اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • کيانوش
    عضو فعال
    • Dec 2011
    • 6613

    #1726
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    موضوع: آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده



    الف- زمان و محل برگزاری مجمع عمومی :
    از کلیه سهامداران ، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 09:00 روز چهار شنبه مورخ 1392/12/28 درمحل بزرگراه آيت اله سعيدي (جاده قديم ساوه) بعد ار پل آزادگان نبش بلوار شهداي ايران خودروديزل ساختمان معاونت بازاريابي و فروش شرکت ايران خودروديزل برگزار میگردد حضور بهم رسانند.

    ب– دستور جلسه :
    تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
    سایر موارد
    توضیحات:
    ساير مواردي که در صلاحيت مجمع عمومي فوق العاده مي باشد

    .................................................. ................................................
    با افزايش سرمايه خاور به ميزان 212درصد از محل تجديد ارزيابي دارايي موافقت شده است و 28اسفند هم اجرا خواهد شد.
    هر سهم ميشه3سهم بدون اينکه سهامدار پول بده.
    اگر 100تومان هم قيمت بخوره ميشه 300تومان
    پس خاور اولين خودرويي هست که افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي را اجرا خواهد کرد.
    احتمالا دوميش خپارس باشه.منتظر باشيم.
    خاور امروز فردا باز ميشه و.....
    .................................................. ........
    حس من ميگه خاور تقاضاي بازار را مياره رو خودروايها خصوصا رو خپارس که اماده اجراي 235درصد افزايش سرمايه هست.

    نظر

    • mehdi8400
      عضو عادی
      • Oct 2013
      • 123

      #1727
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت خودرو خبر داد و گفت: برنامه ها و دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی سرلوحه فعالیت های سایپا است.

      نظر

      • mehdi8400
        عضو عادی
        • Oct 2013
        • 123

        #1728
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        رئیس سازمان فروش بهمن دیزل در مراسم رونمایی از مینی بوس مکسوس V80محصول جدید این شرکت گفت : در حال حاضر 80 درصد از ناوگان مینی بوسرانی کشور بالای 15 سال عمر داشته و فرسوده محسوب می شود که با توجه به این آمار پیش بینی می شود در سال 2014 حدود 7 هزار مینی بوس در کشور نیاز باشد.

        نظر

        • mehdi8400
          عضو عادی
          • Oct 2013
          • 123

          #1729
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          در مراسمی با حضور مدیرعامل گروه بهمن و مدیر و معاونان شرکت بهمن دیزل و نمایندگان و برخی مدیران شرکت SMCV از مینی بوس مکسوس محصول جدید شرکت بهمن دیزل رونمایی شد.

          نظر

          • mehdi8400
            عضو عادی
            • Oct 2013
            • 123

            #1730
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            رییس شورای رقابت گفت : هر گونه قیمت گذاری بر روی خودرو از طریق شورای رقابت تعیین می شود و گمانه زنی های اخیر درباره قیمت خودرو در سال آینده تنها شایعه است.

            نظر

            • mehdi8400
              عضو عادی
              • Oct 2013
              • 123

              #1731
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              گروه خودرو- نشست خبری مسوولان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، دیروز در حالی برگزار شد که مسوولان این شرکت به تشریح عدم‌حضور برخی خودروها در جدول کیفی ماهانه پرداختند. به گفته مسوولان شرکت بازرسی، برای بررسی سطح کیفی باید آمار تولید خودروها در اختیار این شرکت قرار گیرد، حال آنکه برخی خودروسازان از دادن آمار کیفی محصولات خود به شرکت مذکور اجتناب می‌کنند. این موضوع به‌خصوص در مورد خودروهایی که در دوران تحریم با کمبود قطعه مواجه بودند و مجبور به داخلی‌سازی شدند، بیشتر صدق می‌کند. اما در نشست دیروز، همچنین اشکان گلپایگانی معاون مهندسی شرکت بازرسی، توضیحی کوتاه نیز در مورد ماجرای آتش‌سوزی‌های اتوبوس اسکانیا ارائه و تاکید کرد که این خودرو از نظر سازمان ملی استاندارد و شرکت بازرسی کیفیت، از استانداردهای لازم برخوردار است.

