کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
حالا ديگه بايد ارزو کرد اينور سال باز بشه.
بازار را برگردوندند.برگردوندند.برنگشت .برگردوندند.
.................................................. ..........
حالا ممکنه براي بهبود چو مثبت خاور را هم حداقل 250تومان هم باز کنند.
بازار را با گروه خودرو استارتش را زدند.اول حقوقيهاي اين گروه شروع به خريد کردند.
.................................................. ........
حالا ديگه نيازي نيست پول زيادي بره تو اوراق مشارکت و بانکها چون پول خوبي جمع شد.
بنابراين استارت بورس را براي سال اتي زدند.
حالا ديگه بايد ارزو کرد اينور سال باز بشه.
بازار را برگردوندند.برگردوندند.برنگشت .برگردوندند.
.................................................. ..........
حالا ممکنه براي بهبود چو مثبت خاور را هم حداقل 250تومان هم باز کنند.
بازار را با گروه خودرو استارتش را زدند.اول حقوقيهاي اين گروه شروع به خريد کردند.
.................................................. ........
حالا ديگه نيازي نيست پول زيادي بره تو اوراق مشارکت و بانکها چون پول خوبي جمع شد.
بنابراين استارت بورس را براي سال اتي زدند.
کیانوش جان درسته بازار امروز خوبه. اما تو این دوماهه سقوط از این برگشت های موقت خیلی داشتیم داداش. با این حال امیدوارم برای همه سهامدارا خوب باشه.
سهامداری کنید تا رستگار شوید...
شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.
عشق من خاوره.
حيف شد بد روزي باز شد نتونستم چيز زيادي بخرم.
از اعتبارم بايد تو فروردين استفاده کنم.که انوقت ديگه ديره.
شرايط بازار هنوز گوسفندي هست و قدرت تفکر نداره و گرنه کمتر از 250تومان باز نمي شد.
عيب نداره عوضش انوقت که بعد از افزايش سرمايه 212درصد 100تومان قيمت خورد بازار تلافي ميکنه.
بازار به لحاظ روان شناسي عاشق سهمهاي 100توماني هست.
حركت رو به رشد با تكيه بر توان داخلي در بطن اقتصاد مقاومتي
مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل گفت: صدور 30 درصد از محصولات توليدي ايران خودرو ديزل هدف صادراتي اين شركت در چهار سال آينده است تا از طريق آن ارز مورد نياز براي خريد اقلام خارجي تامين شده و شركت از ساير منايع ارزي بي نياز شود.
به گزارش ايكوپرس، مهدي يونسيان با بيان اينكه از اين طريق گامي موثر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي برداشته ميشود، افزود: مشتريان قديمي ايران خودرو ديزل كشورهاي عربي و آفريقايي هستند كه همواره علاقمندي خود به محصولات ايران خودرو ديزل را نشان دادهاند، با اين وجود در سال 92 برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس از جمله عربستان نيز به آنها افزوده شدهاند.
وي ادامه داد: اين كشورها به دليل وفور قطعات، سهولت در تعمير و كارايي بالا همواره خواهان خريد كاميون باري واگن هود ايران خودرو ديزل هستند. ضمن اينكه كشورهاي موريتاني و ساحل عاج نيز بازار مناسبي براي خودروهاي مسافري به شمار ميروند.
مديرعامل ايران خودرو ديزل افزود: در سال 91 ارزش صادرات ایران خودرو دیزل به شش میلیون و 619 هزار دلار رسيده و در سال 92 نيز اين رقم به هفت میلیون و 719 هزار دلار افزايش يافته است.
يونسيان ضمن اشاره به سناريوهاي مختلف براي توليد در سال آينده اظهار كرد: در صورتي كه شرايط فعلي مانند تحريمهاي اقتصادي ادامه يابد، برنامه توليد هدفگذاري شده براي سال93 توليد شش هزار دستگاه خودرو خواهد بود اما در صورت رفع تحريمها ايران خودرو ديزل آمادگي توليد ده هزار و 300 دستگاه خودروي تجاري را خواهد داشت.
وي از برنامهريزيهاي صورت گرفته براي توليد محصولات جديد در سال93 نيز خبر داد و افزود: در سال آينده علاوه بر محصولات جاري چهار محصول جديد شامل ون، كشنده، مينيبوس و كاميونت را توليد و روانه بازار خواهيم كرد. كشنده جديد براساس همكاري با شركت فوتون چين توليد خواهد شد و براي توليد ون نيز همكاري با تعدادي از شركتهاي خارجي در حال بررسي است.
