اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • آذرآبادگان
    کاربر فعال
    • Dec 2012
    • 1140

    #481
    تعدیل مثبت 69 درصدی در اولین پیش بینی سال 92 نماد خفنر(فنر سازی خاور )
    در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک بزرگ شد،در آن سرزمین آفتاب در حال غروب است!!!(( دکتر شریعتی ))@};-

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #482

      به دنبال نشست رییس جمهور مطرح شد؛
      احتمال کاهش یک تا سه میلیونی قیمت محصولات ایران خودرو

      » سرویس: اقتصادي - خودرو کد خبر: 91121409270
      دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
      مهمترین تصمیمات خودرویی جلسه روز گذشته رییس جمهوری در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشریح شد که احتمال کاهش قیمت محصولات ایرانخودرو از جمله این تصمیمات است.

      به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کیومرث فروتنی - مدیرکل دفتر ماشینسازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت - در میزگرد تخصصی بازار خودرو، آسیبشناسی قیمتها اظهار کرد: جلسه روز گذشته تصمیمات جدیدی در زمینه صنعت خودرو اتخاذ شد.

      وی با بیان اینکه در این جلسه رییسجمهوری به بانک مرکزی دستور داد تا سقف دو میلیارد دلار ارز مبادلهای صنعت خودرو پرداخت شود، خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه رییس کل بانک مرکزی قول داد در ابلاغیهای به بانکها مبلغ گشایش اعتبار صنعت خودرو برای واردات مواد اولیه از 130 درصد فعلی به 10 درصد سال گذشته کاهش یابد.

      وی با بیان اینکه در این جلسه بحث تعرفه و قیمت خودرو مطرح و بررسی مجددی درباره فرآیند قیمتگذاری این محصول صورت گرفت، خاطرنشان کرد: پس از این بررسیها تاکید شد که مصوبه اخیر وزیران عضو کارگروه کنترل بازار در رابطه با نحوه قیمتگذاری خودروها کماکان مد نظر قرار گرفته و شورای رقابت دستورالعمل قیمت گذاری را تعیین و سازمان حمایت قیمتگذاری را انجام دهد.

      وی ادامه داد: درباره تعرفهها نیز تاکید شد همان گونه که در مصوبه جدید قیمتگذاری تاکید شده سالانه تعرفه واردات این محصول پنج درصد کاهش یابد.

      وی افزود: در جلسه روز گذشته مقرر شد تسهیلات هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو با اخذ سفته به عنوان وثیقه به خودروسازان پرداخت شود و به این ترتیب موضوع دریافت وثایق مد نظر شورای پول و اعتبار منتفی شد.

      مدیرکل دفتر ماشینسازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خودروسازان در این جلسه قول دادند با افزایش تولید برای کاهش قیمت تمام شده خودرو تلاش کنند، تصریح کرد: در این جلسه مدیرعامل ایران خودرو وعده داد که قیمت محصولات این شرکت بین یک تا سه میلیون تومان کاهش خواهد یافت.

      فروتنی تصریح کرد: امیدواریم با تولید و عرضه بیشتر خودرو در آینده شاهد کاهش قیمت این محصول باشیم.
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • ایرج اکبری
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 10934

        #483
        با سلام با این کاهش نرخ 1 الی 3 میلیونی میشه این طور برداشت کرد که از یک طرف سر این دولت خدمتگذار را کلاه گذشته اند و از طرف دیگه خریداران خودرو را مسخره کرده اند ! یعنی این قدر دولت بی تدبیر می باشد که نمی فهمد که سرش را کلاه گذاشته اند ! هم وام را گرفتند و هم کاهش نرخ خبری نیست یعنی مردم برای 3 میلیون مشکل دارند واقعا که با تشکر
        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #484
          قیمت خودرو 10 درصد کاهش یافت


          رییس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاهداران خودروی کشور از کاهش 10 درصدی قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار خبر داد.

          حسن زمانی افشار در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت خودروهای داخلی و وارداتی به طور میانگین 10 درصد کاهش یافته است.

          وی با بیان اینکه با توجه به نزولی بودن نرخ ارز بازار خودرو به طور کامل قفل شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خرید و فروش چندانی انجام نشده و مصرفکنندگان همچنان در انتظار کاهش بیشتر قیمتها هستند.

