اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #1081
    تولید خودرو افزایش نمی‌یابد

    مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: تا زمانی‌که مشکل نقدینگی خودروسازان حل نشود تولید خودرو نیز افزایش نخواهد یافت.

    داوود میرخانی رشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: خودروسازان بدهی زیادی به قطعه‌سازان دارند که نمی‌توانند پرداخت کنند.

    وی با بیان این‌که قطعه‌سازان زمین‌گیر شده و نمی‌توانند قطعات را به موقع تامین کنند، خاطرنشان کرد: مذاکراتی با بانک مرکزی در جریان است تا بانک‌ها تسهیلات بیشتری در اختیار خودروسازان قرار دهند

    مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: تا زمانی‌که تسهیلات مورد نیاز تامین نشده و بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت نشود، نوسان تولید ادامه داشته و نمی‌توان به صعودی بودن روند تولید خودرو امیدوار بود.

    وی با بیان این‌که با قیمت‌های فعلی تا پایان سال ضرر و زیان دو خودروساز بزرگ کشور به بیشتر از 1600 میلیارد تومان خواهد رسید، تصریح کرد: طبق قانون دولت باید مابه‌التفاوت قیمت‌های واقعی و قیمت‌های تحمیلی را پرداخت کند اما دولت نیز پولی برای این کار ندارد.

    میرخانی رشتی خاطرنشان کرد: دولت برای راضی نگاه داشتن مردم اجازه افزایش قیمت خودرو را نمی‌دهد از آن سو نیز خودروسازان در نیمه نخست امسال با ضرر و زیان حدودا 700 میلیارد تومانی روبرو بوده‌اند.

    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #1082

      وزیر صنعت خواستار افزایش کیفیت خودروها شد


      وزیر صنعت، معدن و تجارت در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو از خودروسازان خواست برای افزایش کیفیت محصولات خود اقدام کنند.

      به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو صبح روز گذشته (پنج‌شنبه) در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

      در ابتدای این جلسه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارشی از عملکرد شرکت‌های خودروساز و روند کیفی خودروهای تولیدی ارائه کرد.

      پس از آن وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت خودروها از خودروسازان خواست توجه به خواست مشتریان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

      محمدرضا نعمت‌زاده تاکید کرد که مشتری مداری باید در ارائه خدمات پس از فروش بیش از پیش مدنظر قرار گیرد زیرا مشتریان از عملکرد خودروسازان در این حوزه راضی نیستند.

      در ادامه خودروسازان گزارشی از ضرر و زیان خود در نیمه نخست سال جاری ارائه کرده و اظهار کردند با تداوم قیمت‌های فعلی، ضرر و زیان خودروسازان تا پایان سال به بیش از 1500 میلیارد تومان خواهد رسید.

      در پایان نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به همایش بین‌المللی صنعت خودرو تاکید کرد که خودروسازان داخلی باید زمینه را برای برگزاری پرشور همایش با حضور گسترده شرکت‌های خارجی فراهم کنند.

      جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو علاوه بر وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان مربوطه با حضور مدیران عامل ایران خودرو، سایپا، ایران خودرو دیزل، سایپا دیزل، عقاب افشان، بهمن و نمایندگان انجمن‌های قطعه‌سازان و خودروسازان برگزار شد.
      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • HASHT PA
        عضو جدید
        • Aug 2012
        • 9

        #1083
        شنبه 18 آبان 1392 - 00:39:23 چاپ امتیاز به مطلب 1 نفر

        تولید خودرو افزایش نمی‌یابد

        اقتصاد > صنعت - ایسنا نوشت:
        مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: تا زمانی‌که مشکل نقدینگی خودروسازان حل نشود تولید خودرو نیز افزایش نخواهد یافت. داوود میرخانی رشتی اظهار کرد: خودروسازان بدهی زیادی به قطعه‌سازان دارند که نمی‌توانند پرداخت کنند.
        وی با بیان این‌که قطعه‌سازان زمین‌گیر شده و نمی‌توانند قطعات را به موقع تامین کنند، خاطرنشان کرد: مذاکراتی با بانک مرکزی در جریان است تا بانک‌ها تسهیلات بیشتری در اختیار خودروسازان قرار دهند
        مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: تا زمانی‌که تسهیلات مورد نیاز تامین نشده و بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت نشود، نوسان تولید ادامه داشته و نمی‌توان به صعودی بودن روند تولید خودرو امیدوار بود. وی با بیان این‌که با قیمت‌های فعلی تا پایان سال ضرر و زیان دو خودروساز بزرگ کشور به بیشتر از 1600 میلیارد تومان خواهد رسید، تصریح کرد: طبق قانون دولت باید مابه‌التفاوت قیمت‌های واقعی و قیمت‌های تحمیلی را پرداخت کند اما دولت نیز پولی برای این کار ندارد.
        میرخانی رشتی خاطرنشان کرد: دولت برای راضی نگاه داشتن مردم اجازه افزایش قیمت خودرو را نمی‌دهد از آن سو نیز خودروسازان در نیمه نخست امسال با ضرر و زیان حدودا 700 میلیارد تومانی روبرو بوده‌اند.

