اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • norther_68
    عضو فعال
    • Nov 2012
    • 1306

    #976
    خبر فوری
    افزایش سرمایه خگستر واگذاری شرکت خدمات بیمه ایران خودرو به بازار فرابورس دربرنامه کاری "خگستر"
    و حیدریدر ارتباط با وضعیت پرتفوی غیر بورسی شرکت تصریح کرد: برنامه هایی همچون افزایشسرمایه برخی شرکت های زیرمجموعه غیر بورسی جهت اصلاح ساختار مالی آنها در نظرداریم. علاوه بر این، واگذاری شرکت خدمات بیمه ایران خودرو به بازار فرابورس دربرنامه کاری "خگستر" قرار دارد که پیش بینی می کنیم این برنامه طی سالجاری اجرایی شود
    معاونتمالی و اقتصادی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با بیان این مطلب در گفتگو باخبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار بورس و نیز وضعیتاقتصادی کشور در صدد تغییر ترکیب سبد سرمایه گذاری های "خگستر" برآمدیم.به گونه ای که در حال حاضر 85 درصد از ترکیب پرتفوی بورسی این شرکت را سرمایهگذاری در سهام شرکت های فعال در حوزه های عنوان شده تشکیل می دهد.حیدریبه ترکیب پرتفوی بورسی "خگستر" همچون سهام شرکت های پتروشیمی زاگرس،پردیس، شیراز، ذوب آهن اصفهان و نیز پالایش نفت بندرعباس اشاره کرد و ابراز داشت:فعالان این گروه ها از لحاظ عملیاتی در وضعیت مطلوبی به سر می برند. چراکه درآمدهایمناسبی از محل صادرات محصولات خود به دست آورده و به مدد آن روند صعودی سودآوری رادر پیش گرفته اند.
    وی بهخروج "خگستر" از صنعت خودرو و ساخت و قطعات آن و فعالیت بیشتر در حوزهسرمایه گذاری و در پی آن تغییر نماد شرکت اشاره کرد و افزود: ارزش بازار اینپرتفوی در حال حاضر مبلغ 12 میلیارد تومان محاسبه شده است.
    اینمقام مسئول بر استراتژی شرکت مبنی بر عدم تمرکز "خگستر" بر صنعت خاص وبررسی وضعیت پرتفوی بورسی تأکید کرد و در ارتباط با وضعیت خودروسازان گفت: به نظرمی رسد میان ارزش ذاتی و ارزش روز سهام این شرکت ها فاصله بسیار زیادی ایجاد شده،به گونه ای که می توان گفت قیمت روز سهام شرکت های بزرگ خودروساز در حال حاضر دچارحباب قیمتی شده است. علاوه بر این، با توجه به روند نامناسب تولید و سودآوری اینشرکت ها دستیابی به برنامه ها و برآوردهای آنها طی سال جاری، چندان محتمل نیست. چراکهکمبود نقدینگی مشکل اصلی فعالان این گروه است که به موجب آن با 50 درصد از ظرفیتاسمی خود به تولید می پردازند. از این رو به نظر می رسد وضعیت سودآوری این شرکت هاتنها طی بازه زمانی بلندمدت و با حمایت دولت بهبود خواهد یافت.
    حیدریدر ارتباط با وضعیت پرتفوی غیر بورسی شرکت تصریح کرد: برنامه هایی همچون افزایش سرمایه برخی شرکت های زیرمجموعه غیر بورسی جهت اصلاح ساختار مالی آنها در نظرداریم. علاوه بر این، واگذاری شرکت خدمات بیمه ایران خودرو به بازار فرابورس دربرنامه کاری "خگستر" قرار دارد که پیش بینی می کنیم این برنامه طی سالجاری اجرایی شود.
    وی درخاتمه به آخرین رقم خالص ارزش روز دارایی های "خگستر" به مبلغ حدود 300تا 350 تومان به ازای هر سهم اشاره کرد و در خصوص برنامه افزایش سرمایه آن اظهارداشت: اقدامات لازم جهت اجرایی شدن برنامه افزایش 100 درصدی سرمایه شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی در حال پیگیری است، به طوریکه امیدواریم این برنامه امسال بهاجرا درآید.

    نظر

    • ایرانی
      ستاره دار(1)
      • Jun 2011
      • 2579

      #977
      بزرگان صنعت خودرو دنیا به ایران می‌آیند

      تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۳

      دعوتنامه حضور خودروسازانی چون مرسدس بنز، جنرال ‌موتورز، فورد، کرایسلر، فولکس واگن، فیات و تویوتا برای حضور در همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران به زودی ارسال خواهد شد.

      به گزارش ایسنا، همزمان با بالا گرفتن احتمال لغو تحریم صنعت خودرو از سوی آمریکا، انجمن‌های قطعه‌سازان، خودروسازان و خدمات پس از فروش همایش بین‌المللی را با هدف توسعه صنعت خودرو و مشارکت بین‌المللی، حضور فعال در بازارهای منطقه‌ای و پاسخگویی به نیاز مشتریان داخلی در تاریخ نهم ‌آذر ماه امسال (۳۰ نوامبر) برگزار خواهند کرد.

      به زودی از خودروسازان و قطعه‌سازان رده یک جهان از جمله مرسدس بنز، جنرال‌ موتورز، فورد، کرایسلر، فولکس واگن، فیات ،تویوتا، هیوندای، دوو، کیا و شرکت‌های چینی برای حضور در این همایش دعوت خواهد شد.


      به اعتقاد کارشناسان با توجه به شرایط مذاکرات بین‌المللی در دولت تدبیر و امید به نظر می‌رسد دولت آمریکا نیز با هدف نشان دادن حسن نیت خود در مذاکرات، تا زمان برگزاری این همایش تحریم یک جانبه صنعت خودرو را لغو کند تا خودروسازان جهانی بتوانند در ایران حضور یابند.هم‌اکنون بسیاری از خودروسازان و قطعه‌سازان رده یک بین‌المللی خواستار حضور در صنعت خودروی ایران هستند اما تحریم‌های آمریکا مانع از این اقدام است.


      در دعوتنامه تهیه شده برای ارسال به شرکت‌های خارجی با اشاره به ظرفیت تولید بیش از دو میلیون دستگاهی صنعت خودروی ایران اشاره شده که هرگونه سرمایه‌گذاری خارجی در این صنعت بسیار سودمند خواهد بود.در این دعو‌تنامه پیش‌بینی شده که تحریم صنعت خودروی ایران در ماه‌های آینده برداشته شده و صنعت خودرو به محل سرمایه‌گذاری شرکت‌های معتبر خارجی با سودآوری بالا تبدیل شود.

