اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #1636
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    بازگشت دوباره بنز به ایران

    گروه خودرو – شرکت آلمانی بنز نیز این روزها در دسته خودروسازانی قرار گرفته که نسبت به حضور دوباره در ایران ابراز تمایل کرده است. این شرکت که پیش‌تر با ایران‌خودرو دیزل همکاری می‌کرد در سال 89 و قبل از وضع تحریم‌های رسمی علیه صنعت خودرو کشورمان، از همکاری با این شرکت تابعه ایران‌خودرو دست کشید، این در حالی است که بازار خودروی کشورمان طی این سال‌ها همچنان شاهد حضور مدل‌های متفاوت و به روز بنز بوده است.
    بر این اساس طی دو سال گذشته در سخت ترین روزهای تحریم به‌خصوص تحریم رسمی صنعت خودرو کشورمان شاهد ورود هزاران دستگاه خودرو بنز سواري آن هم با مجوز خاص به ایران بودیم؛ اما هم‌اکنون با لغو تحریم صنعت خودرو این شرکت خودروساز آلمانی بار دیگر نسبت به حضور دوباره در ایران و ادامه همكاري با شركاي خود ابراز تمایل کرده است. هاشم یکه‌زارع مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو در حاشیه افتتاح دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو، ضمن اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر مذاکرات گسترده‌ای با خودروسازان خارجی برای توسعه‌ همکاری‌ها و تولید خودروهای جدید در ایران داشته‌ایم تاکید کرده ‌که مذاکراتی نیز با خودروساز آلمانی برای تولید خودروهای سواری و دیزلی این شرکت در ایران صورت گرفته است.
    شرکت بنز پیش از این نمایندگی رسمی با عنوان ستاره ایران داشت که چندی پیش مدیرعامل این شرکت از مذاکره اولیه برای تولید محصولات بنز در ایران خبر داده بود، وی با اشاره به اینکه خط تولید برخی از محصولات بنز در ایران وجود دارد تاکید کرده بود که در صورت توافق، امکان استفاده مجدد از این خطوط فراهم می‌شود.
    پیش از تحریم‌ها و فعالیت این شرکت آلمانی در کشورمان، ایران به عنوان پایگاه تولید محصولات بنز در کلاس E در خاورمیانه شناخته می‌شد حال آنكه با اعمال تحریم‌ها تولید این محصولات متوقف شده است. به گفته مدیرعامل ستاره ایران در حال حاضر هیچ کشوری جایگزین ایران در این زمینه نشده و انحصار تولید محصولات بنز در کلاس E در خاورمیانه، همچنان در دست ایران است.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • مخبرالدوله
      عضو فعال
      • May 2012
      • 5228

      #1637
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      زامیاد میتونه در طرح جدید معاملات رشد خوبی داشته باشه...

      مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

      نظر

      • zafar3000
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 1243

        #1638
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        شرکت ..........فروش 9 ماهه(میلیارد تومان)......................ارزش بازار (میلیارد تومان)...................................سود(ضرر) عملیاتی 9 ماهه به تومان ....رتبه سود عملیاتی
        خودرو .........................5 هزار میلیارد ..........................................3 هزار میلیارد .................................................. ...................31 تومان ................................7
        سایپا.........................2.4 هزار میلیارد تومان ..............................1.9 هزار میلیارد .................................................. ...........(3تومان ضرر)
        خپارس .......................726 .................................................. ..........355..................................... .......................................(42)
        زامیاد .......................586........................ .......................................352........ .................................................. ..................11 .......................................12
        خاور .......................277........................ ........................................275....... .................................................. .....................(10)
        خمحرکه........................166................. ...............................................125 .................................................. .........................6.6 ......................................15
        خپویش......................130.................... ...........................................323.... .................................................. .....................224.5 .......................................1
        خرینگ.......................119................... ...............................................55. .................................................. .....................36.4......................... ....................6
        ختراک ....................117........................... ....................................47.3.......... .................................................. ........22.2 ..............................................10
        خکاوه ........................105....................... ........................................196....... .................................................. ...............(50)
        خاذین..........................100................ ...........................................35..... .................................................. .................42.5 .................................................3
        خشرق.......................91..................... ..........................................46...... .................................................. ................38.4 .............................................5
        خموتور.........................80.6............... .......................................61.3....... .................................................. .................(17)
        ختور.................................59........... .................................................. 40................................................ ...........................(28)
        خچرخش.......................42.................... ........................................50........ .................................................. .............7.8 .................................................. 14
        خکمک.........................41.6................. .......................................20......... .................................................. .............28.3 .................................................. ..8
        خاهن............................40.2.............. ..........................................51.5.... .................................................. ................40.4 .................................................. ..4
        خمحور........................35................... .............................................108.. .................................................. ................(1)
        خفنر..........................20.................. ............................................8.3... .................................................. ....................23 .................................................. 9
        خزر...........................15.6................ .........................................23.5..... .................................................. ......................2.3 ................................................16
        خریخت............................10.3............. ...........................................11.6... .................................................. ................(43.5)
        خنصیر...........................8.3............... .........................................31.7..... .................................................. .................21.9 ..............................................11
        خلنت...............................6.4............ ..........................................35.5.... .................................................. ....................8.3 ...............................................13
        خفناور.................................4.......... ..............................................6.4. .................................................. ...................73 ...............................................2
        آخرین ویرایش توسط zafar3000؛ 2014/02/15, 08:56.

