سرمايه گذاري سايپا (وساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • misha
    عضو عادی
    • Jul 2012
    • 62

    #631
    در اصل توسط آریو پست شده است View Post
    رمز پیروزی تو بازار سرمایه موندگاریه ... البته نه همیشه با سهم ... همیشه همراه بازار بودنه ...منم رو قشیر و قثابت 50 تا 60 درصد ضرر کردم باید برم ؟؟ نه میمونم و آروم آروم جبران میکنم ... با سهم های کم ریسک !




    گول 13 میلیون رو نخورید همش 100 میلیون تومن پولش میشه .. یعنی پول یه حقیقی کوچیک !

    از تکنیکالیست ها کمک بگیرید ... از نظر بنیادی هیچی نداره ... گول سود 40 تومنی رو هم نخورید !
    خب يكي نيست اينجا بما بگه تكليف چيه كارگزاري مزخرف من امروز نتونست برام اين حق وساپارو بفروشه (پشتيبانيدچار مشكل شده بود)من موندم الان با اين حق وساپا حالا شما بگيد فكرميكنيد با اين صف فروش آخر وقت امروز اين سهم بالاتر بره متاسفانه چي چرا بسته شده نميشه ازجناب پرريسك بپرسم اگه كسي اينجا ميتونه لطفا جواب بدهممنون ميشم

    نظر

    • آریو
      عضو فعال
      • Mar 2011
      • 4834

      #632
      در اصل توسط misha پست شده است View Post
      خب يكي نيست اينجا بما بگه تكليف چيه كارگزاري مزخرف من امروز نتونست برام اين حق وساپارو بفروشه (پشتيبانيدچار مشكل شده بود)من موندم الان با اين حق وساپا حالا شما بگيد فكرميكنيد با اين صف فروش آخر وقت امروز اين سهم بالاتر بره متاسفانه چي چرا بسته شده نميشه ازجناب پرريسك بپرسم اگه كسي اينجا ميتونه لطفا جواب بدهممنون ميشم
      جناب پر ریسک برای وساپا حد ضرر 100 تومن رو تعریف کردن ... یعنی خود سهم نباید زیر 100 تومن بیاد اگه اومد باید فروخت ..
      برای حق تقدم هم نمیشه تکنیکالی چیزی براش تعریف کرد
      ریسک از آنجایی ناشی می‌شود که ندانید در حال انجام چه کاری هستید.

