اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #61
    دلایل افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو

    خبرگزاری پانا: عضو انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه دولت حمایت خاصی از این گروه نداشته است، گفت: قیمت مواد اولیه بیش از 2.5 برابر شده است، اما همه انتظار دارند قیمت کالا ثابت باقی بماند.

    محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا با اشاره به اینکه سال گذشته نرخ دلار یک هزار و 200 تومان بود، اظهار کرد: اکنون نرخ دلار به 2 هزار و 500 تومان در مرکز مبادلات رسیده است و این یعنی 100 درصد رشد قیمت برای واردات مواد اولیه.

    وی ادامه داد: چگونه انتظار داریم قیمت قطعات خودرو ثابت بماند زمانی که فولاد در سال 88 حدود 600 تومان بوده و اکنون به 1800 تومان رسیده است؛ از سوی دیگر مواد پتروشیمی از یک هزار و 400 به 5 هزار و 400 تومان و مس از 8 هزار تومان به 23 هزار تومان افزایش یافته است.

    به گفته این عضو انجمن قطعه سازان ، مواد اولیه داخلی و خارجی بیش از 100 درصد افزایش داشته اند در حالی که قیمت بسیاری از لوازم خودرو کمتر از این میزان رشد کرده است.

    نجفی منش در پاسخ به این سوال که دولت تا کنون چه حمایت هایی از این صنعت ارایه کرده است، گفت: دولت تنها سهم خود را از این بخش دریافت می کند و حمایتی در یک سال گذشته نداشته است.

    وی افزود: حتی در زمانی که خودروسازان برای فروش محصولات خود نیاز به پرداخت وام به خریداران بودند؛ بانکها حاضر به حمایت نشدند و به همین دلیل خودروسازان خود راسا 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات به مصرف کننده دادند که این سبب بلوکه شدن منابع در دست مشتریان شد.

    این عضو انجمن قطعه سازان تاکید کرد: مشخص نیست که این سیستم اقتصادی حاصل کدام تفکر است که در آن تنها دلالان سود کسب می کنند و تولید کننده و مصرف کننده هر دو متضرر می شوند.

    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #62
      ادامه رسیدگی به تقاضای تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی در کمیسیون صنایع




      اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در هفته جاری به ادامه رسیدگی به تقاضای تحقیق و تفحص در خصوص عملکرد صنایع خودروسازی کشور و شرکتهای خودروساز میپردازند.


      به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همچنین غضنفری وزیر صنعت و معدن و تجارت برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه این کمیسیون حضور خواهد داشت.

      بازدید از طرحهای عسلویه و جلسه با وزیر نفت در خصوص وضعیت برنامههای پتروشیمی نیز در دستور کار کمیسیون صنایع قرار دارد.

      مشکلات تولید کنندگان پودر شوینده نیز در این کمیسیون بررسی میشود.

      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • amir888
        Banned
        • May 2012
        • 132

        #63

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #64
          فروش خودرو بدون ایربگ غیرمجاز است/ انتقال خودروها به پارکینگ
          رئیس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با تاکید بر اینکه فروش خودروهای تولیدی خودروسازان بدون ایربگ غیرمجاز است، گفت: تا این لحظه، مهلت نصب ایربگ بر روی خودروها تمدید نشده است.
          نظامالدین برزگری در گفتگو با مهر در خصوص پایان مهلت خودروسازان مبنی بر نصب اجباری ایربگ گفت: مهلت خودروسازان برای نصب ایربگ به پایان رسیده است و بر این اساس، تمامی خودروهای تولیدی باید با ایربگ تحویل مشتریان شوند؛ در غیر این صورت تخلف است. رئیس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران افزود: حتی محصولات یک شرکت خودروسازی که در مهلت مقرر ایربگ بر روی آنها نصب نشده بود، شمارهگذاری نمیشود؛ اما باز هم هیچگونه مهلت قانونی برای آن در نظر گرفته نشده است. وی تصریح کرد: چنانچه خودروساز نتواند به دلیل برخی از مشکلات، فعلا ایربگ بر روی خودرو نصب نکند، حق فروش آن را ندارد و باید محصول تولیدی را در پارکینگ نگه دارد، این در شرایطی است که اگر قرار باشد مهلت دیگری به تولیدکنندگان داده شود، حتما از طریق سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران صورت خواهد گرفت.
          به گزارش مهر، برزگری اعلام کرده بود که تا پایان شهریورماه باید تمام خودروهای تولیدی شرکتهای خودروساز، اقدام به نصب ایربگ بر روی خودروهای تولیدی کنند، در حالیکه هم اکنون که دو ماه از این مهلت میگذرد، برخی خودروسازان علیرغم افزایش قیمت، باز هم از نصب اینگونه تجهیزات اجباری، امتناع میورزند.
          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #65
            ایربگ، عاملی در کاهش تولید خودرو و تعطیلی کارخانجات
            به گزارش بورس نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» طي چند سال گذشته خودروسازان كشور بيشترين محصولات خود را نسبت به 30 سال گذشته از خطوط توليد خود خارج كرده اند و اين عدم توليد در محصولات ناشي از عوامل مختلفي بوده است كه چه خوب و چه بد خودروسازان را از توليد اين محصولات بازداشته است.

