سایپا آذین (خاذین)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • zafar3000
    عضو فعال
    • Dec 2011
    • 1243

    #301
    پاسخ : سایپا آذین (خاذین)

    در اصل توسط لولی بربط زن پست شده است View Post
    خفناور عجب تعدیل توپی داده بالای90 دصد مثبت
    ایول
    بقیه هم همین راهو میرن. دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره:D
    جدیدا اسم شفاف سازی ها را باید گذاشت تعدیل مثبت پیش بینی قطعی است

    نظر

    • zafar3000
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 1243

      #302
      پاسخ : سایپا آذین (خاذین)

      من سهامدار این سهمم و سهامدار باقی خواهم ماند به دلایل زیر
      1. شرکتهای قطعه ساز سایپا تحت مدیریت شرکت اصلی هستند و با مقداری بالاتر خریدن قطعات می تواند شرکت را به راحتی به سودهای نجومی برساند که با توجه به صحبتهای مدیرعامل سایپا در حمایت از قطعه سازان زیر مجموعه(که بازار بی توجه به این صحبتهای مهم از کنارشان رد شد ) این امر دور از تصور نیست همانگونه که سهام کوچکتر زیر مجموعه به تدریج در حال نشان دادن افزایش سود آوری هستند
      2. افزایش قیمت سهام قطعه سازان زیر مجموعه سایپا و نزدیک شدن آنها به ارزش جایگزینی خود باعث نشان داده شدن ارزشمندی سهام ،سهام دار عمده آنها یعنی سایپا است و این به نفع سایپا است حتی بیشتر از ارزان خریدن محصولات قطعه سازان زیر مجموعه
      3. بحث فروش سهام کارخانه های خودرو سازی به خارجیان قطعی است اعم از چین یا ماچین از این جهت که کمی میان مدت تر عمل خواهد کرد باید سهام خودروسازان از حالت سوپر مفت به حالت ارزان تغییر جهت دهند تا خریدار با دیدن ما به تفاوت قیمت سهام خرد با عمده از خرید عقب نکشند
      پس قطعا قیمت سهام گروه خودرو افزایشی خواهد بود

      4. سال قبل این موقع غبهشهر از 1700 تومان به 920 تومان رسیده بود و در تاپیکش همه با هم دعوا می کرند اما از اواخر بهمن با صف خرید در طی 5 ماه به قیمت 5000 تومان رسید یعنی 5 برابر بیشتر از خرید 920 تومانی
      علت تغییرات واضح بنیادی در سهم
      بدیهی است سهام گروه قطعه و خودرو هم در حال عبور از همین جاده هستند
      نظر شخصی است
      آخرین ویرایش توسط zafar3000؛ 2014/01/27, 10:30.

      نظر

      • zafar3000
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 1243

        #303
        پاسخ : سایپا آذین (خاذین)

        دوستان دقت کنند که خودروهای مشابه پراید با موتور 1.3 لیتری و امکانات پراید قیمتشاه بالای 20 میلیون تومان در جهان است آنهم از نوع چینیش
        http://www.saipanews.com/view-3573.html

        نظر

        • zafar3000
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 1243

          #304
          پاسخ : سایپا آذین (خاذین)

          در هفت ماهه نخست سال جاری صورت پذیرفت؛
          بیشترین سهم تولید خودرو در سبد سایپا
          سایپا نیوز: در 7 ماهه نخست سال جاری گروه خودرو سازی سایپا با کسب 48 درصد از تولید خودروهای داخلی توانست بعنوان برترین شرکت تولید کننده خودرو کشور شناخته شود.
          http://www.saipanews.com/view-3828.html
          در کنار این خبر
          طی 10 ماهه گذشته صورت گرفت: تولید بیش از 570هزار دستگاه انواع خودرو
          http://www.saipanews.com/view-4249.html
          اضافه شود
          مهندس مصدقی خبر داد:
          آغاز تولید انبوه تیبا2 از بهمن ماه
          سایپا نیوز: مدیر پروژه طراحی و تولید خودرو تیبا2 از آغاز تولید این محصول در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به برنامه ریزی ها برای تولید این خودرو و استقبال گسترده مشتریان در مرحله پیش فروش آن، تیبا2 به سرعت، جایگاه مناسبی در بازارهای داخلی و خارجی را به خود اختصاص خواهد داد.
          http://www.saipanews.com/view-4059.html
          پروژه تولید روزانه 800 دستگاه تیبا در گروه سایپا آغاز شد
          http://www.saipanews.com/view-3991.html