        نظر

        • rajabnejad
          عضو فعال
          • Jan 2012
          • 4331

          #1639
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          کاهش تعرفه واردات خودرو و اعمال سیاست‌های حمایتی



          یک کارشناس صنعت خودرو گفت: همزمان با کاهش تعرفه واردات خودرو، سیاست‌های حمایت از تولید داخلی نیز اجرا شود.

          شهرام آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: به طور کلی حذف تعرفه واردات خودرو موجب رقابتی شدن بازار خواهد شد.

          وی با بیان این‌که با این حال کاهش تعرفه باید در کنار اعمال سیاست‌های حمایتی از تولید داخل صورت گیرد، خاطرنشان کرد:‌ صنعت خودرو هم اکنون در شرایط مناسبی قرار ندارد و باید برای خروج از وضعیت فعلی به این صنعت کمک شود.

          این کارشناس ادامه داد:‌ هم اکنون خودروسازان با کمبود شدید منابع مالی مواجه هستند و به همین دلیل نمی‌توانند تیراژ تولید محصولات خود را افزایش دهند.

          آزادی افزود: علاوه بر آن شرایط ناشی از مشکلات خارجی از جمله نقل و انتقال ارز، مشکلاتی را در زمینه واردات قطعات و تولید خودروها ایجاد کرده است.

          وی با بیان این‌که با وجود باقیماندن چنین مشکلاتی کاهش تعرفه واردات به تنهایی پاسخگو نخواهد بود، تصریح کرد: کاهش تعرفه در شرایطی باعث ارتقای صنعت داخلی خواهد شد که با اعمال سیاست‌های حمایتی این صنعت از مشکلات فعلی خارج شود.
          هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

          نظر

          • ایرج اکبری
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 10934

            #1640
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            تولید خودرو تا پایان امسال به 850 هزار دستگاه می رسد
            سمنان - ایرنا - معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به ایجاد ثبات در تولید روزانه خودرو در کشور گفت: تولید خودرو تا پایان امسال به 850 هزار دستگاه خواهد رسید.
            تولید خودرو تا پایان امسال به 850 هزار دستگاه می رسد
            ˈمحسن صالحی نیاˈ روز شنبه در آیین افتتاح طرح توسعه کارخانه ˈپارمیداˈ سمنان سازنده نوارهای لاستیکی خودرو در شهرک صنعتی این شهر افزود: پس از استقرار دولت یازدهم شرایط تولید در صنعت خودروسازی به سمت بهبود پیش رفته و شرایط مطلوبی دارد.

            وی با تاکید بر اینکه با هدف های پیش بینی شده فاصله داریم، گفت: هدف اصلی در سال آینده رسیدن به تولید یک میلیون و 100 هزار دستگاه خودرو در کشور است.

            وی افزود: با توجه به برنامه ها برای جایگزینی خودروهای فرسوده و کسب بازارهای صادراتی، باید ظرفیت تولید و بهره برداری در واحدهای خودروسازی را افزایش دهیم.

            وی با اشاره به ارزش افزوده ، اشتغال و تولید بالای صنعت خودرو رفع مشکلات واحدهای قطعه سازی و تامین نقدینگی برای سرمایه در گردش این واحدها را از برنامه های این وزارتخانه برشمرد.

            معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت سمنان را از استانهای با رشد بالا در صنعت قطعه سازی دانست و گفت: واحدهای قطعه سازی در این استان رشد و توسعه خوبی داشتند و مشکلات این واحدها امروز بررسی و برای رفع آن تلاش می شود.ک/2
            كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

            نظر

            • zafar3000
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 1243

              #1641
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              دیده ام کسانی که نقدند و مترصد خرید از گروه پیشرو آینده یعنی خودرو
              دایم در حال بوق و کرنا زدن معکوس هستند که خودرویی ها حبابند و سازمان بورس معتقد به حباب
              از نظر من باید درب بورسی را که صنعتی را با اشتغال زایی فراوان و ایجاد ارزش افزوده بالا را در قیمتها 200 و 300 تومان حباب بداند را گل گرفت
              خدایی آدم می ماند به بعضی از اینگونه آیدی ها چه بگوید که مشغول خالی کردن دل سهامداران خودرویی هستند
              اگر سهمی که ارزش بازارش 1 است و ارزش ذاتیش 10 حباب است پس وای به حال بقیه بازار
              اگر نظر بر پی به ای دارند که امیدوارم اینقدر سواد داشته باشند که بدانند با یک تغییر حساب و کتاب فروش و هزینه این شرکتها توانایی شناسایی سود بالایی دارند
              آیا سال قبل همین حضرات شپاکسا را حباب نمی دانستند یا غبهشهر یا دارویی ها و یا ........
              دیدگاه اشتباه باعث مسیر اشتباه می شود
              شاید به زور بتوانند قیمت سهام را پایین بیاورند اما در بلند مدت قطعا این شرکتها با مدیریت صحیح سود آوری بسیار عالی از خود به نمایش خواهند گذاشت

              کلام آخر
              کلام مدیر مالی یکی از قطعه سازان :
              ایشان ابتدا در کلامشان جوری صحبت می کرد که این شرکت مورد نظر مشکل داردو مرا تشویق به فروش، اما بعد که متوجه شد من با اشراف کامل بر صورتهای مالی سهام شرکت را خریده ام و سهامدار خواهم ماند مثالی زد و گفت اولا سهم 200 و 300 تومان ترس ندارد و همچنین گفت دوستی داشته اند که سهمی 100 تومانی را خریده و در عرض 2 تا 3 سال هر سهم را بالای 1000 تومان فروخته است
              و افزود شرکتهای قطعه ساز به سمت ارزش ذاتیشان توسط سهامداران عمده شان خواهند رفت
              شاد باشید

