اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Hessam
    عضو فعال
    • Aug 2012
    • 1240

    #2581
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    اعلام قیمت جدید خودرو تا دو هفته آینده
    پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
    عضو شورای رقابت جزئیات جلسه امروز شورا را تشریح کرد و از احتمال کاهش 2 تا 3 درصدی قیمت خودرو طی 2 هفته آینده خبر داد.

    محمد علی مدد، عضو ناظر شورای رقابت در گفت‌وگو با ایسنا به جزئیات جلسه امروز شورای رقابت اشاره کرد و گفت: در این جلسه برخی اعضا نسبت به اظهار نظر رئیس شورای رقابت مبنی بر افزایش 5.5 درصدی قیمت خودرو عکس العمل نشان داده و 3 نفر از ناظرین قوه مقننه در شورای رقابت به دلیل اعتراض شدید مجلس اعلام کردند که وظیفه شورای رقابت قیمت گذاری خودرو نبوده است و چرا این شورا قیمت غیرکارشناسی را اعلام کرده و فضای کسب و کار را مختل کرده است.

    وی به حساسیت مجلس درباره قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: همزمان با اعتراضات مجلس در هفته گذشته، موضوع طرح تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان نیز مطرح شد و دولت نیز درباره قیمت‌گذاری خودرو موضع‌گیری کرده و قیمتهای اعلامی از سوی شورای رقابت را غیر واقعی دانست.

    وی یادآور شد: بنابراین در روز گذشته کمیسیون اقتصادی و گروه تحقیق و تفحص از رئیس شورای رقابت دعوت کرده و نهایتا تصویب شد تا قیمت خودرو بازنگری شود علاوه بر این 3 نفر از اعضای کمیسیون اقتصادی و صنایع انتخاب شده و مقرر شد تا نشستهای کارشناسی در شورای رقابت برگزار شود.

    علی مدد در ادامه گفت: در این راستا امروز جلسه شورای رقابت برگزار شد که جلسهی پرتنشی بود زیرا عده کثیری مخالف موضع گیری رئیس شورای رقابت بوده و عده‌ای نیز توجیه می کردند که سیاست نباید در اقتصاد دخالت کرده و باید از بخش خصوصی حمایت کنیم و عده ای نیز عنوان می‌کردند که خودروسازی در ایران انحصاری شده است؛ بنابراین مقرر شد تا جلسات کارشناسی با کارگروه اقتصادی ادامه یابد تا نتیجه در راستای کاهش قیمت خودرو باشد.

    وی اظهار کرد: همچنین یکی از مباحث مطرح شده در جلسه امروز این بود که قیمت مبنا برای تعیین قیمت خودرو سال 91 قرار داده شده و تمام الزامات به آپشن‌ها و کیفیت اضافه شده است در حالی که در قیمت گذاری جدید سال 92 مبنا قرار داده شده و کیفیت 2 بار محاسبه شده است لذا افزایش تصاعدی قیمت خودرو غیر منطقی است.

    علی مدد تصریح کرد: بنابراین در جلسه امروز به این نتیجه رسیدیم که نظر کارشناسی اعضای شورای رقابت و گروه تحقیق و تفحص و گروهی از کمیسیون اقتصادی و صنایع و معادن مجلس را استخراج کرده و در نهایت قیمت جدید خودروها را اعلام کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه قیمتهای اعلامی خودرو از سوی شورای رقابت مورد قبول نیست، درباره میزان کاهش قیمت خودرو به ایسنا گفت: احتمال می دهیم تا با برگزاری جلسات کارشناسی قیمت خودرو 2 تا 3 درصد کاهش یابد.

    وی در مورد زمان اعلام قیمت جدید خودرو گفت: نهایتا طی 2 هفته آینده قیمتهای جدید خودرو اعلام می شود زیرا قیمتهای فعلی غیر منطقی و غیر کارشناسی است.

    نظر

    • rajabnejad
      عضو فعال
      • Jan 2012
      • 4331

      #2582
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      عضو کمیسیون صنایع مجلس:
      تعرفه واردات خودرو باید به صفر برسد


      اکونیوز:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کاهش تعرفه های خودرو سبب کاهش قیمت خودرو خواهد شد.

      به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،مؤید حسینی صدر نماینده مردم خوی و عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش تعرفه واردات خودرو اظهار داشت: تعرفه واردات خودرو ابزاری برای حمایت از خودرو سازی داخلی است. در حال حاضر قیمت بالای ارز سبب افزایش قیمت خودرو شده است.
      وی افزود: کاهش تعرفه واردات سبب می شود تا قیمت‌ها کنترل شده و مردم از خودروهای با کیفیت بالا، مصرف کمتر و البته قیمت پایین‌تر استفاده کنند؛این حق مردم است و هیچ دلیلی برای افزایش تعرفه وجود ندارد.
      عضو گروه تحقیق وتفحص از خودروسازان ادامه داد: دربررسی‌های انجام شده از خودروسازها، تخلفاتی از قبیل قراردادهای سوری، وجود شرکتهای سوری و انتخابات غیر کارشناسی وجود داشته است.
      وی افزود: ما نباید هزینه‌های سوء مدیریتی و مشکلات اقتصادی را به مردم تحمیل کنیم.
      حسینی صدر درخصوص میزان تعرفه واردات خودرو گفت: تعرفه واردات خودرو باید حتی در حد صفر کاهش پیدا کند تا به خودروسازان اجازه تولید خودروهایی با کیفیت تولید و عرضه کنند.
      وی ادامه داد: با کاهش تعرفه واردات، صنعت خودروسازی تقویت شده و خودروسازها مجبور به کاهش قیمت خودروها و منطبق کردن خود با بازارهای جهانی می شوند.
      هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