      نظر

      • eshtriki
        کاربر فعال
        • Mar 2012
        • 146

        #633
        مراحل دوم و سوم افزایش قیمت خودرو

        عصر خودرو : کمیته قیمتگذاری خودرو طی چند روز آینده قرار است باردیگر تشکیل جلسه دهد تا در مورد افزایش قیمت خودروهای داخلی تصمیمگیری کند، این در حالی است که ظاهرا تمام شرکتهای خودروساز کشور درخواست افزایش قیمت خود را به این کمیته ارسال کردهاند.
        به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد البته گفته میشود هنوز مدارک برخی خودروسازان تکمیل نبوده و اعداد و ارقام ارسالی آنها در مورد درآمد و هزینه، نتوانسته مسوولان کمیته قیمتگذاری را برای تشکیل جلسه بابت تعیین قیمتهای جدید قانع کند. با این حال، این هفته یا هفته آینده، کمیته قیمتگذاری میزبان خودروسازان کشور خواهد شد تا اگر دلایل و مدارک آنها قانعکننده و کامل بود، نسبت به افزایش قیمت محصولاتشان اقدام شود.
        حال اگر کمیته قیمتگذاری با درخواستهای ارسالی موافقت کند، برای دومین بار قیمت خودروهای داخلی رسما افزایش مییابد.
        ایران خودرو، سایپا و زامیاد از جمله شرکتهایی هستند که درخواست آنها به کمیته قیمتگذاری رسیده و احتمال دارد طی یکی دو هفته آینده قیمت محصولات آنها رسما افزایش پیدا کند.
        در این بین، حساسیت مشتریان روی ایران خودرو و سایپا بیش از زامیاد است، زیرا زامیادیها محصولات تجاری به تولید میرسانند و مشتریانشان در مقایسه با دو سواری ساز بزرگ کشور قابلمقایسه نیست.
        ایران خودرو و سایپا اما بازیگران اصلی بازار خودرو کشور به حساب میآیند و مشتریان بیشتر با محصولات این دو شرکت سر و کار دارند و طبعا افزایش قیمت آنها از حساسیت ویژهای برخوردار است.
        هرچند مشخص نیست دو خودروساز بزرگ کشور برای کدام محصولات خود درخواست افزایش قیمت دادهاند، اما تجربه و همچنین شرایط خاص تولید و بازار گویای آن است که پژو 206، تندر-90، ماکسیما و سوزوکی گرندویتارا گزینههای اصلی برای افزایش قیمت به شمار میروند.
        این خودروها علاوه بر اینکه کاهش تولید داشتهاند، از قیمت بالا و کاذبی نیز در بازار برخوردار هستند و حتی گفته میشود تولید برخی از آنها با حاشیه زیان روبهرو است. این دلایل در جای خود میتوانند مسوولان کمیته قیمتگذاری خودرو را بابت افزایش قیمت قانع کند، اما پرسش اینجا است که آیا با گران کردن خودروهای داخلی، دردی از تولید و بازار آنها دوا خواهد شد؟
        آیا کمیته قیمتگذاری فقط اوضاع خودروسازان را برای تصمیم نهایی خود در نظر میگیرد، یا دغدغههای مشتریان را نیز در معادلات خود جای خواهد داد؟ البته که کمیته قیمتگذاری به عنوان زیرمجموعه سازمان حمایت، باید هم نفع مصرفکننده را در نظر بگیرد و هم نفع تولیدکننده را، اما آیا شرایط خاص این روزهای صنعت و بازار خودرو اجازه اتخاذ تصمیمی منصفانه و منطقی را به این کمیته خواهد داد؟
        برای پاسخ به این پرسشها، شاید بتوان از تجربه قبلی افزایش قیمت خودروهای داخلی استفاده کرد.
        سال گذشته بود که در نتیجه درخواست خودروسازان و گوشه چشم مهدی غضنفری وزیر «صنعت، معدن و تجارت»، کمیته قیمتگذاری پس از سالها تشکیل جلسه داد و با افزایش قیمت بیشتر خودروهای تولید داخل موافقت کرد. اگرچه خودروسازان معتقد بودند و هستند که دولت نباید در قیمتگذاری خودرو دخالت کند و این کار خلاف قوانین موجود است، اما همین که کمیته قیمتگذاری پس از سالها تشکیل جلسه داد و قیمت خودروهای تولید داخل رسما افزایش یافت، خود پیروزی بزرگی برای آنها به شمار میرفت.
        نکته بسیار مهم افزایش قیمت خودروهای داخلی اینجا بود که خودروسازان توانستند کمیته قیمتگذاری را با دو دلیل قانع کنند، یکی اینکه هزینه تولیدشان افزایش یافته و به حاشیه ضرر رسیدهاند و دیگر اینکه عنوان کردند میخواهند با افزایش قیمت کارخانهای محصولات خود، بازار را از گرانی و قیمتهای حبابی نجات دهند.
        در دلیل اول که همان افزایش هزینههای تولید و زیاندهی است، شکی وجود ندارد، اما در دومی باید به دیده تردید نگریست، زیرا افزایش قیمت کارخانهای خودروها نتوانست به کنترل بازار در درازمدت بینجامد.
        هرچند تا مدتی پس از افزایش قیمت رسمی خودروها، بازار به آرامش رسید و تا حدی از حباب قیمتها شکسته شد، اما در نهایت باز هم ورق برگشت و قیمتها رشد کردند، به نحوی که مشتریان یکی از گرانترین شبهای عید خود را در بازار خودرو به چشم دیدند.
        پس از تعطیلات عید نیز با وجود آنکه بازار در رکود فرو رفته بود، اما نه تنها قیمتها کاهش قابلتوجهی پیدا نکردند، بلکه در ادامه منحنی قیمتها باز هم رشد کرد. هماکنون نیز قیمتها به حدی افزایش یافته که خودرویی مثل پژو 206 به مرز 30 میلیون تومان رسیده و ماکسیما فاصله چندانی تا 65 میلیون تومان ندارد.
        در این شرایط، خودروسازان تنها یک راه برای قانع کردن کمیته قیمتگذاری بابت افزایش قیمت محصولاتشان دارند و آن، اثبات زیاندهی است، به این معنی که باید ثابت کنند هزینههایشان بالا رفته و تولیدشان با حاشیه زیاد روبهرو است.
        مرحله سوم افزایش قیمت خودرو؟
        اما آن طور که خبر میرسد، مقدمات پرداخت وام دو هزار میلیاردی به خودروسازان فراهم شده و این خبر اگرچه برای خودروسازان خوشحالکننده و امیدوارکننده است.
        در واقع خودروسازان میخواهند با افزایش قیمت محصولات خود، سود وام دو هزار میلیاردی را جبران کرده و از این راه وام موردنظر را به بانکها پس بدهند.
        با این حساب، پس از پرداخت وام دو هزار میلیاردی، سر و کله خودروسازان دوباره به سازمان حمایت باز خواهد شد تا برای افزایش قیمت سه باره محصولات خود با مسوولان این سازمان رایزنی کنند و این یعنی مشتریان باز هم طعم افزایش قیمت را خواهند چشید.
        دوشنبه 9 مرداد 1391 9:21
        آخرین ویرایش توسط eshtriki؛ 2012/07/30, 10:08.
        [SIZE=3][COLOR="#EE82EE"]ايمان داشته باشيد