          نظر

          • zafar3000
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 1243

            #305
            پاسخ : سایپا آذین (خاذین)

            این یعنی
            در طی 10 ماه امسال حداقل 280 هزار خودرو در سایپا تولید شده است
            جالب است بدانید که کل فروش صندلی های خودرو را برای 12 ماه خاذین 295 هزار صندلی گرفته است
            یعنی این دو ماه آخر سال 15000 تا خودرو فقط تولید می شود یاللعجب

            و 9 ماهه را کلا 183 هزار دست صندلی دیده است

            نظر

            • zafar3000
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 1243

              #306
              پاسخ : سایپا آذین (خاذین)

              وی افزود: قطعه سازان ارزشمند زنجیره تامین درتمامی سطوح تولید آمادگی کامل خود را اعلام نموده اند وجهت پویایی زنجیره تامین جلسات متعددی باشرکتهای قطعه سازان درشرکت سازه گستر صورت می گیرد و مدیرعامل شرکت سازه گستر با گروههای تخصصی سازندگان و بازدیدهای دوره ای ازشرکتهای قطعه ساز انجام می گیرد وامیداست با بهبودشرایط کلی کسب وکاردرصنعت خودرو وهماهنگی درانسجام بیشترقطعه سازان وخودروسازان وضعیت درکمترین زمان ممکن به حالت قبل بازگشته وثبات لازم به دست آید .
              http://www.saipanews.com/view-4245.html
              همایش صنعت خودرو زمینه توسعه را برای خودروسازی ایران فراهم خواهد کرد
              سایپا نیوز: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از ضرورت همکاری خودروسازان داخلی با شرکت های مطرح بین المللی جهت پیشرفت و توسعه این صنعت در داخل خبر داد و گفت: بازار خودروی ایران بستر مناسبی جهت سرمایه گذاری و همکاری تولیدکنندگان جهانی است.
              http://www.saipanews.com/view-3890.html
              معاون اول رییس جمهور:
              دولت مصمم به حمایت جدی از صنعت خودرو است
              معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که خودروسازان باید فرصت بهبود و توسعه ارتباط خود با سرمایه گذاران و شرکت های خارجی را داشته باشند خاطرنشان کرد: باید از تجربیات و توانمندی های شرکت های خارجی در یک محیط اقتصادی بالنده و شکوفا استفاده کرد.
              http://www.saipanews.com/view-3936.html
              سایپا نیوز: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از آمادگی این شرکت برای همکاری با خودروسازان جهانی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به منابع موجود در کشور، خودروسازان جهانی بازار خودرو ایران را یک بازار 400 میلیونی بدانند.
              مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: شرکای شرکت سایپا در چند دهه گذشته شرکت های کیا موتورز کره، سیتروئن فرانسه و اخیرا شرکت برلیانس از چین هستند. شرکت خودروسازی پارس خودرو در گروه سایپا با اتحاد رنو-نیسان همکاری دیرینه دارد و از قبل هم تولید کننده محصولات لوکس و شاسی بلند از کمپانی نیسان بوده است.
              وی افزود: سیاست های کلی گروه خودروسازی سایپا در افزایش حجم تولید، قیمت گذاری محصولات درحاشیه بازار،اصلاح ساختار دارایی ها، مدیریت هزینه، مدیریت سرمایه در گردش ، توسعه مشارکت و همکاری، توسعه کسب و کار فروش و خدمات پس از فروش، افزایش حجم صادرات جهت موازنه ارزی،
              http://www.saipanews.com/view-3940.html
              عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: مجلس حامی سرمایه گذاری خودروسازان خارجی در ایران
              http://www.saipanews.com/view-3949.html
              رئیس انجمن جهانی خودروسازان جهان: تلاش می کنم شرکای اروپایی خودروسازان هر چه سریع تر به ایران بازگردند
              http://www.saipanews.com/view-3960.html
              فرصت تاریخی شکوفایی صنعت خودروی ایران
              غلامرضا شافعی - برای وارد کردن 2 میلیون دستگاه خودروی مورد نیاز در سال 1404 اقلاً 20 میلیارد دلار ارز لازم است در حالی که برای تولید این تعداد در داخل کشور حداکثر 4 میلیارد دلار نیاز خواهد بود.
              http://www.saipanews.com/view-3966.html
              بازدید کنندگان خارجی غرفه سایپا: پیشرفت های خوبی در انتظار شرکت سایپا و مگاموتور است
              http://www.saipanews.com/view-3980.html
              بالا بردن کیفیت قوای محرکه خودرو راه ورود به بازار جهانی است
              سایپا نیوز: با همکاری قطعه سازان و با بهره گیری از پتانسیل بوجود آمده داخلی سازی با کسب علوم روز دنیا در شرایط جدید در حوزه خودرو با سرعت بیشتری دنبال می شود.
              http://www.saipanews.com/view-4084.html