      نظر

      • علی بابا
        عضو فعال
        • Mar 2012
        • 972

        #2583
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        در اصل توسط نقل قول! پست شده است View Post
        دو هفته گذشته پس از فشار شديد مجلس به وزير اقتصاد ، قرار شد محصولات پتروشيمي با دلار آزاد قيمتگذاري شود و بدين ترتيب حدودا قيمت محصولات در يك چشم به هم زدن 15% گران شد.
        و اما موضع نمايندگان مجلس همه تقدير و تشكر بود و نيز خبرگزاري معلوم الحال فالس نيوز! همه از بريده شدن دست رانتخواران سخن گفتند و اذعان كردند از اين به بعد ديگر كسي نمي تواند دررينگ محصولات پتروشيمي آن را با ارز مبادله اي بخرد و بيرون آزاد بفروشد.در واقع با افزايش قيمتهاي بي واسطه فاصله بين قيمتهاي كارخانه و بازار را كم كردند.
        اما وقتي همين استراتژي براي صنعت خودروسازي اتفاق افتاده است نمايندگان مجلس و خبرگزاري معلوم الهويه دلواپس شده اند.
        براستي اين سياست يك بام و دو هوا از براي چيست؟
        آيا اين نيست كه شبكه فساد در پتروشيميهاي درشت و كوچك به لطف دوره احمدي نژاد اكثرا سهامدارند اما در خودروسازي بجاي سهامدار دلال و واسطه اند.
        آنجا به نفعشان هست كه سود به جيب كارخانه برود اينجا به جيب دلال.
        براستي آيا كيفيت محصولات پتروشيمي يك شبه بالا رفت و اين افزايش به اين دليل بود؟اگر نبود چرا بابت افزايش كمتر از حد معمول تورم در صنعت خودروسازي به دنبال كيفيتند؟!جالبست كه مردم از افت قيمتها در بازار آزاد راضيند اما نمايندگان به رشد قيمت كارخانه معترضند!!!
        براستي تا به كي بايد چوب ناداني و ندانم كاري اين نمايندگان را خورد؟و يا اگر دليل ناداني نيست پس عذر بدتر از گناه است يعني چيزي پشت پرده است بزرگ چيزي!

        سلامتی و برکت بزرگترین نعمت ها هستند. بزرگترین آرزو هم عاقبت بخیری است. انشالله نصیبمان شود.

        نظر

        • کيانوش
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 6613

          #2584
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          توسعه سرمايه تو بورکس نوشته.
          .................................................
          اين مطلب را كساني كه نشتند نماينگان مجلس خودرو را 30 درصد ارزان كنند بخوانند

          فروش ويژه به مناسبت عيد فطر در نمايندگي سايپا

          تيبا 2فروش نقدي 269000000 ريال

          يعني صندوق تيبا 1 را حذف كردند و درعوض صرفه جويي در ورق خودرو3ميليون به قيمت ان اضافه كردند

          حدود 11.5 در صد به قيمت هاي جديد كه هنوز در مجلس روش بحث ميباشد اضافه كردن

          پس 6در صدهفته پيش +11.5 عيد فطر =17.5 در صد

          پيدا كنيد پرتغال فروش را
          وپيدا كنيد سود 6 ماه سايپا را
          .................................................. .................
          روزگار عجيبي شده.
          کاهش 30درصدي خودرو
          ميشه 20درصد
          بعد 15درصد
          بعد 2الي3درصد
          بعد کلي هم غير رسمي ميره رو همون افزايش قبلي.
          مثل داستان شير و ماست و پنير و دوغ

          نظر

          • لولی بربط زن
            عضو فعال
            • Nov 2013
            • 1862

            #2585
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            کیانوش، مطلب زیر مهمتره. نشون میده که گروه خودرویی پیشتاز 93-94 هست.


            تاریخ انتشار:پنجشنبه 2 مرداد 1393 12:39

            ایجاد ۲۰ هزار شغل در صنعت قطعه‌سازی خودرو

            عصرخودرو:رییس‌جمهوری با بیان اینکه «دولت برای خارج کردن کشور از رکود، کاملاً مصمم است»، به معضل بیکاری اشاره کرد و اظهار داشت: حرکت خوبی در ماه‌های اخیر در زمینه اشتغال‌زایی شروع شده که بسیار ارزشمند است؛ به عنوان مثال در بخش خودرو و قطعات خودرو، طی هفته‌های اخیر ۲۰ هزار شغل ایجاد شده که خوشحال‌کننده است. همچنین در حوزه‌های گردشگری، شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر بخش‌ها در ماه‌های اخیر حرکت‌های خوبی انجام گرفته است.به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازسایپانیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت ، با اشاره به مواجهه کامل کشور در سال‌های ۹۱ و ۹۲ با مسئله رکود تورمی، یادآور شد: دولت از ابتدای استقرار به دنبال مهار تورم و شکستن رکود بوده است؛ دولت در زمینه مهار تورم موفقیت‌هایی به دست آورده که باید این موفقیت‌ها استمرار داشته باشد؛ البته کار در زمینه شکستن رکود، بسیار مشکل‌تر است.