              نظر

              • جعفرزاده
                عضو فعال
                • Dec 2010
                • 5833

                #1642
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                برنامه سال آينده توليد خودرو

                ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که به شهرک صنعتی سمنان نو کرده است با اشاره به ایجاد ثبات تولید روزانه خودرو در کشور گفت: تولید خودرو تا پایان امسال به 850 هزار دستگاه خواهد رسید.
                محسن صالحی نیا در این رابطه افزود: پس از استقرار دولت یازدهم شرایط تولید در صنعت خودروسازی به سمت بهبود پیش رفته و شرایط مطلوبی دارد.
                وی با تاکید بر اینکه با هدف‌های پیش‌بینی شده فاصله داریم، گفت: هدف اصلی در سال آینده رسیدن به تولید یک میلیون و 100 هزار دستگاه خودرو در کشور است.
                وی افزود: با توجه به برنامه‌ها برای جایگزینی خودروهای فرسوده و کسب بازارهای صادراتی، باید ظرفیت تولید و بهره‌برداری در واحدهای خودروسازی را افزایش دهیم.
                وی با اشاره به ارزش افزوده، اشتغال و تولید بالای صنعت خودرو، رفع مشکلات واحدهای قطعه‌سازی و تامین نقدینگی برای سرمایه در گردش این واحدها را از برنامه‌های این وزارتخانه برشمرد.
                معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت سمنان را از استان‌های با رشد بالا در صنعت قطعه‌سازی دانست و گفت: واحدهای قطعه‌سازی در این استان رشد و توسعه خوبی داشتند و مشکلات این واحدها بررسی و برای رفع آن تلاش می‌شود.

                نظر

                • نجاT...
                  عضو فعال
                  • Dec 2013
                  • 2639

                  #1643
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  مديرعامل ايران‌خودرو عنوان کرد:
                  فرانسوي‌ها شرايط ايران را پذيرفتند


                  مديرعامل ايران‌خودرو در ادامه نشست خبري خود به مذاکرات اين شرکت با خارجي‌ها اشاره کرد و گفت که در ماه‌هاي اخير مذاکرات گسترده‌اي با خودروسازان خارجي براي توسعه‌ همکاري‌ها و توليد خودروهاي جديد در ايران، انجام شده است.
                  يکه‌زارع اگرچه در طول صحبت‌هايش مستقيما نام هيچ شرکتي را به زبان نياورد، اما با توجه به فکت‌هايي که مي‌داد، مشخص بود منظورش از مذاکره با خودروسازان خارجي، بيشتر رنو و پژوي فرانسه است.
                  وي در مورد وضع همکاري با خودروسازان فرانسوي تاکيد کرد: همان شرکتي که در حال حاضر در سکوت بيشتري به سر مي‌برد شايد به يکي از پرکارترين شرکت‌ها در ايران تبديل شود.
                  يکه‌زارع با بيان اينکه مذاکرات با اين شرکت طي 10 روز آينده نهايي خواهد شد، تاکيد کرد: شرکت موردنظر پيش‌تر رغبتي براي سرمايه‌گذاري در ايران نداشت، اما در مذاکراتي که با يکديگر داشتيم، آنها تقريبا به انجام سرمايه‌گذاري رضايت دادند و قرار است طي 10 روز آينده، مسائل مربوط به نحوه سرمايه‌گذاري در ايران و چگونگي ورود آنها به بازار کشور، نهايي شود.
                  به گفته مديرعامل ايران‌خودرو، شرکت فرانسوي موردنظر، 23 درصد فروشش در بازار ايران بود و از همين رو وقتي ايران را ترک کرد، مشکلات زيادي براي آن در فرانسه ايجاد شد؛ بنابراين با توجه به واقعيات موجود، اين شرکت بايد متفاوت با گذشته عمل کند.
                  با توجه به اظهارات مديرعامل ايران‌خودرو، مشخص است که منظور وي از «خودروساز فرانسوي» شرکت پژو است و ظاهرا پژويي‌ها شرايط کلي ايران‌خودرو را براي حضور دوباره در بازار کشور، پذيرفته‌اند. همچنين آن طور که مديرعامل ايران‌خودرو عنوان کرد، در مذاکره با ديگر شرکت‌ فرانسوي (رنو) نيز مقرر شده محصولي جديد از اين خودروساز در ايران به توليد برسد و در پي آن ايران‌خودرو مي‌تواند روي پلت‌فرم مربوطه يک محصول شاسي‌بلند و يک محصول سدان به صورت مشترک طراحي و توليد کند.
                  علاوه‌بر اين قرار شده که اين دو محصول جديد، هم در ايران و هم در زنجيره جهاني خودروساز فرانسوي عرضه شود. يکه‌زارع در عين حالي که تلويحا از حضور توامان رنو و پژو در ايران صحبت به ميان آورد، تاکيد کرد که 10 سال پيش بايد به جاي رنو، خودروساز ديگري به ايران مي‌آمد.


                  انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                  نظر

                  • نجاT...
                    عضو فعال
                    • Dec 2013
                    • 2639

                    #1644
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    شروط مجلس برای بنز، پژو و رنو


                    در روزهای ابتدای اسفندماه به صورت سنتی بازار خودروی کشور رونق می گیرد. همین رونق نسبی می تواند مقدمات رشد قیمت خودرو را فراهم آورد...