              نظر

              • غفران
                عضو فعال
                • Sep 2013
                • 1123

                #1732
                پاسخ : اخبار گروه خودرو



                خوساز هم برای 93 1ریال سود اعلام کرد
                قطار تعدیل شرکت های قطعه ساز برای 93 از جنس مثبت
                ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

                نظر

                • zafar3000
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 1243

                  #1733
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  دوستان دقت کنند که در سهام قطعه ساز تحت پوشش سایپا در تهیه ارایه اطلاعات مالی آتی نکات زیر از نظر من رعایت نشده است و به همین دلیل اطلاعات گمراه کننده است
                  1. اطلاعات مالی آتی پیش بینی بر اساس بهترین برآورد مدیریت است
                  آیا این اطلاعات مالی واقعا بهترین برآورد مدیریت است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

                  2. اطلاعات مالی آتی این شرکتها در بیان مفروضات و اجزا باید دامنه معقولانه ای داشته باشد اما به عنوان مثال افزایش هزینه 26 درصدی قطعات اولیه در مقابل عدم افزایش قیمت فروش که دامنه ای از 0 تا 20 درصد می تواند داشته باشد معقول است که صفر در نظر گرفته شود یا حداقل افزایش 10 درصدی معقول است

                  3. از شواهد گمراه کننده نبودن مفروضات اطلاعات آتی ،سوابق مفروضات و صورتهای مالی گذشته است چگونه است که هم اکنون محصولی بیشتر از قیمت گزارش اطلاعات مالی آتی شرکت در بازار برای سال 92 در حال فروش است و واحد مالی شرکت هم شفاها قبول دارند که سهامدار عمده که خریدار محصول هم هست افزایش قیمت را برای 92 قبول کرده است و احتمال تعدیل سال مالی 92 به علت این افزایش قیمت بالا است اما در ارایه صورت مالی پیش بینی سال 93 مفروضات بکار رفته همان قیمت غیر واقعی سال 92 بدون افزایش نرخ باشد

                  4.گزارش های اطلاعات مالی باید توازن داشته باشد و متعادل و گرنه گمراه کننده است به عنوان مثال کارخانه ای که دو محصول می زند چگونه است که افزایش قیمت یکی را قبول و در صورت مالی می آورد و دیگری را صفر در نظر می گیرد

                  5.واحد های تهیه کننده این اطلاعات یعنی واحد های مالی شرکتها تا کنون در ارایه صورتهای مالی قبلی مشکلات زیادی داشته اند پس چگونه است که اکنون می توان بر روی داده های این واحد ها قضاوت صحیحی کرد

                  در کل در صورتیکه این پیش بینی ها به حسابرس غیر وابسته ای سپرده شود احتمالا بعید است کارشان مورد پذیرش قرار گیرد

                  نظر

                  • zafar3000
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 1243

                    #1734
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    دوستانی که دایم صحبت از حباب این گروه می زنند به 2 نکته دقت کنند