            رییس جمهوری افزود: سرعت رکود در کشور در ماه‌های آخر سال ۱۳۹۲ تا حدودی مهار شد لذا رشد منفی اقتصادی در سال ۹۲ بخصوص در ماه‌های آخر این سال را با سال ۹۱ قابل مقایسه نمی‌دانیم و سال ۹۳، سالی است که به طور جدی باید با رکود مقابله کنیم.
            روحانی افزود: البته اگر این مقابله، مقابله تورمی بود و اگر می‌خواستیم برای مهار این رکود از منابع بانک مرکزی و پایه پولی استفاده کنیم، کار آسانی بود اما این کار را نمی‌کنیم چون نمی‌خواهیم دستاوردی که از مهار تورم به دست آورده‌ایم و آرامشی را که مردم در حوزه اقتصاد به دست آورده‌اند، از دست دهیم.
            رییس جمهوری همچنین در ابتدای این جلسه، با شکرگزاری از برگزاری هر چه باشکوه‌تر لیالی قدر و مراسم تجلیل از مولای متقیان حضرت علی (ع) و خاندان رسالت در ماه مبارک رمضان، گفت: امسال نیز مانند گذشته، شاهد حضور و عبادت و فعالیت مردم در ماه مبارک رمضان با شور و هیجان بیشتری بودیم.
            روحانی تأکید کرد: امیدوارم عبادت‌های ماه مبارک رمضان باعث شده باشد که اخوت و صمیمیت و برادری جناح‌ها، احزاب، گروه‌ها، اقوام و بخش‌های مختلف کشور بیشتر شود و از این پس بیشتر شاهد اتحاد و انسجام، معنویت و اخلاق، هم در زبان‌ها و هم در قلم‌ها باشیم.
            حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه و در ادامه جلسه هیات دولت، گفت: بیشترین شمار قربانیان حملات صهیونیست‌ها به غزه، کودکان و زنان فلسطینی هستند لذا لازم است زنان و کودکان ایرانی به عنوان همبستگی با زنان و کودکان فلسطینی، به آنها یادآوری کنند که به یادشان هستند.
            رییس جمهوری افزود: اگر وحدت و اتحاد در دنیای اسلام حاکم بود، یک رژیم غاصب جرأت نمی‌کرد ۱۷روز، این همه جنایت را در یک سرزمین محدود مرتکب شود؛ این مایه تأسف برای دنیای اسلام است بخصوص وقتی که ابزار و راه مناسب هم برای کمک به مردم غزه وجود ندارد.
            دکتر روحانی یادآور شد: از آن سالی که رژیم صهیونیستی، خانه و زمین مردم فلسطین را غصب کرد، کمتر سال و ماهی است که شاهد جنایات این رژیم در منطقه نباشیم. این جنایت‌ها امروز بیشتر از سابق علیه مردم فلسطین و باریکه غزه است و مردم به ناحق، آواره و کشته می‌شوند.
            روحانی با اشاره به بمباران‌هایی که منجر به شهادت دسته‌جمعی خانواده‌ها در غزه می‌شود، تصریح کرد: چنین جنایت‌هایی کمتر سابقه داشته و سابقه‌اش را در صبرا و شتیلا داشته‌ایم، اما دنیای اسلام متأسفانه به نحو لازم و شایسته، عکس‌العمل نشان نداده است.
            روحانی از مردم مسلمان جهان بخصوص همه ایرانیان خواست تا در روز قدس به صحنه بیایند و اتحاد، یکپارچکی و وحدت و اعتراض خود را به این جنایت‌ صهیونیست‌ها نشان دهند.
            روز قدس به روز خشم و تنفر عمومی نسبت به جنایات صهیونیست‌ها تبدیل شود
            رییس جمهور تأکید کرد: روز قدس باید به روز خشم و تنفر عمومی نسبت به جنایات صهیونیست‌ها تبدیل شود چرا که جنایات و کشتارهای اخیر برای همه مسلمانان و آزادگان جهان غیرقابل تحمل شده و انسان‌های «آزاد مرد» و «آزاد زن» به صحنه آمده و اعتراض کنند.
            روحانی با تأکید بر اینکه روز قدس امسال باید از همیشه باشکوه‌تر باشد، گفت: مردم با حضور و تظاهرات و فریادهایشان نشان دهند که فلسطین تنها نیست و به فلسطینی‌ها اعلام کنند که درست است آنها مظلوم هستند اما این طور نیست که فراموش شده باشند بلکه فریاد آنها برای اعتراض به جنایتکاران بلندتر از همیشه است.
            با آتش و توپخانه نمی‌شود ملتی را از احقاق حقوق‌شان باز داشت
            روحانی خاطرنشان کرد: این ظلم و غصب پایدار نمی‌ماند و تردید نداریم که پایان نهایی نبرد بین حق و باطل، پیروزی حق است. فلسطین پیروز نهایی این ظلم و نبرد است و غاصبان صهیونیست، با همه وجودشان درخواهند یافت که راهی که از روز اول انتخاب کرده‌اند، راه درستی نبوده و با حمایت آتش و توپخانه نمی‌شود ملتی را از حقوقشان محروم کرد.
            کشتار مسلمانان در عراق نتیجه «استنباط ظاهری و غلط» از آیات قرآنی و احکام اسلام
            روحانی همچنین با اظهار تأسف نسبت به کشتار و گرفتاری مسلمانان در سوریه و عراق، گفت: برخی گروه‌ها در سال‌های اخیر توسط برخی قدرت‌های بزرگ خلق شدند و یا آنها را تحریک می‌کنند تا به کشتار مردم بپردازند؛ اقلیت‌های قومی و دینی در عراق نیز از این خونریزی‌ها به دور نبوده و آنها با استنباط جعلی و غلط از آیات قرآنی و احکام اسلام، به عمق احکام اسلامی و فقهی آشنا نیستند و با دست زدن به خونریزی و کشتار، به اسلام و مسلمانان ضربه می‌زنند.
            «خروج از رکود»؛ مهمترین مساله دولت در سال ۹۳
            رییس‌جمهوری در بخش دیگر سخنانش، مهمترین مساله دولت در سال ۹۳ را «خروج از رکود» دانست و تصریح کرد: بخشی از بسته عملیاتی و سیاستگذاری خروج از رکود نیاز به قانون دارد که دولت در همین راستا و با هدف ورود به مرحله رونق اقتصادی، لایحه فوریتی را پس از تعطیلات به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد کرد.
            موفقیت‌های دولت در مهار تورم باید استمرار داشته باشد
            روحانی با اشاره به مواجهه کامل کشور در سال‌های ۹۱ و ۹۲ با مسئله رکود تورمی، یادآور شد: دولت از ابتدای استقرار به دنبال مهار تورم و شکستن رکود بوده است؛ دولت در زمینه مهار تورم موفقیت‌هایی به دست آورده که باید این موفقیت‌ها استمرار داشته باشد؛ البته کار در زمینه شکستن رکود، بسیار مشکل‌تر است.
            رییس جمهوری افزود: سرعت رکود در کشور در ماه‌های آخر سال ۱۳۹۲ تا حدودی مهار شد لذا رشد منفی اقتصادی در سال ۹۲ بخصوص در ماه‌های آخر این سال را با سال ۹۱ قابل مقایسه نمی‌دانیم و سال ۹۳، سالی است که به طور جدی باید با رکود مقابله کنیم.
            شکستن رکود با منابع بانک مرکزی؛ مظهر تورم‌زایی
            روحانی افزود: البته اگر این مقابله، مقابله تورمی بود و اگر می‌خواستیم برای مهار این رکود از منابع بانک مرکزی و پایه پولی استفاده کنیم، کار آسانی بود اما این کار را نمی‌کنیم چون نمی‌خواهیم دستاوردی که از مهار تورم به دست آورده‌ایم و آرامشی را که مردم در حوزه اقتصاد به دست آورده‌اند، از دست دهیم.
            ایجاد ۲۰ هزار شغل در صنعت قطعه‌سازی خودرو
            رییس‌جمهوری با بیان اینکه «دولت برای خارج کردن کشور از رکود، کاملاً مصمم است»، به معضل بیکاری اشاره کرد و اظهار داشت: حرکت خوبی در ماه‌های اخیر در زمینه اشتغال‌زایی شروع شده که بسیار ارزشمند است؛ به عنوان مثال در بخش خودرو و قطعات خودرو، طی هفته‌های اخیر ۲۰ هزار شغل ایجاد شده که خوشحال‌کننده است. همچنین در حوزه‌های گردشگری، شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر بخش‌ها در ماه‌های اخیر حرکت‌های خوبی انجام گرفته است.
            تأکید رئیس جمهوری بر توجه نسبت به لوازم و تبعات خروج از رکود
            روحانی با اشاره به کلید خوردن حرکت بسیار جدی در زمینه «آب» از آغاز سال ۱۳۹۳، گفت: برای برق نیز باید حرکت جدی را شروع کنیم. چون به محض اینکه از رکود خارج شویم، نیاز به منابع برق و آب گسترده‌تر می‌شود، در حالی که دچار محدودیت منابع هستیم.
            مأموریت نظارتی و هدایتی بانک‌ مرکزی در مسیر خروج از رکود
            وی با اشاره به بار بزرگی که در مسیر خروج از رکود بر دوش بانک مرکزی قرار دارد، خاطرنشان کرد: برای عبور از رکود، مسئله بازار پول و سرمایه، بسیار مهم است لذا سیستم بانکی باید در این جهت فعال شود. بار بزرگی که در این زمینه بر دوش بانک مرکزی قرار دارد، از منظر وظیفه نظارتی و هدایتی به بانک‌ها است که امیدواریم در بازار پول و بانک و سرمایه شاهد تحول بیشتری باشیم.
            رییس جمهوری، حضور بخش خصوصی در صحنه را از الزامات خروج از رکود دانست و یادآور شد: دولت تسهیلات و زمینه‌ها را آماده می‌کند و بخش خصوصی هم لازم است وارد عمل شود. با بسته‌ای که عملیاتی و اجرایی خواهیم کرد، شرایط بهتری برای کسب و کار ایجاد خواهد شد.
            حرکت تازه در زمینه طرح‌های عمرانی
            روحانی از برنامه‌ریزی انجام شده در زمینه بودجه‌های عمرانی خبر داد و گفت: در ادامه این برنامه‌ریزی، از هفته آینده به تدریج حرکت در عملیاتی کردن برنامه‌ها را شاهد خواهیم بود.
            رییس‌ جمهوری گفت: هم ایرانی‌های خارج از کشور و هم سایر سرمایه‌گذاران و کارآفرینان داخلی کاملاً آمادگی دارند در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند لذا ضروری است که شرایط را برای افراد کارآفرین ایرانی و غیر ایرانی در راستای خروج از رکود فراهم کنیم.
            اول مرداد؛ آغاز بررسی و تصویب بسته اجرایی و عملیاتی خروج از رکود
            روحانی همچنین با اشاره به آغاز بررسی بسته اجرایی و عملیاتی دولت در جلسه روز چهارشنبه اول مرداد ماه هیات دولت، گفت: این بسته در جلسات آینده دولت به تصویب نهایی خواهد رسید و ابلاغ خواهد شد. لذا همه باید برای خروج از رکود و رونق اقتصادی و حرکت به سمت اشتغال و نجات از بیکاری، دست به دست هم دهیم.
            رییس جمهوری همچنین در ابتدای این جلسه، با شکرگزاری از برگزاری هر چه باشکوه‌تر لیالی قدر و مراسم تجلیل از مولای متقیان حضرت علی (ع) و خاندان رسالت در ماه مبارک رمضان، گفت: امسال نیز مانند گذشته، شاهد حضور و عبادت و فعالیت مردم در ماه مبارک رمضان با شور و هیجان بیشتری بودیم.
            ابراز امیدواری دکتر روحانی برای حاکم شدن اخلاق در زبان‌ها و قلم‌ها
            روحانی تأکید کرد: امیدوارم عبادت‌های ماه مبارک رمضان باعث شده باشد که اخوت و صمیمیت و برادری جناح‌ها، احزاب، گروه‌ها، اقوام و بخش‌های مختلف کشور بیشتر شود و از این پس بیشتر شاهد اتحاد و انسجام، معنویت و اخلاق، هم در زبان‌ها و هم در قلم‌ها باشیم.



