کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
خوب آریو جان
اینم گزارش 3 ماه.......... (که زیاد باز شده بود:)))
413 ریال ای پی اس وساپا.......
مبارک خودم و سهامدارای وساپا>:d<
خب سود حاصل از فروش بانک پارسیان که تکرار ناپذیره ؛ وساپا تقریبا یه هفته ای هست بعد از این معامله داره قیمت میخوره ... حالا اون عدد تو صورت ها نشسته ..
ایشالا سهمو با قیمت خوب بازش کنن تا دوستان یه سود خوبی ببرن ...
اما خریداران در خرید سهم دقت بیشتری کنن
ریسک از آنجایی ناشی میشود که ندانید در حال انجام چه کاری هستید.
خب سود حاصل از فروش بانک پارسیان که تکرار ناپذیره ؛ وساپا تقریبا یه هفته ای هست بعد از این معامله داره قیمت میخوره ... حالا اون عدد تو صورت ها نشسته ..
ایشالا سهمو با قیمت خوب بازش کنن تا دوستان یه سود خوبی ببرن ...
اما خریداران در خرید سهم دقت بیشتری کنن
در خصوص اینکه سود فروش وپارس تکرار ناپذیره، این احتمال وجود داره که وساپا از داخل بازار سهمو جمع کنه...
انتقالی که چند روز پیش در وپارس حدود 70 میلیون داده شد، این احتمال را تقویت میکنه..
*******
اما نکته ای را که بایستی مد نظر داشته باشیم اینه که اساس سود شرکتهای سرمایه گذاری و سود عملیاتی شون متکی بر همین نقل و انتقالاته .....
مطمئناً اگر حتی سودفروش وپارس تکرار ناپذیر باشه، در نماد دیگه ای جبران میشه...
در خصوص اینکه سود فروش وپارس تکرار ناپذیره، این احتمال وجود داره که وساپا از داخل بازار سهمو جمع کنه...
انتقالی که چند روز پیش در وپارس حدود 70 میلیون داده شد، این احتمال را تقویت میکنه..
*******
اما نکته ای را که بایستی مد نظر داشته باشیم اینه که اساس سود شرکتهای سرمایه گذاری و سود عملیاتی شون متکی بر همین نقل و انتقالاته .....
مطمئناً اگر حتی سودفروش وپارس تکرار ناپذیر باشه، در نماد دیگه ای جبران میشه...
متوسط سود حاصل از فروش سرمایه گذاری در وساپا 30 میلیارد تومنه ... در حالی که برای سال 91 حدود 123 میلیارد تومن پیش بینی کرده ... تقریبا 93 میلیارد تومن بیشتر از نرم فروش که به 6 میلیارد تقسیم کنیم میشه 15 تومن از 40 تومن
همون 15 تومن خودمون میشیه که از یک هفته پیش میدونستیم ...
آثار منفی
فروش سهم های ارزنده پورتفوی بورسی شرکت ..
و خرید سایپا با قیمت سه برابر قیمت فعلی که هزینه های مالی بالایی رو برای شرکت به بار آورده در آینده نمایان میشه ...
هر جور حساب کتاب میکنم ... میبینم وساپا بیشتر از 100 تومن نمی ارزه :">
دوست دارم فردا با قیمت عالی باز بشه تا کام سهامداراشو شیرین کنه >:d<
ریسک از آنجایی ناشی میشود که ندانید در حال انجام چه کاری هستید.
من واقعاً نمیدونم چه طوری این 100 تومان را حساب میکنید..
اما مطمئنم که این وساپا حتی در بلندمدت سود خوبی را نصیب سهامداراش میکنه.