                    این اتفاق درحالی رخ می دهد که هنوز شورای رقابت و خودروسازان به توافق نهایی در مورد قیمت گذاری خودرو نرسیده اند.


                    از سوی دیگر مدیران خودروسازی اعلام کرده اند، بزودی همکاری خود با شرکای بین المللی شان را از سر می گیرند. حتی مدیران ارشد ایران خودرو و ساپیا نیز این خبر را تایید کرده اند.
                    همزمان خریداران بازار خودرو و همچنین شورای رقابت بشدت نگران شیوه قیمت گذاری خودروهای داخلی شده اند.


                    در همین حال الله وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت صنعت خودرو به خبرآنلاین گفت: هر سال در ماه‌های نزدیک به عید نوروز، تقاضای خودرو افزایش می‌یابد و این احتمال وجود دارد که در ماه‌های آینده، ما با افزایش قیمت خودرو در بازار مواجه شویم که البته این افزایش قیمت، ناشی از یک مناسبت است و خودروسازان حق ندارند وجه اضافی از مردم بگیرند. البته با توجه به اینکه فضای مذاکرات ژنو مثبت است و این فضای مثبت بر اقتصاد کشورمان سایه انداخته، این احتمال وجود دارد که فضا برای همکاری خودروسازان داخلی با شرکت‌های خارجی فراهم شود و این عاملی خواهد بود برای اینکه قیمت خودرو کاهش پیدا کند و کیفیت محصولات افزایش یابد.


                    وی ادامه داد: در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در جلساتی که با وزیر صنایع و معاونان ایشان داشتیم در زمینه همکاری شرکت‌های خارجی یا به عبارت بهتر خودروسازان خارجی با خودروسازان داخلی نظراتمان را گفتیم و ان شاءالله در آینده در جلسه‌ای با حضور خودروسازان به آن‌ها نیز اعلام می‌کنیم که شرایطی برای همکاری ما و خارجی‏ها در صنعت خودرو وجود دارد.


                    وی بیان داشت: در واقع هر خودروساز داخلی که بخواهد با خودرو ساز خارجی به هر نحوی همکاری کند باید دو شرط مهم را مد نظر داشته باشد. شرط اول اینکه نباید بازار خودروی داخلی را بطور کامل در اختیار خارجی قرار داد و فرصت تولید و صادرات را از تولید کننده داخلی گرفت. ما نباید امکان صادرات خودرو به کشور‌های منطقه را به خارجی‏ها بسپاریم. دست کم در منطقه باید بازار خودرو را در اختیار داشته باشیم و این امکان را داشته باشیم که در عین همکاری با این خودرو ساز‌ها، هم بازار داخلی و هم امکان صادارت در منطقه را برای خودمان نگه داریم. در این شرایط می‌توانیم خودروهایی با کیفیت خوب تولید کنیم که در منطقه با خودروهای دیگر کشور‌ها توانایی رقابت داشته باشد.


                    این عضو کمیسیون صنایع بیان داشت: شرط دوم این است که هرگونه همکاری با خودروسازان خارجی همراه با انتقال دانش و تکنولوژی باشد نه اینکه این‌ها خط تولید خودروهای از رده خارجِ خودشان را به ایران بیاورند و برای مصرف داخلی ما راه بیندازند. این‌ها باید خودروهای استاندارد و به روزشان را هم عرضه کنند که از نظر مصرف سوخت و کارایی و کیفیت با استاندارهای روز دنیا همخوانی داشته باشد و مناسب برای استفاده مردم باشد. این دو شرط باید رعایت شود.


                    وی تاکید کرد: ما در این زمینه نقطه نظراتمان را به وزیر و معاونانش از طریق کمیسیون اعمال کردیم و احتمالا جلساتی با تولید کنندگان خواهیم داشت و این نظرات را خواهیم گفت. البته خودروسازی در کشور ما نیاز به اصلاح ساختاری بطور اساسی دارد. به این دلیل که خودروساز ما نه کاملا دولتی است و نه کاملا خصوصی. صنعت خودروسازی ما چیزی بین این خصوصی و دولتی است و البته تمام آن تحت نظارت دولت است. در این شرایط این صنعت نه توانسته به رشد و توسعه‌ای که از آن توقع می‌رود برسد، و نه توانسته جوابگوی نیازهای واقعی مردم باشد، هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت. این ساختاری که در حاضر به این بخش حاکم است ساختار درستی نیست.


                    این عضو کمیسیون صنایع ادامه داد: یا باید بطور کامل دولتی باشد، و یا بطور کامل خصوصی که البته ما دولتی آن را تجربه کردیم و چنگی به دل نزده. این صنعت باید به صورت خصوصی اداره شود تا سرمایه گذاری که هزینه و فایده برای او بسیار مهم است و بطور قطع دنبال رقابت با تولیدات دیگر است، برود دنبال تولید محصول با کیفیت‌ بالاتر تا با رقبای داخلی و خارجی‌اش قابل مقایسه باشد. در این شرایط فضای اقتصادی مناسبی ایجاد خواهد شد، هم در زمینه قیمت و هم در زمینه کیفیت کالا. اما در این شرایطی که خودروسازی نیمه خصوصی است و متولی واقعی هم دولت است و بازار داخلی هم به تناسب آن در انحصار دولت است، این صنعت تنبل شده و از چالاکی لازم برخوردار نیست. درحالیکه ما از صنعت خودروسازی که سه چهار دهه در کشور ما سابقه دارد توقع داریم که به رشد و توسعه‌ای بیشتر از آنچه درحال حاضر دارد، رسیده باشد.