            البته بايد در نظر داشت خودروسازان عادت به توليد طولاني مدت محصولات خود دارند و برخي خودروها را بايد به مشقت فراوان از چنگ آنها درآورد امادر چند سال گذشته الزامات سازمان استاندارد براي ارتقاء محصولات خودرویي كشور بجز خروج خودروهاي پرطرفداري نظير ريو و روآ دست آورد مهمتري نداشته است.
            براساس اين گزارش چند سال پيش سازمان استاندارد بخش نامه اي را به خودروسازان ابلاغ كرد كه براساس آن تمامي خودروهاي توليد داخل مي بايست استانداردهاي 55 گانه اروپا را كسب كرده و در كنار آن ايربگ را نيز بايد به آن 55 مورد اضافه كنند.
            اين بخش از دستور سازمان استاندارد با مخالفتفعالان حوزه خودرو مواجه شد بطوريكه دبير انجمن خودروسازان در گفت و گوئي اظهارداشت: خودروهای کشور از استانداردهای 55 گانه اروپا تبعیت میکنند به عبارت دیگر سازمان ملی استاندارد اجازه تولید خودروهایی را داده که استانداردهای eec اروپا را پاس کرده اند و با توجه به اين استانداردها نيازي به نصب ايربگ و اين الزام وجود ندارد.
            با وجود مخالفت ها، اين موضوع بصورت جدي از سوي سازمان استاندارد پيگيري شد و انجام اين امر،باعث خروج ريو از خطوط توليد خوردوسازان داخلي شد، چرا كه سازنده كره اي آن(kia) نصب ايربگ را يك الزام در خودرو ندانست و از پذيرفتن اين شرط سر باز زد و از خودروساز داخلي خواست كه به توليد ريو پايان دهد.
            جدا از اين كه ارتقاء كيفي خودروهاي كشور اقدامي درست در راستاي حمايت از مصرف كنندگان است اما بايد توجه داشت كه براي انجام مبحث مهمي چون ارتقاء كيفيت چرا از آخر بايد شروع كرد و آيا خودروهاي ساخت داخل همه گونه امكانات را داشتند و فقط ايربگ مانده بود كه استاندارد شوند؟
            اين درحالي است كه در ابلاغ اين بخشنامه، تامين چگونگي تامين ايربگ در نظر گرفته نشده است چرا كه هيچ واحد توليدي در كشور وجود نداشته كه به توليد اين قطعه بپردازد و با توجه به تشديد تحريم ها و خودروسازاني كه حتي در تامين مواد اوليه قطعات خودرو نيز دچار مشكل هستند چگونه و ازكجا بايد ايربگ مورد نياز خود را تامين كنند؟
            اما نكته حائز اهميت اين است كه پس از خروج خودروهاي پرطرفداري همچون ريو و روآ از خطوط توليد به نظر مي رسد اين بار نوبت پرايد است كه با توجه به مشكلات خودروسازان بعيد نيست كه اين خودرو نيز از سبد محصولات خودروسازان خارج شود و بطوركل سايپا را تعطيل كند.
            به نظر نگارنده مي توان مخارج بالاي توليد ايربگ را صرف هزينه هاي ديگر استاندارد و ايجاد تست هاي تصادف و نظير آن كرد چراكه در هر صورت نمي توان انتظار داشت كه ايربگ نقش موثري در كاهش تصادفات جاده اي داشته باشد و به گفته برخي از كارشناسان نصب ايربگ در خودروها باعث افزايش قيمت تمام شده در خودروها نيز خواهد شد و خودروسازان را ناچار به افزايش قيمت خواهد كرد.
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • وحید 20
              ستاره‌دار(98)
              • Mar 2011
              • 29911

              #66
              تحقیق و تفحص از صنعت خودرو فایدهای ندارد/ بانک مرکزی مسبب مشکلات است

              عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بی اثر بودن تحقیق و تفحص از شرکت های خودروسازی که به تازگی در این کمیسیون مطرح شده، گفت: تحقیق و تفحص از شرکت های خودروسازی خوب است، اما مشکل اصلی صنایع خودروسازی کشور بانک مرکزی است که باید تحقیق و تفحص از این بانک انجام شود.