****
اما در زمینه فروش سهام بورسی شرکت فقط این نکته را بگم که
بنابر آنچه در گزارشات و حتی مصاحبه ها عنوان شده قصد شرکت بر تقویت پورتفوی غیربورسی است
پس حتی در درازمدت نمیتونه یک نکته منفی به حساب بیاد، حتی اگر ارزنده ترین سهامش را بفروشه. (البته به طور کلی صرف نظر کردن از سهام ارزندش هم مطرح نیست، چون به عنوان مثال همین دوسه روز پیش 70 میل وپارس با قیمت 210 تومان بهش منتقل شد;)
خب سود حاصل از فروش بانک پارسیان که تکرار ناپذیره ؛ وساپا تقریبا یه هفته ای هست بعد از این معامله داره قیمت میخوره ... حالا اون عدد تو صورت ها نشسته ..
ایشالا سهمو با قیمت خوب بازش کنن تا دوستان یه سود خوبی ببرن ...
اما خریداران در خرید سهم دقت بیشتری کنن
اصلا ماهیت شرکتای سرمایه گذاری همین. بطور مثال پارسیان رو میفروشه و میره کاری دیگه انجام میده و سود بیشتری میکنه و سال دیگه هم همین روند رو تکرار میکنه.
در مورد سهامدار عمده سایپا بودن بنظرم بیش از حد داره اغراق میشه. همین سرمایه گذاری ملی حدود 2 درصد سایپا و 3.5 درصد ایرانخودرو رو داره و داره بالای 130 تومن معامله میشه. و اصلا از این حرف و حدیث ها در مورد این سهم نیست. و نمونه دیگش وصندوق که حدود 5 درصد ایرانخودرو رو داره و تا چند وقت پیش بالای 200 تومن معامله میشد و بازم..............
در ضمن همین سایپا پارسال 50 تومن تقسیم کرد و امسالم 40 تومن و بنظرم سال دیگه هم کمتر از 25 تومن تقسیم نمیکنه سود خوبی تو مجامعش تقسیم میکنه و شاید اگه رو سهم دیگه ای سرمایه گذاری میکرد این سود مجامع هم نصیب شرکت نمیشد....................
اصلا ماهیت شرکتای سرمایه گذاری همین. بطور مثال پارسیان رو میفروشه و میره کاری دیگه انجام میده و سود بیشتری میکنه و سال دیگه هم همین روند رو تکرار میکنه.
در مورد سهامدار عمده سایپا بودن بنظرم بیش از حد داره اغراق میشه. همین سرمایه گذاری ملی حدود 2 درصد سایپا و 3.5 درصد ایرانخودرو رو داره و داره بالای 130 تومن معامله میشه. و اصلا از این حرف و حدیث ها در مورد این سهم نیست. و نمونه دیگش وصندوق که حدود 5 درصد ایرانخودرو رو داره و تا چند وقت پیش بالای 200 تومن معامله میشد و بازم..............
در ضمن همین سایپا پارسال 50 تومن تقسیم کرد و امسالم 40 تومن و بنظرم سال دیگه هم کمتر از 25 تومن تقسیم نمیکنه سود خوبی تو مجامعش تقسیم میکنه و شاید اگه رو سهم دیگه ای سرمایه گذاری میکرد این سود مجامع هم نصیب شرکت نمیشد....................
با ماهیت شرکت های سرمایه گذاری موافقم .. اما وساپا داره مسیر رو اشتباه میره و مجموعه دائم داره ضعیف تر میشه ! به روند کاهش سودی که از سایپا اشاره کردین دقت کنین .. مسیر وساپا همینطوره !
ونیکی ان ای وی بالایی داره شاید ان ای وی بالای 250 تومن ...با زیر مجموعه هایی با سود ثابت ...هر چند اصلا میونه خوبی با ونیکی ندارم !
حالا ان ای وی وساپا چنده ؟؟؟
وصندوق باید تا 150 تا 160 بریزه ... زیر مجموعه های پر قدرتی داره وصندوق که قابل قیاس با وساپا نیست ...
فردا وساپا با نظر من که اعتقاد به قیمت 100 تومن دارم باز نمیشه ..
چون هر قیمتی که سایپایی ها بخوان بازش میکنن ...
ما اینجا فقط نظر میدیم .. قصد خراب کردن سهم رو هم ندارم ...