      علاوه بر خودروسازان معتبر از قطعه‌سازان اروپایی، کره‌ای و ژاپنی و همچنین قطعه‌سازان شبکه تامین خودروسازان بزرگ جهانی برای حضور در این همایش دعوت شده است.همایش بین‌المللی صنعت خودرو یک روزه بوده و روز بعد از آن نیز تور بازدید از شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی داخلی برگزار خواهد شد.نکته جالب توجه همزمانی برگزاری این همایش با نمایشگاه بین‌المللی قطعات و مجموعه‌های خودرو است که شرایط را برای نشان دادن پتانسیل‌های کشور در این حوزه افزایش خواهد داد.

      فعالان صنعت خودرو پیش‌بینی می‌کنند که دولت آمریکا به منظور نشان دادن حسن نیت خود به زودی تحریم صنعت خودرو را لغو کند. به این ترتیب شرایط برای حضور بزرگان این عرصه در ایران فراهم خواهد شد.

      نظر

      • حميد اسدي
        Banned
        • Aug 2011
        • 431

        #978
        معاملات ایران خودرو دیدنی است.

        این عطش خریداران قابل توجه است.

        امروز معاملات ایران خودرو خیلی حرف برای گفتن داشت.

        سهامداران عمده هیچ کدام فروشنده نبودن و حقوقی ها دیگه خرید داشتند.

        با توجه به فضای مثبت مذاکرات هسته ای و دعوت از خودروسازان برتر دنیا در ایران و همچنین افزایش تولید خودرو در شرکتهایی خودروی ، آینده گروه خودرو روشن و مثبت است.


        با ایران خودرو باشید که روزهای خوبی در پیش است.

        نظر

        • محمد 66
          عضو فعال
          • Mar 2011
          • 2938

          #979
          ورنا 1515000 سهم پالایشگاه لاوان با قیمت تمام شده 2200 و 10800000 شبندر با قیمت تمام شده 1160 ، 15000000 تاپیکو با قیمت تمام شده 380 ،حدود 3000000 شاراک با قیمت تمام شده 1740 در سبد دارد .

          نظر

          • حميد اسدي
            Banned
            • Aug 2011
            • 431

            #980
            با این خبر افتتاح اتاق بازرگانی ایران و آمریکا، سهام خودرویی پرواز خواهند کرد.

            ایران خودرو را دو دستی بچسبید که خبرهای خوبی از سهم شنیده میشود. ( به نقل از سایت بورس نیوز: همکاری مشترک شرکت جنرال موتورز آمریکا با ایران خودرو )



            اتاق بازرگانی ایران و آمریکا ثبت شد

            درحالی که زمزمه ایجاد اتاق بازرگانی ایران و آمریکا در داخل کشور با واكنش مثبت و منفی فراوانی همراه بود، یک فعال تجاری در آمریکا از ثبت این اتاق خبر داد که مورد تایید رئیس کل بانک مركزی ایران نیز قرار گرفت.



            سرویس: اقتصادی ، تاریخ: ۲۲/مهر/۱۳۹۲ - ۰۷:۰۶ ، شناسه خبر: ۱۶۵۴۴۷

            به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان سفر هیات ایرانی از بانک مركزی و وزارت اقتصاد به آمریکا به منظور شركت در اجلاس پاییزه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول جلسه ای با حضور مسئولان ایرانی و ایرانیان مقیم آمریکا در دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران (سفارت پاكستان) برگزار شد.

            در بخشی از گفت‌وگوی رئیس کل بانک مركزی با ایرانیان مقیم آمریکا (ساكن واشنگتن) یکی از تجار ایرانی از جلسه مشترک فعالان اقتصادی ایران با رئیس دفتر رئیس جمهور سخن گفت؛ وی از دستور ویژه نهاوندیان برای تشکیل اتاق بازرگانی ایران و آمریکا در جلسه چند هفته قبل که رئیس جمهور و هیات همراه برای شركت در اجلاس به آمریکا رفته بودند خبر داد و این را هم گفت که این موسسه هم اكنون به ثبت رسیده است.

            ولی الله سیف رئیس کل بانک مركزی در همین ارتباط افزود: شاید این NGO جدید بتواند منشاء اثر باشد و مشكلات را حل کند؛ شاید اتاق مشترک بتواند اهداف ایران را عملیاتی بكند.

            به گزارش تسنیم، پیش از سفر روحانی به نیویورک و ایجاد امیدواری در بین فعالان اقتصادی مبنی بر بهبود روابط اقتصادی بین ایران و آمریکا زمزمه‌هایی مبنی بر تشکیل اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و آمریکا یا شورای مشترک بازرگانی بین این دو کشور شكل گرفت اما با واكنش مثبت و منفی فعالان اقتصادی داخل ایران همراه شد.

            تا جایی که اسدالله عسگر اولادی عضو کنفدراسیون صادرات نیز مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده و گفته تا زمانی که دولت‌ها به توافق نرسند تشکیل اتاق بازرگانی ایران و آمریکا معنا ندارد.

            البته آنطور که در خبرها آمده بود اكثریت اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران شكل گیری اتاق مشترک ایران و آمریکا را نیازمند پیش‌زمینه‌های سیاسی دانسته و گفته اند تا زمانی‌که تراز تجاری دو کشور تا این حد پایین است نیازی به تاسیس چنین اتاقی نیست. در عین حال عده‌ای نیز موافق اجرایی شدن این طرح هستند.
            آخرین ویرایش توسط حميد اسدي؛ 2013/10/14, 16:51.

            نظر

            • وحید 20
              ستاره‌دار(98)
              • Mar 2011
              • 29911

              #981
              تحلیل کارشناسان از رشد 6/19درصدي تولید خودرو در شهریورماه امسال
              رشد شکننده تولید خودرو

              گروه خودرو - افت تولید خودرو در حالی بیش از یک سال است ادامه دارد که آمار جدید وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت حکایت از رشد نسبی برخی تولیدات خودروسازان در شهریور امسال نسبت به سال قبل دارد. به این ترتیب در شهریور امسال، 64 هزار و 316 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به شهریور 91 افزایش 19/6 درصدی را نشان می دهد.

              رشد تولید در شهریور در حالی رخ داده است که تمام بار این افزایش تولید بر دوش سه محصول رانا، پارس و تیبا بوده که اثر خود را به صورت کاهش چشمگیر روند نزولی تولیدات خودروسازان نشان داده است اما این تمام ماجرا نیست. هرچند بعد از ماه‌ها رکود در تولید، شنیدن خبر افزایش تیراژ تولید خودروسازان در نیمه امسال امیدوارکننده به نظر می رسد اما به عقیده بسیاری از کارشناسان این رشد که تنها در سه محصول خودروسازان رخ داده، رشدی مقطعی است و نمی توان با تکیه بر آن به بهبود اوضاع تولید امیدوار بود. نگرانی از بهبود اوضاع خودروسازان با وجود رشد نسبی توليدات آنها از آنجایی همچنان به قوت خود باقی است که بسیاری از مشکلات عمده خودروسازان نظیر کمبود نقدینگی، تحریم های غرب، قیمت گذاری دولتی، بالا بودن نرخ گشایش ال.سی و ... همچنان براي آنها ادامه دارد.