              نظر

              • zafar3000
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 1243

                #307
                پاسخ : سایپا آذین (خاذین)

                http://www.saipanews.com/view-4256.html
                جشنواره فروش ویژه محصولات گروه خودروسازی سایپا

                نظر

                • bahary
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 2510

                  #308
                  پاسخ : سایپا آذین (خاذین)

                  اینهایی که در صف فروشند حداقل 100درصد تو سودند و عده ای هم حقیقی هایی خرید بالا که در زیانند و از ترس زیان بیشتر در صف می نشینند.. بهتر است تا برگشت بازار برای خرید و فروش دست نگه داشت و عدم خرید و فروش یعنی زیان کمتر .

                  نظر

                  • لولی بربط زن
                    عضو فعال
                    • Nov 2013
                    • 1862

                    #309
                    پاسخ : سایپا آذین (خاذین)

                    جناب ظفر
                    سوال بنده اینست که چرا در یک بازه نه تنها یکساله بلکه 4 ماهه ( پیش بینی اسفند سال 91 تا خرداد 92 ) این شرکت اینهمه تفاوت در EPS دارد؟ پس حسابرس چه کار میکند. اگر در صورت مالی حسابرسی پایان خرداد 93 هم باز سود را پنهان کند آنوقت چکاری میشود کرد تا سود واقعی را رو کند؟ شاید این شرکت در بلند مدت هم بخواهد به همین روال گزارش دهی بیمار خود ادامه دهد.

                    میزان فروش و تولید که خوب است ( تازه کمتر از سایپا هم دیده )
                    مرسی
                    ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                    نظر

                    • zafar3000
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 1243

                      #310
                      پاسخ : سایپا آذین (خاذین)

                      در اصل توسط لولی بربط زن پست شده است View Post
                      جناب ظفر
                      سوال بنده اینست که چرا در یک بازه نه تنها یکساله بلکه 4 ماهه ( پیش بینی اسفند سال 91 تا خرداد 92 ) این شرکت اینهمه تفاوت در EPS دارد؟ پس حسابرس چه کار میکند. اگر در صورت مالی حسابرسی پایان خرداد 93 هم باز سود را پنهان کند آنوقت چکاری میشود کرد تا سود واقعی را رو کند؟ شاید این شرکت در بلند مدت هم بخواهد به همین روال گزارش دهی بیمار خود ادامه دهد.