              کمال الدین پیر موذن در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: در حال حاضر مشکلات متعددی در صنعت خودروسازی کشور وجود دارد که تحقیق و تفحص از شرکت های خودروسازی فایده ای ندارد و من نسبت به این موضوع خوش بین نیستم. نماینده مردم سرعین و نمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در صنعت خودروسازی کشور وجود دارد، طرح تحقیق و تفحص از شرکت های خودروسازی در بررسی مشکلات تا حدودی موثر است، اما مسبب اصلی همه این مشکلات بانک مرکزی است که باید به آن توجه شود. وی با اشاره به اینکه دولت باید از اقدام خودسرانه شرکت های خودروساز در افزایش قیمت خودرو جلوگیری شود گفت: دولت باید شرایط لازم برای اعطای تسهیلات بانکی به دو خودروسازکشور را فراهم کند، زیرا این شرکت ها در حال حاضر در شرایط سختی به سر می برندو روز به روز نیز به بدهی های آنها به قطعه سازان افزوده می شود.
              این نماینده مجلس نهم، تصریح کرد: اگر خودروهای داخل با قیمت بالا و گران عرضه میشود، سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان باید این موضوع را بررسی و پیگیری کند تا تکلیف آن روشن شود. نماینده مردم سرعین و نمین در مجلس با بیان این که افزایش قیمت برخی خودروها تحت تاثیر رشد نرخ ارز است، ادامه داد: بخشی از قطعات خودروها از طریق واردات تامین می شود و اگر خودروسازان از ارز آزاد برای واردات استفاده کنند تاثیر آن در افزایش قیمت خودرو اجتناب ناپذیر است. پیرموذن در ادامه افزود: در حال حاضر ۲۵درصد اشتغال در بخش صنعت مربوط به صنعت خودروسازی است و به همین دلیل ایجاد مشکل در خودروسازی ها منجر به بیکاری خیل عظیمی از نیروی انسانی این شرکت ها می شود. این نماینده مجلس نهم گفت: به دلیل عدم حمایت دولت از تولید کنندگان خودرو، آنها با تمام ظرفیت خود کار نمی کنند؛ به همین دلیل قیمت تمام شده خودرو بیشتر از حد انتظار افزایش می یابد. عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان یادآور شد: خودروسازان باید کمیت خودرو و تولید خود را افزایش دهند تا کیفیت کالا نیز بالاتر رفته و قیمت خودرو کاهش یابد، لذا راه دستیابی به کیفیت، افزایش کمیت است.
              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

              نظر

              • بابک 52
                ستاره‌دار (27)
                • Mar 2011
                • 17028

                #67
                چگونه بزرگترین واحدهای صنعتی کشور در حال نابودی است؟


                سیاستهای نادرست قیمتی در ثابت نگه داشتن قیمت خودرو که به جهش یکباره در قیمت خودرو منجر شده است، به همراه عزل مدیران باسابقه و نسبتا کارآمد این دو شرکت و انتصاب مدیران ضعیف و پرحاشیه، موجب ضعف ایران خوردو و سایپا در سالهای اخیر گردیده و مشکلات تحریم هم به این موارد اضافه شده است


                وضعیت اسف بار مدیریت ایران خودرو و سایپا، دو غول صنعت خوردروسازی کشور، این صنعت را در آستانه ورشکستگی قرارداده است.

                به گزارش خبرنگار «بازتاب»، صنعت خودروسازی کشور که با حدود 500 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم، مهمرترین بخش صنعتی کشور محسوب می گردد، از شرایط رو به رشد سالهای گذشته به آستانه ورشکستگی رسیده است.

                سیاستهای نادرست قیمتی در ثابت نگه داشتن قیمت خودرو که به جهش یکباره در قیمت خودرو منجر شده است، به همراه عزل مدیران باسابقه و نسبتا کارآمد این دو شرکت و انتصاب مدیران ضعیف و پرحاشیه، موجب ضعف ایران خوردو و سایپا در سالهای اخیر گردیده و مشکلات تحریم هم به این موارد اضافه شده است.

