اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ایرج اکبری
    عضو فعال
    • Dec 2011
    • 10934

    #886
    رئیس شورای رقابت در گفتوگو با فارس خبر داد
    درخواست خودروسازان برای قیمتگذاری مجدد خودرو بر اساس نرخ جدید تورم

    رئیس شورای رقابت از ارائه درخواست خودروسازان برای محاسبه مجدد قیمت خودروها بر اساس نرخ تورم جدید خبر داد و گفت: این درخواست در جلسه هفته جاری شورا بررسی خواهد شد.

    جمشید پژویان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: درخواستی برای قیمتگذاری جدید خودروها از سوی خودروسازان به شورای رقابت ارائه شده که البته هنوز در جلسه اصلی شورا مطرح نشده است.

    وی در پاسخ به این سؤال که آیا در قیمتگذاری خودروها تجدیدنظر خواهد شد؟ گفت: ما در قیمتها تجدیدنظر نمیکنیم، بلکه شورا در این مورد در صورت لزوم، مصوبه جدیدی را صادر خواهد کرد.

    رئیس شورای رقابت تأکید کرد: درخواست خودروسازان برای قیمتگذاری جدید خودروها در کارگروه تخصصی خودرو شورای رقابت در حالی بررسی است که در جلسه آینده شورای رقابت مطرح خواهد شد.

    * بررسی تخلف خودروسازان در شورای رقابت

    رئیس شورای رقابت در مورد تأخیر در قیمتگذاری جدید برخی خودروها با وجود تعیین نرخ تورم آنها نیز گفت: این تخلفی است که از سوی خودروسازان صورت میگیرد و امیدواریم که شورای رقابت برای حل آن تصمیمگیری کند.

    وی تأکید کرد: اگر خودروسازان مطابق دستورالعمل شورای رقابت عمل نکنند، این شورا در مورد تخلف آنها تصمیمگیری خواهد کرد.

    وی ادامه داد: اگر خودروسازی از ارائه اطلاعات لازم جهت تعیین نرخ تورم خودداری کند، این اقدام تخلف محسوب میشود و در این خصوص در جلسه هفته جاری شورا، تصمیمگیری خواهیم کرد.



    ‫به گزارش فارس، دستورالعمل قیمتگذاری خودرو توسط شورای رقابت تعیین شده و اطلاعات لازم برای تعیین قیمت خودرو نیز پس از اخذ از خودروسازان، جهت تعیین نرخ تورم به بانک مرکزی ارائه میشود. در نهایت، خودروساز باید بر اساس نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی، قیمت جدید خودرو را محاسبه و اعمال کند، بانک مرکزی اخیرا نرخ تورم برخی خودروهای لوکس را اعلام کرده اما ظاهرا هنوز اعمال نشده است.‬

    * تعداد حاضران در جلسه قبلی شورا به حد نصاب نرسید

    پژویان در ادامه با بیان اینکه هفته گذشته جلسه شورای رقابت به دلیل نرسیدن اعضا به حد نصاب تشکیل نشد، گفت: هفته قبل از آن نیز جلسه شورای رقابت تشکیل شد ولی فقط حدود 10 دقیقه، تعداد اعضا در حد نصاب قرار داشت.

    وی تصریح کرد: وزیر مسکن و شهرسازی، عضو شورای رقابت است و علاوه بر این، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز یکی دیگر از اعضای شورا است که برای برگزاری جلسات باید وقت را با آنها تنظیم کنیم و امیدواریم از هفته جاری مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

    پژویان در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است تغییری در اعضای شورای رقابت ایجاد شود نیز گفت: خیر، تغییری نخواهیم داشت، مگر اینکه یکی از اعضای شورا استعفا دهد.

    وی افزود: در زمینه قیمتگذاری خودروها، شورای رقابت وظیفه خود را انجام داده و دستورالعمل قیمتگذاری نیز برای تعیین قیمت بر مبنای شاخصهای بانک مرکزی و سازمان ملی استاندارد تدوین شده است.
    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

    نظر

    • ali30
      عضو فعال
      • Aug 2013
      • 1940

      #887
      ۱۰۶۳۹۴ تاريخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۱
      نسخه چاپي
      ارسال به دوستان