              اما همزمان شدن رشد تولید خودروسازان با روی کار آمدن دولت یازدهم این احتمال را ایجاد می کند که شاید دلیل رشد تیراژ خودروسازان، دولت تدبیر و امید باشد اما واقعیت این است که بعد از ورود دولت یازدهم، هنوز باری از دوش خودروسازان برداشته نشده است، برای مثال هرچند بانک مرکزی مصوبه جدیدي مبنی بر گشایش ال.سی با نرخ 30 درصد را به بانک ها ابلاغ کرده است اما با گذشت چند هفته از ابلاغ این مصوبه به دلیل پايين‌بودن سطح نقدینگی بانک ها ، هنوز خبری از گشایش ال.سی با نرخ 30 درصد نیست، به این ترتیب اولین گام دولت در جهت هموار کردن مشکلات خودروسازان تاکنون اثری به همراه نداشته و فعلا روی کاغذ باقی مانده است. به عقیده کارشناسان با روی کار آمدن دولت یازدهم تنها اتفاقی که رخ داده ، آرامش ذهنی و روانی خودروسازان در محیط کسب و کارشان است و ممکن است همین موضوع هم باعث افزایش رشد تیراژ آنها شده باشد.
              اما سوال مهمی که آمار تولید خودروسازان در شهریور امسال در ذهن ایجاد می‌کند این است که رشد 4/20 درصدي تيراژ پژو پارس، رشد 5/112درصدي تیبا و همچنین رشد بیش از 10 برابری تولید رانا از کجا ناشی می شود؟ و سوال مهم‌تر اینکه آیا می‌توان به این میزان رشد دل خوش کرد و آن را مقدمه ای برای افزایش تولید در ماه‌های آینده و خروج خودروسازان از رکود دانست؟

              به عقیده یک کارشناس اقتصادی مقایسه آمار تولید شهریور امسال با شهریور سال گذشته مقایسه‌ای نادرست است. سعید لیلاز در توضیح بیشتر می‌گوید بهتر است این آمار با تولیدات سال 90 مقایسه شود تا سقوط آزاد تولیدات خودروسازان بسیار واضح‌تر مشاهده شود و متوجه شویم که امیدواری به رشد فعلی یک امیدواری کاذب است.
              لیلاز در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد می‌گوید: درست است که تولید در شهریور امسال با رشد همراه بوده اما این میزان رشد نجات دهنده صنعت خودرو ایران نخواهد بود.
              لیلاز در ادامه صحبت‌هایش با تاکید بر اینکه صنعت خودرو به عنوان یک صنعت ملی به توجه بیشتری نیاز دارد، می‌گوید: سقوط آزاد خودروسازان طی یک سال و نیم گذشته به قدری زیاد بوده است که کمترین حرکتی در صنعت خودرو خودش را به صورت رشد نشان می دهد. این گفته لیلاز را یک مدیر ارشد صنعت خودرو نیز تایید می کند. این مدیر ارشد در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد می‌گوید: رشد مقطعی آن هم روی چند محصول اصلا قابل اعتماد نیست برای مثال تولید تیبا در سال گذشته مناسب نبود به همین دلیل شاید حالا تولید این محصول نسبت به ماه گذشته یا همین ماه در سال گذشته رشد پیدا کرده باشد اما شرایط تولید در کل خوب نیست.
              این مدیر ارشد برنامه تولید تیبا در سال جاری را 100 هزار دستگاه عنوان می کند در حالی که سایپا در شش ماه ابتدایی امسال تنها 15 هزار و 803 دستگاه خودرو تولید کرده است که در مقایسه با برنامه تعیین شده بسیار عقب به نظر می رسد.
              رشد تولید سه محصول در میان تمام محصولات تولیدی خودروسازان در حالی در شهریور رخ داده است که تولید محصولاتی مانند تندر90 بسیار کمتر از برنامه تولید، خودرویی مانند مگان نزدیک به صفر و تیانا نیز کاملا متوقف است.
              بر همین اساس یکی از مدیران ارشد صنعت خودروسازی عقیده دارد که تولیدات خودروسازان در مقایسه با زمانی که تولیدات آنها در اوج بوده اند نه تنها هیچ رشدی نداشته بلکه در سطحی کمتر از متوسط قرار دارد این در حالی است که خروج صنعت خودرو از رکود تولید به بازگشتن تیراژ تولید به دوران اوج خود وابسته است.

              تولید پایدار در گرو پرداخت مطالبات قطعه سازان


              اما با توجه به اینکه دولت همچنان گام مثبتی برای حل مشکلات خودروسازان برنداشته است احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران عقیده دارد که خودروسازان توانسته‌اند با فروش برخی اموال خود و همچنین با تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز خود از طریق پیش‌فروش ها، مطالبات قطعه سازان را تا حدودی پرداخت کنند.نعمت بخش عقیده دارد با پرداخت بخشی از بدهی های قطعه سازان، قطعات زود تر به خط تولید رسیده و در نتیجه تولید با افزایش همراه شده است. به گفته نعمت بخش در حال حاضر خودروسازان چیزی حدود 3 هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهی دارند. بدهی سنگین خودروسازان به قطعه سازان و کمبود نقدینگی آنها برای پرداخت این بدهی‌ها در حالی است که محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات خود با خودروسازان بر پرداخت هر چه سریع‌تر مطالبات قطعه‌سازان تاکید کرده است.
              ساسان قربانی، دبیر انجمن قطعه سازان نیز عقیده دارد اگر تامین قطعه به موقع انجام شود تولید هم به موقع و طبق برنامه انجام می شود اما تامین به موقع قطعه نیازمند پرداخت مطالبات قطعه سازان در موعد مقرر است که تا کنون این اتفاق با تأخیر بسیار زیادی همراه بوده است.
              او از طرفی برنامه های خودروسازان را هم در رشد تولید موثر می داند و می گوید: در برخی مواقع وقتی خودروسازان از تمام ظرفیت ها برای تولید استفاده می کنند شاهد افزایش تولید هستیم. اما ساسان قربانی نیز مانند دیگر کارشناسان عقیده دارد رشد تیراژی که در شهریور شاهد آن بوده‌ایم قابل اطمینان نیست و اصلا مشخص نیست که این میزان رشد در ماه های آینده نیز رخ بدهد زیرا بسیاری از مشکلات خودروسازان همچنان به قوت خود باقی است. او در ادامه می گوید: این میزان رشد مثل آخرین تلاش یک انسان برای زنده ماندن است و تلاش خودروسازان و قطعه‌سازان هم حد و مرزی دارد و همیشه نمی‌توان از این تلاش استفاده کرد. قربانی با اشاره به این مطلب می‌گوید: افزایش تولید و از همه مهمتر پایدار بودن آن شرایطی پایدار را می طلبد، بر همین اساس اگر پول باشد اما شرایط نقل و انتقال پول وجود نداشته باشد، آن پول نیز قدرت کارکرد خود را از دست می‌دهد. او در ادامه می گوید: خودروسازان یک بار تلاش خود را به صورت افزایش تیراژ نسبی برخی محصولات نشان داده اند و این رشد تا حدودی رخ داده است اما اگر می خواهیم این رشد ادامه داشته باشد باید حمایت های دولت در ادامه این تلاش وجود داشته باشد تا ما بتوانیم تولید را ادامه دهیم در غیر این صورت این رشد به زودی تبدیل به کاهش تولید خواهد شد.