          رییس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاهداران خودروی کشور درباره اینکه در صورت ادامهدار بودن روند کاهشی نرخ ارز، قیمت خودروها چند درصد دیگر کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: قیمت خودرو چه داخلی و چه خارجی تاثیر زیادی از نرخ ارز دارد، بنابراین قطعا در صورت ادامه یافتن روند کاهشی نرخ ارز شاهد کاهش بیشتر قیمتها خواهیم بود.

          زمانی افشار در پاسخ به اینکه در صورت کاهش شدید نرخ ارز آیا قیمت رسمی خودروهای داخلی نیز کاهش مییابد، تصریح کرد: مطمئنا در صورتیکه قیمت خودرو در بازار آزاد به کمتر از قیمتهای رسمی برسد، دیگر کسی از کارخانه خرید نخواهد کرد. در این شرایط شرکت خودروساز نیز مجبور به کاهش قیمتها خواهد بود.
          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • بابک 52
            ستاره‌دار (27)
            • Mar 2011
            • 17028

            #485
            در بازار خودرو همه فروشنده شدهاند


            به گزارش افکارنیوز، چند روز اخیر نرخ ارز در سقوطی شدید از حدود ۳۸۰۰ تومان به حدود ۳۲۰۰ تومان کاهش یافته است و کارشناسان پیشبینی میکنند روند نزولی نرخ ارز همچنان ادامه داشته باشد.


            در این شرایط تاکیدات مقامات مسوول درباره ضرورت کاهش قیمت رسمی خودروها نیز همچنان ادامه دارد. تلاقی کردن سقوط نرخ ارز با تلاشها برای کاهش قیمت رسمی خودرو از سقوط قریبالوقوع قیمتها در این بازار نشان دارد.


            در این شرایط دلالان، واسطهها و دفاتر فروش خودرو از خرید این محصول خودداری کرده و تنها به فروش خودرو مشغول هستند. علاوه بر دلالان بسیاری از افرادی که پیش از این خودرویی را به امید افزایش قیمت و عرضه مجدد خریداری کرده بودند نیز به فروش این محصول روی آوردهاند.


            چنین وضعیتی موجب شده قیمت خودروها در بازار آزاد تا حد زیادی کاهش یابد. به عنوان مثال در شرایطی که هماکنون قیمت رسمی تندر ۹۰ مدل E۲ معادل ۳۶ میلیون تومان است اما قیمت این محصول در بازار آزاد تا ۳۰ میلیون تومان نیز کاهش یافته است.


            یکی از نمایندگیهای فروش خودروسازان درباره دلایل شکلگیری چنین وضعیتی میگوید: همه در بازار خودرو فروشندهاند زیرا از این میترسند که قیمتها بیش از این کاهش یابد.


            وی خاطرنشان میکند: دلالان و واسطهها تعداد زیادی خودرو در اختیار دارند که حتی نگه داشتن یک روز آن نیز به دلیل روند روزانه کاهش قیمتها به معنای ضرر بیشتر خواهد بود بنابراین آنها ترجیح میدهند تا خودروی خود را حتی با تخفیف زیادی به فروش برسانند آن هم در شرایطی که تمام خریداران در انتظار کاهش بیشتر قیمتها از خرید خودداری میکنند.


            به نظر میرسد در چنین وضعیتی خودروسازان نیز تحت فشار برای کاهش قیمت رسمی محصولات خود هستند. البته با کمتر شدن قیمت برخی از خودروها در بازار نسبت به نرخ رسمی آنها به نظر میرسد که خودروسازان در نهایت قیمتها را کاهش خواهند داد.
            The greater the risk ، The greater the reward

            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

            نظر

            • بابک 52
              ستاره‌دار (27)
              • Mar 2011
              • 17028

              #486
              دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد:
              تعدیل قیمت خودرو با اجرای دو طرح

              شاید بخش اعظمی از قطعات خودروهایی همانند پراید و یا سمند به صورت داخلی تأمین می شود. اما نکته حائز اهمیت این است که همان قطعات داخلی نیز با افزایش قیمت رو به رو بوده است. بنابراین رشد قیمتی در این خودروها چندان هم دور از ذهن نیست.

              قیمت انواع خودرو در حالی در یک رالی سرعتی هر روز در حال افزایش است که شاید با ادامه این روند داشتن ارزان ترین خودرو نیز برای برخی از افراد تبدیل به یک آرزو شود.