      در گفتگو با مدیر سرمایه گذاری های "وساپا" بررسی شد:
      خودرویی ها و اثرات کاهش نرخ ارز
      میزان اثرپذیری شرکت های خودرویی از کاهش قیمت ارز به روند ارزبری تولیدات این مجموعه ها بستگی دارد، به گونه ای که برخی از شرکت ها همچون پارس خودرو به دلیل نوع محصولات تولیدی خود سهم ارزبری بالاتری نسبت به شرکت خودروسازی همچون سایپا دارد که بخش اعظمی از تولیدات آن به محصولات داخلی اختصاص می یابد.
      بررسی اثرات کاهش قیمت ارز بر صنایع گوناگون در زمره مسائلی است که شاید برای اغلب فعالان بازار سرمایه مطرح باشد.
      براساس گزارش بورس نیوز، یکی از صنایعی که به زعم برخی از تحلیلگران می تواند اثرات قابل توجهی را از افت قیمت ارز دریافت کند، گروه خودرو است.
      در همین ارتباط مدیر سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری سایپا در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: میزان اثرپذیری شرکت های خودرویی از کاهش قیمت ارز به روند ارزبری تولیدات این مجموعه ها بستگی دارد، به گونه ای که برخی از شرکت ها همچون پارس خودرو به دلیل نوع محصولات تولیدی خود سهم ارزبری بالاتری نسبت به شرکت خودروسازی همچون سایپا دارد که بخش اعظمی از تولیدات آن به محصولات داخلی اختصاص می یابد. بنابراین در خصوص بررسی میزان اثرات کاهش قیمت ارز باید به جزییات روند تولید خودروسازان نیز توجه کرد.
      علیخانی ادامه داد: اما با همه این اوصاف آنچه می تواند به عنوان اثرات اصلی ناشی از افت قیمت ارز در این صنعت مطرح شود، در وهله اول کاهش بهای تمام قطعات وارداتی است که از ارزبری بالایی برخوردار است.
      این اثر که می توان آن را به عنوان اثر مستقیم این امر دانست در حالی با کاهش قیمت ارز صورت می پذیرد که بهای تمام شده محصولات خودرویی به طور غیر مستقیم و با افت قیمت بسیاری از مواد مصرفی داخلی همچون فولاد نیز می تواند کاهش یابد. بنابراین مسلم است که در صورت تداوم روند کاهشی قیمت ارز، به هر حال شاهد کم شدن بهای تمام شده شرکتهای خودرویی خواهیم بود.
      وی پیرامون نرخ ارز مصرفی جهت تأمین قطعات مورد نیاز طی سال جاری گفت: در دولت قبلی به دلیل عدم تخصیص ارز مبادله ای به صنعت خودرو، بخش اعظمی از ارز مورد نیاز این گروه به قیمت بازار آزاد تأمین شده، حال آنکه باید دید دولت جدید تصمیمی در خصوص اختصاص ارز مبادلاتی به این گروه گرفته خواهد شد یا خیر.
      علیخانی با اشاره به ارتباط و پیوستگی میان روند کاهشی قیمت ارز و بهبود روابط بین المللی عنوان کرد: اگر بخواهیم با اندکی تأمل به چرایی سیر نزولی قیمت ارز بپردازیم، در می یابیم که بهبود روابط بین المللی و خوش بینی های شکل گرفته پیرامون آن یکی از مهمترین دلایل افت بهای ارز است. بنابراین با چنین نگاه مثبتی نسبت به بهبود روابط خارجی، بهتر شدن شرایط صنایع در زمینه صادرات و تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز از دیگر اثرات مثبتی است که می تواند موجب رشد سودآوری شرکت ها شود.
      وی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش بهای تمام شده تولیدات موجب پایین آمدن قیمت خودرو می شود یا خیر؟ اظهار داشت: با توجه به اینکه طی یک سال اخیر قیمت فروش خودرو با بهای تمام شده آن فاصله زیادی داشته و به عبارت بهتر قیمت تمام شده محصولات از قیمت فروش آنها بالاتر بوده، به نظر نمی رسد با افت بهای تمام شده آنها قیمت خودرو تغییر چندانی را تجربه کند.
      مدیر سرمایه گذاری های "وساپا" در خاتمه پیرامون حرکت صعودی قیمت سهام خودرویی ها نیز گفت: با وجود همه مطالب عنوان شده، به نظر می رسد رشد قیمت سهام این گروه به واسطه خوش بینی های شکل گرفته پیرامون صنعت خودرو باشد، چراکه هنوز شاهد تغییرات چندانی در صورت های مالی شرکت های این گروه و یا به عبارت بهتر رشد بنیادی سهام آنها نیستیم. از همین رو لازم است سرمایه گذاران نیز با توجه به اطلاعات مالی منتشر شده این شرکت ها در سامانه کدال به انتخاب سهام در این گروه دست بزنند.
      تمام ناتمام من با تو تمام ميشود...../:.Heart.:/

