پاکسان (شپاکسا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • کاشانیکا
    عضو عادی
    • Nov 2013
    • 176

    #331
    پاسخ : پاکسان (شپاکسا)

    در اصل توسط آرش و نوید پست شده است View Post
    سلام

    حدود دو ماه طول میکشه حالا یکم کمتر ، یکم بیشتر

    و اگه قبل از مجمع تقسیم سود به سهم تبدیل بشه . بله . سود هم تعلق میگیره و اللا نه
    سلام
    الان که زمان پرداخت سود را برای سهامدارانش اعلام کرده اند. حالا این مجمع تقسیم سود دیگه چیه؟ آیا دوباره قراره سود تقسیم کنند؟ با تشکر

    نظر

    • تنها
      عضو فعال
      • Dec 2012
      • 1109

      #332
      پاسخ : پاکسان (شپاکسا)

      شویندها 15 درصد افزایش نرخ فروش گرفتن
      با بسته شدن پاکشو نوبت دیگر شویندها مثل شپاکسا هست

      نظر

      • مسعود اب
        عضو فعال
        • Jun 2013
        • 1502

        #333
        پاسخ : پاکسان (شپاکسا)


        در سه ماهه نخست سال رخ داد،
        پوشش 21 درصدی پیش بینی های پاکسان

        شرکت پاکسان در دوره سه ماهه نخست سال مالی جاری با اختصاص 231 ریال سود به ازای هر سهم معادل 21 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.
        شرکت پاکسان در دوره سه ماهه نخست سال مالی جاری با اختصاص 231 ریال سود به ازای هر سهم معادل 21 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،شرکت پاکسان پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 93 را با سرمایه 135 میلیارد ریال مبلغ 4190 ریال و با سرمایه 540میلیارد ریال در اسفند ماه 92 مبلغ 1048 ریال و در پایان فروردین ماه 93 مبلغ 1075 ریال اعلام کرده است و طی دوره سه ماهه با اختصاص 231 ریال سود به ازای هر سهم معادل 21 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد. لازم به ذکر است این شرکت دلیل عمده افزایش قیمت تمام شده کالای فروش رفته به میزان 54 میلیارد ریال به علت افزایش قیمت مواد اولیه و دلیل عمده افزایش هزینه های اداری و تشکیلاتی به میزان 42 میلیارد ریال به علت افزایش هزینه تبلیغات و هزینه اجاره انبار های محصول و سایر هزینه های پرسنلی و دلیل عمده افزایش خالص سایر درآمد های عملیاتی به میزان 115 میلیارد ریال به علت تسویه بدهی سفارشات خارجی با نرخ ارز مرجع اعلام کرده است. بر اساس این گزارش هیئت‌مدیره این شرکت در نظر دارد 70 درصد از سود عملکرد سال مالی 93 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالیانه پیشنهاد کند. پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 93 در مقایسه با پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی قبل شامل افزایش 16 درصدی فروش، افزایش 35 درصدی بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته،کاهش 9 درصدی سود عملیاتی و کاهش 18 درصدی سود پس از کسر مالیات است. شایان ذکر است مطابق مجمع عمومی فوق العاده مورخ 30 بهمن ماه 92 سرمایه شرکت از مبلغ 135 میلیارد ریال به 540 میلیارد ریال (300 درصد ) از محل آورده نقدی سهامداران و مطالبات حال شده آنها و همچنین سود انباشته افزایش یافت. همچنین این شرکت اعلام کرده است که این افزایش سرمایه تا زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 93 در اداره ثبت شرکت ها به ثبت خواهد رسید. این گزارش می افزاید منابع و مصارف ارزی واقعی این شرکت برای سه ماهه اول سال مالی 93 معادل چهار میلیون و 432 هزار و 210 دلار با نرخ هر دلار 29 هزار و 751 ریال جهت فروش صادراتی و همچنین مبلغ 13 میلیون و 629 هزار و 704 دلار به میزان هر دلار 27 هزار و 464 ریال مواد اولیه خارجی است. "شپاکسا"پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92 را با سرمایه 135 میلیارد ریال مبلغ 650 ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ 5200 ریال و طبق صورت های مالی سالانه حسابرسی شده و حسابرسی نشده مبلغ 5255 ریال (با سرمایه جدید مبلغ 1314 ریال) محقق شده است.
        بمنظور موفقیت
        تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

