در اصل توسط آریو پست شده است
View Post
تایدواتر خاورمیانه ( حتاید )
Collapse
X
-
الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.
-
در اصل توسط alireza 184 پست شده است View Postحتايد شركتي هست كه مستقيما تحت تحريم هست اين نكته را مد نظر داشته باشيد
حمل و نقل ...
پتروشیمی ...
بانکی ...
پیمانکاری...
فولاد و دارو ...
و.....................................
اما گاهی مجبوریم رو صورتهای مالی و نمودارهای تکنیکی تصمیم بگیریم که وضعیت بدی نداره
همونطوری که فاذر تحریمی از صنعت پیمانکاری خودشو جدا میکنه ...
فولاژ خودشو جدا میکنه ...
گاهی وقتا یه شرکت از این گروه هم میتونه با همه تحریم ها خودشو جدا کنه ...حالا به هر دلیلی... دیدیم که سهم از 260 با تعدیل مثبت عالی تا 340 بالا کشید ....
تا اینجا وضعیت بدی نداره ...اما همیشه باید حد ضرر تعریف کرد و تا از زیان بیش از اندازه جلوگیری کرد ..
اگه رو حتاید با متوسط 290 و حد ضرر280 با ضرر خارج شم حتما رو گزینه های دیگه این ضرر جبران پذیرهریسک از آنجایی ناشی میشود که ندانید در حال انجام چه کاری هستید.
نظر
-
شما يك چيزي رو مد نظر داشته باش ما الان دو تا تحريم داريم مرحله يك كل كشور تحت تحريم هست مرحله دوم شركت هايي هستند كه علاوه بر كل كشور خودشون هم مستقيما تحت تحريم هستند مثل حتايد مثل بترانس يا خصدرا و اونايي كه مستقيما تحت تحريم هستند ضربه بيشتري ميبينندالماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.
نظر
-
نقل قول از بورکس
در اصل توسط عليبج پست شده استسلام دوست عزيز...
نکاتي که در حال حاضر درباره حتايد به نظرم ميرسد در تصوير آورده ام... @@1
خدايا عطا كن
آرامشي تا بپذيرم آنچه را نميتوانم تغيير دهم
شهامتي تا تغيير دهم آنچه را كه مي توانم
بينشي تا بدانم تفاوت آن دو را
نظر
-
حتاید رو نمیزارن بره بالا احتمالا میخوان سهامدار رو خسته و وادار به فروش کنند بعد یه مدت میره بالا یعنی مجبوره بره بالا;)///
نظر
-
-
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی: گذرگاه های عبور دزدان دریایی مسدود می شود
گفت و گو با عطاءالله صدر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی.
ماجراي دزدان دريايي هر روز پيچيده تر مي شود. برخورد با دزدان دريايي به عنوان يكي از محورهاي فعاليت سازمان جهاني دريانوردي و سازمان ملل مورد اجماع عمومي اعضا قرارگرفته است. مهندس عطاءالله صدر مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي در گفت وگوي خود با سامانه خبري سازمان بنادر و دريانوردي ، به بيان آخرين تحولات مربوط به دزدان دريايي پرداخته است.
طي هفتههاي گذشته اخبار بسياري در مورد افزايش دزدي دريايي منتشر شدهاست. اين اخبار خيلي ها را نگران كردهاست. به موازات اين نگراني شرايطي ايجاد شده تا ناوهاي بيگانه در منطقه براي ايجاد امنيت حضور پيدا كنند. همزماني توامان اين دو اتفاق اين تحليل را ايجاد كرده كه شايد ماجراي دزدي دريايي ابعاد پيچيده تري داشته باشد. يك تحليل اين است كه تلاش هايي ميشود تا امنيت در اين مناطق برقرار نباشد. شما اين را قبول داريد؟
بايد در اين مورد بحث كنيم. با اين شدتي كه شما گفتيد نه ولي به هر حال شواهد نشان ميدهد كه ماجراي دزدي دريايي به شكل گسترده آن قدري پيچيدهتر از حضور تنها تعدادي دزد در منطقه است. ما براساس مسوليتي كه داريم نظر شفاف و صريح خودمان را در سازمان جهاني دريانوردي اعلام كردهايم. وقتي كشورهاي مشخصي اين نظر را قبول نكردند ديگر نمايان ميشود كه آنها دنبال چه اهدافي هستند. دزدان دريايي كه در سومالي هستند از قماش مختلف اند. نمونههاي معمولي را كاري نداريم ولي آنهاي كه ابزار و لجستيك بالا يك تنگه را ميبندند حتما حمايتهايي هم ميشوند.