                    او تاکید کرد: در دولت باید به این مسئله پرداخته شود که صنعت خودروسازی یا خصوصیِ کامل شود و یا دولتیِ کامل. در غیر اینصورت ما دوباره معضلات گذشته را در صنعت خودروسازی تجربه خواهیم کرد و رکودی که در این صنعت هست، باز ادامه پیدا خواهد کرد و نمی‌تواند آنطور که شایسته است، جوابگوی نیازهای داخلی و مصرف مردم کشور باشد. علی رغم اینکه ما در نقطه شروع مثل رقبای دیگرمان بودیم اما در حال حاضر پیشرفتی نداشته‌ایم و توان رقابت با آن‌ها را نداریم. بنابراین پایان دادن به این رکود، نیازمند اتخاذ تصمیم‌های جدید در حوزه صنعت خودروسازی و اصلاح ساختاری است.


                    هنوز اطلاعات دقیقی از نحو همکاری خودروسازان خارجی با شرکای ایرانیشان منتشر نشده است ولی به نظر می رسد حداقل سه خودرو ساز پژو، رنو و بنز بزودی فعالیت های رسمی خود در ایران را از سرگیرند.
                    انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #1645
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      طراحی پلت فرم جدید خودرو در ایران توسط 3 کشور اروپایی


                      رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو از حضور کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه برای طراحی و اجرای پلت فرم جدید خودرو در ایران خبرداد و گفت: طرح نهایی ظرف دو هفته آینده به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال می شود.

                      به گزارش خبرنگار مهر، گلوردی گلستانی در همایش انجمن قطعه سازان گفت: تلاش قطعه سازان کشور این است که پلت فرمی استاندارد برای تولید خودروهای جدید در کشور طراحی کنند تا بر اساس آن، علاوه بر توجه به کیفیت، قیمت خودرو نیز وضعیت بهتری پیدا کند.
                      رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو افزود: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با طرح اولیه این پلت فرم موافقت کرده است و با س شرکت بزرگ از کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه نیز برای طراحی و اجرای این پلت فرم مذاکراتی صورت گرفته است که مقرر شده این سه شرکت که از طراحان حرفه ای دنیا در زمینه خودرو هستند، این طرح را عملیاتی کنند.
                      وی تصریح کرد: این طرح ظرف دو هفته آینده تقدیم وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد شد؛ این در شرایطی است که وقتی قطعه سازان در طراحی پلت فرم مشارکت داده نشوند، نتیجه این می شود که برخی شرکتهای قطعه ساز که صاحب صلاحیت نیستند، وارد عمل شده و به ساخت قطعات می پردازند که ممکن است از لحاظ کیفی کار مناسبی تحویل داده نشود.
                      به گفته گلستانی، اگرچه خودروسازان بزرگ دنیا برای کار با ایران اعلام آمادگی کرده اند، اما باید به این نکته توجه داشت که تا زمانی که کانال بانکی باز نشود و تحریم بانک از میان برداشته نشود، اقدام عملیاتی صورت نمی گیرد.
                      وی به وعده های صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور دولت دهم برای حل بحران قطعه سازان اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه این وعده ها عملیاتی نشد؛ در حالیکه همواره دولت ها تلاش دارند تا برای صنعت خودروی خود حامی باشند و مشکلات آن را در زمان بحران حل کنند.
                      گلستانی ادامه داد: علاوه بر اینکه این وعده ها عملیاتی نشد، از زمانی که شورای رقابت وارد عرصه قیمت گذاری خودرو شد، کاهش قابل توجهی در ظرفیت تولید شکل گرفت و وضعیت خودروسازان را به لحاظ مالی بدتر کرد.
                      وی به دولت پیشنهاد داد که اگر مطالبات قطعه سازان را به موقع پرداخت نمی کند، همچون سودهای بانکی که خودروسازان بابت دریافت وام به بانکها می پردازند، برای قطعه سازان نیز مابه التفاوت این دیرکرد لحاظ شود.


                      هدفگذاری تولید یک میلیون و سیصد هزار دستگاه خودرو در سال 93


                      همچنین در ادامه این همایش، محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو نیز از اهتمام وزیر صنعت، معدن و تجارت در حمایت از صنعت خودرو کشور خبرداد و گفت: خوشبختانه دولت یازدهم گام های مناسبی را در زمینه مقررات زدایی برداشته است که آثار مثبتی را در اقتصاد کشور داشته است.

                      وی افزود: جلسات شورای سیاستگذاری خودرو به طور منظم با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود که در آن، مسائل بی پرده مطرح می شود تا بتوان مشکلات صنعت خودروی کشور را حل و فصل کرد.
                      به گفته نجفی منش، وزارت صنعت، معدن و تجارت هدفگذاری کرده است تا تولید خودرو در سال آینده به یک میلیون و سیصد دستگاه برسد که البته تولید یک میلیون و صد تا یک میلیون و سیصد هزار دستگاه مدنظر قرار گرفته است، اما رویکرد رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران این است که بتوان یک میلیون و سیصد هزار دستگاه خودرو در سال آینده تولید کرد.
                      وی اظهار داشت: به این ترتیب، بخشی از ظرفیت خالی کنونی قطعه سازان پر خواهد شد.
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • amirabbas2011
                        عضو فعال
                        • Nov 2013
                        • 651