        نظر

        • alijavid
          عضو عادی
          • Feb 2013
          • 231

          #334
          پاسخ : پاکسان (شپاکسا)

          دوستان شپاکسا در کف قیمتی خودش قرار داره
          میتونن با بررسی وارد شوند

          نظر

          • mary
            عضو فعال
            • Jun 2014
            • 133

            #335
            پاسخ : پاکسان (شپاکسا)

            دوستان عزیز گزارش کدال پاکسان:
            امروز خوش به حال گروه پتروشیمی بود.گروهی که وزیر صنایع محدودیت صادرات ۹۰% از محصولات بازار را برداشته. اماپاکسان خوب ظاهر نشد چرا که سود هر سهم سال ۹۳ را همراه با تعدیل منفی ۱۶ درصدی از ۱,۰۷۵ ریال به ۹۰۵ ریال کاهش داد . گفتنی است این شرکت طی دوره ۳ ماهه مبلغ ۴۹۱ ریال سود محقق کرده است . ( پوشش ۳ ماهه : ۵۴ درصد ) ۹۳

            آخرین ویرایش توسط Aiming؛ 2014/07/24, 01:25.

            نظر

            • Aiming
              ستاره دار(18)
              • Jul 2012
              • 2641

              #336
              پاسخ : پاکسان (شپاکسا)

              میزان افزایش نرخ شوینده ها اعلام شد



              رییس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران عنوان کرد: با توجه به بحث آزاد سازی قیمت ها تمامی محصولات با توجه به مواد مصرفی به کار برده شده در آنها از افزایش قیمت برخوردار خواهند بود. بنابراین امید است که حاشیه سود شرکت ها کاهشی نداشته باشد.
              رضا صحرایی، رییس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در گفتگو با خبرنگار اکوبورس، از تحقق افزایش نرخ شوینده ها تا پایان مرداد ماه سخن گفت.

              صحرایی در رابطه با افزایش نرخ محصولات شوینده در سال جاری عنوان کرد: تلاش انجمن از ابتدای سال جاری تاکنون برای گرفتن مجوز افزایش نرخ محصولات بوده است اما به دلیل سیاست های انقباضی دولت در راستای ثبات قیمت ها تا پایان ماه مبارک رمضان و همچنین رقابت شدید شرکت ها در این صنعت امکان افزایش نرخ ها وجود نداشت.

              وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بهای تمام شده انواع محصولات شوینده بین 15 تا 20 درصد با توجه به نوع مواد مصرفی آن ها افزایش یافته است. سیاست انجمن نیز بر ابن مبناست که برای حفظ حاشیه سود شرکتهای این صنعت، افزایش نرخ 15 درصدی در مواد شوینده و افزایش نرخ 20 درصدی در مواد آرایشی اعمال شود.

              رییس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران افزود: در سال های اخیر قیمت گذاری محصولات بهداشتی و آرایشی با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به عهده انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران قرار گرفته است. سیاست انجمن نیز بر مبنای افزایش نرخ حداکثر 20 درصد است که با احتمال بسیار زیاد تا پایان مرداد ماه اعمال خواهد شد.

              وی در رابطه با تامین مواد اولیه از بورس کالا نیز افزود: با اعمال سیاست های جدید در بورس کالا و آزاد سازی قیمت ها، محدودیت در تهیه مواد اولیه برداشته شده است و شرکت ها هر میزان مواد اولیه که احتیاج دارند با قیمت آزاد از بورس کالا تهیه می کنند.

              صحرایی در رابطه با رقبای خارجی این صنعت نیز عنوان کرد: رقبای خارجی محصولات شوینده و آرایشی را در کل می توان به دو دسته تقسیم کرد: دسته اول محصولاتی هستند که به طور رسمی وارد کشور می شوند. این دسته از محصولات به دلیل حقوق و عوارضی که بر آنها اعمال می شود خللی در کار محصولات داخلی ایجاد نمی نمایند و محصولات تولید داخل به دلیل وجود عوارض بر واردات تحت حمایت قرار می گیرند.

