جــــو بــــازار

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • mkamyab
    عضو عادی
    • Jan 2011
    • 268

    #8191
    پاسخ : جــــو بــــازار

    خودرو با "فوت" درست نمی‌شود
    دفاع نعمت‌زاده از کیفیت بالای خودرو ایرانی
    عصر خودرو- وزیر صنعت با اشاره به این که برخی برای تشویق مردم به نخریدن خودرو در طرح جدید دولت تقلا می‌کنند این حرکت را خیانت به کشور دانست و گفت: شعور مردم خیلی بیشتر از این حرف‌ها است.


    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده در یک نشست خبری با اعلام این مطلب درباره تحریم وام خودرو اظهار کرد: اگر افراد ناامید و مخرب بگذارند مردم از طرح خرید اقساط خودرو استقبال می‌کنند به طوری که در 4 ساعت ابتدایی امروز 5 هزار نفر برای خرید خودرو ثبت‌نام کرده‌اند.

    وی افزود: هر فردی می‌تواند پشت کامپیوتر بنشیند و هرچه می‌خواهد بنویسد اما اینکه چقدر جوانان را دوست داریم و به تولید ملی اهمیت می‌دهیم موضوع دیگری است. کمپینی که برای نخریدن خودرو طرح جدید دولت راه افتاده است خیانت به کشور است.

    وزیر صنعت ادامه داد: زمان بازپرداخت وام خودرو تغییری نکرده است و براساس اعلام قبلی بازپرداختی 7 ساله دارداما شرایط خرید 4 ساله خودرو نیز فراهم است.

    نعمت‌زاده خطاب به خبرنگاران گفت: از تمام خبرنگاران کشور دعوت می‌شود که 20 نفر 20 نفر برای بازدید از خودروسازی‌های کشورو توانمند‌ی‌های آنها به کارخانه‌ها مراجعه فرمایند.

    وی افزود: در نیمه اول اسفند نیز نمایشگاهی با عنوان توانمندی‌های صنعت خودرو خواهیم داشت که کسانی که در فضای مجازی این نمایشگاه و خرید خودرو را نیز تحریم می‌کنند مردم به دنبال آنها نمی‌روند و شعور مردم خیلی بیشتر از این حرف‌ها است.

    وزیر صنعت تاکید کرد: در صورتی که از این خودروسازی‌ها بازدید شود مشخص می‌شود که کیفیت خودروهای ساخته شده در کشور به چه شکل است و خودروی خوب درست کردن به چه شکل ا نجام می‌شود. بعضی افراد فکر می‌کنند که خودروسازان ما فوت می‌کنند و خودرو درست می‌شود.

    این مقام مسئول در ادامه این نشست درباره اینکه چرا خودروهای چینی در طرح فروش اقساطی خودرو قرار گرفته‌اند گفت: طرح فروش خودرو با وام 25 میلیونی صرفا برای خودروهای تولید داخل است و خودروهای چینی نیز که در این طرح قرار گرفته‌اند تولید داخل اما تحت لیسانس کمپانی‌های چینی هستند.

    وی افزود: همانطور که خودروهای پژو در داخل کشور تولید می‌شود خودروهای چینی نیز تولید داخل بوده و صرفا تحت لیسانس است.

    نعمت‌زاده افزود: برخی خودروسازان ما در سالهای گذشته از سوی خودروسازان خارجی مورد تحریم قرار گرفتند به همین منظور برای بستن قرارداد و ادامه تولید خودرو مجبور شدند به سمت خودروسازان چینی بروند.

    وزیر صنعت گفت: خودروهای ایرانی خودروهای با کیفیتی هستند و تنها خوشکلی خودروهای خارجی را ندارند.

    وی افزود: گلایه‌ای که برخی مردم از کیفیت تولیدات داخلی دارند مربوط به زمان تحریم‌ها است زیرا خودروسازان ما در این دوران مجبور به تامین قطعاتی شدند که از کیفیت لازم برخوردار نبود.

    نعمت‌زاده یادآور شد: در شرایط فعلی خودروسازان ما صرفا قطعات اصلی را خریداری کرده و یا آنها را در داخل کشور تولید می‌کنند.

    وی در پایان یادآور شد: بعد از اجرای برجام دست خودروسازان باز خواهد شد و با ایجاد رقابت بین آنها کیفیت محصولات داخلی افزایش می‌یابد.

    نظر

    • m2020
      عضو عادی
      • May 2014
      • 293

      #8192
      پاسخ : جــــو بــــازار

      خودرو مقاومتش رو شکسته است ایا؟

      نظر

      • FARIBORZ NAEL
        ستاره دار(2)
        • Jan 2015
        • 1837

        #8193
        پاسخ : جــــو بــــازار

        حقیقتش من فکر میکردم حداقل امروز بخاطر جو خرید اقساطی خودرو این گروه و بازار جو مثبتی بگیرن اما دریغ!