يعني چي؟
يعني خواستگاه و رفتارهاي آنها اساسا با هم فرق ميكند. به طور نمونه يكسري از اين دزدان دريايي افرادي بسيار معمولي هستند كه به طور نمونه يك شناور را گرفتهاند و با تجهيزات خيلي ساده اقدام به راهزني دريايي ميكنند. برخورد با اين گونه دزدان دريايي بسيار ساده است. اگر يكبار با آنها برخورد محكمي صورت گيرد آنها هم ديگر اقدام به دزدي نميكنند. اينها دزد دريايي به معناي رعب انگيز آن نيستند. بلكه بيشتر افراد فقيري هستند كه از درماندگي چنين كاري ميكنند. يكسري ديگر ولي رفتار متفاوتي دارند. گروه دوم، يك كشتي را تسخير كردهاند و در يك منطقه از دريا مستقرمي شوند. اينها از همان نقطه به عنوان پايگاه عمليات دزدي دريايي را هدايت ميكنند. اين گروه تجهيزات لجستيكي بسيار قوي هم همراه خود دارند.اينها حتي اسلحههاي بسيار سنگين هم در اختيار دارند و از قايقهاي تندرو هم استفاده ميكنند. اينها باند دزدان دريايي به شمار مي آيند كه با گروه اول بسيار متفاوت است. اين گروه شايد از طرف برخي محافل هم حمايت شوند.
محفلي كه از اينها حمايت ميكند و آنها را تقويت ميكند چه سودي دارد؟
توجه داشته باشيد حضور دزدان دريايي يعني ناامني منطقه. در اين شرايط يك كشور ميتواند ادعا كند به دليل ايجاد امنيت براي تردد كشتيها ناوهايش را به منطقه ناامن ميفرستد. ناامني براي او سود دارد. اين يك استراتژي ميتواند باشد. آنها براي حضور در منطقه، آبها را ناامن ميكنند و سپس خودشان براي ايجاد امنيت به منطقه مي آيند. البته اين يك تحليل است.
اگر اينطور باشد، چطور ايران ميخواهد امنيت كشتي ها را تامين كند؟
دزدي دريايي در سازمان جهاني دريانوردي به صورت شديدي مورد انتقاد تمام اعضا است. بنابراين اجماع جهاني برمبارزه با دزدي دريايي است. دنيا مقابل اين پديده است. ما هم براساس همين اجماع بين المللي نيروي دريايي خودمان را به آبهاي بين المللي ميفرستيم. در حال حاضرنيروي دريايي ما با قدرت در منطقه حضور دارد و اجازه تعرض به كسي را نميدهد. بعيد است كه كشوري به صورت رسمي دزدي دريايي را تاييد كند و مقابل تمام دنيا قرار گيرد.
بعضي مواقع دزدان دريايي پول ميگيرند و كشتيها را آزاد ميكنند. قيمت اين رفتار آنها معمولا چقدر است و آيا ايران هم دچار اين مشكل شدهاست؟
فقط يكبار اين اتفاق براي كشتيراني رخ داد. عدد و رقم هم نبايد در اين مورد اعلام شود چراكه وقتي شما عددي را به عنوان قيمت اعلام ميكنيد اين خودش مبناي قيمت گذاري بعدي براي دزدان دريايي ميشود. بنابراين رقمي گفته نميشود.
ايران دزد دريايي هم دستگير كردهاست؟
بله، اخيرا هم سه دزد دريايي دستگير كردهايم كه تصور مي كنم سوماليايي باشند.