                سقوط سطح مدیریت ایران خودرو از مدیران باسابقه دوران سازندگی و اصلاحات یعنی غروی و منطقی و در شرکت سایپا از قلعه بانی به سطح افرادی نظیر نجم الدین، بذرپاش و پوستین دوز، همان گونه که پیش بینی می شد، این شرکتها را دچار بحران کرد و هم اکنون هر دو شرکت ایران خودرو و سایپا، به دلیل بحران مدیریتی علاوه بر آن که در فهرست بدهکاران بزرگ سیستم بانکی قرار داشته و قادر به پرداخت بدهی های خود نیستند، به قطعه سازان و کارکنان خود نیز بدهی های سنگینی دارند.

                عدم تزریق نقدینگی به این دو شرکت، موجب شده تا هم شاخص تولید خودرو سقوط کند و هم کیفیت خودروهای تولیدشده شاهد افت نسبی باشد؛ چرا که دیگر برخی استانداردهای پیشین در تولید قطعات و مونتاژ خودرو رعایت نمی شود.


                از سوی دیگر برخی ابهامات اقتصادی در این مجموعه ها، موجب کاهش بهره وری و افزایش هزینه ها و نارضایتی کارکنان و قطعه سازان گردیده و به جز باندهای حاکم در این دو شرکت، اکثر عوامل دیگر به شدت از وضعیت موجود ناراضی بوده و حسرت دوران گذشته را می خورند.


                وجود پرونده های سنگین مالی در خودروسازی ها، از دیگر مورادی است که به برکناری، جابجایی و استعفا منجر می گردد و همزمان تمایل روزافزون برخی مدیران این شرکت ها به گرفتن تابعیت دوم در دیگر کشورها، نشان می دهد رانتها و حقوق تولیدکننده و مصرف کننده از کجا سر درمی آورد.
                The greater the risk ، The greater the reward

                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                نظر

                • بابک 52
                  ستاره‌دار (27)
                  • Mar 2011
                  • 17028

                  #68
                  آخرین مهلت تجهیز خودروها به کیسه هوا

                  معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت:خودروهای فاقد کیسه هوا تا پایان سال باید به کیسه هوا مجهز شود.
                  واحد مرکزی خبر: بهادر کاظمی افزود: گزارشهایی درباره افت کیفیت قطعات خودروها دریافت کرده ایم و در بررسیهایی که بطور مستمر در سطح بازار و خطوط تولید انجام میدهیم شاهد این افت کیفیت بوده ایم.

                  وی اضافه کرد: برای رفع این مشکل و با توجه به این که خودروسازان با مشکل در تامین قطعات به ویژه در بازارداخل مواجه بودهاند،در جلساتی که با مسئولان تامین قطعه شرکتهای خودروساز داشتهایم، در این باره تذکر دادهایم.

                  وی اضافه کرد: هم اکنون در حال بررسی و تجدید نظر در نظارت و استاندارد خط تولید هستیم و به زودی نیز آن را ابلاغ و نظام سختگیرانهتری در خطوط تولید مستقر خواهیم کرد.

                  کاظمی گفت: به علت آنکه بعضی قطعات خودرو وارداتی است، فرآیندی را تعریف کردیم که کنترل و نظارت بیشتری در واردات قطعات به ویژه قطعاتی که از کشورهای چین و هند وارد میشود، اعمال شود.

                  وی افزود: این کنترل و نظارت بر قطعات وارداتی شامل قطعات خط تولید و قطعات برای خدمات پس از فروش و بازار است تا کیفیت صنعت خودرو تحت الشعاع قرار نگیرد.


                  معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: خودروسازان باید این نکته را مدنظر داشته باشند و حتما هم دارند که ارتقای کیفیت باید یکی از برنامههای اصلیشان باشد و به هیچ عنوان و در هیچ شرایطی اجازه ندهند کیفیت خودرو با مشکل یا کاهش مواجه شود.

                  کاظمی افزود: در صورت تکرار افت کیفیت در قطعات خودرو، با ضوابط و مقرراتی که در قانون پیشبینی شده، اگر میزان کیفیت در خودرویی از حد استاندارد آن کاهش یابد، مجوز شمارهگذاریاش باطل خواهد شد.