        نظر

        • rajabnejad
          عضو فعال
          • Jan 2012
          • 4331

          #1084
          تولید کامیون متوقف شد



          مهرماه امسال تولید انواع کامیون در برخی از شرکت‌های خودروساز داخلی به صفر رسید.

          به گزارش تاپ نیوز، براساس جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهرماه امسال تولید کامیون در شرکت‌های رخش خودرو دیزل، صنایع خودرو کویر، کاریزان خودرو، رایان فن گستر دیزل و ماموت متوقف شده است.

          در این مدت تولید انواع کامیون در کشور با افت 56 درصدی از 1256 دستگاه در مهرماه 91 به 553 دستگاه در مهرماه 92 کاهش یافته است.

          مهر ماه امسال تولید کامیون در شرکت زامیاد با افت 87 درصدی از 23 دستگاه در مهر 91 به سه دستگاه کاهش یافته است. تولید در شرکت سایپا دیزل نیز با کاهش 65.1 درصدی از 344 دستگاه به 120 دستگاه رسیده است.

          تولید این محصول در گروه بهمن نیز با کاهش 61.4 درصدی از 588 دستگاه به 227 دستگاه کاهش یافته است. تولید انواع کامیون در شرکت ارس خودرو دیزل با افت 42.2 درصدی از 45 دستگاه در مهر ماه 91 به 26 دستگاه در مهر 92 کاهش یافته است.

          البته در این مدت برخلاف سایر شرکت‌های داخلی تولید انواع کامیون در شرکت ایران خودرو دیزل با رشد همراه بوده است به‌گونه‌ای که تولید این شرکت با افزایش 28.3 درصدی از 138 دستگاه در مهر 91 به 177 دستگاه در مهر ماه 92 افزایش یافته است.
          هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

          نظر

          • ایرج اکبری
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 10934

            #1085
            اما تالار امروز چندان هم بی خبر روز خود را پایان نداد، چراکه گویا در پی برگزاری همایش خودروسازان داخل کشور با مدیران صنعت خودرو در برخی کشورها، توافقاتی حاصل شده و براساس آن شنیده می شود که کارخانجات خودروسازی رنو قصد خرید سهام پارس خودرو را دارد و در صورت صحت چنین اخباری مبنی بر افزایش تعاملات و همکاری های شرکت ها با فعالان خارجی صنعت مذکور چشم اندازها بیش از پیش می تواند مقابل آنها روشن شود.

            در این شرایط خودروسازان در حالی منتظر بازگشت نماد "خودرو" هستند که امروز سهم های گروه از اواسط روز پرقدرت تر معاملات را دنبال کردند و پدال گاز خود را تا تشکیل صف های خرید و تقاضای پرحجم تا آخر فشار دادند. زامیاد نیز در میان آنها با حجم زیاد و پایداری تقاضای میلیونی بی پاسخ، از دیگر هم گروهی هایش سبقت گرفت
            .
            كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

            نظر

            • مخبرالدوله
              عضو فعال
              • May 2012
              • 5228

              #1086
              در گروه تجاری سازی خودرو از جمله زامیاد ...خاور و خکاوه تحولات جدیدی در حال شکل گرفتن است....

              مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

              نظر

              • almerindo portfolio
                Banned
                • Oct 2013
                • 158

                #1087
                دوستان و عزیزان.
                در مورد سهام خودرویی و خصوصا لیدرشون خودرو این نکته حایز اهمیته که چیزی که بعضی دوستان به تازگی فهمیدن (اعلام زیان) چیزیه که تمام سهامداران ازش مطلع بودند. آیا سهامداری هست که خودرو رو به خاطر دریافت سود سالانه خریده باشه؟؟؟ بدون شک خیر.
                خودرو رو خریدن ,میخرن و خواهند خرید بابت:

                1_مذاکرات بسیار مثبت و آماده شدن توافق نامه ایران و 1+5
                2_پایان بازی گزارش 6 ماهه و اصلاح بسیار مناسب تا به این جا (از 300 به 265)
                3_کاهش قطعی دلار .آماده دلار 2500 ای باشید.مشکل بانک مرکزی بود که:
                تازه‌ترین موضع‌گیری ارزی سیف؛
                کاهش نرخ ارز این بار منطقی است
                رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه کسی مخالف کاهش نرخ دلار نیست بلکه تغییر ناگهانی نرخ ارز مورد بحث است، گفت: چند ماه قبل کاهش نرخ دلار به صلاح نبود اما الان کاهش این نرخ منطقی است



                4_افزایش سرمایه 400 درصدی و از همه مهمتر پمپاژ وحشتناک پول به این سهم
                5_حضور خودروسازان بزرگ جهان آذر ماه در تهران و عقد قرارداد های مختلف با شرکت های ایرانی

                در نهایت پست زیبای استاد باربد که میفرماید وقتی این اتفاق ها افتاد و فنر خودرو آزاد شد آیا دیگر مجال خرید است؟
                شبندر رو اونایی بردن که همون موقع که زیان اعلام کرد و وارد شد خریدن نه وقتی که دیگه 226 شو اعلام کرد و رو 1800 وایساد!


                باربد:
                خیلی ها دنبال معمای حل شده اند
                همانهایی که وقتی تعدیلی روی کدال می نشیند تازه منتظر رشد سهمشان هستند

                ولی معما وقتی جذابیت حل شدن دارد که جوابش را ندانید و با کمی تفکر حلش کنید
                این افراد همانهایی هستند که شبندر 109 تومانی را صف فروش می نشستند و شبندر .....را صف خرید

                جالبه همینها وقتی از گروه خودرو صحبت می شود
                زیانهای انباشته و پوشش زیان شش ماهه فعلی را بیان میکنند

                اینها که همان جواب های معما های دو تا 3 سال پیش است که الان رو شده
                وقتی این گروه در عرش بودند و قیمتهای فضایی برایشان داده میشد
                انها که زیرک تر بودند جوابی که در سالهای 91 و 92 خواهد امد را در سال 90 پیدا کرده و در پیک قیمت فروخته بودند

                اما الان چی
                آیا قرار است از این هم اوضاعشان بدتر شود؟
                خیر
                پس دنبال حل معمایی باشید که جوابش را 93 و 94 بازار به شما خواهد داد

                در گزارشاتی که از ژنو میرسد
                رد پای نمایندگان توتال و پژو و ... دیده می شود
                نه که فکر کنیم آنها طرفداران سینه چاک خودرو سازان ایران هستند
                نه
                ولی چون خیلی از این شرکتها در اروپا دیگر بازار رقابت را در حال از دست دادن هستند
                و عملا بازار فروشی ندارند
                سعی میکنند برای بقای خود هم که شده بازار های جدید را احیا کنند
                در کجای دنیا سراغ دارید محصولات رنوو پژو را اینگونه با ولع بخرند جز ایران
                پس شک نکنید بزودی پای این شرکتها در کنار شرکت بی وای دی چین دوباره به صنعت خودروی ما باز خواهد شد
                ولی بازار قبل از آنها قیمتها را رشد خواهد داد و شما زمانی متوجه دلیل رشد می شوید
                که دیگه دیر است
                تارگت نمیدهم چون فضایی است تارگتهایم

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #1088
                  "وزارت صنایع یک بار برای همیشه بگوید چه میزان از مردم باید قربانی شوند تا آنها جلوی خودروسازان بایستند"

                  رئیس پلیس راهور سابق تهران با بیان اینکه در سالهای قبل که استفاده از آزبست براساس قانون ممنوع بود 7800 تن از این ماده از کشور مالزی وارد شد، گفت: اگر تمامی خودروها از کاتالیست استاندارد استفاده کنند، تهران دیگر آلودگی هوا ندارد.

                  سرهنگ سیدهادی هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بعد از انقلاب صنعتی در کشورهای غربی کارخانجات صنعتی را در کنار رودها و شهرها می ساختند تا از طریق حمل و نقل جاده ای و آبی بتوانند محصولات شان را سریعتر به بازار برسانند همین امر باعث شده بود تا آلودگی در شهرها افزایش یابد به همین دلیل آنها تصمیم گرفتند کارخانه ها را به شعاع 120 کیلومتری شهرها منتقل کرده و در برخی مناطق محل سکونت را تغییر دهند.