وي در ادامه به عملكرد سال 92 ايران خودرو ديزل در حوزه توليد اشاره كرد و گفت: در 11 ماهه اول سالي كه گذشت، حدود شش هزار و 819 دستگاه انواع خودروي تجاري در كشور توليد شد كه در اين ميان شركت ايران خودرو ديزل سهم 30 درصدي را از آن خود كرده است. به اين معني كه 30 درصد از كل ارزش ريالي فروش اين خودروها، متعلق به ايران خودرو ديزل بوده است.
بنابر اعلام مهندس يونسيان سهم رقباي اصلي ايران خودرو ديزل در اين زمينه 23 و 15 و 8 درصد بوده و ساير شركت هاي فعال در اين بخش نيز مجموعا سهم 24درصدي داشته اند.
وي با بيان اينكه ايران خودرو ديزل از نظر ارزش ريالي فروش خودروساز تجاري برتر كشور محسوب مي شود، افزود: از نظر توليد كمي در سال 92 نسبت به سال قبل افت داشتهايم اما با توجه به افزايش قيمت محصولات، به ميزان فروش 5000 ميليارد ريال دست يافتهايم كه نشاندهنده افزايش 35 درصدي فروش در مقايسه با سال91 است.
يونسيان در خصوص تغيير سياستهاي توليد و فروش شركت ايران خودرو ديزل در سال92 گفت: فضاي كسب و كار ايجاد شده در سال 91 و 92 موجب شد تا ما از توليد محوري به فروش محوري تغيير روش دهيم به اين معني كه ابتدا محصول را به فروش رسانده و بعد نسبت به توليد آن اقدام كنيم.
وي اظهار كرد: از سويي ديگر افزايش نرخ ارز و نوسانات مالي و اقتصادي ناشي از تحريم به ويژه گراني مواد اوليه موجب شد سياستهاي جديدي را اعمال كنيم تا بتوانيم نتايج مطلوبتري در تامين نياز مالي و روانسازي چرخ توليد كسب كنيم.
يونسيان به مشكلات ناشي از كمبود نقدينگي در ايران خودرو ديزل نيز اشاره كرد و گفت: در سال 92 ميزان مراجعه و درخواست توليد از سوي نهادهاي داخلي كاهش چشمگيري يافت و حضور واسطه گران و شركتهاي سرمايهگذار در اين خصوص پررنگ تر از قبل شد. اين امر موجب كسب سودهاي هنگفت توسط اين افراد به جاي توليدكننده شد. از سويي ديگر سياست انقباضي بانكها و شركتهاي ليزينگ نيز موجب شكلگيري مشكلات زيادي در تامين نقدينگي شد.
مديرعامل ايران خودرو ديزل گفت: تلاشهاي زيادي براي داخلي سازي قطعات و خودكفايي محصول صورت گرفت كه باعث ايستادگي ما در برابر مشكلات شد.
وي به افزايش بهرهوري و استفاده از توان داخلي در توليد اشاره كرد و گفت: گامهاي بسيار مهمي در اين مسير برداشته شده است. در بخش تامين اتاق كاميونت و مينيبوس نيروهاي داخلي در نهايت مسووليتپذيري توانستند در توليد به خودكفايي رسيده و اتاقها را به صورت كامل از منابع داخلي تامين كنيم. ضمن اينكه شاسي درايو مينيبوس نيز در داخل مرزهاي كشور به توليد رسيد و ما را از منابع خارجي بينياز كرد.
مديرعامل ايران خودرو ديزل اصليترين مشكل توليد را تامين موتور دانست و گفت: در توليد مينيبوس، با توجه به اينكه امكان توليد موتور با استاندارد آلايندگي يورو 4 براي شركت ايدم مقدور نبود براي تامين آن با يكي از شركتهاي معتبر خارجي به توافق رسيدهايم. به جز موتور ساير بخشهاي خودرو طبق استانداردهاي موجود به صورت كاملا داخلي تامين و توليد ميشود.
وي به اقداماتي كه موجب افزايش كيفيت محصولات شد اشاره كرد و گفت: در چند محصول به ويژه در بخش گيربكس و محورها ارتقاي كيفي مناسبي داشتيم كه در شرايط تحريم پيشرفت مهمي به شمار ميرود.
يونسيان ادامه داد: تحريمها با وجود تبعات منفي كه داشت، تبديل به فرصتي براي اقتصاد ايران و صنعت خودروسازي شد، به طوري كه زمينههاي مساعدي براي رشد و خودكفايي شركت ايران خودرو ديزل فراهم آورد. اين شركت توانست با تكيه بر توان مهندسان و متخصصان داخلي در بطن اقتصاد مقاومتي حركت رو به رشدي را آغاز كند.