              براساس گزارش بورس نیوز، در میان این بازار داغ نه تنها شاهد افزایش قیمت خودروهایی هستیم که بخش اعظمی از قطعات آنها به صورت ارزی تأمین می شود بلکه خودروهایی همچون پراید و سمند نیز که طبق آمارهای موجود حدود 90 درصد از قطعات آنها به صورت داخلی تهیه می شود، نیز متناسب با بقیه محصولات این صنعت رشد قیمتی داشتند.

              در همین ارتباط دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: افزایش قیمت خودروها در پی تأثیر نرخ ارز مبادله ای در محاسبه قیمت آنها، ممکن است این سوال را در ذهن برخی افراد ایجاد کرده باشد که چرا خودروهایی که از ارز بری کمتری برخوردارند، نیز مشمول این افزایش قیمت ها شده اند!؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، شاید بخش اعظمی از قطعات خودروهایی همانند پراید و یا سمند به صورت داخلی تأمین می شود. اما نکته حائز اهمیت این است که همان قطعات داخلی نیز با افزایش قیمت رو به رو بوده است. بنابراین رشد قیمتی در این خودروها چندان هم دور از ذهن نیست.

              احمد نعمت بخش با بیان جزییاتی در خصوص نحوه تأمین قطعات خودروی سمند به عنوان مصداقی برای خودروهای داخلی اظهار داشت: تأمین قطعات خودرویی همانند سمند، معادل حدود 25 درصد ارزش قطعات ارزبری دارد و مابقی آن به صورت داخلی تهیه می شود. اما طی سال جاری در همین 75 درصد قطعاتی که از داخل تأمین می شود با رشد سه برابری قیمت ها مواجه بودیم، به گونه ای که قیمت مواد اولیه ای همچون ورق، آلومینیوم، فولاد، چدن، محصولات پلیمری و تایر هر کدام به تنهایی از رشد قابل توجهی برخوردار بودند که کلیه این نرخ ها در یک جدول مقایسه ای برای خودروی سمند به شرح ذیل تهیه شده است.


              نرخ ارزبری سازندگان قطعات



              وی همچنین در خصوص طرح جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کاهش تعرفه واردات خودرو از 50 به 25 درصد طی 5 سال عنوان کرد: این طرح با هدف ایجاد رقابت در تولیدکنندگان داخلی در مقابل خودروهای وارداتی در نظر گرفته شده است تا با آسان شدن فرآیند واردات و حضور خودروهای خارجی در بازار داخل، تولیدکنندگان نیز برای جلب نظر مشتریان به محصولات تولیدی خود در مقابل خودروهای خارجی، از نظر کیفی نیز سطح تولیدات خود را افزایش دهند.

              این مقام مسئول اضافه کرد: البته پیرامون اجرای این طرح نیز مسایل گوناگونی مطرح است که اگر بنابر عملی شدن آن باشد، برخی جوانب همانند کاهش تعرفه واردات قطعات مورد نیاز متناسب با کاهش تعرفه واردات خودرو باید رعایت شود تا بتوان اجرای چنین طرحی را منطقی دانست.

              دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به لزوم وجود تعرفه ای برای واردات خودرو بیان کرد: اختلاف میان فضای کسب و کار داخلی و خارجی، حمایت از صنعت داخلی و تأمین بخشی از درآمدهای دولت از جمله اهداف و دلایل وجود تعرفه در واردات خودروست و به نظر می رسد پیشنهاد به صفر رساندن این تعرفه که برخی از آن سخن به میان می آورند، موضوعی است که به طور کامل با این اهداف در تضاد می باشد.

              وی در خاتمه درباره کنترل وضع کنونی قیمت ها در بازار خودرو اذعان داشت: با اقدام به پیش فروش خودروهای گوناگون که طی روزهای جاری آغاز شده، بخشی از افزایش قیمت های بی رویه خودرو در بازار تعدیل خواهد یافت. بنابراین امیدواریم با تأمین نقدینگی خودروسازان که قول آن از اردیبهشت ماه سال جاری توسط معاون اول رییس جمهور داده شده، به تدریج نیز با افزایش میزان تولید محصولات این صنعت، شاهد تعادل قیمتی بازار خودرو باشیم.
              The greater the risk ، The greater the reward

              هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

              نظر

              • بابک 52
                ستاره‌دار (27)
                • Mar 2011
                • 17028

                #487
                احتکار حدود ۴۰ هزار خودرو توسط یک خودروساز


                عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به کاهش قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت خودرو با بیان اینکه قیمت خودرو حداقل باید ۶۰ درصد کاهش یابد،گفت: اخیرا مدیر یک شرکت خودروسازی اعلام کرده است که تا پایان امسال ۱۰۰ هزار خودرو تولید میکند که با توجه به ظرفیت تولید مشخص است که حدود ۴۰ هزار خودرو در انبار نگهداری شده است.