                  وی ادامه داد: در کشور ما نیز تصمیم گرفته شده کارخانجات به شعاع 80 تا 120 کیلومتری منتقل شود.

                  رئیس پلیس سابق راهور تهران با بیان اینکه آلودگی کارخانجات در هوای پایتخت افزود: کارخانه های شن و ماسه، سیمان و بخشی از صنایع آلیاژی که از آزبست استفاده می کند در آلودگی هوا تاثیرگذار هستند ضمن این که بخشی از کارخانه ها هنوز از سیستمها و ماشین آلات قدیمی استفاده می کنند که این دستگاهها نیز در تولید آلودگی موثر است.

                  هاشمی وسایل نقلیه را عامل اصلی 80 درصد آلودگی هوای پایتخت معرفی کرد و گفت: در این مورد باید به صورت مصداقی بگویم که امروز بسیاری از خودروهای پایتخت دارای کاتالیست موثر نیستند چرا که آلودگی خودروهای دارای کاتالیست استاندارد یک صدم درصد است در حالی که در مراکز معاینه فنی حجم آلودگی را تا 2.5 درصد قابل قبول می دانند.

                  وی ادامه داد: این بدان معنا است که آلودگی خودروهایی هم که دارای معاینه فنی هستند اما کاتالیست موثر ندارند 250 برابر خودروهای دارای این قطعه است. برخی از خودروها همانند پژو، آردی و پیکان تا 10 درصد حجمی آلودگی دارند در صورتی که این خودروها کاتالیست نداشته باشند آلودگی آنها فاجعه بار است.

                  رئیس پلیس سابق راهور تهران با اعلام اینکه به جرات می گویم اگر همه خودروهای تهران دارای کاتالیست باشند دیگر پایتخت آلودگی ندارد اظهار داشت: متاسفانه موسسه استاندارد در این وادی ها نیست و خودش اقداماتی را انجام می دهد تا صنایع از این سازمان خوششان بیاید در حالی که وظیفه اصلی این سازمان رفع و اصلاح نواقص است.

                  وی با انتقاد از خودروسازان تاکید کرد: این شرکت ها از رانت حکومتی استفاده می کنند و متاسفانه امروز همه در کشور نمک گیر خودروسازان شده اند و بدون چون و چرا از آنها حمایت می کنند. خود این شرکت ها نیز به هیچوجه انصاف را رعایت نمی کنند.

                  هاشمی با اشاره به جغرافیای شهر تهران افزود: در سمت غرب تهران فرودگاه مهر آباد وجود دارد که با وزش یک باد ملایم تمام آلودگی های این فرودگاه به پایتخت می رسد. دور تا دور تهران را رشته کوه ها محاصره کردند و همین باعث شده است در روزهای سرد هوای این کلانشهر فوق العاده آلوده شود. متاسفانه در این وضعیت وزارت صنایع و سازمان استاندارد نیز پایتخت را به سمتی بردند که باید هر روز برای وزیدن با و بارش باران دعا کنیم

                  وی افزود: این نشان می دهد مدیران ارشد نظام نیز در راهبری به حدی اشتباه کردند که پایتخت در روزهای سرد به کوره ای از دود و آلودگی برای بیماران قلبی، تنفسی و کودکان تبدیل می شود و ما باید محدودیت هایی را برای شهروندان در نظر بگیریم.

                  به گفته رئیس پلیس سابق راهور تهران تا کی باید مردم شرمنده صنایع باشند و علاوه بر کشته شدن در جاده ها آلایندگی خودروها را نیز تحمل کنند. وزارت صنایع یک بار برای همیشه بگوید چه میزان از مردم باید قربانی شوند تا آنها جلوی خودروسازان بیاستند و استانداردها رعایت شود. این موضوع خیانتی نابخشودنی است که در آینده نسل های ما به همه افرادی که مسئول هستند لعنت می فرستند. اگر یک روز آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی منتشر شود ما مسئولان باید شرمنده نسل آینده باشیم.

                  هاشمی با اعلام اینکه در زمانی که استفاده از آزبست ممنوع بود هفت هزار و 800 تن آزبست در مالزی وارد کشور شد گفت: در خودروها هنوز هم از تجهیزات آزبست استفاده می شود و هرچه ما در آن زمان به محیط زیست گفتیم اثری نداشت به همین دلیل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تحقیقی را روی پلیس های سرچهار راه انجام دادیم که در نتایج مشخص شد آزبست هوای تهران 300 برابر شهرهای اطراف است و این ماده در ریه ماموران پلیس 4 برابر هوای سطح شهر است.