            پنجشنبه 2 مرداد 1393 12:39
            ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

            نظر

            • ابوذر
              عضو فعال
              • Jun 2013
              • 614

              #2586
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              اوایل انقلاب بنی صدر گفت اقتصاد مملکت را درست کنید برگشتن بهش گفتن تو خری و اقتصاد برای خر است واز این حرفهای صدمن یه غاز چون اینها حکومت داری نکرده بودن یک طرف از طرف دیگر هم بخاطر اینکه دانشگاه نرفته بودن واز جهاتی به خارج از کشور هم سفر نکرده بودن در یک جمود فکری بودن وفقط دنبال معنویت وصدور انقلاب بودن جو گیر شده بودن وخودشون رو با پیغمبر خدا اشتباه گرفته بودن همانطور که مموتی نامه نگاری کرد به برخی روسای جهان !!(پیغمبر خدا اقتصاد را جزئ ستون های اصلی میداند که میفرمایید اگر فقر از در وارد شود ایمان از پنجره خارج میشود)چون همان درس حوزوی را هم درست نخوانده بودن وگرنه دچار توهم نمیشدن ونتیجه آن شد 35 سال راه اشتباه رفتن .حالا که به بن بست رسیدن ومیبینن که مثل شوروی دچار مشکل اساسی شدن واگر تغییر موضع ندهن بدتر از شوروی میشون اما چون کار بلد نیستن .نمیدانن چه باید بکنن واز طرفی هم برای از دست ندادن صندلی قدرت دچار رو در وارسی با مردم هستند نمونه آن حذف نکردن یارانه ثروتنمدان تا حالا کوتاه آمدن با جریان فساد بخصوص باند مموتی .در کشور ما متاسفانه تنها راه رونق اقتصادی گران شدن اجناس است !!! وگرنه دچار رکود میشویم .

              نظر

              • لولی بربط زن
                عضو فعال
                • Nov 2013
                • 1862

                #2587
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                جایگاه صنعت خودرو در سال 1404



                » سرویس: اقتصادي - خودرو
                کد خبر: 93050301086
                جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸



                در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 جایگاه صنعت خودروی کشور در سال 1404 پیش‌بینی شده است.

                به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404، چند سال پیش در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده و ظرف روزهای آتی به خودروسازان ابلاغ خواهد شد.

                در این سند اهدافی برای صنعت خودرو در طول 11 سال آینده در نظر گرفته شده و جایگاه صنعت خودروی ایران در سال 1404 نیز پیش‌بینی و اهداف آن تعیین شده است.

                براین اساس میزان تقاضای خودروهای سبک (سواری و وانت) در بازار داخلی در سال 1404 معادل دو میلیون و 300 هزار دستگاه پیش‌بینی شده که دو میلیون دستگاه آن باید در داخل تولید شده و 300 هزار دستگاه نیز از طریق واردات تامین شود.

