گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو ( خگستر )
Collapse
X
-
-
-
-
پاسخ : گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو ( خگستر )
با اين گزارش 1 ماهه كه داده بعيد ميدونم به اون قيمتهاي كف برسه انشالله
البته اگر عاليجناب بازار بخواد/:.smilingsmiley.:/آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر
نظر
-
-
پاسخ : گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو ( خگستر )
این خبر صرف سهام برای خودرو که روی کدال نشسته
بیشترین تاثیرش روی خگستر خواهد بود
یعنی اگر صرف سهام با سلب حق تقدم باشه و پول حاصل از صرف سهام نقدی پرداخت بشه تا ۲۰۰ تومان هم میتونه عاید خگستر بشه
البته این عدد بستگی به مجمع ۲۸ مرداد داره که قیمت صرف سهام را چند تعیین کنن
من فکر میکنم ۱۵۰ تومان در نظر بگیرن
و تا ۵۰۰ درصد هم میتونن افزایش بدن چون فقط با این مقدار خودرو از زیان خارج میشه
در هر حال خگستر از محل صرف سهام بیشترین نفع میبره
و فعلا هم خودرو پیش قدم شدهخدا خواست و ما توانستیم
تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید
نظر
-
پاسخ : گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو ( خگستر )
در اصل توسط تمام پست شده است View Postاین خبر صرف سهام برای خودرو که روی کدال نشسته
بیشترین تاثیرش روی خگستر خواهد بود
یعنی اگر صرف سهام با سلب حق تقدم باشه و پول حاصل از صرف سهام نقدی پرداخت بشه تا ۲۰۰ تومان هم میتونه عاید خگستر بشه
البته این عدد بستگی به مجمع ۲۸ مرداد داره که قیمت صرف سهام را چند تعیین کنن
من فکر میکنم ۱۵۰ تومان در نظر بگیرن
و تا ۵۰۰ درصد هم میتونن افزایش بدن چون فقط با این مقدار خودرو از زیان خارج میشه
در هر حال خگستر از محل صرف سهام بیشترین نفع میبره
و فعلا هم خودرو پیش قدم شده
نظر
-
پاسخ : گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو ( خگستر )
در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Postمیشه توضیح بدید اون پول قراره از کجا تامین بشه؟
ولی شرکت هم قیمت حق تقدم جدید را بیشتر از ۱۰۰ تومان حراج میکنه
نتیجه اینکه اختلاف بین ۱۰۰ تومان که باید واریز بشه تا قیمت حق تقدم عرضه شده میشه ارزش صرف سهام که میتونه به صورت سهام جایزه و یا نقدی بین سهامداران قبلی تقسیم بشه
مثلا وقتی یک سهمی ۲۰۰ درصد افزایش سرمایه بده و قیمت فروش هر حق تقدم را ۱۵۰تومان بزاره هر کس یک سهم قبل از اعمال افزایش سرمایه داشته باشه باید دو تا ۵۰ تومان بهش پول نقدی بدن یا سهام جایزه بهش تعلق بیگیره
در واقع ۱۰۰تومان از اون ۱۵۰ تومان میره برای ثبت افزایشسرمایه و بقیه اون یعنی ۵۰ تومان مال سهامدار قبلی استخدا خواست و ما توانستیم
تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید
نظر
-
پاسخ : گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو ( خگستر )
در اصل توسط تمام پست شده است View Postدر روش صرف سهام با سلب حق تقدم سهامداران قبلی حق تقدم نخواهند داشت
ولی شرکت هم قیمت حق تقدم جدید را بیشتر از ۱۰۰ تومان حراج میکنه
نتیجه اینکه اختلاف بین ۱۰۰ تومان که باید واریز بشه تا قیمت حق تقدم عرضه شده میشه ارزش صرف سهام که میتونه به صورت سهام جایزه و یا نقدی بین سهامداران قبلی تقسیم بشه
