جــــو بــــازار

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • مخبرالدوله
    عضو فعال
    • May 2012
    • 5228

    #1486
    پاسخ : جو بازار

    حسین عبده‌تبریزی کارشناس بازار سرمایه و تحلیلگر اقتصاد مسکن در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: علائمی برای حرکت جریان نقدینگی‌های فعال در بازار سهام به سمت بازار ملک مشاهده نمی‌شود و روند سرمایه‌گذاری در این دو بازار با یکدیگر تفاوت می‌کند؛ بنابراین نگرانی از بابت تحریک قیمت مسکن به‌واسطه رکود احتمالی در بورس بی‌مورد است.
    عبده‌تبریزی معتقد است: احتمال اینکه بانک‌ها در این مقطع انتخاب بعدی فعالان بورسی باشند بیشتر از بازار مسکن است.

    مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

    نظر

    • احمدخان
      عضو فعال
      • Jan 2011
      • 2032

      #1487
      پاسخ : جو بازار

      باسلام -مدیرصندوق توسعه بازارخبردادواریز بخشی ازوجوه حمایتی بانک ها وبیمه ها به صندوق توسعه بورس

      نظر

      • tom cruise
        عضو فعال
        • Mar 2012
        • 4756

        #1488
        پاسخ : جو بازار

        شیخ حسن امروز در جمع کارگران سخنرانی کرده.....
        گفته از تولید حمایت میکنیم.....
        گفته شرکتهایی داروی خارجی بیایند ایران کارخانه بسازند....
        خوب بد نیست
        گفته توریست پزشکی می اوریم...
        اینهم بد نیست
        گفته واردات زیاد است....
        خوب اینهم راست میگوید منتها هدفش مهم است....هر کشوری نمی تواند که فقط صادرات کند انوقت اینها پول ها را سر گورش کند باید واردات کند در مقابلش همه چیز که نمی سازد ...
        اینها حاضرند 50ملیارد ....اجناس بنجل چینی بیاید بعد برای حمایت صنعت مثلا 5ملیاردی خودرو کلی کشته و ضرر زیان و مصرف سوخت بدهند....
        جالب است همیشه هم هزنیه این توهمات را تحمیل میکنند به قشر پایین ... مثلا نمیگوید واردات هر خودرویی خارجی ممنوع...می سازیم....می گویند قیمتش بالا باشد فقط ماها بخریم باقی بروند تولید داخل....این نشان میدهد خودشان هم می فهمند نیم توانند...
        با صنعت نساجی ...و یکی دو تا صنعت دیگر مثل خدمات مهندسی...و شاید چند قطعه سازی نه خودرو ساز مزیت رقابتی سنگین در کشور ایجاد خواهد شد...که درامد دهها ملیاردی دارد....شاید کشور بتواند بتواند بهترین چراغ خودرو در جهان بزند....ولی هیچوقت بهترنی خودروساز نمی تواند باشد من نیمدانم چرا اینها همه کار می خواهند بکنند بعدم هیچی نمی شوند
        خوبی درامد خصوصی ها ولو پترو شیمی مثل ساتا این است دیگر مفت دست دولت نیم رسد که چوب حراج بزند بفرستد اسرائیل غزه....عین زمان مموت ..ساتا که ارزش را ازاد میدهد نه مرکز مبادلات عمرا یک دلار به غزه کمک کند...قبلا رازش پول نمیدانستند الان دیگر میدانند
        https://www.facebook.com/profile.php?id=10001066806953
        tom cruise in face book

        نظر

        • مخبرالدوله
          عضو فعال
          • May 2012
          • 5228

          #1489
          پاسخ : جو بازار

          وزير اقتصاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه دولت طبق قانون قبل و حين ثبت نام مرحله دوم هدفمندي يارانه ها اعلام کرده بود، افرادي که واجد شرايط نباشند حذف خواهند شد و هم اكنون اين برنامه به چه شكلي اجرا خواهد شد؟ افزود: دولت در حال بررسي موضوع براي اقدام است.
          [/size]
          وي گفت: هرچند برخي از افراد مخالف حذف دهک هاي توانمند از دريافت يارانه هستند اما براساس تكليف مجلس مبني بر اينكه فقط افراد نيازمند بايد يارانه دريافت کنند، دولت در حال تجميع اطلاعات در اين زمينه است.

          مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

          نظر

          • K.S
            عضو عادی
            • Jan 2014
            • 113

            #1490
            پاسخ : جو بازار

            نرخ بازدهی سرمایه در بورس باید بیشتر شود
            وزیر اقتصاد درباره بازار سرمایه گفت: با سیاست‌های دولت که برای فعالان بازار سرمایه بیان کرده ایم، هم اکنون با امیدواری بیشتری کارها در بازار سرمایه ادامه دارد و شاخص بورس به 78هزار واحد رسیده است. طیب نیا تاکید کرد: همچنان باید نرخ بازدهی سرمایه در بورس بیشتر شود.

            انتقاد از گرانی اخیر خودرو
            وی، صنعت خودرو را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: افزایش اخیر قیمت خودرو مورد تایید دولت نیست. دولت مساعدت های زیادی برای صنایع خودروسازی انجام داده است و صنعت خودرو نقش زیادی در تولید و اشتغال دارد. توسعه این صنعت رشد اقتصادی و کاهش بیکاری به همراه خواهد داشت.