      نظر

      • Ali zahedi
        كاربر فعال
        • Sep 2012
        • 676

        #888
        از فردا گروه دارو سبز خواهند شد و بازدهى حداقل10 درصدى تا آخر هفته خواهند داشت
        تارگت كوتاه مدت به شرح زير است
        دجابر650
        داكسير 1800
        ديران 400
        دالبر 1030
        درازك 1700
        دكيمى 360

        نظر

        • negah
          عضو عادی
          • Apr 2012
          • 250

          #889
          در اصل توسط امیر303 پست شده است View Post
          تو هیچ کدوم بالای یک درصد نشدی؟!:D

          ایشون متوجه سوالتون نشدند
          /:.yead.:/
          [SIZE=4][COLOR=#008000]بعداز25سال ماهی فروشی چندوقتی است که دربورس ماهی گیری میکنم[/COLOR][/SIZE]

          نظر

          • شبندر
            عضو فعال
            • Sep 2012
            • 3598

            #890
            خريد
            بانكي : دي- سينا-پاسارگاد-ملت-انصار


            خودرويي : خاذين - خرينگ- خساپا- رايان - بعضي ها هم گيرم نيومد آخه بگو پسر خوب اين همه سهم خودرويي براي چه ميخري ،ميدونيد اينقدر خبرهاي شنيده شده خوبند كه از خريدن خودرويي ها سير نمي شم

            بزودي:

            خودرو 14000تومان خرداد 93
            خاور 400تومان آبان ماه
            رايان 900تومان آبان
            وساپا 729 تومان ..
            خاذين 450 تومان
            خساپا 500تومان
            خرينگ 400تومان
            و ...
            بهترين خبر براي خودرو اينه كه مسولان به اهميت صنعت خودرو پي بردند حتي مخبرين بنده گفتند كه امسال و سالهاي بعد اهميت خودرو از نفت هم بيشتر خواهد شد به همين خاطر قيمت نجومي خودرو يعني 14000تومان دست يافتني خواهد شد.
            دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

            نظر

            • جعفرزاده
              عضو فعال
              • Dec 2010
              • 5833

              #891
              چهارشنبه سهم شرکتهای (( خودرو - سایپا - خاور )) مشمول گره معاملاتی میشود.

              نظر

              • ali30
                عضو فعال
                • Aug 2013
                • 1940

                #892
                ۱۰۶۴۸۲ تاريخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲
                نسخه چاپي
                ارسال به دوستان

                کاهش ۲۵ درصدی صادرات خودروی اروپا به ایران در نیمه نخست ۲۰۱۳
                به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده از سوی یورو استات نشان می دهد اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال جاری میلادی 4 میلیون و 117 هزار یورو خودروی سواری به ایران صادر کرده است.

                صادرات خودروی سواری اروپا به ایران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 25 درصدی مواجه شده است. اتحادیه اروپا در ماه های ژانویه تا ژوئن سال 2012 بالغ بر 5 میلیون و 527 هزار یورو خودروی سواری به ایران صادر کرده بود.
                این آمار فقط صادرات مستقیم خودروی سواری اروپا به ایران را شامل می شود و به گفته کارشناسان رقم صادرات خودروی اروپا به ایران بسیار بیشتر از این رقم است که از طریق کشورهای ثالث انجام می شود. این آمار همچنین ارقام مربوط به صادرات قطعات خودرو به ایران برای مونتاژ را شامل نمی شود.
                صادرات خودروی سواری اروپا به ایران در سال 2012 با کاهش حدود 70 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به حدود 11 میلیون یورو رسید.
                آلمان عمده ترین صادرکننده خودرو به ایران شناخته شده است.
                تمام ناتمام من با تو تمام ميشود...../:.Heart.:/

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #893
                  کاهش پلکانی تعرفه واردات خودرو/ حذف رقابت با ادغام خودروسازان

                  رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه با ادغام خودروسازان رقابت از بین می رود درباره کاهش تعرفه واردات خودرو ،گفت: تعرفه واردات خودرو باید با برنامه و پلکانی کاهش یابد.

                  رضا رحمانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بحث های مطرح شده در خصوص ادغام خودروسازان تصریح کرد: تیراژ تولید خودرو و قیمت تمام شده بحث اصلی خودروسازان در دنیا است اما در خصوص ادغام خودروسازان این سوال مطرح است که کدام کشورها در ادغام شرکت های خودروسازی موفق بوده اند.

