در اصل توسط مسلم پست شده است
View Post
ایشان به شکل ظریفی از کنار تعدیل غیرعملیاتی و فروش زیرمجموعه ها عبور می کند و عمدتاً بحث عدم امکان تعدیل عملیاتی را پررنگ می سازد و این در حالیست که بحث فروش سهام ایران ترانسفوری و تعدیل حاصل از آن بسیار محتمل است. نکته دیگر بحث دریافت مطالبات و اثر غیر مستقیم آن بر جریان نقدینگی شرکت است که مسلماً بر سود تاثیرگذار خواهد بود و ایشان اشاره ای به این مورد نمی کنند. به گمان من آنچه در مورد بترانس و رشد آن در این مدت برجسته شده است عمدتاً همین دو مورد(فروش زیرمجموعه ها و دریافت مطالبات) بوده است تا تعدیل های عملیاتی.
البته در تحلیلی که ایشان بدان استناد می کنند صحبتی از قیمت هزار تومانی سهم نشده است. اما اینکه براستی با وجود چنین تعدیل هایی قیمت سهم به هزار تومان! برسد قصه ایست متفاوت...
نظر