دزدان دريايي فقط سوماليايي هستند؟
خير، در بعضي مواقع گزارشهايي هم شده است كه افرادي از كشورهاي ديگر به سومالي براي اين كار رفتهاند ولي اكثرا از ابتاع سومالي يا مناطق اطراف هستند. به هر ترتيب موقعيت ما از نظر بين المللي بسيار مستحكم و خوب است. ما در منطقه تلاش كرديم كه با دزدان دريايي مقابله كنيم. نيروي دريايي هم تلاش كرده تا از حضور دزدان دريايي در منطقه جلوگيري كند. به هر حال برخي مواقع دزدان دريايي هم حمله ميكنند ولي تلاش براين است كه حضور آنها به اندازه صفر برسد. البته در آبهاي ايران دزد دريايي نفوذ نكرده و حضور هم ندارد ولي برخي مواقع از قايق ها و شناورهاي ايران در آبهاي بين المللي دزدي ميشود ولي در آبهاي ايران دزدي دريايي نداريم.
هيچ موردي؟
ببنيد وقتي ميگويم دزدي دريايي يعني كشتي كه يك آب راه بين المللي را مسدود ميكند. حالا ممكن است يك دزدي در بنادر ما هم باشد ولي مانند اين است كه خودرويي از پاركينگ يك ساختمان دزديده شود. اين با دزدي دريايي فرق دارد.
طي هفتههاي اخير كه اخبار در مورد دزدي دريايي زياد شده شما برنامه جديدي طراحي نكردهايد؟
برنامه ما اين بوده كه راههاي دزدي دريايي را مسدود كنيم. اگر ناامني در آب هاي بين المللي افزايش يابد ما هم سعي ميكنيم اقدامات پيشگيرانه داشته باشيم. به طور نمونه حتي شايد برخي شناورها را مسلح هم بكنيم. اما تلاش اصلي ما براين محور استوار است كه از طريق راهكارهاي بين المللي و براساس اجماع جهاني با دزدي دريايي برخورد كنيم. مواضع كشورهاي ديگر در سازمان جهاني دريانوردي هم نشان ميدهد آنها با ايران موافق بودهاند. در همين اجلاس اخير سازمان جهاني دريانوردي از مواضع ايران در مورد مبارزه با دزدان دريايي استقبال شديدي شد.
اما از نظر قوانين هم دچار مشكل هستيم. در حال حاضر دادگاهي براي امور دريايي وجود ندارد به دنبال آن اگر دزدي دريايي هم صورت بگيرد و دزد هم دستگير بشود بازهم دادگاهي براي آن نيست. در اين مورد اقدامي نكردهايد؟
براي حل اين مشكل مذاكرات بسيار گسترده و مفيدي را با مجلس و قوه قضاييه صورت داديم كه خوشبختانه به نتيجه هم رسيدهاست. قاضي كه قوانين دريايي را بداند، نداريم ولي سال گذشته مجلس تصويب كرد كه محاكم تخصصي دريايي داشته باشيم. محاكم تخصصي دريايي با محاكم عمومي تفاوتهايي دارند. در محاكم تخصصي نظر كارشناس تخصصي ملاك است. سال گذشته بحث اين محاكم مطرح شد و ما موفق شديم نظر مساعد مجلس را كسب كنيم. خوشبختانه قوه قضاييه موافقت كرده كه در بنادر محاكم قضايي تشكيل شود. براين اساس قاضي هم براساس نظر كارشناس تخصصي نظر مي دهد. بنابراين عملا رايهاي مربوط به دريا براساس نظر تخصصي خواهد بود. در اين دادگاهها كارشناسها متناسب با قوانين بين المللي اعلام نظر ميكنند. قانوني داريم كه دزدان دريايي را براساس آن مجازات كنيم؟
ما مي توانيم دزدان دريايي را محاكمه كنيم. البته قانوني براي محاكمه دزدان دريايي نداريم ولي به طور نمونه ميگويم اين دزد دريايي به ما خسارت وارد كرده و برهمين اساس هم محاكمه مي شود ولي قانوني به صورت جداگانه براي محاكمه دزدان دريايي نداريم. براي محاكمه دزدان دريايي مي گويم كه او به اموال ايران آسيب وارد كردهاست. ما چند دزد دريايي هم دستگير كردهايم كه براساس همين قوانين محاكمه ميشود.
