کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
دلیل اینکه همیشه پ/ای پایینتر از گروه گرفته جی میتونه باشه ؟
سلام
همیشه پی به ایش پایین تر از گروه نبود سال 90 که عرضه شد پی به ایش 13-14 بود ولی حدود یک سالی هست پی ب ایش پایین تر از گروهه..حالا علتش چیه؟ نمیدونم نظر شما و دوستان ؟
..
معمولا سهامی پی به ای پایین میگیرد که
1.به بلوغ رسیده باشد مثل فولاد مبارکه مثل پتروشیمی ها مثل بانکی ها ...
2. سهامی که بازار نسبت به تکرار پذیری سود سال به دید تردید بنگرد که در این ضورت پی به ای بالایی نخواهند داشت مثل پکویر مثل پکرمان مثل پاکشو و..
حالا به نظرتون کدام دلیل است که باعث شده پی به ایش نسبت به همگروه های خود پایین تر باشد؟
سهم در صورت استقبال بازار پی بر ایش بالا میره...و نیاز به حجم معاملات بالا داره...این سهم تا یک سال اینده حداقل ۵۰ الی ۱۵۰ درصد بازدهی خواهد داد....نگران نباشید...در بازاری که امید از پترو و معدنی قطع بشه...سراغ تک سهم های خاص میره.....سهم قبلا گفتیم اردیبهشت میره مجمع و ۹۰ درصد سودشو تقسیم میکنه ..سهم به سمت هدف ۶۰۰ حرکت خواهد کرد.... روز بازگشایی در صورت باز شدن با قیمت قبل مجمع سنگین خرید خواهد شد
افرانت یک سوم ارزش فعلیش هم نمیارزه...ولی سیستم هزار هم بشه کسی نمیتونه بگه نمیارزه....چون که یه نرم افزار شرکت میلیارد ها تومن فروش میره....و از نظر من این شرکت تازه اول راهه....
جوان ترین و ثروتمند ترین افراد جهان از این صنعت ثروتمند شدن....حالا ایران هم با تاخیر در این حوزه جلو خواهد رفت...
سیستم سهم ناشناخته بازاره....در صورت قرارداد با بانک ها و ورود به صنعت بانکداری اون موقع دیدن داره این سهم......صبر کنید....
سیستم هر لحظه میتونه یه قرارداد سنگین ببنده....کسی نمیتونه بگه نه! !
افرانت یک سوم ارزش فعلیش هم نمیارزه...ولی سیستم هزار هم بشه کسی نمیتونه بگه نمیارزه....چون که یه نرم افزار شرکت میلیارد ها تومن فروش میره....و از نظر من این شرکت تازه اول راهه....
جوان ترین و ثروتمند ترین افراد جهان از این صنعت ثروتمند شدن....حالا ایران هم با تاخیر در این حوزه جلو خواهد رفت...
میثم شرکت سیستم رو یه سر و گردن بالاتر از همگروهی هاش میبینم..سیستم هنوز بچه ی کوچکی است که تازه داره راه میره هنوز راه زیادی داره...و مثلا با شرکتی مثل رتاپ و رکیش و ... قابل مقایسه نیست
سلام
همیشه پی به ایش پایین تر از گروه نبود سال 90 که عرضه شد پی به ایش 13-14 بود ولی حدود یک سالی هست پی ب ایش پایین تر از گروهه..حالا علتش چیه؟ نمیدونم نظر شما و دوستان ؟
..
معمولا سهامی پی به ای پایین میگیرد که
1.به بلوغ رسیده باشد مثل فولاد مبارکه مثل پتروشیمی ها مثل بانکی ها ...
2. سهامی که بازار نسبت به تکرار پذیری سود سال به دید تردید بنگرد که در این ضورت پی به ای بالایی نخواهند داشت مثل پکویر مثل پکرمان مثل پاکشو و..
حالا به نظرتون کدام دلیل است که باعث شده پی به ایش نسبت به همگروه های خود پایین تر باشد؟
بنظرم محصول این شرکت که میتونه تاثیر اساسی تو سود شرکت داشته باشه اتوماسیون اداری هستش . بخاطر مشتریان دولتی و سازمانها
منکه یسر به سایتش زدم اطلاعات خاصی از مشتریانش دستگیرم نشد .
تو صورتهایی مالی چیزی در این رابطه هست ؟
نمونه یه شرکت همکار و مشتریانش
برید سامانه نوین، پیشرو در ارائه راهکارهای نرمافزاری سازمانی، با ۴۸ محصول و ۳۱ خدمت نوآورانه، بیش از ۱۴۰۰ سازمان را در مسیر هوشمندسازی و چابکی همراهی کرده است
این هم خدمات شرکت
.....................
