یکپارچه خارج خواهد شد.

                              با حذف قیمت‌گذاری دستوری، الگوی فروش خودرو نیز تغییر می‌کند و به‌نوعی آزاد می‌شود. بنابراین در آینده خودروسازان برای اینکه محصولات را در چه بستری و با چه شرایط و با چه قیمتی بفروشند، آزاد خواهند بود. این به معنای حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو است که از ماه‌ها پیش به پلتفرم اصلی فروش تبدیل شده است.

                              منوچهر منطقی معاون حمل‌ و‌ نقل وزارت صنعت هم اعلام کرده هیات‌ مدیره خودروسازان با در اختیار گرفتن قیمت ها در روش فروش، کاملا مختار هستند و مثلا می‌توانند محصولات را به صورت لیزینگی یا گروهی بفروشند.
                              آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #4935
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                شورای رقابت آزادسازی قیمت خودرو را تکذیب کرد

                                مدیر روابط عمومی شورای رقابت:

                                ?این شورا براساس قانون متولی تعیین دستورالعمل قیمت خودرو است و این رویه هنوز تغییری نکرده است.

                                ?ادعای آزادسازی قیمت خودرو این روزها توسط افرادی بیان می‌شود که در دوره های قبل نتایج منفی ادعای خود را دیده‌اند.

                                ?طی دو سال گذشته شاهد بودیم که شورای رقابت از پروسه قیمت گذاری خودرو حذف شد اگر این راهکار معقول و منطقی بود چرا در بهمن ماه سال گذشته باز به اجبار شورای رقابت به این حوزه ورود پیدا کرد.

                                ?در شرایط فعلی برخی می خواهند با اظهارنظرهایی نادرست در بازار التهاب بوجود بیاورند.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X