                همچنین براساس این سند میزان تقاضای خودروهای تجاری در بازار داخلی در سال 1404 معادل صد هزار دستگاه است که 90 هزار دستگاه آن باید در داخل تولید و 10 هزار دستگاه نیز وارد شود.

                در این سند سهم قطعه‌سازان داخلی از ارزش فروش یک دستگاه خودروی تولید داخل در سال 1404 معادل 50 درصد تعیین شده است که به معنای آن است که در این سال حداقل 50 درصد ارزش ریالی قطعات خودروهای داخلی باید از طریق قطعه‌سازان داخلی تامین شود.

                همچنین براساس پیش‌بینی صورت گرفته در این سند در سال 1404، قطعه‌سازان داخلی باید معادل 22 میلیارد و 500 میلیون دلار قطعه برای خطوط تولید خودروسازان داخلی و همچنین تامین شبکه خدمات پس از فروش تولید کنند.

                در سال 1404 میزان تولید انواع خودروی سواری و وانت سه میلیون دستگاه در سال پیش‌بینی شده که یک میلیون دستگاه آن باید صادر شود.

                انتهای پیام
                ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                نظر

                • لولی بربط زن
                  عضو فعال
                  • Nov 2013
                  • 1862

                  #2588
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ / Jul 25 2014
                  تعداد کل اخبار: 319



                  تحکیم ارتباط تجاری تهران و رم؛


                  افخمی‌راد: صنایع خودروسازی آماده سرمایه‌گذاری ایتالیایی‌ها



                  » سرویس: اقتصادي - صنعت، معدن، تجارت
                  کد خبر: 93050301278
                  جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶




                  رییس سازمان توسعه تجارت در دیدار با هیات عالی‌رتبه تجاری و اقتصادی ایتالیا، با اشاره به قدمت روابط تجاری تهران و رم، ایتالیا را به سرمایه‌گذاری در ایران برای احیای جایگاه پیشین خود دعوت کرد.

                  به گزارش ایسنا، ولی‌الله افخمی‌راد در این دیدار که در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد، قانون سرمایه‌گذاری در ایران به ویژه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را دارای مزایای بالا دانست و گفت: در این مناطق سرمایه‌گذاران از تسهیلات ویژه‌ای همچون معافیت‌ مالیاتی طولانی مدت و رفت‌وآمد بدون ویزا برخوردارند و می‌توانند به صورت کامل و هم مشارکت با ایرانی‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

                  وی بر آمادگی صنایع خودروسازی ایران برای سرمایه‌گذاری ایتالیایی‌ها تاکید کرد و افزود: در زمینه خودروسازی زمینه همکاری ایران و ایتالیا فراهم است و بسیاری از خودروسازان ایرانی بعد از حذف تدریجی تحریم‌ها زمینه مناسبی را برای گسترش ارتباط با کشورهای مختلف فراهم کرده‌اند.

                  رییس سازمان توسعه تجارت زمینه‌های همکاری ایران و ایتالیا را گسترده دانست و تصریح کرد: ارتباط با ایران فرصت مناسبی برای کشور ایتالیا است چرا که ایران دروازه ورود به آسیای میانه محسوب می‌شود.

                  وی روی کار آمدن دولت یازدهم و تنش‌زدایی و ارتباط صمیمانه دولت با کشورهای مختلف را عامل موثری دانست که اشتیاق کشورهای مختلف برای همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران را تشدید کرده است؛ به طوری که این کشورها حتی منتظر نتایج مذاکرات هسته‌ای نشدند.

                  افخمی‌راد به صدور مجوز نمایشگاهی به نام «Made In Italy» اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه که قرار است در ژانویه 2015 در تهران برگزار شود، زمینه‌ساز گسترش روابط تهران و رم است.

                  وی با تاکید بر ارتباط موثر صنایع ایران و ایتالیا افزود: ایران در زمینه کشاورزی، بازرگانی و گردشگری آمادگی توسعه روابط با ایتالیا را دارد.


                  ایتالیا برای توسعه روابط با ایران در همه عرصه‌ها آمادگی دارد


                  «آندره‌آ ملونی» رییس هیات بازرگانی ایتالیا در این دیدار از اشتیاق بالای ایتالیا برای سرمایه‌گذاری و گسترش تجارت با ایران در همه عرصه‌ها خبر داد و گفت: سه هدف اصلی سفر به ایران، تلاش برای جست‌وجوی فرصت‌های همکاری دو جانبه، آماده‌سازی زمینه برای همکاری‌های آینده و حل مشکلات و موانع گسترش تجارت ایران و ایتالیا بوده است.

                  رییس هیات بازرگانی ایتالیا با اشاره به اعزام هیات‌های تخصصی ایتالیا به ایران بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم افزود: تمایل ایتالیا برای توسعه روابط با تهران با توجه به سیاست‌های دولت روحانی مضاعف شد و برای افزایش زمینه‌های همکاری تجاری بسیاری از نمایندگان صنایع ایتالیا به تهران آمده‌اند.

                  وی با تاکید بر آمادگی این کشور برای توسعه روابط در همه عرصه‌ها با ایران گفت: صنایع ایتالیا به خصوص در دو حوزه فناوری زیستی و مواد نوین شاهد پیشرفت‌های بالایی بوده و امید است در این زمینه‌ها، همکاری‌های موثری با ایران به وجود آید.

                  تشکیل «میز تهران» در ایتالیا

                  «آندره کراوس» رییس آژانس توسعه صنایع ایتالیا نیز در این دیدار، بر تشکیل «میز تهران» در ایتالیا تاکید کرد و افزود: این تصمیم با هدف یافتن راه‌های توسعه روابط تجاری و اقتصادی تهران و رم تشکیل شده است.

                  وی اعزام متقابل هیات‌های تجاری، حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و اطلاع‌رسانی مویرگی به همه بخش‌ها و واحدها را از عواملی دانست که در گسترش روابط تهران و رم موثر است.

                  کراوس از علاقه صنایع ایتالیا برای حضور در ایران خبر داد و گفت: برای پاسخگویی به این جریان که در ایتالیا رو به گسترش است، باید به صورت متقابل هدایت‌گر و یاری‌رسان باشیم.

                  وی دوستی و شناخت متقابل ایران و ایتالیا را در توسعه همکاری‌ها موثر دانست و افزود: با این دوستی راه برای گسترش روابط در همه حوزه‌ها فراهم می‌شود.