        خدا وکیلی شرایط خوبی نیست و نباید وام بهره دار باشه،5000تا ثبت نام دیروز واقعا نا امید کننده بود.با شرایطی که روزانه 4000خودرو یا بیشتر ظرفیت تولید وجود داره!

        من فکر میکنم مشکل اصلی گروه خودرو بعد از تحریم،مشکل فروش باشه که البته هر دور اندیشی میدونه به سادگی قابل حل نیست.

        نالیدی و تقدیر همان است که بودست
        آن حلقه زنجیر همان است که بودست
        نومید مشو ناله کشیدن دگر آموز.

        نظر

        • نیکا
          ستاره‌دار (۲)
          • Nov 2011
          • 2110

          #8194
          پاسخ : جــــو بــــازار

          در اصل توسط FARIBORZ NAEL پست شده است View Post
          حقیقتش من فکر میکردم حداقل امروز بخاطر جو خرید اقساطی خودرو این گروه و بازار جو مثبتی بگیرن اما دریغ!

          خدا وکیلی شرایط خوبی نیست و نباید وام بهره دار باشه،5000تا ثبت نام دیروز واقعا نا امید کننده بود.با شرایطی که روزانه 4000خودرو یا بیشتر ظرفیت تولید وجود داره!

          من فکر میکنم مشکل اصلی گروه خودرو بعد از تحریم،مشکل فروش باشه که البته هر دور اندیشی میدونه به سادگی قابل حل نیست.
          سلام متاسفانه خوروسازان بدنبال سود حداکثری هستند نه دنبال مشتری و بازار . اگر نگاهشان عوض نشود مشکل خواهند داشت

          نظر

          • FARIBORZ NAEL
            ستاره دار(2)
            • Jan 2015
            • 1837

            #8195
            پاسخ : جــــو بــــازار

            شاید این حرف من الان به نظرتون طنز بیاد!

            اما بزودی خودروسازان در رسانه میلی تبلیغ کنند:هر خانواده ایرانی چند خودرو!

            یکی برای روزهای فرد

            یکی برای روزهای زوج!

            خودرو مخصوص بانوان!

            خودرو دانشجو ، و ...

            نالیدی و تقدیر همان است که بودست
            آن حلقه زنجیر همان است که بودست
            نومید مشو ناله کشیدن دگر آموز.

            نظر

            • Rudel
              عضو فعال
              • Apr 2014
              • 2164

              #8196
              پاسخ : جــــو بــــازار

              در اصل توسط FARIBORZ NAEL پست شده است View Post
              شاید این حرف من الان به نظرتون طنز بیاد!

              اما بزودی خودروسازان در رسانه میلی تبلیغ کنند:هر خانواده ایرانی چند خودرو!

              یکی برای روزهای فرد

              یکی برای روزهای زوج!

              خودرو مخصوص بانوان!

              خودرو دانشجو ، و ...
              با گسترش صنایع خودروسازی چینی و قیمت بالای خودروی ایرانی قطعا خودروسازا به فنا می رن.
              خودروهای خارجی انعطاف پذیری زیادی در بازار رقابتی دارند ولی خودروساز داخلی انعطاف نداره بلکه ابله هم هست پس محکوم به فناست

              نظر

              • mkamyab
                عضو عادی
                • Jan 2011
                • 268

                #8197
                پاسخ : جــــو بــــازار

                3570 $$$$$$

                نظر

                • negarminavi
                  عضو فعال
                  • May 2013
                  • 35705

                  #8198
                  پاسخ : جــــو بــــازار

                  فشار فروش در بانکها چند روزی هست بطور محسوسی زیاد شده !

                  در صادرات بحث میزان شاید یکی از دلایل احتمالی برای فروش باشه !

                  نظر

                  • علیرضا123
                    عضو فعال
                    • Jun 2013
                    • 1605

                    #8199
                    پاسخ : جــــو بــــازار

                    در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
                    فشار فروش در بانکها چند روزی هست بطور محسوسی زیاد شده !