                  وی در پاسخ به پرسشی در باره موضوع توقف شماره گذاری خودروهای فاقد کیسه هوا گفت: یکی از خودروها در نصب کیسه هوا دچار مشکل بود که تا پایان سال خودروساز موظف است همه این نوع خودروها را به کیسه هوا مجهز کند.

                  کاظمی با اشاره به اینکه این خودروساز در مکاتبه با مراجع ذیصلاح توانست مهلت شمارهگذاری را تا پایان اسفند امسال تمدید کند، ابراز امیدواری کرد در این خودرو هم بتوان نصب کیسه هوا را بعد از این مهلت، قطعی کرد.
                  The greater the risk ، The greater the reward

                  هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                  نظر

                  • 7sin
                    کاربر فعال
                    • Nov 2010
                    • 214

                    #69
                    نقل قول
                    مهندس زارع:
                    جریمه بنز آذر ماه به بورس اعلام خواهد شد....
                    فروش 6 ماهه دوم با شش ماهه اول 180 درجه اختلاف داره....
                    02151242233
                    ۲۷ آبان ۱۳۹۱ (۱۱:۳۵ق.ظ)
                    سهام ايران خودروديزل در پارسيان روي ميز فروش مي رود
                    خبرگزاري موج - به زودي، سهام شرکت ايران خودروديزل در بانک پارسيان فروخته خواهد شد.

                    يک منبع موثق با اعلام اين خبر به خبرنگار خبرگزاري موج اعلام کرد: شرکت ايران خودروديزل با هدف اصلاح ساختار مالي و هزينه اي و تامين نقدينگي مورد نياز براي توليد بيشتر قصد دارد تا کل سهام شرکت خود و شرکت هاي تابعه( گواه، چرخشگر، محور خودرو) در بانک پارسيان را يکجا از طريق بورس به فروش رساند.
                    اين فروش موجب افزايش eps و سود سال91 ايران خودروديزل از 270 ريال کنوني به 600 ريال مي شود. هر چند اين سود غير عملياتي است اما در اصلاح ساختار مالي شرکت ايران خودروديزل به شدت تاثير گذار خواهد بود.
                    به باور تحليل گران، چند روزي است که حجم معاملات شرکت ايران خودروديزل در بورس به شدت افزايش يافته و به رغم رکود حاکم بر سهام ساير خودروسازان بورسي، شرکت ايران خودروديزل تنها خودروسازي بورسي در يک ماهه اخير بوده که تعداد خريداران سهام آن به شدت افزايش يافته است و اين امر نمايانگر قريب الوقوع بودن واگذاري سهام بانک پارسيان اين شرکت و شرکت هاي تابعه آن در بورس مي باشد.
                    شرکت ايران خودروديزل با دارا بودن 30 هزار نفر سهامدار جز و حدود هشت هزار نفر پرسنل که آنها نيز سهامدار هستند، از موقعيت استراتژيکي خاصي برخوردار است.

                    افزایش قیمت محصولات خاور .

                    نظر

                    • 7sin
                      کاربر فعال
                      • Nov 2010
                      • 214

                      #70
                      دوستان اطلاع دادند حساب شرکت بازاست - مجوز افزایش قیمت گرفته شده - تصمیم گرفته شده سهم بلوک پارسیان خاور اول به زودی عرضه شود- در رابطه با جریمه بنز و اطلاعات منتشر شده با جناب مدیر عامل است.

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #71
                        جاده خودروسازها در بورس تغییر کرد/صف خرید با رشد سهام

                        خبرگزاری فارس:سهام شرکتهای خودرویی که روزهای گذشته منفی بودند، امروز در نتیجه اثر چند عامل با رشد 4 درصدی قیمت و صف خرید مواجه شدند، تا جاده خودروسازها فعلا تغییر کند.