            طیب نیا اظهارداشت: انتظار داریم با توجه به اختصاص ارز مبادله ای به صنایع خودروسازی و تسهیلات دیگر قیمت خودرو به وضع مناسب برسد.

            نظر

            • ابوذر
              عضو فعال
              • Jun 2013
              • 614

              #1491
              پاسخ : جو بازار

              میگویند وقتی اسکندر ایران را گرفت مشکلات زیادی برایش بوجود آمد از هر گوشه کشور سرداری قیام میکرد وخسارت زیادی به اسکندر وارد میکرد در آخر به استادش ارسطو نامه ای نوشت وتقاضای کمک کرد که استادش گفت که آدم های بزرگ را به کارهای پست بگمار وآدم های کوچک وحقیر را به امور بزرگ دراینصورت دیگر آنها اتحاد ویکدلی نخواهند داشت وبه راحتی میتوانی بر آنها حکومت کنی حال اوضاع ما نیز چنین است باید مردم ما در فلاکت وبد بختی باشند تا عده ای به نان ونوایی برسند هر چیزی که قرار است به مردم بفروشند به جز ماشین به قیمت دلار وبورس وال استریت ونیکی و.. حساب میکنند ولی به پرداخت به حتی کارمندان و بخصوص معلمان که آینده ساز کشور میباشند به ریال و وحتی بسیار کمتر از تورمی که خودشان میگویند پرداخت میشود ودر کشوراین همه مشکلات وبد بختی وگدا داریم آنوقت پول وسرمایه ما باید برود غزه که حتی در درگیریهای سوریه علنا با بشار اسد جنگیدند ویکبار هم اسمی وپرچمی وعکسی از کشور ورهبران ما وجود ندارد ونیست وبیان نمیکنند ومیگویند حسبنا الله و نعم الوکیل (یک طلبه از زمان ورود به حوزه شهریه میگیرد تا زمان مرگ وحتی بعد از 60 سالگی باز نشسته میشود وحقوق بازنشستگی هم میگیرد وبیمه تکمیلی وهزینه ازدواج واجاره و....این همه هزینه از کجا باید تامین شود که یکی گران فروشی خوردو میباشد)

              نظر

              • mohsenakbari
                عضو عادی
                • Aug 2013
                • 211

                #1492
                پاسخ : جو بازار

                چهار میلیارد و 919 میلیون سهم به ارزش 95 هزار و 815میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شده است که هر دو شاخص، رکوردی تاریخی محسوب می شود.
                کد خبر: ۳۹۸۷۶۵
                تاریخ انتشار:
                ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
                -
                07 May 2014

                چهار میلیارد و 919 میلیون سهم به ارزش 95 هزار و 815میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شده است که هر دو شاخص، رکوردی تاریخی محسوب می شود.

                به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، شاخص بورس اوراق بهادار در معاملات امروز با 35 واحد افزایش به 77 هزار و 752 واحد رسیده است.

                ارزش بازاری بورس 376هزار و 500 میلیارد تومان است.

                بالغ بر 1219 ميليارد ريال اوراق در فرابورس معامله شد


                همچنین در آخرین روز کاری بازار فرابورس 233 میلیون و 980 هزار ورقه بهادار به ارزش 1219 میلیارد و 290 میلیون ریال معامله شد.

                به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، نماد فرابورس یا آیفکس که همچنان در محدوده 800 واحد در نوسان است با حدود 7 واحد افزایش بر روی 792.5 واحد ثابت شد.

                در میان شرکت‌های فرابورسی بیشترین حجم معاملات به معامله 11.72 و 10.04 میلیون حق تقدم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه تعلق داشت. فروش 52.63 میلیاردی اوراق مشارکت گلگهر هم بیشترین ارزش بازار امروز را نصیب این نماد کرد.

                شرکت‌های مجتمع معادن مس تکنار، پتروشیمی مارون، عمران و توسعه شاهد و توکاریل با بیشترین افزایش قیمت مواجه شد و بیشترین کاهش قیمت هم به شرکت‌های توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و گروه فن آوا اختصاص داشت.



                نظر

                • مخبرالدوله
                  عضو فعال
                  • May 2012
                  • 5228

                  #1493
                  پاسخ : جو بازار

                  با 6 برابر افزایش


                  آخوندی: 40 درصد اعتبارات وزارت راه صرف خرید قیر شد



                  » سرویس: اقتصادي - راه و ساختمان
                  کد خبر: 93021711695
                  چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳



                  وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 40 درصد از اعتبارات تخصیصی وزارت راه در سال 92 صرف خرید قیر شده است، تاکید کرد: با توجه به آزاد شدن قیمت حامل‌های انرژی و افزایش قیمت ناشی از حذف یارانه‌ها، مزیت اقتصادی روسازی‌های بتنی غلتکی نسبت به روسازی‌های آسفالتی انکارناپذیر است.
                  به گزارش ایسنا، عباس آخوندی اظهار کرد: با نگاهی به افزایش نرخ قیر در کشور در یک دهه اخیر شاهدیم که در 10 سال پیش، حدود هفت رصد از اعتبارات وزارت راه، برای خرید قیر استفاده می‌شد زیرا قیمت قیر ارزان بود و حجم زیادی از بودجه عمرانی مرتبط را شامل نمی‌شد اما در چهار سال گذشته به طور قابل توجهی قیمت قیر افزایش پیدا کرده است.
                  وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در سال گذشته به دلیل افزایش قیمت قیر، 35 تا 40 درصد از اعتبارات تخصیصی وزارت راه در احداث جاده‌های جدید یا بهسازی جاده‌های موجود، صرف قیمت قیر شده است.
                  وی ادامه داد: در حال حاضر برای ساخت هر کیلومتر راه اصلی، نزدیک به 150 تن قیر و هر کیلومتر بزرگراه 300 تن و هر کیلومتر آزادراه 400 تن قیر لازم است که بر این اساس، با توجه به حجم پروژه‌های راهسازی وزارت راه در سال 93 و با احتساب قیمت قیر، 30 درصد از تخصیصی‌های شرکت ساخت و توسعه فقط برای خرید قیر هزینه خواهد شد.
                  آخوندی اظهار کرد: کاملا مشخص است که این افزایش هزینه ساخت انواع راه‌ها به دلیل بالا بودن قیمت قیر، در نهایت به کاهش نرخ رشد ارزش افزوده حمل و نقل در اقتصاد کلان کشور، کند شدن سرعت توسعه راهسازی و نبود توازن در توسعه کشور می‌انجامد.
                  وی یادآور شد: با این مقدمه، کاربرد رویه‌های بتنی به عنوان یکی از پتانسیل‌های جایگزینی رویه‌های آسفالتی در کشور مطرح شد. لازم به ذکر است که استفاده از رویه‌های بتنی در کشورهای دیگر بسیار متداول است و نیم قرن از بکارگیری آنها در کشورهای توسعه یافته سپری می‌شود اما در کشور ما با وجود مصالح کافی، به دلیل ارزان بودن قیمت قیر در سال‌های پیش، معرفی نشدن گزینه‌های مناسب جایگزین و در مواردی نبود دانش فنی - اجرایی و تجهیزات موردنیاز، اجرا و ساخت این نوع رویه‌ها متداول نشده است.
                  وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به آزاد شدن حامل‌های انرژی و افزایش قیمت ناشی از حذف یارانه‌ها، مزیت اقتصادی این نوع روسازی‌ها نسبت به روسازی‌های آسفالتی انکارناپذیر است.
                  وی افزود: با توجه برنامه‌های توسعه، ساخت و نگهداری زیرساخت‌های حمل و نقل کشور شامل راه‌ها، خیابان‌ها، باند فرودگاه و بنادر، رویه‌های بتن غلتکی (RCCP) یکی از انواع رویه‌های بتنی است که می‌توان با هزینه کم بسیاری از نیازهای اولیه پروژه‌ها را برآورده نماید که از ده سال گذشته در کشورمان اجرای آن آغاز شده است که امروزه مورد توجه بیشتر است.
                  آخوندی ابراز کرد: رویه‌های بتن غلتکی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به طور موفقیت‌آمیزی اجرا شده است و در حال حاضر نیز تحقیقات وسیعی در این رابطه در حال انجام است. با توجه به وضعیت تولید سیمان در کشور و شرایط اقلیمی،‌این نوع روسازی‌ها می‌تواند در بسیاری از راه‌های اصلی و فرعی کشور مورد استفاده قرار گیرد.
                  وی گفت: از طرف دیگر با جایگزینی رویه بتنی با رویه‌های آسفالتی فرصت افزایش صادرات قیر فراهم می‌شود که موجب افزایش درآمد ارزی مهم و ارزشمندی برای کشور خواهد شد و هزینه‌های مربوط به مسائل زیست‌محیطی که در تولید سیمان بر کشور تحمیل می‌گردد نیز با مصرف سیمان در داخل جبران خواهد شد.
                  وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به افزایش تولید سیمان در کشور، لزوم توجه بیشتر به روسازی‌های بتنی در کشور احساس شد و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز با اقدامات به موقع، توجه صنعت راهسازی را به این موضوع سوق داد و وزارتخانه نیز با ابلاغ مسئولیت نظارت بر کلیه پروژه‌های روسازی بتن غلتکی و تدوین آئین‌نامه‌های مرتبط به مرکز تحقیقات، حمایت همه جانبه خود را در این زمینه آغاز کرد.
                  وی افزود: رویه های بتنی در سطح مدیران ستادی و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها معرفی شد و بسترسازی لازم در خصوص کاربرد انواع روسازی‌های بتنی صورت گرفت. همچنین ویرایش اول دستورالعمل اجرا و کنترل کیفی روسازی‌های بتن غلتکی که توسط مرکز تدوین شده، از طرف وزارتخانه ابلاغ شد.