              اما تولید پایدار چگونه ممکن خواهد بود؟ قربانی مهم ترین عامل پایدار کردن رشد تولید را تامین یکپارچه عوامل تولید می داند. او عقیده دارد برای تولید به عوامل متعددی نیاز است که اگر حتی یک مورد از آنها وجود نداشته باشد، وجود سایر عوامل بی‌فایده خواهد بود. دبیرانجمن قطعه سازان تامین شرایط یکپارچه برای ادامه داشتن تولید را موضوعی می داند که از حوزه کاری خودروسازان خارج است و به عملکرد دولتمردان در سطوح کلان سیاسی و اقتصادی بستگی دارد. اما سعید لیلاز نیز برای ادامه پیدا کردن افزایش تولیدی که در شهریور رخ داده است پیشنهادی دارد، پیشنهاد او به دولت باز می‌گردد و اینکه در شرایط فعلی، دولت باید برای نجات صنعت خودرو اقدامی قاطع انجام دهد. او مي‌گوید: شاید افزایش تولید سه مدل سواری بتواند خودش را در بحران تولید به خوبی نشان دهد اما نباید فراموش کنیم که ما از یک تولید 18 هزار دستگاهی خودروهای تجاری در سال 83 به تولید تنها 25 دستگاه مینی بوس و 150 دستگاه اتوبوس رسیده‌ایم.

              لیلاز بر همین اساس ورود قاطعانه دولت برای حل مشکلات خودروسازان را کارساز می داند و می گوید: دولت باید با توجه به قدرت اشتغال‌زایی صنعت خودرو به صورت فوری 5 یا 6 هزار میلیارد تومان به میان بیاورد و با شرط رسیدن به اهدافی خاص آن را در اختیار خودروسازان قرار دهد. لیلاز خاصیت اشتغالزایی صنعت خودرو را در میان دیگر صنایع بی همتا می داند و می‌گوید: به ازای هر هزار میلیارد تومانی که به صنعت خودرو تزریق شود، خودروسازان می توانند 100 هزار شغل فوری ایجاد کنند آن هم با پولی که قرار است بعد از مدتی به دولت پس داده شود.
              به این ترتیب لیلاز نیز به عنوان کارشناسی که رشد تولید شهریور را مقطعی و بی فایده می‌داند برای رسیدن به رشدی پایدار و قابل توجه در تولید دخالت دولت را یکی از شروط اساسی ارزیابی می کند. پیشنهاد او برای ادامه داشتن رشد شهریور ماه که می توان گفت تنها رشد مثبت طی ماه های گذشته بوده، تزریق نقدینگی به خودروسازان توسط دولت است، اما به عقیده او این تزریق نقدینگی باید با برنامه و نظارت دولت، وزارت صنعت و بانک‌ها همراه باشد. لیلاز با اشاره به ورود دولت آمریکا به مشکلات جنرال موتورز و حل آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن می گوید: در حال حاضر ما به دخالت قاطع دولت نیاز داریم نه دخالت های تدریجی یا اقدامات مقطعی.
              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

              نظر

              • رها519
                عضو عادی
                • Oct 2013
                • 173

                #982
                چشم انداز صنعت خودرو در آستانه مذاکرات سیاسی


                صنعت خودرو با گردش مالی بیش از 25 هزار میلیارد تومان در سال، بعد از گروه پتروشیمی در زمره بزرگترین صنایع کشور قرار دارد، از همین رو از گزند تحریم ها در امان نبوده و طی سال های اخیر با کاهش ارتباطات بین المللی فعالان خودرویی در تأمین قطعات مورد نیاز، شرکت های این گروه رو به سوی زیان ده شدن گذاشتند.