                  نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از کشورها نسبت به اقتصادی کردن تولید خود اقدام کرده اند، گفت: البته به جای اینکه حدود 35 خودروساز داشته باشیم باید دو الی سه خودروساز برای افزایش رقابت بین خودروسازان در کشور فعالیت کنند.

                  این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: لازمه رقابت وجود حداقل دو الی سه خودروساز در داخل کشور است.

                  رحمانی ادامه داد: با توجه به اینکه تولید اقتصادی و کاهش هزینه ها مهم است، اما رقابت نیز یک اصل مهم تلقی می شود که با وجود چند واحد امکان پذیر است نه یک واحد.

                  وی درباره کاهش تعرفه واردات خودرو گفت: کاهش به یکباره تعرفه واردات خودرو به صلاح نیست بلکه تعرفه ها باید با برنامه کاهش یابد.

                  این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه هیچ کجای دنیا بازارهای مهم خود را به راحتی در اختیار دیگران نمی گذارند، تاکید کرد: کاهش تعرفه تا یک حد معقول و با برنامه به طوری که منجر به بهسازی خودروسازی صنایع و افزایش کیفیت شود قابل قبول است اما اگر تعرفه واردات صفر شود خودروهای چینی به کشور وارد می شوند و بی کیفیت تر از خودروهای داخلی است.

                  تولید 12میلیون تنی فولاد ایران در صد واحد

                  رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه در صنعت فولاد نیز بیش از صد تولید واحد فولاد داریم اما کره جنوبی با 55 میلیون تن تولید فولاد تنها سه واحد فولاد دارد، ادامه داد: این در حالی است که در تولید فولاد در ایران سالانه 12 تا 13 میلیون تن است اما حدود صد واحد تولیدی داریم./
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • ali20
                    عضو عادی
                    • Aug 2011
                    • 73

                    #894
                    اثرات لغو تحریم صنعت خودرو بر خودروسازان داخلی
                    » سرویس: اقتصادي - خودرو
                    کد خبر: 92070100031
                    دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۹
                    6-95.jpg

                    یک کارشناس صنعت خودرو با محتمل دانستن رفع قریبالوقوع تحریم صنعت خودرو، اثرات این موضوع بر فعالیت شرکتهای خودروسازی را بیان کرد.

                    شهرام آزادی - عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی - در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: شرایط فعلی نشان میدهد که مذاکرات در روزهای آینده مثبت بوده و دو طرف خواستار تعامل با یکدیگر هستند.

                    نظر

                    • کیوان
                      ستاره دار (1)
                      • Jun 2011
                      • 5095

                      #895
                      در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                      کاهش پلکانی تعرفه واردات خودرو/ حذف رقابت با ادغام خودروسازان
                      ...[/SIZE]
                      این کاهش پلکانی تعرفه واردات خودرو همون مطلبی بود که پارسال گفتم و منتظرش بودم.../:.smilingsmiley.:/
                      ما را به چوب و رخت شبانی فریفته اند ، این گرگ سالهاست که با گله آشناست

                      نظر

                      • محمد 66
                        عضو فعال
                        • Mar 2011
                        • 2938

                        #896
                        شاخص گروه خودرو سقف قبلی را شکست .

                        نظر

                        • شبندر
                          عضو فعال
                          • Sep 2012
                          • 3598

                          #897
                          با حجم عرضه هايي كه امروز انجام شد فردا عرضه اي وجود نداره بنابراين كل گروه خودرويي مثبت مثبت خواهد بودالبته يه خبر ناموثق وجود دارد كه فردا يا پنج شنبه كاملا روشن خواهد شد نمي دونم شايد امروز به خاطر اون خبر بازار خودرو عرضه هاش زياد شد(چون موثق نيست فعلا نميگم)
                          آخرین ویرایش توسط شبندر؛ 2013/09/24, 12:17.
                          دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #898
                            کاهش ۳تا ۱۵ میلیونی قیمت خودروهای خارجی+جدول قیمت خودروهای داخلی

                            خبرگزاری تسنیم:طی روزهای اخیر کاهش نرخ دلار قیمت خودروهای خارجی را با کاهش ۳ تا ۱۵ میلیون تومانی روبه رو کرده است.