حداكثر مجازاتي كه به اين دزدان دريايي ميدهند، چيست؟
اين موضوع به تشخيص قاضي مربوط است. اين موارد به جرايم عمومي ربط دارد. فعاليت دزدان دريايي، خسارت كلان به كشور وارد ميكند. جرايم اجتماعي مجازات سنگينتري دارند. اگر قاضي در مورد دزد دريايي، بحث فساد و به خطر افتادن امنيت دريانوردان را در نظر بگيرد، به طور حتم حكم سنگيني ميدهد. به هر حال در حال حاضر براي عبور كشتيهاي ايران از مناطق پرخطر بايد هزينههاي بسياري صرف شود. به طور نمونه يك ناو بايد همراه كشتيها باشد تا امنيت برقرار باشد. بنابراين اعتقاد داريم كه دزدان دريايي، اين مشكلات را ايجاد ميكنند و بايد مجازات سنگيني داشتهباشند.
شما اين موضوع را پيگيري ميكنيد كه چنين مجازاتهايي براي دزدان دريايي در نظر گرفته شود؟
تلاش ميكنيم كه مستندات خوبي به قضات بدهيم تا آنها براساس اين مستندات حكم بدهند. يعني ميگويم كه هزينههاي حضور ناو ايران در آبهاي خليج عدن خسارت كلي به نظام است كه دزدان دريايي سبب آن بودهاند. البته اين را هم بگويم كه ما در مورد دزدان دريايي اعتقاد داريم كه اصل كار بايد در كشور سومالي انجام شود. يعني اگر به حكومت سومالي كمك شود شايد بهتر باشد. حكومت سومالي اگر قدرت داشته باشد، به طور حتم دزدي دريايي در سواحل اين كشور ايجاد نميشود. قدرت حاكميت دولت سومالي درآبهاي تحت حاكميتش بايد تقويت شود.
چطور؟
روش هاي مختلفي وجود دارد. به طور نمونه ميتوان از نيروهاي چند مليتي مانند نيروهاي سازمان ملل استفاده كرد يا سازمان جهاني دريانوردي در اين زمينه كمك كند و يا حتي كشورهاي دوست سومالي وارد عمل شوند. در صورتي كه حاكميت سومالي در آبهاي ساحلي اين كشور تقويت شود به طور حتم از آمار دزدي هاي دريايي هم كاسته ميشود.الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.
نظر
-
در اصل توسط مسلم پست شده است View Postسلام
در مورد سوالی که فرمودید در پست قبلی عرض کردم محتمل ترین حالتی که داریم همین هست که در موج 3 بزرگ هستیم . اما احتمالات دیگر رو نباید نادیده گرفت به همین دلیل حد ضرر تعیین کردم . بسته به میزان ریسک پذیری میتونید یکی از دو عدد رو به عنوان استاپ خودتون قرار بدید . در صورتی که قیمت زیر 2799 معامله بشه موج شماری ما باید تغییر داده بشه.
در مورد اهدافش کوتاه مدت و بلند مدت بعد از اینکه تکلیفش با موج 4 مشخص شد حتما همینجا مینویسم ، فعلا خدمت شما عرض کنم اگر فرض رو بر این بزاریم اصلاح ما دیروز تکمیل شد در کوتاه مدت برای تکمیل موج 5 به طور معمول تا بازه 350-370 توانایی رشد داره.در اصل توسط مسلم پست شده است View Postحتاید رو با خیال راحت نگه داشته باشید.
من از امروز دوباره وارد شدم و حد ضررم رو روی 280 قرار دادمدر اصل توسط مسلم پست شده است View Postسلام بر دوستان عزیز
جناب علیمردان ، در مورد حتاید طبق اون شمارش گپی که ایجاد شد موج 3 ما بود و این اصلاحی که درش هستیم موج 4 هست کل این امواج ریز موج موج 1 از موج 3 بزرگ هستند ، یعنی بعد از این موج در کوتاه مدت یک موج صعودی خوب دیگه هم خواهیم داشت برای تکمیل موج 1 از 3
من انتظار دارم سهم در همین قیمتها متعادل بشه و برای حدود یک هفته حالت ساید به خودش بگیره تا این موج از نظر زمانی تکمیل بشه. اصلاح طبیعی حتاید از نظر قیمتی در این موج بین 300 تا 310 هست ..