              اما گروه دوم مربوط به واردات محصولات به صورت قاچاق می باشد که همواره یکی از مشکلات رقابتی محصولات داخلی بوده و اغلب در زمینه محصولات بهداشتی و آرایشی اتفاق می افتد.

              وی در رابطه با چشم انداز این صنعت در سال جاری نیز افزود: در سال جاری مشکلی در زمینه تامین مواد اولیه برای شرکت ها وجود ندارد و در کنار رقابتی که بین آنها وجود دارد، به طور کلی میزان تولید و فروش شرکت ها به نحوی است که برآوردهای خود را در گزارش بودجه پوشش خواهند داد.

              در عین حال با توجه به بحث آزاد سازی قیمت ها تمامی محصولات با توجه به مواد مصرفی به کار برده شده در آنها از افزایش قیمت برخوردار خواهند بود. بنابراین امید است که حاشیه سود شرکت ها کاهشی نداشته باشد.
              وارن بافت :برای بدست آوردن بازدهی های فوق العاده نیازی نیست کارهای فوق العاده انجام بدیم.

              نظر

              • Aiming
                ستاره دار(18)
                • Jul 2012
                • 2641

                #337
                پاسخ : پاکسان (شپاکسا)

                دبیر انجمن پودر شوینده در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
                تأثیر بسته دولت در خروج از رکود/عرضه و تقاضا با آزادسازی قیمت‌ها متعادل می‌شود



                دبیر انجمن تولیدکنندگان پودر شوینده گفت: آزادسازی قیمت‌ها که در بسته دولت برای خروج از رکود تورمی مطرح شده است، باعث متعادل شدن عرضه و تقاضا و بهبود کیفیت محصولات خواهد شد.

                جمشید فروزش در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در ارزیابی بسته پیشنهادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود، اظهار داشت:‌ در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های صنعتی با مشکل بدهی معوق روبرو هستند و در این شرایط، بسته پیشنهادی دولت می‌تواند کمک‌کننده واحدهای تولیدی باشد، ولی به معنی جبران همه افزایش قیمت اتفاق افتاده در هزینه تولید نیست.

                وی تصریح کرد: آزادسازی قیمت‌ها بهترین مسئله‌ای است که در بسته دولت مدنظر قرار گرفته است و در صورتی که این مورد عملی شود، عرضه و تقاضا با یکدیگر متعادل می‌شود و این مسئله باعث ارتقاء کیفی تولیدات صنعتی خواهد شد.

                وی ادامه داد: در این صورت واحدهای تولیدی با تمام ظرفیت خود فعال می‌شوند و با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

                دبیر شورای تولید‌کنندگان پودر شوینده با اشاره به پیش‌بینی تأمین 60 درصد نیاز مالی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در بسته پیشنهادی دولت، گفت: بخش تولید مجبور به دریافت تسهیلات است، هر چند این تسهیلات گران‌ قیمت باشد.

                وی تأکید کرد: دولت باید برای حمایت از بخش صنعت، تسهیلات ارزان‌ قیمت به واحدهای تولیدی اختصاص دهد.

                وی در مورد وضعیت سطح تکنولوژی در واحدهای تولید‌کننده محصولات شوینده نیز گفت: با توجه به اینکه تکنولوژی مورد استفاده در کارخانه‌های پودر شوینده مربوط به 10 تا 15 سال قبل است، انحراف زیادی از نظر مصرف انرژی با استانداردهای جهانی نداریم.

                - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....E86BfWTQ.dpuf
                وارن بافت :برای بدست آوردن بازدهی های فوق العاده نیازی نیست کارهای فوق العاده انجام بدیم.

                نظر

                • Aiming
                  ستاره دار(18)
                  • Jul 2012
                  • 2641

                  #338
                  پاسخ : پاکسان (شپاکسا)

                  اعمال افزایش نرخ پودر شوینده از نیمه دوم شهریور


                  در سال جاری هزینه کارخانه های تولیدکننده محصولات شوینده از جمله سربار با افزایش 25 درصدی مواجه شده است .