                  آخوندی یادآور شد: پیشرفت‌های حاصله در صنعت سیمان و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نیز بسیار قابل توجه بوده، به طوری که هم‌اکنون، تولید سیمان به عنوان ماده اصلی تولید بتن افزایش یافته و کشور ایران با ظرفیت تولید ‌بیش از 80 میلیون تن در سال، جایگاه سوم را در جهان کسب کرده است. همچنین با توجه به برنامه توسعه، تولید سیمان در کشور در سال‌های آتی به بیش از 120 میلیون تن در سال خواهد رسید.
                  وی اضافه کرد: این مقدار در حال حاضر بیش از مقدار موردنیاز پروژه‌های فعلی می‌باشد که قسمتی از مازاد مصرف به کشورهای همسایه صادر می‌شود. البته میزان صادرات سیمان کمتر از 10 درصد سیمان تولیدی است که با قیمت کمتر از قیمت‌های جهانی صادر می شود. لازم به ذکر است که این قیمت تقریبا معادل قیمت سوخت مصرفی تولید یک تن سیمان می باشد و صادرات با این قیمت توجیه ندارد و منطقی است که زمینه مصرف داخلی فراهم شود. از طرف دیگر به یقین، توسعه راه‌های کشور نماد توسعه و آبادانی کشور محسوب می‌شود.
                  وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در عرصه تولید، سازندگی و اجرا، پروژه‌های ملی و استفاده روز‌افزون از بتن به عنوان پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی در ساختمان‌ها، راه‌ها، اسکله‌ها، بنادر و انواع ابنیه، همگی بیانگر نقش بتن در توسعه کشور و اهمیت آن نزد صاحبنظران و متخصصان به این امر است.
                  وی ابراز کرد: از مهمترین مزایای بتن می‌توان به در دسترس بودن مصالح مصرفی، شکل‌پذیری، سازگاری مناسب با محیط زیست و عدم نیاز به تکنولوژی‌های پیشرفته برای ساخت آن اشاره کرد. دانش و فن‌آوری بتن در کشورمان طی سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است. در داخل و خارج کشور، جوانان شایسته ایرانی در زمینه تکنولوژی بتن، در زمره کارشناسان و متخصصین موفق، مطرح و صاحب‌نام می‌باشند و در کشورهای توسعه یافته متخصصین بتن ایرانی از جایگاه ممتازی برخوردارند.
                  آخوندی افزود: در این میان، تلاش‌های دانشگاه‌ها، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، انجمن بتن ایران و انستیتو مصالح ساختمانی دانشگاه تهران (یادگار زنده یاد دکتر مهدی قالیبافیان) قابل تقدیر است و نکته حایز اهمیت دیگر، تشکیل رویه‌های بتنی با مشارکت و محوریت بخش خصوصی در مرکز می‌باشد، که این کمیته متولی هدایت و راهبری توسعه رویه‌های بتنی در کشور است. البته موفقیت و سرانجام این فعالیت‌ها، منوط به حمایت و همکاری سازمان‌ها، ارگان‌های و همه شرکت‌های مشاور، پیمانکار و متخصصین بخش دولتی و خصوصی خواهد بود.
                  آخوندی اعلام کرد: سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی بر این اساس خواهد بود که بتوانیم در چهار سال آینده حدود 10 درصد از روسازی‌های راه‌های کشور را به روسازی‌های بتنی اختصاص دهیم و البته این مهم باید به موازات کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در این زمینه باشد تا کیفیت اجرای این نوع روسازی‌ها تضمین شود و در صورت نتایج مطلوب بتوانیم با سهم بیشتری از روسازی‌های بتنی، در توسعه اقتصادی راه‌ها و به تبع آن توسعه حجم پروژه‌های راهسازی کشور کمک کنیم.
                  وزیر راه و شهرسازی در پایان پیام خود به سمینار ملی رویه های بتن غلتکی در تالار شهید چمران دانشگاه تهران با اشاره به زمینه‌های تحقیقاتی و آموزشی و لزوم حمایت مرکز تحقیقات از آنها اظهار کرد: معرفی انواع روسازی‌های بتنی مورد استفاده در احداث راه‌ها، روش‌های اجرا و کاربردهای آن، بررسی مشکلات و معضلات احتمالی استفاده ازانواع روسازی‌های بتنی در شرایط اقلیمی مختلف کشور، ارائه راهکارهای اجرایی استفاده از بتن در اجرای روسازی‌ها در شرایط اقلیمی مختلف در کشور و تدوین دستورالعمل‌های خاص اجرا و کنترل کیفی روسازی بتن غلتکی در کشور از موضوعات مورد نظر است.
                  به گزارش ایسنا، انستیتو مصالح ساختمانی دانشگاه تهران با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای آشنایی و ارتقای دانش کمی و کیفی مهندسان و دست اندرکاران صنعت بتن و راهسازی اقدام به برگزاری اولین سمینار ملی رویه های بتن غلتکی در روزهای 16 و 17 اردیبهشت ماه 1393 کرد.
                  انتهای پیام