                        به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صنعت خودروسازی با 31 شرکت بزرگ و کوچک تولیدکننده انواع خودرو و قطعات خودرو یکی از صنایع مهم بورس به شمار میرود که طی دو سال اخیر تحت تاثیر عواملی چون اجرای هدفمند سازی یارانه ها ، افزایش نرخ ارز، تحریمها و عدم افزایش قیمت فروش محصولات با چالش هایی مواجه شده است.
                        میانگین بازدهی سهام این صنعت در سال جاری با منفی 15 درصد همراه شده و سهام اکثر شرکتهای این صنعت در زمره سهام ارزان بورس هستند.
                        این صنعت در شرایطی با کاهش ارزش روز بازار سهام از 6 هزار میلیارد تومان اسفند سال گذشته به 3.9 هزار میلیارد تومان ماه جاری مواجه شده که طی ماههای گذشته افزایش نرخ ارز موجب کاهش سودآوری و حتی اعلام زیان برخی شرکتها و در نهایت افت شدید سهام این صنعت در بورس شد، تا عدهای از سهامداران از شرکتهای این صنعت پیاده شوند.
                        براساس این گزارش، این روند که به کاهش قیمت سهام برخی شرکتها به کمتر از 100 تومان مانند سایپا و زامیاد و حتی قیمتهای 44 تا 57 تومانی هر سهم شرکتهای مهرکام پارس، سایپا آذین ، محورسازان و پارس خودرو انجامیده ، امروز تغییر کرد، تا جاده و مسیر منفی این صنعت در بورس به طور موقت تغییر کند.

                        بررسیها نشان میدهند، امروز سهام شرکتهایی ایران خودرو، سایپا و گروه بهمن علاوه بر رشد 4 درصدی قیمت هرسهم با صفهای خرید بیش از 8 ، 5.5 و 1.2 میلیون سهمی مواجه شدهاند و سهام سایر شرکتهای حاضر در صنعت خودرو با رشد بهای هر سهم در حال معامله هستند.
                        حتی شرکتهای سرمایهگذاری سایپا و گروه بهمن هر کدام بیش از 4 واحد بر روند شاخص اثر مثبت گذاشتهاند.
                        بررسی فارس در رابطه با دلایل این تغییر جهت حکایت از آن دارد، فعالان بازار سرمایه خبر دیروز از سرگیری ادامه همکاری شرکت پژو فرانسه و ارسال قطعات به شرکت های خودرو ساز کشور را ملاک تصمیمگیری قرار داده و در کنار ادامه حضور شرکت رنو در کشور ، به آینده سهام این گروه آن هم با توجه به کف رسیدن قیمت سهام اکثر شرکتها امیدوار شدهاند.
                        علاوه بر این گروهی دیگر عواملی چون کاهش روزهای اخیر قیمت ارز، ادامه رایزنیهای مدیران خودرویی با مسئولان برای افزایش قیمت فروش محصولات، برنامه تامین قطعات در داخل، تولید محصولات جدید و غیره را در بهبود وضعیت سهام شرکتهای خودرویی در بورس را موثر ارزیابی کردهاند.
                        با این همه و با در نظر داشتن اصل عدم قطعیت در بازارهای سهام ، معلوم نیست حرکت خودرو سازها در این جاده مثبت و خوشایند تا چه زمان و به چه ترتیبی ادامه خواهد داشت.
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #72
                          افزایش قیمت خودرو با نظارت سازمان حمایت، راهکاری بر رفع مشکل نقدینگی خودروسازان

                          به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای رفع مشکل نقدینگی خودروسازان گفت : از جمله راهکارهای موجود برای خودروسازان پیش فروش و یا فروش لیزینگی تولیدات آنها است که باعث می شود مشکل کمبود نقدینگی آنها برای مدتی حل شود .

                          ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرخودرو، افزایش قیمت خودرو با موافقت و نظارت سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان را راهکاری دیگر در این راستا عنوان کرد و افزود : از دیگر راهکارهایی که از سوی خودرو سازان ارائه شده است فروش خودرو در حاشیه بازار است بدین معنی که خودروسازان معتقدند همان گونه که بیشتر مواد اولیه تولید خودرو از بورس خریداری می شود محصول نهایی نیز در بازار آزاد تعیین قیمت شود.

                          وی گفت : با آزادسازی قیمت خودرو و تعیین قیمت پایه ، در صورتی که با قیمت پایه مشخص ، خودرو در بازار به فروش نرسید باید در قیمت آن تجدید نظر شود که به نظر ایده قابل دفاع و جدیدی است که در صورت عملی شدن می تواند تا حدود زیادی به حل مشکل خودروسازان بیانجامد .

                          وی در خاتمه بیان داشت : استفاده از این راهکار صد در صد به نفع خودرو سازان و صنعت خودرو است و می تواند در شرایط موجود راه مناسبی برای گسترش صنعت خودرو باشد
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #73
                            معرفی عوامل اصلی کاهش تولید خودرو

                            پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران افزایش قیمت مواد اولیه، تحریم های اقتصادی علیه ایران و کمبود نقدینگی را از مهم ترنی دلایل کاهش 50 درصدی تولید خودروهای داخلی عنوان کرد.