                    در صادرات بحث میزان شاید یکی از دلایل احتمالی برای فروش باشه !
                    من فکر میکنم یکمی هم خوشبینانه گزارش دادند...تو 9 ماهه شاید تعدیل منفی بدهند...البته بغیر از سینا...سینا به نسبت گزارشش خوب بود

                    نظر

                    • "heydar"
                      عضو فعال
                      • Sep 2012
                      • 7493

                      #8200
                      پاسخ : جــــو بــــازار

                      ملت عجب کمپین راه انداختند. خودروسازها کم کم انبارشون رو دارند خالی میکنند وای بر این ملت .
                      انبارها که خالی شد تازه محصولات جدید میاد و این قدیمی ها باز با افت قیمت مواجه خواهند شد

                      نظر

                      • ایرج سابق
                        عضو فعال
                        • Oct 2015
                        • 7434

                        #8201
                        پاسخ : جــــو بــــازار

                        [QUOTE="heydar";645598]ملت عجب کمپین راه انداختند. خودروسازها کم کم انبارشون رو دارند خالی میکنند وای بر این ملت .
                        انبارها که خالی شد تازه محصولات جدید میاد و این قدیمی ها باز با افت قیمت مواجه خواهند شد[/QUOTE


                        خوب شما راه حل بهتری دارید!!!
                        بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                        نظر

                        • محمود گرگانی
                          عضو فعال
                          • Sep 2012
                          • 972

                          #8202
                          پاسخ : جــــو بــــازار

                          تاپیک ثنوسا رو پیدا نکردم برای همین نمودارشو اینجا گذاشتم.

                          بس عمارت که بود خانهٔ رنج
                          بس خرابی که شود پردهٔ گنج

                          نظر

                          • سلطان بورس
                            كاربر فعال
                            • Aug 2011
                            • 3373

                            #8203
                            پاسخ : جــــو بــــازار

                            دارن ماشین های آشغالشون رو قسطی به مردم میندازن
                            سال دیگه خودرو سازهای خارجی میان قطعا کیفیت ماشین ها و تنوع خیلی بهتر میشه
                            کسانی که دارن الان خودرو با شرایط فعلی میخرن قطعا ضرر میکنن
                            ...

                            نظر

                            • سلطان بورس
                              كاربر فعال
                              • Aug 2011
                              • 3373

                              #8204
                              پاسخ : جــــو بــــازار

                              افت قیمت گروه بانک ربطی به گزارش های اعلامی نداره
                              تو بازار پول نیست . برای همین پول ها هر چند وقت یک بار از یه گروه خارج میشه و میره رو یه گروه دیگه و مجدد همین چرخش ادامه پیدا میکنه
                              بحث کاهش ذخیره بانک ها نزد بانک مرکزی بود داشتن ده درصد بالاتر بانک میخریدن . حالا که منفی شدن ربط به گزارش میدن
                              در کل ملت جالبی هستیم

                              نظر

                              • mkamyab
                                عضو عادی
                                • Jan 2011
                                • 268

                                #8205
                                پاسخ : جــــو بــــازار

                                در اصل توسط FARIBORZ NAEL پست شده است View Post
                                حقیقتش من فکر میکردم حداقل امروز بخاطر جو خرید اقساطی خودرو این گروه و بازار جو مثبتی بگیرن اما دریغ!

                                خدا وکیلی شرایط خوبی نیست و نباید وام بهره دار باشه،5000تا ثبت نام دیروز واقعا نا امید کننده بود.با شرایطی که روزانه 4000خودرو یا بیشتر ظرفیت تولید وجود داره!

                                من فکر میکنم مشکل اصلی گروه خودرو بعد از تحریم،مشکل فروش باشه که البته هر دور اندیشی میدونه به سادگی قابل حل نیست.
                                تولید ۵ روز بی‌رمق خودروسازان به فروش رفت/ خلوت شدن نمایندگی‌ها در روز دوم/ دست خالی کارگران با سفته‌هایی که به کار نمی‌آید

                                دومین روز فروش قسطی خودرو در قالب بسته خروج از رکود دولت در حالی سپری می‌شود که مراجعه مردم به نمایندگی‌ها کمتر شده و خودروسازان برای فروش خودرو سفته را به جای چک بانکی قبول نمی‌کنند.
                                خبرگزاری فارس: تولید ۵ روز بی‌رمق خودروسازان به فروش رفت/ خلوت شدن نمایندگی‌ها در روز دوم/ دست خالی کارگران با سفته‌هایی که به کار نمی‌آید

                                به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در روز دوم اجرای بسته خروج از رکود توسط دولت، از مراجعات مردمی به نمایندگی‌ها به اندازه روز گذشته خبری نیست و در چنین شرایطی الزام به ارائه چک بانکی و عدم پذیرش سفته برخی متقاضیان را از خرید خودرو منصرف کرده است.

                                طبق اعلام قائم مقام وزیر صنعت در نخستین روز اجرای این طرح حدود 12 هزار دستگاه خودرو به فروش رسیده است.