                      میزان فروش و تولید که خوب است ( تازه کمتر از سایپا هم دیده )
                      مرسی
                      1.من از شرکت به بورس شکایت کردم ،در تماس تلفنی با آقای مسولی در اداره ناشران ایشان دلیل را احاطه سهامدار عمده بر شرکت دانستند آنهم سهامدار عمده ای که خود خریدار اصلی محصولات شرکت است ،به همین دلیل گاه تا آخر سال افزایش قیمت محصولات بر خلاف قرار داد اول سال داده نمی شود مگر هزینه تولید شرکت زیر مجموعه آنقدر زیاد باشد که به شدت زیان ده شود مثال واضح آن خاذین در سال قبل ،آن موقع در جهت حمایت از شرکت ، افزایش قیمت محصولات خریداری شده را شرکت مادر که در اینجا سایپا است قبول می کند هر چند مشکلات نقدینگی ایجاد شده برای شرکت و هزینه های مالی بعدی آن که به علت وام های کوتاه مدت با درصد سود بالا بوده( در جهت جلوگیری از کاهش تولید ) به علت عدم پرداخت به موقع پول اجناس توسط خود سهامدار عمده و کاهش نقدینگی شرکت بوده است البته نقص گزارش فرستادن های غلط و دور از ذهن را هم توسط مدیر یت مالی شرکت نمی توان نادیده گرفت
                      2. از این منظر مصاحبه مدیر عامل سایپا که چندی پیش اعلام کردند امسال را سعی در احیا قطعه سازان زیر مجموعه می کنند بسیار حیاتی است که نشان از حمایت سهامدار عمده از روند تولید شرکتهای زیر مجموعه دارد
                      3. از طرفی مصاحبه ای از مدیر عامل سایپا آذین مبنی بر تلاش برای احیا طرح تولید صندلی های ام وی ام و.... از این نظر که باعث نوعی استقلال از سهامدار عمده می شود اهمیت می یابد
                      4. قطعا شرکت سایپا و ایران خودرو حتی تا نزدیک دادن اختیارات مدیریتی در پروسه واگذاری به شرکت های خارجی هستند که از این جهت با توجه ارزش بازار نازل این شرکتها و زیر مجموعه آنها با احتمال بالا در طی پروسه ای زمانبر افزایش قیمت سهام این گروه در بورس را تا نزدیک ارزش جایگزینی خواهیم داشت تا تفاوت بین قیمت سهام مورد معامله در بورس با سهام عمده قابل واگذاری تفاوت معنی دار و حساس کننده نباشد
                      شاد باشید
                      آخرین ویرایش توسط zafar3000؛ 2014/01/28, 08:07.

                      نظر

                      • zafar3000
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 1243

                        #311
                        پاسخ : سایپا آذین (خاذین)

                        نظر جناب مسلم در بورکس
                        هدف سهم حداقل 900 تومان

                        نظر

                        • شبندر
                          عضو فعال
                          • Sep 2012
                          • 3598

                          #312
                          پاسخ : سایپا آذین (خاذین)

                          امروز صف قطعاتي ها از بين مي رود و روند رشدشون آغاز ميشه ابتدا از خاذين شروع ميشه
                          دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                          نظر

                          • شبندر
                            عضو فعال
                            • Sep 2012
                            • 3598

                            #313
                            پاسخ : سایپا آذین (خاذین)

                            امروز قطعاتي كه اصلاح بي نظيري كردند صف خريد مي شوند مانند خكمك-ختراك- خشرق-...
                            دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                            نظر

                            • zafar3000
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 1243

                              #314
                              پاسخ : سایپا آذین (خاذین)

                              نظر سید یاسر شریعت عزیز در مورد بنیادی قطعاتی ها با اهرم بالا در تا پیک بالا
                              قطعات خودرویی ها همه اهرم های بالا دارند و هر قیمتی تارگت بدی من نمی تونم بگم نه نمی رسند! هر کدوم جمع و جور کنند خودشون رو امسال، سال بعد قطعا سودآوری قابل توجهی خواهند داشت

                              نظر

                              • شبندر
                                عضو فعال
                                • Sep 2012
                                • 3598

                                #315
                                پاسخ : سایپا آذین (خاذین)

                                توي اين صف كه رفتيد اگر جمع بشه و امروز صف خريد بشه اونوقت افسوس بي فايده است
                                دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                                نظر

                                در حال کار...
                                X