                براساس گزارش بورس نیوز، اکنون و با نزدیک شدن به مذاکرات ایران با گروه 1+5 در ژنو، موضوع کاهش تحریم های صنعت خودرو در حالی به میان آمده که به نظر می رسد با تحقق این امر بتوان شاهد تغییر و تحولات قابل توجهی در این گروه بود.
                در همین ارتباط عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: طی سال های اخیر به دلیل افزایش تحریم ها بسیاری از کشورهای طرف قرارداد شرکت های خودرویی همچون کره ای ها و ژاپنی ها از ارسال قطعات به ایران خودداری کردند، از همین رو حدود 70 درصد قطعات مصرفی در بازار خدمات پس از فروش این صنعت را کالاهای بی کیفیت چینی تشکیل داد.
                فرهاد بهنیا ادامه داد: با بهبود شرایط تحریم و توافق تیم مذاکره کننده ایرانی با گروه 1+5 جهت حذف بخشی از تحریم ها به عنوان اولین روزنه های بهبود شرایط بین المللی، می توان شاهد حضور قطعات با کیفیت تر در کشور و افزایش تیراژ تولیدات باشیم.
                این مقام مسئول با اشاره به دومین اثر بهبود روابط خارجی در صنعت خودرو گفت: از نگاهی دیگر بهبود روابط بین المللی در صنعت خودرو موجب توجه بیشتر دولت به این حوزه و قوانین و بخشنامه هایی است که از سوی بانک ها و اداره امور مالیاتی کشور برای این گروه در نظر گرفته می شود.
                وی در بیان مصادیقی از قوانین و بخشنامه های مذکور که طی سال های اخیر مورد کم توجهی دولت مردان قرار گرفته است، گفت: در سال 90 بنگاه های تولیدی از جمله فعالان گروه خودرو مجوز افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها را در حالی دریافت کردند که مقرر شد وزارت دارایی، هیچ گونه مالیاتی از این بابت برای واحدهای تولیدی در نظر نگیرد.
                اما در سال 92 و پس از اجرایی شدن برنامه افزایش سرمایه شرکت های خودرویی، سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به دریافت مالیات از شرکت های این صنعت کرد و به عبارت بهتر در شرایط نامساعد حاکم بر آنها، از نظر نقدینگی نه تنها به این مجموعه ها کمکی نشد، بلکه موجبات سخت تر شدن وضعیت برای آنها نیز فراهم آمد.
                بهنیا اضافه کرد: نمونه هایی از عدم هماهنگی های این چنینی را در سیستم بانکی کشور و در خصوص عدم تخصیص اعتبارات به بخش تولیدی صنعت خودرو شاهد بودیم. از همین رو به نظر می رسد با رونق و افزایش در روابط خارجی به ویژه در صنعت مذکور و ورود نقدینگی به آن، بتوان امید داشت که توجه دولت نیز به این گروه جلب شود.
                عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان در خصوص رقم ارزش واقعی شرکت های خودرویی و نزدیک شدن ارزش بازار آنها به این محدوده گفت: از جنبه ارزش دارایی های ثابت به طور قطع در صورت تجدید ارزیابی دارایی خودروسازان شاهد بالاتر بودن ارزش واقعی این شرکت ها نسبت به ارزش بازار آنها خواهیم بود، اما از نظر وضعیت مالی و تولید، این گروه زمانی می تواند به سود دهی مناسب برسد که تیراژ تولید خود را افزایش دهد که این امر نیز با افزایش ورود و تأمین قطعات مورد نیاز تولیدی و بهبود روابط با شرکت های طرف قرارداد خارجی قابل اجرا است.
                وی با اشاره به دعوت برخی خودروسازان از شرکت های آمریکایی و اروپایی برای حضور در نمایشگاهی که با حضور فعالان این صنعت برگزار می شود، عنوان کرد: حضور شرکت های آمریکایی و اروپایی خودروساز برای از سرگیری تعاملات با برخی خودروسازان ایرانی، بستگی شدیدی به چگونگی پیشرفت مذاکرات با گروه 1+5 در ژنو دارد.
                بهنیا در خاتمه عنوان کرد: به طور قطع در صورت پیشرفت مثبت مذاکرات و از سرگیری ارتباطات بین المللی، سرمایه گذاری های فراوانی به سمت صنعت خودروی ایران سرازیر می شود که با واسطه آن نیز فضای کسب و کار در این حوزه رو به بهبود خواهد گذاشت.
                از بودن در اقلیت لذت ببرید ؛ وقتی در جهت درست معامله کرده باشید اغلب افراد با شما موافق نخواهند بود (جان مورفی )

                نظر

                • رها519
                  عضو عادی
                  • Oct 2013
                  • 173

                  #983
                  پوشش 102 درصدی "خشرق" در ۶ ماه
                  شرکت الکتریک خودرو شرق با سرمایه ای بالغ بر 21 میلیارد تومان پیش بینی حسابرسی نشده درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 بر اساس عملکرد واقعی دوره 6 ماهه را منتشر کرده است.

                  این شرکت که برای هر سهم در سال مالی 92 مبلغ 55 ریال سود خالص پیش بینی کرده است در دوره 6 ماهه موفق به تحقق 56 ریال (معادل 102 درصد از این مبلغ ) شده است.
                  "خشرق" که دوره 6 ماهه را با تحقق 38 درصدی فروش، 40 درصدی بهای تمام شده، 26 درصدی سود ناخالص، 31 درصدی سود عملیاتی و 105 درصدی خالص سایر درآمدهای عملیاتی به اتمام رسانده است 45 درصد از مواد اولیه مورد نیاز در دوره مورد بررسی را با نرخ هر یورو 4300 تومانی وارد نموده است
                  از بودن در اقلیت لذت ببرید ؛ وقتی در جهت درست معامله کرده باشید اغلب افراد با شما موافق نخواهند بود (جان مورفی )

                  نظر

                  • ایرانی
                    ستاره دار(1)
                    • Jun 2011
                    • 2579

                    #984
                    مستطيل شيشه اي تالار

                    با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 92.07.22 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 125 واحد رشد به رقم 53434 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 2393 واحد صعود عدد 135622 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 520 واحد مثبت به رقم 71471 واحد رسيد.

                    گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 5342 میلیارد ریال رسید.

                    همچنین در این روز صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 214 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل ملی صنایع مس ایران با 74 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

                    به گزارش بورس نیوز، در تقابل روز گذشته خریداران و فروشندگان به نظر می رسد پیروز میدان، عرضه کنندگان سهام بودند که در اکثر صنایع و سهام متقاضیان سهم را به محدوده نوسان منفی قیمت ها وارد کردند. بطوریکه طی معاملات امروز حجم بالای داد و ستد سهام همچون روز گذشته بسیار قابل توجه بود و متناسب با تقاضای خریداران عرضه نیز در بازار به چشم می خورد.

                    اما در همین هنگام نیز دو گروه پتروشیمی و پالایشی با توجه به ظرفیت بالایی که در جذب پول های موجود در بازار و نقدینگی های جدید سرازیر شده به آن دارند، بازهم با قدرت بالای خریداران همراه بودند. چراکه دو گروه مذکور طی روز جاری رقمی در حدود 70 درصد ارزش معاملات روزانه را به خود اختصاص دادند و به نظر می رسد با تداوم روند ورود سرمایه های جدید به بورس، اقبال فعلی سرمایه گذاران به این قبیل سهام طی روزهای آتی همچنان مشاهده شود.

                    گروه پالایشی نیز تحت تأثیر آنکه انتظار می رود در عملکردهای 6 ماهه خود گزارش های مثبتی را از خود به نمایش بگذارند، پرقدرت تر ظاهر شدند و به جز "شتران" مابقی نمادها طی روز جاری صف خرید خود را حفظ کردند و حجم معاملات نیز در این گروه مطلوب بود.

                    در گروه پتروشیمی نیز "تاپیکو" با معامله نزدیک به 104 میلیون سهمی تا دامنه حداکثر مجاز روزانه قیمت رشد کرد. "فارس" نیز قدرت مطلوبی را از خود به نمایش گذاشت و معامله حدود 31 میلیونی سهام آن با رشد سه درصدی قیمت آن انجام شد. "شیراز" نیز در این گروه پرقدرت بود و تا دامنه نوسان مثبت حداکثری افزایش قیمت سهم را تجربه کرد به گفته برخی اهالی تالار معاملات توافقی بروی این نماد در حال انجام است که می تواند باعث رشد قیمت سهام شود .

                    "پارسان" اما در حالی گزارش عملکرد 9 ماهه خود را با تحقق 46 درصدی بودجه پیش بینی شده هر سهم همراه با تعدیل مثبت اعلام کرد که روند قیمتی سهم روی تابلوی معاملات امروز منفی بود.