                                به گفته معاون بازاریابی ایران خودرو، روز گذشته حدود 8 هزار دستگاه از محصولات این شرکت خودروساز به صورت اقساطی به فروش رسیده است که با در نظر گرفتن مجموع خودروهای فروخته شده طبق اعلام قائم مقام وزیر صنعت، سهم سایپا حدود 4 هزار دستگاه است.

                                خودروسازان تولید 5 روز بی رونق خود را فروختند/خودروهای مورد تقاضا در روز اول

                                بر این اساس، در روز نخست اجرای طرح فروش اقساطی خودرو، سه هزار نفر برای خرید پژو 405، 2700 نفر برای پژو 206 ، هزار نفر برای پژو پارس و هزار نفر هم برای دنا و رانا ثبت نام کرده‌اند. در فروش محصولات سایپا نیز بیشترین تقاضا و 70 درصد فروش این شرکت به تیبا و پراید اختصاص داشته است.

                                این میزان فروش در شرایطی صورت گرفته که طبق آمار وزارت صنعت، تولید روزانه ایران خودرو حدود هزار دستگاه و تولید روزانه سایپا حدود 800 دستگاه خودرو است و میزان تولید خودروسازان به کمترین رقم رسیده است.

                                به این ترتیب در روز نخست اجرای طرح فروش خودرو، ایران خودرو به اندازه تولید 8 روز خود و سایپا به اندازه تولید 5 روز خود فروش داشته‌اند.

                                این در حالی است که خبرهای قبلی از انباشت بیش از 100 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ خودروسازان حکایت دارد و به این ترتیب حدود 10 درصد از موجودی پارکینگ خودروسازان به فروش رسیده است.

                                در عین حال ظرفیت عرضه خودرو در طرح دولت نیز حدود 100 هزار دستگاه پیش‌بینی شده است.

                                * تحویل سفته به جای چک اجرایی نشد/دست خالی کارگران

                                طرح فروش اقساطی خودرو در شرایطی اجرایی شده که یکی از مدارک اصلی مورد نیاز برای ثبت نام خرید خودرو، چک بانکی است. خریداران برای پرداخت اقساط تسهیلات بانکی خرید محصولات ایران خودرو در مدت یک سال باید 4 فقره چک بانکی، در مدت 2 سال 8 فقره چک بانکی، در مدت 3 سال 12 فقره چک بانکی و در مدت 4 سال 16 فقره چک بانکی به فاصله سه ماهه به نمایندگی شرکت‌های خودروساز ارائه دهند.

                                برای خرید محصولات سایپا هم در اقساط یک ساله، دو ساله و سه ساله باید 6 فقره چک بانکی و برای اقساط 4 ساله 8 فقره چک بانکی ارائه شود.

                                تهیه این تعداد چک بانکی به راحتی امکان پذیر نیست چرا که اگر فردی خودش صاحب دسته چک باشد باید تا 8 فقره از چک‌های خود را بابت تسویه در مدت یک تا 4 سال به نمایندگی ارائه کند و چنانچه دسته چک نداشته باشد، به سختی می‌تواند فرد دیگری را راضی کند که این تعداد چک را در اختیار او قرار دهد.

                                این در حالی است که میرمحمد صادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفته بود: «اگر متقاضیان دریافت وام کالا یا خودرو دسته چک نداشته باشند، می توانند از سفته هم استفاده کنند.» ولی خودروسازان این موضوع را اجرا نکردند.

                                محسن رامهرمزی که یک کارگر است و برای اطلاع از شرایط فروش خودرو به یکی از نمایندگی‌های خودروساز مراجعه کرده، به خبرنگار فارس می‌گوید: تهیه تعداد زیادی چک بانکی برای خرید قسطی خودرو کار مشکلی است و من که یک کارگر هستم نمی‌توانم این تعداد چک را تهیه کنم.

                                وی ادامه می‌دهد: شعار دولت این بود که با اجرای این طرح، امکان خرید خودرو برای اقشار کم درآمد فراهم شود ولی با ای شرط عملا محقق نشد.

                                به این ترتیب اقشار کم درآمد و کارگر که توان خرید پایینی دارند و بیش از بقیه نیازمند دریافت تسهیلات بانکی هستند، از مزایای این وام محروم خواهند شد، هر چند محاسبه سود مرکب برای این تسهیلات نیز انگیزه زیادی برای خرید خودرو توسط اقشار کم درآمد جامعه باقی نمی‌گذارد.

                                اجرای بسته خروج از رکود در قالب فروش اقساطی خودرو در حالی صورت می‌گیرد که کیفیت خودروها همچنان پایین است و علاوه بر این، محاسبه سود مرکب باعث بالا رفتن قیمت خودروهایی می شود که در فروش نقدی هم با قیمت گران به دست مردم می‌رسند.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X