                            به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت بخش ادامه داد: در سال جاری مجموعه عواملی دست به دست هم داده و مشکلات بسیاری را برای صنعت خودروسازی کشور به وجود آورده و منجر به افت شدید تولید خودرو در کشور شده اند.
                            وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم ورق آلومینیوم در سال 88 حدود 596 تومان بود، گفت: در حال حاضر قیمت این ورق به هزار و 700 تومان رسیده و در مورد قیمت فولاد مصرفی در تولید قطعات نیز میتوان گفت که قیمت از هزار و 94 تومان در سال 88 به دو هزار و 168 تومان در سال جاری رسیده است.
                            دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: قیمت هر کیلوگرم مواد پلیمری نیز از هزار و 650 تومان در سال 88 به 5 هزار و 755 تومان در سال جاری رسیده است که این موارد هزینه تمام شده تولید خودرو را افزایش میدهد.
                            نعمت بخش اظهار داشت: قیمت خودرو از اسفندماه سال قبل 6 درصد افزایش یافت و در مهر امسال نیز قیمت محصولات ایران خودرو به طور متوسط 10 درصد و قیمت محصولات سایپا 18 درصد افزایش یافت.
                            دبیر انجمن خودروسازان ایارن توضیح داد: به این ترتیب از اسفند سال گذشته تاکنون محصولات ایران خودرو به طور متوسط 16 درصد افزایش قیمت داشتهاند و این میزان در مورد محصولات سایپا به 24 درصد میرسد.
                            به گفته وی، تحریم های بین المللی مشکلاتی را در نقل و انتقال مالی خودروسازان به وجود آورده که این امر باعث شده قطعات مورد نیاز با تاخیر وارد عرضه تولید شود که نتیجه این امر توقف خط تولید برخی خودروها در مقطع زمانی خاص بوده است.
                            نعمت بخش با اشاره به کمبود نقدینگی و انتقاد از عملکرد شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات به خودروسازان، گفت: هر کدام از شرکتهای بزرگ خودروساز 500 میلیارد تومان زیان دیدهاند و این در حالی است که اختلاف قیمت زیادی بین تولیدات کارخانه و بازار وجود دارد که نصیب دلالان میشود.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #74
                              تغییری در قیمتگذاری و ارتباطات خارجی خودروسازان ایجاد نشده است

                              خبرگزاری فارس: دبیر انجمن خودروسازان گفت: تغییری در قیمتگذاری خودروها و یا ارتباط شرکتهای خودروساز با طرفهای خارجی ایجاد نشده است.


                              احمد نعمتبخش در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد دلیل بهبود وضعیت شرکتهای خودروساز در بورس، اظهار داشت: تغییر خاصی در وضعیت شرکتها اتفاق نیفتاده و همچنان با زیان تولید روبرو هستند.
                              وی ادامه داد: درخواستهای زیادی از سوی شرکتهای خودروساز از جمله ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو برای افزایش قیمت محصولات به سازمان حمایت ارائه شده که هنوز به نتیجه نرسیده است.
                              دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: شرکتهای خودروساز درخواست خود را برای افزایش قیمت خودروهای سواری با قیمت کمتر از 35 میلیون تومان و همچنین وانت به سازمان حمایت ارائه کردهاند.
                              نعمتبخش با بیان اینکه هنوز جلسهای برای تصمیمگیری در این مورد برگزار نشده است، گفت: مسئولان سازمان حمایت اعلام کردند که درخواستی از سوی شرکتهای خودروساز دریافت نکردهاند که قرار شد خودروسازان این مسئله را پیگیری کنند و درخواستها را در دبیرخانه سازمان حمایت به ثبت برسانند.
                              به گفته وی، هر کدام از شرکتهای ایران خودرو و سایپا از ابتدای سال تاکنون با زیان بیش از 500 میلیارد تومانی روبرو شدهاند که برای جبران آن به دنبال تعدیل قیمت محصولاتشان هستند.
                              دبیر انجمن خودروسازان در واکنش به بحثهای مطرح شده مبنی بر بهبود ارتباط خودروسازان با شرکتهای خارجی، افزود: تغییری از نظر ارتباط با طرفهای خارجی ایجاد نشده و روال مانند قبل است.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • بابک 52
                                ستاره‌دار (27)
                                • Mar 2011
                                • 17028

                                #75
                                50 درصد تولیدات پورشه به ایران رسید!