                  به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ایتالیا زمانی اولین شریک ایران در اروپا محسوب می شد اما به مرور زمان سایر کشورها جای آن را گرفتند.
                  انتهای پیام
                  ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                  نظر

                  • نیکا
                    ستاره‌دار (۲)
                    • Nov 2011
                    • 2129

                    #2589
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    در اصل توسط ابوذر پست شده است View Post
                    اوایل انقلاب بنی صدر گفت اقتصاد مملکت را درست کنید برگشتن بهش گفتن تو خری و اقتصاد برای خر است واز این حرفهای صدمن یه غاز چون اینها حکومت داری نکرده بودن یک طرف از طرف دیگر هم بخاطر اینکه دانشگاه نرفته بودن واز جهاتی به خارج از کشور هم سفر نکرده بودن در یک جمود فکری بودن وفقط دنبال معنویت وصدور انقلاب بودن جو گیر شده بودن وخودشون رو با پیغمبر خدا اشتباه گرفته بودن همانطور که مموتی نامه نگاری کرد به برخی روسای جهان !!(پیغمبر خدا اقتصاد را جزئ ستون های اصلی میداند که میفرمایید اگر فقر از در وارد شود ایمان از پنجره خارج میشود)چون همان درس حوزوی را هم درست نخوانده بودن وگرنه دچار توهم نمیشدن ونتیجه آن شد 35 سال راه اشتباه رفتن .حالا که به بن بست رسیدن ومیبینن که مثل شوروی دچار مشکل اساسی شدن واگر تغییر موضع ندهن بدتر از شوروی میشون اما چون کار بلد نیستن .نمیدانن چه باید بکنن واز طرفی هم برای از دست ندادن صندلی قدرت دچار رو در وارسی با مردم هستند نمونه آن حذف نکردن یارانه ثروتنمدان تا حالا کوتاه آمدن با جریان فساد بخصوص باند مموتی .در کشور ما متاسفانه تنها راه رونق اقتصادی گران شدن اجناس است !!! وگرنه دچار رکود میشویم .
                    سلام بسیار نظریه جالبی بود . فقط باید مدیریت همراه باسرمایه وارد کرد تا تولید با کیفیت انجام شود ما نمیتوانیم !!! این هم ثابت شده .

                    نظر

                    • bahary
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 2510

                      #2590
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      در اصل توسط لولی بربط زن پست شده است View Post
                      جایگاه صنعت خودرو در سال 1404



                      » سرویس: اقتصادي - خودرو
                      کد خبر: 93050301086
                      جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸



                      در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 جایگاه صنعت خودروی کشور در سال 1404 پیش‌بینی شده است.

                      به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404، چند سال پیش در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده و ظرف روزهای آتی به خودروسازان ابلاغ خواهد شد.

                      در این سند اهدافی برای صنعت خودرو در طول 11 سال آینده در نظر گرفته شده و جایگاه صنعت خودروی ایران در سال 1404 نیز پیش‌بینی و اهداف آن تعیین شده است.

                      براین اساس میزان تقاضای خودروهای سبک (سواری و وانت) در بازار داخلی در سال 1404 معادل دو میلیون و 300 هزار دستگاه پیش‌بینی شده که دو میلیون دستگاه آن باید در داخل تولید شده و 300 هزار دستگاه نیز از طریق واردات تامین شود.

                      همچنین براساس این سند میزان تقاضای خودروهای تجاری در بازار داخلی در سال 1404 معادل صد هزار دستگاه است که 90 هزار دستگاه آن باید در داخل تولید و 10 هزار دستگاه نیز وارد شود.

                      در این سند سهم قطعه‌سازان داخلی از ارزش فروش یک دستگاه خودروی تولید داخل در سال 1404 معادل 50 درصد تعیین شده است که به معنای آن است که در این سال حداقل 50 درصد ارزش ریالی قطعات خودروهای داخلی باید از طریق قطعه‌سازان داخلی تامین شود.

                      همچنین براساس پیش‌بینی صورت گرفته در این سند در سال 1404، قطعه‌سازان داخلی باید معادل 22 میلیارد و 500 میلیون دلار قطعه برای خطوط تولید خودروسازان داخلی و همچنین تامین شبکه خدمات پس از فروش تولید کنند.

                      در سال 1404 میزان تولید انواع خودروی سواری و وانت سه میلیون دستگاه در سال پیش‌بینی شده که یک میلیون دستگاه آن باید صادر شود.

                      انتهای پیام
                      سند چشم انداز توسعه اقتصادی سیاسی اجتماعی و فرهنگی ج.ا.ا که با نام های برنامه 20ساله و چشم انداز ایران 1404 شناخته شده است،تا امروز که 9 سال از تصویبش گذشته متاسفانه نه تنها هیچ نقطه مثبتی در اقتصاد و فرهنگ و سیاست نداشته ، بلکه همه شاخص های مورد نظر بمراتب از 9 سال قبل وخامت بیشتری یافته و اینطور که پیش می رویم در 1404 باید شاهد فلاکت در تمامی عرصه های کشور باشیم. با این مسئولینی که ما در بخشهای مختلف کشور داریم امیدواری به پیشرفت و توسعه کشور ، امیدی واهی است.

                      نظر

                      • mohsen66
                        عضو عادی
                        • Jun 2013
                        • 181

                        #2591
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        خساپا با این گزارش یکم اصلاح زمانی رو تو گروه تشدید میکنه البته حجم ورود نقدینگی بالاست ........................

                        نظر

                        • ائلشن
                          عضو فعال
                          • Oct 2012
                          • 993

                          #2592
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          در اصل توسط mohsen66 پست شده است View Post
                          خساپا با این گزارش یکم اصلاح زمانی رو تو گروه تشدید میکنه البته حجم ورود نقدینگی بالاست ........................
                          گزارش خساپا بد نیست فقط در محاسبه سود عدد سازی کردن. با همین گزارش با سرمایه جدید توانایی ساخت 600 ریال سود را دارد.