اصلی ترین بخش همان طور که گفتی ارایه خدمات به شرکت های بزرگ پتروشیمی-سیمان و .. است ولی فقط این نیست و من خیلی به این سهم امید دارم >:D<و الان دارم فکر میکنم چرا بیشتر نخریدم البته شاید بعد از باز شدن هم فرصت بده اگر تعدیل ندهد
این نوشته ها که تو سایتشم هست
لیست مشتری . مثل اون لینکی که دادم . برو مشتریاشو ببین .
درصد بازار هم زده
ولی همینکه شرکتی با 3 نفر و 120 هزار تومن سرمایه شروع کرده و الان اینجاس . نشون میده تو ایرانم این صنعت سود خوبی داره [emoji4]
این نوشته ها که تو سایتشم هست
لیست مشتری . مثل اون لینکی که دادم . برو مشتریاشو ببین .
درصد بازار هم زده
ولی همینکه شرکتی با 3 نفر و 120 هزار تومن سرمایه شروع کرده و الان اینجاس . نشون میده تو ایرانم این صنعت سود خوبی داره [emoji4]
علی دقیقا متوجه نمیشم دنبال چی هستی؟نگرفتم منظورت رو؟
سال 90 و 92 را قرار دادم ببشتر نظر بر مقایسه و رشد این شرکت داشتم که مقایسه ای بشه بین سال 90 و سال 92 و میزان رشد تعداد مشتریان
پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1393/12/29 دوره 6 ماهه (حسابرسی نشده)
به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت همکاران سيستم طی نامه شماره مورخ 1393/07/27 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 1393/12/29 با سرمایه 450,000 میلیون ریال مبلغ 659 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد.
پوشش 29 درصدی سود در 6 ماهه !
دلایل تغییر اطلاعات واقعی دوره منتهی به 1393/06/31 (حسابرسی نشده) نسبت به اطلاعیه قبلی
افزايش درآمدهاي غير عملياتي ناشي از سود بانکي در شش ماهه اول سال مي باشد.
سایر اطلاعات:
(1) شرکت پيش بيني سود هر سهم سال مالي92 شرکت اصلي را با سرمايه 250 ميليارد ريال در تاريخ 14/12/91 مبلغ 874 ريال و در تاريخ 22/12/91 (حسابرسي شده) مبلغ 876 ريال و با سرمايه 350 ميليارد ريال در تاريخ 05/04/92 مبلغ 883 ريال و در تاريخ 30/11/92 مبلغ 903ريال اعلام نموده است. که مطابق صورتهاي مالي حسابرسي شده مبلغ 908 ريال محقق شده است.
(2) پيش بيني عملکرد سال مالي 93 در مقايسه با عملکرد واقعي سال مالي قبل، فروش 43% افزايش، بهاي تمام شده کالاي فروش رفته 56 % افزايش، سود عملياتي 59% افزايش و سودخالص 7% کاهش را نشان مي دهد.
(3) شرکت پيش بيني سود هر سهم سال مالي 93 شرکت اصلي را با سرمايه 350 ميليارد ريال در تاريخ 30/11/92 مبلغ 801 ريال و در تاريخ 19/12/92 (حسابرسي شده) مبلغ 805 ريال و با سرمايه 450 ميليارد ريال مطابق اطلاعات پيوست مبلغ 659 ريال اعلام نموده است. شايان ذکر است عليرغم عدم تغيير در جزئيات سود عملياتي، سود خالص پيش بيني شده تغيير يافته که شرکت دليل تغيير را پيش بيني افزايش سود سپرده هاي بانکي اعلام نموده است.
(4) شرکت اعلام نموده است که هيئتمديره درنظر دارد معادل 75% درصد از سود خالص سال 93 (به ازاي هر سهم مبلغ 494 ريال) را جهت تقسيم بين سهامداران به مجمع عمومي عادي ساليانه پيشنهاد نمايد.
(5) پيش بيني سود حاصل از سرمايه گذاريها براي سال مالي 93 به مبلغ 109ميليارد ريال (معادل 37 درصد سود خالص و به ازاي هر سهم مبلغ 242 ريال) عمدتا مربوط به پيش بيني تقسيم سود نقدي شرکتهاي تابعه (شعبه هاي شرکت در شهرستانها) مي باشد.
(6) شرکت پيش بيني سود هر سهم تلفيقي گروه براي سال مالي 93 را در تاريخ 30/11/92 مبلغ 804 ريال و در تاريخ 19/12/92 (حسابرسي شده) مبلغ 809 ريال اعلام نموده است.
(7) بر اساس تصميمات مجمع عمومي فوق العاده مورخ 09/03/92 و صورتجلسه هيئت مديره مورخ 30/06/93 سرمايه شرکت از مبلغ 350,000 ميليون ريال بهمبلغ 450,000 ميليون ريال (از محل سود انباشته به مبلغ 100،000 ميليون ريال) افزايش يافته و در تاريخ 1393/07/22 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسيده است.
پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1393/12/29 دوره 6 ماهه (حسابرسی نشده)
به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت همکاران سيستم طی نامه شماره مورخ 1393/07/27 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 1393/12/29 با سرمایه 450,000 میلیون ریال مبلغ 659 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد.