                    اما دیگر صنایع و گروه های فعال بازار با توجه به آنکه تنها حدود 30 درصد از ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص دادند، در مقابله فروشندگان و خریداران سهام امروز در اکثر موارد دامنه نوسان منفی قیمت ها را در پیش گرفته و معاملات متعادلی را در پیش گرفتند.

                    به اعتقاد اهالی تالار در شرایط فعلی این طرز تفکر بر سرمایه گذاران و فعالان بازار غالب شده که هم اکنون اقدام به شناسایی سود کرده و منتظر اتفاقات جدید بورس بمانند تا براساس عواملی همچون نتایج مذاکرات بین المللی و کسب اطلاع از چگونگی عملکرد شرکت ها در نیمه نخست امسال دوباره سرمایه گذاری کرده و برمبنای شرایط جدید وارد صنایع پرپتانسیل برای رشد شوند. این در شرایطی است که بازارهای موازی و رقیب بورس همچون ارز و سکه نیز در سکوت کامل به سر می برند و سرمایه گذاران انتظار بروز اتفاق خاصی را برای آنها ندارند.

                    در این شرایط گروه مذاکره کننده ایرانی امروز عازم ژنو می شود تا چارچوب پیشنهادی ایران برای راه حل هسته ای را ارایه کند.

                    در آستانه برگزاری این مذاکرات و امید به تحقق نتایج امیدوار کننده برای کاهش تحریم های بین المللی، صنعت خودرو نیز زیر ذره بین سرمایه گذاران قرار دارد.

                    با این حال نامه خودروسازان نیز برای دریافت فرصت شش ماهه برای بازپرداخت مطالبات شرکت های فعال این صنعت به بانک ها خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است.

                    اما در گروه خودرویی در حالی روند نزولی در قیمت سهام شرکت ها حاکم بود که "خودرو" تحت تأثیر شایعات و اخبار موجود پیرامون برنامه های این مجموعه برای واگذاری زیرمجموعه ها و کاهش هزینه های مالی و نیز احتمال همکاری شرکت جنرال موتورز با این غول خودروساز ایرانی در صورت کاهش تحریم های بین المللی، بیش از 42 میلیون سهم معامله شد.

                    در میان گروه های کوچک اما دارویی ها با گزارش مثبت شرکت کارخانجات داروپخش مبنی بر پوشش 55 درصدی بودجه برآوردی و تعدیل مثبت بیش از 9 درصدی سود هر سهم روندی مثبت را در اکثر سهم های فعال خود شاهد بودند.

                    در سایر گروه ها اما اتفاق خاصی مشاهده نشد و بازار سهام با شاخص 71 هزار واحدی روز کاری خود را پایان داد.

                    در پایان این گزارش می افزاید، تابلوی معاملات بازار قراردادهای آتی سکه طلا در بورس کالا در حال حاضر در تمامی سررسیدهای فعال خود به رنگ سبز درآمده و پیش بینی معامله گران از قیمت سکه تحویل بهمن ماه 92 به یک میلیون و 42 هزار تومان رشد کرده است.

                    در بازار آزاد نیز هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید هم اکنون به قیمت 940 هزار تومان و هر دلار آمریکا به بهای 3035 تومان خرید و فروش می شود.

                    بورس نیوز قدیمی‌ترین پایگاه خبری حوزه بورس و بازار سرمایه ایران

                    نظر

                    • ایرج اکبری
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 10934

                      #985
                      امسال 900 هزار دستگاه خودرو تولید می‌شود؟

                      » سرویس: اقتصادي - خودرو
                      چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹
                      در حالی وزیر صنعت، معدن و تجارت از تولید 900 هزار دستگاه خودروی سواری در سال جاری خبر داده که برخی کارشناسان این موضوع را غیرممکن و برخی نیز آن‌ را مشروط به شرایطی می‌دانند.


                      به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا نعمت‌زاده اخیرا در جلسه شورای گفت‌وگو اظهار کرده که امسال 900 هزار دستگاه خودروی سواری تولید خواهد شد.


                      این اظهارات در حالی است که در شش ماهه نخست امسال مجموعا حدود 292 هزار دستگاه خودرو تولید شده و تحقق برنامه وزیر مشروط به تولید 600 هزار دستگاه خودرو در شش ماهه دوم امسال است.


                      با این حال یک فعال صنعت خودرو این موضوع را غیر ممکن دانسته و می‌گوید: در سال 90 که انواع و اقسام مشکلات داخلی و خارجی وجود نداشت در شش ماه دوم سال حدود 800 هزار دستگاه خودرو تولید شد حال چگونه خودروسازان‌ می‌توانند در شش ماه دوم امسال 600 هزار دستگاه خودرو تولید کنند؟


                      وی با بیان این‌که خودروسازان و قطعه‌سازان به طرق مختلف تحریم دور را می‌زنند و مشکل اصلی ما تحریم نیست، تصریح می‌کند: مشکلات داخلی خودروسازان و قطعه‌سازان در حدی است که در خوشبینانه‌ترین حالت امسال 600 هزار دستگاه و نه 900 هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد.


                      البته در این میان یک عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران تولید 900 هزار دستگاه خودروی سواری در سال جاری را ممکن اما مشروط به شرایطی می‌داند.


                      محمدرضا نجفی‌منش در این باره می‌گوید:‌ در صورت لغو تمام مقررات دست و پاگیر داخلی و همچنین حل مشکل نقدینگی خودروسازان، می‌توان به تولید 900 هزار دستگاه خودرو در سال جاری امیدوار بود.


                      وی با بیان این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در اولین اقدام برای لغو بخشنامه سال 90 بانک مرکزی درباره عدم ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی دارای معوقات بانکی اقدام کند، خاطرنشان می‌کند: ‌هم‌اکنون در شرایطی که نه قطعه‌سازان و نه خودروسازان موفق به دریافت ارز مبادله‌ای نمی‌شوند مبنای قیمت‌گذاری خودروها همین ارز است بنابراین باید نرخ ارز آزاد مبنای قیمت‌گذاری خودروها قرار بگیرد.


                      نجفی‌منش ادامه می‌دهد: همچنین با توجه به بحران شدید نقدینگی خودروسازان، تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی مصوب اردیبهشت ماه سال گذشته باید به آن‌ها پرداخت شود تا این شرکتها بتوانند مطالبات قطعه‌سازان را ظرف یک ماه پرداخت کنند.


                      وی تصریح می‌کند: همچنین باید شرایط برای فعال شدن واحدهای لیزینگ خودرو ایجاد شود تا بازار خودرو از رکود فعلی خارج و فروش به روال عادی خود بازگردد.
                      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                      نظر

                      • ایرج اکبری
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 10934

                        #986
                        وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد
                        کاهش 44 درصدی تولید خودرو/واردات خودروهای بالای 2500 سی.سی


                        » سرویس: اقتصادي - صنعت، معدن، تجارت کد خبر: سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
                        وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شش ماهه نخست امسال 44 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش تولید خودرو داشته‌ایم.