                        #1646
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        علی لو در گفتگو با خانه ملت: ۷ دقیقه پیش
                        تعرفه واردات خودروتادو سال آینده صفرمی‌شود/اصلاح نسخه‌های غلط صنعت خودرو


                        عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که باید برنامه ای برای کیفی سازی و مقاوم سازی صنعت خودرو تدوین و ارائه شود گفت: تعرفه واردات خودرو طی برنامه ای به صورت شیبدار تا دو سال آینده به صفر می شود.
                        علی علی لو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ارائه طرح کاهش 15 درصدی توسط شورای رقابت اظهار کرد: در شرایط فعلی به دنبال برنامه استراتژیک هستیم تا صنعت خودرو بتواند در بازار های جهانی حضور پررنگی داشته باشد تا در نیمه سال 93 این صنعت به جایی برسد که ضمن ارتقاء کیفیت محصولات تولید شده در بازارهای داخلی بتواند با رقبای خارجی رقابت کند.نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیاده سازی طرح تحول صنعت خودرو کشور گفت: ممکن است این کار بین یک سال تا یک سال و نیم طول بکشد.وی ادامه داد: تا زمانی که صنعت خودرو کشور نتواند در بازار های جهانی با خوروسازان خارجی رقابت کند کاهش تعرفه واردات خودرو بیش از 45 درصد امکان پذیر نیست و باعث می شود تا ضریب ریسک صنعت خودرو افزایش پیدا کند و این امر صنعت خوردو کشور را تا آستانه ورشکستکی برساند.علی لو بر استقلال و قوام صنعت خودرو کشور تاکید کرد و افزود: باید تدابیری جهت ایجاد قابلیت رقابتی شدن صنعت خودرو دربازار های جهانی اندیشیده شود که این یک امر ضروری است و از طرف دیگر شرایطی برای خودروسازان داخلی ایجاد کنیم تا بتوانند در یک میدان واقعی که همان بازار های خارجی است بتوانند با رقبای خود رقابت کنند.وی گفت: باید در یک دوره زمانی مشخص برنامه‌ها در رابطه با تحول صنعت خودرو کشور تدوین و پیاده سازی شود.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این که تعرفه واردات خودرو سه سال قبل در کشور 90 درصد بوده است خاطر نشان کرد: مجلس چند وقت پیش این تعرفه را به 45 در صد کاهش داد اما با این وجود اخیراً گزارش هایی دریافت کردیم که گمرک تعرفه‌ها را به صورت غیر قانونی افزایش داده است.وی بر کاهش درصد افزایش یافته غیر قانونی توسط دولت تاکید کرد و یاد آور شد: تعرفه‌ها باید به جایگاه اولیه خود برگردد ضمن این که آن طور که شنیده شده‌ این اقدام را وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت جبران وضعیتی که خودروسازان پیش آمده انجام داده که البته هنوز اجرایی نشده است.نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما موافق این گونه افزایش‌ها از سوی دولت نیستیم عنوان کرد: عوارض واردات خودرو باید به همان 45درصد مصوب مجلس برگردد و نباید کمتر از مقدار تعیین شده باشد.وی با بیان این که نمایندگان به هیچ وجه موافق افزایش تعرفه واردات خودرو بیش از 45 درصد توسط دولت نیستند و تا آنجا که امکان داشته باشد با آن مخالفت خواهیم کرد.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس به دولت این اجازه را نخواهد داد تا با افزایش تعرفه واردات خودرو حاشیه امنی را برای خودرو سازان داخلی ایجاد کند.وی افزود: ملاحظه نمایندگان در این رابطه بحث تولید ملی است نه افزایش تعرفه واردات خودرو صرفاً به خاطر تعصب ملی بلکه تدوین و ارائه برنامه ای جهت کیفی سازی و مقاوم سازی صنعت خودرو کشور است.علی لو در خصوص زمان کاهش تعرفه واردات خودرو گفت:وقتی کیفی سازی انجام شود و صنعت خودرو استقلال یابد و قادر با رقابت با رقبای خارجی در بازار های جهانی باشد تعرفه‌ها به صورت شیبی ملایم در دو سال به صفر خواهد رسید تا حمایت‌های کاذب از این صنعت پایان پیدا کند.وی با بیان این که نمایندگان با کاهش عوارض 45 درصدی واردات خودرو در یک برنامه زمانی موافق هستند تصریح کرد: در این صورت باید صنعت خودرو کشور مقاوم سازی شده و آن تحولی که به دنبالش هستیم ایجاد شود تا در یک شیب زمانی دو سال تعرفه‌ها به سمت صفر شدن حرکت کند.نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی صنعت خودرو کشورمان را به بچه ای که در این سال‌ها به علت حمایت بی مورد دولت مهجور مانده است عنوان کرد: عواملی مانند وجود رانت‌ برای بعضی گروه‌ها ،سوء مدیریت، ساختارهای غلط، به روز نشدن و عدم استاندارد شدن در عقب ماندگی صنعت خودرو کشورمان دست داشتند.علی لو با رد ادعای خودرو سازان مبنی بر اعمال بیش از پنجاه نوع استاندارد دنیا بر خودروهای ایرانی تاکید کرد: بنده معتقدم این استانداردها به هیچ وجه بر خودروها اعمال نمی‌شود ضمن این که فقط استاندارد های خودرو ،فنی و صنعت ماشین در نظر نیست بلکه استانداردهای مدیریتی که ما فاقدش هستیم است.وی گفت: حاشیه امن به دو شکل است دسته اول حاشیه‌هایی که از طریق تعرفه‌های گمرکی تعریف شده‌اند و دوم نوع مدیریت،ساختار،بافت و روش‌های غیر استاندارد مدیریتی است که در آنجا نهادینه شده و حاشیه امنی برای کسانی مدیریت و تولید می‌کنند ایجاد شده است.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: ما مصمم هستیم به زودی حاشیه امن دوم را از بین ببریم در حاشیه امن اول که ناشی از تعرفه‌های گمرکی است با برنامه قصد داریم پایین بیاوریم تا به اصل صنعت خودرو کشور ضربه نخورد./