                  مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                  نظر

                  • مجيد رادمنش
                    مدیر (6)
                    • Oct 2010
                    • 4902

                    #1494
                    بورس به حمايت‌ها روي خوش نشان نداد


                    زهرا رحيمي: تزريق منابع مالي به‌منظور توازن در بازار سرمايه كه آخرين سياست دولت و سازمان بورس در راستاي جلوگيري از ريزش بازار محسوب مي‌شود، هنوز نتوانسته بورس را به روزهاي طلايي گذشته بازگرداند، در حالي كه همچنان برخي كارشناسان معتقدند الزامي به ورود دولت به بازار وجود نداشت و ورود دولت به بورس در شرايط كنوني از طريق حمايت‌هاي غيرپولي هم مي‌توانست به تحرك بازار سرمايه منتهي شود. تحليلگران اقتصاد كلان در اين رابطه معتقدند بورس تهران بعد از رشدهاي رويايي و البته بي منطق سال گذشته آماده اصلاح شده و روند كاهشي آن را بايد به فال نيك گرفت، زيرا با خروج ريسك‌هاي حباب قيمتي در بورس مي‌توان به معاملات سالم‌تري اميدوار بود. اما با اين حال نگراني‌هاي فعالان بورسي به دولتمردان نيز منتقل و اين موضوع به دخالت وزير در موضوع منتهي شد؛ دخالتي كه البته مورد انتقاد برخي اقتصاددانان است. اين دسته از كارشناسان معتقدند اينكه بانك‌ها وارد بازار شوند و به اين واسطه سعي در تعادل بازار داشته باشند منطقا درست نيست، زيرا اگر بورس ميل به كاهش دارد به طور قطع به دلايل علمي و با توجه به شرايط اقتصاد و بازار سرمايه بوده و در اين شرايط ورود بازار از طريق مكانيزم‌هاي تزريق پول، تنها اصلاح بازار را به تعويق خواهد انداخت.



                    در اين بين روش ديگر كه باز هم مورد انتقاد كارشناسان است كاهش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي بود كه البته تجربه روزهاي اخير نشان داد كه اين سياست هم به داد بازار نرسيد و روزهاي گذشته هم شاهد اتفاقي خاص در بازار نبوديم و باز هم بورس با تغييرات اندك شاخص روبه‌رو شد. رئيس اسبق اداره مطالعات و بررسي‌هاي اقتصادي بورس تهران در اين باره گفت: اين گونه اقدام‌ها در سال‌هاي پيش نيز صورت گرفته و مربوط به زمان كنوني نبوده اما نتايجي كه در برداشته، كوتاه‌مدت و مقطعي بوده و هيچ گونه نتايج اساسي در پي نداشته است. دكتر بهمن آرمان اقدامات اخير وزير اقتصاد را اقدامي موثر ندانست و گفت: اقدامات صورت گرفته و فشار سنگين 5 هزار ميليارد تومان تزريق نقدينگي به بورس روي سيستم بانكي كه با انواع و اقسام دشواري‌ها روبه‌رو است و با پديده وام‌هاي معوقه دست و پنجه نرم مي‌كند، به جز تشديد فشار‌ها روي بانك‌ها، نتيجه‌اي در پي نخواهد داشت. آرمان ادامه داد: اقدام وزير اقتصاد حاكي از اين است كه دولت و گردانندگان اقتصادي كشور اعتقادات خود به مكانيزم بازار آزاد را در اين برهه كنار گذاشته‌اند. وي با اشاره به دلايل افت شاخص بورس گفت: افت شاخص در پي افزايش غيرمنطقي نرخ خوراك پتروشيمي‌ها آغاز شد و صنايع پتروشيمي را با شرايط بحراني مواجه كرد و سپس گريبان صنايع انرژي‌بر ديگر را همچون فولاد، سيمان و كاشي گرفت.



                    اين استاد دانشگاه افزود: از وزير اقتصاد به عنوان يك اقتصاددان اين انتظار وجود داشت كه در گرفتن چنين تصميمي تامل بيشتري مي‌كرد و اين گونه منابع اندك مالي بانك‌ها را به بازار سرمايه تزريق نمي‌كرد. آرمان افزود: اين اقدام وزير اقتصاد مشابه پاك كردن صورت مساله به جاي حل آن است، بنابراين اين اقدام مشكلي از بورس تهران حل نخواهد كرد و با به پايان رسيدن اين نقدينگي كه در مقايسه با حجم بازار رقم قابل توجهي هم نيست، باز هم مشكلات بورس به قوت خود باقي خواهند ماند. وي با بيان اينكه اين اقدام منجر به افزايش انگيزه در سرمايه‌گذاران نخواهد شد، گفت: در نهايت افرادي كه صاحب سهام بودند و با مشكلات بازار روبه‌رو شدند با توجه به پيش‌بيني‌هاي آينده، سهام خود را به قيمت بالاتري خواهند فروخت و از بازار خارج خواهند شد. وي در رابطه با كاهش نرخ سود بانكي نيز گفت: نرخ سود بانكي نبايد كاهش مي‌يافت، زيرا از اصول علم اقتصاد كلان آن است كه نرخ سود بانكي بايد كمي از نرخ تورم بالاتر باشد و تلاش براي كاهش آن، در بلندمدت افت شاخص را به عنوان يكي از طبيعي ترين پيامدها در پي خواهد داشت. وي افزود: نرخ سود بانكي نبايد كاهش يابد، زيرا همين نرخ فعلي كمتر از نرخ تورم است و شاهد مدعا اينكه در فاصله 25 تا 30 فروردين ماه اوراق مشاركت ارایه شده توسط يكي از شركت‌هاي پذيرفته شده در فرابورس با استقبال خوبي از طرف مردم و سهامداران حقيقي مواجه نشد.