                    1. در روند رشد سهام بازار بورس (در بازاری سالم )قطعا نوسانگیران به عنوان فلور نرمال محسوب می شوند اما در بازاری مریض که همه آن دستکاری است و اعمال نظر و خط دهی نقش نوسانگیران هم بیمارگونه می شود مثال واضح آن خاذین که سهامدار دارد واز پیک قیمتیش 35 درصد افت کرد اما خکمک که نوسان گیر زیادی داشت و حتی سهامداران بالای یک درصدش نوسان گیر بودند افتی معادل 60 درصد داشته است یعنی در فرد مریض میکروب های نرمال و مفید بدن نیز انگل و بیماریزا می شوند
                    2. همه بازار افت فاحشی کرد اما این گروه به علت اینکه سهامدار عمده از قصد دنبال تخریب سهامش با گزارش های انحرافی بود متاسفانه بیشتر آسیب دیدند بدیهی است با توجه به فروش سهامدار عمده در قیمتهای بالا و داشتن رانت اطلاعاتی از شرکتهایش و عدم حمایت از سهامش در قیمتهای پایین امکان شکایت تحت عنوان سو استفاده از رانت اطلاعاتی از سهامدار عمده برای سهامداران این سهام محفوظ می باشد
                    اما در کل قیمتهای این سهام به حدی رسیده است که زمانی اشتباه خود می دانستم که چرا در آن قیمتها بیشتر خرید نکردم و الان این فرصت به لطف تمام عوامل فراهم
                    پس در این قیمتها گرفتار جودهی منفی نشوید
                    تصمیم با شما است

                    نظر

                    • mehdi8400
                      عضو عادی
                      • Oct 2013
                      • 123

                      #1735
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      سازمان بین المللی سازندگان وسائل نقلیه موتوری با انتشار آمار تولید خودروی جهان در سال 2013 از کاهش 38.2 درصدی تولید خودروی ایران طی این سال خبر داد. بر اساس این گزارش در سال 2013 تنها 626 هزار و 110 دستگاه خودرو در ایران تولید شده است. تولید خودروی ایران در سال 2012 نیز با کاهش 38.5 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به یک میلیون و 13 هزار دستگاه رسیده بود. در سال 2011 بیش از 1.64 میلیون دستگاه خودرو در ایران تولید شده بود. به دنبال کاهش تولید خودروی ایران در سال 2013 رتبه ایران در میان کشورهای تولید کننده خودرو نیز در این سال کاهش داشته است. ایران که در سال 2012 به عنوان هجدهمین خودروساز بزرگ جهان و در سال 2011 به عنوان سیزدهمین خودروساز شناخته شده بود در سال 2013 به رتبه 21 سقوط کرده است.

                      نظر

                      • mehdi8400
                        عضو عادی
                        • Oct 2013
                        • 123

                        #1736
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        تعرفه واردات خودرو برای سال آینده هنوز مشخص نشده و جلسات کارشناسی آن هنوز در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال برگزاری است. از آنجا که اجرای این مرحله تاثیر زیادی بر قیمت حامل های انرژی دارد، پیشنهاد واردات خودروهای هیبریدی با نرخ های پایین تر ارایه شده و از آن حمایت می شود.علاوه بر این برای بهبود فضای زیست محیطی، استفاده از این خودروها با هدف کاهش مصرف انرژی های فسیلی و بهره گیری از سوخت مناسب تر مورد تاکید قرار گرفته لذا این مباحث هم اکنون در سطح کارشناسی در حال پیگیری است.

                        نظر

                        • غفران
                          عضو فعال
                          • Sep 2013
                          • 1123

                          #1737
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          [QUOTE=غفران;466649]

                          خوساز هم برای 93 1ریال سود اعلام کرد
                          قطار تعدیل شرکت های قطعه ساز برای 93 از جنس مثبت
                          بورس نیوز قدیمی‌ترین پایگاه خبری حوزه بورس و بازار سرمایه ایران

                          خوساز درسال 93 قصد دارد ساختمانی را که 92 فروش نرفته بفروش برساند
                          ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

                          نظر

                          • ایرج اکبری
                            عضو فعال
                            • Dec 2011
                            • 10934

                            #1738
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو


                            در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
                            افشاگری قاضی‌پور از فساد در صنعت خودرو/می‌خواهند مدیریت کل خودروسازی در اختیار خودشان قرار دهند
                            یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: گروهی وابسته به جریان خاص اقتصادی تحرکات تازه‌ای را برای در اختیار گرفتن مدیریت دو شرکت بزرگ خودروساز آغاز کرده‌اند.
                            خبرگزاری فارس: افشاگری قاضی‌پور از فساد در صنعت خودرو/می‌خواهند مدیریت کل خودروسازی در اختیار خودشان قرار دهند