                            به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قیمت دلار از هفته گذشته تاکنون همچنان نوسان قیمت را تجربه می کند و هم راستای خود تأثیراتی را بر سایر بازارهای خریدو فروش کالا در سطح کشور از جمله خودرو گذاشته است به نحوی که از هفته گذشته تا کنون برخی از خودروهای خارجی با کاهش قیمت 3 تا 15 میلیون تومانی مواجه بوده اند البته این امر در خودروهای گران قیمت تا 30 میلیون هم پیش رفته است.
                            در شرایط فعلی فروشندگان خودروهای خارجی تمایل بیشتری در فروش محصولات خود حتی زیر قیمت تعیین شده دارند تا حدامکان از افزایش ضرردهی خود در راستای کاهش نرخ دلار بکاهند.
                            در این میان برخلاف پیش بینی مسئولان در کاهش قیمت انواع خودروهای داخلی همچنان تغییر قیمت مطلوبی در این بازار به وجود نیامده است و کمتر فردی تمایل به خرید اتومبیل در شرایط فعلی دارد . خودروسازان نیز در این شرایط با محدودیت در عرضه محصولات خود نقش مؤثری را بر ایجاد موانع کاهش قیمت خودرو ایفاء می کنند.
                            قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار امروز به شرح زیر است:
                            نوع خودرو قیمت در بازار
                            پژو 206 تیپ 2 35 میلیون تومان
                            پژو 405 دوگانه سوز 27میلیون و 200 هزار تومان
                            پژو 207 دنده ای 27 میلیون تومان
                            پراید 111 17 میلیون و 300 هزار تومان
                            پراید131 16 میلیون و 500 هزار تومان
                            تندر90 E1 32 میلیون تومان
                            پژو 405 27 میلیون و 500 هزار تومان
                            تیبا 20 میلیون تومان
                            سمندLxدو گانه سوز 28 میلیون و 200 هزار تومان
                            پژو 206 اس.دی V9 52 میلیون تومان
                            پژو 206 اس.دی V8 38 میلیون تومان
                            پژو پارس سال 35 میلیون تومان
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • ali8922
                              عضو عادی
                              • Jul 2013
                              • 176

                              #899
                              دیدار روحانی و اولاند تامل برانگیز است...
                              پژو !
                              رنو!
                              اوضاع بد این دوشرکت واخراج کارگران فرانسوی و...
                              بازار بزرگ و از دست رفته ایران و خاورمیانه...
                              ایران خودرو!
                              سایپا!
                              احیای تولید و کاهش بیکاری...
                              دولت تدبیر و امید...
                              قلب من از صدای تو چه عاشقانه کوک شد

                              نظر

                              • ایرج اکبری
                                عضو فعال
                                • Dec 2011
                                • 10934

                                #900
                                لغو تحریم هزینههای تولید خودرو را کاهش میدهد

                                » سرویس: اقتصادي - خودرو
                                سهشنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۱
                                عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران با استقبال از احتمال لغو تحریم صنعت خودرو از کاهش هزینههای تولید خودرو در صورت تحقق این موضوع خبر داد.


                                ساسان قربانی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تحریم صنعت خودرو محدودیتهایی را در همکاری قطعهسازان با شرکای خارجیشان ایجاد کرده است.


                                وی با بیان اینکه تعدادی از قطعهسازان محصولاتشان را تحت لیسانس یا با مشارکت قطعهسازان معتبر خارجی تولید میکنند، خاطرنشان کرد: تحریم صنعت خودرو مشکلاتی را در همکاریهای دوجانبه این شرکتها ایجاد کرده است.


                                عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران ادامه داد: البته قطعهسازان راهکارهایی را برای دور زدن این تحریم و ادامه همکاریها یافتهاند اما این راهکارها باعث افزایش هزینههای تامین مواد اولیه و تولید قطعات شده است.


                                وی افزود: بنابراین لغو تحریم صنعت خودرو موجب کاهش زمان و همچنین هزینههای تامین قطعات خواهد شد که این موضوع نیز به نوبه خود کاهش هزینهها و قیمت تمام شده تولید خودرو در کشور را به دنبال خواهد داشت.


                                قربانی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات با ارزش و تدابیر دولت جدید، احتمال لغو تحریم صنعت خودرو در مذاکرات آتی افزایش یافته است که امیدواریم به موازات تحقق این امر شرایط نقل و انتقال ارز و کالا به کشور نیز تسهیل شود.


                                وی افزود: روند فعلی روندی بسیار مثبت و امیدبخش بوده و علاوه بر قطعهسازان و خودروسازان تمام صنعتگران کشور نیز امید زیادی به نتیجه اقدامات دولت تدبیر و امید دارند.


                                عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران تصریح کرد: در صورت لغو تحریم صنعت خودرو نتایج مثبت آن در زمینه کاهش هزینههای تولید در دو سه ماه آینده نمایان خواهد شد.
                                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X