                    اين اقتصاددان به راهكارهاي بازگشت بورس به رونق اشاره كرد و به سرمايه‌گذاران حقيقي پيشنهاد كرد كه از طريق صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري وارد بورس شوند و در تامين مالي شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس سهيم شوند. وي ادامه داد: 50 درصد ارزش بورس ايران مربوط به سهام پتروشيمي‌ها است و اين در حالي است كه صنايع معدني و فولاد هم تحت تاثير قيمت گاز طبيعي هستند، در نتيجه بيش از 80 در صد ارزش بورس تحت تاثير مصوبه افزايش قيمت گاز و خوراك است. وي افزود: پس از مصوبه افزايش قيمت گاز، ارزش سهام فولاد خوزستان و مباركه حدود 35 درصد كاهش پيدا كرده و سود پتروشيمي خارك تقريبا نصف شده است. در اين ميان يك كارشناس بازار سرمايه در رابطه با دخالت‌هاي اخير دولت گفت: پذيرش مكانيزم بازار اصل اوليه بازارهاي مالي است و دخالت در آن به بازارها آسيب مي‌رساند. وي گفت: بخش‌ها و پارامتر‌هاي اقتصادي از جمله شاخص بورس، تورم و رشد اقتصادي داراي سيكل‌هايي هستند و هر چند قانون‌گذاران مي‌كوشند تا سيكل‌ها را كنترل و مديريت كنند، اما عمده فعاليت محدود به سياست‌گذاري است. وي افزود: افرادي كه وارد بازار شده‌اند، ريسك بازار سرمايه را پذيرفته‌اند. اين شركت‌ها زماني كه سود مي‌كنند، سود متعلق به سرمايه‌گذاران است، اما زماني كه ضرر مي‌كنند، از دولت كمك مي‌خواهند و اين يعني فعالان بازار ريسك را نپذيرفته‌اند و تعريف صحيحي از ريسك نداشته‌اند.



                    محمد مرادي به عوارض تزريق نقدينگي به بازار اشاره كرد و گفت: تزريق نقدينگي از دو جهت آسيب مي‌رساند؛ نخست اگر قيمت‌ها در تعادل نباشد و روند نزولي به خاطر تزريق پول متوقف شود، پس از توقف عرضه نقدينگي، قيمت‌ها روند نزولي خود را آغاز خواهند كرد و منابعي كه مصرف شده است، از اين بابت ضرر مي‌بينند. ديگر اينكه اگر نقدينگي نتواند بازار را كنترل كند، علاوه‌بر اين كه دخالت و تزريق نقدينگي به كاركردهاي بازار آسيب رسانده است، بي اعتمادي از موثر بودن حمايت‌ها را افزايش مي‌دهد. اين كارشناس بازار سرمايه گفت: فدرال رزرو ماهانه 65 تا 85 ميليارد دلار به بازارها تزريق مي‌كند و رقم، زمان و نحوه تقسيم و تخصيص آن مشخص است اما در بازار ايران يك عدد كلي گفته شده است، زمان دقيق خريد تعيين و اعلام نشده است و قابل رصد نيست. وي با بيان اينكه اين تزريق نقدينگي، سياست‌هاي مشخصي ندارد و خريدها و فروش‌هاي غير‌قابل پيش‌بيني‌ دارد و نحوه و سيستم ارزش‌گذاري و صنايع و شركت‌هاي هدف مشخص نيست، گفت: اين اقدام، عدم تقارن اطلاعاتي را در بازار تشديد مي‌كند و در اين بين سهامداران حقيقي و خرد بيشترين ضرر را خواهند ديد.



                    وي افزود: سياست‌هاي خريد و فروش و حتي آستانه‌هاي حمايت بايد مشخص و شفاف باشند، در غير اين صورت ناكارآيي بازار بيش از پيش تشديد مي‌شود. وي به توقع فعالان بازار سرمايه مبني بر كاهش نرخ سود بانكي اشاره كرد و گفت: با نرخ كنوني و رقابت بانك‌ها و عدم افزايش نقدينگي، ادامه روند فعلي در بلندمدت ميسر نيست بنابراين كاهش نرخ بهره در ميان مدت تغيير مسير خواهد داد. مرادي گفت: از سوي ديگر با ركود شديد در بخش‌هاي مختلف اقتصادي و فشار هزينه مالي، در نهايت سياست‌گذاران در بلندمدت به سمت كاهش نرخ بهره حركت خواهند كرد، اما بايد در نظر داشت بازار بيش از اتكا به واقعيات، با فرض قطعي بودن احتمالات تصميم‌گيري مي‌كند و حركات توده وار و تورش‌هاي رفتاري در بازار بالاست. وي با بيان اينكه عدم دخالت در بازار اولين و مهم‌ترين راهكار پايداري بازار است، گفت: بايد اجازه داد تا بازار به روند خود ادامه دهد. مرادي تاكيد كرد: بايد سياست‌هاي كلان اقتصادي و قوانين با رويكرد بلندمدت ارائه شود و قيمت گاز و حقوق مالكانه از قانون بودجه به قوانين بلندمدت برود و علاوه‌بر اين در خصوص صنايع، قيمت‌گذاري منطقي سازمان حمايت و شوراي رقابت نيز در روند بلندمدت بازار موثر است.
                    یـــــاد خــــــدا آرامش بخش دلهــــــاست ..... کجایند مردان بی ادعـــــــا