                  در همین راستا، دبیر شورای تولیدکنندگان پودر شوینده در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: درصد افزایش نرخ محصولات شوینده هنوز قطعی نشده است و در صورت دریافت مجوز افزایش نرخ که در حدود 15 درصد نیز می باشد از نیمه دوم شهریور ماه سال جاری این افزایش نرخ در قیمت محصولات شوینده اجرایی خواهد شد .

                  جمشید فروزش به افزایش نرخ مواد اولیه کارخانه های تولیدکننده مواد شوینده اشاره کرد و گفت: اجرای مصوبه دولت مبنی بر آزادسازی نرخ ارز محصولات پتروشیمی و همچنین افزایش نرخ ارز اتاق مبادله ای از جمله عواملی می باشد که منجر به افزایش نرخ مواد اولیه کارخانه های تولیدکننده پودر شوینده از مجتمع های پتروشیمی محسوب می شود .
                  در سال جاری افزایش هزینه مواد اولیه تولید محصولات شوینده در حدود 8 تا 10 درصد برآورد شده است و کارخانه های تولیدکننده محصولات شوینده می بایست به دلیل افزایش نرخ محصولات پتروشیمی از جمله پلی اتیلن، محصولی همچون مایع ظرفشویی را با 8 درصد زیان در بازار عرضه نمایند .

                  وی در خصوص افزایش هزینه کارخانه های تولیدکننده پودر شوینده، گفت: در سال جاری هزینه سربار کارخانه های تولیدکننده پودر شوینده با افزایش 25 درصد مواجه شده است که این افزایش هزینه ها باعث گردیده که کارخانه های تولیدکننده محصولات شوینده به منظور حفظ سرمایه و جایگاه در بازار، محصولات خود را با زیان به فروش برسانند .

                  این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در سال جاری افزایش هزینه مواد اولیه تولید محصولات شوینده در حدود 8 تا 10 درصد برآورد شده است و کارخانه های تولیدکننده محصولات شوینده می بایست به دلیل افزایش نرخ محصولات پتروشیمی از جمله پلی اتیلن، محصولی همچون مایع ظرفشویی را با 8 درصد زیان در بازار عرضه نمایند .

                  فروزش در پایان گفت: افزایش نرخ محصولات شوینده می تواند عاملی بر جبران هزینه کارخانه های تولیدکننده باشد و همچنین این افزایش نرخ نیز می تواند حاشیه سود خوبی را برای شرکت های تولیدکننده محصولات شوینده فراهم آورد.
                  وارن بافت :برای بدست آوردن بازدهی های فوق العاده نیازی نیست کارهای فوق العاده انجام بدیم.

                  نظر

                  • سرمایه گذار
                    عضو فعال
                    • Jun 2013
                    • 1925

                    #339
                    پاسخ : پاکسان (شپاکسا)

                    دلیل خریدهای بی سر صدا معلوم شد
                    آنقدر که خرید به موقع مهم است، خرید ارزان مهم نیست.

                    نظر

                    • negarminavi
                      عضو فعال
                      • May 2013
                      • 35714

                      #340
                      پاسخ : پاکسان (شپاکسا)

                      نظر

                      • negarminavi
                        عضو فعال
                        • May 2013
                        • 35714

                        #341
                        پاسخ : پاکسان (شپاکسا)

                        موضوع: اعلامیه پذیره نویسی عمومی

                        بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده 1392/11/30 با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت از مبلغ 135,000 میلیون ریال به‌مبلغ 540,000 میلیون ریال ، تعداد 296,016,833 سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد 983,167 سهم 1000 ریالی برای پذیره نویسی عمومی عرضه میگردد.
                        مهلت پذیره نویسی عمومی از تاریخ 1393/07/15 لغایت تاریخ 1393/08/14 و شماره حسابهای زیر جهت واریز وجوه تعیین شده ست.
                        شماره حساب بانک شعبه
                        699798682 کشاورزي شير پاستوريزه تهران

                        نظر

                        • negarminavi
                          عضو فعال
                          • May 2013
                          • 35714

                          #342
                          پاسخ : پاکسان (شپاکسا)