20*4=80
+
20
=
100
ان ای وی سهم چند ؟؟؟ ( مهمترین فاکتور ارزش گذاری سهم)دوستان اگه کمک کنن ممنون میشم
ریسک از آنجایی ناشی میشود که ندانید در حال انجام چه کاری هستید.
یکی از شاخصهای ارزیابی شرکتهای سرمایه گذاری، خالص ارزش دارائی های شرکت ( nav ) به ازای هر سهم می باشد. همانگونه که در جدول ذیل مشاهده می گردد، خالص ارزش دارائیهای شرکت در پایان سال 1390 حدود 2823 ریال بوده است
رک به گزارش فعالیت و وضععیت عمومی شرکت برای سال منتهی به 29/12/1390
یکی از شاخصهای ارزیابی شرکتهای سرمایه گذاری، خالص ارزش دارائی های شرکت ( nav ) به ازای هر سهم می باشد. همانگونه که در جدول ذیل مشاهده می گردد، خالص ارزش دارائیهای شرکت در پایان سال 1390 حدود 2823 ریال بوده است
رک به گزارش فعالیت و وضععیت عمومی شرکت برای سال منتهی به 29/12/1390
نه حسین جان این اشتیاهه ...این ان ای وی برا زمانیه که سهم بالای 340 معامله میشد با سرمایه قبلیه... همون زمان هم بازار اشتباه بهش قیمت میداد ..
ریسک از آنجایی ناشی میشود که ندانید در حال انجام چه کاری هستید.
این گزارش الان یک ماه از انتشارش نگذشته..
حتی به فرض اینکه اشتباه باشه (بر مبنای نظر شما) باز نمیتونه بعد از معاملات بلوکی تفاوت چندانی داشته باشه..
چون معاملات بلوکی وپارس و فملی با قیمت های بالا عرضه شد
*************************
ضمن اینکه باز اشاره کنم 70 میل در حدود قمت 200 دوباره چند روز پیش بهش منتقل شد..
***********************
در مورد اینکه آریو جان گفتید مسیر شرکت اشتباهه، باید توجه داشت که شرکت وساپا در هر صورت، زیر مجموعه سایپاست و
مهمترین وظیفش حمایت از سایپا ست (به هر شکل ممکن)
************************************************** ***
اینکه بیاد سهم مدتی سهم سایپا را برداره، مقطعی است
و خود مسئولین سایپا هم میدونن که به این صورت نباید پیش بره . ضمن اینکه شما نمیتونید با قطعیت بگید سایپا مشکلاتش همین صورت باقی میمونه.
بازار انحصاری خودرو در ایران و به زودی در عراق (علیرغم میل باطنیم در خصوص انحصار بازار) سود های هنگفتی برای سایپا خواهد داشت.
علی الخصوص اینکه به طور کلی شرکت تمایل به سرمایه گذاری در بخش غیر بورسی داره
سایپا به هیچ وجه اینطور باقی نمیمونه بلکه وضعیتش از این هم بدتر میشه.
رجوع شود به گزارش سه ماهه و پوشش 2 درصدی بودجه :
فروش نسبت به سال قبل تقریبا نصف شده.
پوشش سه ماهه هم نسبت به سال قبل به یک سوم تقلیل پیدا کرده.
بازار انحصاری داخل و... بالاخره باید اشباع بشه ، اشتباه نکنید بازار خودرو مثل بازار بیسکوییت نیست که هر دوره احیا بشه.
ضمنا قیمت پراید سال قبل حدودا 30% پایینتر از این بود و به همین منوال ، قدرت خرید مردم 30% بالاتر . از منظر علم اقتصاد ، خودرو یک کالای لوکس محسوب میشه و جایگزینهای فراوانی داره و کشش تقاضایی بالا . یعنی اولین کالاهاییست که در صورت کاهش درآمد ،مصرف کننده ازش صرف نظر میکنه.
الان در این وضعیت وخیم معیشتی کمتر کسی به خرید خودرو فکر میکنه. این دیگه قابل کتمان نیست.