                            Tweet
                            نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با بیان اینکه فراهم آوردن زمینه کاهش قیمت سهام خودروسازان در بورس و همچنین افزایش واردات خودروهای خارجی با هدف کاهش سهم محصولات داخلی در بازار از جمله برنامه های از پیش تعیین شده این گروه برای ضربه زدن به تولیدکنندگان داخلی بوده است، گفت: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون صنایع تمام حرکت‌ها و اقدامات این گروه را زیر نظر دارند و در صورتی که بخواهند وارد مرحله اجرای نقشه های خود شوند، با آنان برخورد جدی خواهد کرد.

                            قاضی‌پور که روز گذشته با تذکر در صحن علنی مجلس از پرونده فساد مالی گروهی خاص "ع.ک"در صنعت خودرو پرده برداشته بود، در تشریح جزئیات بیشتری از اقدامات این گروه تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران خودرو و سایپا از جمله بزرگترین بنگاه های اقتصادی کشور و منطقه بوده و گردش مالی بسیار بالایی دارند، جریان خاص انحرافی در سال‌های گذشته علاوه بر اینکه این دو خودروساز را به حیاط خلوت خود تبدیل کرده بود، زمینه کاهش شدید قیمت سهام آنها را نیز فراهم آورد تا بتواند آنها را به نازل ترین قیمت به عوامل پشت پرده خود واگذار کند.

                            نماینده مردم ارومیه تاکید کرد: کار تا آنجا پیش رفت که یکی از این خودروسازان با برنامه‌ریزی های دقیق و پیچیده سعی در دور زدن قانون داشته و برخی شرکت های آن، شرکت های دیگر را خریداری می‌کردند تا مدیریت کل گروه در اختیار یک عده خاص قرار گیرد.

                            عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از این تخلف شورای رقابت تصویب کرد که هیچ شرکت خودروساز نمی‌تواند سهامدار شرکت خودروسازی دیگر باشد.

                            نماینده مردم ارومیه در مجلس به رویکرد دیگر جریان خاص اقتصادی که به گفته وی مورد حمایت برخی افراد دولتی قرار دارد، برای نقش آفرینی در بازار خودروی کشور اشاره کرد و گفت: این گروه متاسفانه موفق شدند با استفاده از ابزارهای گوناگون زمینه ورود بی رویه خودروهای خارجی به کشور را فراهم آورند. این دسیسه با همدستی واردکنندگان و فعالان حوزه ارزی که چشم طمع به بازار خودرو کشور داشتند، طراحی و اجرا شد.

                            قاضی‌پور نتیجه برنامه ریزی این گروه برای کاهش تولید قطعات خودرو را کم شدن تولید خودروسازان ایرانی در زیر فشارهای داخلی و خارجی دانست و افزود: تیراژ تولید خودروسازان داخلی در سال 91 نسبت به سال 90 به نصف تقلیل پیدا کرد و در سال 92 نیز شرایط بسیار بدتری بر صنعت خودروی کشور حاکم شد.

                            به گفته قاضی پور، تمامی این اقدامات و برنامه‌ریزی ها با هدف وارد کردن خودروسازان کشور به بحران انجام شد تا بتوانند از این آب گل آلود برای خود ماهی بگیرند.