                          بازگشايي نماد معاملاتي شپاكساح 93/7/16 09:57

                          به اطلاع مي رساند، نماد معاملاتي حق تقدم شركت پاكسان جهت عرضه 983,167 عدد حق تقدم استفاده نشده با محدوديت هر دستور خريد حداكثر 20،000 عدد (بدون محدوديت نوسان) آماده انجام معامله مي باشد. لازم به ذكر است تنها كارگزار معرف (ناظر) حق تقدم استفاده نشده مجاز به فروش مي باشد و خريداران، حق فروش حق تقدم استفاده نشده را نخواهند داشت (قابليت معامله مجدد را ندارد). همچنين كارگزار خريدار موظف به پرداخت وجه پذيره نويسي حق تقدم خريداري شده مي باشد، لذا خواهشمند است كارگزاران محترم نسبت به اين موضوع دقت نمايند. مديريت بازار

                          نظر

                          • ابوذر
                            عضو فعال
                            • Jun 2013
                            • 614

                            #343
                            پاسخ : پاکسان (شپاکسا)

                            واقعا جالبه بعد از یکسال از گذشت افزایش سرمایه که پرتفوی سهامدار به یک پنجم کاهش یافته تازه یادشان افتاده حق های استفاده نشده را بفروشند . فکر کنم اینها میخواهند به سهام جدید سود پرداخت نکنن

                            نظر

                            • negarminavi
                              عضو فعال
                              • May 2013
                              • 35714

                              #344
                              پاسخ : پاکسان (شپاکسا)

                              اطلاعات و صورتهای مالی میاندوره ای 9 ماهه منتهی به 1393/06/31 (حسابرسی نشده)

                              9 ماهه 93 نسبت به 92 :

                              1- فروش : 4 درصد افزایش
                              2- سود ناخالص : 32 درصد کاهش !

                              3- سود عملیاتی : 21 درصد کاهش
                              4- سود خالص : 31 درصد کاهش

                              5- سود شناسایی شده برای هرسهم در 9 ماهه : 2832 ریال با سرمایه قبلی (با سرمایه جدید 708 ریال)


                              پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1393/09/30 دوره 9 ماهه (حسابرسی نشده)

                              به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت پاکسان طی نامه شماره مورخ 1393/07/26 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 1393/09/30 با سرمایه 540,000 میلیون ریال مبلغ 905 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد.

                              پوشش 78 درصدی سود در 9 ماهه

                              سایر اطلاعات:
                              1. شرکت پيش بيني سود هر سهم سال مالي منتهي به 30/09/92 را با سرمايه 000ر135 ميليون ريال در تاريخ هاي 30/08/91 و 18/09/91 (حسابرسي شده) مبلغ 650 ريال و در تاريخ 17/11/91 مبلغ 776 ريال و در تاريخ 15/12/91 مبلغ 920 ريال و در تاريخ 21/02/92 مبلغ 907ر2 ريال (به بازار ارائه نگرديد) و در تاربخهاي 30/02/92 و 13/03/92 (به بازار ارائه نشد) مبلغ 444ر3 ريال، و در تاريخ 01/04/92 و 10/04/92 (حسابرسي شده) مبلغ 192ر4 ريال و در تاريخ هاي 06/05/92، 20/05/92 (حسابرسي شده) و 29/07/92 و 27/08/92 و در تاريخ 13/09/92 (حسابرسي شده) مبلغ 200ر5 ريال و طبق صورت هاي مالي سالانه حسابرسي شده و حسابرسي نشده مبلغ 255ر5 ريال (با سرمايه جديد مبلغ 314ر1 ريال) محقق گرديده است.

                              2. شرکت پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 30/09/93 را با سرمايه 000ر135 ميليون ريال در تاريخ 27/08/92 و در تاريخ 13/09/92 (حسابرسي شده) مبلغ 190ر4 ريال و با سرمايه 000ر540 ميليون ريال در تاريخ 15/12/92 مبلغ 048ر1 ريال، در تاريخ 28/01/93 مبلغ 075ر1 ريال، در تاريخ هاي 30/04/93 و 17/06/93 و طبق اطلاعيه اخير مبلغ 905 ريال اعلام نموده است.