واقعا چرا فکر میکنید بازار عراق مال سایپاس؟
خواهشا یه نگاه به تاکسیهاشون بندازید،همه هیوندای . با چه قیمتی؟ یعنی چرا باید فکر کنیم اونا پراید میخرن ازمون؟
تمام مانور سایپا به درآمد حاصل از سرمایه گذاریهاست. از لحاظ عملیاتی دنبال هیچی نباشید. بزودی زیان عملیاتی هم مشاهده میشه
وقتي برنده ميشوي، نيازي به توضيح نداري! وقتي مي بازي چیزی برای توضیح دادن نداری!
این گزارش الان یک ماه از انتشارش نگذشته..
حتی به فرض اینکه اشتباه باشه (بر مبنای نظر شما) باز نمیتونه بعد از معاملات بلوکی تفاوت چندانی داشته باشه..
چون معاملات بلوکی وپارس و فملی با قیمت های بالا عرضه شد
*************************
ضمن اینکه باز اشاره کنم 70 میل در حدود قمت 200 دوباره چند روز پیش بهش منتقل شد..
***********************
در مورد اینکه آریو جان گفتید مسیر شرکت اشتباهه، باید توجه داشت که شرکت وساپا در هر صورت، زیر مجموعه سایپاست و
مهمترین وظیفش حمایت از سایپا ست (به هر شکل ممکن)
************************************************** ***
اینکه بیاد سهم مدتی سهم سایپا را برداره، مقطعی است
و خود مسئولین سایپا هم میدونن که به این صورت نباید پیش بره . ضمن اینکه شما نمیتونید با قطعیت بگید سایپا مشکلاتش همین صورت باقی میمونه.
بازار انحصاری خودرو در ایران و به زودی در عراق (علیرغم میل باطنیم در خصوص انحصار بازار) سود های هنگفتی برای سایپا خواهد داشت.
علی الخصوص اینکه به طور کلی شرکت تمایل به سرمایه گذاری در بخش غیر بورسی داره
حسین جان گفتنی ها در مورد وساپا زیاده ...بقیشو بذاریم فردا بعد از بازگشایی نماد و شناسایی سود شیرین ;)
ریسک از آنجایی ناشی میشود که ندانید در حال انجام چه کاری هستید.
من فکر نمی کنم بازار عراق مال سایپاست.
گزارشات فروش خودرو به کشور عراق بایستی مطالعه بشه.
فکر هم نمیکنم که اونها باید از ما پراید بخرن، چون دیدم که تو خیابون های عراق پراید، در حرکته.
***********************************************
اگر بنا به کاهش تولید باشه، پس شما یک سر به گزارشات اکثر پتروشیمی ها، فلزات و ... بندازید تا اونجا هم کاهش تولید ملاحظه میشه یا نه!!!!!!!!!!!!!!! اگه میخواهید نام ببرم!!!!
*************************************************
کشوری که مبتلای به آشفتگی و رکود اقتصادی میشه همه صنایعش درگیرن. این نیست که فقط یکیشون اسیب ببینه.
*************************************************
خودرو هم جز کالاهای لوکس نیست، بلکه مصرفیه. مدتی پیش اونهم صرفاً در کشور ما کالای لوکس و سرمایه ای بود. البته خود خودرو به دو گروه لوکس و غیر لوکس را در یک دسته بندی کلی در تمامی کشورها تقسیم میکنند.
همچنین امروزه خودرو دقیقاً مثل بیسکوئیت میمونه مخصوصاً تو کشور ما با این کیفیت خودرو. و اینم میدونیم که در تمامی ممالک خودرو هم مثل سایر کالاهای صنعتی زمان مصرف داره
صرفا جهت اطلاع :
تعریف کالای مصرفی در اقتصاد:
کالای مصرفی کالاییست که مصرف کننده، آخرین حلقه از زنجیره مصرفی اون باشه. دقیقا مثل بیسکوییت که خیلی با خودرو تفاوت داره!
شما پراید میخری بعد میندازی سطل زباله؟
خیلی وضع اقتصادیت خوبه;)
وقتي برنده ميشوي، نيازي به توضيح نداري! وقتي مي بازي چیزی برای توضیح دادن نداری!
نظر