                            وی با بیان اینکه هدف نهایی این گروه ورود به عرصه مدیریت و در اختیار گرفتن پست های مهم در صنعت خودروی کشور است، خاطر نشان کرد: از وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهندس شافعی رئیس هیات عامل ایدرو، مهندس زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و مهندس مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا می‌خواهم تا با تمام توان در برابر این زیاده خواهی‌ها بایستند و به آنها اجازه اجرای برنامه ها و تحقق اهداف شان را ندهند.‬

                            ‫قاضی پور به این عده خاص نیز هشدار داد و گفت: سرانجام کار شهرام جزایری، گروه مه آفرید و بابک زنجانی باید درس عبرتی برای این گروه باشد، چرا که مجلس شورای اسلامی، کمیسیون صنایع و معادن و دیگر دستگاه‌های نظارتی به دقت عملکرد آنان را تحت کنترل دارند و هرگز اجازه نمی‌دهند مدیریت خودروسازان به دست این افراد خاص که در سال‌های گذشته به اقتصاد و صنعت این مملکت خیانت کرده‌اند، بیفتد.

                            وی در طرح سوال و حتی استیضاح وزیر در صورت میدان دادن به این گروه را از جمله ابزارهای تاثیرگذار مجلس برای رویارویی با این گروه خاص عنوان کرد و افزود: در صورتی که این جریان دسیسه‌های خود را وارد مرحله عمل و اجرا کنند، علاوه بر اینکه آنان را به دستگاه‌های نظارتی، بازرسی و قضائی معرفی خواهیم کرد، اسامی آنان به همراه مدارک و مستندات لازم را نیز از طریق رسانه های گروهی در اختیار افکار عمومی قرار خواهیم داد.

                            عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه صنعت خودرو یک صنعت مادر است و نباید به دست یک جریان خاص بیفتد، تاکید کرد: از دستگاه های نظارتی می خواهیم تا پیش از هدر رفتن فرصت، برخوردهای لازم را با این گروه انجام و از تعلق گرفتن بزرگترین صنعت کشور به یک گروه خاص جلوگیری کنند.

                            نماینده مردم ارومیه در مجلس در پایان با هشدار به برخی افراد دولتی که به گفته وی مفسدان اقتصادی صنعت خودرو را ساپورت می‌کنند، تاکید کرد: ما می‌دانیم آقایان دست به چه فساد بزرگی زده‌اند؛ اگر این گروه خاص دست از فساد نکشد، اسامی آنها را به طور شفاف از تریبون مجلس به مردم خواهم گفت.
                            كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #1739
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              بهبود اوضاع نامطلوب قطعه سازان در انتظار تصمیمات دولت است

                              به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان گفت : دولت عامل اصلی تحرک و تغییر شرایط بخش های مختلف صنعتی خصوصا صنعت خودرو و قطعه سازی است در حالی که تا کنون به انسجام و برنامه ریزی دقیقی در این راستا دست نیافته است.

                              محسن رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : عمق فاجعه در بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی به قدری بالا است که هر برنامه ریزی که در جریان رفع مشکلات تولید و صنعت صورت گیرد ظرف حداقل دو سه سال آینده نتیجه خواهد داد.

                              وی تاکید کرد : با نرخ رشد یکی دو درصد اقتصادی که بر اساس آمار صندوق بین المللی پول اعلام شده ، تحول عظیمی در اقتصاد کشور بوجود نخواهد آمد و به تبع آن تحولی در بخش صنعت کشور صورت نخواهد گرفت مگر آنکه اتفاقات خاصی مانند سرمایه گذاری خارجی،تزریق منایع و تسهیلات از خارج کشور به این جریان سرعت بخشد .

                              وی در ادامه به نداوم مشکلات و اوضاع نامطلوب قطعه سازان اشاره کرد و گفت : همچنان وضعیت صنعت قطعه سازی کشور ، وضعیت نامطلوبی است و در انتظار برنامه ها ، تصمیمات و تحولات صورت گرفته توسط دولت است.

                              این فعال صنعت قطعه سازی کشور همچنین به تاثیر اجرای اقصاد مقاومتی در صنعت کشور پرداخت و گفت : نکات بسیار مهمی در بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است از جمله داخلی سازی ، تقویت بنیه ساخت داخل ، تقویت سازندگان داخلی که همگی اینها از مواردی است که شاهراه اقتصاد ایران را به سمت اقتصاد سالم سوق می دهد.