                              3. مطابق مجمع عمومي فوق العاده مورخ 30/11/92 سرمايه شرکت از مبلغ 135 ميليارد ريال به 540 ميليارد ريال (300 درصد ) از محل آورده نقدي سهامداران و مطالبات حال شده آنها و همچنين سود انباشته افزايش يافت. شرکت اعلام نموده است که اين افزايش سرمايه تا زمان برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه سال مالي 93 در اداره ثبت شرکت ها به ثبت خواهد رسيد.

                              4. شرکت اعلام نموده است که هيئت‌مديره در نظر دارد 70 درصد از سود عملکرد سال مالي 93 را جهت تقسيم بين سهامداران به مجمع عمومي عادي ساليانه پيشنهاد نمايد.

                              5. مزيد اطلاع، شرکت منابع و مصارف ارزي واقعي خود را براي دوره 9 ماهه سال مالي 93 شامل فروش صادراتي مبلغ 825ر753ر11 دلار با نرخ هر دلار 047ر31 ريال و مواد اوليه خارجي به مبلغ 121ر261ر30 دلار با نرخ هر دلار 550ر28 ريال اعلام نموده است.

                              6. نظر سهامداران محترم را به مفاد بند (3) گزارش حسابرس مستقل جلب مي نمايد.

                              نظر

                              • کاشانیکا
                                عضو عادی
                                • Nov 2013
                                • 176

                                #345
                                پاسخ : پاکسان (شپاکسا)

                                مهندس صفوي نژادمديرعامل شركت توليدي ساينا:

                                اسپري محو شونده با نام پريمكس در كشور توليد شد .

                                نياز به اسپري محو شونده در كشور و جهت جلوگيري از خروج ارز سبب شد كه «شركت توليدي ساينا» توليدكننده مواد بهداشتي در كشور اين محصول را بومي سازي نموده و روانه بازار نمايد.

                                به گزارش ماد به نقل از پاكسان نيوز، مدت زمان زيادي از مسابقات جام جهاني نگذشته و بسياري از ما صحنه هايي از آن را به وضوح در خاطر داريم. در اين دوره از مسابقات از محصول جديدي به نام"اسپري محو شونده" استفاده شد كه كار داوري را در زدن ضربه هاي ايستگاهي راحت تر كرد به نحوي كه با استفاده از اسپري محو شونده روي چمن مسابقات وقت كمتري براي به خط كردن بازي كنان تلف مي شود و مكان قرار گرفتن بازي كنان به وضوح قابل رويت بود. در همان ايام بحثهاي بسياري در خصوص اين فن آوري جديد در داخل كشور صورت گرفت و بسياري از كارشناسان حوزه فوتبال اين فناوري را ستودند و داوران ابراز علاقه كردند كه از اين فن آوري در ايران نيز استفاده كنند.

                                اين نياز سبب شد كه «شركت توليدي ساينا» توليدكننده مواد بهداشتي در كشور اين محصول را بومي سازي نموده و روانه بازار نمايد. به همين مناسبت با آقاي مهندس صفوي نژاد مديرعامل اين شركت در خصوص محصول جديد اين شركت گفتگويي ترتيب داده ايم و آنچه در ادامه مي خوانيد ماحصل اين گفت و شنود است.

                                * زمينه فعاليت شركت ساينا چيست؟

                                شركت ساينا يكي از شركتهاي توليدي گروه پاكسان است و در زمينه محصولات مورد مصرف در منازل از انواع شوينده ها و پاك كننده خانه و البسه تا اسپري هاي خوشبو كننده، حشره كشها، پاك كننده هاي مبل، فرش و ...فعاليت دارد و از نظر تعدد كالا و توليد از گستره بالايي برخوردار است . عمده محصولات ما تحت براند و ليسانس شركت پاكسان و همچنين نام پريمكس توليد و روانه بازار مي شود كه در اين بين سهم زيادي در سبد كالاي خانواده دارد وبدليل نگاه نوآورانه در ارائه محصولات ، خلاقيت نقش بسيار زيادي در توليدات شركت ساينا ايفا مي نمايد . ضمن اينكه حضور رقباي قدرتمند در بازار كشور ، اهميت توجه به محصولات جديد را بيشتر مي نمايد .