                  وی تاکید کرد: آزبست الیافی رشته ای است که در ریه انسان می ماند و به سرطان منجر می شود. استفاده از این ماده سرطان زا در سایر کشورهای جهان نزدیک به صفر است.

                  هاشمی با بیان اینکه چند سال در این کشور تنها گشتم تا بتوانم استفاده از آزبست را ممنوع کنم اخیراً شنیده ام می گویند استفاده از آن ممنوع شده است.

                  رئیس پلیس سابق راهور تهران با بیان اینکه هر روز تاخیر در ایمنی خودروها و کاهش آلودگی هزینه های بسیار زیادی از جمله جان انسان ها به کشور تحمیل می کند افزود: روزانه تعدد زیادی از افراد جانشان را به علت آلودگی هوا از دست می دهد و مسئولان باید در قیامت پاسخگوی این رفتارها باشند البته بهتر است مسئولان تصمیم مافیا نشوند.
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • hosyn
                    عضو عادی
                    • Oct 2013
                    • 224

                    #1089
                    معاون وزارت صنعت: قیمت‌گذاری خودرو با نرخ ارز آزاد هنوز منتفی نشده است

                    معاون امور صنایع وزارت صنعت بابیان اینکه تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو براساس ارز آزاد هنوز منتفی نشده است، گفت:از یک ماه پیش ارز متقاضی مبنای ارز مورد استفاده خودروسازان در تأمین مواد اولیه و ملزومات قرار گرفته است.

                    محسن صالحی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در رابطه با تعیین دستور العمل قیمت‌گذاری خودرو که در جلسات متعدد شورای رقابت همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد، اظهارداشت: خودروسازان اطلاعات کامل فعالیت و نوع ارز مورد استفاده خود را به شورای رقابت ارسال نموده اند البته باید بگویم این اطلاعات در هر مقطع متفاوت بوده و شورا با کار کارشناسی دقیق در نهایت دستور العمل قیمت گذاری خودرو را تعیین خواهد نمود.

                    معاون امور صنایع وزیر صنعت با بیان اینکه در هر مقطع میزان استفاده خودروسازان از ارز متقاضی و مبادله‌ای روشن است، افزود: شورای رقابت با مد نظر قرار دادن این اطلاعات دستور العمل قیمت گذاری را مشخص می‌کند.

                    وی اضافه کرد: از یک ماه پیش ارز متقاضی مبنای ارز مورد استفاده خودروسازان در تأمین مواد اولیه و ملزومات تولید قرار گرفته است بر همین اساس خودروسازان پس از ثبت سفارش از طریق صرافی یا هر روش مجاز با نرخ روز ارز مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند که این نکته نیز در تعیین دستور العمل قیمت گذاری مد نظر قرار می‌گیرد.

                    اظهارات صالحی نیا در حالی مطرح می‌شود که پژویان رئیس شورای رقابت در آخرین جلسه خود با اعلام این مطلب که نخستین درخواست شورا از وزارت صنعت شفاف‌سازی اطلاعات ارسالی است معتقد است در حال حاضر هستند اطلاعاتی که هنوز به صورت شفاف در اختیار شورای رقابت قرار ندارد.

                    البته رئیس شورای رقابت ضمن اشاره به اینکه تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو بر اساس ارز مبادله‌ای بسیار معقول است، گفت: براساس مطالعات انجام شده و گزارشات دریافتی در سال 91 نه تنها خودروسازان ارز مبادله‌ای بلکه در برخی از موارد اقدام به دریافت ارز مرجع نیز استفاده کرده اند در نتیجه شورا تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو بر اساس ارز مبادله‌ای را تغییر نداده و روال گذشته انجام خواهد شد.

                    معاون امور صنایع وزیر صنعت در همین رابطه، اظهارداشت: بنده چنین چیزی را نشنیده ام . شورای رقابت براساس اطلاعات ارسالی خودروسازان دستور العمل قیمت گذاری خودرو را تعیین خواهد نمود به نحوی که تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو براساس ارز آزاد هنوز منتفی نشده است.


                    نظر

                    • hosyn
                      عضو عادی
                      • Oct 2013
                      • 224

                      #1090
                      طبق نامه سازمان توسعه تجارت، واردات انواع خودروهای سواری خارجی تنها با ارز متقاضی امکانپذیر خواهد بود.
                      به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، گمرک ایران در دستورالعملی به كليه گمركات كشور درباره واردات انواع خودروهای سواری وارداتی اعلام کرد: طبق نامه سازمان توسعه تجارت، واردات انواع خودروهای سواری خارجی تنها با ارز متقاضی امکانپذیر خواهد بود.