                          نظر

                          • shahin
                            عضو فعال
                            • May 2011
                            • 2223

                            #2593
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            در اصل توسط ابوذر پست شده است View Post
                            اوایل انقلاب بنی صدر گفت اقتصاد مملکت را درست کنید برگشتن بهش گفتن تو خری و اقتصاد برای خر است واز این حرفهای صدمن یه غاز چون اینها حکومت داری نکرده بودن یک طرف از طرف دیگر هم بخاطر اینکه دانشگاه نرفته بودن واز جهاتی به خارج از کشور هم سفر نکرده بودن در یک جمود فکری بودن وفقط دنبال معنویت وصدور انقلاب بودن جو گیر شده بودن وخودشون رو با پیغمبر خدا اشتباه گرفته بودن همانطور که مموتی نامه نگاری کرد به برخی روسای جهان !!(پیغمبر خدا اقتصاد را جزئ ستون های اصلی میداند که میفرمایید اگر فقر از در وارد شود ایمان از پنجره خارج میشود)چون همان درس حوزوی را هم درست نخوانده بودن وگرنه دچار توهم نمیشدن ونتیجه آن شد 35 سال راه اشتباه رفتن .حالا که به بن بست رسیدن ومیبینن که مثل شوروی دچار مشکل اساسی شدن واگر تغییر موضع ندهن بدتر از شوروی میشون اما چون کار بلد نیستن .نمیدانن چه باید بکنن واز طرفی هم برای از دست ندادن صندلی قدرت دچار رو در وارسی با مردم هستند نمونه آن حذف نکردن یارانه ثروتنمدان تا حالا کوتاه آمدن با جریان فساد بخصوص باند مموتی .در کشور ما متاسفانه تنها راه رونق اقتصادی گران شدن اجناس است !!! وگرنه دچار رکود میشویم .

                            بهتر بود به جای معنویات می نوشتید عقده های شخصی - حقارت ها و ...

                            نظر

                            • PETROLEUM
                              Banned
                              • May 2014
                              • 853

                              #2594
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              خب صورتهای مالی ولساپا هم اومد با عملکرد عالی !!! ببینیم چقدر دیگه طرفداران خودش رو داغ میکنه :: سه سال هست که این گروه دزد و غالتاق و متقلب خودروسازی دارند بازار رو بازی میدهند :: اینم روش :: طبیعی هست که وقتی بدنه خودروسازان ، فاسد هست ، خودروهای تولیدی رو میده به دلالها و چیزی رو نمیده به لیزینگ رایان سایپا . چون اگر بده لیزینگ کنه سودش میره توی جیب سهامداران ولساپا :: ولی اگر بدهند به دلال ها ، سودش میره توی جیب خودشون ::
                              تازه میخواد افزایش سرمایه صد در صد هم بده !!!!!! لابد مثل دفعه قبل از محل "اورده" و بعدش هم که افزایش سرمایه اش ثبت شد تعدیل منفی بده و همان نقره داغ کردن سهامدارانش

                              من موندم چه رویی داره اون فردی که توی صندوق سرمایه گذاری "تدبیرگران فردا" به سفارش آقا علیرضای ..... اینهمه رفت سهم ولساپا خرید
                              سه سال بود که بوقچی های اصلی ولساپا (Bourse4Ever و Cicicom) روی این سهم تبلیغات کردند و بعدش انداختند و دررفتند :: بعدش هم هنوز دارن روی کد صندوق ... خرید می کنند

                              نظر

                              • لولی بربط زن
                                عضو فعال
                                • Nov 2013
                                • 1862

                                #2595
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                5 بند آخر پاسخ سایپا مهمه اونجایی که از فروش دارایی های مزاد میگه:

                                کد خبر: ۱۹۹۹۰۲
                                ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

                                گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صنعت خودرو، گزارشی را منتشر کرد.


                                به گزارش ایسنا، متن پاسخ سایپا به گزارش تحقیق و تفحص مجلس به شرح زیر است:‌


                                الف) در زمان تصویب طرح تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودرو سازی کشور مورخ 6/12/1391 پنج محور اصلی مد نظر قرار گرفته شامل :


                                1- بررسی نحوه تعامل شرکت های خودرو سازی با قطعه سازان ( از نظر قیمت ، کیفیت و شیوه تنظیم قراردادها و پرداختها ) .


                                2- بررسی عملکرد قانون ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی داخلی و میزان برنامه ریزی انجام شده جهت بهبود کیفیت خودرو .


                                3- بررسی میزان سرمایه گذاری های انجام شده در صنعت خودرو در جهت کاهش هزینه ، قیمت تمام شده و استفاده از تکنولوژی پیشرفته .


                                4- بررسی میزان هزینه های غیر مرتبط و غیر ضرور


                                5- بررسی میزان سرمایه گذاری های بی مورد و خارج از چارچوب مقررات شرکتهای خودروسازی


                                اقدامات مثبت و در خور توجه ای در خصوص 5 مورد مذکور در طی چند سال گذشته انجام شده که به نظر میرسد اشاره به آنها در گزارش تحقیق و تفحص می توانست نگاه واقع بینانه به صنعت خودرو را جایگزین اظهارنظر های غیر کارشناسی نماید .آنالیز قیمت ، تعیین شناسنامه کیفی قطعات ، تعیین قراردادهای استاندارد و یکسان با قطعه سازان ،ایجاد رژیم پرداختی منظم ، گذراندن کلیه استانداردهای اجباری ، انجام سرمایه گذاری های مشخص در جهت کاهش هزینه و استفاده از تکنولوژی پیشرفته ، جلوگیری از هزینه های غیرضروری با تشکیل کمیته های کاهش هزینه ، از مدار خارج کردن سرمایه گذاری های بدون بازده و دستوری نمونه ای از اقدامات مثبت و موثر گروه سایپا در جهت محورهای مطروحه در زمان تصویب طرح تحقیق و تفحص می باشد که کلیه مستندات مستدل و معتبر آن موجود است.


                                ب) در بخش صاحبان سهام ، گزارش تحقیق و تفحص اشاره درستی به تضییع حقوق کارکنان سایپا به جهت بلوکه شدن سپرده 170 میلیارد ریالی شده است.


                                همچنین در بخش مدیریت مالی، کنترل و نظارت، به موضوعاتی اشاره شده که به نظر می رسد قضاوت صورت پذیرفته به دور از انصاف است. همانطوریکه مستحضرید سازمان حسابرسی بعنوان معتبرترین مرجع حسابرسی کشور، رسالت اظهار نظر راجع به صورت های مالی شرکت های گروه سایپا را عهده دار بوده است این در حالیست که طی سنوات گذشته تاکنون صورت های مالی گروه سایپا همواره دارای شفافیت و قابلیت اتکا بوده و این موضوع به کرات در گزارشات سازمان حسابرسی قید گردیده است . شاید توجه بیشتر به گزارشات حسابرسی سازمان حسابرسی ، گزارش کنترلهای داخلی تهیه شده توسط سازمان حسابرسی، گزارشات واحد حسابرسی داخلی و سایر واحدهای نظارتی می توانست در این خصوص راهگشا باشد.