                                * برچه اساسي به سراغ توليد اسپري محو شونده رفتيد؟

                                با مشاهدات صورت گرفته در مسابقات جام جهاني و استقبال خوبي كه در كشور از سوي كارشناسان براي استفاده از اين محصول وجو داشت و مطالعات ميداني كه صورت گرفت به اين نتيجه رسيديم كه شركت ساينا مي تواند با توجه به زمينه فعاليت و توانايي هاي خود اين محصول را در داخل كشور توليد نمايد و مانع خروج ارز از كشور شود. به همين منظور گامهايي را در جهت توليد اين محصول برداشتيم و با ساعتها كار و تحقيق در فازهاي گوناگون از قبيل طراحي، مواد اوليه و.....در نهايت اين كالا را تحت نام پريمكس روانه بازار كرديم.واقعيت اين است كه ارائه چنين كالايي برايمان از نظر سرعت تحويل و طرح آن در فرهنگ ورزشي هيجان انگيز و جذاب مي باشد .

                                * بارها در رسانه ها اين مطلب قيد شده بود كه اسپري محو شونده فرمولاسيون خاص دارد و اين فرمول انحصاري است و با چهارده سال تحقيق اختراع شده. چگونه شما توانستيد در اين مدت كوتاه اين محصول را توليد و روانه بازار كنيد؟

                                به دليل تجربه قبل ، در محصولات اسپري و تنوع توليد آن ورود به اين كار چندان سخت نبود و با ا نجام تحقيقات و ساعتها كار و آزمون و خطاي متعدد به فرمول آن رسيديم .

                                * اولين ويژگي كه در توليد اين محصول به دنبال آن بوديد چه بود؟

                                در وضعيت كنوني و تحريمي كه به ناحق گريبانگير كشور ماست مي خواستيم به نوعي مانع خروج ارز از كشور شويم و محصولي با قيمت مناسب را در داخل توليد كنيم.بايد به اين نكته اشاره كنم كه قيمت تمام شده اين محصول در داخل كشور در حدود 4/1 نمونه خارجي آن است كه خود اين مسئله گام مثبتي در زمينه توليد اين كالااست بهر حال حاصل ساعت ها كار همكاران ما در يك تيم فني و نو آورانه اسپري محو شونده با نام پريمكس و تحت ليسانس پاكسان بود كه گوياي همدلي و هم آهنگي كارشناسان و مسئولين براي توليد اين كالا مي باشد .

                                *با توجه به مسئله تحريمها و مشكل تهيه برخي مواد مصرفي براي تأمين مواد اوليه اين محصول با مشكل مواجه نشديد؟

                                خير. عمده مواد اوليه اسپري محو شونده توليد داخل است و چيزي كمتر از پانزده درصد آن وارداتي است كه همين مسئله باعث كاهش قيمت آن در مقايسه با نمونه خارجي است.

                                * آيا از اين محصول استقبال يا استفاده شده؟

                                با گفتگوهاي سازنده اي كه با فدراسيون فوتبال داشتيم ضمن ارائه محصول به فدراسيون فوتبال واستفاده از آن در چند مسابقه در سطح باشگاهي و ليگ برتر نظر مساعد كارشناسان فدراسيون را به دست آوررديم و با اعلام نياز براي توليد بيشتر اين محصول گامهاي بعدي را برداشتيم. در حال حاضر نيز شركت ساينا به عنوان توليد كننده انحصاري اين محصول آمادگي دارد تا اين كالا را به سراسر كشور ارسال كند تا در مسابقات ورزشي مورد استفاده قرار بگيرد.

                                * براي صادرات اين كالا چه تمهيداتي انديشيده شده؟ به اين منظور چه برنامه هايي را در دستور كار خود داريد؟

                                بله در فاز بعدي به دنبال بازار براي اين محصول در خارج از كشور خواهيم بود و در صورت اعلام نياز كشورها مي توانيم اين محصول را به هر ميزان كه متقاضي دريافت آن باشند به آن كشورها صادر كنيم.

                                در خاتمه جا دارد از همراهي و همكاري دبير كل محترم فدراسيون فوتبال و رئيس محترم كميته داوري و همچنين كليه كاركنان شركت نهايت تشكر را داشته باشم . شكي نيست بدون آن رسيدن به نتيجه هيچ ميسر نبود .

                                نظر

                                در حال کار...
                                X