                              رزم خواه تقویت تولید داخل را راه نجات کشور دانست و اظهار داشت : قطعا تمرکز و تقویت تولید و رهایی از اقتصاد نفتی راهکار نجات کشور است در حالی که متاسفانه تا کنون این مساله اتفاق نیافتاده است اما در صورتی که سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرایی شوند و دولت برنامه هایی را در جهت تحقق حمایت از صنعت قطعه سازی و تقویت اقتصاد داخلی داشته باشد قطعا کارساز بوده و صنعت و تولید کشور رونق خواهد گرفت و در موج تحریم های احتمالی در آینده کمتر آسیب پذیر خواهیم شد .

                              وی در ادامه با اشاره به وظایف قطعه سازان و خودروسازان در اجرای اقتصاد مقاومتی ، وظیفه اصلی در اجرای این سیاست را بر عهده دولت دانست و گفت : دولت باید بستر توسعه ساخت داخل و حمایت از تولید کننده داخلی را فراهم نماید پس از آن همت و پشتکار تولید کننده داخلی است که از این تسهیلات و امکانات و اصلاح قوانین استفاده کند و حداکثر ساخت داخل و توانایی را از خود بروز دهند.

                              وی گفت : دولت باید سیاست های حمایتی از صنعت داخل ، تامین منابع مالی و تسهیلاتی ، بازکردن راه ارتباط سازندگان داخلی و خارجی را فراهم نماید قطعا هوش و استعداد ایرانی در مسیر منافع صنعت و اقتصاد ایران نیز بکار گرفته شده و موثر خواهد بود
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • rajabnejad
                                عضو فعال
                                • Jan 2012
                                • 4331

                                #1740
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                چالش این بار در صنعت خودرو



                                عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: گروهی وابسته به جریان خاص اقتصادی تحرکات تازه‌ای را برای در اختیار گرفتن مدیریت دو شرکت بزرگ خودروساز آغاز کرده‌اند.


                                به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از فارس؛نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراهم آوردن زمینه کاهش قیمت سهام خودروسازان در بورس و همچنین افزایش واردات خودروهای خارجی با هدف کاهش سهم محصولات داخلی در بازار از جمله برنامه های از پیش تعیین شده این گروه برای ضربه زدن به تولیدکنندگان داخلی بوده است، گفت: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون صنایع تمام حرکت‌ها و اقدامات این گروه را زیر نظر دارند و در صورتی که بخواهند وارد مرحله اجرای نقشه های خود شوند، با آنان برخورد جدی خواهد کرد.
                                قاضی‌پور که روز گذشته با تذکر در صحن علنی مجلس از پرونده فساد مالی گروهی خاص "ع.ک"در صنعت خودرو پرده برداشته بود، در تشریح جزئیات بیشتری از اقدامات این گروه تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران خودرو و سایپا از جمله بزرگترین بنگاه های اقتصادی کشور و منطقه بوده و گردش مالی بسیار بالایی دارند، جریان خاص انحرافی در سال‌های گذشته علاوه بر اینکه این دو خودروساز را به حیاط خلوت خود تبدیل کرده بود، زمینه کاهش شدید قیمت سهام آنها را نیز فراهم آورد تا بتواند آنها را به نازل ترین قیمت به عوامل پشت پرده خود واگذار کند.

                                نماینده مردم ارومیه تاکید کرد: کار تا آنجا پیش رفت که یکی از این خودروسازان با برنامه‌ریزی های دقیق و پیچیده سعی در دور زدن قانون داشته و برخی شرکت های آن، شرکت های دیگر را خریداری می‌کردند تا مدیریت کل گروه در اختیار یک عده خاص قرار گیرد.

                                عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از این تخلف شورای رقابت تصویب کرد که هیچ شرکت خودروساز نمی‌تواند سهامدار شرکت خودروسازی دیگر باشد.

