کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
چنان از پایین امدن قیمت ماشین خارجی مطمئنم که حتی از 2*2=4 هم برایم ملموس تر است. با هر نوع دولتی ( به احتمال 99 درصد اصولگرا ) توافق هر چند نیم بند حتمی است. دلار در بازه 20 تا 25 تا سال آینده و عوارض ماشین خارجی به همان 40 درصد قبلی بر می گردد و واردات و مونتاژ هم ( مخصوصا از چین ) آزاد می شود. حال قیمت دلاری ماشین را با عوارض 40 درصدی محاسبه کنید. احتمال زیاد شوخی می کنید و گرنه هر کسی که اندک الفبای اقتصاد را بلد باشد می داند که در یک سال آینده ماشین خارجی و ملک بیشتربن کاهش قیمت را خواهند داشت چون با دلار 40 هزار تومانی قیمت خورده اند.
شما هر جور عشقت بکشه میتونی فانتزی و رویا پردازی کنی فعلا که هم عوارض واردات خودرو های ckd که سال گذشته ۷۰ درصد بود رو ۸۶ درصد کردن هم مبنای ارز ورودی گمرک که ۴۲۰۰ بود رو نیمایی یعنی حدود ۲۰ هزار تومن کردن یعنی فقط همین فقره تغییر قوانین برای سال ۱۴۰۰ با فرض عدم تغییر قیمت روز دلار نرخ ماشین های چینی رو حداقل ۳۰ درصد بالا میبره.
بین تحلیل های من با تحلیل های باقی مردم یه تفاوتی وجود داره، من میرم مطالعه میکنم عدد و رقم میکشم بیرون، ماشین حساب میزارم جلوم و...
مردم بعد اینکه شامشون رو خوردن، کنترل به دست همراه با خروج باد معده یه تحلیلی هم از خودشون در میکنن /:.yead.:/
شرکتای خودرو سازی و شرکتایی که وارد میکنن اگر احتمال میدادن قیمت بیشتر میشه طی چند ماه اینده به هیچ وجه نمیومدن با اقساط 50 ماهه با 30 درصد پیش پرداخت ماشین بدن دست ملت
کلا طرح فروش رو کنسل میکردن
سود فروش تولید کننده که فرقی نمیکنه، افزایش قیمت بابت حقوق گمرکی هست، اون شرکت های لیزینگ هستن که تو این شرایط ارائه تسهیلات به شهروندان عادی رو متوقف میکنن. و دقیقا همین اتفاق هم میفته طی یکی دو هفته آینده، فروش های اقساطی متوقف میشه. پ چی دارم میگم آخرین فرصت های سرمایه گذاری ناب هست. چون هنوز یکی دو هفته ای فرصت هست.
نمیدونم والا، اصلا حساب کتاب نداره این بورس ایران خیلی دستکاری میشه، بالا پایین رفتنش با تصمیم بزرگانه.
فقط میشه گفت ریسک های زیادی دارن یکی یکی در بورس فعال میشن، ریسک ازاد سازی خوراک و انرژی، ریسک سهام عدالت، ریسک افزایش مالیات ها، ریسک عرصه آبشاری دولت و حقوقی ها، ریسک فروپاشی ریال و ابرتورم. شاید حتی ریسک جنگ.
من خودم کلا ۵ درصد داراییم در بورسه بیشتر از اون به نظرم به ریسکش نمیرزه.
امسال ماشین های چینی به شدت گرون میشن، الان مدیران خودرو با ۳۰ - ۴۰ درصد پیش پرداخت و مابقی اقساط تا ۵ ساله میتونید خودرو بخرید. مثلا تیگو ۷ رو میشه با پیش پرداخت ۳۰۰ میلیون خرید
از این اخرین فرصت های ناب سرمایه گذاری استفاده کنید که احتمالا هفته آخرش باشه.
ماشین خیلی خوشگلیه و مشخصاتش هم تقریبا میشه گفت خیلی خوبه، اگه بیاد به بازار با قیمت های امروز در قیاس با تیگو ۷ که یک میلیارده این بلا شک زیر ۱۳۰۰ نیست. هر چی اونها گرون تر بشن این هم گرون تر میشه.
الان دیگنیتی بهمن که اونم تازه اومده و ۷۵۰ قیمت کارخونه ایش هست تو بازار داره حدود ۹۳۰ معامله میشه.
امسال ماشین های چینی به شدت گرون میشن، الان مدیران خودرو با ۳۰ - ۴۰ درصد پیش پرداخت و مابقی اقساط تا ۵ ساله میتونید خودرو بخرید. مثلا تیگو ۷ رو میشه با پیش پرداخت ۳۰۰ میلیون خرید
از این اخرین فرصت های ناب سرمایه گذاری استفاده کنید که احتمالا هفته آخرش باشه.