در مورد مدیریت ریسک ببینید اگر ما بهش پایبند نباشیم هیچ وقت در معاملاتمون معجزه ای رخ نمیده ، پس باید همیشه حد ضرر داشته باشیم
اگر سهم بیشتر از 290 اصلاح بشه یک اصلاح غیر طبیعی هست و در صورت شکست قیمت 2799 موج شماری نامعتبر میشه .
به نظر شما آیا روند حتاید کمی راکد نشده است یافته های تکنیکی این سهم این رکود و توقف را چگونه تفسیر می کند
ممنون از لطف شماخدايا عطا كن
آرامشي تا بپذيرم آنچه را نميتوانم تغيير دهم
شهامتي تا تغيير دهم آنچه را كه مي توانم
بينشي تا بدانم تفاوت آن دو را
نظر
-
شرکت وابسته به سازمان بنادر سهام دو شرکت بندری را خرید
ارسال خبر به دوستان
شرکت خدمات دریایی و بندری متعلق به صندوق بازنشستگی سازمان بنادر و دریانوردی سهام شرکت پرشین پایانه کانتینر را از آن خود کرد.
به گزارش مارین نیوز، شرکت تعاونی افق که از چند سال قبل و پس از واگذاری سهام تایدواتر خاورمیانه توسط سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شد؛ اخیرا به عضویت انجمن پایانهداران کشور درآمده است.
همچنین، واگذاری سهام شرکت پرشین پایانه کانتینر به شرکت افق نیز مورد موافقت شرکت مذکور قرار گرفته است.
این شرکت وابسته به دولت، همچنین با تصویب شورایعالی صندوق بازنشستگی سازمان بنادر و دریانوردی حدود 70 درصد سهام شرکت نگین سبز خاورمیانه، که پیش از این از شرکتهای اقماری تایداتر محسوب میشد، به افق واگذار خواهد شد.
این در حالی است که افق مذاکراتی را برای انعقاد قرارداد پروژههای لایروبی طرح توسعه بندر چابهار با حجم 17 میلیون مترمکعب انجام داده تا در صورت توافق، با همکاری شرکتهای داخلی و خارجی انجام شود.
از سوی دیگر و بنابراعلام افق، مدیران شعبههای این شرکت در بنادر امام خمینی و انزلی آغاز به کار کردهاند و قرار است بهزودی مدیران شعب بنادر شهیدرجایی، بوشهر، امیرآباد و نوشهر نیز تعیین شوند.
يكشنبه 30 بهمن 1390خدايا عطا كن
آرامشي تا بپذيرم آنچه را نميتوانم تغيير دهم
شهامتي تا تغيير دهم آنچه را كه مي توانم
بينشي تا بدانم تفاوت آن دو را
نظر
-
در اصل توسط پیمان ارمغان پست شده استاگر بتونه خط روند نزولی رو با حجم خوب به سمت بالا بشکونه یه صعود خوب با هدف اولیه 385 تومان داره.
خدايا عطا كن
آرامشي تا بپذيرم آنچه را نميتوانم تغيير دهم
شهامتي تا تغيير دهم آنچه را كه مي توانم
بينشي تا بدانم تفاوت آن دو را
نظر
-
در اصل توسط پیمان ارمغان پست شده استاگر حتاید بتونه خط روند نزولی رو با حجم خوب به سمت بالا بشکونه یه صعود خوب با هدف اولیه 385 تومان داره.
خدايا عطا كن
آرامشي تا بپذيرم آنچه را نميتوانم تغيير دهم
شهامتي تا تغيير دهم آنچه را كه مي توانم
بينشي تا بدانم تفاوت آن دو را
نظر
-
نظر