پاسخ : سهام طلايي (استراتژي هاي سودآور در بازار سهام)
Saeid Derakhshani
5 دقیقه پیش ·
درود
امروز تونستم بخشي از پيغامهاي دوستانم رو بخونم ، عذر خواهي بندرو پذيرا باشيد براي اينكه نتونستم جواب بدم چون حجمش زياد بود بيشتر از صد پيغام خصوصي ، يه مطلبي كه بايد بگم اينه كه بنده روي همه شركتهاي بورسي تمركز ندارم ، اين امكان وجود نداره اصلا با وسواسي كه بنده دارم چون براي تحليل يه شركت بايد تا همه جاش برم برسم كه بتونم راجع بهش تصميم بگيرم و خب چند صد تا شركت داريم تو بازار !!
بخش اعظمي از سوالات در مورد گروه ساختمان و خودرو بوده كه بنده روشون فعال بودم و هستم و خب ميتونم راحت تر مطلب بزنم ، اولا اينكه بنده در مورد خودرو روي يكصد تومن تارگت هزار تومن دادم و هنوز روش هستم ، خودم رو ٣٠٠ فروختم تا از بقيه بازار استفاده كنم ولي همون موقع هم نوشتم با حفظ تارگت فروختم ، يعني فروش بنده دال بر تغير نظرم نبود و مثل بعضي ها مه وقتي سهمشون رو مي فروشند تخريب مي كنندش هرگز عمل نكردم ، فقط بهتر ديدم از فرصت بهتري در بازار استفاده بكنم ، ياد اون ايامي كه خودروي ٩٠ تومني و زامياد ٦٠ تومني مي خريدم به خير ، در روزگاري كه اين شركتها رو كمتر كسي مثبت بود و اكثر به اصطلاح تحليلگرا اين شركتهارو ورشكسته اعلام مي كردند و هر لحظه منتظر خبر اعلان ورشكستگي اين صنعت بودند ٩٠ ميل ايرانخودرو و ٤٠ ميل زامياد خريدم ميانگين خودرو ١٢٥ بود و زامياد ٧٠ تومن ، مگر كسي اين سهام رو ميخريد خود سرمايه گذاري سمند كه براي خود ايرانخودرو بود عين بنز سهم ميفروخت نصف خودروهام رو از اونا خريدم و مدير عاملش همه جا مي گفت اين شركت چيزي نداره يه عده سفته باز اومدند رو سهم !!!
خب گذشت زمان خيلي چيزا مشخص كرد و الان همين سمند رو ٤٠٠ داره خودرو ميخره و بهش خوشبين شدند !!
خب همين رويه دقيقا تو كربن ايران و دوده صنعتي هم رخ داد وقتي كربن ٨٠ تومن بود و بنده زنگ زدم شركت گفتم سال ديگه شما ٩٠ تومن سود ميسازيد سهم هم عرض كردم كه ٨٠ تومن بود اي كاش بنده اون مكالمه رو ضبط مي كردم تا بشنويد چطوري اون مدير به بنده توپيد كه چون اومدي چندرغاز سهام مارو خريدي داري دري وري مي گي و ... خلاصه الان كربن سودش بالاي ٩٠ تومنه و قيمتش ٧٠٠ تومن !!
خودرو هم همينطور تحليل زدم اگر اوضاع بهتر بشه و بتونه ٧٠٠ تا ٨٠٠ تا توليد كنه ١٦٠ - ٢٠٠ ميسازه و البته اعتقاد داشتم اوضاع خوب ميشه و خريدم رو هم قبل از انتخابات شروع كردم نه اينكه علم غيب داشتم بلكه تحليلم اينجوري بود و خب ريسك بزرگي هم كردم ، خب بخت با ما يار بود و خوشبختانه شرمنده بازار نشديم ، چقدر جلسه رفتيم و چقدر بحث كرديم و من بودم كلي مخالف كه اصلا اين بنارو از اول بر مخالفت گذاشته بودند الان هر كدوم بيش از ٤ برابر شدند قيمتشون ، همين مسئله دقيقا تو ساختمونيا هم رخ داد ، اومدم يك هفته وقت گذاشتم رفتم ريز اكثر شركتهاي زير مجموعه وساخت رو در اوردم و دوباره چندين ساعت روش كار كردم ، فقط يك روز نوشتن اون متن طول كشيد و گذاشتم تو بوركس و اينجا و گفتم به اين دليل بنده وساخت خريدم باز يه عده انگار سر دشمني دارند با بنده !