پوشش 29 درصدی سود در 6 ماهه !
دلایل تغییر اطلاعات واقعی دوره منتهی به 1393/06/31 (حسابرسی نشده) نسبت به اطلاعیه قبلی
افزايش درآمدهاي غير عملياتي ناشي از سود بانکي در شش ماهه اول سال مي باشد.
سایر اطلاعات:
(1) شرکت پيش بيني سود هر سهم سال مالي92 شرکت اصلي را با سرمايه 250 ميليارد ريال در تاريخ 14/12/91 مبلغ 874 ريال و در تاريخ 22/12/91 (حسابرسي شده) مبلغ 876 ريال و با سرمايه 350 ميليارد ريال در تاريخ 05/04/92 مبلغ 883 ريال و در تاريخ 30/11/92 مبلغ 903ريال اعلام نموده است. که مطابق صورتهاي مالي حسابرسي شده مبلغ 908 ريال محقق شده است.
(2) پيش بيني عملکرد سال مالي 93 در مقايسه با عملکرد واقعي سال مالي قبل، فروش 43% افزايش، بهاي تمام شده کالاي فروش رفته 56 % افزايش، سود عملياتي 59% افزايش و سودخالص 7% کاهش را نشان مي دهد.
(3) شرکت پيش بيني سود هر سهم سال مالي 93 شرکت اصلي را با سرمايه 350 ميليارد ريال در تاريخ 30/11/92 مبلغ 801 ريال و در تاريخ 19/12/92 (حسابرسي شده) مبلغ 805 ريال و با سرمايه 450 ميليارد ريال مطابق اطلاعات پيوست مبلغ 659 ريال اعلام نموده است. شايان ذکر است عليرغم عدم تغيير در جزئيات سود عملياتي، سود خالص پيش بيني شده تغيير يافته که شرکت دليل تغيير را پيش بيني افزايش سود سپرده هاي بانکي اعلام نموده است.
(4) شرکت اعلام نموده است که هيئتمديره درنظر دارد معادل 75% درصد از سود خالص سال 93 (به ازاي هر سهم مبلغ 494 ريال) را جهت تقسيم بين سهامداران به مجمع عمومي عادي ساليانه پيشنهاد نمايد.
(5) پيش بيني سود حاصل از سرمايه گذاريها براي سال مالي 93 به مبلغ 109ميليارد ريال (معادل 37 درصد سود خالص و به ازاي هر سهم مبلغ 242 ريال) عمدتا مربوط به پيش بيني تقسيم سود نقدي شرکتهاي تابعه (شعبه هاي شرکت در شهرستانها) مي باشد.
(6) شرکت پيش بيني سود هر سهم تلفيقي گروه براي سال مالي 93 را در تاريخ 30/11/92 مبلغ 804 ريال و در تاريخ 19/12/92 (حسابرسي شده) مبلغ 809 ريال اعلام نموده است.
(7) بر اساس تصميمات مجمع عمومي فوق العاده مورخ 09/03/92 و صورتجلسه هيئت مديره مورخ 30/06/93 سرمايه شرکت از مبلغ 350,000 ميليون ريال بهمبلغ 450,000 ميليون ريال (از محل سود انباشته به مبلغ 100،000 ميليون ريال) افزايش يافته و در تاريخ 1393/07/22 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسيده است.
شما فقط همون اطلاعیه کدالها سهمها رو بذاری اینجا بهتره ها;)
سود عملیاتی اولا مهمه که پوشش 40 درصد بده..حالا چرا عملیاتی مهمتره؟ چون سیستم همیشه همینطور بوده که شناسایی درآمدهای غیرعملیاتیش در اواخر سال بوده!!
ضمنا روند سودسازیها رو سعی کن همیشه با هم مقایسه کنی تا بهتر بتونی تحلیل کنی!
درسته یکسری هزینه های سیستم (مالی و مالیات و ...) بیشتر شده ولی سود سازی عملیاتی (بدون کسر هزینه) حدود 67 درصد زیاد شده!! سود کلی هر سهم هم حدود 85 درصد بیشتر از 6 ماهه اول سال قبل شده!
مشکل من و امثال من و خیلیهای دیگه اینه که یک مطلبی رو جایی اگه میخونیم خودمونیم بلد نیستیم تحلیلیش کنیم و در بست قبول میکنیم.
یاحق
كارگزاران محترم عضو فرابورس، به اطلاع مي رساند؛ نماد معاملاتي شركت همكاران سيستم (سيستم1)، پس از برگزاري جلسه هيأت مديره در خصوص افزايش سرمايه و ارائه اطلاعات پيش بيني با سرمايه جديد، با محدوديت دامنه نوسان قيمت تا سقف 50 درصد، امروز دوشنبه مورخ 28/07/1393 آماده انجام معامله مي باشد. مديريت بازار فرابورس ايران
نظر