                                نماینده مردم ارومیه در مجلس به رویکرد دیگر جریان خاص اقتصادی که به گفته وی مورد حمایت برخی افراد دولتی قرار دارد، برای نقش آفرینی در بازار خودروی کشور اشاره کرد و گفت: این گروه متاسفانه موفق شدند با استفاده از ابزارهای گوناگون زمینه ورود بی رویه خودروهای خارجی به کشور را فراهم آورند. این دسیسه با همدستی واردکنندگان و فعالان حوزه ارزی که چشم طمع به بازار خودرو کشور داشتند، طراحی و اجرا شد.

                                قاضی‌پور نتیجه برنامه ریزی این گروه برای کاهش تولید قطعات خودرو را کم شدن تولید خودروسازان ایرانی در زیر فشارهای داخلی و خارجی دانست و افزود: تیراژ تولید خودروسازان داخلی در سال 91 نسبت به سال 90 به نصف تقلیل پیدا کرد و در سال 92 نیز شرایط بسیار بدتری بر صنعت خودروی کشور حاکم شد.

                                به گفته قاضی پور، تمامی این اقدامات و برنامه‌ریزی ها با هدف وارد کردن خودروسازان کشور به بحران انجام شد تا بتوانند از این آب گل آلود برای خود ماهی بگیرند.

                                وی با بیان اینکه هدف نهایی این گروه ورود به عرصه مدیریت و در اختیار گرفتن پست های مهم در صنعت خودروی کشور است، خاطر نشان کرد: از وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهندس شافعی رئیس هیات عامل ایدرو، مهندس زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و مهندس مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا می‌خواهم تا با تمام توان در برابر این زیاده خواهی‌ها بایستند و به آنها اجازه اجرای برنامه ها و تحقق اهداف شان را ندهند.‬


                                قاضی پور به این عده خاص نیز هشدار داد و گفت: سرانجام کار شهرام جزایری، گروه مه آفرید و بابک زنجانی باید درس عبرتی برای این گروه باشد، چرا که مجلس شورای اسلامی، کمیسیون صنایع و معادن و دیگر دستگاه‌های نظارتی به دقت عملکرد آنان را تحت کنترل دارند و هرگز اجازه نمی‌دهند مدیریت خودروسازان به دست این افراد خاص که در سال‌های گذشته به اقتصاد و صنعت این مملکت خیانت کرده‌اند، بیفتد.

                                وی در طرح سوال و حتی استیضاح وزیر در صورت میدان دادن به این گروه را از جمله ابزارهای تاثیرگذار مجلس برای رویارویی با این گروه خاص عنوان کرد و افزود: در صورتی که این جریان دسیسه‌های خود را وارد مرحله عمل و اجرا کنند، علاوه بر اینکه آنان را به دستگاه‌های نظارتی، بازرسی و قضائی معرفی خواهیم کرد، اسامی آنان به همراه مدارک و مستندات لازم را نیز از طریق رسانه های گروهی در اختیار افکار عمومی قرار خواهیم داد.

                                عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه صنعت خودرو یک صنعت مادر است و نباید به دست یک جریان خاص بیفتد، تاکید کرد: از دستگاه های نظارتی می خواهیم تا پیش از هدر رفتن فرصت، برخوردهای لازم را با این گروه انجام و از تعلق گرفتن بزرگترین صنعت کشور به یک گروه خاص جلوگیری کنند.

                                نماینده مردم ارومیه در مجلس در پایان با هشدار به برخی افراد دولتی که به گفته وی مفسدان اقتصادی صنعت خودرو را ساپورت می‌کنند، تاکید کرد: ما می‌دانیم آقایان دست به چه فساد بزرگی زده‌اند؛ اگر این گروه خاص دست از فساد نکشد، اسامی آنها را به طور شفاف از تریبون مجلس به مردم خواهم گفت.
                                هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                                نظر

                                در حال کار...
                                X