حتي تو يكي از جلساتي كه با يكي از شركتهاي سرمايه گذاري معروف بازار داشتم و خودشون بندرو دعوت كرده بودند يارو ديگه حرفي نداشت بگه مي خواست با كارد بندرو بزنه !!!
خلاصه مشقتي كشيديم تا اين سهم رو به بازار معرفي كنيم البته نه اينكه بنده همه كاره وساخت باشم نه بلكه فقط خواستم در حد خودم بازار رو متوجه پتانسيل هاي اين شركت و اين صنعت كنم و روي ٤٤٤ تومن تارگت ٤٤٤٤ تومني دادم دو ساله خب خيلي ريسكه تو همچين شرايطي كه كمتر كسي رو سهم مثبته تارگته ده برابري بدي ولي كار من اينه !
خلاصه تحليل بنده رو ساختمونيا اينه كه با بهبود اوضاع كشور يك پروژه ساختموني ديگه نبايد بيش از سه سال طول بكشه و متوسط سودش سي درصد باشه يعني سالي ده درصد ارزش پروژه هاش ( ان اي وي ) بايد سود كنه و با پي بر اي حداقل ٧-٨ بازار بايد حداقل ٧٠-٨٠ درصد ان اي ويشون معامله بشند و از همون موقع هم رشدشون شروع شد و اكثرا بيشتر از يكصد درصد رشد كردن و البته اين اخر راه نيست و تو برخي هنز ابتداي راهه مثل وساخت و ثنوسا !
الان بيشترين ان اي وي رو وساخت داره با ارزش بالاي سه هزار تومن كه طبق فرمول بالا بايد قيمتش به زودي برسه به نزديكيهاي دو تومن و اين براي حالشه نه ايندش ! در اينده با اجراي پروژه كيش و يا تحولات اقتصاد نوين و يا گرفتن پروژه هاي جديد ان اي ويش خيلي بيشتر رشد خواهد كرد
بنده چند روز پيش به خاطر بدهي مجبور شدم بخش خيلي كوچيكي از سهامم رو در وساخت كه نسبت به كل سهامم عددي نميشد رو بفروشم كه اومدند بد خواهان شلوغ كردند كه داره خالي ميكنه اخه قربون شكل شما بنده كه مثل شما نيستم بفروشم بگم دارم ميخرم بنده همون لحظه كه خودرو فروختم اعلام كردم اصلا تو اين باغا نيستم دوستاني كه از نزديك ميشناسند بندرو در جريان هستند .
بنده رو وساخت هستم و اعتقاد شديدي بهش دارم ، در ضمن در كنارش ثشاهد و ثنوسا و خاذين و زنجان هم دارم .
جالبي وساخت اينه كه هنوز مديراش روش مثبت نيستند مثل اون زمان كربن و خودرو و اين سيگنال خريد براي بدست البته تو مجمع ايشاء عدله ميارم براشون ؛-)
خودرو مقاومت سنگين خودش رو شكست و ديگه هزار تومنش قطعيه البته ممكنه پولبك بكنه بهش ، بنده خزر هام رو فروختم و با خاذين جابجا كردم كه تارگتش خيلي بالاست . البته بنده خودرو ندارم .
در مورد بازار يه مطلبي عرض كنم كه الان به واسطه بهبود شرايط سياسي در ايران ، به هم ريختن اوضاع كشورهاي رقيب ما در منطقه ، پول داره وارد كشور ميشه و اين دو راه بيشتر نداره ، يا بايد بره خودش مستقيم كارخونه تاسيس كنه يا بياد همطراز اون چيزي كه مد نظرش هست رو از بازار بخره ، خب يكي بخواد ايرانخودرو تاسيس كنه بايد ميلياردها دلار خرج كنه و چند سالم صبر كنه تا به نتيجه برسه اونم تازه يه رقيب گنده داره به اسم ايرانخودرو ..
بهتر اينه كه بياد از بازار با يك ميليارد دلار خود ايرانخودرو رو بخره ؛-)
يا وساخت هم همينطور ..
در نتيجه شركتهايي كه با ارزش جايگزيني و ان اي وي خودشون فاصله بيشتري دارند براي سرمايه گذاري مناسب ترند .
سرتون رو درد اوردم هم يه درد دل بود هم جواب سوالات اكثر شما عزيزام . سلامت و شاد باشيد
نمیپسندم · · اشتراکگذاری
از این خوشتان آمد.