                        به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا نعمت زاده در نشست خبری دومین جلسه شورای گفت‌وگو در دولت یازدهم اظهار کرد: در شش ماهه امسال حدود 300 هزار دستگاه سواری تولید شده که نسبت به مدت مشابه 44 درصد کاهش تولید داشته‌ایم.


                        وی ادامه داد: هنوز مشکل نقدینگی خودروسازان حل نشده و در این باره به دنبال برگزاری جلسه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی هستیم.



                        نعمت‌زاده یادآور شد: برنامه تولید خودروی سواری در سال جاری 900 هزار دستگاه است که با وجود کاهش تولید در شش ماهه نخست، دستیابی به این میزان تولید کار سختی است و امیدواریم در سال‌های بعد به ظرفیت 1.8 میلیون دستگاه خودروی سواری دست بیابیم.


                        وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که قیمت‌گذاری خودرو با چه دستگاهی است، گفت: قیمت گذاری توسط شورای رقابت است اما وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز قیمت‌گذاری کارشناسی خود را انجام می‌دهد.

                        وی همچنین در رابطه با صحبت وزیر نفت درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی تصریح کرد: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با تولید خودرو، تولید خودروی کم مصرف است و بیشتر خودروها در سطح شهر استفاده می‌شوند و خودروهایی که به کشور وارد می‌شوند باید کم مصرف باشند که سود بازرگانی متناسب با حجم مصرف آن‌ها تعیین خواهد شد.

                        نعمت‌زاده با اشاره به این‌که سود بازرگانی خودروهای پرمصرف و خودروهایی که حجم موتور آن‌ها زیاد است افزود: سود بازرگانی این گونه خودروها بیش از صد درصد خواهد بود.

                        وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در رابطه با سرمایه‌گذاری خارجی در کشور اولین گام اعتمادسازی، رفع تحریم و برقراری ارتباط بانکی است که مهمترین آن‌ها رفع مشکل بانکی است.

                        وی یادآور شد: به خاطر محدودیت بودجه که در سال جاری دولت با آن مواجه است نتوانست پاداش و جوایز صادرات را تامین و پرداخت کند اما باید این جوایز به هر گونه‌ای پرداخت شود.

                        نعمت‌زاده در رابطه با بازگردانی ارز توسط صادرکنندگان اظهار کرد:‌ در گذشته اعلام شده بود صادرکنندگان موظف هستند به یکی از راه‌های اعلام شده مانند فروش ارز به بانک به مبلغ مبادلاتی و واردات کالا ارز را به کشور بازگرداند که تمام این‌ها از سوی صادرکنندگان با اعتراض مواجه شد.

                        وی ادامه داد:‌ هر نوع فشار اداری و غیر طبیعی به صادرکننده نتیجه منفی خواهد داشت و امیدواریم این تصمیم اصلاح شود زیرا این موضوع گلوگاه‌ عمده صادرات است.

                        وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اختصاص 30 درصدی از درآمد حاصل از هدفمندی‌ یارانه‌ها به تولید خاطرنشان کرد: این موضوع در حال بررسی است. 30 درصد آنچه که از هدفمندی‌ یارانه‌ها حاصل می‌شود باید به صنعت بیاید آنچه از افزایش قیمت حامل‌های انرژی حاصل می‌شود جوابگوی یارانه‌های مردم نیست و با افزایش مبلغی به صد درصد این موضوع باز به مردم بازگردانده می‌شود.

                        نعمت‌زاده درباره نرخ تخم مرغ و مرغ گفت: با جلوگیری از صادرات تخم مرغ در کوتاه مدت، نرخ‌ها متعادل شد که در حال حاضر صادرات آن به صورت عادی انجام می‌شود.

                        وی تاکید کرد: بنا بر تصمیمات دولت ارز نهاده دامی از ارز مرجع و ارز مبادلاتی تغییر کرده است که این ممکن است اثر تدریجی داشته باشد اما به مقدار کافی نهاده دامی در گمرک انبار و کشتی‌ها وجود دارد.

                        وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: مرغداران از یک ماه گذشته از نهاده‌های دامی با نرخ مبادلاتی استفاده کرده‌اند که هیچ مشکلی در تامین نهاده‌های دامی وجود ندارد.

                        نعمت‌زاده در رابطه با مطالبات معوقات بانک‌ها از بنگاه‌ها و واحدهای صنعتی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهادی مبنی بر این که طی سه سال اخیر واحدهای تولیدی به دلیل وضعیت اقتصادی کشور نتوانستند مطالبات خود را پرداخت کنند پیشنهادی ارائه شد و رییس کل بانک مرکزی یک ماه فرصت در رابطه با تصمیم گیری مناسب خواستار شده است.

                        وی ادامه داد: پیشنهاد شده برای این سه سال جریمه در نظر گرفته نشود و فرجه به وام‌گیرندگان داده شود و اگر بانک شرایط را مناسب دید تسهیلات جدیدی به این افراد اعطا کند.

                        وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در شرایط فعلی به دنبال آن هستیم که دستور اداری ممنوع المعامله بودن آن‌ها را باطل کنیم.

                        نعمت زاده ادامه داد: خودروهای کمتر از 2500 سی.سی در اولویت‌ 10 قرار نداشتند که در پنج ماهه نخست سال 1700 خودرو به کشور وارد شده‌اند و خودروهایی که بیش از 2500 سی.سی حجم موتور آن‌ها بود، در اولویت 10 قرار گرفتند و آن‌ها با آزادی اولویت 10 با پرداخت تعرفه 140 درصدی به کشور وارد می‌شوند.

                        وی در پایان در رابطه با طرح شبنم و ایران کد گفت: این دو طرح در حال حاضر تنها برای گروه 10 در حال اجرا است و اولویت‌های دیگر به دلیل سرعت بخشی به واردات از این طرح خارج شده‌اند.
                        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                        نظر

                        • ایرانی
                          ستاره دار(1)
                          • Jun 2011
                          • 2579

                          #987
                          ایران خودرو :همكاری مشترک شركت جنرال موتورز آمریکا با ایران خودرو

                          به گزارش بورس نیوز،

                          اما در گروه خودرویی که "خودرو" تحت تأثیر شایعات و اخبار موجود پیرامون برنامه های این مجموعه برای واگذاری زیرمجموعه ها و کاهش هزینه های مالی و نیز احتمال همكاری شركت جنرال موتورز با این غول خودروساز ایرانی در صورت کاهش تحریم های بین المللی، بیش از 42 میلیون سهم معامله شد.