                                در بخشی دیگر از گزارش تحقیق و تفحص به هزینه‌های مالی اشاره شده که بعنوان عامل مهم در تعیین بهای تمام شده محسوب می‌شود که البته اشاره درستی به این موضوع شده زیرا فضای کسب و کار حاکم بر صنعت کشور منجمله صنعت خودرو در طی 3 سال گذشته مشکلات نقدینگی را بصورت فراگیر افزایش داده و این در حالیست که نرخ تامین منابع مالی نیز در کشور چند برابر خودرو سازان خارجی می باشد و همه این موضوعات دست به دست هم داده و منجر به افزایش هزینه مالی در صنعت خودرو منجمله گروه سایپا گردیده ولی لازمست بدانیم ریالی از هزینه مالی به خریدار منتقل نشده و تمام تاثیرات ریالی افزایش هزینه مالی بعنوان زیان خودروسازان به سهامداران آن تحمیل شده و اینکه در اغلب رسانه ها و سایت های خبری اشاره به تحمیل هزینه مالی به مشتری می باشد صحیح و غیر قابل قبول است.


                                همانطوریکه در بخش محورهای اصلی تحقیق و تفحص نیز گفته شده گروه سایپا کلیه پروژه هایی که فاقد کارایی و اثربخشی می باشد را از مدار سرمایه گذاری خارج نموده و در اینخصوص اقدامات بسیار شایسته ای را انجام داده که جای آن در گزارش تحقیق و تفحص خالی است . ضمناً وجود ظرفیت های خالی تولیدی در طی دو سال گذشته به دلیل فضای کسب و کار حاکم بر صنعت کشور به طور اعم و صنعت خودروی کشور بطور اخص بوده و بر همگان پوشیده نبوده و نیست و انشاالله با اقدامات مدیریتی موثر در سال 1393 این نقیصه نیز در حال مرتفع شدن می باشد .


                                ج) درگزارش تحقیق و تفحص قید شده مبلغ 80.0000 میلیارد ریال حجم مطالبات سر رسید شده در صورتهای مالی دو شرکت سایپا و ایرانخودرو می باشد و اینکه اقدام جدی و اثربخشی در خصوص وصول مطالبات مزبور صورت نپذیرفته است . بر اساس آخرین گزارش حسابرسی و صورتهای مالی منتهی به 29/12/1392 گروه سایپا که در سامانه اطلاع رسانی سازمان بورس جهت اطلاع سهامداران قرار داده شده میزان مطالبات سررسید گذشته گروه سایپا معادل مبلغ5.407 میلیارد ریال و کلیه مطالبات و موجودیهای راکد و سنواتی معادل 3.429 میلیارد ریال می باشد بعبارتی مجموع مطالبات سررسید گذشته و سنواتی گروه سایپا معادل مبلغ 8.836 میلیارد ریال و یا 884 میلیارد تومان می باشد که بسیار با رقم 8000 میلیارد تومان فاصله معنی داری دارد و این در حالیست که اقدامات بسیار مؤثری جهت وصول مبلغ مذکور صورت پذیرفته است.


                                - در بخشی از گزارش تحقیق و تفحص به موضوع زنجیره تامین گروه سایپا در شرکت های مگاموتور، سازه گستر و سهامداری شرکت نیوان ابتکار اشاره شده که علیرغم توضیحات و ارائه مدارک مستند و مستدل مطالب مزبور در گزارش درج گردیده است .لازم به توضیح است ایجاد زنجیره تامین در کلیه خودروسازان دنیا بعنوان یکی از اصلی ترین برنامه های استراتژیک می باشد که در گروه سایپا این زنجیره با رنج و مشقت فراوان در طی سنوات 1375 لغایت 1393 شکل گرفته و بصورت سازمان یافته در کلیه حوزه های قیمت ، کیفیت ، تیراژ ، رژیم پرداخت و .... مشغول ایفای نقش می باشد . هر چند ممکن است در این زنجیره غول پیکر که بیش از هزار قطعه ساز را شامل می شود موارد تخلف مشاهده شود ولی واقعاً نمی توان کلیت این زنجیره را با دلایل همچون افزایش بهای تمام شده ، شبکه های ماتریسی زیر سئوال برد کمااینکه این زنجیره کمک شایانی در کاهش قیمت تمام شده خودرو و افزایش کیفیت و کمیت ایفا نموده است .


                                ضمناً برداشت تیم تحقیق و تفحص از ایجاد شرکت نیوان ابتکار نیاز به اصلاح دارد زیرا هدف از ایجاد شرکت سرمایه گذاری نیوان چابک سازی گروه سایپا و فروش برخی از سرمایه گذاریها بوده و به همین دلیل بخشی از سهام شرکتهای گروه سایپا به این شرکت واگذار تا از طریق فروش سهام شرکت نیوان ابتکار در بورس اوراق بهادار ، هدف چابک سازی محقق شود . مضافاً مراحل پذیرش این شرکت در بورس اوراق بهادار در حال انجام است و همانطوریکه اشاره شد موضوع شرکت نیوان ابتکار هیچ ارتباطی به زنجیره تامین ندارد .


                                - ج) در بخشی از گزارش به تعیین اعضای هیأت مدیره و مدیران میانی از طریق مدیران ارشد سیاسی اشاره شده است . به نظر می رسد آنچه خودرو سازان کشور را در طی چند سال گذشته همواره با چالش مواجه نموده عدم ثبات مدیریت می باشد از زمان طراحی تا تولید انبوه یک خودرو زمانی حدود 4 سال مورد نیاز است که در طی چند سال گذشته عمر مدیران ارشد از دو سال تجاوز نکرده است .


                                ضمناً برخی موارد خاص همانند بحث مشاورین و حقوقی مطروحه در گزارش مربوطه به دوره های مدیریتی گذشته و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بوده که قطعاً از سوی ایشان پاسخ لازم به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد .


                                به عنوان حسن ختام در عمل به رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی به اقدامات کلیدی و موثر گروه سایپا به صورت گذرا اشاره می شود :


                                1- انجام ساخت داخل نمودن قطعات وارداتی با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی


                                2- حفظ سطح اشتغال فعلی با افزایش کلیه ظرفیتهای تولیدی با هدف افزایش سود آوری


                                3- چابک سازی گروه با حذف یا غیر فعال نمودن پروژه ها و سرمایه گذاریهای کم بازده


                                4- ایجاد تنوع محصول با بکارگیری از کلیه ظرفیتها و استعدادهای نیروی متخصص داخلی و مراکز علمی


                                5- اقدام جدی در خصوص فروش داراییهای مازاد و کم بازده .
                                ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                                نظر

                                در حال کار...
                                X