اقساطش یه بحث دیگه اس ولی اگر کسی نقدی بخواد بخره گزینه های به مراتب بهتر کارکرده کره ای رو میشه انتخاب کرد ...البته بستگی به دیدگاه و نیاز افراد داره ....کارایی و امنیت بهتر ...حفظ ارزش...و لذت رانندگی و سواری ....رو میشه در کارکرده ها پیدا کرد ...هزینه نگهداری کمتر ...کارایی کمتر ..و افت بیشتر قیمت رو هم در چینی ها ...
ماشین خیلی خوشگلیه و مشخصاتش هم تقریبا میشه گفت خیلی خوبه، اگه بیاد به بازار با قیمت های امروز در قیاس با تیگو ۷ که یک میلیارده این بلا شک زیر ۱۳۰۰ نیست. هر چی اونها گرون تر بشن این هم گرون تر میشه.
الان دیگنیتی بهمن که اونم تازه اومده و ۷۵۰ قیمت کارخونه ایش هست تو بازار داره حدود ۹۳۰ معامله میشه.
حسنیkmc رو ۹۰۰ به نمایندگی ها فروختن ...تیگو هم نقدی صفر الان تا ۸۵۰ موجود هست .دیگینتی هم ۸۴۰ تومان تو تبریز معامله شده ...ولی تیگو ۸ هم گویا در راه هست ...اواخر خرداد هم قراره فیدیلتی رو بفروشند که به نظرم از دیگینی خانوادگی تر هست ..خودروسازی فردا هم یه کراس داره که مشخصات فنی خیلی خوبی داره ...
حسنیkmc رو ۹۰۰ به نمایندگی ها فروختن ...تیگو هم نقدی صفر الان تا ۸۵۰ موجود هست .دیگینتی هم ۸۴۰ تومان تو تبریز معامله شده ...ولی تیگو ۸ هم گویا در راه هست ...اواخر خرداد هم قراره فیدیلتی رو بفروشند که به نظرم از دیگینی خانوادگی تر هست ..خودروسازی فردا هم یه کراس داره که مشخصات فنی خیلی خوبی داره ...
kmc k7 رو که خودم میخواستم بخرم حدودای بهمن پارسال ۹۵۰ قیمت فروش بود ۱۰۰ میلیون هم نمایندگی میگرفت واسه خودش یعنی میرفت بالای یک میلیارد که پولم نرسید، تازه هنوزم تحویل ندادن معلوم نیست هم کی تحویل بدن که با سود بانکی این سه جهار ماه هم بخوای حساب کنی همون حدودای ۱۲۰۰ - ۱۳۰۰ پای خریدار میفته دیگه قیمت بازارش بماند
تیگو ۷ هم مدل ۹۹ ش اره تو بازار حدودای ۹۰۰ هست اونم دلیل داره، میدونی چرا؟
مثلا پارسال تیگو ۵ بوده ۴۰۰ طرف ۲۰۰ پیش داده قسطی خریده یهو قیمت ماشین دو برابر شده رفته تا ۷۵۰، طرف پیش خودش فکر کرده توافق میشه میگه خب ۶۸۰ هم بفروشم ۲۰۰ تومن بدم قسطم رو تسویه کنم بازم ۲۸۰ تومن سود خالص واسم میمونه. دیگه فکر نمیکنه توافقی در کار نیست بعدا همون ماشین رو باید یک و نیم میلیارد بخره.
اره تو این سگمنت فیدیلیتی میاد، تیگو ۸ میاد، تیگو ۷ پلاس میاد، swm هست، بی وای دی tang میاد که خداست، در کل بازار کره ای ژاپنی ها رو اینا میگیرن دیگه
اقساطش یه بحث دیگه اس ولی اگر کسی نقدی بخواد بخره گزینه های به مراتب بهتر کارکرده کره ای رو میشه انتخاب کرد ...البته بستگی به دیدگاه و نیاز افراد داره ....کارایی و امنیت بهتر ...حفظ ارزش...و لذت رانندگی و سواری ....رو میشه در کارکرده ها پیدا کرد ...هزینه نگهداری کمتر ...کارایی کمتر ..و افت بیشتر قیمت رو هم در چینی ها ...
این حسنش به اقساطش هست دیگه، کره ای ها که بابا دیگه کارکرد بالا شدن، ۲ سال دیگه اونا به خرج بیفتن باید یک سوم قیمت روز ماشین رو بدی به مکانیک تا بتونی ترخیص شون کنی الان ۲۰۷ میبری تعمیرگاه ۲۰ میلیون فاکتور میکنن. دیگه کسی سمت کره ای ژاپنی کارکرد بالا نمیره اونم با اون قیمت های فضاییشون تا وقتی چینی ها با این قیمها و گارانتی های ۳ ساله و ۵ ساله تو بازار هست.
نظر