                        نظر

                        • milad97
                          عضو فعال
                          • Aug 2012
                          • 2520

                          #1647
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو


                          شورای رقابت اقدامی نخواهد کرد که خودروسازان تعطیل شوند

                          دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: اظهارات رییس جدید شورای رقابت مبنی بر تغییر فرمول قیمت‌گذاری خودرو تا پایان سال جاری را به فال نیک می‌گیریم.

                          به گزارش ایسنا، احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: خودروسازان اطلاعات مربوط به وضعیت این صنعت را به رییس جدید شورای رقابت ارائه کرده‌اند.

                          وی با بیان این‌که به رییس جدید شورای رقابت اعلام کرده‌ایم مشکلاتی در فرمول فعلی قیمت‌گذاری خودرو وجود دارد، خاطرنشان کرد: نادرست بودن قیمت‌های پایه و همچنین عدم محاسبه تورم سه ماهه و شش ماهه از جمله اشکالات در اجرای فرمول فعلی است.

                          نعمت‌بخش ادامه داد: از آن گذشته در فرمول فعلی قیمت‌گذاری خودرو نرخ ارز مبادله‌ای مبنا قرار گرفته است این در حالی است که خودروسازان تمام نیاز خود را از طریق ارز آزاد تامین کرده‌اند.

                          وی با بیان این‌که با توجه به این موارد به نظر می‌رسد که رییس شورای رقابت به فکر اصلاح فرمول قیمت‌گذاری خودرو افتاده است، تصریح کرد:‌ شورای رقابت اقدامی نخواهد کرد که خودروسازان تعطیل شوند.

                          دبیر انجمن خودروسازان ایران خاطرنشان کرد: زیان اعلام شده از سوی خودروسازان به بورس گویای وضعیت خودروسازان و ضرر و زیان سنگینی است که در طول حدود دو سال اخیر متحمل شده‌اند.
                          لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین

                          نظر

                          • zafar3000
                            عضو فعال
                            • Dec 2011
                            • 1243

                            #1648
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            در اصل توسط zafar3000 پست شده است View Post
                            شرکت .....فروش 9 ماهه(میلیارد تومان)......ارزش بازار (میلیارد تومان).........سود(ضرر) عملیاتی 9 ماهه به تومان ....رتبه سود عملیاتی
                            خودرو .........................5 هزار میلیارد ..........................................3 هزار میلیارد ...................................31 تومان ................................7
                            سایپا.........................2.4 هزار میلیارد تومان ..............................1.9 هزار میلیارد ..............................(3تومان ضرر)
                            خپارس .......................726 .................................................. ..........355..................................... ....(42)
                            زامیاد .......................586........................ .......................................352........ ..........................11 .......................................12
                            خاور .......................277........................ ........................................275....... ..............................(10)
                            خمحرکه........................166................. ...............................................125 ................................6.6 ......................................15
                            خپویش.........................................130. ........................................323....... .........................224.5 .......................................1
                            خرینگ.......................119................... ...............................................55. .................................36.4............. ................................6
                            ختراک ....................117........................... ....................................47.3.......... .................22.2 ..............................................10
                            خکاوه ........................105....................... ........................................196....... ......................(50)
                            خاذین...................................100....... ...............................35................. ..............42.5 .................................................. ...3
                            خشرق.......................91..................... ..........................................46...... ...........................38.4 .............................................5
                            خموتور.........................80.6............... .......................................61.3....... ....................................(17)
                            ختور.................................59........... .................................................. 40.........................................(28)
                            خچرخش.......................42.................... ........................................50........ ...............7.8 .................................................. 14
                            خکمک...............................41.6........... ......................20.......................... ......28.3 .............................................8
                            خاهن............................40.2.............. ..........................................51.5.... ............40.4 .................................................. ..4
                            خمحور........................35................... ..............................108................. .......................(1)
                            خفنر..........................20.................. ............................................8.3... ...........................23 .................................................. 9
                            خزر...........................15.6................ .........................................23.5..... ..........................2.3 ................................................16
                            خریخت............................10.3............. ...........................................11.6... .....................(43.5)
                            خنصیر...........................8.3............... .........................................31.7..... .....................21.9 ..............................................11
                            خلنت...............................6.4............ ..........................................35.5.... ............8.3 ...............................................13
                            خفناور.................................4.......... .....................6.4...................73 ...............................................2
                            در این جدول 2 سهم اول از نظر سود عملیاتی (خپویش و خفناور )ارزش بازارشان به مراتب بیش از مبلغ فروش 9 ماهه شان است
                            و تنها نکته بسیار مثبتی که این دوسهم دارند تعداد بالای سهامداران حقیقیشان در بالای یک درصد است
                            پس عرضه های سهامدار عمده و فروش به حقیقی ها از نظر من در قطعه سازان یک فرصت است به خصوص سهام با مبلغ فروش بالا نسبت به سرمایه و ارزش بازارشان و دارای سود عملیاتی مناسب
                            چون فقط کافی است سهامداران حقیقی با همدیگر پیگیر اصلاح صورتهای مالی این شرکتها شوند
                            آنوقت قیمتهای این روزهای این سهام تبدیل به آرزوی بزرگ برای خرید هر سهامداری می شود