                بهروز نعمتی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به تصمیم دولت برای کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی خودرو با توجه به جلسه رئیس جمهور با وزیر صنعت معدن و تجارت ومدیران شرکتهای خودروسازی، گفت: البته با توجه به اینکه قیمت خودرو بعضا تا ۲۰۰ درصد افزایش داشته است کاهش ۲۰ درصدی قیمت خودرو تاثیر گذار نخواهد بود.


                نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که اگر صنعت خودور از ارز مبادله ای استفاده می کند میزان ارزبری خودرو، هزینه های دستمزد و مواد اولیه ای که ارزبری ندارد مشخص است، در مجموع باید حداقل قیمت خودرو های داخلی ۶۰ درصد کاهش یابد.


                وی با تاکید بر اینکه در مقطع فعلی باید قیمت خودرو کاهش اساسی داشته باشد، درباره زمان کاهش قیمت خودرو اظهار کرد: کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت خودرو تا پایان امسال اعمال می شود و روز یکشنبه هفته آینده نیز احتمالا جلسه ای با خودروسازان خواهیم داشت.


                نعمتیادامه داد: در جلساتی که با وزیر صنعت معدن و تجارت و خودروسازان داشتیم پیشنهاد کاهش قیمت خودرو را دادیم و وزیر نیز افزایش قیمت خودرو را قبول کردند و پیگیری کاهش قیمت را در دستور کار خود قرار دادند.


                این نماینده مردم در مجلس درباره دلیل اصلی افزایش قیمت خودور با توجه به اینکه برخی خودروهای داخلی ارزبر نیستند، با بیان اینکه مهمترین دلیل افزایش قیمت خودرو مشکل مدیریتی است، افزود:اگر مجموعهای به مدت ۹ ماه با ۴۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کند قرار نیست هزینه این کاهش ظرفیت توسط مردم پرداخت شود.


                وی با بیان اینکه دلیل بعدی در افزایش قیمت خودرو این است که خودروسازان در خرید سهام و یا در جاهای دیگر سرمایه گذاری کرده اند و این سرمایه ها از گردش تولید خارج شده است، ادامه داد: امروز در صنعت شاهد بهرهوری نیستیم و اگر قرار است خودروهای داخلی ما با خودروهای خارجی هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ سیاسی رقابت داشته باشد بحث افزایش بهرهوری نباید فراموش شوددر حالی که عموما این موضوع را شاهد نبودیم.


                عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: اخیرا یک شرکت خودروسازی اعلام کرده که تا پایان امسال ۱۰۰ هزار خودرو تولید می کند که با احتساب تولید حداکثر ۲هزار ۴۰۰خودرو در روز، این میزان در مدت یکماه توانایی تولید حدود ۶۰ هزار خودرو را دارد؛ این در حال است که و یک شرکت خودورسازی تولید ۱۰۰ هزار خودرو را اعلام کرده است، این بدان معنا است که حدود ۴۰ هزار خودرو از گذشته تولید و در انبارها نگهداری شده است و عدم عرضه به موقع خودرو نیز آشفته بازار خودرو را رقم زده است.
                The greater the risk ، The greater the reward

                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                نظر

                • بابک 52
                  ستاره‌دار (27)
                  • Mar 2011
                  • 17028

                  #488
                  اختلاف برسر تعیین قیمت خودرو


                  درحالیکه براساس قانون و دستور اخیر رئیسجمهوری شورای رقابت متولی تعیین ضوابط قیمتگذاری خودرو است، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام احتمال حذف نرخهای تجاری خودرو، سازمان حمایت را متولی قیمتگذاری خودرو اعلام کرده است.