                      بر پایه این گزارش، در دستورالعمل مديركل مركز واردات و امور مناطق آزاد و ويژه گمرک آمده است: طبق اعلام سازمان توسعه تجارت مبنی بر واردات انواع خودروهاي سواري خارجی، از این پس واردات خودروهای خارجی صرفا با ارز متقاضي صورت می گیرد.

                      لازم به ذكر است؛ در صورت دریافت هرگونه ثبت سفارشات قبلی، شبکه بانکی کشور مجاز به اختصاص ارز بانکی به آنها نخواهد بود و فقط می تواند با ارز متقاضی نسبت به کارسازی آن اقدام نماید.

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #1091
                        تصمیمات جدید خودرویی در جلسه آخر هفته

                        رئیس شورای رقابت از تصمیمات جدید حوزه خودرو در جلسه این هفته شورا با وزارت صنعت خبر داد.

                        جمشید پژویان(رئیس شورای رقابت) در حاشیه مراسم بهره‌برداری از فاز 1 پروژه تأمین تجهیزات انتقال شبکه شرکت‌های مخابرات درمورد قیمت‌گذاری جدید برای خودروسازان اظهار داشت: درحال حاضر شورای رقابت به یک تعامل بسیار خوبی با وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده است و تقریباً هر چند وقت یک بار جلسات منظمی با این وزارتخانه برگزار می‌کنیم.

                        به گزارش خبرنگار ایلنا، وی ادامه داد: درحال حاضر بحث تغییر قیمت در خودرو وجود ندارد ولی به دلیل درخواست‌هایی که از خودروسازان داشتیم؛ قرار است چهارشنبه همین هفته جلسه‌ای با آنها جهت بررسی مشکلات و احتمالاً تغییرات جدید داشته باشیم.

                        رئیس شورای رقابت گفت: شورای رقابت به دنبال تعامل خودروسازان وزارت صنعت و کمک به مردم است لذا مردم مطمئن باشند در این حوزه از سوی شورای رقابت هیچ اجحافی به آنها نخواهد داشت.
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • "heydar"
                          عضو فعال
                          • Sep 2012
                          • 7493

                          #1092

                          چرا ارزش سهام ایران خودرو افزایش یافت؟!

                          پشت پرده خرید سهام خودروسازان از سوی خارجی‌ها



                          در حالی اخباری درباره ابراز تمایل جنرال ‌موتورز و رنو برای خرید سهام خودروسازان‌ ایرانی منتشر شده که این شرکت‌ها چنین اخباری را تکذیب می‌کنند.

                          به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اخیرا برخی رسانه‌ها در اخباری مدعی ابراز تمایل و مذاکره شرکت‌های جنرال ‌موتورز و رنو با ایران خودرو و پارس خودرو برای خرید بخشی از سهام این شرکت‌ها شده‌اند.

                          انتشار این اخبار این در حالی است که فعالان صنعت خودرو از چنین موضوعی ابراز بی‌اطلاعی کرده و در شرایط فعلی هرگونه احتمال صحت چنین اخباری را زیر سوال می‌برند.

                          گذشته از آن درپی تماس خبرنگار ایسنا با شرکت‌های ایران خودرو و پارس خودرو نیز انجام هرگونه مذاکره در این زمینه از سوی خودروسازان خارجی با شرکت‌های ایرانی تکذیب شد.

                          در این وضعیت یکی از فعالان صنعت خودرو انتشار چنین اخباری را به تلاش برخی سهامداران شرکت‌های خودروساز داخلی برای تاثیرگذاری بر قیمت سهام این شرکت‌ها در بازار بورس اوراق بهادار نسبت می‌دهد.

                          یک فعال صنعت خودرو در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: یکی - دو هفته گذشته گزارش عملکرد شش ماهه خودروسازان داخلی به بورس ارائه شد که براساس آن تمام شرکت‌ها در شش ماهه نخست سال زیان هنگفتی داشته‌اند.

                          وی با بیان این‌که با این حال و برخلاف این گزارش‌ها ارزش سهام این شرکت‌ها در یکی - دو هفته اخیر رو به رشد بوده است، خاطرنشان می‌کند: ‌مطمئنا بخش قابل توجهی از این رشد ناشی از اخبار منتشر شده در رابطه با ابراز تمایل خودروسازان خارجی برای خرید سهام شرکت‌های خودروسازی داخلی بوده است.