                            نظر

                            • hamid-reza
                              عضو فعال
                              • Apr 2011
                              • 367

                              #1649
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              سرمایه گذاری شركت خودرو سازی تويوتا در همدان
                              فرماندار همدان از اعلام آمادگي شركت خودروسازي تويوتا براي سرمايه گذاري در همدان خبر داد و گفت: شركت خودورسازي اسپرت با سرمايه گذاري اوليه 350 ميليارد تومان براي سرمايه گذاري در همدان اعلام آمادگي كرده است.

                              به گزارش خبرنگار مهر، حسن قهرماني مطلق بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: شركت خودروسازي اسپرت براي نخستين بار درايران در زميني به مساحت 200 هكتار در همدان ساخته خواهد شد.

                              وي از برگزاري جلسات اوليه با شركت خودرو سازي تويوتا خبر داد و اظهار كرد: مجور فعاليت اين برند در حال بررسي است و اميدوارم به زودي اين خط توليد راه اندازي شود.

                              وي گفت: شركت هاي خودرو سازي از نظر ارزش افزوده و اشتغال زايي باعث پيشرفت و رونق همدان خواهند شد.

                              وي كه آخرين روز كاري خود درفرمانداري را مي گذراند، گفت: در طول اين چهار سال هيچ فشاري براي انجام كارهاي خاص بر من وارد نشد اما در هر صورت حافظ منافع مردم بودم، گاهي پيشنهاداتي به من شد كه منافع مردم را نفي مي كرد اما هيچ كدام را نپذيرفتم و خالصانه براي خدمت به مردم تلاش كردم.

                              قهرماني مطلق براي فرماندار جديد همدان آرزوي موفقيت كرد و گفت: نه تنها در خصوص فرماندار جديد بلكه براي ساير حوزه ها و افراد نيز از هيچ كمكي دريغ نمي كنم و تجربيات خود را در اختيار قرار مي دهم.

                              وي برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراها در سال جاري را يكي از سخت ترين فعاليت هاي كاري خود در طول اين 4 سال عنوان كرد و افزود: فشار كاري در فرمانداري به دليل تنوع مسئوليت بسيار زياد است به طوريكه در همه مواقع و اتفاقات فرماندار بايد جوابگو باشد.

                              فرماندار همدان ادامه داد: كسي كه يك سال در سمت فرمانداري خدمت كند كوله بار عظيمي از تجربه همراه خود دارد.

                              حسن قهرماني مطلق از احساس قلبي خود درباره پايان كار در فرمانداري اين گونه گفت:احساس راحتي و آرامش دارم كه مي توانم پس از چندين سال تلفن همراه خود را خاموش كنم و ازاينكه ديگر تكليفي برعهده من نيست خوشحال هستم.

                              وي افزود: دليل اين عزل و نصب را بايد از استاندار همدان پرسيد.

                              نظر

                              • مخبرالدوله
                                عضو فعال
                                • May 2012
                                • 5228

                                #1650
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                پیش فروش تیبا 2 و خودروی شاسی‌بلند در سایپا
                                قائم مقام گروه خودروسازی سایپا از پیش فروش خودروهای تیبا 2 و خودروی V5 در آینده نزدیک خبر داد.
                                به گزارش ایسنا، حسن عموزاده افزود: خودروهای تیبا 2 یا تیبای هاچ بک جدیدترین محصول سایپا است که بزودی مرحله دوم پیش فروش آن آغاز خواهد شد و بنظر می رسد با توجه به استقبال ویژه جذب مشتریان در مرحله اول پیش فروش، استقبال خوبی در دوره دوم پیش فروش از این خودرو صورت پذیرد.
                                وی همچنین با اشاره به پیش فروش خودرو V5 سایپا در آینده نزدیک گفت: این خودرو نیز با امکانات به روز و ظاهر زیبای خود می تواند با استقبال خوبی در بین مصرف کنندگان داخلی مواجه شود.
                                عموزاده تاکید کرد: خودرو V5 به منظور تامین نیاز آن دسته از مشتریانی که بدنبال خرید و استفاده از خودروهای شاسی بلند هستند به سبد محصولات سایپا افزوده شده است و تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی این خودرو و بهره‌مندی از خدمات پس از فروش گسترده کیفی سایپا از مهمترین نقاط قوت آن بشمار می آید.
                                قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: خودرو V5 دارای گیربکس تیپ ترونیک و دستی 5 سرعته و 5 دنده است و در تجهیزات الکتریکی آن آپشن‌هایی نظیر ایربگ راننده و سرنشین و سیستم کامپیوتری اطلاعات سفر و سیستم ترمز ABS با EBD در اختیار راننده قرار می گیرد.
                                وی ادامه داد: الگوهایی که سایپا برای عرضه محصولات خود در نظر می‌گیرد بر شاخصه‌هایی همچون قابلیت اطمینان و کارآیی تمرکز دارند و خدمات پس از فروش مناسب این خودروها یکی از مهمترین و بارزترین امکاناتی است که مصرف کننده داخلی را به خرید محصولات وطنی ترغیب کند.

                                مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                                نظر

                                در حال کار...
                                X