                  جواد تقوی در عین حال افزود: خودروسازان مکلفند براساس مصوبه قبلی دولت در مورد قیمتگذاری خودرو کار خود را ادامه دهند و تا زمانی که دستورالعمل جدید شرایط جدید را بهوجود نیاورد، قیمتهای قبلی و دستورالعمل پابرجا خواهد بود.

                  این در حالی است که مسعود موحدی ، قائممقام وزیر صنعت از تصمیمگیری شورای رقابت درباره قیمت خودرو در جلسه هفته آینده این شورا (20اسفند ماه) خبر داده و اعلام کرده است، در این جلسه شورای رقابت درباره قیمت جدید خودروها و همچنین پرداخت ارز مبادلهای در سال آینده تصمیمگیری خواهد کرد.
                  The greater the risk ، The greater the reward

                  هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #489

                    خرید خودرو از سوی مردم متوقف شد


                    دبیر انجمن خودروسازان ایران از توقف خرید خودرو از خودروسازان از سوی مردم خبر داد.

                    احمد نعمتبخش در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: به دنبال برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر کاهش قیمت رسمی خودروها، مردم خرید این محصول را متوقف کردهاند.

                    وی با بیان اینکه در آستانه سال نو بسیاری از مردم با وجود نیاز به خودرو، خرید خود را به پس از کاهش قیمتها موکول کردهاند، خاطرنشان کرد: با شرایط ایجاد شده در روزهای اخیر گردش نقدینگی در سیستم مالی خودروسازان متوقف شده است.

                    دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: با توقف خرید خودرو از سوی مردم و کاهش ورود نقدینگی به سیستم مالی خودروسازان، پرداخت مطالبات قطعهسازان نیز متوقف شده است. با ادامه یافتن این وضعیت تیراژ تولید قطعات کاهش یافته و به دنبال آن با کمتر شدن میزان تولید خودرو باز هم شاهد افزایش قیمت این محصول خواهیم بود.

                    وی افزود: این در حالی است که تصور شکل گرفته در زمینه کاهش قیمت رسمی خودروها کاملا نادرست بوده و قیمتها به هیچ وجه کاهش نخواهد یافت زیرا قرار نیست خودروسازان محصولاتشان را با ضرر و زیان بفروشند.

                    نعمتبخش تصریح کرد: بنابراین از مردم میخواهیم با توجه به دلایل ذکر شده نسبت به تامین خودروهای مدنظر خود با قیمتهای فعلی اقدام کرده و در انتظار کاهش قیمتها نباشند.
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #490
                      قیمت خودرو سقوط کرد



                      قیمت بسیاری از خودروهای پرتیراژ داخلی در کاهشی قابل توجه به کمتر از نرخ رسمی این خودروها سقوط کرد.


                      به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاکیدات صورت گرفته در زمینه کاهش قیمت رسمی خودروهای داخلی در جلسه یکشنبه آینده شورای رقابت موجب شده تا تنزل قیمتها در بازار آزاد با سرعت بیشتری ادامه یابد.

                      در این شرایط مصرفکنندگان نیز از خرید خودرو خودداری کرده و در انتظار کاهش بیشتر قیمتها هستند.

                      فعلا همه چیز در بازار خودرو بر مدار ارزانی میچرخد.

                      به گزارش ایسنا، قیمت فعلی خودروهای پرتیراژ داخلی به شرح زیر است:


                      نوع خودرو قیمت بازار قیمت کارخانه
                      سایپا 111 16 میلیون و 800 هزار 17 میلیون و 200 هزار
                      سایپا 131SL 15 میلیون و 200 هزار 15 میلیون و 700
                      سایپا 131SX 16 میلیون و 300 هزار 16 میلیون و 750 هزار
                      تیبا 19میلیون و 500هزار 19 میلیون و 790 هزار
                      تندر 90 پارس خودرو E2 33 میلیون 36 میلیون
                      مگان 74میلیون 74 میلیون و 900 هزار
                      ماکسیما 108میلیون 105 میلیون
                      206 صندوقدار V8 41میلیون 36 میلیون
                      206 صندوقدار V9 51میلیون 43 میلیون
                      تندر 90 ایران خودرو E2 33 میلیون 36 میلیون
                      پژو پارس سال 30 میلیون 30 میلیون
                      پژو 405 24 میلیون 23 میلیون
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • بابک 52
                        ستاره‌دار (27)
                        • Mar 2011
                        • 17028

                        #491
                        خودروسازان در آستانه ورشکستگی

                        احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان به زمین گیرشدن خودروسازان اعتراف کرد و گفت: با توقف خرید خودرو از سوی مردم و کاهش ورود نقدینگی به سیستم مالی خودروسازان، پرداخت مطالبات قطعه سازان نیز متوقف شده است. با ادامه یافتن این وضعیت تیراژ تولید قطعات کاهش یافته و به دنبال آن با کمتر شدن میزان تولید خودرو باز هم شاهد افزایش قیمت این محصول خواهیم بود.