                          این فعال صنعت خودرو ادامه می‌دهد: در واقع برخی فعالان بورسی فریب اخبار منتشر شده در این زمینه را خورده و به این ترتیب تمایل برای خرید سهام شرکت‌های خودروساز بورسی افزایش و در نتیجه قیمت این سهام نیز رشد یافته است.

                          وی اضافه می‌کند: نکته قابل توجه این است که اولین بار خبر مربوط به ابراز تمایل خودروسازان خارجی برای خرید سهام شرکت‌های خودروساز داخلی در صفحه بورس یک روزنامه سراسری منتشر شد که خود نشان دهنده تلاش برای تاثیرگذاری بر نگرش فعالان بورسی نسبت به سهام شرکت‌های خودروسازی است.

                          این فعال صنعت خودرو با بیان این‌که مطمئنا در شرایط فعلی امکان مذاکره خودروسازانی چون جنرال ‌موتورز و رنو برای خرید سهام خودروسازان داخلی وجود ندارد، تصریح می‌کند: ‌فراتر از آن خرید سهام مطمئنا برای خودروسازان خارجی جذاب نخواهد بود زیرا از این طریق آن‌ها فقط مالک سهام و نه مجموعه زیرساخت‌ها و خطوط تولید خودروسازان خواهند شد که چنین چیزی فاقد هرگونه جذابیت برای شرکت‌های خودروساز خارجی است.

                          وی خاطرنشان می‌کند: ‌حدود چهار سال پیش یک خودروساز چینی مالکیت عمده شرکت مدیران خودرو را خریداری و کنترل این شرکت را در دست گرفت اما مطمئنا خودروسازان خارجی با خرید سهام خودروسازان داخلی در بورس نمی‌توانند کنترل این شرکت‌ها را در دست بگیرند بنابراین هیچگاه پول خود را صرف خرید سهام خودروسازان داخلی نخواهند کرد.

                          در این شرایط روز گذشته نماد شرکت ایران خودرو در بورس نیز پس از مدتی توقف در حالی بازگشایی شد که برخلاف انتظارها ارزش سهام این شرکت به جای کاهش، هفت درصد نیز افزایش یافت.

                          بعد از اینکه نماد ایران خودرو در روز 19 آبان ماه به دلیل تعدیل پیش‌بینی سود هر سهم متوقف شده بود، این شرکت عملکرد شش ماهه خود را منتشر و از زیان 31 تومانی برای هر سهم خبر داد.

                          سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت تدبیر سرمایه آراد، شرکت نگار نصر سهم و صندوق بازنشستگی کشوری از جمله سهامداران عمده ایران خودرو هستند.

                          نظر

                          • mehdigraz
                            عضو عادی
                            • Apr 2013
                            • 22

                            #1093
                            حضور خودروسازان بزرگ جهان در ایران قطعی شد
                            تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۳
                            براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، حضور خودروسازان بزرگ کشورهای آلمان، فرانسه، کره و ژاپن در ایران قطعی شده است.

                            به گزارش ایسنا، تاکنون شرکت‌های بزرگ خودروسازی از کشورهای آلمان، فرانسه، کره و ژاپن به دعوتنامه ارسال شده برای حضور در همایش بین‌المللی صنعت خودرو پاسخ مثبت داده‌اند. این شرکت‌ها جزء خودروسازان برتر جهانی هستند و برندهای مطرح صنعت خودروی جهان را تولید می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت خودروسازی بنز اشاره کرد.

                            گذشته از خودروسازان جهانی حضور قطعه‌سازان صاحب نام به ویژه در تولید قطعات خاص نیز در ایران قطعی شده است. ضمن آن‌که رییس انجمن جهانی خودروسازان هم در ایران حضور خواهد یافت. همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران نهم آذر (۲۹ نوامبر) در تهران برگزار و طی آن پتانسیل‌های صنعت خودرو و قطعه ایران به جهان معرفی می‌شود.

                            با توجه به پذیرش دعوتنامه ارسالی از سوی بیشتر خودروسازان بزرگ جهانی پیش‌بینی می‌شود با برگزاری این همایش حجم سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران افزایش یابد. برگزاری همایش بین‌المللی صنعت خودرو با هدف تولید مشترک خودروسازان جهانی در ایران صورت گرفته و دست‌اندرکاران آن با هرگونه واردات خودرو به صورت آماده (CBU) مخالفند.