                    نظر

                    • احمدخان
                      عضو فعال
                      • Jan 2011
                      • 2032

                      #1495
                      پاسخ : جو بازار

                      نترس از شنبه روی خوش نشان میدهد.

                      نظر

                      • K.S
                        عضو عادی
                        • Jan 2014
                        • 113

                        #1496
                        پاسخ : جو بازار

                        حمایت دولت از انبوه‌سازان مسکن
                        وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حوزه مهندسی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در این حوزه دو پدیده بسیار پیچیده وجود دارد تعداد مهندسان فارغ‎التحصیل فوق‎العاده زیاد است اما رقابت این حجم گسترده در سطح بین‎المللی جای اما و اگر دارد.
                        آخوندی بر ضرورت آموزش و تربیت نیروی انسانی تاکید کرد و افزود: در همه حوزه‎ها مسئله آموزش باید جدی گرفته شود، آموزش‎ها باید حرفه‎محور باشد ما به دنبال آموزش آکادمیک نیستیم بلکه مهندسان ما باید در سطح بین‎المللی قدرت رقابت داشته باشند.
                        وی با اشاره به وضعیت مسکن گفت: اگر بخش مسکن فعال شود بسیاری از بخش‎ها فعال خواهند شد در بخش مسکن باید از انبوه‎سازان حمایت شود و این مهم در صرفه‎جویی انرژی و افزایش عمر مفید ساختمان بسیار موثر است.
                        وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای تولید انبوه مسکن از انبوه‎سازان حمایت شود، ابراز داشت: همچنین باید از قدرت متقاضیان حمایت کنیم که در هر دو حوزه برنامه‎ای با بانک مرکزی داریم که به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.
                        آخوندی با بیان اینکه دفاتر مهندسی بزرگترین ثروت ملی محسوب می‎شوند، گفت: این دفاتر باید مورد حمایت قرار بگیرند چنانچه سال گذشته نیز حمایت خوبی در حوزه وزارتخانه انجام شد و بخش عمده‎ای از مطالبات پرداخت شد.
                        وی افزود: امسال برای پیمانکاران برنامه خوبی پیش‎بینی شده است و میزان طرح‎های پیمانکاری افزایش می‎یابد تا به رونق بیشتری برسد.
                        آخوندی با تاکید بر اینکه پیمانکاران به بازارهای داخلی اکتفا نکنند، خاطرنشان کرد: پیمانکارانی که بازار داخلی اکتفا کرده و در صحنه رقابت بین‎المللی ورود نکند نمی‎تواند به رشد و شکوفایی برسد.
                        وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارز ملی باید توسط مهندسان تولید شود، گفت: به جامعه حرفه‎ای ایران اعتقاد دارم اگر در این حوزه‎ها فعالیت‎های خوبی صورت بگیرد یقینا اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

                        نظر

                        • مجيد رادمنش
                          مدیر (6)
                          • Oct 2010
                          • 4902

                          #1497
                          نظرسنجي

                          در انتظار آغازي مثبت براي بازار


                          نتايج نظر‌سنجي هفته گذشته بازار سرمايه نشان داد كه اغلب فعالان بازار سرمايه ترجيح مي‌دهند با سهام خود در مجامع حضور يابند تا از سود نقدي آن بهره ببرند. در اين ميان بخش عمده‌اي از مشاركت‌كنندگان در اين نظرسنجي براي هفته جاري، بازار متعادلي با روند تقريبا مثبت ارزيابي كرده‌اند. در چهل‌و‌دومين نظر سنجي انجام شده توسط كارگزاري تدبيرگران فردا در پايان هفته قبل، 81 درصد از 61 شركت‌كننده اعلام كرده‌اند كه با توجه به نزديكي فصل مجامع شركت‌هاي بورسي و دريافت سودهاي نقدي سهام خود را حفظ خواهند كرد. در اين ميان پتروشيمي‌ها به دليل پرداخت سريع سود، درصد بالاي تقسيم سود و برگزاري به موقع مجامع، 35 درصد از اقبال عمومي شركت‌كنندگان در اين نظر‌سنجي را به خود اختصاص دادند كه بالاترين سهم را داشته است. فلزات اساسي با 20 درصد، بانك‌ها با 16درصد، مخابرات و سيمان هر يك با 7درصد در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند. در پاسخ به پرسش بعدي در اين نظر‌سنجي در مجموع تقريبا 80 درصد شركت‌كنندگان روند شاخص را مثبت ديده‌اند.