                        نعمت بخش اشاره کرده است که: از مردم میخواهیم با توجه به دلایل ذکر شده نسبت به تأمین خودروهای مدنظر خود با قیمتهای فعلی اقدام کرده و در انتظار کاهش قیمتها نباشند


                        این اظهار نعمت بخش اما به نوعی خط و نشان کشیدن به مشتریان نیز قلمداد می شود و حال این مردم هستند که باید نشان دهند که واقعا قرارست پول هایشان را خرج خودروهای گران بکنند یا نه؟


                        هفته های اخیر شاهد یک سری تحرکات در فضای مجازی بوده ایم و کاربران صفحه به صفحه و سایت به سایت به همدیگر توضیه کردند که تا زمانی که قیمت های بالا رفته بدون دلیل، پایین نیایند خودرو نمی خریم.


                        البته دولت هم در روزهای اخیر به این ماجرا دامن زده است و در پاره ای مصاحبه ها اشاره کرده بودند که قیمت خودرو را کاهش می دهیم. حال توپ در میدان خودروسازان است و دولت و مردم به نوعی خودروسازان را با این معضل تنها گذاشته اند. البته مردم نز باید هوشیار باشند تا دوباره فاقلگیر نشوند.


                        این نکته البته صحیح است و نمیتوان به وعده های دولتی که خود بانی افزایش قیمت خودرو بوده است برای کاهش قیمت خودرو دل بست. اما نکته مهمتر در این میان همین امر است که اکنون کاهش خرید خودرو از سوی مصرف کنندگان به هر بهانه ای (حتی با تصور اینکه قیمت خودرو کاهش خواهد یافت) منجر به ان شده است که خودروسازان تلویحاً از مردم بخواهند که خودرو بخرند!


                        این درخواست نیز البته در ظاهر از سر ناچاری نیست بلکه هشداری در پشت ان نهفته است که در صورت عدم خرید افراد کاهش تیراژ تولید منجر به افزایش قیمت خواهد شد. این هشدار به کنار، بگذارید این مطلب را با کمی بحث تخصصی پیرامون رقابت ادامه دهیم:
                        نقش رفتار مصرف کنندگان بر قیمت گذاری خودرو
                        این واقعیت که در صورتی که مصرف کنندگان به سمت کالایی هجوم بیاورند و بازار را دچار التهاب کنند خودروساز هم فرصت مناسبی برای افزایش تدریجی و نامحسوس محصول اش پیدا خواهد نمود. در بازاری که عقلانیت بر آن حاکم باشد در صورت افزایش حتی یک ریال به قیمت خودرو مصرف کننده بایستی علامت سوالی در ذهن اش پدید آید نه اینکه او هم تلاش کند چند ریالی بر آن بیفزاید تا منفعتی از این آشفته بازار ببرد.


                        در صورتی که مصرف کنندگان همیشه هوشیار بوده و تخلف ها و افزایش های بی رویه را رصد کنند همانگونه که اکنون شاهد هستیم تولیدکنندگان متخلف زمین گیر خواهند شد.
                        عاقبت پراید چه خواهد شد؟
                        اکنون مشکل اصلی شرکت سایپا به معنای واقعی کاهش قیمت محصولات اش نیست بلکه در صورت کاهش عمومی قیمت خودرو متضرر واقعی شرکت سایپا خواهد بود و خودروسازهای دیگر سود می برند.