        هر اتفاقي كه ميافتد در نهايت به نفع ماست[/COLOR][/SIZE]

        نظر

        • شاهین محلوجی
          عضو فعال
          • Jun 2011
          • 2050

          #634
          فردا صف فروش حق تبدیل به صف خرید!;)
          ملاک خرید قرار ندید فقط احتمالش هست
          جهــــان هــر کــــس بـــه وســــعت فــــــکر اوســـت...

          نظر

          • eshtriki
            کاربر فعال
            • Mar 2012
            • 146

            #635
            در اصل توسط شاهین محلوجی پست شده است View Post
            فردا صف فروش حق تبدیل به صف خرید!;)
            ملاک خرید قرار ندید فقط احتمالش هست
            شاهین جان اگه فروشنده ها یه کم صبر کنن همین امروز پیش بینی شما به حقیقت تبدیل میشه
            [SIZE=3][COLOR="#EE82EE"]ايمان داشته باشيد

            هر اتفاقي كه ميافتد در نهايت به نفع ماست[/COLOR][/SIZE]

            نظر

            • شاهین محلوجی
              عضو فعال
              • Jun 2011
              • 2050

              #636
              در اصل توسط شاهین محلوجی پست شده است View Post
              فردا صف فروش حق تبدیل به صف خرید!;)
              ملاک خرید قرار ندید فقط احتمالش هست
              ای بابا بچه ها منتظر لفظ ما بودن4میل صف فروشجمع کنن ولی فعلا تا 19-18 تومن 30%-کار داریم البته !............
              جهــــان هــر کــــس بـــه وســــعت فــــــکر اوســـت...

              نظر

              • شاهین محلوجی
                عضو فعال
                • Jun 2011
                • 2050

                #637
                متاسفانه با 200-100 میلیون کل بازی حق تقدم افتاده دست حقوقی 7 میل صف خرید................
                جهــــان هــر کــــس بـــه وســــعت فــــــکر اوســـت...

