دلایل افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو
خبرگزاری پانا: عضو انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه دولت حمایت خاصی از این گروه نداشته است، گفت: قیمت مواد اولیه بیش از 2.5 برابر شده است، اما همه انتظار دارند قیمت کالا ثابت باقی بماند.
محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا با اشاره به اینکه سال گذشته نرخ دلار یک هزار و 200 تومان بود، اظهار کرد: اکنون نرخ دلار به 2 هزار و 500 تومان در مرکز مبادلات رسیده است و این یعنی 100 درصد رشد قیمت برای واردات مواد اولیه.
وی ادامه داد: چگونه انتظار داریم قیمت قطعات خودرو ثابت بماند زمانی که فولاد در سال 88 حدود 600 تومان بوده و اکنون به 1800 تومان رسیده است؛ از سوی دیگر مواد پتروشیمی از یک هزار و 400 به 5 هزار و 400 تومان و مس از 8 هزار تومان به 23 هزار تومان افزایش یافته است.
به گفته این عضو انجمن قطعه سازان ، مواد اولیه داخلی و خارجی بیش از 100 درصد افزایش داشته اند در حالی که قیمت بسیاری از لوازم خودرو کمتر از این میزان رشد کرده است.
نجفی منش در پاسخ به این سوال که دولت تا کنون چه حمایت هایی از این صنعت ارایه کرده است، گفت: دولت تنها سهم خود را از این بخش دریافت می کند و حمایتی در یک سال گذشته نداشته است.
وی افزود: حتی در زمانی که خودروسازان برای فروش محصولات خود نیاز به پرداخت وام به خریداران بودند؛ بانکها حاضر به حمایت نشدند و به همین دلیل خودروسازان خود راسا 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات به مصرف کننده دادند که این سبب بلوکه شدن منابع در دست مشتریان شد.
این عضو انجمن قطعه سازان تاکید کرد: مشخص نیست که این سیستم اقتصادی حاصل کدام تفکر است که در آن تنها دلالان سود کسب می کنند و تولید کننده و مصرف کننده هر دو متضرر می شوند.
خبرگزاری پانا: عضو انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه دولت حمایت خاصی از این گروه نداشته است، گفت: قیمت مواد اولیه بیش از 2.5 برابر شده است، اما همه انتظار دارند قیمت کالا ثابت باقی بماند.
محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا با اشاره به اینکه سال گذشته نرخ دلار یک هزار و 200 تومان بود، اظهار کرد: اکنون نرخ دلار به 2 هزار و 500 تومان در مرکز مبادلات رسیده است و این یعنی 100 درصد رشد قیمت برای واردات مواد اولیه.
وی ادامه داد: چگونه انتظار داریم قیمت قطعات خودرو ثابت بماند زمانی که فولاد در سال 88 حدود 600 تومان بوده و اکنون به 1800 تومان رسیده است؛ از سوی دیگر مواد پتروشیمی از یک هزار و 400 به 5 هزار و 400 تومان و مس از 8 هزار تومان به 23 هزار تومان افزایش یافته است.
به گفته این عضو انجمن قطعه سازان ، مواد اولیه داخلی و خارجی بیش از 100 درصد افزایش داشته اند در حالی که قیمت بسیاری از لوازم خودرو کمتر از این میزان رشد کرده است.
نجفی منش در پاسخ به این سوال که دولت تا کنون چه حمایت هایی از این صنعت ارایه کرده است، گفت: دولت تنها سهم خود را از این بخش دریافت می کند و حمایتی در یک سال گذشته نداشته است.
وی افزود: حتی در زمانی که خودروسازان برای فروش محصولات خود نیاز به پرداخت وام به خریداران بودند؛ بانکها حاضر به حمایت نشدند و به همین دلیل خودروسازان خود راسا 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات به مصرف کننده دادند که این سبب بلوکه شدن منابع در دست مشتریان شد.
این عضو انجمن قطعه سازان تاکید کرد: مشخص نیست که این سیستم اقتصادی حاصل کدام تفکر است که در آن تنها دلالان سود کسب می کنند و تولید کننده و مصرف کننده هر دو متضرر می شوند.
نظر