وي با اشاره به قطع يك سويه همكاريها از سوي كشورهاي غربي تاكيد كرد: شركتها و برندهاي معتبر چيني كه محصولاتي با كيفيت توليد ميكنند را جايگزين شركت هاي اروپايي كرديم كه روند همكاريهايمان حتي در صورت لغو تحريمها با اين شركتها ادامه خواهد داشت.
يونسيان ضمن استقبال از موضوع جلوگيري از ورود اتوبوس به كشور از سوي وزارت كشور، به توان توليد اتوبوس در ايران خودرو ديزل اشاره كرد و گفت: سالن 60 هزار متري توليد اتوبوس ايران خودرو ديزل با يك هزار و 400 نيروي انساني توانمند، قابليت توليد سالانه 5500 دستگاه اتوبوس را در يك شيفت كاري دارا مي باشد.
وي با بيان اينكه اين شركت با هماهنگي معاونت فني شهرداريهاي كشور دو نوع اتوبوس مدرن با بالاترين سطح استانداردها را طراحي و نمونهسازي كردهاست، افزود: مراحل تست اين محصولات انجام شده و هم اكنون آمادگي توليد انبوه اين اتوبوسها را داريم.
پايان.
مصاحبه زيبايي بود.
بودجه خاور براي 93
کاميون 3012
اتوبوس 250
ون1300
ميني بوس850
کاميون سبک588
..................
جمع توليد 6000دستگاه
.................................................. ....................... تو سال 93 تو بودجه توليد 250دستگاه اتوبوس ديده شده است در صورتي که تو يک شيفت خاور توان توليد 5500دستگاه اتوبوس را دارد.
توان توليد کل خاور 45000دستگاه انواع خودرويي سنگين هست.
اقاي يونسيان گفتند در صورت لغو تحريمها 10400تا خودروي سنگين توليد خواهيم کرد.الان 6000دستگاه تو بودجه امده است.
توليد پيکاپ هم تو بودجه نيومده است.
فروش سال 92 500ميليارد تومان بوده است يعني بيش تر از 91................................................... ....................
سوال
ايا بعد از افزايش سرمايه هر سهم خاور را که توان توليد سالانه 45هزار دستگاه انواع خودروي سنگين را دارد و بودجه خود را با 6000دستگاه بسته است بعنوان يک سهم پذيره نويسي 100تومان نخواهند خريد.؟
دقيقا يکماه ديگه.
.................................................. .............................................
الان قيمت خاور 58تومان هست.22اسفند
22فروردين قيمت خاور چند خواهد بود.؟
.................................................. ..............................................
دنياي عجيبي شده است.
قیاس بین خاور و خکاوه و براورد قیمت خاور بعد از افزایش سرمایه
نام سهم سود 92 سود 93 قیمت سهم
خکاوه 134.7- -43.6 83
خاور با سرمایه قبلی 137.6- 99.2- 182
خاور با افزایش سرمایه 44.1- 31.8- ؟
سرمایه خاور بعد از افزایش سرمایه 2.37 برابر خکاوه خواهد شد. خکاوه با زیان 44 تومانی در سال 93 قیمت حدود 83 تومان دارد ،
خاور اگر با قیمت 180 بره مجمع و بدون تعدیل باز بشه حدودا قیمت 58 تومان تیوریک فروردین بازگشایی خواهد شد، با این حال و قیاس eps با خکاوه بایستی قیمتی بیشتر از خکاوه داشته باشه ، و اینکه خاور فروش دفتر مرکزی قطعی و ظاهرا انجام شده و در ارزیابی از تجدید دارایی ها نام دفتر مرکزی قید نشده و با فرض شناسایی سود حداقلی 83 میلیارد تومانی ( با قیمت سال 91 در گزارش شرکت کدال ) برای هر سهم حدود 17 تومان دیگر سود شناسایی خواهد شد و زیان شرکت از 32 به 15 تومان در سال 93 کاهش خواهد یافت و اینکه از فروش سهام بانک پارسیان نیز می تواند سود خوبی شناسایی و زیان خارج شود . ولی بنظرم فروش دفتر مرکزی در سال 92 انجام می شه.
البته شناوری سهم بالاست و اینکه تبدیل سهام جایزه زمان بر خواهد بود و افزایش سرمایه از تجدید دارایی ها کمکی به سوداوری شرکت نخواهد کرد و در سالیان بعد هزینه استهلاک را بالاتر خواهد برد. اینها نظرات شخصیه و خواهشا ملاک خرید و فروش قرار نگیره
دوستان خواهشا نظر
نظر