Saeid Derakhshani
5 دقیقه پیش ·
درود
امروز تونستم بخشي از پيغامهاي دوستانم رو بخونم ، عذر خواهي بندرو پذيرا باشيد براي اينكه نتونستم جواب بدم چون حجمش زياد بود بيشتر از صد پيغام خصوصي ، يه مطلبي كه بايد بگم اينه كه بنده روي همه شركتهاي بورسي تمركز ندارم ، اين امكان وجود نداره اصلا با وسواسي كه بنده دارم چون براي تحليل يه شركت بايد تا همه جاش برم برسم كه بتونم راجع بهش تصميم بگيرم و خب چند صد تا شركت داريم تو بازار !!
بخش اعظمي از سوالات در مورد گروه ساختمان و خودرو بوده كه بنده روشون فعال بودم و هستم و خب ميتونم راحت تر مطلب بزنم ، اولا اينكه بنده در مورد خودرو روي يكصد تومن تارگت هزار تومن دادم و هنوز روش هستم ، خودم رو ٣٠٠ فروختم تا از بقيه بازار استفاده كنم ولي همون موقع هم نوشتم با حفظ تارگت فروختم ، يعني فروش بنده دال بر تغير نظرم نبود و مثل بعضي ها مه وقتي سهمشون رو مي فروشند تخريب مي كنندش هرگز عمل نكردم ، فقط بهتر ديدم از فرصت بهتري در بازار استفاده بكنم ، ياد اون ايامي كه خودروي ٩٠ تومني و زامياد ٦٠ تومني مي خريدم به خير ، در روزگاري كه اين شركتها رو كمتر كسي مثبت بود و اكثر به اصطلاح تحليلگرا اين شركتهارو ورشكسته اعلام مي كردند و هر لحظه منتظر خبر اعلان ورشكستگي اين صنعت بودند ٩٠ ميل ايرانخودرو و ٤٠ ميل زامياد خريدم ميانگين خودرو ١٢٥ بود و زامياد ٧٠ تومن ، مگر كسي اين سهام رو ميخريد خود سرمايه گذاري سمند كه براي خود ايرانخودرو بود عين بنز سهم ميفروخت نصف خودروهام رو از اونا خريدم و مدير عاملش همه جا مي گفت اين شركت چيزي نداره يه عده سفته باز اومدند رو سهم !!!
خب گذشت زمان خيلي چيزا مشخص كرد و الان همين سمند رو ٤٠٠ داره خودرو ميخره و بهش خوشبين شدند !!
خب همين رويه دقيقا تو كربن ايران و دوده صنعتي هم رخ داد وقتي كربن ٨٠ تومن بود و بنده زنگ زدم شركت گفتم سال ديگه شما ٩٠ تومن سود ميسازيد سهم هم عرض كردم كه ٨٠ تومن بود اي كاش بنده اون مكالمه رو ضبط مي كردم تا بشنويد چطوري اون مدير به بنده توپيد كه چون اومدي چندرغاز سهام مارو خريدي داري دري وري مي گي و ... خلاصه الان كربن سودش بالاي ٩٠ تومنه و قيمتش ٧٠٠ تومن !!
خودرو هم همينطور تحليل زدم اگر اوضاع بهتر بشه و بتونه ٧٠٠ تا ٨٠٠ تا توليد كنه ١٦٠ - ٢٠٠ ميسازه و البته اعتقاد داشتم اوضاع خوب ميشه و خريدم رو هم قبل از انتخابات شروع كردم نه اينكه علم غيب داشتم بلكه تحليلم اينجوري بود و خب ريسك بزرگي هم كردم ، خب بخت با ما يار بود و خوشبختانه شرمنده بازار نشديم ، چقدر جلسه رفتيم و چقدر بحث كرديم و من بودم كلي مخالف كه اصلا اين بنارو از اول بر مخالفت گذاشته بودند الان هر كدوم بيش از ٤ برابر شدند قيمتشون ، همين مسئله دقيقا تو ساختمونيا هم رخ داد ، اومدم يك هفته وقت گذاشتم رفتم ريز اكثر شركتهاي زير مجموعه وساخت رو در اوردم و دوباره چندين ساعت روش كار كردم ، فقط يك روز نوشتن اون متن طول كشيد و گذاشتم تو بوركس و اينجا و گفتم به اين دليل بنده وساخت خريدم باز يه عده انگار سر دشمني دارند با بنده !
