کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
عطا جان به نظرت تا آخر سال چه قیمت هایی رو میبینه؟
[B][COLOR=#0000ff]
[/COLOR][B][COLOR=#0000ff]If you don’t build your dream, someone else will hire you to help them build theirs[/COLOR][B]
[COLOR=#0000ff]
[/COLOR][/B][/B][/B]
مدير امور سهام شركت پارس خودرو در گفتگو با خبرنگار ايران اكونوميست:
پارس خودرو به اندازه زيان انباشته افزايش سرمايه مي دهد/سرعت گير حقوق صاحبان سهام روي درجه صفر
به گفته سعيد خليلي عراقي، مدير امور سهام شركت پارس خودرو، افزايش سرمايه اين شركت از محل مازاد تجديد ارزيابي دارايي هاي ثابت (ساختمان و زمين) به اندازه اي است که زيان انباشته "خپارس" را پوشش دهد.
به گزارش خبرنگار ايران اكونوميست، شركت پارس خودرو در صدد اعلام افزايش سرمايه اي از محل مازاد تجديد ارزيابي دارايي هاي ثابت خود (عمدتا ساختمان و زمين) مي باشد که به زودي با هماهنگي سازمان بورس، جزييات آن اعلام مي گردد.
اين شركت در حال حاضر زيان انباشته اي به مبلغ 216 ميليارد و 693 ميليون و 700 هزار تومان محقق نموده که به گفته مدير سهام "خپارس"، قرار است در صورت هاي مالي شش ماهه حسابرسي شده از طريق افزايش سرمايه از محل مازاد تجديد ارزيابي دارايي ها پوشش داده شود.
خليلي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايران اكونوميست در رابطه با شناسايي سود انباشته از طريق افزايش سرمايه فوق گفته که زيان اين شركت بيش از آن مي باشد که بتواند سودي از اين بابت شناسايي نمايد.
گفتني است از جمله دلايل افزايش سرمايه اين شركت وجود مجموع حقوق صاحبان سهام نزديک به صفر در برابر دارايي هاي شركت مي باشد.
طبق قوانين سازمان بورس، براي اين که سهام شركتي بتواند در تابلوي بازار دوم بورس مورد معامله قرار گيرد بايد نسبت حقوق صاحبان سهام به دارايي هاي آن حداقل 15 درصد باشد.
اين در حالي است که بدهي هاي "خپارس" سهم بزرگي از حقوق صاحبان سهام اين شركت را ربوده و نسبت فوق را تقريبا به صفر رسانده است.
خليلي در رابطه با اين زيان انباشته؛ از فشار تحريم ها عليه ايران و نبود قطعه براي توليدات اين شركت سخن گفت و افزود: " به دليل بحث تحريم ها شركت براي توليد با مشكل کمبود قطعه روبرو بوده است. همين امر موجب شده است که توليد شركت کاهش يافته و متعاقب آن تعهدات در برابر مشتري ها با تاخير روبرو شوند. بنابراين جريمه ناشي از تاخير انجام تعهدات نيز باري بر هزينه هاي مالي شركت افزوده است."
وي در ادامه به هزينه هاي مالي ناشي از گشايش اعتبارات ارزي اشاره نمود و افزود که به خاطر همه اين موارد توليد اين شركت و متعاقب آن شيفت هاي کاري کارمندان تقريبا به يک سوم قبل رسيده است.
خليلي در رابطه با طرح خريد 51 درصد از سهام شركت زاگرس خودرو نيز گفت که اين طرح مربوط به گذشته بوده و منتفي گرديده است.
وي با رد شايعه خريد سهام شركت پارس خودرو از سوي شركت رنو ، حضور سرمايه گذاران خارجي در صنايع داخلي را با توجه به وضعيت فعلي کشور نا ايمن دانست و افزود :حتي اگر چنين طرحي نيز وجود داشته باشد مدت زمان زيادي براي پياده سازي آن نياز است.
خليلي از طرح هاي در دست اجراي شركت به توليد خودرو B90 مشابه پروژه تندر 90 اشاره نمود و گفت که اين طرح فعلا در حد صحبت در شركت مطرح شده است و جزييات آن فعلا مشخص نمي باشد.
وي در رابطه با تاثير برداشته شدن تحريم هاي گروه خودرو سازي بر شركت هاي اين گروه گفت که شركت هاي اين صنعت در حال حاضر با زيان هاي زيادي روبرو هستند و براي رسيدن به مرحله سودآوري نيازمند اصلاح ساختار و حداقل دو سال زمان مي باشند.
افزايش قيمت خودرو ها نيز طبق گفته خليلي تا پايان سال جاري منتفي است.
در حال حاضر اين شركت يک هزار و 270 ميليارد و 306 ميليون تومان بدهي دارد که به ازاي هر سهم آن معادل 635 تومان مي شود.
"خپارس" در آخرين گزارش برآورد عايدي هر سهم سال مالي جاري، به ازاي هر سهم زياني معادل 137 تومان و 7 ريال را تخمين زده است.
هدف اول سهم 190 تومن که هدف پیچفورکه و هدف دوم کلاسیکش هم 260 تومن و بیشتره که سقف کاناله...
از دید الیوتم این سهم در ابتدای موج 3 خودش قرار داره با اهداف خیلی بالاتر! ( این خیلی بالاترم به وقتش عرض میکنم.)
243 تومن هم هدف دیگه ی سهم از دید خطیه که این اتفاق در صورت عبور و تثبیت بالای 150 تومن اتفاق خواهد افتاد...
پس 4 دلیل محکم فقط از دید تکنیکال متفقا روی سهمه .رفع تحریم و افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و ... بجای خود!
190 -- 243 و 260 تومن...اینا حداقل های قیمتی برای سهمه
نظر