                          http://www.boursenews.ir/fa/pages/?cid=108150
                          اتاق بازرگانی ایران و آمریکا ثبت شد

                          درحالی که زمزمه ایجاد اتاق بازرگانی ایران و آمریکا در داخل کشور با واكنش مثبت و منفی فراوانی همراه بود، یک فعال تجاری در آمریکا از ثبت این اتاق خبر داد که مورد تایید رئیس کل بانک مركزی ایران نیز قرار گرفت.




                          سرویس: اقتصادی ، تاریخ: ۲۲/مهر/۱۳۹۲ - ۰۷:۰۶ ، شناسه خبر: ۱۶۵۴۴۷

                          به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان سفر هیات ایرانی از بانک مركزی و وزارت اقتصاد به آمریکا به منظور شركت در اجلاس پاییزه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول جلسه ای با حضور مسئولان ایرانی و ایرانیان مقیم آمریکا در دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران (سفارت پاكستان) برگزار شد.

                          در بخشی از گفت‌وگوی رئیس کل بانک مركزی با ایرانیان مقیم آمریکا (ساكن واشنگتن) یکی از تجار ایرانی از جلسه مشترک فعالان اقتصادی ایران با رئیس دفتر رئیس جمهور سخن گفت؛ وی از دستور ویژه نهاوندیان برای تشکیل اتاق بازرگانی ایران و آمریکا در جلسه چند هفته قبل که رئیس جمهور و هیات همراه برای شركت در اجلاس به آمریکا رفته بودند خبر داد و این را هم گفت که این موسسه هم اكنون به ثبت رسیده است.

                          ولی الله سیف رئیس کل بانک مركزی در همین ارتباط افزود: شاید این NGO جدید بتواند منشاء اثر باشد و مشكلات را حل کند؛ شاید اتاق مشترک بتواند اهداف ایران را عملیاتی بكند.

                          به گزارش تسنیم، پیش از سفر روحانی به نیویورک و ایجاد امیدواری در بین فعالان اقتصادی مبنی بر بهبود روابط اقتصادی بین ایران و آمریکا زمزمه‌هایی مبنی بر تشکیل اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و آمریکا یا شورای مشترک بازرگانی بین این دو کشور شكل گرفت اما با واكنش مثبت و منفی فعالان اقتصادی داخل ایران همراه شد.
                          آخرین ویرایش توسط ایرانی؛ 2013/10/19, 23:17.

                          نظر

                          • چاردیواری
                            عضو عادی
                            • Oct 2013
                            • 265

                            #988
                            خبهمن وخزامیا سهام تاپ خودرویها.

                            نظر

                            • حميد اسدي
                              Banned
                              • Aug 2011
                              • 431

                              #989
                              شنیده ها از موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه 400درصدی ایران خودرو از محل تجدید ارزیابی دارایی ها

                              پاسارگاد تحلیل


                              ================================================== ===


                              در خودرویی ها ایران خودرو به عنوان لیدر و عامل حرکتی گروه شاهد صف خرید بودیم و این اقبال به سهم سایر سهام را نیز با نوسانات مثبت همراه کرد.شنیده هایی به گوش می رسد که با افزایش سرمایه ایران خودرو از تجدید ارزیابی دارایی ها موافقت شده است.

                              پرشین تحلیل (کارگزاری آراد ایرانیان)



                              ================================================== ===


                              گروه خودرویی از معدود گروه هایی بودند که تا اواخر وقت صف خرید خود را حفظ کردند.ایران خودرو که شایعاتی مبنی بر افزایش سرمایه اش از محل تجدیدارزیابی دارایی ها شنیده می شود.


                              ================================================== ===

                              به گزارش بورس نیوز،

                              گروه دوم نیز خودرویی ها بودند که گرچه همه فعالان بازار از عدم مناسب بودن گزارش عملکرد سه ماهه دوم این شرکت ها اطمینان دارند، اما بازهم به سهام این گروه پراقبال هستند، بطوریکه بازتاب مثبت مذاکرات اخیر در ژنو نیز تداوم تقاضای پرحجم خریداران سهام خودرویی ها را طی معاملات امروز نیز در پی داشت.
                              اما پیرامون این گروه مطرح است که دلیل این استقبال خریداران از سهام خودرویی چیست که به نظر می رسد با تخصیص منابع به نرخ ارز مبادلاتی و نیز به تعویق افتادن زمان بازپرداخت بدهی های شرکت های خودروساز افزایش تیراژ تولید آنها را در پی داشته باشد و در نهایت کاهش هزینه سربار و بالا رفتن مارجین سود خودروسازان چنین اقبال پرشوری را از این سهام رقم بزند.
                              از این رو اهالی تالار معتقدند چنانچه انتشار گزارش های نه چندان مناسب را از این گروه شاهد باشیم، اثر منفی ناشی از آن کوتاه و مقطعی بوده و پس از چند روز دوباره می تواند حرکت جدیدی را در مدار مثبت برای آنها رقم بزند.
                              بدین ترتیب امروز در این گروه همچنان خریداران پرقدرت و در تمامی نمادها حاضر بودند، اما فروشنده چندانی برای سهام آنها وجود نداشت.

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #990
                                احتمال توقف تولید برخی خودروهای داخلی

                                گروه اقتصادي:​ دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: اصرار سازمان ملی استاندارد بر تجهیز خودروهای داخلی به دو کیسه هوا موجب توقف تولید برخی از این خودروها خواهد شد.

                                احمد نعمت‌بخش‌ اظهار کرد: چند ماه پیش ستاد تدابیر ویژه اقتصادی با توجه به وضعیت تحریم و مشکل تامین کیسه هوا، اجرای استاندارد تجهیز خودروها به دو کیسه هوا را به ابتدای سال آینده موکول کرد. وی با بیان این‌که با وجود این مصوبه و ابلاغ معاون اول رییس‌جمهوری وقت، سازمان ملی استاندارد بر تجهیز خودروها به دو کیسه هوا اصرار دارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که خودروسازان اعلام کرده‌اند به دلیل مشکلات تحریم قادر به تامین کیسه هوا به تعداد لازم برای تجهیز تمام خودروهای تولیدی به دو کیسه هوا نیستند.

                                دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: بنابراین سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بین دو راه تولید خودروهای داخلی بدون دو کیسه هوا و یا توقف تولید برخی از خودروهای داخلی، یک راه را انتخاب کنند. وی افزود: مشخص نیست در حالی که دولت وقت با صدور مصوبه‌ای اجرای استاندارد کیسه هوا را به ابتدای سال آینده موکول کرده است رییس سازمان ملی استاندارد به چه دلیل بر اجرای این استاندارد در سال جاری تاکید دارد. نعمت‌بخش تصریح کرد: امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای شفاف‌سازی موضوع اقدام و با توجه به واقعیت‌های صنعت خودرو تصمیم‌گیری کند.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X