                نظر

                • ahmadreza
                  عضو فعال
                  • Jul 2012
                  • 1294

                  #638
                  دوستان به نظر شما هدف میان مدت وساپا چه قیمتیه؟

                  نظر

                  • hossein sh
                    ستاره دار(1)
                    • Mar 2012
                    • 688

                    #639
                    گزارش وضعیت پورتفوی وساپا هم منتشر شد....
                    ***************************************

                    از نکات مهم در این گزارش تغییر زیاد نسبتهای سرمایه گذاری در گروههای مختلفه...

                    بر اساس این گزارش، نسبت سرمایه گذاری در گروه خودرو به حدود 45% رسیده است و
                    از طرف دیگه سرمایه گذاری در واسطه گری های مالی به مقداری در حدود 18% رسیده ...
                    در گروه فلزات نیز سرمایه گذاری در حدود 29% گزارش شده..
                    ************************************************** *******************

                    بر این اساس میشه نتیجه گرفت که با سرمایه فعلی، (بدون احتساب افزایش سرمایه) در سال مالی 91، شرکت آینده خودش را با گروه خودرو گره زده است.
                    این به معناست که می توان انتظار داشت که با افزایش ارزش سهام شرکتهای خودرویی، شرکت عملکرد مثبت و با کاهش ارزش گروه خودرو، شرکت عملکرد منفی خواهد داشت...
                    آخرین ویرایش توسط hossein sh؛ 2012/07/31, 17:58.

                    نظر

                    • آریو
                      عضو فعال
                      • Mar 2011
                      • 4834

                      #640
                      در اصل توسط hossein sh پست شده است View Post
                      گزارش وضعیت پورتفوی وساپا هم منتشر شد....
                      ***************************************

                      از نکات مهم در این گزارش تغییر زیاد نسبتهای سرمایه گذاری در گروههای مختلفه...

                      بر اساس این گزارش، نسبت سرمایه گذاری در گروه خودرو به حدود 45% رسیده است و
                      از طرف دیگه سرمایه گذاری در واسطه گری های مالی به مقداری در حدود 18% رسیده ...
                      در گروه فلزات نیز سرمایه گذاری در حدود 29% گزارش شده..
                      ************************************************** *******************

                      بر این اساس میشه نتیجه گرفت که با سرمایه فعلی، (بدون احتساب افزایش سرمایه) در سال مالی 91، شرکت آینده خودش را با گروه خودرو گره زده است.
                      این به معناست که می توان انتظار داشت که با افزایش ارزش سهام شرکتهای خودرویی، شرکت عملکرد مثبت و با کاهش ارزش گروه خودرو، شرکت عملکرد منفی خواهد داشت...
                      ---------------------------------

                      بعد از گزارش سایپا و زامیاد منتظر گزارش و تعدیل خپارس هستیم !

                      این از گزارش زامیاد


                      زامیاد سه ماهه خود را منتشر کرده است و در حالی که سود هر سهم سال جاری خود را همان 175 ریال قبلی اعلام کرده است که در سه ماهه 12 درصد آن و معادل 21 ریال را پوشش داده است. شايان ذکر است که شرکت اعلام نموده است که پيش بيني فعلي با فرض موافقت با افزايش 5 درصدي نرخ فروش محصولات سبک توسط سازمان حمايت از توليدکنندگان و مصرف کنندگان تهيه شده است و در صورت عدم تحقق اين افزايش نرخ ؛ سود هر سهم سال مالي منتهي به 30/12/91 برابر با 34 ريال خواهد بود. در اينخصوص شرکت اعلام نموده است که علي رغم پيگيريهاي صورت پذيرفته ، تاکنون موفق به اخذ افزايش بهاي فروش محصولات سبک نگرديده است ليکن پرونده اين شرکت بابت موضوع يادشده درسازمان حمايت از توليد کنندگان ومصرف کنندگان دردست بررسي بوده وهم اکنون مراحل نهايي خود را طي مي نمايد .