حتي تو يكي از جلساتي كه با يكي از شركتهاي سرمايه گذاري معروف بازار داشتم و خودشون بندرو دعوت كرده بودند يارو ديگه حرفي نداشت بگه مي خواست با كارد بندرو بزنه !!!
خلاصه مشقتي كشيديم تا اين سهم رو به بازار معرفي كنيم البته نه اينكه بنده همه كاره وساخت باشم نه بلكه فقط خواستم در حد خودم بازار رو متوجه پتانسيل هاي اين شركت و اين صنعت كنم و روي ٤٤٤ تومن تارگت ٤٤٤٤ تومني دادم دو ساله خب خيلي ريسكه تو همچين شرايطي كه كمتر كسي رو سهم مثبته تارگته ده برابري بدي ولي كار من اينه !
خلاصه تحليل بنده رو ساختمونيا اينه كه با بهبود اوضاع كشور يك پروژه ساختموني ديگه نبايد بيش از سه سال طول بكشه و متوسط سودش سي درصد باشه يعني سالي ده درصد ارزش پروژه هاش ( ان اي وي ) بايد سود كنه و با پي بر اي حداقل ٧-٨ بازار بايد حداقل ٧٠-٨٠ درصد ان اي ويشون معامله بشند و از همون موقع هم رشدشون شروع شد و اكثرا بيشتر از يكصد درصد رشد كردن و البته اين اخر راه نيست و تو برخي هنز ابتداي راهه مثل وساخت و ثنوسا !
الان بيشترين ان اي وي رو وساخت داره با ارزش بالاي سه هزار تومن كه طبق فرمول بالا بايد قيمتش به زودي برسه به نزديكيهاي دو تومن و اين براي حالشه نه ايندش ! در اينده با اجراي پروژه كيش و يا تحولات اقتصاد نوين و يا گرفتن پروژه هاي جديد ان اي ويش خيلي بيشتر رشد خواهد كرد
بنده چند روز پيش به خاطر بدهي مجبور شدم بخش خيلي كوچيكي از سهامم رو در وساخت كه نسبت به كل سهامم عددي نميشد رو بفروشم كه اومدند بد خواهان شلوغ كردند كه داره خالي ميكنه اخه قربون شكل شما بنده كه مثل شما نيستم بفروشم بگم دارم ميخرم بنده همون لحظه كه خودرو فروختم اعلام كردم اصلا تو اين باغا نيستم دوستاني كه از نزديك ميشناسند بندرو در جريان هستند .
بنده رو وساخت هستم و اعتقاد شديدي بهش دارم ، در ضمن در كنارش ثشاهد و ثنوسا و خاذين و زنجان هم دارم .
جالبي وساخت اينه كه هنوز مديراش روش مثبت نيستند مثل اون زمان كربن و خودرو و اين سيگنال خريد براي بدست البته تو مجمع ايشاء عدله ميارم براشون ؛-)
خودرو مقاومت سنگين خودش رو شكست و ديگه هزار تومنش قطعيه البته ممكنه پولبك بكنه بهش ، بنده خزر هام رو فروختم و با خاذين جابجا كردم كه تارگتش خيلي بالاست . البته بنده خودرو ندارم .
در مورد بازار يه مطلبي عرض كنم كه الان به واسطه بهبود شرايط سياسي در ايران ، به هم ريختن اوضاع كشورهاي رقيب ما در منطقه ، پول داره وارد كشور ميشه و اين دو راه بيشتر نداره ، يا بايد بره خودش مستقيم كارخونه تاسيس كنه يا بياد همطراز اون چيزي كه مد نظرش هست رو از بازار بخره ، خب يكي بخواد ايرانخودرو تاسيس كنه بايد ميلياردها دلار خرج كنه و چند سالم صبر كنه تا به نتيجه برسه اونم تازه يه رقيب گنده داره به اسم ايرانخودرو ..
بهتر اينه كه بياد از بازار با يك ميليارد دلار خود ايرانخودرو رو بخره ؛-)
يا وساخت هم همينطور ..
در نتيجه شركتهايي كه با ارزش جايگزيني و ان اي وي خودشون فاصله بيشتري دارند براي سرمايه گذاري مناسب ترند .
سرتون رو درد اوردم هم يه درد دل بود هم جواب سوالات اكثر شما عزيزام . سلامت و شاد باشيد
نمیپسندم · · اشتراکگذاری
از این خوشتان آمد.
نظر