مثلا وقتی یک سهمی ۲۰۰ درصد افزایش سرمایه بده و قیمت فروش هر حق تقدم را ۱۵۰تومان بزاره هر کس یک سهم قبل از اعمال افزایش سرمایه داشته باشه باید دو تا ۵۰ تومان بهش پول نقدی بدن یا سهام جایزه بهش تعلق بیگیره
در واقع ۱۰۰تومان از اون ۱۵۰ تومان میره برای ثبت افزایشسرمایه و بقیه اون یعنی ۵۰ تومان مال سهامدار قبلی است
با سپاس از توضیحات کامل شما.آیا در این شیوه درصد مالکیت تغییر نخواهد کرد؟
نظر
-
پاسخ : گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو ( خگستر )
در اصل توسط تمام پست شده است View Postدر روش صرف سهام با سلب حق تقدم سهامداران قبلی حق تقدم نخواهند داشت
ولی شرکت هم قیمت حق تقدم جدید را بیشتر از ۱۰۰ تومان حراج میکنه
نتیجه اینکه اختلاف بین ۱۰۰ تومان که باید واریز بشه تا قیمت حق تقدم عرضه شده میشه ارزش صرف سهام که میتونه به صورت سهام جایزه و یا نقدی بین سهامداران قبلی تقسیم بشه
مثلا وقتی یک سهمی ۲۰۰ درصد افزایش سرمایه بده و قیمت فروش هر حق تقدم را ۱۵۰تومان بزاره هر کس یک سهم قبل از اعمال افزایش سرمایه داشته باشه باید دو تا ۵۰ تومان بهش پول نقدی بدن یا سهام جایزه بهش تعلق بیگیره
در واقع ۱۰۰تومان از اون ۱۵۰ تومان میره برای ثبت افزایشسرمایه و بقیه اون یعنی ۵۰ تومان مال سهامدار قبلی است
منظورم این بود که خودرو دارای سرمایه ثبتی 30 همتی هست و الان حدود 74 همت زیان انباشته داره... برای اینکه از 141 خارج بشه یا باید سرمایه بره بالای 150 همت یا اینکه زیان انباشته کم بشه که قاعدتاً همون راه اول باید اجرایی بشه... خب الان 120 همت افزایش سرمایه باید اتفاق بیفته... با شرایط کنونی که اجازه تجدید ارزیابی نمیدن اگه قرار باشه این پول رو سهامداران فعلی یا سهامداران جدید تامین کنن که با این وضعیت زیان دهی سهم بعیده قابل انجام باشه... حتی اگه قابل انجام هم باشه این حجم بالا سهام جدید باعث افت سنگین قیمت خود سهم خواهد شد. خگستر هم بخاطر افت ارزش سرمایه گذاریهاش افت میکنه و دلیلی برای رشد نمیمونه... بعد اون پولی که وارد شرکت میشه هم میره برای جبران زیان انباشته و چیزی دست سهامدار نمیرسه... بنابراین این خبر نه برای خودرو و نه برای خگستر خبر خوبی نیست!
پ. ن : دولت اگه بخاد این پول رو از بازار سرمایه و مردم تامین کنه با شرایط کنونی غیرممکنه! باید یه بخشی از افزایش سرمایه حتماً از محل تجدید ارزیابی باشه و تامین مالی بیاد در حد ماکزیمم 40 همت... برای گرفتن این پول از مردم هم باید خودرو سودده بشه و کسی که سهم میخره امید داشته باشه بعداً یه چیزی عایدش میشه نه اینکه ضرر کنه
پ.ن 2 : این روش افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم سه حالت داره... دو روش این بود که شما گفتی یعنی پرداخت مابه التفاوت بصورت نقدی یا سهام جایزه به سهامداران قبلی و حالت سوم اینکه کلاً بره در ردیف صرف سهام در ستون مربوطه در صورت های مالی و برای سرمایه گذاری و توسعه و... صرف بشه... در همه حالات اگه فرض کنیم سهام جدید خودرو رو 150 تومن بفروشن عملاً سهامداران فعلی با این افزایش سرمایه ضرر خواهند کرد چون قیمت فعلی 270 تا 150 میاد پایینآخرین ویرایش توسط Mehrsana؛ 2023/08/10, 06:58.