                        دلیل آن هم این است که مشتریانی که مثلا 19 میلیون برای خرید پراید آماده نموده بودند اکنون اگر قیمت پراید به 11 یا 12 میلیون نزول کند، بدین معنی است که می شود پژو را با حدود 19 یا 20 میلیون خرید. در این صورت سایپا بسیاری از مشتریان بالقوه خود را از دست خواهد داد و این مشتریان به سمت ایران خودرو خواهند رفت تا با همان پول خودروی بهتر و با کیفیتی بخرند.
                        The greater the risk ، The greater the reward

                        هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                        نظر

                        • بابک 52
                          ستاره‌دار (27)
                          • Mar 2011
                          • 17028

                          #492
                          کاهش قیمت خودرو در بازار موقتی است

                          به گزارش خبر خودرو ، دبیر انجمن خودروسازان ایران از ارسال فرمول محاسبه قیمت تمام شده خودرو توسط شرکتهای خودروساز به شورای رقابت خبر داد و گفت : هم اکنون کلیه اطلاعات بهای تمام شده و قیمت فروش محصولات اصلی شرکتهای خودروساز به شورای رقابت ارسال شده است.


                          احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به اینکه تغییر مرجع تعیین قیمت خودرو ؛ تاثیری آنچنانی در کاهش قیمت خودرو نخواهد داشت، خاطر نشان کرد : با ارسال فرمول محاسباتی قیمت تمام شده خودرو ها به شورای رقابت ، فرمول مذکور توسط شورای رقابت بررسی و پس از تایید ، قیمت گذاری بر اساس فرمول تایید شده توسط شرکتها یا سازمان صورت می پذیرد.


                          وی تصریح کرد : قطعا با روش کنونی نیز قیمت خودرو تغییر آنچنانی نخواهد کرد چرا که هزینه های تولید و قیمت تمام شده محصولات خودروسازان ، شفاف و روشن بوده، بنابراین قیمتهایی که شرکتهای خودروساز به عنوان قیمت تجاری اعلام کردند به احتمال بسیار زیاد ، به عنوان قیمت های جدید اعلام خواهد شد.


                          وی با توجه به کاهش چند درصدی قیمت خودرو در روزهای اخیر گفت : برخی افراد سود جو و دلال در این روزها ،خودرو هایی را که با قیمت های قبلی خریداری کرده بودند را در حال عرضه و فروش در بازار هستند به همین جهت طی روزهای اخیر قیمت خودرو در بازار چند درصدی کاهش یافته است.


                          دبیر انجمن خودروسازان ایران تاکید کرد : کاهش قیمت کنونی خودرو در بازار موقتی است چرا که بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده توسط خودروسازان ، قیمت تمام شده خودرو حداقل افزایش دو برابری را داشته است.


                          نعمت بخش در ادامه به جلسه اخیر دولت در خصوص قیمت خودرو اشاره کرد و افزود : تصمیمات جدید دولت در ارائه ارز مبادله ای و تسهیلات هزار میلیاردی تومانی به دو شرکت بزرگ خودروساز ،به شرط اجرا تا حدود زیادی از ادامه زیان خودروسازان جلوگیری خواهد نمود ، ضمن اینکه با تزریق نقدینگی و پرداخت مطالبات قطعه سازان تولید خودرو نیز افزایش خواهد یافت.


                          وی تصریح کرد : در صورت تحقق وعده های دولت در ارائه ارز مبادلاتی و تسهیلات هزار میلیادی به شرکتهای خودروساز، قطعا این اقدام به تدریج بر افزایش تولید و تعادل در بازار عرضه و تقاضا و در نهایت کاهش قیمت بازار آزاد خودرو و نزدیک شدن به قیمت تجاری آن منجر خواهد شد .


                          وی در ادامه درخصوص روند قیمت خودرو در سال آینده گفت : قیمت تجاری که توسط شرکتها تعیین می شود در سال آینده به دلیل افزایش یک درصد مالیات ارزش افزوده و افزایش بیمه شخص ثالث ، اجبار دو ایربگ بودن خودروها و بالاخره برای خودروهایی که با استاندارد یورو 4 تولید می شوند حداقل 1.5 تا 2 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.
                          The greater the risk ، The greater the reward

                          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                          نظر

                          • يگانه
                            کاربر فعال
                            • Mar 2011
                            • 616

                            #493
                            یه مثال میزنم بقیه داستان رو خودتون ربطش بدین

                            سرانه مصرف شیر در کشورهای پیشرفته 160 لیتر در ساله

                            و در ایران بزور قبل از هدفمندی به 82 لیتر میرسید

                            به این افزایش 3 تا 4 برابری قیمت شیر و خوراک دام مصرف بشدت پایین اومده تا جاییکه کارخانجات لبنایتی مجور شدن مقدار خرید رو پایین بیارن