                          همچنان پتروشيمي‌ها در اين نظر‌سنجي با 24 درصد از مجموع صنايع بازار، در صدر انتخاب فعالان بازار براي ورود به بازار سهام تا يك ماه آينده قرار گرفته‌اند. در اين ميان صنعت خودرو نيز 22 درصد از نظر شركت‌كنندگان را به خود جلب كرده است. همچنين در اين نظر‌سنجي از ميان سهام برتر صنايع منتخب براي خريد تا يك ماه آينده، سهام سايپا حائز 16 درصد از آرا شده است. ايران خودرو و پارس خودرو به ترتيب 10 و 6درصد از اين آرا را به خود اختصاص دادند. هلدينگ خليج فارس و بانك پاسارگاد هر يك 12درصد از مجموع پيشنهادات و آرا را در اين نظرسنجي به خود اختصاص دادند. پتروشيمي مارون و جم مهم‌ترين پيشنهادات پس از «فارس» هستند. در بين فلزات اساسي نيز فولاد مباركه، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان، انتخاب شده‌اند. گروه مپنا، سرمايه‌گذاري بانك ملي، سيمان كارون و پتروشيمي اراك نيز براي افزايش آتي قيمت در يك ماه آينده مورد توجه قرار گرفته‌اند.
                          یـــــاد خــــــدا آرامش بخش دلهــــــاست ..... کجایند مردان بی ادعـــــــا

                          نظر

                          • کيانوش
                            عضو فعال
                            • Dec 2011
                            • 6613

                            #1498
                            پاسخ : شاخص ( شاخص کل و شاخص سایر گروهها .. )

                            مهمترين فاکتور اينکه بازار دنبال گروه خودرويي خصوصا خودرو-سايپا-خپارس هست چيست؟
                            استقبال سرمايه گذار خارجي براي مشارکت در صنعت خودرو خصوصا اين 3تا.
                            انهايي که ميخرند به بستن قراردادهاي سرمايه گذاران خارجي روي اين سهمها مطمن هستند.
                            .................................................. ..
                            احتمالا بعد از توافق بزرگ تاريخي سرمايه گذاران خارجي به بقيه صنايع هم خواهند امد ولي فعلا رو صنعت خودرو زوم کرده اند.
                            در کشورهاي اروپايي و......قيمت هر سهم صنعت خودرو چند است؟
                            قطعا خارجيها وقتي مي بينند قيمت هر سهم صنايع خودرويي يک بيستم سهام شرکتهاي خودرويي خودشان هست بيشتر غلاقه مند مي شوند.
                            ...............................................
                            ايران مي تونه و اين ظرفيت را داره که بعد از توافق بزرگ به مرکز توليد و صادرات صنعت خودروهاي سبک و سنگين در خاورميانه و اسيا تبديل بشه.

                            نظر

                            • daryadel120
                              عضو فعال
                              • Apr 2012
                              • 578

                              #1499
                              پاسخ : شاخص ( شاخص کل و شاخص سایر گروهها .. )

                              در اصل توسط daryadel120 پست شده است View Post
                              اتفاقا اسم صندوق توسعه را باید به صندوق ضمانت سفته بازی تغییر دهند .../:.yead.:/
                              افشين ساعي نوشته است: (در بورکس)

                              ليدر بازارشده بزرگنمايي خريدهاي صندوق.مثلا چهارشنبه بانک صادرات{را} ازچندكارگزاري بتعدادميخره و بدنبالش سهامداران مرتبط باكارگزاريها خريدميكنن و سپس خبرخريدبه بيرون پخش ميشه و دنباله روهاي حقوقي هم ميان روسهم.پس ازدو و نهايتا روزسوم صندوق و نفرات دوم نوشته شده ميفروشن و خريداران دنباله رو فرداي آنروز حتي به بهاي سودناچيز سهم تادرصدمنفي رنج ميكشن.
                              با اين حركت صندوق تنها افراد خاصي سودميبرن وهم شاخص هيچوقت منفي نميشه ودوباره صنعت ديگر ودوباره رور ازنو..
                              چطورميتوان درچنين حالتي اعتماد سرمايگذاران حرفه اي را برا خريدبه ديدميان وبلندمدت جلب کرد.
                              بازارفرسايشي نتيجه تحركات همين صندوق است.

                              =))

                              ببینید که در چه بازار کثیفی فعالیت می کنید ....
                              برخی از متغیرهای کلان اقتصادی عبارتند از: نرخ ارز، نرخ تورم، نرخ واقعی سود بانکی، نرخ رشد نقدینگی، تولیدات صنعتی، مالیات، کسری بودجه، درآمد های نفتی و ...

                              نظر

                              • ایرج اکبری
                                عضو فعال
                                • Dec 2011
                                • 10934

                                #1500
                                پاسخ : شاخص ( شاخص کل و شاخص سایر گروهها .. )

                                با سلام هر چه داریم به گفتگو نهانی برای نوشتن متن نزدیک می شود در این هفته بازار داره بیشتر منفی میشه به نظر می رسه بازار دلواپس نتیجه متن مذاکراته و خوش بین نسیت !!و کسانی که تکنیکال کار می کنند خودشان را آماده می کنند !!
                                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X