نظر
-
پاسخ : گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو ( خگستر )
در اصل توسط vion پست شده است View Postدرود و ارادت
با سپاس از توضیحات کامل شما.آیا در این شیوه درصد مالکیت تغییر نخواهد کرد؟خدا خواست و ما توانستیم
تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید
نظر
-
پاسخ : گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو ( خگستر )
در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Postمنظورم این بود که خودرو دارای سرمایه ثبتی 30 همتی هست و الان حدود 74 همت زیان انباشته داره... برای اینکه از 141 خارج بشه یا باید سرمایه بره بالای 150 همت یا اینکه زیان انباشته کم بشه که قاعدتاً همون راه اول باید اجرایی بشه... خب الان 120 همت افزایش سرمایه باید اتفاق بیفته... با شرایط کنونی که اجازه تجدید ارزیابی نمیدن اگه قرار باشه این پول رو سهامداران فعلی یا سهامداران جدید تامین کنن که با این وضعیت زیان دهی سهم بعیده قابل انجام باشه... حتی اگه قابل انجام هم باشه این حجم بالا سهام جدید باعث افت سنگین قیمت خود سهم خواهد شد. خگستر هم بخاطر افت ارزش سرمایه گذاریهاش افت میکنه و دلیلی برای رشد نمیمونه... بعد اون پولی که وارد شرکت میشه هم میره برای جبران زیان انباشته و چیزی دست سهامدار نمیرسه... بنابراین این خبر نه برای خودرو و نه برای خگستر خبر خوبی نیست!
پ. ن : دولت اگه بخاد این پول رو از بازار سرمایه و مردم تامین کنه با شرایط کنونی غیرممکنه! باید یه بخشی از افزایش سرمایه حتماً از محل تجدید ارزیابی باشه و تامین مالی بیاد در حد ماکزیمم 40 همت... برای گرفتن این پول از مردم هم باید خودرو سودده بشه و کسی که سهم میخره امید داشته باشه بعداً یه چیزی عایدش میشه نه اینکه ضرر کنه
پ.ن 2 : این روش افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم سه حالت داره... دو روش این بود که شما گفتی یعنی پرداخت مابه التفاوت بصورت نقدی یا سهام جایزه به سهامداران قبلی و حالت سوم اینکه کلاً بره در ردیف صرف سهام در ستون مربوطه در صورت های مالی و برای سرمایه گذاری و توسعه و... صرف بشه... در همه حالات اگه فرض کنیم سهام جدید خودرو رو 150 تومن بفروشن عملاً سهامداران فعلی با این افزایش سرمایه ضرر خواهند کرد چون قیمت فعلی 270 تا 150 میاد پایین
ولی اگر به مقداری که من انتظار دارم باشه و همین قیمتی که من انتظار دارم بفروشن قطعا برای خگستر همون سود ۲۰۰ تومانی را داره هر چند که سود غیر عملیاتی میشه.
این روش برای خریدار بلوک مدیریتی عالی میشه
ولی برای خود خودرو شاید چندان خوب نباشه
چون خریدار بلوک مدیریتی قیمت تابلو را میاره نزدیک قیمت صرف سهام تا کسی نخره و تمام سهم خریدار بلوک بخره
خریدن در اون زمان برای من و شما و سهامدار حقیقی جذابیتی نداره
مگر خرید همون خگسترخدا خواست و ما توانستیم
تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید
نظر
-
پاسخ : گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو ( خگستر )
من فکر میکنم که با توجه به زیان انباشته و نیاز به حداقل 400 درصد افزایش سرمایه و قیمت حداقلی سلب حق تقدم ، بنظرم میتواند برای خگستر سود غیرعملیاتی خوبی باشد . البته اگر در قسمت اندوخته قانونی منظور شود که برای ایران خودرو هم خوب است
نظر
نظر