                      شرکت از 61،398 دستگاه که برای تولید پیش بینی کرده است فقط 8،887 دستگاه در سه ماهه تولید کرده است
                      همچنین از 61،637 دستگاه که برای فروش پیش بینی کرده بود تعداد 14،142 دستگاه فروخته است.
                      شرکت همچنین در دوره سه ماهه امسال حدود 206 میلیارد تومان فروش داشته است که 18 درصد مبلغ پیش بینی شده ی سال جاری ست.در سه ماهه قبل 241 میلیارد تومان فروش داشته است
                      نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز تولید و فروش شرکت به ترتیب 32 و 21 درصد کاهش را نشان میدهد


                      ریسک از آنجایی ناشی می‌شود که ندانید در حال انجام چه کاری هستید.

                      نظر

                      • 7sin
                        کاربر فعال
                        • Nov 2010
                        • 214

                        #641
                        14:42 | 1391/05/11 Tweet


                        نهایی شدن پرداخت وام دو هزار میلیاردی به خودروسازان
                        پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن پرداخت دو هزار میلیارد بودجه برای بهبود وضعیت خودروسازان پر طی یک و دو روز آینده، خبر داد.

                        به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایلنا، علی علیلو در رابطه با نشست مشترک کمیسیون صنایع و معادن با وزرای صنعت، معدن و تجارت و معاون وزیر اقتصادی و رئیس بانک مرکزی گفت: بیشتر صحبتهای نمایندگان حول محور مشکلات خودرو سازان بود که سوالاتی در این زمینه مطرح شد كه سوالکنندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت سوال کردند.
                        وی افزود: مشکلات پولی بانکی کشور از دیگر موضوعاتی بود که در کمیسیون صنایع و معادن بررسی شد.
                        عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس ارائه تسهیلات برای حمایت از تولید و صنایع از موضوعات مطرح شده با وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس بانک مرکزی بر شمرد و گفت: در این جلسه بر اینکه بانکها باید فعالتر از گذشته در رابطه با ارائه تسهیلات به صنایع بدهند بحث و تبادل نظر شد.
                        نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه در رابطه با بحث دو نرخی شدن ارز در کشور و اینکه هرچه سریعتر باید از این بخش به سمت تک نرخی قدم برداریم گفتگوهایی صورت پذیرفت.
                        عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: در این جلسه همچنین در مورد ورود غیر مجاز و غیر قانونی مراکز خودرو سازی در سرمایهگذاری و خرید سهام بانکها که خود بدهکاران بزرگ به واحدهای قطعهسازان هستند نیز گفتگوهایی صورت پذیرفت.
                        وی افزود: در همه این بحثها و گفتگوها بار دیگر نتوانستیم به نتایج مثبتی دست یابیم و تنها وزرا بار دیگر به توجیه مسائل مورد نظر پرداختند.
                        علیلو بیان کرد: در نشست مشترک وزاری دولت وعده داده بودند دو هزار میلیارد که برای بهبود وضعیت خودروسازان پرداخت شود که این پرداخت طی یک و دو روز آینده نهایی خواهد شد.

                        نظر

                        • آرش و نوید
                          ستاره دار(16)
                          • Oct 2011
                          • 778

                          #642
                          اینهمه خبر خوب برای خودروئیها مخصوصا سایپا اومده
                          پس چرا نزولشون تموم نمیشه؟؟؟
                          واقعا که!!!!
                          دستهایی که کمک میکنند مقدّستر از لبهایی هستند که دعا میخوانند

                          نظر

                          • hossein sh
                            ستاره دار(1)
                            • Mar 2012
                            • 688

                            #643
                            در اصل توسط آریو پست شده است View Post
                            ---------------------------------

                            بعد از گزارش سایپا و زامیاد منتظر گزارش و تعدیل خپارس هستیم !

                            آریو جان
                            ************************

                            در گروه خودرو همه میدونیم که شرایط نامعلومی وجود داره..
                            در این بین، خزامیا بدترین وضعیت گروه خودرویی را داره. منظورم اینه که با علم به اینکه گروه خودروئی شرایط مناسبی نداره، ولی اوضاع خزامیا را هم به دیگر شرکتها نباید تعمیم دا.