                                هفته گذشته کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گزارشی را منتشر کرد که در آن از کوتاهی دولت و بانک مرکزی در تخصیص ارز برای واردات دارو خبر داده شده بود.


                                به گزارش قدس انلاین به نقل از انتخاب، تاکنون هیچ ارزی برای این منظور تخصیص داده نشده و تبعات آن دامنگیر بیماران شده است. با موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفتوگو کردهایم.


                                مندرجات گزارش کمیسیون بهداشت و درمان را تا چه اندازه منطبق بر عملکرد نظام ارزی میدانید؟


                                این گزارش کاملا درست و منطقی است. هماکنون در نظام ارزی چند مشکل عمده به چشم میخورد که نخستین مورد آن تأمین ارز برای داروهاست.

                                با وجود پاسخهای اشتباهی که بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و حتی وزیر بهداشت دادند و ادعا کردند که دولت برای واردات دارو هم ارز داده است، اما بررسیهای دقیقتر نشان میدهد که متأسفانه با وجود آنکه ارز دولتی برای واردات ماشینهای لوکس خارجی تخصیص داده شده اما برای دارو در ابتدای سال هیچ ارزی داده نشده و در مراحل بعد یک مقدار داده شده که آن هم اصلا به اندازه نیاز نبوده است.



                                حتی گفته میشود که 50 درصد تولیدات پورشه به ایران ارسال شده است. این اتفاق در همین امسال رخ داده و این در شرایطی است که مردم برای تأمین داروهای ضروری خود با مشکل جدی مواجه هستند. این واقعا یک نوع بیتدبیری است که ما هم در همین باره سؤال کردیم.


                                آیا تحریمها مشکلی برای تأمین اعتبار ارزی مورد نیاز برای واردات دارو در سالجاری ایجاد نکرده است؟


                                در شش ماهه اول 27میلیارد دلار ارز دولتی داده شد، حال آنکه کل داروها 5/2میلیارد دلار ارز میخواست. بنابراین آمار و ارقام نشان میدهد که برای تأمین این اعتبار توان کافی در بدنه اقتصادی کشور وجود داشت و قطعا یک نوع سهل انگاری برای تأمین آن صورت گرفته است.


                                آیا قوه مجریه به سایر تعهدات خود در بخش سلامت عمل کرده است؟
                                اساسا دولت در سال گذشته و سالجاری نسبت به این بخش بسیار بیتوجه بوده بهطوری که اعتبار ارزی که برای سیستم پزشک خانواده باید پرداخت میشد تاکنون داده نشده و در تخصیص اعتبار مصوب بخش سلامت در بودجه سالجاری نیز بیتوجهی صورت گرفته است. بر این اساس باید شش میلیارد دلار در قالب هدفمندسازی یارانهها به بخش سلامت داده شود که این بخش تاکنون از این اعتبار محروم مانده است.

                                این اعتبار در سال گذشته نیز با غفلت مواجه شد. بهطور کلی آن چیزی که در قالب هدفمندسازی یارانهها تصویب شد با چیزی که اجرا میشود کاملا متفاوت است، چون دولت در حال حاضر خود را در جایگاه یک مرجع قانونگذاری گذاشته و این واقعا یک معضل اساسی برای کشور است.



                                راهکار منطقی برای تأمین ارز دارو و جلوگیری از تبعات منفی آن چیست؟


                                دولت باید به قانون مجلس پایبند باشد و در نظام ارزی کشور یک بازنگری جدی بهمنظور بازگشت به قوانین صورت بگیرد. به هر حال مجلس نهاد قانونگذاری کشور است و قوانین آن باید بهطور کامل اجرا شود. ما در بودجه اصلا ننوشته بودیم که دولت ارز را با قیمت 1226تومان عرضه کند. آن چیزی که تصویب شده بود این بود که برای کل کالاها ارز آزاد داده شود و برای کالاهای اساسی ازجمله دارو یارانهای پرداخت شود تا قیمت ارز آن به نرخ مرجع برسد.


                                این در حالی است که دولت به تمام کالاها ارز مرجع داده و حتی دوماه بعد را هم پیشبینینکرده که مشکل ارز به وجود میآید. این مشکل از سال قبل هم مشخص شده بود و امیدواریم که تعمدی در کار نبوده باشد.
                                The greater the risk ، The greater the reward

                                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                                نظر

                                در حال کار...
                                X