                            از اون ظرف شیر داره تولید میشه و اگه خریدار نباشه سریع فاسد میشه و زیان دامدار رو بهمراه داره

                            شیری که برای کودکان و خانمها از هر چیزی واجبرتره

                            در چند سال آینده بیماری پوکی استخوان و کاهش رشد در ایران بیداد خواهد کرد

                            حالا خودرو ساز فکر کرد با افزایش قیمت و 2 برابر کردن میتونه سود خوبی به جیب بزنه

                            بازارها اشباع و هزینه های مستقیم داره بالا میره و فروش بشدت پایین داره میاد

                            در این بازار داغ اسفند ماه و شب عید که بازارها راکده - سال آینده برای بیشتر صنایع منجمله خودرو سال بدتر از امسال خواهد بود

                            نظر

                            • ایرج اکبری
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 10934

                              #494
                              کارشناس صنعت خودرو مدعی شد:
                              بازی قیمتی خودروسازان با اعداد و ارقام

                              » سرویس: اقتصادي - خودرو کد خبر: 91121811872
                              جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
                              یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که آمار و ارقام ارائه شده از سوی خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت تمام شده تولید خودروها بازی با اعداد و ارقام بوده و صحیح نیست.


                              علی خاکساری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: بازی کردن با اعداد و ارقام کار بسیار سادهای است بهگونهای که من اگر بخواهم میتوانم ثابت کنم قیمت تمام شده تولید پراید 40 میلیون تومان و سمند 50 میلیون تومان است.


                              وی با بیان اینکه مشکل صنعت خودروی ایران نه افزایش نرخ ارز و مواد اولیه بلکه پایین بودن بهرهوری و سوء مدیریت است، خاطرنشان کرد: افزایش نرخ ارز چه ربطی به خودروهای به قول خودروسازان ملی دارد. مگر خودروسازان چند سال نیست که اظهار میکنند پراید، سمند و دیگر خودروها ملی بوده و نیازی به خارج از کشور ندارند؟!


                              عضو هیات علمی دانشگاه علاه طباطبایی ادامه داد: چگونه میشود که در دنیا وقتی تورم 30 درصد افزایش مییابد خودروساز برای حفظ بازار و قدرت خرید مردم قیمت محصولاتش را 20 درصد کاهش میدهد اما خودروسازان ما در چنین شرایطی قیمت محصولاتشان را افزایش میدهند.


                              وی افزود: تنها راهکار اصلی حل این مشکل حذف تعرفه واردات خودرو و رقابتی شدن این بازار است در آن صورت خودروسازان داخلی حتی میتوانند قیمت سمند را 50 میلیون تومان و پراید را 40 میلیون تومان تعیین کنند.


                              خاکساری تصریح کرد: خودروسازان بهتر است به جای بازی با اعداد و ارقام در راستای افزایش بهرهوری، کاهش قیمت و رشد کیفیت محصولات خود حرکت کنند.
                              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                              نظر

                              • ایرج اکبری
                                عضو فعال
                                • Dec 2011
                                • 10934

                                #495
                                کمیسیون اصل 90 قیمتگذاری خودرو را بررسی می کند

                                » سرویس: سياسي - مجلس کد خبر: 91121811903
                                جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
                                کمیسیون اصل 90 مجلس این هفته در جلسهای با مسوولان مرتبط با قیمتگذاری خودرو، نوسانهای اخیر بازار خودرو را بررسی خواهد کرد.


                                به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) کمیسیون اصل 90 مجلس هفته آینده دو نفر از اعضای این کمیسیون را برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه سال 92 انتخاب خواهد کرد.


                                ادامه رسیدگی به طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس که بررسی بندهای مربوط به شرایط حضور خبرنگاران در مجلس در جلسات قبلی صحن علنی حاشیههایی به دنبال داشت، هم در دستور کار این هفتهی کمیسیون اصل 90 خواهد بود.


                                همچنین کمیسیون اصل 90 برای بررسی وضعیت حقوقی اتباع ایرانی خارج از کشور با رییس مرکز امور حقوق بین المللی نهاد ریاست جمهوری و مسوولان دیگر مربوطه جلسهای خواهد داشت.


                                کمیسیون تدوین آیین نامه مجلس هم بررسی اصلاحات جدید این آییننامه را ادامه خواهد داد.
                                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X