                            خپارس، طوری که در گزارش خود اعلام کرده بود، در پی افزایش قیمت محصول پارس تندر بوده، باید منتظر گزارشش موند.
                            ***************************************

                            ولی علی القاعده، این هفته باید بازار تا حدودی افزایش تقاضا را به گروه خودرو نشون بده که وساپا هم متأثر از این قضیه خواهد شد.

                            قبول دارم که شرکت نباید این مقدار (بالغ بر 40%) در گروه خودرو سرمایه گذاری می کرد، اما باید دید جهت گیری شرکت بعد از اقزایش سرمایه به چه سمت و سویی خواهد بود،

                            آیا همونطور که اعلام کرده بود، قصد گسترش سرمایه گذاری در پرتفوی غیر بورسی و افزایش درصد سهام پتروشیمی را در دستور کار میگذاره یا نه؟
                            ************************************************** ***********

                            بالشخصه در افزایش سرمایه پیشین شرکت کردم و نامه تبدیل حق تقدم ها برام اومده، با این گزارش در تردیدم که حق ها را تبدیل به سهم کنم یا نه:-/

                            نظر

                            • 7sin
                              کاربر فعال
                              • Nov 2010
                              • 214

                              #644
                              كد خبر:

                              طی دوره یک ماهه رخ داد؛
                              کسب یک هزار میلیارد ریال سود واگذاری "وساپا"
                              شرکت سرمایه گذاری سایپا در دوره یک ماهه منتهی به 31 تیر ماه امسال با سرمایه 3 هزار میلیارد ریال، معادل یک هزار و 46 میلیارد و 65 میلیون ریال سود از بابت واگذاری 8 شرکت بورسی کسب کرد.




                              شرکت سرمایه گذاری سایپا در دوره یک ماهه منتهی به 31 تیر ماه امسال با سرمایه 3 هزار میلیارد ریال، معادل یک هزار و 46 میلیارد و 65 میلیون ریال سود از بابت واگذاری 8 شرکت بورسی کسب کرد.
                              به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شرکت سرمایه گذاری سایپا در دوره یک ماهه منتهی به 31 تیر ماه امسال تعدادی از سهام چندشرکت بورسی را با بهای تمام شده 5 هزار و 469 میلیارد و 897 میلیون ریال وارزش بازار 5 هزار و 54 میلیارد و 863 میلیون ریال در سبد سهام خود داشت.

                              بر اساس این گزارش، در پایان دوره یاد شده بهای تمام شده سبد سهام این شرکت با کاهش یک هزار و 896 میلیارد و 841 میلیون ریالی به 3 هزار و 573 میلیارد و 56 میلیون ریال رسید.

                              در حالی که ارزش بازار پرتفوی این شرکت معادل یک هزار و 963 میلیارد و 742 میلیون ریال کاهش یافت و در نهایت به 3 هزار و 91 میلیارد و 121میلیون ریال رسید.

                              "وساپا" در تیر ماه امسال تعدادی از سهام 12 شرکت بورسی را با بهای تمام شده 247میلیارد و 167 میلیون ریال خریداری کرد.

                              در حالی که تعدادی از سهام 8 شرکت بورسی را با بهای تمام شده دو هزار و 144 میلیارد و 8 میلیون ریال و با مبلغ 3 هزار و 190 میلیارد و 73 میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت معادل یک هزار و 46 میلیارد و 65 میلیون ریال سود کسب کرد.

                              نظر

                              • آریو
                                عضو فعال
                                • Mar 2011
                                • 4834

                                #645
                                وساپا رو 100 تومن نگه داشتن که حق تقدم رو 15 تومن ( چند 100 درصد بالاتر)خالی کنن ..
                                تف تو ذات لامذهبتون سایپایی ها
                                ریسک از آنجایی ناشی می‌شود که ندانید در حال انجام چه کاری هستید.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X