                            نظر

                            • rajabnejad
                              عضو فعال
                              • Jan 2012
                              • 4331

                              #1094

                              تلاش خودروسازان خارجی برای مونتاژ خودرو در ایران




                              رییس انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: برخی خودروسازان خارجی به دنبال خرید سایت‌های داخلی برای مونتاژ خودرو در داخل کشور هستند.

                              به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گلوردی گلستانی در یک نشست خبری اظهار کرد: صنعت خودرو صنعت مهمی در کشور بود اما رقبای خارجی به دنبال تضعیف آن هستند.

                              وی با بیان این‌که شنیده شده برخی خودروسازان خارجی می‌خواهند سایت‌های تولید خودرو در داخل کشور را خریداری کنند، خاطرنشان کرد: این خودروسازان می‌خواهند قطعات را به صورت آماده وارد و فقط در داخل کشور مونتاژ کنند.

                              گلستانی ادامه داد: در آن صورت صنعت قطعه بیش از پیش تضعیف شده و مونتاژ خودرو در داخل کشور به معنای ایجاد اشتغال برای قطعه سازان خارجی در خارج از کشور خواهد بود.

                              وی افزود: هم اکنون نیز یک خودروساز داخلی که عمده مالکیت آن در اختیار خارجی‌ها است قطعات را به صورت آماده وارد کرده و فقط در داخل کشور مونتاژ می‌کند.

                              رییس انجمن قطعه‌سازان ایران با بیان این‌که مدیران فعلی شرکت‌های خودروساز نمی‌توانند مشکلاتی که در طول سال‌ها ایجاد شده یک شبه حل کنند، تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای سیاست‌گذاری خودرو دستور داد با توجه به عدم پرداخت ارز مبادله‌ای نرخ خودروها با ارز آزاد محاسبه شود اما شورای رقابت از انجام این کار خودداری کرد.

                              وی ادامه داد: قطعه‌سازان فروشنده محصولات خود به خودروسازان هستند بنابراین تابع سیاست‌های کلان دولت و خودروسازان بوده و رأسا نمی‌توانند مشکلات را حل کنند.

                              گلستانی افزود: هم اکنون یک فرد غیر مطلع برای صنعتی که 4.5 میلیون شغل مستقیم و غیر مستقیم را ایجاد کرده تصمیم گیری می‌کند که نتیجه آن افت 70 درصدی تولید خودرو است.

                              وی با بیان این‌که به دلیل پایین بودن قیمت خودروها، خودروسازان قیمتی را برای خرید قطعه به قطعه سازان پیشنهاد می‌کنند که قابل قبول نیست، تصریح کرد:‌ به همین دلیل تیراژ تولید قطعات نیز کاهش یافته است اما شورای رقابت با وجود شرایط فعلی حاضر به اصلاح رویه خود نیست.

                              گلستانی ادامه داد: با ادامه وضعیت فعلی صنعت قطعه کاملا از هم خواهد پاشید تا همین امروز هم بین 150 تا 200 واحد تولیدی در صنعت قطعه تعطیل شده و کارگران آنها بیکار شده‌اند.

                              وی افزود: در این شرایط بانک‌ها نیز هیچ گونه همکاری با تولیدکنندگان نمی‌کنند به عنوان مثال یک بانک برای انتقال پول به کشور ترکیه از طریق صرافی تحت پوشش خود دریافت کرده است.

                              رییس انجمن قطعه‌سازان ایران با بیان این‌که برای رفع این مشکلات باید نقدینگی جدید به صنعت تزریق شده و مطالبات خودروسازان و قطعه‌سازان پرداخت شود، خاطرنشان کرد: دولت حتی برای حفظ درآمد خود از ناحیه مالیات نیز باید از زمین‌گیر شدن صنعت خودرو و قطعه جلوگیری کند.

                              وی تصریح کرد: طبق بررسی که دو سال پیش صورت گرفت گردش مالی بازار خدمات پس از فروش حدود 2500 میلیارد تومان بود با این حال تنها هزار میلیارد تومان از این قطعات در داخل کشور تولید شده و 1500میلیارد تومان آن از خارج وارد می‌شد.
                              هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                              نظر

                              • کیوان
                                ستاره دار (1)
                                • Jun 2011
                                • 5094

                                #1095
                                با این اخبار ضد و نقیض دم خروسو باور کنیم یا قسم حضرت عباسو ؟!
                                ما را به چوب و رخت شبانی فریفته اند ، این گرگ سالهاست که با گله آشناست

                                نظر

                                در حال کار...
                                X